Volgens mij projecteer je hier vooral je eigen frustratie op relaties in het algemeen. Je maakt van persoonlijke teleurstelling nu een maatschappelijk probleem.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 22:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Veel mannen worden in feite geestelijk mishandeld door hun vrouw, alleen is dat breed maatschappelijke geaccepteerd.
Nee juist niet. Maar ik heb wel de keerzijde gezien.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 22:24 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Volgens mij projecteer je hier vooral je eigen frustratie op relaties in het algemeen. Je maakt van persoonlijke teleurstelling nu een maatschappelijk probleem.
een moedercomplex is in de analytische psychologie een onbewust, emotioneel geladen cluster van ideeën en herinneringen rondom de moederfiguur, dat de persoonlijkheid en relaties beïnvloedt. Het ontstaat door geïnternaliseerde ervaringen uit de kindertijd en kan leiden tot hechtingsproblemen, onzekerheid, of moeite met autonomiequote:Op dinsdag 12 mei 2026 22:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij bent van de linkse kerk dus jij hebt sowieso niks te zeggen thuis.
Wil je er over praten?quote:Op woensdag 13 mei 2026 06:49 schreef Questular het volgende:
[..]
een moedercomplex is in de analytische psychologie een onbewust, emotioneel geladen cluster van ideeën en herinneringen rondom de moederfiguur, dat de persoonlijkheid en relaties beïnvloedt. Het ontstaat door geïnternaliseerde ervaringen uit de kindertijd en kan leiden tot hechtingsproblemen, onzekerheid, of moeite met autonomie
Kan je dit vertalen naar normie taal?quote:Op woensdag 13 mei 2026 07:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
Bijna hemelvaartsessie dus weer wat kamerplantavonturen van Dacia op het programma. Ik heb vrouwen dus ook niet meer nodig in de persoonlijke sferen, maar qua content heb ik ze nog wel nodig.
De deur achter je dichttrekken klinkt makkelijk maar is het vaak niet. Als je zoals in ons geval kinderen hebt en een koophuis komen er namelijk ook een hoop praktische en financiële bezwaren bij kijken. Wij hebben een omgangsregeling waarin ik de kinderen elk weekend zou hebben maar ze zien mij als de boeman omdat ik wilde scheiden en weigeren. Mijn ex is 100 kilometer verderop gaan wonen dus hun hele leven is compleet ontheemd en dat krijg ik op mijn bord.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat er natuurlijk helemaal niet om wat IK een slechte relatie vind. Het is aan eenieder om voor zichzelf te bepalen wanneer de relatie, met of zonder kinderen, dusdanig slecht is dat je er een punt achter zet.
Natuurlijk is het met kinderen lastiger en zijn veel mensen m/v geneigd langer te blijven om het gezin te behouden en met de hoop dat het wel weer goed komt.
Wat mensen in hun relatie zoeken en vinden is heel persoonlijk. Als jij in een seksloze relatie voldoende vindt in andere zaken om te blijven, moet je dat doen. Het is net zo legitiem om daar niet voldoende uit te halen en te vertrekken.
Waar het in dit topic om ging, was een aantal mannen dat maar doorging over klagende en zeikende vrouwen als partner. En ik vind dus dat als je daar zoveel last van hebt, wat ik me prima kan voorstellen, dat je dan dus niet moet blijven en niet klagen over de klagende vrouw.
In theorie is het zo makkelijk lullen he. Je moet maar net een plek hebben om heen te gaan die veilig is voor jou en je kinderen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vrouwen krijgen dat buitenproportioneel vaak en in belachelijke situaties te horen, ja. Zoals wanneer ze aan hun haren over straat gesleept zijn. De advocaat van mijn ex probeerde het zelfs als argument aan te halen in rechtbank. De mannelijke rechter trapte er gelukkig niet in en gaf m een huisverbod.
Je bent ook nogeens een single moeder. Maar aha!quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vrouwen krijgen dat buitenproportioneel vaak en in belachelijke situaties te horen, ja. Zoals wanneer ze aan hun haren over straat gesleept zijn. De advocaat van mijn ex probeerde het zelfs als argument aan te halen in rechtbank. De mannelijke rechter trapte er gelukkig niet in en gaf m een huisverbod.
Jammer dat je in zo een situatie niet 2 volwassen mensen hebben die het belang van het kind voorop stellen. Uit elkaar gaan is voor de kinderen niet fijn maar daar wennen ze aan, mits de ouders samen nog steeds het beste met hun kinderen voor hebben. En dat is 100km verderop wonen niet.quote:Op woensdag 13 mei 2026 11:12 schreef C64 het volgende:
[..]
De deur achter je dichttrekken klinkt makkelijk maar is het vaak niet. Als je zoals in ons geval kinderen hebt en een koophuis komen er namelijk ook een hoop praktische en financiële bezwaren bij kijken. Wij hebben een omgangsregeling waarin ik de kinderen elk weekend zou hebben maar ze zien mij als de boeman omdat ik wilde scheiden en weigeren. Mijn ex is 100 kilometer verderop gaan wonen dus hun hele leven is compleet ontheemd en dat krijg ik op mijn bord.
Nu ben ik weliswaar vrij van haar en de relatieproblemen en kan ik een nieuw leven opbouwen maar mijn kinderen ben ik eigenlijk kwijt. En heel eerlijk dat eerste lukt ook voor geen meter want ik heb in anderhalf jaar 2 dates. gehad die op niets uitdraaiden.
Niet dat ik je medelijden van je vraag maar een hoop mensen man en vrouw zullen tegen dit soort issues aanlopen nadat ze besloten hebben voor zichzelf te kiezen.
Dat 'wennen' valt in de praktijk vaak nogal tegen:quote:Op woensdag 13 mei 2026 11:27 schreef Questular het volgende:
[..]
Jammer dat je in zo een situatie niet 2 volwassen mensen hebben die het belang van het kind voorop stellen. Uit elkaar gaan is voor de kinderen niet fijn maar daar wennen ze aan, mits de ouders samen nog steeds het beste met hun kinderen voor hebben. En dat is 100km verderop wonen niet.
Al jaren niet meer hoor.quote:Op woensdag 13 mei 2026 11:17 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Je bent ook nogeens een single moeder. Maar aha!
Wat erg dat je ex zich op deze manier opstelt en zo ver van je weg gaat wonen. Bijzonder wreed ook dat een rechter dat kennelijk heeft goedgekeurd.quote:Op woensdag 13 mei 2026 11:12 schreef C64 het volgende:
[..]
De deur achter je dichttrekken klinkt makkelijk maar is het vaak niet. Als je zoals in ons geval kinderen hebt en een koophuis komen er namelijk ook een hoop praktische en financiële bezwaren bij kijken. Wij hebben een omgangsregeling waarin ik de kinderen elk weekend zou hebben maar ze zien mij als de boeman omdat ik wilde scheiden en weigeren. Mijn ex is 100 kilometer verderop gaan wonen dus hun hele leven is compleet ontheemd en dat krijg ik op mijn bord.
Nu ben ik weliswaar vrij van haar en de relatieproblemen en kan ik een nieuw leven opbouwen maar mijn kinderen ben ik eigenlijk kwijt. En heel eerlijk dat eerste lukt ook voor geen meter want ik heb in anderhalf jaar 2 dates. gehad die op niets uitdraaiden.
Niet dat ik je medelijden van je vraag maar een hoop mensen man en vrouw zullen tegen dit soort issues aanlopen nadat ze besloten hebben voor zichzelf te kiezen.
Nee, het is vooral onzichtbaar. Als het gaat om fysiek huiselijk geweld komt dat in ongeveer 30% van de relaties voor. 1 op de 3. Een bizar hoog getal.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 22:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Veel mannen worden in feite geestelijk mishandeld door hun vrouw, alleen is dat breed maatschappelijke geaccepteerd.
1 op de 3 lijkt me schromelijk overdreven. Waar heb je die data vandaan?quote:Op woensdag 13 mei 2026 14:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, het is vooral onzichtbaar. Als het gaat om fysiek huiselijk geweld komt dat in ongeveer 30% van de relaties voor. 1 op de 3. Een bizar hoog getal.
Nou kijk eens om je heen. Hoeveel relaties ken jij waarbij er sprake is van huiselijk geweld? Ik weet het van 1 gezin hier in het dorp omdat hun dochter een vriendinnetje is van mijn dochter en ze daar elkaar zo vaak in de haren vliegen dat het niet geheim gehouden kan worden. Maar dat betekent dat ik het dus statistisch gezien in heel veel gevallen niet weet.
En mentale mishandeling is nog minder zichtbaar.
Het is kennelijk voor heel veel mensen heel moeilijk om hun partner niet fysiek of mentaal te belagen. Dat is niet vrouwelijk, niet mannelijk, maar menselijk.
Meer een kattebelletje inmiddels.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:43 schreef Elan het volgende:
[..]
1 op de 3 lijkt me schromelijk overdreven. Waar heb je die data vandaan?
Daar kun je gewoon voor gaan liggen hoor. De andere ouder moet toestemming vragen bij verhuizing van een x aantal kilometers.quote:Op woensdag 13 mei 2026 13:10 schreef VEM2012 het volgende:
Bizarre uitkomst wel en heel zuur.
Ik dacht altijd dat de Rechtbank niet zou toewijzen aan een ouder die ineens verkast naar 100 km verderop
Ze kunnen gewoon verhuizen. Dan moet jij een zaak aanspannen. Kost je ook een hoop geld.quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:29 schreef Academicus het volgende:
[..]
Daar kun je gewoon voor gaan liggen hoor. De andere ouder moet toestemming vragen bij verhuizing van een x aantal kilometers.
Ik heb te weinig verstand van dit deel van het recht, maar volgens mij is het zo dat je wel mag verhuizen, alleen kan het betekenen dat je dan co ouderschap, of omgangsregeling verliest.quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:29 schreef Academicus het volgende:
[..]
Daar kun je gewoon voor gaan liggen hoor. De andere ouder moet toestemming vragen bij verhuizing van een x aantal kilometers.
Uit zijn reet natuurlijk.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:43 schreef Elan het volgende:
[..]
1 op de 3 lijkt me schromelijk overdreven. Waar heb je die data vandaan?
quote:Vrouwen zijn in een aanzienlijk deel van de huiselijk geweldzaken ook de pleger, soms even vaak als mannen. Onderzoek suggereert dat in 49% van de gevallen van mannenmishandeling de partner een vrouw is. Hoewel vrouwen vaker slachtoffer zijn van ernstig of dodelijk geweld, komt wederzijds geweld veel voor.
Iemand die koketteert met mentale gezondheidsklachten?quote:Op donderdag 14 mei 2026 01:36 schreef Duveldrinker het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ik zou alles voor haar doen
Wat heeft dit met het topic te maken?quote:Op donderdag 14 mei 2026 01:36 schreef Duveldrinker het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ik zou alles voor haar doen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |