abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220777567
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:17 schreef Elan het volgende:

[..]
Veel mannen worden in feite geestelijk mishandeld door hun vrouw, alleen is dat breed maatschappelijke geaccepteerd.
Volgens mij projecteer je hier vooral je eigen frustratie op relaties in het algemeen. Je maakt van persoonlijke teleurstelling nu een maatschappelijk probleem.
pi_220777724
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:24 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Volgens mij projecteer je hier vooral je eigen frustratie op relaties in het algemeen. Je maakt van persoonlijke teleurstelling nu een maatschappelijk probleem.
Nee juist niet. Maar ik heb wel de keerzijde gezien.

Dat je zat mensen hebt die in ongelukkige relaties of zeer lage standaarden hebben hoef je ook geen blinde voor te zijn of met persoonlijk trauma te dealen.
blablablabla
pi_220779048
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:02 schreef Elan het volgende:

[..]
Jij bent van de linkse kerk dus jij hebt sowieso niks te zeggen thuis.
een moedercomplex is in de analytische psychologie een onbewust, emotioneel geladen cluster van ideeën en herinneringen rondom de moederfiguur, dat de persoonlijkheid en relaties beïnvloedt. Het ontstaat door geïnternaliseerde ervaringen uit de kindertijd en kan leiden tot hechtingsproblemen, onzekerheid, of moeite met autonomie
  woensdag 13 mei 2026 @ 07:37:56 #204
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220779153
Bijna hemelvaartsessie dus weer wat kamerplantavonturen van Dacia op het programma. Ik heb vrouwen dus ook niet meer nodig in de persoonlijke sferen, maar qua content heb ik ze nog wel nodig.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220780596
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 06:49 schreef Questular het volgende:

[..]
een moedercomplex is in de analytische psychologie een onbewust, emotioneel geladen cluster van ideeën en herinneringen rondom de moederfiguur, dat de persoonlijkheid en relaties beïnvloedt. Het ontstaat door geïnternaliseerde ervaringen uit de kindertijd en kan leiden tot hechtingsproblemen, onzekerheid, of moeite met autonomie
Wil je er over praten? :)
blablablabla
pi_220780745
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Wil je er over praten? :)
Fijn dat je het toegeeft. Stap 1 is gezet. Dus ja als je een luisterend oor nodig hebt.
pi_220780831
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 07:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
Bijna hemelvaartsessie dus weer wat kamerplantavonturen van Dacia op het programma. Ik heb vrouwen dus ook niet meer nodig in de persoonlijke sferen, maar qua content heb ik ze nog wel nodig.
Kan je dit vertalen naar normie taal?
pi_220780933
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het gaat er natuurlijk helemaal niet om wat IK een slechte relatie vind. Het is aan eenieder om voor zichzelf te bepalen wanneer de relatie, met of zonder kinderen, dusdanig slecht is dat je er een punt achter zet.

Natuurlijk is het met kinderen lastiger en zijn veel mensen m/v geneigd langer te blijven om het gezin te behouden en met de hoop dat het wel weer goed komt.

Wat mensen in hun relatie zoeken en vinden is heel persoonlijk. Als jij in een seksloze relatie voldoende vindt in andere zaken om te blijven, moet je dat doen. Het is net zo legitiem om daar niet voldoende uit te halen en te vertrekken.

Waar het in dit topic om ging, was een aantal mannen dat maar doorging over klagende en zeikende vrouwen als partner. En ik vind dus dat als je daar zoveel last van hebt, wat ik me prima kan voorstellen, dat je dan dus niet moet blijven en niet klagen over de klagende vrouw.
De deur achter je dichttrekken klinkt makkelijk maar is het vaak niet. Als je zoals in ons geval kinderen hebt en een koophuis komen er namelijk ook een hoop praktische en financiële bezwaren bij kijken. Wij hebben een omgangsregeling waarin ik de kinderen elk weekend zou hebben maar ze zien mij als de boeman omdat ik wilde scheiden en weigeren. Mijn ex is 100 kilometer verderop gaan wonen dus hun hele leven is compleet ontheemd en dat krijg ik op mijn bord.

Nu ben ik weliswaar vrij van haar en de relatieproblemen en kan ik een nieuw leven opbouwen maar mijn kinderen ben ik eigenlijk kwijt. En heel eerlijk dat eerste lukt ook voor geen meter want ik heb in anderhalf jaar 2 dates. gehad die op niets uitdraaiden.

Niet dat ik je medelijden van je vraag maar een hoop mensen man en vrouw zullen tegen dit soort issues aanlopen nadat ze besloten hebben voor zichzelf te kiezen.
pi_220781008
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Vrouwen krijgen dat buitenproportioneel vaak en in belachelijke situaties te horen, ja. Zoals wanneer ze aan hun haren over straat gesleept zijn. De advocaat van mijn ex probeerde het zelfs als argument aan te halen in rechtbank. De mannelijke rechter trapte er gelukkig niet in en gaf m een huisverbod.
In theorie is het zo makkelijk lullen he. Je moet maar net een plek hebben om heen te gaan die veilig is voor jou en je kinderen.
pi_220781036
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Vrouwen krijgen dat buitenproportioneel vaak en in belachelijke situaties te horen, ja. Zoals wanneer ze aan hun haren over straat gesleept zijn. De advocaat van mijn ex probeerde het zelfs als argument aan te halen in rechtbank. De mannelijke rechter trapte er gelukkig niet in en gaf m een huisverbod.
Je bent ook nogeens een single moeder. Maar aha!
pi_220781157
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:12 schreef C64 het volgende:

[..]
De deur achter je dichttrekken klinkt makkelijk maar is het vaak niet. Als je zoals in ons geval kinderen hebt en een koophuis komen er namelijk ook een hoop praktische en financiële bezwaren bij kijken. Wij hebben een omgangsregeling waarin ik de kinderen elk weekend zou hebben maar ze zien mij als de boeman omdat ik wilde scheiden en weigeren. Mijn ex is 100 kilometer verderop gaan wonen dus hun hele leven is compleet ontheemd en dat krijg ik op mijn bord.

Nu ben ik weliswaar vrij van haar en de relatieproblemen en kan ik een nieuw leven opbouwen maar mijn kinderen ben ik eigenlijk kwijt. En heel eerlijk dat eerste lukt ook voor geen meter want ik heb in anderhalf jaar 2 dates. gehad die op niets uitdraaiden.

Niet dat ik je medelijden van je vraag maar een hoop mensen man en vrouw zullen tegen dit soort issues aanlopen nadat ze besloten hebben voor zichzelf te kiezen.
Jammer dat je in zo een situatie niet 2 volwassen mensen hebben die het belang van het kind voorop stellen. Uit elkaar gaan is voor de kinderen niet fijn maar daar wennen ze aan, mits de ouders samen nog steeds het beste met hun kinderen voor hebben. En dat is 100km verderop wonen niet.
pi_220781255
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:27 schreef Questular het volgende:

[..]
Jammer dat je in zo een situatie niet 2 volwassen mensen hebben die het belang van het kind voorop stellen. Uit elkaar gaan is voor de kinderen niet fijn maar daar wennen ze aan, mits de ouders samen nog steeds het beste met hun kinderen voor hebben. En dat is 100km verderop wonen niet.
Dat 'wennen' valt in de praktijk vaak nogal tegen:
https://www.ad.nl/gezin/l(...)-scheiding~aec90790/
blablablabla
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:24:00 #213
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220781529
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:17 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Je bent ook nogeens een single moeder. Maar aha!
Al jaren niet meer hoor. :)
pi_220781909
Bizarre uitkomst wel en heel zuur.

Ik dacht altijd dat de Rechtbank niet zou toewijzen aan een ouder die ineens verkast naar 100 km verderop
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 13:50:41 #215
5428 crew  miss_sly
pi_220782293
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:12 schreef C64 het volgende:

[..]

Wat erg dat je ex zich op deze manier opstelt en zo ver van je weg gaat wonen. Bijzonder wreed ook dat een rechter dat kennelijk heeft goedgekeurd.

Ik begrijp echt wel dat het in jouw situatie, en waarschijnlijk in meer situaties, niet zo gemakkelijk is om op te stappen. Dat is ook helemaal niet wat ik bedoel te zeggen.

Maar er is een aantal mannen in dit topic dat niet anders doet dan klagen over hoe vreselijk vrouwen zijn en hoe deze vrouwen constant klagen en mannen emotioneel en geestelijk mishandelen en breken en kapotmaken. En ik blijf erbij dat als dat werkelijk de situatie is waar je m/v in zit, dat je kapotgemaakt wordt door je partner m/v, dat je dan echt moet vertrekken. Ondanks alles wat op je af komt.

En geloof me, ik weet echt wel hoe moeilijk het is om weg te gaan. Ik had dan gelukkig geen kind(eren), maar ik had wel te maken met een probleem met huisvesting, financiën, etc. Weggaan is bijna nooit gemakkelijk, ook al is het het beste wat je kunt doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220782734
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:17 schreef Elan het volgende:

[..]
Veel mannen worden in feite geestelijk mishandeld door hun vrouw, alleen is dat breed maatschappelijke geaccepteerd.
Nee, het is vooral onzichtbaar. Als het gaat om fysiek huiselijk geweld komt dat in ongeveer 30% van de relaties voor. 1 op de 3. Een bizar hoog getal.

Nou kijk eens om je heen. Hoeveel relaties ken jij waarbij er sprake is van huiselijk geweld? Ik weet het van 1 gezin hier in het dorp omdat hun dochter een vriendinnetje is van mijn dochter en ze daar elkaar zo vaak in de haren vliegen dat het niet geheim gehouden kan worden. Maar dat betekent dat ik het dus statistisch gezien in heel veel gevallen niet weet.

En mentale mishandeling is nog minder zichtbaar.

Het is kennelijk voor heel veel mensen heel moeilijk om hun partner niet fysiek of mentaal te belagen. Dat is niet vrouwelijk, niet mannelijk, maar menselijk.
pi_220784593
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, het is vooral onzichtbaar. Als het gaat om fysiek huiselijk geweld komt dat in ongeveer 30% van de relaties voor. 1 op de 3. Een bizar hoog getal.

Nou kijk eens om je heen. Hoeveel relaties ken jij waarbij er sprake is van huiselijk geweld? Ik weet het van 1 gezin hier in het dorp omdat hun dochter een vriendinnetje is van mijn dochter en ze daar elkaar zo vaak in de haren vliegen dat het niet geheim gehouden kan worden. Maar dat betekent dat ik het dus statistisch gezien in heel veel gevallen niet weet.

En mentale mishandeling is nog minder zichtbaar.

Het is kennelijk voor heel veel mensen heel moeilijk om hun partner niet fysiek of mentaal te belagen. Dat is niet vrouwelijk, niet mannelijk, maar menselijk.
1 op de 3 lijkt me schromelijk overdreven. Waar heb je die data vandaan?
blablablabla
pi_220785836
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Meer een kattebelletje inmiddels.

Bij de ene relatie is het sporadisch (dat telt natuurlijk ook), bij de ander structureel, maar het schijnt dus daadwerkelijk 1 op de 3 te zijn.

Punt is dat het heel vaak verborgen blijft omdat de daders zich meestal niet schamen (gek genoeg), maar er niet te koop mee lopen en de slachtoffers zich meestal wel schamen (ook: gek genoeg) en dus geen hulp zoeken en het vaak ook nog wat goedpraten. Ook al omdat het vaak een hele ingewikkelde zaak is. De persoon van wie je houdt misdraagt zich en als je vervolgens aangifte doet, dan wordt de relatie er niet leuker op. En de relatie verbreken is simpelweg lastig als je van iemand houdt (ook al is die objectief bezien een lul, of trut).

Het is natuurlijk ook niet zo dat alleen vrouwen hun partner mentaal mishandelen. Ja, vrouwen zijn meer geneigd om mentaal de strijd aan te gaan en mannen meer geneigd om dat fysiek te doen (om logische redenen), maar onder de streep blijken ongeveer net zoveel vrouwen als mannen zich schuldig te maken aan dit soort wangedrag.

Jij lijkt wat dat betreft wat gemakkelijker de fouten van vrouwen te zien dan die van mannen. Ik denk persoonlijk dat het niet uitmaakt op je een kutje hebt of een lul hebt hangen: er zijn nu eenmaal nare mensen en nare mensen zijn een last voor hun omgeving. En er is nu eenmaal 0,0 data die suggereert dat je geslacht van invloed is op naar mens zijn.
  woensdag 13 mei 2026 @ 21:29:05 #219
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_220786133
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:10 schreef VEM2012 het volgende:
Bizarre uitkomst wel en heel zuur.

Ik dacht altijd dat de Rechtbank niet zou toewijzen aan een ouder die ineens verkast naar 100 km verderop
Daar kun je gewoon voor gaan liggen hoor. De andere ouder moet toestemming vragen bij verhuizing van een x aantal kilometers.
Beati pauperes spiritu
  woensdag 13 mei 2026 @ 21:32:14 #220
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220786152
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:29 schreef Academicus het volgende:

[..]
Daar kun je gewoon voor gaan liggen hoor. De andere ouder moet toestemming vragen bij verhuizing van een x aantal kilometers.
Ze kunnen gewoon verhuizen. Dan moet jij een zaak aanspannen. Kost je ook een hoop geld.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220786173
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:29 schreef Academicus het volgende:

[..]
Ik heb te weinig verstand van dit deel van het recht, maar volgens mij is het zo dat je wel mag verhuizen, alleen kan het betekenen dat je dan co ouderschap, of omgangsregeling verliest.

Met name als dat betekent dat er praktische problemen ontstaan.
pi_220787386
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Uit zijn reet natuurlijk.

Google:
quote:
Vrouwen zijn in een aanzienlijk deel van de huiselijk geweldzaken ook de pleger, soms even vaak als mannen. Onderzoek suggereert dat in 49% van de gevallen van mannenmishandeling de partner een vrouw is. Hoewel vrouwen vaker slachtoffer zijn van ernstig of dodelijk geweld, komt wederzijds geweld veel voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Spring_Sale op 14-05-2026 01:51:49 ]
pi_220787401
Bekijk deze YouTube-video

Ik zou alles voor haar doen
pi_220787638
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 01:36 schreef Duveldrinker het volgende:

Iemand die koketteert met mentale gezondheidsklachten?
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 09:19:08 #225
5428 crew  miss_sly
pi_220787909
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 01:36 schreef Duveldrinker het volgende:

Wat heeft dit met het topic te maken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')