abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221124495
Qua specs lijkt het ook niet heel bijzonder toch? Die GPU schijnt vergelijkbaar te zijn met een 8GB 3060.
Natuurlijk, een beetje moderne videokaart kost op het moment bijna vaak net zoveel als de hele steam machine en de high end kaarten nog een stuk meer, maar het lijkt me dat zo'n steam machine al wel vrij snel gedateerd gaat zijn op deze manier.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_221124513
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 09:01 schreef mschol het volgende:

[..]
met de huidige prijzen valt het overpriced zijn volgens mij nog wel mee
Ik bedoelde ook meer dat de huidige prijzen overpriced zijn denk ik.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  Moderator / Redactie FP dinsdag 23 juni 2026 @ 09:59:35 #178
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221124635
Toch maar begonnen met een playthrough van Turok 2 op Hardcore :@
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Redactie Games dinsdag 23 juni 2026 @ 11:02:28 #179
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_221125244
Bekijk deze YouTube-video

De Steam Machine maakt gebruik van een GPU met RDNA 3 technologie die ongeveer gelijkwaardig is aan 7600m GPU chip. En de de eerste implementatie van FSR 4.1 (int 8) zijn al beschikbaar in de laatste beta van Steam OS 3.8.x
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_221126218
Alien Isolation gekocht voor 3 piek, ik verbaas me erover dat de graphics zo mooi zijn, en dat terwijl het spel 12 jaar oud is inmiddels. Erg tof spel, maar de AI is wel erg overtuned heb ik het idee.
greetings and salutations
pi_221126221
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

De Steam Machine maakt gebruik van een GPU met RDNA 3 technologie die ongeveer gelijkwaardig is aan 7600m GPU chip. En de de eerste implementatie van FSR 4.1 (int 8) zijn al beschikbaar in de laatste beta van Steam OS 3.8.x
Dat is toch erg mediocre op zn best niet?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_221126225
Qua grafische rekenkracht voor games dan bedoel ik.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_221126232
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 12:14 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat is toch erg mediocre op zn best niet?
Klopt, beter koop je gewoon een Gamepc, kun je veel meer mee.
greetings and salutations
pi_221127258
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 12:15 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Klopt, beter koop je gewoon een Gamepc, kun je veel meer mee.
steammachine is gewoon een gamepc, alleen in een slicker jasje
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_221128601
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 23 juni 2026 @ 22:15:29 #186
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221131565
@mschol



*O*

Nooit. Meer.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_221131592
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 22:15 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
@:mschol

[ afbeelding ]

*O*

Nooit. Meer.
nooit meer steam in het nederlands? *O*
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  Moderator / Redactie FP dinsdag 23 juni 2026 @ 22:24:00 #188
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221131692
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 22:17 schreef mschol het volgende:

[..]
nooit meer steam in het nederlands? *O*
:@

Turok 3 op Oblivion mode is makkelijker dan Turok 2 op Hardcore. Ben er bijna doorheen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_221131738
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 09:49 schreef Monolith het volgende:
Qua specs lijkt het ook niet heel bijzonder toch? Die GPU schijnt vergelijkbaar te zijn met een 8GB 3060.
Natuurlijk, een beetje moderne videokaart kost op het moment bijna vaak net zoveel als de hele steam machine en de high end kaarten nog een stuk meer, maar het lijkt me dat zo'n steam machine al wel vrij snel gedateerd gaat zijn op deze manier.
Een 5060 koop je voor 460 piek.
blablablabla
pi_221133792
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_221133930
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 22:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Een 5060 koop je voor 460 piek.
Een 9070XT voor 700. De helft van wat dit apparaat kost.
Dat is toch best een deftige kaart.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_221133954
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:36 schreef vosss het volgende:

[..]
Een 9070XT voor 700. De helft van wat dit apparaat kost.
Dat is toch best een deftige kaart.
Qua performance is dat een enorme overkill tov van de grafische prestaties van de Steam machine. Ik vind het best een geinig ding maar dan had het vorig jaar moeten uitkomen voor maximaal 800 piek. Op dit punt kun je voor dat geld beter zelf een Linux based Steam machine bouwen.
blablablabla
  Redactie Games woensdag 24 juni 2026 @ 10:30:38 #193
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_221134693
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:41 schreef Elan het volgende:

[..]
Qua performance is dat een enorme overkill tov van de grafische prestaties van de Steam machine. Ik vind het best een geinig ding maar dan had het vorig jaar moeten uitkomen voor maximaal 800 piek. Op dit punt kun je voor dat geld beter zelf een Linux based Steam machine bouwen.
En dat laatste vinden ze bij Valve ook prima. Want ze zijn al met andere fabrikanten van hardware in overleg (zoals Nvidia) om hardware support uit te breiden voor Steam OS.

quote:
If you don’t get lucky with Valve’s Steam Machine reservation system, you can make your own Steam Machine instead. Valve says that “starting with the SteamOS 3.8 release, you can put together your own Steam Machine using whatever PC parts you want.” SteamOS 3.8.10 launched last week with a slew of updates, including “improved compatibility with recent Intel and AMD platforms.” Alongside that improved compatibility, Valve is giving gamers the green light to install SteamOS on their own desktops.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Moderator / Redactie FP woensdag 24 juni 2026 @ 10:37:10 #194
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221134732
quote:
Sweet Lord.

En ook 1 achievement :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Redactie Games woensdag 24 juni 2026 @ 10:44:05 #195
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_221134759
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 12:14 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat is toch erg mediocre op zn best niet?
Het apparaat was nooit gericht op de high-end pc users. Waarom zou je zo'n ding aanschaffen als je al een goede pc hebt? Maar er zit een gpu met technologie in van 3 jaar geleden, wat hedendaags misschien tot mid-range grafische kracht wordt beschouwd. Het is eerder gericht op mensen die geen goede pc hebben maar iets voor in de woonkamer willen hebben wat stil is en klein in formaat is of console-users die net hun begin willen maken met pc-gaming met het gebruiksgemak van een console (met fatsoenlijke werking van HDMI-CEC). Zonder al te veel getweak, wat normaal gesproken bij een pc komt kijken.

De release is qua timing gewoon ontzettend waardeloos, gezien de huidige componentprijzen. Als ze dit apparaat vorig jaar in september hadden uitgebracht, was het waarschijnlijk ¤700 a ¤800,- wat dan al een stuk beter te behappen is.

Voor context waarom ik dit poste:
FSR 1.x t/m 3.x liep altijd hopeloos achter op Nvidia's DLSS upscaling technologie. FSR 4.x lijkt iig dichter bij Nvidia's DLSS 2.0 standaard te komen en het is iig goed dat het op iets oudere hardware uitkomt.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  FOK!Fotograaf woensdag 24 juni 2026 @ 10:46:07 #196
364681 over_hedge
pi_221134768
quote:
Kopen en refunden. Dan kost het de devs geld :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 24 juni 2026 @ 15:09:30 #197
136 V.
Like tears in rain...
pi_221137032
Ik ben maar eens begonnen aan Dredge. Nog een beetje wennen, maar leuke game tot nu toe :)
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator / Redactie FP woensdag 24 juni 2026 @ 16:00:37 #198
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221137344
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 15:09 schreef V. het volgende:
Ik ben maar eens begonnen aan Dredge. Nog een beetje wennen, maar leuke game tot nu toe :)
Dredge is geweldig. Ik zou de DLC ook nemen :Y
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Redactie Games woensdag 24 juni 2026 @ 16:11:22 #199
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_221137391
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 15:09 schreef V. het volgende:
Ik ben maar eens begonnen aan Dredge. Nog een beetje wennen, maar leuke game tot nu toe :)
Dit is ook zo’n gevalletje van: Oja die stond ook nog op m’n backlog…
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 24 juni 2026 @ 16:36:06 #200
136 V.
Like tears in rain...
pi_221137526
Is er iets te doen aan al die rot in mijn storage?
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')