quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik moest nog aan deze sketch denken
Bekijk deze YouTube-videoIk lig in een deuk hieromSPOILER: het was een...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo joh, dat is geweldig en zo snelquote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:27 schreef laziness het volgende:
Begin april
[ link | afbeelding ]
Vandaag
[ link | afbeelding ]
Wowquote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:27 schreef laziness het volgende:
Begin april
[ link | afbeelding ]
Vandaag
[ link | afbeelding ]
Heerlijk zeg!quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:27 schreef laziness het volgende:
Begin april
[ link | afbeelding ]
Vandaag
[ link | afbeelding ]
Prachtige cottagetuin! De regen van de laatste tijd heeft zeker geholpen, mooi ontploft!quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:27 schreef laziness het volgende:
Begin april
[ link | afbeelding ]
Vandaag
[ link | afbeelding ]
Wauw!quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:27 schreef laziness het volgende:
Begin april
[ link | afbeelding ]
Vandaag
[ link | afbeelding ]
De gehele tuin (alles langs de randen) is sowieso pas 3 jaar oud en gaat heel lekker hier op zandgrond. Maar ik heb ook wel veel bloemenzaadjes gestrooid en anemonen en ranonkel bollen geplant omdat ik wel wist dat de vaste planten deze zomer het niet al helemaal dicht gaan krijgen.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 22:11 schreef Anne het volgende:
[..]
Wauw!
En wat een geruststelling dat dat zo snel gaat.
Onze tuin lijkt nu namelijk net een moestuin met al die P9 plantjes.
Ah, die zijn leuk! Ik vind het dit jaar qua bloemen niet zo'n goed jaar in onze tuin. Geen idee waar het aan ligt. Alleen mijn zomerasters beloven dit jaar beter te gaan dan vorig jaar.quote:Op woensdag 17 juni 2026 15:17 schreef Kanaroe het volgende:
[ link | afbeelding ]
In mijn vernieuwde voortuin zijn de Slaapmutsjes gelukkig weer opgedoken
Ja hè, zo'n fijn plantje dat zich jaar na jaar uitzaait.....ook naar de buren en de gemeenteperkjesquote:Op woensdag 17 juni 2026 20:45 schreef livelink het volgende:
[..]
Ah, die zijn leuk! Ik vind het dit jaar qua bloemen niet zo'n goed jaar in onze tuin. Geen idee waar het aan ligt. Alleen mijn zomerasters beloven dit jaar beter te gaan dan vorig jaar.
Het ziet er in ieder geval prachtig uit alquote:Op dinsdag 16 juni 2026 23:18 schreef laziness het volgende:
[..]
De gehele tuin (alles langs de randen) is sowieso pas 3 jaar oud en gaat heel lekker hier op zandgrond. Maar ik heb ook wel veel bloemenzaadjes gestrooid en anemonen en ranonkel bollen geplant omdat ik wel wist dat de vaste planten deze zomer het niet al helemaal dicht gaan krijgen.
Die grote groene pluk rechts zijn bijvoorbeeld korenbloemen die op springen staan.
Daar heb ik wat van moeten ruimen zelfs om de vaste gaura en aster nog wat licht te laten krijgen.
Enige is dat ik steeds naar elk sprietje argwanend tuurde “ben jij een bloem of onkruid?”. Dat half gare stadium moet je tegen kunnen want het lijkt eerst allemaal onkruid en dan gaan sommige handen jeuken (kuch, manlief, kuch).
Let op met de aankomende hete dagen dat je genoeg water geeft. Zon en water combi helpt enorm. Wij hebben een irrigatie systeem liggen dus ze worden vertroeteld.
Oh leuk zijn die, en lekker hoog!quote:Op donderdag 18 juni 2026 07:30 schreef Seven. het volgende:
M'n etageplanten bloeien eindelijk:
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 14 juni 2026 20:26 schreef SV-tje het volgende:
[..]
De bakken voor de planten zijn bijna klaar.
[ afbeelding ]
In deze bak komen de volgende planten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de tweede bak bij het huis, die is van 3 kanten te zien op verschillende momenten en daar proberen we ook rekening mee te houden bij het aanplanten.
[ afbeelding ]En was het te doen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Ze staan ook bekend als brand kruid, viltkruid en Phlomis Russeliana.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:39 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh leuk zijn die, en lekker hoog!
Ik zie ze hier in het dorp met wandelen veel in boomspiegels ineens! Wist niet dat ze zo heetten.
Fraai he!quote:Op donderdag 18 juni 2026 07:30 schreef Seven. het volgende:
M'n etageplanten bloeien eindelijk:
[ link | afbeelding ]
Bakken zijn gevuld met zand, in een van de twee ook druppelslang al aangebracht. Morgen rond de lunch de planten ophalen, in de ochtend helaas al andere afspraken, en dan in de schaduw planten. Dat is het voordeel van een tuin met weinig zon 😇quote:
Geweldig hulpje!quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:03 schreef Anne het volgende:
[..]
Het ziet er in ieder geval prachtig uit al.
Waarschijnlijk zal ik als alles heel hard gaat bloeien, ook het een en ander moeten ruimen. Ik heb echt wat teveel planten besteld, maar toch alles geplant.
Verder heb ik (nog) niks gezaaid, dat doe ik in het najaar. Dus alles wat nu uit de grond plopt, classificeer ik lekker makkelijk als onkruid.
En dankje voor de tip! Gaan we doen! Ik heb daar ook nog een handig hulpje voor;
[ afbeelding ]
En die naam is?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:28 schreef laziness het volgende:
Ik vind dit echt een geniaal plantje, hij doet zijn naam eer aan.
[ link | afbeelding ]
quote:
Aaaah, dat is zó balen!quote:Op zaterdag 20 juni 2026 12:38 schreef Symphonic het volgende:
Hier zijn de rozen gisterenavond behoorlijk bruut gesnoeid door de wind, de vlinderstruik in de voortuin heeft een afgebroken tak, en een van onze kaardebollen die op punt van bloeien stond is gesneuveld … verder lijkt de schade mee te vallen.
Wat plantjes geraakt door rondvliegend tuinmeubilair maar die krabbelen hopelijk wel weer op.
Schade is hier beperkt gebleven. Wel is de Vingerhoedskruid plat gewaaid. Maar goed, die waren toch al bijna uitgebloeid. Vanmiddag in de container gemikt.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 12:38 schreef Symphonic het volgende:
Hier zijn de rozen gisterenavond behoorlijk bruut gesnoeid door de wind, de vlinderstruik in de voortuin heeft een afgebroken tak, en een van onze kaardebollen die op punt van bloeien stond is gesneuveld … verder lijkt de schade mee te vallen.
Wat plantjes geraakt door rondvliegend tuinmeubilair maar die krabbelen hopelijk wel weer op.
Toorts?. Kattestaart? Verbena hastata? Lobelia fulgens Queen Victoria? Eryngium planum? Digiplexis? Digitalis ferruginea ‘Gigantea’?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 22:35 schreef Twieki het volgende:
[..]
Schade is hier beperkt gebleven. Wel is de Vingerhoedskruid plat gewaaid. Maar goed, die waren toch al bijna uitgebloeid. Vanmiddag in de container gemikt.
Kijk nu wel naar een vrij kale schutting, zoek nog een vaste plant die een beetje de hoogte in gaat, maar niet zo breed wordt. Beetje zuilvormig zeg maar. Iemand suggesties?
Leuke opties! Maar zoek toch een heesterachtige.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 23:01 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Toorts?. Kattestaart? Verbena hastata? Lobelia fulgens Queen Victoria? Eryngium planum? Digiplexis? Digitalis ferruginea ‘Gigantea’?
Oh, zeg dat danquote:Op zaterdag 20 juni 2026 23:06 schreef Twieki het volgende:
[..]
Leuke opties! Maar zoek toch een heesterachtige.
Het zoals andere Dahlia’s verzorgen zou ik zeggen. Als je ze al hebt staan dan is het vast tijd om de top eruit te halen zodat je wat meer scheuten krijgt.quote:Op zondag 21 juni 2026 06:23 schreef UitStraling het volgende:
Iemand ervaring met de Dahlia Verrone's Obsidian?
Normaal vind ik dahlia's een tikje oubollig maar deze vind ik wel prachtig eigenlijk.
Ik ben voor dit jaar rijkelijk te laat vrees ik, werd al een tikje uitgelachen in een tuincentrum toen ik vroeg om droge dahliaknollenquote:Op zondag 21 juni 2026 06:29 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Het zoals andere Dahlia’s verzorgen zou ik zeggen. Als je ze al hebt staan dan is het vast tijd om de top eruit te halen zodat je wat meer scheuten krijgt.
Geweldig bosquote:Op zondag 21 juni 2026 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Twee jaar geleden hebben we bij Cruydt Hoeck een zak wilde plukbloemen gekocht. Het is vooral een kaardenbolbos geworden![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ondanks de warmte is het gelukt om alle aangekochte planten te plaatsen. Met uitzondering van het grootste deel van de Vinca minor en de helft van de zegge hebben we ook de planten die we bij mijn schoonmoeder, voor zij ging verhuizen in januari, hadden meegenomen geplant, nadat we ze hebben schoongemaakt en uitgedund. De rest doen we op een later moment.quote:Op donderdag 18 juni 2026 20:47 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Bakken zijn gevuld met zand, in een van de twee ook druppelslang al aangebracht. Morgen rond de lunch de planten ophalen, in de ochtend helaas al andere afspraken, en dan in de schaduw planten. Dat is het voordeel van een tuin met weinig zon 😇
Wat een mooie!quote:Op zondag 14 juni 2026 21:14 schreef Vanyel het volgende:
Zo weinig klappies dit jaar. Dus die er zijn worden extra gewaardeerd
[ afbeelding ]
Gaat lekker in jouw verse tuin, mooi hoorquote:Op maandag 22 juni 2026 14:11 schreef laziness het volgende:
Papavers
[ link | afbeelding ]
Coreopsis, veronica en korenbloemen
[ link | afbeelding ]
Gipskruid, knautia en geum
[ link | afbeelding ]
Ik heb ze dit jaar voor het eerst niet gezaaid en ik mis ze toch wel.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Wat een mooie!
Ik heb ze dit jaar voor het eerst en ik ben fan
Die Artisjok heb ik al 3 jaar in leven gehouden, inclusief oppotten en vorstvrij in huis bewarenquote:Op maandag 22 juni 2026 16:25 schreef Vanyel het volgende:
Ik wil ook een artisjok! Die gaan hier poeplangzaam.
Maar ik heb wel deze [ afbeelding ]
Hoe heet jou prachtige plantje eigenlijk, mocht je dat weten?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:02 schreef Blues het volgende:
Mijn paarse tapijt.
Extra speciaal want het waren 2 kleine plantjes, ooit gekregen van zus en moedertje. Beiden overleden.[ link | afbeelding ]
Campanula of klokjesbloemquote:Op maandag 22 juni 2026 18:07 schreef Kanaroe het volgende:
Hoe heet jou prachtige plantje eigenlijk, mocht je dat weten?
En inderdaad, extra speciaal zo
Oooh, 'gewoon' Campanulaquote:
Ik blijk helaas de witte variant te hebben staan. Eens kijken waar ik een keer de gekleurde versie vandaan kan halen.quote:
Hoe ziet die eruit?quote:Op maandag 22 juni 2026 19:30 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik blijk helaas de witte variant te hebben staan. Eens kijken waar ik een keer de gekleurde versie vandaan kan halen.
Toevallig een bloem net open toen ik thuis kwam.quote:Op maandag 22 juni 2026 23:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe ziet die eruit?
Is dat de versie die lekkerder is? Ik wilde eigenlijk ook een lekkere maar deze schijnen wel mooier te zijn.
Ow. Das wel een beetje jammer.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:34 schreef z80 het volgende:
[..]
Toevallig een bloem net open toen ik thuis kwam.
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |