abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220772985
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 06:03 schreef Edding345 het volgende:

[..]
Vrouwen luisteren ook naar werkgevers en allerlei wildvreemde mannen maar niet naar hun eigen man thuis
Dan voelen zij zich iets te vrij om te doen en laten en lopen niet meer op hun teentjes zoals het hoort.
pi_220773034
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Van de andere kant: als je partner m/v constant loopt te zanikken, zou je misschien ook kunnen overwegen om er een punt achter te zetten. Blijven in een relatie waarin je ongelukkig bent en de ander alleen maar zeikt en weinig goeds teruggeeft, is ook een keuze, maar die heeft de consequentie dat het niet verandert.

Je kunt jezelf veranderen, je kunt je eigen situatie veranderen, maar je kunt een ander niet veranderen. En als dat na een aantal pogingen ook inderdaad niet gebeurt, lijkt het me verstandig om te vertrekken.
Als mijn partner continu zou zeiken dat ik alles fout deed zou ik dat zeker doen maar ik heb niet de indruk dat de partner van Hiddendoe hier ook post.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 15:27:01 #178
5428 crew  miss_sly
pi_220773053
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Als mijn partner continu zou zeiken dat ik alles fout deed zou ik dat zeker doen maar ik heb niet de indruk dat de partner van Hiddendoe hier ook post.
Gelukkig gaat het daar ook niet over, voor zover er al sprake van is.

Er werd geklaagd dat vrouwen teveel klagen dat hun man dingen niet (goed) doet. Dus als je een vrouw hebt die alleen maar kan klagen dat je dingen niet (goed) doet, dan vertrek je toch? Je laat je toch niet constant afzeiken? m/v overigens.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220773417
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Gelukkig gaat het daar ook niet over, voor zover er al sprake van is.

Er werd geklaagd dat vrouwen teveel klagen dat hun man dingen niet (goed) doet. Dus als je een vrouw hebt die alleen maar kan klagen dat je dingen niet (goed) doet, dan vertrek je toch? Je laat je toch niet constant afzeiken? m/v overigens.
Ja dat zou ik niet doen.

Maar ik reageerde op Hiddendoe. En als ik Hiddendoe was zou ik eens bij mijzelf te rade gaan of het probleem niet bij mij zit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 17:42:01 #180
38824 crew  Droopie
pi_220774273
Misschien een beetje rigoreus geveegd.

Maar we hoeven niet op de man/ vrouw te gaan spelen.
Hell To The Liars
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 17:58:10 #181
5428 crew  miss_sly
pi_220774364
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:42 schreef Droopie het volgende:

Mijn reactie was niet vervelend bedoeld, maar meer als statement, maar snap dat als het dan zo loopt, je dat ook verwijderd.

Dank!
pi_220774382
quote:

Ik zal me in het vervolg onthouden van commentaar op users die schaamteloos op de man/vrouw spelen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_220774425
quote:

:')

Hiddendoe doet niet anders hier. Maar ik snap dat je je even als bijzonder daadkrachtig wenst te profileren in je nieuwe functie! _O-
blablablabla
pi_220774479
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Van de andere kant: als je partner m/v constant loopt te zanikken, zou je misschien ook kunnen overwegen om er een punt achter te zetten. Blijven in een relatie waarin je ongelukkig bent en de ander alleen maar zeikt en weinig goeds teruggeeft, is ook een keuze, maar die heeft de consequentie dat het niet verandert.

Je kunt jezelf veranderen, je kunt je eigen situatie veranderen, maar je kunt een ander niet veranderen. En als dat na een aantal pogingen ook inderdaad niet gebeurt, lijkt het me verstandig om te vertrekken.
Lieverd je kunt niet zomaar de deur achter je dicht trekken als je in een huwelijk vast zit met kleine kinderen die je zorg nodig hebben.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 18:52:26 #185
5428 crew  miss_sly
pi_220774657
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:17 schreef C64 het volgende:

[..]
Lieverd je kunt niet zomaar de deur achter je dicht trekken als je in een huwelijk vast zit met kleine kinderen die je zorg nodig hebben.
Ik ben geen lieverd.

En dat kan wel, als je relatie dusdanig slecht is.
Maar er wordt hier al uitgegaan van een relatie met kleine kinderen, maar er zijn genoeg relaties die al veel eerder, of juist weer veel later, afglijden naar niets. En als je daarin blijft hangen, is dat jouw keuze. En ook met kleine kinderen moet je dan vertrekken, want je wil je kinderen toch niet het slechte voorbeeld geven dat je in een slechte relatie blijft.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 18:57:39 #186
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220774717
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:17 schreef C64 het volgende:

[..]
Goh wat gek, want dat wordt altijd tegen vrouwen gezegd in ongezonde relaties: "Waarom ben je niet gewoon eerder weggegaan?"
pi_220774767
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben geen lieverd.

En dat kan wel, als je relatie dusdanig slecht is.
Maar er wordt hier al uitgegaan van een relatie met kleine kinderen, maar er zijn genoeg relaties die al veel eerder, of juist weer veel later, afglijden naar niets. En als je daarin blijft hangen, is dat jouw keuze. En ook met kleine kinderen moet je dan vertrekken, want je wil je kinderen toch niet het slechte voorbeeld geven dat je in een slechte relatie blijft.
Wat is nu eigenlijk jouw definitie van een slechte relatie?
Ons huwelijk werd vrijwel seksloos na de geboorte van de jongste. Verder hadden we alles dik in orde financieel en praktisch. Nooit ruzie ook.

Heb er nog wat topics hier over geopend en therapie gevolgd maar heeft ook niet mogen baten. Niet elke slechte relatie oogt van buitenaf alleen maar slecht bedoel ik te zeggen. Veel mannen en vrouwen waar het niet goed gaat zullen bovendien hopen dat het een fase is die weer overgaat en op die manier zichzelf en hun partner gijzelen.

Kinderen geven nog een extra dimensie omdat niet alleen jouw of haar belangen en gevoelens centraal staan. Vaak pas achteraf besef je dat je jezelf volledig hebt laten consumeren door blinde loyaliteit. Voor vrouwen die andere rolmodellen hebben en meer emotionele betrokkenheid spelen die gevoelens nog veel meer.

Kan me goed voorstellen dat je na zo een relatie geen man meer wil. Het vreet je helemaal op.
pi_220774774
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Goh wat gek, want dat wordt altijd tegen vrouwen gezegd in ongezonde relaties: "Waarom ben je niet gewoon eerder weggegaan?"
Is dat exclusief is dat vrouwen te horen krijgen of mannen net zo??
pi_220774833
En willen vrouwen nog steeds geen man?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 19:26:06 #190
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220774936
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:08 schreef C64 het volgende:

[..]
Vrouwen krijgen dat buitenproportioneel vaak en in belachelijke situaties te horen, ja. Zoals wanneer ze aan hun haren over straat gesleept zijn. De advocaat van mijn ex probeerde het zelfs als argument aan te halen in rechtbank. De mannelijke rechter trapte er gelukkig niet in en gaf m een huisverbod.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 19:37:32 #191
5428 crew  miss_sly
pi_220775000
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:07 schreef C64 het volgende:

[..]
Wat is nu eigenlijk jouw definitie van een slechte relatie?
Ons huwelijk werd vrijwel seksloos na de geboorte van de jongste. Verder hadden we alles dik in orde financieel en praktisch. Nooit ruzie ook.

Heb er nog wat topics hier over geopend en therapie gevolgd maar heeft ook niet mogen baten. Niet elke slechte relatie oogt van buitenaf alleen maar slecht bedoel ik te zeggen. Veel mannen en vrouwen waar het niet goed gaat zullen bovendien hopen dat het een fase is die weer overgaat en op die manier zichzelf en hun partner gijzelen.

Kinderen geven nog een extra dimensie omdat niet alleen jouw of haar belangen en gevoelens centraal staan. Vaak pas achteraf besef je dat je jezelf volledig hebt laten consumeren door blinde loyaliteit. Voor vrouwen die andere rolmodellen hebben en meer emotionele betrokkenheid spelen die gevoelens nog veel meer.

Kan me goed voorstellen dat je na zo een relatie geen man meer wil. Het vreet je helemaal op.
Het gaat er natuurlijk helemaal niet om wat IK een slechte relatie vind. Het is aan eenieder om voor zichzelf te bepalen wanneer de relatie, met of zonder kinderen, dusdanig slecht is dat je er een punt achter zet.

Natuurlijk is het met kinderen lastiger en zijn veel mensen m/v geneigd langer te blijven om het gezin te behouden en met de hoop dat het wel weer goed komt.

Wat mensen in hun relatie zoeken en vinden is heel persoonlijk. Als jij in een seksloze relatie voldoende vindt in andere zaken om te blijven, moet je dat doen. Het is net zo legitiem om daar niet voldoende uit te halen en te vertrekken.

Waar het in dit topic om ging, was een aantal mannen dat maar doorging over klagende en zeikende vrouwen als partner. En ik vind dus dat als je daar zoveel last van hebt, wat ik me prima kan voorstellen, dat je dan dus niet moet blijven en niet klagen over de klagende vrouw.
pi_220775751
Mannen worden op jonge leeftijd al geïndoctrineerd met het gelul van Happy wife, happy life. Als je vrouw de hele dag loopt te schreeuwen zal je wel iets niet goed doen tenslotte.

Dat ze misschien wel gewoon al die tijd een entitled narcist was die je als pinautomaat en voetveeg gebruikte kom je helaas pas na je relatie achter. Je eerste instinct is altijd dat het aan jou ligt als man en dat je dat moet zien op te lossen.

En als je besluit te stekker er uit te trekken ben je natuurlijk helemaal een lul, zeker als er kleine kinderen in het spel zijn en wat zij allemaal wel of juist niet deed om op dat punt te komen is werkelijk niemand dan in geïnteresseerd.

[ Bericht 11% gewijzigd door Elan op 12-05-2026 20:51:16 ]
blablablabla
  dinsdag 12 mei 2026 @ 20:54:10 #193
545 dop
:copyright: dop
pi_220775847
Ik snap dat kinderen meer verplichtingen met zich mee brengen en dat je ook hun belangen afweegt als je relatie niet meer is wat het moet zijn.

Echter maken stellen daar vaak een belangrijke denkfout.

1 kinderen zijn niet gek , bewust of onbewust krijgen ze dingen mee, en op termijn is een slecht functionerende relatie tussen de ouders ook slecht voor het kind. (Ja er zijn allerlei gradaties, maar nog lang bij elkaar blijven voor de kinderen is doorgaans onverstandig)

2 om goed voor je kinderen te kunnen zorgen, moet het in eerste plaats goed met jezelf gaan, als er langere tijd te weinig ruimte voor jezelf is door de situatie waar in je leeft, dan wordt het steeds moeilijker om een goede ouder te zijn. En dan doel ik niet op de praktische dingen van alledag, maar juist op de dingen die iedereen in het gezin plezier en energie op moeten leveren.

4 En bedenkt je dan ook de situaties in het leven die zwaar en verdrietig zijn, waar in je als partners en gezin steun aan elkaar hebt, die situaties zijn veel ingewikkelder als je niet (voldoende) in verbinding kunt zijn met je partner.

De energie en liefde en verdriet die je in een gezonde relatie hebt, zijn ook een voorbeeld voor je kinderen waar aan ze zich later kunnen spiegelen. Het is het normaal wat ze van huis uit meekrijgen.
Je bent ook een voorbeeld hoe zij later in een relatie met hun partners om kunnen gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 12-05-2026 21:00:08 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_220776844
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:45 schreef Elan het volgende:
Mannen worden op jonge leeftijd al geïndoctrineerd met het gelul van Happy wife, happy life. Als je vrouw de hele dag loopt te schreeuwen zal je wel iets niet goed doen tenslotte.

Dat ze misschien wel gewoon al die tijd een entitled narcist was die je als pinautomaat en voetveeg gebruikte kom je helaas pas na je relatie achter. Je eerste instinct is altijd dat het aan jou ligt als man en dat je dat moet zien op te lossen.

En als je besluit te stekker er uit te trekken ben je natuurlijk helemaal een lul, zeker als er kleine kinderen in het spel zijn en wat zij allemaal wel of juist niet deed om op dat punt te komen is werkelijk niemand dan in geïnteresseerd.

Wat een enorm lul verhaal zeg.
pi_220777151
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:46 schreef Questular het volgende:

[..]
Wat een enorm lul verhaal zeg.
Jij bent van de linkse kerk dus jij hebt sowieso niks te zeggen thuis.
blablablabla
  dinsdag 12 mei 2026 @ 22:02:49 #196
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220777158
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:02 schreef Elan het volgende:

[..]
Jij bent van de linkse kerk dus jij hebt sowieso niks te zeggen thuis.
:O
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 22:03:31 #197
441859 crew  Lenny77
pi_220777175
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:08 schreef C64 het volgende:

[..]
Nee, een man die in een slechte relatie zit of mishandeld wordt (mentaal of fysiek) heeft vaak ook moeite met die relatie te verlaten. Er gaat een hele periode aan vooraf van klein maken en breken. Dus ja: mannen, aub ga weg uit een giftige relatie.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 22:03:53 #198
441859 crew  Lenny77
pi_220777181
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:14 schreef Questular het volgende:
En willen vrouwen nog steeds geen man?
Tuurlijk wel O+
pi_220777423
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:03 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nee, een man die in een slechte relatie zit of mishandeld wordt (mentaal of fysiek) heeft vaak ook moeite met die relatie te verlaten. Er gaat een hele periode aan vooraf van klein maken en breken. Dus ja: mannen, aub ga weg uit een giftige relatie.
Veel mannen worden in feite geestelijk mishandeld door hun vrouw, alleen is dat breed maatschappelijke geaccepteerd.
blablablabla
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 22:20:32 #200
441859 crew  Lenny77
pi_220777480
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:17 schreef Elan het volgende:

[..]
Veel mannen worden in feite geestelijk mishandeld door hun vrouw, alleen is dat breed maatschappelijke geaccepteerd.
Ik denk dat een echte heks van een vrouw die haar man volledig breekt nog net een ander verhaal is dan het geestelijke mishandelen waar jij het nu over hebt.
Maar dan nog.. het is vaak makkelijk gezegd: ga weg.
Maar voor het mentale welzijn van die man: please ga weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')