Oooh, 'gewoon' Campanulaquote:
Ik blijk helaas de witte variant te hebben staan. Eens kijken waar ik een keer de gekleurde versie vandaan kan halen.quote:
Hoe ziet die eruit?quote:Op maandag 22 juni 2026 19:30 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik blijk helaas de witte variant te hebben staan. Eens kijken waar ik een keer de gekleurde versie vandaan kan halen.
Toevallig een bloem net open toen ik thuis kwam.quote:Op maandag 22 juni 2026 23:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe ziet die eruit?
Is dat de versie die lekkerder is? Ik wilde eigenlijk ook een lekkere maar deze schijnen wel mooier te zijn.
Ow. Das wel een beetje jammer.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:34 schreef z80 het volgende:
[..]
Toevallig een bloem net open toen ik thuis kwam.
[ afbeelding ]
Wat een leukerd is die pindakaas boom eigenlijkquote:Op zaterdag 27 juni 2026 22:00 schreef Kanaroe het volgende:
De bloei van de pindakaasboom; geurt heerlijk en trekt veel bezoekers
Deze boom groeit hier erg weelderig
[ link | afbeelding ]
Hopelijk geen hoosbuien en hagel straks, dan is dit moois plat [ link | afbeelding ]
De Cichorei was na jaren afwezigeheid ineens weer terug, ook al zo'n beauty[ link | afbeelding ]
Hoop voor jullie tuinen dat er alleen beschaafde buitjes vallen vanavond (en de rest van het jaar)
Op zich wel mooie aanbevelingen.quote:Op basis van de planten in je lijst is dit het overzicht van de bloeiperikelen per maand:
Februari - Maart:
Krokus, Narcis
April - Mei:
Narcis, Tulp, Japanse esdoorn, Choisya ternata
Juni - Augustus:
Choisya, Heuchera, Stermos, Grote pimpernel, Fijnstraal, Chinese ruit, IJzerhard, Wilde Marjolein
September - Oktober:
Chinese ruit, IJzerhard, Wilde Marjolein, Pijpestrootje
November - Januari:
Alleen IJzerhard (tot november)
Voor deze periodes kun je het best extra planten regelen:
1. Laat najaar & Winter (November t/m Januari); Je hebt momenteel geen winterbloeiers.
Tip: Overweeg Helleborus (kerstroos) of Sarcococca (vleesbessenstruik).
2. Nazomer / Herfst (September & Oktober): De grote zomergolf neemt hier snel af.
Tip: Voeg herfstanemonen (Anemone), herfstasters of vetkruid (Sedum) toe om deze overgang sterker te maken.
Het is een fijne boom, mooie bloei die heerlijk ruikt als je tuin in komtquote:Op zondag 28 juni 2026 07:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat een leukerd is die pindakaas boom eigenlijk.
Ach, wat jammer zegquote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:01 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ben jaloers, onze pindakaasboom begint in z’n 3e seizoen nu een klein beetje te groeien. Nog nooit bloei of besjes gezien. Het was zelfs zo erg dat Symph er 1 bij (ik denk) Gardeners World zag en zei: da’s een leuke, die wil ik wel in onze tuin. Euh…die staat er al 2 jaar…
Ja gaaf hè, haha, deze kregen we ooit van mijn schoonvader. Het is een soort dividivi-meets-bonsai-modelquote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:44 schreef Doedezemaar het volgende:
Wow, die jungle![]()
Ons exemplaar is ongeveer het formaat van die van jou in wording. We wonen een beetje te ver weg om ‘m te komen uitgraven en ik hoop vooral dat de onze nog wat beter z’n best gaat doen. Beschut staan bestaat in onze tuin helaas niet.
Oooohhhquote:Op maandag 13 juli 2026 20:21 schreef Kanaroe het volgende:
6 dagen later........
[ link | afbeelding ]
It begins........
Ach een vreemde Japanner in de tuin..quote:Op maandag 13 juli 2026 22:03 schreef Kanaroe het volgende:
Die Kamperfoelie is waarschijnlijk een Japanse variant @:Blues
Die kronkelt zich rond takken en heeft witte bloemetjes i.p.v. zachtgeel/roze
Dat viel mij meteen op dus even o derzoek gepleegd.
Dus het is geen inheemse soort.
Wellicht maakt het je niet uit, maar ik vond het wel een interressant weetje
De Japanse duizendknoop zou ik niet verwelkomen, maar deze is best vriendelijk denk ikquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |