SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Nachten veelal 10-12. Dat is primaquote:Op zaterdag 23 mei 2026 06:25 schreef Skwish het volgende:
Volgens week ook prima temperaturen en koele nachten
Nu alquote:
Heb een paar weken geleden geleerd over een zeer effectieve truc waarbij je een emmer water vult met wat aarde, blaadjes, takjes en antimuggenzooi. Mits tactisch geplaatst zullen muggen die emmer voor hun eitjes gebruiken in plaats van de plas water bij je buren die echt schijt aan de wereld hebben, en die eitjes zullen nooit uit komen.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 09:33 schreef Haags het volgende:
Kan er eens een genocide op muggen gepleegd worden.
Je bent al veel te lang uit Nederland zo te lezenquote:Op zaterdag 23 mei 2026 10:20 schreef dick_laurent het volgende:
Mosquiteras zijn ook eigenlijk gewoon een must in ieder huis.
Ehm, NLse woord is denk ik muggenscherm? Weet niet zeker haha. Nederlandse huizen hebben ze heel vaak niet is me in ieder geval opgevallen...
Tis hier in Spanje iig vrijwel standaard dat je ze hebt zodat je je ramen open kan gooien snachts zonder dat die motherfuckers binnen komen.
Ligt er ook een beetje aan wat je moet doen, als je gewoon moet werken vind ik zo heet niet zo prettig. Aande rand van een zwembad met een drankje hou ik het wel vol.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 13:04 schreef dick_laurent het volgende:
Vraag me oprecht af of ik nu gewoon verSpaansd ben (wss wel) of dat die 28/29 graden bij jullie echt zoveel heftiger en vervelender voelt als hier?
Want hier ook 29C momenteel maar ik zit buiten in de schaduw van de boom, briesje en echt niks maar dan ook niks aan de hand. Heb het echt totaal niet te warm 🤷🏻♂️
BMI is ook belangrijk factor (no offense 2 anyone) maar heb wel wat molligere vriendinnen en die zitten liefste in airco. Mensen met laag lichaamsvet hebben het sowieso veel eerder koud.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 13:04 schreef dick_laurent het volgende:
Vraag me oprecht af of ik nu gewoon verSpaansd ben (wss wel) of dat die 28/29 graden bij jullie echt zoveel heftiger en vervelender voelt als hier?
Want hier ook 29C momenteel maar ik zit buiten in de schaduw van de boom, briesje en echt niks maar dan ook niks aan de hand. Heb het echt totaal niet te warm 🤷🏻♂️
Helaas geldt dat niet voor mij. Was ik mollig, zou ik vrijwel zeker sterven in de zomer.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 14:12 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
BMI is ook belangrijk factor (no offense 2 anyone) maar heb wel wat molligere vriendinnen en die zitten liefste in airco. Mensen met laag lichaamsvet hebben het sowieso veel eerder koud.
Die is wel erg dom. Ventilator, raam open en dicht bij een stad. Houten vloer. 38 graden binnen.quote:
Hogere spiermassa helpt nog beter tegen kouquote:Op zaterdag 23 mei 2026 14:12 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
BMI is ook belangrijk factor (no offense 2 anyone) maar heb wel wat molligere vriendinnen en die zitten liefste in airco. Mensen met laag lichaamsvet hebben het sowieso veel eerder koud.
Mijn tolerantie voor hitte heeft wel wat klappen opgelopen sinds ik wat gespierder ben gewordenquote:Op zaterdag 23 mei 2026 16:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hogere spiermassa helpt nog beter tegen kou
Mad gains bruhquote:Op zaterdag 23 mei 2026 16:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn tolerantie voor hitte heeft wel wat klappen opgelopen sinds ik wat gespierder ben geworden
De noordelijke kust heeft het lekker voor elkaarquote:Op zaterdag 23 mei 2026 16:13 schreef 12Beaufort het volgende:
Zo alles weer opengooien. De temperatuur zakt hier.
[ afbeelding ]
Ik zal voor altijd een intens grote haat jegens zeewind hebben omdat het altijd de onweersdagen verneukt.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 16:21 schreef Scjvb het volgende:
Zeewind in het westen is een verademing dezer dagen!
Kregen we maar onweer met een weersomslagquote:Op zaterdag 23 mei 2026 16:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zal voor altijd een intens grote haat jegens zeewind hebben omdat het altijd de onweersdagen verneukt.
Wat we nu zien is gewoon weer precies hetzelfde liedje als altijd, maar dankzij de inversielaag krijgt niemand onweer
quote:Op zaterdag 23 mei 2026 16:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De noordelijke kust heeft het lekker voor elkaar
Alles staat openquote:Op zaterdag 23 mei 2026 16:21 schreef Scjvb het volgende:
Zeewind in het westen is een verademing dezer dagen!
Heerlijk om vanavond een stuk te fietsen.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 16:36 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
[..]
Alles staat open![]()
Ideaal zo'n zeewind.
Dat is wel vreemd toch?quote:Op zaterdag 23 mei 2026 16:52 schreef cinderloom het volgende:
Limburg de eerste tropische dag.
Maar daar in het zuiden is het geloof ik altijd sowieso warmer dan elders
Goed plan.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 16:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Heerlijk om vanavond een stuk te fietsen.@:Drizzt_DoUrden
Gelukkig staat er een beetje een woei.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 18:41 schreef DemonRage het volgende:
In Westdorpe tikt het dauwpunt de 20°C aan. Zal lekker klam zijn daar.
Wtfquote:Op zaterdag 23 mei 2026 18:51 schreef Dven het volgende:
Forse overstromingen hier. Voormalig huis waar ik woonde staat in een meter water
80mm in iets meer dan een half uur.
Het is echt zo extreem waardeloos dat CAPE door Harmonie niet berekend wordt. Was vast een geniaal kaartje geweestquote:Op zaterdag 23 mei 2026 18:41 schreef DemonRage het volgende:
In Westdorpe tikt het dauwpunt de 20°C aan. Zal lekker klam zijn daar.
Nee tuurlijk niet. Maar het is toch logisch dat het in het zuiden warmer is dan het noorden. Dat is toch niet echt opvallend zoals werd gesuggereerd:Pquote:Op zaterdag 23 mei 2026 18:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De woestijn van Venlo zit daar, niets vreemd aan.
Zijn hydrogelvesten.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 20:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hoe lang gaan ze mee voordat het ijs gesmolten is.
Je hebt een airco. Stel je niet aan.quote:
En muur koeling. En een koelvest aan. Maar toch blijft ie janken.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 21:03 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je hebt een airco. Stel je niet aan.
quote:Op zaterdag 23 mei 2026 21:03 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je hebt een airco. Stel je niet aan.
Ik zit niet met koelvest binnenquote:Op zaterdag 23 mei 2026 21:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En muur koeling. En een koelvest aan. Maar toch blijft ie janken.
"Ik kan niet de hele dag binnen zitten". "De kleuter moet wat doen".quote:Op zaterdag 23 mei 2026 21:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En muur koeling. En een koelvest aan. Maar toch blijft ie janken.
Heerlijk koele wind. Dit is genietonquote:Op zaterdag 23 mei 2026 21:52 schreef heywoodu het volgende:
Het begint zo langzamerhand aangenaam te worden
Binnen zitten is 9 vd 10 keer de mindere keuze jaquote:Op zaterdag 23 mei 2026 21:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
"Ik kan niet de hele dag binnen zitten". "De kleuter moet wat doen".
*kijkt op klok*
quote:
Best prima ochtend wel weer, nog heel even en de temperatuur binnen komt misschien nog weer gewoon onder de 20quote:
Hier niet onder de 17 geweest vannachtquote:Op zondag 24 mei 2026 07:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Best prima ochtend wel weer, nog heel even en de temperatuur binnen komt misschien nog weer gewoon onder de 20
In de voorgrond de restanten van z'n moestuin.quote:Op zondag 24 mei 2026 08:53 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zonsopkomst bij @:Geschiedkundige :
[ afbeelding ]
Hier welquote:Op zondag 24 mei 2026 07:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hier niet onder de 17 geweest vannacht
Zinkcreme niet opdoen als je in dieper water gaatquote:Op zondag 24 mei 2026 09:01 schreef THEFXR het volgende:
Nu al 21 gr, wordt heet tot 30 gr vandaag.
Zinkcreme in de aanslag
In dat geval zijn er vast ook zonnebrandsprays met drijfgas.quote:Op zondag 24 mei 2026 09:33 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Zinkcreme niet opdoen als je in dieper water gaat
Niet overdrijven nu hè...anders heb je die zinkcreme weer nodig.quote:Op zondag 24 mei 2026 09:41 schreef DemonRage het volgende:
[..]
In dat geval zijn er vast ook zonnebrandsprays met drijfgas.
Ik ook niet.quote:Op zondag 24 mei 2026 10:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik zal nooit begrijpen waarom mensen dit 'lekker weer' noemen
Keehl, gistermiddag in de schaduw gezellig bij vrienden thuis gezeten. Praatje, spelletje en een biertje erbij. Als je dat doet heb je echt geen last van de warmte ofzo.quote:Op zondag 24 mei 2026 10:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik zal nooit begrijpen waarom mensen dit 'lekker weer' noemen
Waardevolle tip als je de mogelijkheid hebt; bv niet ziek bent en daardoor slecht tegen warmte kan / moet zwoegen op je werk etc.quote:Op zondag 24 mei 2026 11:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Keehl, gistermiddag in de schaduw gezellig bij vrienden thuis gezeten. Praatje, spelletje en een biertje erbij. Als je dat doet heb je echt geen last van de warmte ofzo.
Je hoeft niet continu en altijd maar bezig of actief te willen zijn, hè. Of je kind te vermaken. Dat kan die zelf ook wel
Het is warm, ja! Maar je moet je ook vooral niet te druk maken of actief in de zon bezig willen zijn.
Werkt goed hoor.quote:Op zondag 24 mei 2026 10:49 schreef Twieki het volgende:
[..]
Ik ook niet.
Net een insectengaas over mijn kolen gedaan. Zweet loopt alweer over mijn rug, terwijl 't nog niet zó heet is. Ook maar eens kijken naar een koelvest.
Dit doe ik ook prima zonder warmte, voel me dan alleen wat beter in mijn velquote:Op zondag 24 mei 2026 11:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Keehl, gistermiddag in de schaduw gezellig bij vrienden thuis gezeten. Praatje, spelletje en een biertje erbij. Als je dat doet heb je echt geen last van de warmte ofzo.
Je hoeft niet continu en altijd maar bezig of actief te willen zijn, hè. Of je kind te vermaken. Dat kan die zelf ook wel
Het is warm, ja! Maar je moet je ook vooral niet te druk maken of actief in de zon bezig willen zijn.
Genoeg mensen die niet tegen stilzitten kunnen, waaronder ondergetekende.quote:Op zondag 24 mei 2026 11:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
quote:Op zondag 24 mei 2026 11:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |