quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:23 schreef Twieki het volgende:
[..]
Het zou niet mijn keuze zijn, maar 't is jouw tuin.
Jij hebt er misschien geen last van, de inheemse bijen, hommels en andere nuttige insecten helaas wel. Door ze dood te meppen voorkom je verdere verspreiding van de Aziatische Hoornaar.
Ik verkeer in de veronderstelling dat er niks (meer) met meldingen word gedaanquote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:27 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Wow. Wil je dan op zijn minst de Aziatische hoornaar melden?
https://www.meldpuntaziatischehoornaar.nl/
Het zijn zeker te weten Aziatische, hoewel we hier de Europese ook wel in de tuin zienquote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De Aziatische hoornaar zijn vooral pro al je andere gedierte opeten.
Maar hebben ze ook echt gele poten? Europese hoornaars zijn een stuk minder gemeen naar het schijnt.
Juist als je ze elk jaar ziet zou het goed zijn om het te melden. En als er heel veel zijn in je dorp, dan kan er wellicht actie ondernomen worden om die populatie te verminderen. Ze horen hier gewoon niet, en vreten alle goede en nuttige insecten op. Het begint bij jezelf. En al heb je 't idee dat 't geen zin heeft, als je meerdere keren melding maakt, dan komen ze hopelijk langs.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:54 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
[..]
Ik verkeer in de veronderstelling dat er niks (meer) met meldingen word gedaan
Die beesten vliegen al een paar jaar door mijn tuin en mijn dorp
De Europese Hoornaar ook trouwens
Wat voor zin heeft het om een paar individuele hoornaars dood te slaan?
Ze zijn overal
Ik vind het geen leuke beesten verder, maar je doet er vrij weinig aan
Behalve koninginnen vangen dan, in het vroege voorjaar
Euhm, ik zit hier binnen met 't licht aan, want 't gaat enorm tekeer. Geen idee waar jij woont, maar mijn tuin verzuipt op dit moment in Lelystad.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:10 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik wil regen. Vannacht waren er 2 buitjes en vanmiddag letterlijk drie druppels en dat was het weer tot het volgens de voorspellingen hopelijk dinsdag gaat regenen. Ik blijf slepen met gieters.
Ik heb het net op Waarneming.nl gezet, dank voor de tipquote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:15 schreef Twieki het volgende:
[..]
Juist als je ze elk jaar ziet zou het goed zijn om het te melden. En als er heel veel zijn in je dorp, dan kan er wellicht actie ondernomen worden om die populatie te verminderen. Ze horen hier gewoon niet, en vreten alle goede en nuttige insecten op. Het begint bij jezelf. En al heb je 't idee dat 't geen zin heeft, als je meerdere keren melding maakt, dan komen ze hopelijk langs.
[..]
Euhm, ik zit hier binnen met 't licht aan, want 't gaat enorm tekeer. Geen idee waar jij woont, maar mijn tuin verzuipt op dit moment in Lelystad.
Ik woon zowat in de Waddenzee, ergens onder Den Helder. Noodweer waait hier vaak boven- en onderlangsquote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:15 schreef Twieki het volgende:
[..]
Juist als je ze elk jaar ziet zou het goed zijn om het te melden. En als er heel veel zijn in je dorp, dan kan er wellicht actie ondernomen worden om die populatie te verminderen. Ze horen hier gewoon niet, en vreten alle goede en nuttige insecten op. Het begint bij jezelf. En al heb je 't idee dat 't geen zin heeft, als je meerdere keren melding maakt, dan komen ze hopelijk langs.
[..]
Euhm, ik zit hier binnen met 't licht aan, want 't gaat enorm tekeer. Geen idee waar jij woont, maar mijn tuin verzuipt op dit moment in Lelystad.
Ik heb goeie hoopquote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:10 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik wil regen. Vannacht waren er 2 buitjes en vanmiddag letterlijk drie druppels en dat was het weer tot het volgens de voorspellingen hopelijk dinsdag gaat regenen. Ik blijf slepen met gieters.
En deze site: https://www.meldpuntaziatischehoornaar.nl/kaart ?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:18 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik heb het net op Waarneming.nl gezet, dank voor de tip
Maar daar word verder geen actie op ondernomen zeggen ze erbij
De lokale imkerij hier in net dorp doet er ook niks meer mee
Het klinkt misschien afgezaagd, maar een beter milieu begint bij jezelf. Goed dat je 't gemeld hebt. En sla die mormels dood als je de kans er voor hebt.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:18 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik heb het net op Waarneming.nl gezet, dank voor de tip
Maar daar word verder geen actie op ondernomen zeggen ze erbij
De lokale imkerij hier in net dorp doet er ook niks meer mee
In mijn tuin sla ik nog geen vlieg dood, in huis welquote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:24 schreef Twieki het volgende:
[..]
Het klinkt misschien afgezaagd, maar een beter milieu begint bij jezelf. Goed dat je 't gemeld hebt. En sla die mormels dood als je de kans er voor hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |