quote:
Aaaah, dat is zó balen!quote:Op zaterdag 20 juni 2026 12:38 schreef Symphonic het volgende:
Hier zijn de rozen gisterenavond behoorlijk bruut gesnoeid door de wind, de vlinderstruik in de voortuin heeft een afgebroken tak, en een van onze kaardebollen die op punt van bloeien stond is gesneuveld … verder lijkt de schade mee te vallen.
Wat plantjes geraakt door rondvliegend tuinmeubilair maar die krabbelen hopelijk wel weer op.
Schade is hier beperkt gebleven. Wel is de Vingerhoedskruid plat gewaaid. Maar goed, die waren toch al bijna uitgebloeid. Vanmiddag in de container gemikt.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 12:38 schreef Symphonic het volgende:
Hier zijn de rozen gisterenavond behoorlijk bruut gesnoeid door de wind, de vlinderstruik in de voortuin heeft een afgebroken tak, en een van onze kaardebollen die op punt van bloeien stond is gesneuveld … verder lijkt de schade mee te vallen.
Wat plantjes geraakt door rondvliegend tuinmeubilair maar die krabbelen hopelijk wel weer op.
Toorts?. Kattestaart? Verbena hastata? Lobelia fulgens Queen Victoria? Eryngium planum? Digiplexis? Digitalis ferruginea ‘Gigantea’?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 22:35 schreef Twieki het volgende:
[..]
Schade is hier beperkt gebleven. Wel is de Vingerhoedskruid plat gewaaid. Maar goed, die waren toch al bijna uitgebloeid. Vanmiddag in de container gemikt.
Kijk nu wel naar een vrij kale schutting, zoek nog een vaste plant die een beetje de hoogte in gaat, maar niet zo breed wordt. Beetje zuilvormig zeg maar. Iemand suggesties?
Leuke opties! Maar zoek toch een heesterachtige.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 23:01 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Toorts?. Kattestaart? Verbena hastata? Lobelia fulgens Queen Victoria? Eryngium planum? Digiplexis? Digitalis ferruginea ‘Gigantea’?
Oh, zeg dat danquote:Op zaterdag 20 juni 2026 23:06 schreef Twieki het volgende:
[..]
Leuke opties! Maar zoek toch een heesterachtige.
Het zoals andere Dahlia’s verzorgen zou ik zeggen. Als je ze al hebt staan dan is het vast tijd om de top eruit te halen zodat je wat meer scheuten krijgt.quote:Op zondag 21 juni 2026 06:23 schreef UitStraling het volgende:
Iemand ervaring met de Dahlia Verrone's Obsidian?
Normaal vind ik dahlia's een tikje oubollig maar deze vind ik wel prachtig eigenlijk.
Ik ben voor dit jaar rijkelijk te laat vrees ik, werd al een tikje uitgelachen in een tuincentrum toen ik vroeg om droge dahliaknollenquote:Op zondag 21 juni 2026 06:29 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Het zoals andere Dahlia’s verzorgen zou ik zeggen. Als je ze al hebt staan dan is het vast tijd om de top eruit te halen zodat je wat meer scheuten krijgt.
Geweldig bosquote:Op zondag 21 juni 2026 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Twee jaar geleden hebben we bij Cruydt Hoeck een zak wilde plukbloemen gekocht. Het is vooral een kaardenbolbos geworden![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ondanks de warmte is het gelukt om alle aangekochte planten te plaatsen. Met uitzondering van het grootste deel van de Vinca minor en de helft van de zegge hebben we ook de planten die we bij mijn schoonmoeder, voor zij ging verhuizen in januari, hadden meegenomen geplant, nadat we ze hebben schoongemaakt en uitgedund. De rest doen we op een later moment.quote:Op donderdag 18 juni 2026 20:47 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Bakken zijn gevuld met zand, in een van de twee ook druppelslang al aangebracht. Morgen rond de lunch de planten ophalen, in de ochtend helaas al andere afspraken, en dan in de schaduw planten. Dat is het voordeel van een tuin met weinig zon 😇
Wat een mooie!quote:Op zondag 14 juni 2026 21:14 schreef Vanyel het volgende:
Zo weinig klappies dit jaar. Dus die er zijn worden extra gewaardeerd
[ afbeelding ]
Gaat lekker in jouw verse tuin, mooi hoorquote:Op maandag 22 juni 2026 14:11 schreef laziness het volgende:
Papavers
[ link | afbeelding ]
Coreopsis, veronica en korenbloemen
[ link | afbeelding ]
Gipskruid, knautia en geum
[ link | afbeelding ]
Ik heb ze dit jaar voor het eerst niet gezaaid en ik mis ze toch wel.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Wat een mooie!
Ik heb ze dit jaar voor het eerst en ik ben fan
Die Artisjok heb ik al 3 jaar in leven gehouden, inclusief oppotten en vorstvrij in huis bewarenquote:Op maandag 22 juni 2026 16:25 schreef Vanyel het volgende:
Ik wil ook een artisjok! Die gaan hier poeplangzaam.
Maar ik heb wel deze [ afbeelding ]
Hoe heet jou prachtige plantje eigenlijk, mocht je dat weten?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:02 schreef Blues het volgende:
Mijn paarse tapijt.
Extra speciaal want het waren 2 kleine plantjes, ooit gekregen van zus en moedertje. Beiden overleden.[ link | afbeelding ]
Campanula of klokjesbloemquote:Op maandag 22 juni 2026 18:07 schreef Kanaroe het volgende:
Hoe heet jou prachtige plantje eigenlijk, mocht je dat weten?
En inderdaad, extra speciaal zo
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |