abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220891533
https://www.ad.nl/gezond/(...)-rijbewijs~ab769b10/

quote:
Veel vrouwen willen geen man meer, want wat moet je met ‘een kamerplant met rijbewijs’?
Veel vrouwen hoeven geen emotioneel onvolwassen man meer. Hij vergt te veel onderhoud en levert te weinig op. Daardoor is de ‘echte’ man de weg kwijt, merkt Debby Gerritsen. Want wat moet hij nu precies doen? Zijn spierballen laten zien, over zijn gevoel praten of juist zijn feministische kant ontwikkelen? Alledrie tegelijk lijkt onmogelijk.

Het aantal hetero single vrouwen groeit, blijkt uit cijfers. Een belangrijke reden: ze hebben geen zin meer in een relatie met een emotioneel onvolwassen partner. „Veel vrouwen zijn de hoofdhuishouding, hoofdcommunicatie, crisismanager, therapeut én agenda-beheerder van hun man. Op TikTok wordt hij een ‘kamerplant met een rijbewijs’ genoemd - weinig functies, veel onderhoud’’, zegt Elles Beijers, managing editor van Elle, in de nieuwste aflevering.

Dat fenomeen heet mankeeping en is schadelijker dan je denkt. Voor vrouwen, omdat zij structureel de emotionele last dragen. Voor mannen omdat zij aantoonbaar gelukkiger zijn in een relatie, juist vanwege die emotionele steun, maar tegelijkertijd steeds moeilijker relaties en vriendschappen aangaan. Inmiddels heeft 15 procent van de mannen geen hechte vriendschappen; in 1990 was dat nog 3 procent.

Diep in onze cultuur
Dat mannen niet praten over gevoelens zit diep in onze cultuur. Terwijl die behoefte er wél is. Mannen en vrouwen hebben dezelfde hersenen: ze voelen hetzelfde. Toch woedt online een felle strijd over wat ‘mannelijk’ zou zijn, aangevoerd door Andrew Tate en zijn toxic masculinity-wannabe’s. Mannen die doodsbang zijn voor vrouwelijke kracht en veranderende gendernormen.

Types als fitfluencer Joel Beukers, die uren in de sportschool doorbrengt en opgewonden raakt van zijn eigen spiegelbeeld. De halfnaakte badkamer- en gymselfies worden gretig gedeeld op sociale media, omlijst met lange betogen over wat een ‘echte man’ zou moeten zijn. Gevoeligheid en empathie horen daar niet bij.

En dan is er de tegenreactie: de performative man. Ook wel de Matcha Man. „De man met een linnen tasje en een feministische klassieker onder zijn arm – het liefst uit tweedehands winkels’’, zegt Elles. „Hij heeft tampons voor zijn vriendinnen en plakt menstruatiekrampstickers op zijn buik om te laten zien dat hij ‘precies weet hoe het voelt’.’’

Het oogt als het perfecte tegenwicht van de Andrew-Tate-bro’s. Maar ook dit is vaak een rol. „Een manier om te zeggen: ik ben niet toxic’’, zegt Elles. „Maar ook gebruikt om makkelijk een date te scoren. Want: oh my god, hij snapt haar zó.’’
En, doorrrrr….
pi_220891537
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 14:23 schreef HMFuckyouall het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Verkeerde account maat.
blablablabla
  dinsdag 26 mei 2026 @ 16:06:51 #3
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220892110
quote:
ik wil hemaneks
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220892130
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat erg dat je ex zich op deze manier opstelt en zo ver van je weg gaat wonen. Bijzonder wreed ook dat een rechter dat kennelijk heeft goedgekeurd.

Ik begrijp echt wel dat het in jouw situatie, en waarschijnlijk in meer situaties, niet zo gemakkelijk is om op te stappen. Dat is ook helemaal niet wat ik bedoel te zeggen.

Maar er is een aantal mannen in dit topic dat niet anders doet dan klagen over hoe vreselijk vrouwen zijn en hoe deze vrouwen constant klagen en mannen emotioneel en geestelijk mishandelen en breken en kapotmaken. En ik blijf erbij dat als dat werkelijk de situatie is waar je m/v in zit, dat je kapotgemaakt wordt door je partner m/v, dat je dan echt moet vertrekken. Ondanks alles wat op je af komt.

En geloof me, ik weet echt wel hoe moeilijk het is om weg te gaan. Ik had dan gelukkig geen kind(eren), maar ik had wel te maken met een probleem met huisvesting, financiën, etc. Weggaan is bijna nooit gemakkelijk, ook al is het het beste wat je kunt doen.
O ze is pas gaan verhuizen maanden nadat de rechter uitspraak heeft gedaan in de omgangsregeling en dan alleen vanwege werk en de huizenmarkt. De kinderen zien mij als de slechterik omdat ik uiteindelijk de knoop heb doorgehakt. Mijn nieuwe partner zien ze als de as van het kwaad terwijl ze pas maanden nadat we uit elkaar zijn in beeld is gekomen. Mijn ex loopt ze op te jutten maak ik op door wat ze zeggen en mijn oudste heb ik met oudjaar voor het laatst gezien dus m'n vrijheid is duur betaald en achteraf was ik liever gebleven.

Maar zo zullen er ook vrouwen zijn die door het huis heen geslagen worden en compleet berooid achtergelaten worden door hun sadistische ex en alsnog te horen krijgen dat de breuk door hun komt. Slechtheid in de mens is bepaald niet gendergebonden..
pi_220892316
Dit dus.

quote:
Ze zijn door hun ongenietbaarheid niet compatibel met welke man dan ook en spinnen het met een vaag excuus.
twitter
pi_220892481
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 14:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Verkeerde account maat.
Nou, nee.
pi_220893165
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 16:37 schreef Spring_Sale het volgende:
Dit dus.
[..]
[ x ]
Blij dat er ook vrouwen zijn die tegengas geven tegen die zure seksist
pi_220893376
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Seks is de thermometer van de relatie dus dat is niet geheel onbelangrijk. Verder redelijk achterlijk dat je niet weet wat je een half uur geleden allemaal postte. Je kan het gewoon letterlijk teruglezen dat jouw post expliciet over seks ging. Ik heb je ook nog gequote en om dan te volharden dat je niks gezegd zou hebben is nogal idioot.

En ik kom niks te kort persoonlijk maar veel vrouwen gebruiken seks wel degelijk als wapen of als beloning, zie je post van Leandra waarin ze letterlijk stelde dat een gebrek aan seks zou komen doordat de man te weinig in huis zou doen.
Ik weet heel goed wat ik geschreven heb. Ik had het over iets heel anders dan seks, namelijk over dat het onzin is om alleen mannen of alleen vrouwen de schuld te geven en omdat jij over seks begon te bazelen heb ik daaraan toegevoegd dat als je meent dat de ander er in bed niets van bakt je nog steeds ook naar jezelf moet kijken.

Zo simpel is het.

Ook de opmerking van @Leandra heb je niet goed gelezen. Geen zin meer hebben in seks omdat er iets wezenlijks niet goed loopt in de relatie is geen beloning of bestraffing. Dat is gewoon dat je geen zin hebt omdat het niet goed loopt.
pi_220893380
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Neuh die gast gaat al sinds het begin op de persoonlijke toer. Ik heb het idee dat het een klontje is van iemand uit VBL. Hoogstwaarschijnlijk HMF maar goed.
De link met voetbal snap ik niet, maar HMF ken ik vooral als troll…
pi_220893398
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 14:19 schreef Elan het volgende:

[..]
Die verantwoordelijkheid voor goede seks ligt vooral bij vrouwen, aangezien jullie het probleem zijn. In plaats van orgasmes te faken (wat tweederde van de vrouwen aangeeft wel eens te hebben gedaan) en het seksleven met vriendinnen te bespreken zou je dat beter bij je degene die het echt aangaat, namelijk je partner neer kunnen leggen.

Veel mannen schijnen kennis van haar lichaam maar uit een glazen bol te moeten halen, logisch dat dat niet werkt.
Eens met dat vrouwen hun verlangens moeten bespreken, maar ook als man kun je dat initiëren.

Een relatie en seks is iets wat je samen doet. Een goede relatie of goede seks kan alleen als beiden zich daarvoor inzetten.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 23:18:54 #11
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220894998
Trouwens nooit opgevallen dat sterke onafhankelijke vrouwen enorm afhankelijk zijn van de politiek en het juridische systeem? Dat ze keer op keer de steun zoeken van en eisen stellen aan het patriarchale systeem wat ze zo haten?
Ironisch wel...
pi_220895027
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 23:18 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Trouwens nooit opgevallen dat sterke onafhankelijke vrouwen enorm afhankelijk zijn van de politiek en het juridische systeem? Dat ze keer op keer de steun zoeken van en eisen stellen aan het patriarchale systeem wat ze zo haten?
Ironisch wel...
Sowieso bizar om Nederland als een patriarchaat te bestempelen. Moeten ze eens naar Syrië of Palestina of vrijwel alle moslimlanden gaan, dat zijn pas echte patriarchaten
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 00:06:45 #13
5428 crew  miss_sly
pi_220895105
quote:
Ironisch wel...
Nee, nooit opgevallen omdat het onzin is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 27 mei 2026 @ 00:13:29 #14
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220895112
Als een vrouw jou slechts ziet als een optie moet jij als man haar nooit een prioriteit maken.
Dat in ieder geval.
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 07:57:11 #15
5428 crew  miss_sly
pi_220895536
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 00:13 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Als een vrouw jou slechts ziet als een optie moet jij als man haar nooit een prioriteit maken.
Dat in ieder geval.
Dat geldt andersom ook.
pi_220895989
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 19:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De link met voetbal snap ik niet, maar HMF ken ik vooral als troll…
Ik had dit nog niet gezien:

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Neuh die gast gaat al sinds het begin op de persoonlijke toer. Ik heb het idee dat het een klontje is van iemand uit VBL. Hoogstwaarschijnlijk HMF maar goed.
Maar moet nu echt keihard lachen. Ik heb blijkbaar een soort leger aan VBL-gebruikers die Elan achterna zitten ofzo.

Ik troll verder in R&P nooit. Volgens mij is dit niet de plek daarvoor. Als je de misogyne shit leest die Elan post, dan is het denk ik goed dat iemand hem tegenspreekt. Overigens heb ik dat al een topic of X niet gedaan in deze reeks, dus ik snap echt niet waarom Elan ineens over mij begon.

En dan echt stomtoevallig dat ik het teruglees door jouw quote. Dankjewel. Hard om moeten lachen.
pi_220896126
quote:
Ironisch wel...
Wat bedoel je exact en vergelijk het eens met sterke onafhankelijke mannen. Welke bijzondere verschillen heb je het dan over?
pi_220896153
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 09:15 schreef HMFuckyouall het volgende:

[..]
Ik had dit nog niet gezien:
[..]
Maar moet nu echt keihard lachen. Ik heb blijkbaar een soort leger aan VBL-gebruikers die Elan achterna zitten ofzo.

Ik troll verder in R&P nooit. Volgens mij is dit niet de plek daarvoor. Als je de misogyne shit leest die Elan post, dan is het denk ik goed dat iemand hem tegenspreekt. Overigens heb ik dat al een topic of X niet gedaan in deze reeks, dus ik snap echt niet waarom Elan ineens over mij begon.

En dan echt stomtoevallig dat ik het teruglees door jouw quote. Dankjewel. Hard om moeten lachen.
Jij valt mij alleen in VBL op en daar (wees eerlijk…) loop je nogal eens te trollen.

Verder eens dat Elan tegenspraak verdient als hij misogyne shot produceert. :)
pi_220896271
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 09:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij valt mij alleen in VBL op en daar (wees eerlijk…) loop je nogal eens te trollen.

Verder eens dat Elan tegenspraak verdient als hij misogyne shot produceert. :)
In VBL is het echt een hobby inderdaad, daar zitten met toch een paar opgeschoten lui. Heerlijk. PSV'ers hoef je alleen maar te vertellen dat niemand om hun club geeft buiten Eindhoven (is ook echt zo) en ajacieden alleen maar te vertellen dat ze leven in het verleden, teren op successen uit de tijd van hun grootvader, dat de club al 20 jaar in een diep dal zit en dat ze soms alle mazzel van de wereld hebben (is overigens ook echt zo) en iedereen zit op de kast.

R&P is daar veel te serieus voor. Daar moet je mensen niet gaan zitten vervelen.

Maar iemand als Elan tot de orde roepen is hier wel nodig ja.

[ Bericht 2% gewijzigd door HMFuckyouall op 27-05-2026 10:15:02 ]
pi_220896507
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 16:37 schreef Spring_Sale het volgende:
Dit dus.
[..]
[ x ]
Bram lacht captain obvious ook gewoon uit in haar smoel vanwege haar geniale bevindingen. Geweldige tv.
blablablabla
pi_220896533
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 19:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik weet heel goed wat ik geschreven heb. Ik had het over iets heel anders dan seks, namelijk over dat het onzin is om alleen mannen of alleen vrouwen de schuld te geven en omdat jij over seks begon te bazelen heb ik daaraan toegevoegd dat als je meent dat de ander er in bed niets van bakt je nog steeds ook naar jezelf moet kijken.

Zo simpel is het.

Ook de opmerking van @:Leandra heb je niet goed gelezen. Geen zin meer hebben in seks omdat er iets wezenlijks niet goed loopt in de relatie is geen beloning of bestraffing. Dat is gewoon dat je geen zin hebt omdat het niet goed loopt.

Dit heb je geschreven met mijn reactie er direct onder, het gaat in je post 3x over seks. Waarom weet je zelf niet wat je post? Wtf man! En dan mij vermoeiend durven noemen :D .

Als je seks geeft in ruil voor meer taken in het huishouden zoals Leandra opteerde dan maak je seks dus transactioneel. Dat is een vorm van belonen, zoals jouw baas jou knaken overmaakt voor bepaalde diensten die je hebt geleverd. Dat is niet hoe seksualiteit hoort te werken in een gezonde relatie.
blablablabla
pi_220896543
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 10:00 schreef HMFuckyouall het volgende:

[..]
In VBL is het echt een hobby inderdaad, daar zitten met toch een paar opgeschoten lui. Heerlijk. PSV'ers hoef je alleen maar te vertellen dat niemand om hun club geeft buiten Eindhoven (is ook echt zo) en ajacieden alleen maar te vertellen dat ze leven in het verleden, teren op successen uit de tijd van hun grootvader, dat de club al 20 jaar in een diep dal zit en dat ze soms alle mazzel van de wereld hebben (is overigens ook echt zo) en iedereen zit op de kast.

R&P is daar veel te serieus voor. Daar moet je mensen niet gaan zitten vervelen.

Maar iemand als Elan tot de orde roepen is hier wel nodig ja.
Jij moet gewoon lekker in VBL blijven, al zit ook daar niemand zit te wachten op je clownsact.
blablablabla
pi_220896749
quote:
Ironisch wel...
Nope, is me nooit opgevallen.
pi_220898059
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:05 schreef Elan het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Dit heb je geschreven met mijn reactie er direct onder, het gaat in je post 3x over seks. Waarom weet je zelf niet wat je post? Wtf man! En dan mij vermoeiend durven noemen :D .

Als je seks geeft in ruil voor meer taken in het huishouden zoals Leandra opteerde dan maak je seks dus transactioneel. Dat is een vorm van belonen, zoals jouw baas jou knaken overmaakt voor bepaalde diensten die je hebt geleverd. Dat is niet hoe seksualiteit hoort te werken in een gezonde relatie.
Wat begreep je hier niet aan?

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 19:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zo simpel is het.

En wat begreep je niet aan:

Ook de opmerking van @Leandra heb je niet goed gelezen. Geen zin meer hebben in seks omdat er iets wezenlijks niet goed loopt in de relatie is geen beloning of bestraffing. Dat is gewoon dat je geen zin hebt omdat het niet goed loopt.

Je leest wat je wil lezen en negeert wat je niet wil lezen.
pi_220898067
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat begreep je hier niet aan?
[..]
En wat begreep je niet aan:

Ook de opmerking van @:Leandra heb je niet goed gelezen. Geen zin meer hebben in seks omdat er iets wezenlijks niet goed loopt in de relatie is geen beloning of bestraffing. Dat is gewoon dat je geen zin hebt omdat het niet goed loopt.

Je leest wat je wil lezen en negeert wat je niet wil lezen.
Het staat er letterlijk voor iedereen te lezen daarom zette ik het er expliciet onder middels screenshots, jij spoort niet helemaal hoor :D

quote:
Dit ook weer.
Het ging in haar post letterlijk over mannen die weinig doen in het huishouden waardoor zij geen seks meer wilde. Een relatie en zeker seks zou niet moeten staan bij de niet de hoeveelheid huishouden die iemand doet. Door meer te doen dat zou moeten resulteren in meer seks creëer je een beloningssfeer.

Draai al deze idioterie eens om, een man die niet genoeg seks krijgt die besluit niks meer in huis te doen of te stoppen met financieel bijdragen. De wereld zou te klein zijn.

[ Bericht 17% gewijzigd door Elan op 27-05-2026 14:14:44 ]
blablablabla
  woensdag 27 mei 2026 @ 14:34:33 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220898270
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Het staat er letterlijk voor iedereen te lezen daarom zette ik het er expliciet onder middels screenshots, jij spoort niet helemaal hoor :D
[..]
Dit ook weer.
Het ging in haar post letterlijk over mannen die weinig doen in het huishouden waardoor zij geen seks meer wilde. Een relatie en zeker seks zou niet moeten staan bij de niet de hoeveelheid huishouden die iemand doet. Door meer te doen dat zou moeten resulteren in meer seks creëer je een beloningssfeer.

Draai al deze idioterie eens om, een man die niet genoeg seks krijgt die besluit niks meer in huis te doen of te stoppen met financieel bijdragen. De wereld zou te klein zijn.
Waar schreef ik dat precies?

quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 14:10 schreef Leandra het volgende:
Wat een pick me girl.

Lekker die vrouwen de schuld geven terwijl de kans, zeker in de VS, ook 99% is dat die mannen geen fuck uitvoeren in het huishouden en qua zorg voor de kinderen.
En de vrouwen vaak ook een full-time baan hebben.

Los van het feit dat vrouwen het meestal laten schieten in de slaapkamer als mannen gewoon slecht in bed zijn.
Ik schrijf dat het lekker makkelijk is om de vrouwen de schuld te geven dat dingen niet lekker lopen, terwijl de mannen (in de VS) vaak helemaal niets doen in het huishouden en met de kinderen.
En dat is een reactie op haar verwijt dat het de "eigen schuld" van vrouwen is als hun man het buiten de deur gaat zoeken, zij geeft de vrouwen dus de schuld dat de man vreemdgaat.

Verder schreef ik dat als vrouwen geen seks meer willen, daar een andere reden voor is.
Wij vinden seks ook leuk, als de seks idd leuk is. Als de seks niet leuk (meer) is dan moet de rest van het leven en de persoon waarmee we het leven delen wel heel leuk zijn om toch nog seks met die persoon te hebben, als dat allemaal niet (meer) zo is dan houdt het idd wel op.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220898409
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
[..]
Ik schrijf dat het lekker makkelijk is om de vrouwen de schuld te geven dat dingen niet lekker lopen, terwijl de mannen (in de VS) vaak helemaal niets doen in het huishouden en met de kinderen.
En dat is een reactie op haar verwijt dat het de "eigen schuld" van vrouwen is als hun man het buiten de deur gaat zoeken, zij geeft de vrouwen dus de schuld dat de man vreemdgaat.

Verder schreef ik dat als vrouwen geen seks meer willen, daar een andere reden voor is.
Wij vinden seks ook leuk, als de seks idd leuk is. Als de seks niet leuk (meer) is dan moet de rest van het leven en de persoon waarmee we het leven delen wel heel leuk zijn om toch nog seks met die persoon te hebben, als dat allemaal niet (meer) zo is dan houdt het idd wel op.
Mijn post en het videootje van die influencer gingen helemaal niet over relaties die slecht lopen het ging letterlijk over blowjobs (of eigenlijk vrouwen die dat nooit meer doen in een lange relatie) en jij begint vervolgens over mannen die hun huishoudelijke taakjes zouden verslonzen wat daaraan te grondslag zouden liggen. Daarmee impliceer je een direct verband. En mannen die slecht zouden zijn in bed. Kortom het ligt weer allemaal aan de man die zich in allerlei bochten moeten wringen om jullie te behagen. Doodvermoeiend.

Als je man je in bed niet geeft wat je wil moet je dat in niet onverstaanbare woorden kenbaar maken, niet seks en intimiteit onthouden. Daarmee doe je niet alleen hem maar ook jezelf tekort.
blablablabla
  woensdag 27 mei 2026 @ 14:59:38 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220898486
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:50 schreef Elan het volgende:

[..]
Mijn post en het videootje van die influencer gingen helemaal niet over relaties die slecht lopen het ging letterlijk over blowjobs (of eigenlijk vrouwen die dat nooit meer doen in een lange relatie) en jij begint vervolgens over mannen die hun huishoudelijke taakjes zouden verslonzen wat daaraan te grondslag zouden liggen. Daarmee impliceer je een direct verband. En mannen die slecht zouden zijn in bed. Kortom het ligt weer allemaal aan de man die zich in allerlei bochten moeten wringen om jullie te behagen. Doodvermoeiend.

Als je man je in bed niet geeft wat je wil moet je dat in niet onverstaanbare woorden kenbaar maken, niet seks en intimiteit onthouden. Daarmee doe je niet alleen hem maar ook jezelf tekort.
Het ging letterlijk over blowjobs en een vrouw die die bij getrouwde mannen deed, waarvan zij wist dat ze getrouwd waren en dat ze vond dat het de eigen schuld van die vrouwen was dat hun mannen bij haar terecht kwamen.

Een vrouw die moe is van een fulltime baan en alleen de zorg voor het huishouden en de kinderen en een man die het dan buiten de deur gaat zoeken omdat hij thuis niet meer krijgt wat hij wil, al dan niet omdat zijn vrouw gewoon moe is, en dat dan even verdedigd wordt door een dame die die vrouwen de schuld geeft dat hun man vreemdgaat.
En ja, als je samen een huishouden hebt, de een vervolgens in dat huishouden amper wat uitvoert de ander naast een fulltime baan het huishouden en de kinderen op zich mag nemen dan zit er van alles scheef in de relatie.

Het punt is dat jij verzint dat vrouwen dan stoppen met seks als "straf", terwijl het daar helemaal niet mee te maken heeft, dat betekent dus ook niet dat hij haar kan "behagen" door 'zich in allerlei bochten te wringen".
Als ze zich beiden gewoon inzetten voor het huishouden en het gezin, zijn ze geen van beiden te moe om in bed iets anders te doen dan slapen.
En je kunt ophouden je eigen verzinsels over mijn teksten vervolgens te gebruiken om verontwaardigd te doen over wat ik zou hebben gezegd, als ik het niet heb gezegd dan heb ik het niet gezegd, dan heb je het zelf verzonnen.

Als iemand het buiten de deur zoekt dan is er maar één persoon fout: degene die het buiten de deur zoekt.
Dat is geen kwestie van "eigen schuld, had je maar dit of dat", wie vreemdgaat is fout.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220898776
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het ging letterlijk over blowjobs en een vrouw die die bij getrouwde mannen deed, waarvan zij wist dat ze getrouwd waren en dat ze vond dat het de eigen schuld van die vrouwen was dat hun mannen bij haar terecht kwamen.

Een vrouw die moe is van een fulltime baan en alleen de zorg voor het huishouden en de kinderen en een man die het dan buiten de deur gaat zoeken omdat hij thuis niet meer krijgt wat hij wil, al dan niet omdat zijn vrouw gewoon moe is, en dat dan even verdedigd wordt door een dame die die vrouwen de schuld geeft dat hun man vreemdgaat.
En ja, als je samen een huishouden hebt, de een vervolgens in dat huishouden amper wat uitvoert de ander naast een fulltime baan het huishouden en de kinderen op zich mag nemen dan zit er van alles scheef in de relatie.

Het punt is dat jij verzint dat vrouwen dan stoppen met seks als "straf", terwijl het daar helemaal niet mee te maken heeft, dat betekent dus ook niet dat hij haar kan "behagen" door 'zich in allerlei bochten te wringen".
Als ze zich beiden gewoon inzetten voor het huishouden en het gezin, zijn ze geen van beiden te moe om in bed iets anders te doen dan slapen.
En je kunt ophouden je eigen verzinsels over mijn teksten vervolgens te gebruiken om verontwaardigd te doen over wat ik zou hebben gezegd, als ik het niet heb gezegd dan heb ik het niet gezegd, dan heb je het zelf verzonnen.

Natuurlijk is het straf. Seks en zeker een blowjob word je niet moe van, en kun je prima doen als je moe bent. Je hebt er simpelweg geen zin in omdat XYZ. Er is altijd wel iets waardoor vrouwen permanent vast zitten in hun eigen hoofd. Hormonen, kinderen, huishouden.... De lijst met kutsmoezen voor dat soort types is eindeloos. Dat was het punt wat die influencer maakte in haar video van het dan maar helemaal niet meer doen want je verzaakt gewoon in je relatie. En jij bevestigde door te beginnen over Amerikaanse mannen en hun huishoudelijke vaardigheden en mannen die zogenaamd slecht zouden zijn in bed. Man doet niet wat jij wil dus geen seks, man wil seks dus geen seks = straf.

quote:
Als iemand het buiten de deur zoekt dan is er maar één persoon fout: degene die het buiten de deur zoekt.
Dat is geen kwestie van "eigen schuld, had je maar dit of dat", wie vreemdgaat is fout.
Klassiek modern feministisch gedachtengoed, de schuld ligt altijd bij anderen. Te beroerd om zelf in de spiegel te kijken. Als jij je vent seks wil onthouden om wat voor reden dan ook dan heeft hij alle recht om dat elders te zoeken. Andersom ook trouwens. Je tekent met het aangaan van een vaste relatie voor monogamie, niet voor het celibaat.
blablablabla
  woensdag 27 mei 2026 @ 15:55:07 #30
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220899040
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:22 schreef Elan het volgende:

[..]
Klassiek modern feministisch gedachtengoed, de schuld ligt altijd bij anderen. Te beroerd om zelf in de spiegel te kijken. Als jij je vent seks wil onthouden om wat voor reden dan ook dan heeft hij alle recht om dat elders te zoeken. Andersom ook trouwens. Je tekent met het aangaan van een vaste relatie voor monogamie, niet voor het celibaat.
Er is geen recht op seks binnen een relatie. En er is, bij te weinig seks, ook geen recht op buiten de deur batsen. Er is enkel wel/geen overeenstemming tussen 2 mensen.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_220899143
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:55 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Er is geen recht op seks binnen een relatie. En er is, bij te weinig seks, ook geen recht op buiten de deur batsen. Er is enkel wel/geen overeenstemming tussen 2 mensen.
Vind ik wel, je hoort voor ervoor te zorgen dat je partner niks tekort komt en vice versa. Als seks van tafel gaat zonder medische bezwaren en je kunt of wil niet weg is het logisch dat men het buiten de deur zoekt.

Zowel vrouwen mannen voor de duidelijkheid, voor er weer een misogyne roofdier jankkaart getrokken gaat worden door deze of gene.
blablablabla
pi_220899328
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik acht de gemiddelde lezer op Fok! in staat om beter te lezen dan jij hier doet.

Mijn uitleg staat. Als jij die wil negeren, so be it.

En ten aanzien van @Leandra lees je ook iets wat er niet staat.
pi_220899336
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
[..]

Het was heel duidelijk wat je bedoelde...

Echt vermoeiend dat het meermaals uitgelegd wordt en dan nog wordt doorgedramd.
pi_220899352
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:22 schreef Elan het volgende:

[..]
Natuurlijk is het straf. Seks en zeker een blowjob word je niet moe van, en kun je prima doen als je moe bent. Je hebt er simpelweg geen zin in
Dat is toch godverdomme een doodnormale reden om geen seks te hebben? Geen zin?

Het is geen verplichting hoor. Ook niet binnen een relatie.

Het is natuurlijk wel een probleem als de een zin heeft in seks en de anders (zo goed als) nooit. Maar goed, daar hebben ze communicatie voor uitgevonden en als dat niet helpt het verbreken van de relatie.

En dan heb jij het over feministen die de schuld bij de ander zoeken... Een relatie doe je samen.
pi_220899353
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik acht de gemiddelde lezer op Fok! in staat om beter te lezen dan jij hier doet.

Mijn uitleg staat. Als jij die wil negeren, so be it.

En ten aanzien van @:Leandra lees je ook iets wat er niet staat.
Maar het staat letterlijk in die screenshot dat is iets compleet anders dan een post misschien verkeerd of anders interpreteren , knettergek dit _O- _O-
blablablabla
pi_220899364
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Vind ik wel, je hoort voor ervoor te zorgen dat je partner niks tekort komt en vice versa.
Nou, laten we dan maar verkrachting binnen het huwelijk uit de strafrechtelijke sfeer halen.
pi_220899365
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar het staat letterlijk in die screenshot dat is iets compleet anders dan een post misschien verkeerd of anders interpreteren , knettergek dit _O- _O-
Ik heb het prima uitgelegd. Nogmaals, als jij dat niet wil accepteren is dat een Elan probleem.
pi_220899411
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is toch godverdomme een doodnormale reden om geen seks te hebben? Geen zin?

Het is geen verplichting hoor. Ook niet binnen een relatie.

Het is natuurlijk wel een probleem als de een zin heeft in seks en de anders (zo goed als) nooit. Maar goed, daar hebben ze communicatie voor uitgevonden en als dat niet helpt het verbreken van de relatie.

En dan heb jij het over feministen die de schuld bij de ander zoeken... Een relatie doe je samen.
Dan moet je zin maken zoals Linda de Mol ooit stelde.
90% van de vrouwen heeft bovendien responsief verlangen, als je gaat zitten wachten tot je een keer spontaan zin krijgt kun je lang wachten.

En nogmaals, voor we weer totaal de verkeerde kant op gaan en Elan als misogene rapist framen je MOET uiteindelijk in letterlijke zin helemaal niks.
Dat gezegd hebbende moet alleen niet raar opkijken als je partner het dan op een gegeven moment ergens anders zoekt. De meeste vrouwen begrijpen dit gelukkig wel en maken zin. Voor die dat niet kunnen of willen kwam de scheiding vaak uit het niets.
blablablabla
pi_220899466
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb het prima uitgelegd. Nogmaals, als jij dat niet wil accepteren is dat een Elan probleem.
Je mag best opteren dat ik er niks van snap, maar dit riedeltje wat jij loopt te ontkennen staat gewoon zwart op wit, het is niet een of andere misinterpretatie van mij of vaag misverstand. Of zoals de post van Leandra die ik verkeerd zou kunnen hebben geïnterpreteerd. Al blijf ik er ook daar bij dat ze dat gewoon bedoelde.
blablablabla
  woensdag 27 mei 2026 @ 16:46:09 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220899525
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Je mag best opteren dat ik er niks van snap, maar dit riedeltje wat jij loopt te ontkennen staat gewoon zwart op wit, het is niet een of andere misinterpretatie van mij of vaag misverstand. Of zoals de post van Leandra die ik verkeerd zou kunnen hebben geïnterpreteerd. Al blijf ik er ook daar bij dat ze dat gewoon bedoelde.
Welja joh, ga mijn eigen teksten ook nog even lopen mansplainen. De tering zeg.

Ik post hier goddomme al meer dan 20 jaar en ben vrij duidelijk in wat ik post, als ik A post bedoel ik A en geen B, als ik B had willen zeggen had ik wel B gepost.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:38 schreef Elan het volgende:

[..]
90% van de vrouwen heeft bovendien responsief verlangen, als je gaat zitten wachten tot je een keer spontaan zin krijgt kun je lang wachten.

En nogmaals, voor we weer totaal de verkeerde kant op gaan en Elan als misogene rapist framen je MOET uiteindelijk in letterlijke zin helemaal niks.
Dat gezegd hebbende moet alleen niet raar opkijken als je partner het dan op een gegeven moment ergens anders zoekt. De meeste vrouwen begrijpen dit gelukkig wel en maken zin. Voor die dat niet kunnen of willen kwam de scheiding vaak uit het niets.
:D en dan te bedenken dat 70-75 van de echtscheidingen door vrouwen wordt aangevraagd :D
En ja, dat de scheiding "uit het niets kwam" horen we vaker.... vooral van mannen.

Oh, en Linda met haar "dan maak je maar zin"? Dat is lekker effectief gebleken hè.... met Rietbergen, zo'n loyale, trouwe man.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220899587
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:46 schreef Leandra het volgende:

[..]
Welja joh, ga mijn eigen teksten ook nog even lopen mansplainen. De tering zeg.

Ik post hier goddomme al meer dan 20 jaar en ben vrij duidelijk in wat ik post, als ik A post bedoel ik A en geen B, als ik B had willen zeggen had ik wel B gepost.
[..]
:D en dan te bedenken dat 70-75 van de echtscheidingen door vrouwen wordt aangevraagd :D
En ja, dat de scheiding "uit het niets kwam" horen we vaker.... vooral van mannen.

Oh, en Linda met haar "dan maak je maar zin"? Dat is lekker effectief gebleken hè.... met Rietbergen, zo'n loyale, trouwe man.
Als jij je man geen BJ geeft om wat voor bullshit reden dan ook, dan is het logisch dat hij zijn heil elders zoekt. Dat hoeft ook helemaal geen probleem te zijn.

Dat percentage is triest genoeg. Mannen zijn veel te loyaal en bereid om over problemen en verschillen heen te stappen. Vrouwen voelen zich verheven en willen dan gelijk scheiden. Echter veel mannen willen nog niet eens trouwen tegenwoordig. Veel te duur.

Linda is nog steeds samen. Een slippertje hoeft helemaal niet het einde van een relatie te betekenen :)
blablablabla
pi_220899591
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:38 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik ben het best met je eens dat vrouwen die eenzijdig besluiten om de relatie platonisch te maken niet echt wat te klagen hebben als hun man buiten de deur gaat neuken, maar dan hebben we het wel over iets totaal anders dan pikstraf omdat de Dyson ongemoeid is gelaten, waar Leandra het ook niet over had.

Dat ging over een relatie die niet lekker loopt. En ja, dan kan ook het seksleven daaronder gebukt gaan. En dat los je maar samen op.
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 16:58:32 #43
441859 crew  Lenny77
pi_220899619
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Als jij je man geen BJ geeft om wat voor bullshit reden dan ook, dan is het logisch dat hij zijn heil elders zoekt.
Dus als de man zijn zin niet krijgt dan mag hij haar straffen.

Hmmmmm.. waar las ik eerder dat vrouwen hun mannen straffen als ze niet in huis helpen en was dat oh zo slecht want dan is de relatie transactioneel...
Oooh ja...

Nu even wachten hoe je dit weer gaat verdraaien en mij weer een schuimbekkende razende nazifeminist noemt..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220899657
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:58 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dus als de man zijn zin niet krijgt dan mag hij haar straffen.

Hmmmmm.. waar las ik eerder dat vrouwen hun mannen straffen als ze niet in huis helpen en was dat oh zo slecht want dan is de relatie transactioneel...
Oooh ja...

Nu even wachten hoe je dit weer gaat verdraaien en mij weer een schuimbekkende razende nazifeminist noemt..
Hoe straf ik jou precies als jij totaal geen zin hebt om mij te pijpen en ik zoek dat stukje plezier vervolgens elders? Zoals die influencer stelde bewijst ze jou een dienst. Omdat je kennelijk te lui bent om het zelf te doen.
blablablabla
  Forum Admin woensdag 27 mei 2026 @ 17:08:34 #45
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220899664
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Hoe straf ik jou precies als jij totaal geen zin hebt om mij te pijpen en ik zoek dat stukje plezier vervolgens elders? Zoals die influencer stelde bewijst ze jou een dienst. Omdat je kennelijk te lui bent om het zelf te doen.
Wat de fuck gozer
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220899713
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik was er al over uit dat je heel selectief leest. Dat hoef je niet keer op keer te bevestigen.
pi_220899716
Het is toch wel fijn dat Elan hier zo welbespraakt uitlegt wat de lotsbestemming en de taken en plichten van de vrouw zijn.
Het vormt echt een leidraad voor een relatie en bespaart me al dat gepraat met mijn vrouw over wat in wezen toch bijzaken zijn.
Ik vind het alleen jammer dat hij niet wat meer generaliseert over hoe mannen en vrouwen in elkaar zitten. Dat maakt het soms toch wat lastiger om tot een onontkomelijke beleidslijn te kunnen overgaan als man zijnde.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_220899732
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ben het best met je eens dat vrouwen die eenzijdig besluiten om de relatie platonisch te maken niet echt wat te klagen hebben als hun man buiten de deur gaat neuken, maar dan hebben we het wel over iets totaal anders dan pikstraf omdat de Dyson ongemoeid is gelaten, waar Leandra het ook niet over had.

Dat ging over een relatie die niet lekker loopt. En ja, dan kan ook het seksleven daaronder gebukt gaan. En dat los je maar samen op.
Ik vind je schattig naïef als je denkt dat vrouwen niet bewust of onbewust op grote schaal pikstraf uit delen omdat dingen niet op hun manier gaan. Ze zijn zich er terdege van bewust dat seks prioriteit nummer 1 is bij vrijwel elke man. Dus ook die van haar.

Kan best dat de relatie slecht is en dat je daarom niet wil maar dan moet ze dat zeggen. Zij kwam met het gelul over een partner die volgens haar te weinig doet in het huishouden en daarom geen seks zou krijgen, dat is een vorm van pikstraf of een slap excuus. Ik heb in mijn jonge jaren studentes geneukt in huizen waar de gemiddelde varkensstal compleet bij zou verbleken en geen neuk werd gegeven.
blablablabla
pi_220899737
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Als jij je man geen BJ geeft om wat voor bullshit reden dan ook, dan is het logisch dat hij zijn heil elders zoekt. Dat hoeft ook helemaal geen probleem te zijn.

Dat percentage is triest genoeg. Mannen zijn veel te loyaal en bereid om over problemen en verschillen heen te stappen. Vrouwen voelen zich verheven en willen dan gelijk scheiden. Echter veel mannen willen nog niet eens trouwen tegenwoordig. Veel te duur.

Linda is nog steeds samen. Een slippertje hoeft helemaal niet het einde van een relatie te betekenen :)
Geen zin is geen bullshit reden. Als mijn vrouw pijpen niet leuk vindt, dan hoeft het van mij ook niet. Alsof je kan genieten van seks als je weet dat de ander met tegenzin bezig is...

Ik vind dat echt een bizarre gedachte.

En vrouwen leggen de lat hoger kennelijk hoger dan mannen. Dat mag gewoon. Dat heeft niets te maken met zich verheven voelen.
pi_220899743
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Als jouw vrouw door de buurman geneukt wordt is dat voor jou ok?
pi_220899745
quote:
15s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat de fuck gozer
Wat zeg ik verkeerd? Jij wil iets totaal niet en een ander doet het met liefde (of tegen betaling), dan ben je er toch?

Of mag iemand geen plezier elders hebben omdat jij de volledige regie wil hebben en houden? Dat klinkt dan wel weer heel erg als misgunnen of zelfs straffen en niet als liefde.
blablablabla
pi_220899753
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als jouw vrouw door de buurman geneukt wordt is dat voor jou ok?
Absoluut!
Nu hebben wij een open relatie, maar ik geloof er heilig in dat je anderen (en zeker je levenspartner) toch geen plezier of behoeften moet ontzeggen. Daar is het leven te kort voor.
blablablabla
  woensdag 27 mei 2026 @ 17:28:27 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220899761
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik vind je schattig naïef als je denkt dat vrouwen niet bewust of onbewust op grote schaal pikstraf uit delen omdat dingen niet op hun manier gaan. Ze zijn zich er terdege van bewust dat seks prioriteit nummer 1 is bij vrijwel elke man. Dus ook die van haar.

Kan best dat de relatie slecht is en dat je daarom niet wil maar dan moet ze dat zeggen. Zij kwam met het gelul over een partner die volgens haar te weinig doet in het huishouden en daarom geen seks zou krijgen, dat is een vorm van pikstraf of een slap excuus. Ik heb in mijn jonge jaren studentes geneukt in huizen waar de gemiddelde varkensstal compleet bij zou verbleken en geen neuk werd gegeven.
Je bent wederom mijn woorden aan het verdraaien.
Daarbij vind ik het wel heel typisch dat je in termen als "pikstraf' denkt, dat betekent waarschijnlijk dat je er vaker mee te maken hebt gehad..... misschien moet je je eens afvragen hoe dat komt.

Ik doe niet aan "pikstraf", er zijn wel andere redenen waarom ik op een bepaald moment geen zin in seks zou kunnen hebben, maar zoals eerder gezegd: als je niet zo moe bent dat je al slaapt zodra je je bed ziet, en de seks gewoon goed (of uitzonderlijk goed) is, dan vinden vrouwen seks ook gewoon leuk, en moet er wel een hele goede reden zijn om geen zin te hebben.

Dus nogmaals: hou op te doen alsof ik dingen gezegd heb die ik niet gezegd heb, omdat jij graag dingen wilt lezen die er niet staan, zodat je mij vervolgens kunt verwijten wat jij uit mijn woorden verzonnen hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220899777
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Geen zin is geen bullshit reden. Als mijn vrouw pijpen niet leuk vindt, dan hoeft het van mij ook niet. Alsof je kan genieten van seks als je weet dat de ander met tegenzin bezig is...

Ik vind dat echt een bizarre gedachte.

En vrouwen leggen de lat hoger kennelijk hoger dan mannen. Dat mag gewoon. Dat heeft niets te maken met zich verheven voelen.
Dat kan en mag.
Ik vind het dan weer een bizarre gedachte dat je je partner dingen die voor hem of haar belangrijk zijn zou willen onthouden alleen omdat jij er zelf geen zin in hebt.
blablablabla
pi_220899779
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Heb jij echt een relatie? Want je komt echt heel vreemd uit de hoek.

Als een vrouw ontevreden is, dan is de kans dat ze dat communiceert heel groot. Daar kun je als man op reageren. Of je kan als man je schouders ophalen (al dan niet na voor de vorm er even op reageren).

Blijf je vervolgens in herhaling vallen, dan loop je de kans dat jouw vrouw de relatie (en jou) minder gaat waarderen. En bij veel vrouwen heeft dat gevolgen voor haar zin in seks, net zoals stress bij veel mannen zorgt voor verminderde zin (en zelfs erectiestoornissen).

Dat heeft werkelijk niets met straf te maken, want inderdaad: ook vrouwen houden van seks en vinden een goed seksleven belangrijk (gemiddeld gezien dan). Dus waarom zouden ze zichzelf in de voet willen schieten?

En seks prio 1? No way. Voor seks heb je geen relatie nodig. Hell, als vrijgezel heb je wat dat betreft veel meer opties.

Een relatie heb je niet vanwege seks, maar omdat je iemand zo leuk vindt dat je samen wil zijn en samen wat wil opbouwen. Seks is daar vaak een belangrijk onderdeel van. Maar prio 1... pfff...
pi_220899783
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Absoluut!
Nu hebben wij een open relatie, maar ik geloof er heilig in dat je anderen (en zeker je levenspartner) toch geen plezier of behoeften moet ontzeggen. Daar is het leven te kort voor.
Ok, maar dat is een ander verhaal.

Binnen de open relatie heb je vast grenzen en als iemand daar overheen gaat is dat een bedrog door de persoon waar je 100% op wil vertrouwen. En dat is (zelfs bij een open relatie kan ik je uit ervaring vertellen) bijzonder pijnlijk.
pi_220899807
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:28 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je bent wederom mijn woorden aan het verdraaien.
Daarbij vind ik het wel heel typisch dat je in termen als "pikstraf' denkt, dat betekent waarschijnlijk dat je er vaker mee te maken hebt gehad..... misschien moet je je eens afvragen hoe dat komt.

Ik doe niet aan "pikstraf", er zijn wel andere redenen waarom ik op een bepaald moment geen zin in seks zou kunnen hebben, maar zoals eerder gezegd: als je niet zo moe bent dat je al slaapt zodra je je bed ziet, en de seks gewoon goed (of uitzonderlijk goed) is, dan vinden vrouwen seks ook gewoon leuk, en moet er wel een hele goede reden zijn om geen zin te hebben.

Dus nogmaals: hou op te doen alsof ik dingen gezegd heb die ik niet gezegd heb, omdat jij graag dingen wilt lezen die er niet staan, zodat je mij vervolgens kunt verwijten wat jij uit mijn woorden verzonnen hebt.
Ik verdraai niks, jij begon zelf als respons op een vrouw die vrijwillig blowjobs geeft aan getrouwde mannen een hele tirade over Amerikaanse mannen die niks zouden doen in het huishouden en mannen die er niks van bakken in bed die aan het gebrek van blowjobs ten grondslag zouden liggen. Vervolgens een lulverhaal over slechte relaties, allemaal leuk en aardig maar dat was niet wat je zei :D

De term pikstraf is niet door mij geïntroduceerd in deze discussie, al is het een vrij bekende term, iedere vrouw en man kent die wel. Kutstraf daarentegen is een stuk minder algemeen :X

Het is nooit voorgekomen maar als een vrouw mij ooit pikstraf zou geven dan zou ik direct vreemdgaan en daar ben ik altijd eerlijk over geweest.
blablablabla
pi_220899830
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat kan en mag.
Ik vind het dan weer een bizarre gedachte dat je je partner dingen die voor hem of haar belangrijk zijn zou willen onthouden alleen omdat jij er zelf geen zin in hebt.
Als de ene partner orale seks ontvangen belangrijk vindt en de andere partner orale seks geven niet plezierig, dan kom je daar aan het begin van de relatie achter en kom je tot de conclusie dat je niet bij elkaar past.

Maar goed, dat is iets voor het begin van de relatie om uit te vogelen.

Als het gedurende de relatie verandert dan is dat natuurlijk weer een groter probleem (je neemt in het begin wat makkelijker afscheid van elkaar), maar ook dat mag. Ook als de relatie goed loopt kan iemand door ziekte tijdelijk geen zin in seks hebben. Ja, alleen maar handkarren is niet fijn, maar als dat voor een beperkte tijd het enige is wat voorhanden is, dan is dat maar zo.

Als de ziekte van dien aard is dat het permanent is, dan vind ik persoonlijk het wel realistisch als de ander dan de vrijheid krijgt. Seksuele exclusiviteit moet geen verplicht celibaat worden.

Maar ook hier, dat bespreek je samen.

Voor mij is seks alleen leuk als de ander er ook van geniet. En ja, dat houdt voor mij vaak een beperking in omdat mijn voorkeuren behoorlijk breed zijn om het zo maar eens te zeggen. Maar een relatie is zoveel meer dan alleen seks. Gelukkig maar, want stel dat ik straks om wat voor reden hem niet meer omhoog kan krijgen. Toch lullig als mijn vrouw dan zegt: voor jou 10 anderen.

Want het werkt natuurlijk wel twee kanten op.
pi_220899834
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:39 schreef Elan het volgende:

Het is nooit voorgekomen maar als een vrouw mij ooit pikstraf zou geven dan zou ik direct vreemdgaan en daar ben ik altijd eerlijk over geweest.
Hoe kun je nou vreemdgaan als je een open relatie hebt?
pi_220899837
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ok, maar dat is een ander verhaal.

Binnen de open relatie heb je vast grenzen en als iemand daar overheen gaat is dat een bedrog door de persoon waar je 100% op wil vertrouwen. En dat is (zelfs bij een open relatie kan ik je uit ervaring vertellen) bijzonder pijnlijk.
Wij hebben in principe geen harde grenzen, alleen dat we het ten alle tijden veilig doen. Monogamie is een sprookje. Helemaal als de bereidwilligheid ontbreekt om je partner seksueel te geven waar hij of zij om vraagt. Het leven is veel te kort om jezelf of anderen dingen te onthouden.
blablablabla
pi_220899845
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoe kun je nou vreemdgaan als je een open relatie hebt?
Dit is niet mijn eerste relatie. Met exen heb ik wel monogame relaties gehad.
blablablabla
  woensdag 27 mei 2026 @ 17:46:04 #62
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220899846
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat kan en mag.
Denk dat jij vrijwillig zorgen voor elkaar en verplicht zorgen voor elkaar door elkaar haalt.

Er wordt je niets onthouden want er is immers geen plicht. Het is toch logisch dat een ander zelf mag beslissen of die je een blowjob geeft. Zelfbeschikking. Wel eens van gehoord?

Echt. Waar baseer je je aanspraak en egoïsme op?
pi_220899874
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:44 schreef Elan het volgende:

[..]
Wij hebben in principe geen harde grenzen, alleen dat we het ten alle tijden veilig doen. Monogamie is een sprookje. Helemaal als de bereidwilligheid ontbreekt om je partner seksueel te geven waar hij of zij om vraagt. Het leven is veel te kort om jezelf of anderen dingen te onthouden.
Ok, stel dat morgen jouw vrouw vertelt zwanger te zijn van de buurman omdat ze het toch onveilig heeft gedaan. Ik mag aannemen dat dat iets met jou doet, nietwaar?

Voor andere mensen ligt die grens al bij zoenen.
pi_220899887
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als de ene partner orale seks ontvangen belangrijk vindt en de andere partner orale seks geven niet plezierig, dan kom je daar aan het begin van de relatie achter en kom je tot de conclusie dat je niet bij elkaar past.

Maar goed, dat is iets voor het begin van de relatie om uit te vogelen.

Als het gedurende de relatie verandert dan is dat natuurlijk weer een groter probleem (je neemt in het begin wat makkelijker afscheid van elkaar), maar ook dat mag. Ook als de relatie goed loopt kan iemand door ziekte tijdelijk geen zin in seks hebben. Ja, alleen maar handkarren is niet fijn, maar als dat voor een beperkte tijd het enige is wat voorhanden is, dan is dat maar zo.

Als de ziekte van dien aard is dat het permanent is, dan vind ik persoonlijk het wel realistisch als de ander dan de vrijheid krijgt. Seksuele exclusiviteit moet geen verplicht celibaat worden.

Maar ook hier, dat bespreek je samen.

Voor mij is seks alleen leuk als de ander er ook van geniet. En ja, dat houdt voor mij vaak een beperking in omdat mijn voorkeuren behoorlijk breed zijn om het zo maar eens te zeggen. Maar een relatie is zoveel meer dan alleen seks. Gelukkig maar, want stel dat ik straks om wat voor reden hem niet meer omhoog kan krijgen. Toch lullig als mijn vrouw dan zegt: voor jou 10 anderen.

Want het werkt natuurlijk wel twee kanten op.
Ja eens, maar ja hoe realistisch is het om alles wat je wil in het leven bij 1 partner te vinden? Laat staan op seksueel vlak. Geloof zelfs dat dat voor mannen nog makkelijker is dan voor vrouwen uiteindelijk want vrouwen raken helemaal snel verveeld.

Dat is ook waarom het begin van de relatie niet representatief is voor de rest van een eventueel leven samen. Aan het begin wil ze hem voor zich winnen en indruk maken, maar mannen zijn snel tevreden, dus waarom zou je hem nog pijpen na 10 jaar huwelijk als je er zelf eigenlijk ook wel een beetje op de seks uitgekeken bent? En dat jij uitgekeken bent ligt natuurlijk aan hem. Dus als het al eens ter sprake zou komen dan had hij maar beter zijn best moeten doen.
blablablabla
pi_220899925
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:46 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Denk dat jij vrijwillig zorgen voor elkaar en verplicht zorgen voor elkaar door elkaar haalt.

Er wordt je niets onthouden want er is immers geen plicht. Het is toch logisch dat een ander zelf mag beslissen of die je een blowjob geeft. Zelfbeschikking. Wel eens van gehoord?

Echt. Waar baseer je je aanspraak en egoïsme op?
Nogmaals je moet helemaal niks. Maar je vermeende zelfbeschikking werkt twee kanten op.

Als ik bepaalde dingen echt wel wil en jij wil die echt niet dan is het mijn recht om dat elders te zoeken. Of de relatie te beëindigen maar dat moet ook maar net kunnen op dat moment.
blablablabla
pi_220899943
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ok, stel dat morgen jouw vrouw vertelt zwanger te zijn van de buurman omdat ze het toch onveilig heeft gedaan. Ik mag aannemen dat dat iets met jou doet, nietwaar?

Voor andere mensen ligt die grens al bij zoenen.
Er schuilt in tegenstelling tot wat bij monogamie aan de hand is verder geen moreel standpunt achter iets niet mogen doen. Als jij in een open relatie het onveilig doet breng je potentieel je eigen maar ook de ander zijn gezondheid in gevaar. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
blablablabla
pi_220899967
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja eens, maar ja hoe realistisch is het om alles wat je wil in het leven bij 1 partner te vinden? Laat staan op seksueel vlak. Geloof zelfs dat dat voor mannen nog makkelijker is dan voor vrouwen uiteindelijk want vrouwen raken helemaal snel verveeld.

Dat is ook waarom het begin van de relatie niet representatief is voor de rest van een eventueel leven samen. Aan het begin wil ze hem voor zich winnen en indruk maken, maar mannen zijn snel tevreden, dus waarom zou je hem nog pijpen na 10 jaar huwelijk als je er zelf eigenlijk ook wel een beetje op de seks uitgekeken bent? En dat jij uitgekeken bent ligt natuurlijk aan hem. Dus als het al eens ter sprake zou komen dan had hij maar beter zijn best moeten doen.
Wees realistisch. Ik heb mijn fair share aan relaties gehad en ik heb inmiddels realistische verwachtingen. Nee, ik ga niet alles bij 1 partner vinden. Daarom ben ik nu monogaam.

Uiteindelijk is het gewoon het totaal waar het om draait. Het werkt, of het werkt niet. En je kan jezelf druk maken om de dingen die beter kunnen, of jezelf gelukkig prijzen met wat je wel aan elkaar hebt.

Zaken als stabiliteit, loyaliteit, gewoon lol hebben met elkaar, elkaar accepteren ook met de mindere kanten, enz. dat is uiteindelijk belangrijker dan 'word ik wel minimaal 2x per week goed gepijpt'.
pi_220899978
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 18:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Er schuilt in tegenstelling tot wat bij monogamie aan de hand is verder geen moreel standpunt achter iets niet mogen doen. Als jij in een open relatie het onveilig doet breng je potentieel je eigen maar ook de ander zijn gezondheid in gevaar. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
Ook met een condoom zijn er risico's. Wat dat betreft is regelmatig testen op soa's minstens zo belangrijk.

Maar goed, je draait er nu omheen. Je kan mij niet vertellen dat als jouw vrouw jou vertelt dat ze (ook als ze geen ziektes heeft opgelopen) het af en toe onveilig heeft gedaan ondanks de afspraak jij dat niet vervelend vindt.

En zo werkt dat ook met vreemdgaan. Dat is een ernstige vertrouwensbreuk en vertrouwen is extreem belangrijk in een relatie, waardoor het schenden daarvan een pijnlijke kwestie is.
  woensdag 27 mei 2026 @ 18:29:36 #69
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220900030
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 18:03 schreef Elan het volgende:

[..]
Nogmaals je moet helemaal niks. Maar je vermeende zelfbeschikking werkt twee kanten op.

Als ik bepaalde dingen echt wel wil en jij wil die echt niet dan is het mijn recht om dat elders te zoeken. Of de relatie te beëindigen maar dat moet ook maar net kunnen op dat moment.
Beëindiging lijkt mij het beste. Een drammer die gepijpt wil/moet worden kan gewoon opzouten.
pi_220900081
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 18:29 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Beëindiging lijkt mij het beste. Een drammer die gepijpt wil/moet worden kan gewoon opzouten.
Dat moet dan wel kunnen vanuit praktisch en financieel oogpunt. Vergeet het pijpen even, waarom zou jij iemand iets ontzeggen waar hij of sterke behoefte aan heeft? Niet mijn definitie van echte liefde, iemand beperken in zijn behoefte .
blablablabla
pi_220900092
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 18:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ook met een condoom zijn er risico's. Wat dat betreft is regelmatig testen op soa's minstens zo belangrijk.

Maar goed, je draait er nu omheen. Je kan mij niet vertellen dat als jouw vrouw jou vertelt dat ze (ook als ze geen ziektes heeft opgelopen) het af en toe onveilig heeft gedaan ondanks de afspraak jij dat niet vervelend vindt.

En zo werkt dat ook met vreemdgaan. Dat is een ernstige vertrouwensbreuk en vertrouwen is extreem belangrijk in een relatie, waardoor het schenden daarvan een pijnlijke kwestie is.
Ja, maar primair omdat zij mijn gezondheid op het spel zou zetten door afspraken te schenden. Als jij een open relatie hebt weet je dat dat met zich meebrengt dat je vrouw zich door een ander laat neuken. Als je daar niet tegen kan is dat niks voor jou.

Bij goed condoomgebruik zijn de risico's zeer klein en dan nog moet je regelmatig testen. Dat is qua risico niet te vergelijken met geheel onveilige seks.
blablablabla
  woensdag 27 mei 2026 @ 18:49:15 #72
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220900101
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 18:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat moet dan wel kunnen vanuit praktisch en financieel oogpunt. Vergeet het pijpen even, waarom zou jij iemand iets ontzeggen waar hij of sterke behoefte aan heeft? Niet mijn definitie van echte liefde, iemand beperken in zijn behoefte .
Ik ontzeg niets. Verschillende inzichten over frequentie bestaan nu eenmaal. Echte liefde zit niet in sekshandelingen. Dat zit tussen de oren en in het hart. Behoeften hoeven niet vervuld te worden door een ander. Ga dan eerder zelf weg.
pi_220900102
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 18:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wees realistisch. Ik heb mijn fair share aan relaties gehad en ik heb inmiddels realistische verwachtingen. Nee, ik ga niet alles bij 1 partner vinden. Daarom ben ik nu monogaam.

Uiteindelijk is het gewoon het totaal waar het om draait. Het werkt, of het werkt niet. En je kan jezelf druk maken om de dingen die beter kunnen, of jezelf gelukkig prijzen met wat je wel aan elkaar hebt.

Zaken als stabiliteit, loyaliteit, gewoon lol hebben met elkaar, elkaar accepteren ook met de mindere kanten, enz. dat is uiteindelijk belangrijker dan 'word ik wel minimaal 2x per week goed gepijpt'.
Daarom zijn wij ook al jaren samen, vanwege het totaalplaatje :) . Maar seks is voor ons wel de belangrijkste bijzaak. Waarom zou je jezelf laten beperken tot monogamie? Er zijn zoveel interessante dingen om te ontdekken op seksueel vlak met en zonder elkaar :P
blablablabla
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 18:52:07 #74
5428 crew  miss_sly
pi_220900113
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 18:29 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat niet alleen, maar hoe egocentrisch wil je het hebben: ik wil gepijpt, maar dat krijg ik niet, dus ga ik vreemd, want de relatie verbreken komt me op dit moment nog niet zo goed uit.

Met een grote boog de straat op bonjouren moet je zo iemand. En dan zoekt ie het maar uit.
pi_220900133
Ik snap oprecht niet waarom je je partner waar je (ga ik dan maar even van uit) zaken zou ontzeggen die hem of haar ontzettend blij maken.

Of dat nu een pijpbeurt is of een sprookjeshuwelijk of een reis door Zweden. Kan ik echt niet bij met mn pet. En dan met droge ogen duren beweren dat de ander egoïstisch is :D
blablablabla
  woensdag 27 mei 2026 @ 18:56:39 #76
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220900142
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 18:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat niet alleen, maar hoe egocentrisch wil je het hebben: ik wil gepijpt, maar dat krijg ik niet, dus ga ik vreemd, want de relatie verbreken komt me op dit moment nog niet zo goed uit.

Met een grote boog de straat op bonjouren moet je zo iemand. En dan zoekt ie het maar uit.
Keer het eens om. 'Ik wil iedere dag gebeft worden en anders is er geen liefde in het spel, want jij ontzegt mij iets'.

Wat een klasse.
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 18:59:36 #77
5428 crew  miss_sly
pi_220900155
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 18:56 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Keer het eens om. 'Ik wil iedere dag gebeft worden en anders is er geen liefde in het spel, want jij ontzegt mij iets'.

Wat een klasse.
Ik vind het sowieso vreemd als een bepaalde seksuele handeling een dusdanig grote behoefte kan betekenen in een relatie dat al de rest er dan niet meer toe doet en vreemdgaan een rechtvaardig alternatief is.
Wat voor relatie heb je dan? Als alleen dat pijpen de boel zo op scherp kan zetten. Dan is de relatie gewoon al niet goed.
  woensdag 27 mei 2026 @ 18:59:56 #78
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220900156
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 18:55 schreef Elan het volgende:
Ik snap oprecht niet waarom je je partner waar je (ga ik dan maar even van uit) zaken zou ontzeggen die hem of haar ontzettend blij maken.

Of dat nu een pijpbeurt is of een sprookjeshuwelijk of een reis door Zweden. Kan ik echt niet bij met mn pet. En dan met droge ogen duren beweren dat de ander egoïstisch is :D
De 'eiser' start het egoïsme. De 'ontzegger' betichten van egoïsme is drammen. Manipulatie en daarom 2 keer zo egoïstisch.
pi_220900161
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 18:59 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
De 'eiser' start het egoïsme. De 'ontzegger' betichten van egoïsme is drammen. Manipulatie en 2 keer zo egoïstisch.
De eiser eist monogamie. Een ander iets ontzeggen waar je zelf geen zin in hebt is next level egoïsme.
blablablabla
  woensdag 27 mei 2026 @ 19:02:09 #80
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220900165
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:01 schreef Elan het volgende:

[..]
De eiser eist monogamie.
Jij had toch een open relatie? Ga dan ergens anders getjokt worden.
pi_220900171
Je zou bijna denken dat reacties uitlokken een bepaalde kink is voor een user hier.
  woensdag 27 mei 2026 @ 19:04:06 #82
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220900184
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:01 schreef Elan het volgende:

[..]
De eiser eist monogamie. Een ander iets ontzeggen waar je zelf geen zin in hebt is next level egoïsme.
Je hebt echt respect voor de grenzen van anderen.
pi_220900187
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 18:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind het sowieso vreemd als een bepaalde seksuele handeling een dusdanig grote behoefte kan betekenen in een relatie dat al de rest er dan niet meer toe doet en vreemdgaan een rechtvaardig alternatief is.
Wat voor relatie heb je dan? Als alleen dat pijpen de boel zo op scherp kan zetten. Dan is de relatie gewoon al niet goed.
Je slaat hier de spijker op zijn kop.
Relaties gaan toch niet over allerlei sekshandelingen?
Mannen zouden eerst een man moeten pijpen voor ze een oordeel vellen over vrouwen die dit niet zo prettig vinden.
pi_220900204
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:04 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Je hebt echt respect voor de grenzen van anderen.
Zeker wel, nee is nee. Alleen hoef je je tegelijkertijd ook niets te ontzeggen. Maar geloof verder ook niet in monogamie dus we staan al compleet anders in de race.
blablablabla
  woensdag 27 mei 2026 @ 19:11:21 #85
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220900223
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Zeker wel, nee is nee. Alleen hoef je je tegelijkertijd ook niets te ontzeggen. Maar geloof verder ook niet in monogamie dus we staan al compleet anders in de race.
Maar je eist wel monogamie een paar reacties hiervoor. Behoorlijk schijnheilig. En dat hele 'ontzeggen' is natuurlijk gejank. Compleet in de veronderstelling dat je ergens aanspraak op hebt.

Nou nee
  woensdag 27 mei 2026 @ 19:12:44 #86
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220900228
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Deze bedoel ik
pi_220900237
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:11 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Maar je eist wel monogamie een paar reacties hiervoor. Behoorlijk schijnheilig. En dat hele 'ontzeggen' is natuurlijk gejank. Compleet in de veronderstelling dat je ergens aanspraak op hebt.

Nou nee
Ik eis helemaal niks. Dat jouw brein denk in eisen zegt meer iets over de manier waarop jij je leven hebt ingericht hebt vermoed ik zo.
blablablabla
pi_220900242
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik ook niet. En toch sta jij met je mening nog steeds in de jaren 40/50.
Vrouwen moeten hun man dienstbaar zijn.
pi_220900255
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:14 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik eis helemaal niks. Dat jouw brein denk in eisen zegt meer iets over de manier waarop jij je leven hebt ingericht hebt vermoed ik zo.
Nee, nou niet laf gaan wegduiken. Jij beweerde dat vrouwen weer aan hun natuulijke taak moesten beginnen.
Kinderen baren en verzorgen.
Zodat de man alle vrijheid kreeg om carriere te maken of wat dan ook,,,,

Nou niet zo schijnheilig gaan doen.

:')
pi_220900262
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:16 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik ook niet. En toch sta jij met je mening nog steeds in de jaren 40/50.
Vrouwen moeten hun man dienstbaar zijn.
Je vergeet een belangrijke aanvulling die ik bij die opmerking geplaatst heb. Namelijk dat je niets moet maar dat je dan niet moet janken als je partner zijn heil elders gaat zoeken.
blablablabla
pi_220900269
Een grote groepsessie voor Elan, wat een hoop oud zeer zeult hij mee. Ergens vol ik wel wat medelijden.
  woensdag 27 mei 2026 @ 19:22:56 #92
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220900275
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:14 schreef Elan het volgende:

[..]
Leuk geprobeerd, maar consequent redeneren is niet je forte. Je spreekt jezelf erg tegen.
pi_220900286
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Je vergeet een belangrijke aanvulling die ik bij die opmerking geplaatst heb. Namelijk dat je niets moet maar dat je dan niet moet janken als je partner zijn heil elders gaat zoeken.
Blijft de vraag waarom jij steeds blijft janken. Heeft ze jou laten zitten? Was het gras groener aan de andere kant voor haar?
Ik kan me zo meeleven met haar.

Wanneer zal bij jou het kwartje vallen? Je bent een zielig en gefrustreerd mannetje.
pi_220900303
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:21 schreef Questular het volgende:
Een grote groepsessie voor Elan, wat een hoop oud zeer zeult hij mee. Ergens vol ik wel wat medelijden.
Ik niet. Hij is een Man. Dus Hij zou beter moeten weten.
Integendeel. Elan loopt voortdurend te zeiken en te zaniken over hoe slecht de hedendaagse vrouwen zijn.
Geen greintje zelfreflectie.
Is toch heel zielig. Maar medelijden?
Nee hoor. Ik niet.
pi_220900321
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:25 schreef Masberum het volgende:
Vrouwen zijn wel meer dan alleen mensen die kinderen baren. Ze hebben ook toegang tot de keuken als het goed is
Ha ha. Pipo de Clown is ook in da house.

Echt niet normaal dit. Dat ik als 70 jarige nog zoveel 'jongeren' zie, die zich wanhopig vastklampen aan de eerste helft van de 20ste eeuw.
pi_220900331
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:27 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik niet. Hij is een Man. Dus Hij zou beter moeten weten.
Integendeel. Elan loopt voortdurend te zeiken en te zaniken over hoe slecht de hedendaagse vrouwen zijn.
Geen greintje zelfreflectie.
Is toch heel zielig. Maar medelijden?
Nee hoor. Ik niet.
Als je feitelijk kan aantonen dat iemand ongelijk heeft, waarom is hier dan altijd de drang om te vervallen in dit soort gedrag en bewoordingen?

"zeiken en te zaniken", "Geen greintje zelfreflectie". "Is toch heel zielig."

Klinkt dat voor jou niet alsof je niet objectief kan reageren op iemand en daarom maar vervalt in dit soort gedrag?
pi_220900371
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Blijft de vraag waarom jij steeds blijft janken. Heeft ze jou laten zitten? Was het gras groener aan de andere kant voor haar?
Ik kan me zo meeleven met haar.

Wanneer zal bij jou het kwartje vallen? Je bent een zielig en gefrustreerd mannetje.
Weet je zeker dat je hier niet aan het projecteren bent? Heb wat posts gelezen over je ex daar lusten de honden geen brood van.
blablablabla
  woensdag 27 mei 2026 @ 19:34:15 #98
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220900372
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:25 schreef Masberum het volgende:
Vrouwen zijn wel meer dan alleen mensen die kinderen baren. Ze hebben ook toegang tot de keuken als het goed is
In mijn vorige relatie mocht ik zelfs 2 uur per dag uit de kelder voor een blowjob. Kreeg gvd niet eens smint van die klootzak.
pi_220900391
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:31 schreef Masberum het volgende:

[..]
Als je feitelijk kan aantonen dat iemand ongelijk heeft, waarom is hier dan altijd de drang om te vervallen in dit soort gedrag en bewoordingen?

"zeiken en te zaniken", "Geen greintje zelfreflectie". "Is toch heel zielig."

Klinkt dat voor jou niet alsof je niet objectief kan reageren op iemand en daarom maar vervalt in dit soort gedrag?
Ga eerst alles lezen wat Elan te melden heeft over vrouwen en probeer dan maar objectief te blijven.
Ik ben een vrouw dus niet zo objectief als een man.
Elan is een man en hij beweert niks anders dat de huidige puinhoop de oorzaak is van feministische vrouwen.
Hoezo objectief?
pi_220900405
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Weet je zeker dat je hier niet aan het projecteren bent? Heb wat posts gelezen over je ex daar lusten de honden geen brood van.

Voorbeelden graag. Ik heb geen ex.
Mijn enige ex (mijn enige en grote liefde) heeft zich in de jaren 80 verhangen.
Als jij mij daarmee wilt kwetsen, ga je gang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')