abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221060322
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 12:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Ik moest nog aan deze sketch denken _O-

Bekijk deze YouTube-video

SPOILER: het was een...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lig in een deuk hierom _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221060347
Mijn paarse tapijt.
Extra speciaal want het waren 2 kleine plantjes, ooit gekregen van zus en moedertje. Beiden overleden.
  dinsdag 16 juni 2026 @ 13:27:14 #103
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221060528
Begin april



Vandaag

Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221060574
Oh je campanula’s vormen een prachtig tapijt.
Ik nam een paar jaar geleden van iemand uit de buurt het teveel aan campanula’s mee en zette dat hier voor een stukje haag. Haag gaat er dit najaar uit. Campanula deed het daar ook niet heel lekker, het vormde geen tapijt dus die heb ik een paar weken geleden alvast verplaatst naar een plek waar ik dringend een bodembedekker nodig had en op de nieuwe locatie zijn ze veel gelukkiger.
Als het nieuwe stukje haag staat dan plant ik er wel brunel onder, die wil hier op een aantal plekken erg goed groeien dus ik heb goede hoop.
De kaardebollen begint hier nu echt serieus de lucht in te gaan, ik zie ze per dag hoger worden, eentje is nu al net zo groot als ik.
pi_221061014
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 13:27 schreef laziness het volgende:
Begin april

[ link | afbeelding ]

Vandaag

[ link | afbeelding ]
Zo joh, dat is geweldig en zo snel O+ Mooi!
pi_221061120
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 13:27 schreef laziness het volgende:
Begin april

[ link | afbeelding ]

Vandaag

[ link | afbeelding ]
Wow
pi_221061257
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 13:27 schreef laziness het volgende:
Begin april

[ link | afbeelding ]

Vandaag

[ link | afbeelding ]
Heerlijk zeg!
  dinsdag 16 juni 2026 @ 15:52:12 #108
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_221061494
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 13:27 schreef laziness het volgende:
Begin april

[ link | afbeelding ]

Vandaag

[ link | afbeelding ]
Prachtige cottagetuin! De regen van de laatste tijd heeft zeker geholpen, mooi ontploft! :)
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_221064728
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 13:27 schreef laziness het volgende:
Begin april

[ link | afbeelding ]

Vandaag

[ link | afbeelding ]
Wauw!
En wat een geruststelling dat dat zo snel gaat.
Onze tuin lijkt nu namelijk net een moestuin met al die P9 plantjes.
pi_221065489
Hier is het pas in dit derde seizoen een beetje leuk vol
  dinsdag 16 juni 2026 @ 23:18:20 #111
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221066007
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 22:11 schreef Anne het volgende:

[..]
Wauw!
En wat een geruststelling dat dat zo snel gaat.
Onze tuin lijkt nu namelijk net een moestuin met al die P9 plantjes.
De gehele tuin (alles langs de randen) is sowieso pas 3 jaar oud en gaat heel lekker hier op zandgrond. Maar ik heb ook wel veel bloemenzaadjes gestrooid en anemonen en ranonkel bollen geplant omdat ik wel wist dat de vaste planten deze zomer het niet al helemaal dicht gaan krijgen.
Die grote groene pluk rechts zijn bijvoorbeeld korenbloemen die op springen staan.
Daar heb ik wat van moeten ruimen zelfs om de vaste gaura en aster nog wat licht te laten krijgen.

Enige is dat ik steeds naar elk sprietje argwanend tuurde “ben jij een bloem of onkruid?”. Dat half gare stadium moet je tegen kunnen want het lijkt eerst allemaal onkruid en dan gaan sommige handen jeuken (kuch, manlief, kuch).

Let op met de aankomende hete dagen dat je genoeg water geeft. Zon en water combi helpt enorm. Wij hebben een irrigatie systeem liggen dus ze worden vertroeteld.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221070360


In mijn vernieuwde voortuin zijn de Slaapmutsjes gelukkig weer opgedoken
  woensdag 17 juni 2026 @ 20:45:36 #113
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221073268
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 15:17 schreef Kanaroe het volgende:
[ link | afbeelding ]

In mijn vernieuwde voortuin zijn de Slaapmutsjes gelukkig weer opgedoken
Ah, die zijn leuk! Ik vind het dit jaar qua bloemen niet zo'n goed jaar in onze tuin. Geen idee waar het aan ligt. Alleen mijn zomerasters beloven dit jaar beter te gaan dan vorig jaar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_221073899
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 20:45 schreef livelink het volgende:

[..]
Ah, die zijn leuk! Ik vind het dit jaar qua bloemen niet zo'n goed jaar in onze tuin. Geen idee waar het aan ligt. Alleen mijn zomerasters beloven dit jaar beter te gaan dan vorig jaar.
Ja hè, zo'n fijn plantje dat zich jaar na jaar uitzaait.....ook naar de buren en de gemeenteperkjes *)

Misschien komen de bloemen nog bij jou....de temperaturen gingen ineens zo fors omlaag?
Ik hoop het voor je ^O^
  donderdag 18 juni 2026 @ 07:30:58 #115
277627 Seven.
We are Borg.
pi_221076864
M'n etageplanten bloeien eindelijk:



*O*
Resistance is futile.
pi_221077512
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 23:18 schreef laziness het volgende:

[..]
De gehele tuin (alles langs de randen) is sowieso pas 3 jaar oud en gaat heel lekker hier op zandgrond. Maar ik heb ook wel veel bloemenzaadjes gestrooid en anemonen en ranonkel bollen geplant omdat ik wel wist dat de vaste planten deze zomer het niet al helemaal dicht gaan krijgen.
Die grote groene pluk rechts zijn bijvoorbeeld korenbloemen die op springen staan.
Daar heb ik wat van moeten ruimen zelfs om de vaste gaura en aster nog wat licht te laten krijgen.

Enige is dat ik steeds naar elk sprietje argwanend tuurde “ben jij een bloem of onkruid?”. Dat half gare stadium moet je tegen kunnen want het lijkt eerst allemaal onkruid en dan gaan sommige handen jeuken (kuch, manlief, kuch).

Let op met de aankomende hete dagen dat je genoeg water geeft. Zon en water combi helpt enorm. Wij hebben een irrigatie systeem liggen dus ze worden vertroeteld.
Het ziet er in ieder geval prachtig uit al O+.

Waarschijnlijk zal ik als alles heel hard gaat bloeien, ook het een en ander moeten ruimen. Ik heb echt wat teveel planten besteld, maar toch alles geplant.
Verder heb ik (nog) niks gezaaid, dat doe ik in het najaar. Dus alles wat nu uit de grond plopt, classificeer ik lekker makkelijk als onkruid.

En dankje voor de tip! Gaan we doen! Ik heb daar ook nog een handig hulpje voor;

pi_221078154
quote:
17s.gif Op donderdag 18 juni 2026 07:30 schreef Seven. het volgende:
M'n etageplanten bloeien eindelijk:

[ link | afbeelding ]

*O*
Oh leuk zijn die, en lekker hoog!
Ik zie ze hier in het dorp met wandelen veel in boomspiegels ineens! Wist niet dat ze zo heetten.
  donderdag 18 juni 2026 @ 13:25:13 #118
277627 Seven.
We are Borg.
pi_221079103
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 20:26 schreef SV-tje het volgende:

[..]
De bakken voor de planten zijn bijna klaar.
[ afbeelding ]
In deze bak komen de volgende planten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de tweede bak bij het huis, die is van 3 kanten te zien op verschillende momenten en daar proberen we ook rekening mee te houden bij het aanplanten.
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En was het te doen?
Resistance is futile.
  donderdag 18 juni 2026 @ 13:27:34 #119
277627 Seven.
We are Borg.
pi_221079174
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 11:39 schreef Blues het volgende:

[..]
Oh leuk zijn die, en lekker hoog!
Ik zie ze hier in het dorp met wandelen veel in boomspiegels ineens! Wist niet dat ze zo heetten.
Ze staan ook bekend als brand kruid, viltkruid en Phlomis Russeliana.

Wat ik vooral leuk vind is ook dat het een uitstekende structuurplant is dus in de winter ook mooi. En de etages zitten voor het eetkamer raam dus ook van binnen is het genieten.
Resistance is futile.
  Spellchecker donderdag 18 juni 2026 @ 13:35:13 #120
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221079224
quote:
17s.gif Op donderdag 18 juni 2026 07:30 schreef Seven. het volgende:
M'n etageplanten bloeien eindelijk:

[ link | afbeelding ]

*O*
Fraai he!

Hier alweer uitgebloeid helaas ...
  donderdag 18 juni 2026 @ 20:47:18 #121
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_221082404
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:25 schreef Seven. het volgende:

[..]
En was het te doen?
Bakken zijn gevuld met zand, in een van de twee ook druppelslang al aangebracht. Morgen rond de lunch de planten ophalen, in de ochtend helaas al andere afspraken, en dan in de schaduw planten. Dat is het voordeel van een tuin met weinig zon 😇
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  vrijdag 19 juni 2026 @ 19:28:09 #122
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221090689
quote:
17s.gif Op donderdag 18 juni 2026 10:03 schreef Anne het volgende:

[..]
Het ziet er in ieder geval prachtig uit al O+.

Waarschijnlijk zal ik als alles heel hard gaat bloeien, ook het een en ander moeten ruimen. Ik heb echt wat teveel planten besteld, maar toch alles geplant.
Verder heb ik (nog) niks gezaaid, dat doe ik in het najaar. Dus alles wat nu uit de grond plopt, classificeer ik lekker makkelijk als onkruid.

En dankje voor de tip! Gaan we doen! Ik heb daar ook nog een handig hulpje voor;

[ afbeelding ]
Geweldig hulpje! O+

Het eerste jaar is heel veel fijn want dan lijkt het wat en daarna dijt het opeens uit waarschijnlijk :D
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 19 juni 2026 @ 19:28:36 #123
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221090693
Ik vind dit echt een geniaal plantje, hij doet zijn naam eer aan.

Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 19 juni 2026 @ 19:53:43 #124
207727 Smallish
Kleintje!
pi_221090883
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 19:28 schreef laziness het volgende:
Ik vind dit echt een geniaal plantje, hij doet zijn naam eer aan.

[ link | afbeelding ]
En die naam is?
Is dat zo?
pi_221091011
Ananasplant? Tenminste, dat zie ik er in :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')