Wat zeg ik verkeerd? Jij wil iets totaal niet en een ander doet het met liefde (of tegen betaling), dan ben je er toch?quote:
Absoluut!quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jouw vrouw door de buurman geneukt wordt is dat voor jou ok?
Je bent wederom mijn woorden aan het verdraaien.quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik vind je schattig naïef als je denkt dat vrouwen niet bewust of onbewust op grote schaal pikstraf uit delen omdat dingen niet op hun manier gaan. Ze zijn zich er terdege van bewust dat seks prioriteit nummer 1 is bij vrijwel elke man. Dus ook die van haar.
Kan best dat de relatie slecht is en dat je daarom niet wil maar dan moet ze dat zeggen. Zij kwam met het gelul over een partner die volgens haar te weinig doet in het huishouden en daarom geen seks zou krijgen, dat is een vorm van pikstraf of een slap excuus. Ik heb in mijn jonge jaren studentes geneukt in huizen waar de gemiddelde varkensstal compleet bij zou verbleken en geen neuk werd gegeven.
Dat kan en mag.quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geen zin is geen bullshit reden. Als mijn vrouw pijpen niet leuk vindt, dan hoeft het van mij ook niet. Alsof je kan genieten van seks als je weet dat de ander met tegenzin bezig is...
Ik vind dat echt een bizarre gedachte.
En vrouwen leggen de lat hoger kennelijk hoger dan mannen. Dat mag gewoon. Dat heeft niets te maken met zich verheven voelen.
Heb jij echt een relatie? Want je komt echt heel vreemd uit de hoek.quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik vind je schattig naïef als je denkt dat vrouwen niet bewust of onbewust op grote schaal pikstraf uit delen omdat dingen niet op hun manier gaan. Ze zijn zich er terdege van bewust dat seks prioriteit nummer 1 is bij vrijwel elke man. Dus ook die van haar.
Kan best dat de relatie slecht is en dat je daarom niet wil maar dan moet ze dat zeggen. Zij kwam met het gelul over een partner die volgens haar te weinig doet in het huishouden en daarom geen seks zou krijgen, dat is een vorm van pikstraf of een slap excuus. Ik heb in mijn jonge jaren studentes geneukt in huizen waar de gemiddelde varkensstal compleet bij zou verbleken en geen neuk werd gegeven.
Ok, maar dat is een ander verhaal.quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Absoluut!
Nu hebben wij een open relatie, maar ik geloof er heilig in dat je anderen (en zeker je levenspartner) toch geen plezier of behoeften moet ontzeggen. Daar is het leven te kort voor.
Ik verdraai niks, jij begon zelf als respons op een vrouw die vrijwillig blowjobs geeft aan getrouwde mannen een hele tirade over Amerikaanse mannen die niks zouden doen in het huishouden en mannen die er niks van bakken in bed die aan het gebrek van blowjobs ten grondslag zouden liggen. Vervolgens een lulverhaal over slechte relaties, allemaal leuk en aardig maar dat was niet wat je zeiquote:Op woensdag 27 mei 2026 17:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bent wederom mijn woorden aan het verdraaien.
Daarbij vind ik het wel heel typisch dat je in termen als "pikstraf' denkt, dat betekent waarschijnlijk dat je er vaker mee te maken hebt gehad..... misschien moet je je eens afvragen hoe dat komt.
Ik doe niet aan "pikstraf", er zijn wel andere redenen waarom ik op een bepaald moment geen zin in seks zou kunnen hebben, maar zoals eerder gezegd: als je niet zo moe bent dat je al slaapt zodra je je bed ziet, en de seks gewoon goed (of uitzonderlijk goed) is, dan vinden vrouwen seks ook gewoon leuk, en moet er wel een hele goede reden zijn om geen zin te hebben.
Dus nogmaals: hou op te doen alsof ik dingen gezegd heb die ik niet gezegd heb, omdat jij graag dingen wilt lezen die er niet staan, zodat je mij vervolgens kunt verwijten wat jij uit mijn woorden verzonnen hebt.
Als de ene partner orale seks ontvangen belangrijk vindt en de andere partner orale seks geven niet plezierig, dan kom je daar aan het begin van de relatie achter en kom je tot de conclusie dat je niet bij elkaar past.quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kan en mag.
Ik vind het dan weer een bizarre gedachte dat je je partner dingen die voor hem of haar belangrijk zijn zou willen onthouden alleen omdat jij er zelf geen zin in hebt.
Hoe kun je nou vreemdgaan als je een open relatie hebt?quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:39 schreef Elan het volgende:
Het is nooit voorgekomen maar als een vrouw mij ooit pikstraf zou geven dan zou ik direct vreemdgaan en daar ben ik altijd eerlijk over geweest.
Wij hebben in principe geen harde grenzen, alleen dat we het ten alle tijden veilig doen. Monogamie is een sprookje. Helemaal als de bereidwilligheid ontbreekt om je partner seksueel te geven waar hij of zij om vraagt. Het leven is veel te kort om jezelf of anderen dingen te onthouden.quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ok, maar dat is een ander verhaal.
Binnen de open relatie heb je vast grenzen en als iemand daar overheen gaat is dat een bedrog door de persoon waar je 100% op wil vertrouwen. En dat is (zelfs bij een open relatie kan ik je uit ervaring vertellen) bijzonder pijnlijk.
Dit is niet mijn eerste relatie. Met exen heb ik wel monogame relaties gehad.quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe kun je nou vreemdgaan als je een open relatie hebt?
Denk dat jij vrijwillig zorgen voor elkaar en verplicht zorgen voor elkaar door elkaar haalt.quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kan en mag.
Ik vind het dan weer een bizarre gedachte dat je je partner dingen die voor hem of haar belangrijk zijn zou willen onthouden alleen omdat jij er zelf geen zin in hebt.
Ok, stel dat morgen jouw vrouw vertelt zwanger te zijn van de buurman omdat ze het toch onveilig heeft gedaan. Ik mag aannemen dat dat iets met jou doet, nietwaar?quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Wij hebben in principe geen harde grenzen, alleen dat we het ten alle tijden veilig doen. Monogamie is een sprookje. Helemaal als de bereidwilligheid ontbreekt om je partner seksueel te geven waar hij of zij om vraagt. Het leven is veel te kort om jezelf of anderen dingen te onthouden.
Ja eens, maar ja hoe realistisch is het om alles wat je wil in het leven bij 1 partner te vinden? Laat staan op seksueel vlak. Geloof zelfs dat dat voor mannen nog makkelijker is dan voor vrouwen uiteindelijk want vrouwen raken helemaal snel verveeld.quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als de ene partner orale seks ontvangen belangrijk vindt en de andere partner orale seks geven niet plezierig, dan kom je daar aan het begin van de relatie achter en kom je tot de conclusie dat je niet bij elkaar past.
Maar goed, dat is iets voor het begin van de relatie om uit te vogelen.
Als het gedurende de relatie verandert dan is dat natuurlijk weer een groter probleem (je neemt in het begin wat makkelijker afscheid van elkaar), maar ook dat mag. Ook als de relatie goed loopt kan iemand door ziekte tijdelijk geen zin in seks hebben. Ja, alleen maar handkarren is niet fijn, maar als dat voor een beperkte tijd het enige is wat voorhanden is, dan is dat maar zo.
Als de ziekte van dien aard is dat het permanent is, dan vind ik persoonlijk het wel realistisch als de ander dan de vrijheid krijgt. Seksuele exclusiviteit moet geen verplicht celibaat worden.
Maar ook hier, dat bespreek je samen.
Voor mij is seks alleen leuk als de ander er ook van geniet. En ja, dat houdt voor mij vaak een beperking in omdat mijn voorkeuren behoorlijk breed zijn om het zo maar eens te zeggen. Maar een relatie is zoveel meer dan alleen seks. Gelukkig maar, want stel dat ik straks om wat voor reden hem niet meer omhoog kan krijgen. Toch lullig als mijn vrouw dan zegt: voor jou 10 anderen.
Want het werkt natuurlijk wel twee kanten op.
Nogmaals je moet helemaal niks. Maar je vermeende zelfbeschikking werkt twee kanten op.quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:46 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Denk dat jij vrijwillig zorgen voor elkaar en verplicht zorgen voor elkaar door elkaar haalt.
Er wordt je niets onthouden want er is immers geen plicht. Het is toch logisch dat een ander zelf mag beslissen of die je een blowjob geeft. Zelfbeschikking. Wel eens van gehoord?
Echt. Waar baseer je je aanspraak en egoïsme op?
Er schuilt in tegenstelling tot wat bij monogamie aan de hand is verder geen moreel standpunt achter iets niet mogen doen. Als jij in een open relatie het onveilig doet breng je potentieel je eigen maar ook de ander zijn gezondheid in gevaar. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ok, stel dat morgen jouw vrouw vertelt zwanger te zijn van de buurman omdat ze het toch onveilig heeft gedaan. Ik mag aannemen dat dat iets met jou doet, nietwaar?
Voor andere mensen ligt die grens al bij zoenen.
Wees realistisch. Ik heb mijn fair share aan relaties gehad en ik heb inmiddels realistische verwachtingen. Nee, ik ga niet alles bij 1 partner vinden. Daarom ben ik nu monogaam.quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja eens, maar ja hoe realistisch is het om alles wat je wil in het leven bij 1 partner te vinden? Laat staan op seksueel vlak. Geloof zelfs dat dat voor mannen nog makkelijker is dan voor vrouwen uiteindelijk want vrouwen raken helemaal snel verveeld.
Dat is ook waarom het begin van de relatie niet representatief is voor de rest van een eventueel leven samen. Aan het begin wil ze hem voor zich winnen en indruk maken, maar mannen zijn snel tevreden, dus waarom zou je hem nog pijpen na 10 jaar huwelijk als je er zelf eigenlijk ook wel een beetje op de seks uitgekeken bent? En dat jij uitgekeken bent ligt natuurlijk aan hem. Dus als het al eens ter sprake zou komen dan had hij maar beter zijn best moeten doen.
Ook met een condoom zijn er risico's. Wat dat betreft is regelmatig testen op soa's minstens zo belangrijk.quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Er schuilt in tegenstelling tot wat bij monogamie aan de hand is verder geen moreel standpunt achter iets niet mogen doen. Als jij in een open relatie het onveilig doet breng je potentieel je eigen maar ook de ander zijn gezondheid in gevaar. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
Beëindiging lijkt mij het beste. Een drammer die gepijpt wil/moet worden kan gewoon opzouten.quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Nogmaals je moet helemaal niks. Maar je vermeende zelfbeschikking werkt twee kanten op.
Als ik bepaalde dingen echt wel wil en jij wil die echt niet dan is het mijn recht om dat elders te zoeken. Of de relatie te beëindigen maar dat moet ook maar net kunnen op dat moment.
Dat moet dan wel kunnen vanuit praktisch en financieel oogpunt. Vergeet het pijpen even, waarom zou jij iemand iets ontzeggen waar hij of sterke behoefte aan heeft? Niet mijn definitie van echte liefde, iemand beperken in zijn behoefte .quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:29 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Beëindiging lijkt mij het beste. Een drammer die gepijpt wil/moet worden kan gewoon opzouten.
Ja, maar primair omdat zij mijn gezondheid op het spel zou zetten door afspraken te schenden. Als jij een open relatie hebt weet je dat dat met zich meebrengt dat je vrouw zich door een ander laat neuken. Als je daar niet tegen kan is dat niks voor jou.quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook met een condoom zijn er risico's. Wat dat betreft is regelmatig testen op soa's minstens zo belangrijk.
Maar goed, je draait er nu omheen. Je kan mij niet vertellen dat als jouw vrouw jou vertelt dat ze (ook als ze geen ziektes heeft opgelopen) het af en toe onveilig heeft gedaan ondanks de afspraak jij dat niet vervelend vindt.
En zo werkt dat ook met vreemdgaan. Dat is een ernstige vertrouwensbreuk en vertrouwen is extreem belangrijk in een relatie, waardoor het schenden daarvan een pijnlijke kwestie is.
Ik ontzeg niets. Verschillende inzichten over frequentie bestaan nu eenmaal. Echte liefde zit niet in sekshandelingen. Dat zit tussen de oren en in het hart. Behoeften hoeven niet vervuld te worden door een ander. Ga dan eerder zelf weg.quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat moet dan wel kunnen vanuit praktisch en financieel oogpunt. Vergeet het pijpen even, waarom zou jij iemand iets ontzeggen waar hij of sterke behoefte aan heeft? Niet mijn definitie van echte liefde, iemand beperken in zijn behoefte .
Daarom zijn wij ook al jaren samen, vanwege het totaalplaatjequote:Op woensdag 27 mei 2026 18:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wees realistisch. Ik heb mijn fair share aan relaties gehad en ik heb inmiddels realistische verwachtingen. Nee, ik ga niet alles bij 1 partner vinden. Daarom ben ik nu monogaam.
Uiteindelijk is het gewoon het totaal waar het om draait. Het werkt, of het werkt niet. En je kan jezelf druk maken om de dingen die beter kunnen, of jezelf gelukkig prijzen met wat je wel aan elkaar hebt.
Zaken als stabiliteit, loyaliteit, gewoon lol hebben met elkaar, elkaar accepteren ook met de mindere kanten, enz. dat is uiteindelijk belangrijker dan 'word ik wel minimaal 2x per week goed gepijpt'.
Dat niet alleen, maar hoe egocentrisch wil je het hebben: ik wil gepijpt, maar dat krijg ik niet, dus ga ik vreemd, want de relatie verbreken komt me op dit moment nog niet zo goed uit.quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:29 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Beëindiging lijkt mij het beste. Een drammer die gepijpt wil/moet worden kan gewoon opzouten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |