Dan voelen zij zich iets te vrij om te doen en laten en lopen niet meer op hun teentjes zoals het hoort.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 06:03 schreef Edding345 het volgende:
[..]
Vrouwen luisteren ook naar werkgevers en allerlei wildvreemde mannen maar niet naar hun eigen man thuis
Als mijn partner continu zou zeiken dat ik alles fout deed zou ik dat zeker doen maar ik heb niet de indruk dat de partner van Hiddendoe hier ook post.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van de andere kant: als je partner m/v constant loopt te zanikken, zou je misschien ook kunnen overwegen om er een punt achter te zetten. Blijven in een relatie waarin je ongelukkig bent en de ander alleen maar zeikt en weinig goeds teruggeeft, is ook een keuze, maar die heeft de consequentie dat het niet verandert.
Je kunt jezelf veranderen, je kunt je eigen situatie veranderen, maar je kunt een ander niet veranderen. En als dat na een aantal pogingen ook inderdaad niet gebeurt, lijkt het me verstandig om te vertrekken.
Gelukkig gaat het daar ook niet over, voor zover er al sprake van is.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 15:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als mijn partner continu zou zeiken dat ik alles fout deed zou ik dat zeker doen maar ik heb niet de indruk dat de partner van Hiddendoe hier ook post.
Ja dat zou ik niet doen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 15:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gelukkig gaat het daar ook niet over, voor zover er al sprake van is.
Er werd geklaagd dat vrouwen teveel klagen dat hun man dingen niet (goed) doet. Dus als je een vrouw hebt die alleen maar kan klagen dat je dingen niet (goed) doet, dan vertrek je toch? Je laat je toch niet constant afzeiken? m/v overigens.
Mijn reactie was niet vervelend bedoeld, maar meer als statement, maar snap dat als het dan zo loopt, je dat ook verwijderd.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:42 schreef Droopie het volgende:
Misschien een beetje rigoreus geveegd.
Maar we hoeven niet op de man/ vrouw te gaan spelen.
Ik zal me in het vervolg onthouden van commentaar op users die schaamteloos op de man/vrouw spelen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:42 schreef Droopie het volgende:
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:42 schreef Droopie het volgende:
Lieverd je kunt niet zomaar de deur achter je dicht trekken als je in een huwelijk vast zit met kleine kinderen die je zorg nodig hebben.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van de andere kant: als je partner m/v constant loopt te zanikken, zou je misschien ook kunnen overwegen om er een punt achter te zetten. Blijven in een relatie waarin je ongelukkig bent en de ander alleen maar zeikt en weinig goeds teruggeeft, is ook een keuze, maar die heeft de consequentie dat het niet verandert.
Je kunt jezelf veranderen, je kunt je eigen situatie veranderen, maar je kunt een ander niet veranderen. En als dat na een aantal pogingen ook inderdaad niet gebeurt, lijkt het me verstandig om te vertrekken.
Ik ben geen lieverd.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:17 schreef C64 het volgende:
[..]
Lieverd je kunt niet zomaar de deur achter je dicht trekken als je in een huwelijk vast zit met kleine kinderen die je zorg nodig hebben.
Goh wat gek, want dat wordt altijd tegen vrouwen gezegd in ongezonde relaties: "Waarom ben je niet gewoon eerder weggegaan?"quote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:17 schreef C64 het volgende:
[..]
Lieverd je kunt niet zomaar de deur achter je dicht trekken als je in een huwelijk vast zit met kleine kinderen die je zorg nodig hebben.
Wat is nu eigenlijk jouw definitie van een slechte relatie?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben geen lieverd.
En dat kan wel, als je relatie dusdanig slecht is.
Maar er wordt hier al uitgegaan van een relatie met kleine kinderen, maar er zijn genoeg relaties die al veel eerder, of juist weer veel later, afglijden naar niets. En als je daarin blijft hangen, is dat jouw keuze. En ook met kleine kinderen moet je dan vertrekken, want je wil je kinderen toch niet het slechte voorbeeld geven dat je in een slechte relatie blijft.
Is dat exclusief is dat vrouwen te horen krijgen of mannen net zo??quote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Goh wat gek, want dat wordt altijd tegen vrouwen gezegd in ongezonde relaties: "Waarom ben je niet gewoon eerder weggegaan?"
Vrouwen krijgen dat buitenproportioneel vaak en in belachelijke situaties te horen, ja. Zoals wanneer ze aan hun haren over straat gesleept zijn. De advocaat van mijn ex probeerde het zelfs als argument aan te halen in rechtbank. De mannelijke rechter trapte er gelukkig niet in en gaf m een huisverbod.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:08 schreef C64 het volgende:
[..]
Is dat exclusief is dat vrouwen te horen krijgen of mannen net zo??
Het gaat er natuurlijk helemaal niet om wat IK een slechte relatie vind. Het is aan eenieder om voor zichzelf te bepalen wanneer de relatie, met of zonder kinderen, dusdanig slecht is dat je er een punt achter zet.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:07 schreef C64 het volgende:
[..]
Wat is nu eigenlijk jouw definitie van een slechte relatie?
Ons huwelijk werd vrijwel seksloos na de geboorte van de jongste. Verder hadden we alles dik in orde financieel en praktisch. Nooit ruzie ook.
Heb er nog wat topics hier over geopend en therapie gevolgd maar heeft ook niet mogen baten. Niet elke slechte relatie oogt van buitenaf alleen maar slecht bedoel ik te zeggen. Veel mannen en vrouwen waar het niet goed gaat zullen bovendien hopen dat het een fase is die weer overgaat en op die manier zichzelf en hun partner gijzelen.
Kinderen geven nog een extra dimensie omdat niet alleen jouw of haar belangen en gevoelens centraal staan. Vaak pas achteraf besef je dat je jezelf volledig hebt laten consumeren door blinde loyaliteit. Voor vrouwen die andere rolmodellen hebben en meer emotionele betrokkenheid spelen die gevoelens nog veel meer.
Kan me goed voorstellen dat je na zo een relatie geen man meer wil. Het vreet je helemaal op.
Wat een enorm lul verhaal zeg.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:45 schreef Elan het volgende:
Mannen worden op jonge leeftijd al geïndoctrineerd met het gelul van Happy wife, happy life. Als je vrouw de hele dag loopt te schreeuwen zal je wel iets niet goed doen tenslotte.
Dat ze misschien wel gewoon al die tijd een entitled narcist was die je als pinautomaat en voetveeg gebruikte kom je helaas pas na je relatie achter. Je eerste instinct is altijd dat het aan jou ligt als man en dat je dat moet zien op te lossen.
En als je besluit te stekker er uit te trekken ben je natuurlijk helemaal een lul, zeker als er kleine kinderen in het spel zijn en wat zij allemaal wel of juist niet deed om op dat punt te komen is werkelijk niemand dan in geïnteresseerd.
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 22:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij bent van de linkse kerk dus jij hebt sowieso niks te zeggen thuis.
Nee, een man die in een slechte relatie zit of mishandeld wordt (mentaal of fysiek) heeft vaak ook moeite met die relatie te verlaten. Er gaat een hele periode aan vooraf van klein maken en breken. Dus ja: mannen, aub ga weg uit een giftige relatie.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:08 schreef C64 het volgende:
[..]
Is dat exclusief is dat vrouwen te horen krijgen of mannen net zo??
Veel mannen worden in feite geestelijk mishandeld door hun vrouw, alleen is dat breed maatschappelijke geaccepteerd.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 22:03 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee, een man die in een slechte relatie zit of mishandeld wordt (mentaal of fysiek) heeft vaak ook moeite met die relatie te verlaten. Er gaat een hele periode aan vooraf van klein maken en breken. Dus ja: mannen, aub ga weg uit een giftige relatie.
Ik denk dat een echte heks van een vrouw die haar man volledig breekt nog net een ander verhaal is dan het geestelijke mishandelen waar jij het nu over hebt.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 22:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Veel mannen worden in feite geestelijk mishandeld door hun vrouw, alleen is dat breed maatschappelijke geaccepteerd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |