abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220864891
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 00:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan zit je dus in een heel duur waterschap.
Ja ik vind het een van de pot gerukt bedrag
pi_220865294
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:34 schreef Leandra het volgende:
Overigens was onze waterschapsbelasting vorig jaar ¤ 465,48 maar die aanslag kwam pas eind augustus, dus het is een beetje lastig inschatten hoeveel dat dit jaar gaat zijn. Ik verwacht dat het dit jaar ¤ 511,38 gaat zijn, op basis van de cijfers die ik heb kunnen vinden.

Ergo 2026:
Gemeentelijke belastingen: ¤ 1.240,66
Waterschapsbelastingen ¤ 511,38
Totaal: ¤ 1.752,04

Dat zou in het oude huis (tegen de huidige WOZ) waarschijnlijk ongeveer net zoveel zijn omdat de lagere WOZ een lagere waterschapsbelasting met zich meebrengt :')
Ozb 648
Riool 277
Afvalstoffen 572
Waterschap 613

Totaal 2110

Woz 1.100.000.
pi_220865395
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 20:58 schreef laziness het volgende:

[..]
Maar het telt wel op en jij vroeg je af hoe Lily zo hoog zat. Al die dingen bij elkaar dus ;)
Hogere ozb, hogere afvalstoffenheffing enz

Ik ben ¤300 minder kwijt aan afvalstoffenheffing tov de Randstad, dat is wel aanzienlijk.
Ja en die afvalstoffen heffing snap ik in de stad. Wat een geitenbende vaak.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 08:34:35 #204
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_220865412
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 15:24 schreef blomke het volgende:

[..]
Is zo, edoch je cirkel van invloed reikt niet zo ver dat je er als individu veel aan kunt doen.
We zouden bijvoorbeeld met zn allen kunnen besluiten om niet meer te stemmen op partijen die vooral de biedruimte vergroten _O-
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  zaterdag 23 mei 2026 @ 08:41:22 #205
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220865424
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:28 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ja en die afvalstoffen heffing snap ik in de stad. Wat een geitenbende vaak.
We hadden daar ondergrondse containers met pasje voor het restafval. Betalen per keer invoeren was mooi geweest want wat mensen daar in stonden te proppen :N
¤550 was het.

Ik heb nu gekozen voor een kleine grijze container en betaal per lediging. 7x afgelopen jaar en dat is ¤45 bovenop de standaard fee van ¤154.
Goed scheiden loont in dit geval.

Alles bij elkaar ben ik nu voor ¤1300 klaar terwijl ik voorheen ¤1300 gemeente en ¤645 water betaalde.

Goedkopere (relatief ;) ) huizen, over de grens tanken. Het is hier best oké toeven. Je zit alleen takke ver overal vandaan dat wel :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220865428
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:41 schreef laziness het volgende:

[..]
We hadden daar ondergrondse containers met pasje voor het restafval. Betalen per keer invoeren was mooi geweest want wat mensen daar in stonden te proppen :N
¤550 was het.

Ik heb nu gekozen voor een kleine grijze container en betaal per lediging. 7x afgelopen jaar en dat is ¤45 bovenop de standaard fee van ¤154.
Goed scheiden loont in dit geval.

Alles bij elkaar ben ik nu voor ¤1300 klaar terwijl ik voorheen ¤1300 gemeente en ¤645 water betaalde.
Wij betalen ¤1800 in een dorp. Woz 360k ( waarde nu 500k ). Bezopen
  zaterdag 23 mei 2026 @ 08:47:49 #207
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220865436
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:42 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Wij betalen ¤1800 in een dorp. Woz 360k ( waarde nu 500k ). Bezopen
Den Haag is ook een dorp dus dat zegt niet zoveel :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220865440
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:47 schreef laziness het volgende:

[..]
Den Haag is ook een dorp dus dat zegt niet zoveel :P
Dorp met 7000 inwoners hier. De GB is hier schandalig hoog.
pi_220865532
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:41 schreef laziness het volgende:

[..]
We hadden daar ondergrondse containers met pasje voor het restafval. Betalen per keer invoeren was mooi geweest want wat mensen daar in stonden te proppen :N
¤550 was het.
die hebben wij ook, super blij mee. Onbeperkt dumpen. Redelijke prijs
quote:
Ik heb nu gekozen voor een kleine grijze container en betaal per lediging. 7x afgelopen jaar en dat is ¤45 bovenop de standaard fee van ¤154.
Goed scheiden loont in dit geval.

Alles bij elkaar ben ik nu voor ¤1300 klaar terwijl ik voorheen ¤1300 gemeente en ¤645 water betaalde.

Goedkopere (relatief ;) ) huizen, over de grens tanken. Het is hier best oké toeven. Je zit alleen takke ver overal vandaan dat wel :P
Diep donker provincieland dus
pi_220866085
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 07:51 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Ozb 648
Riool 277
Afvalstoffen 572
Waterschap 613

Totaal 2110

Woz 1.100.000.
Hier woz 655.000
Bizar dat de kosten niet veel verschillen
pi_220866348
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 10:29 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Hier woz 655.000
Bizar dat de kosten niet veel verschillen
Het verscheelt heel erg per gemeente / waterschap. Onze woz is 800.000 en we zitten op 2200 euro aan gemeentelijke lasten + waterschap.

Waterschap is bij ook ook deels gerelateerd aan de woz-waarde, geen idee of dat overal zo is.
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
pi_220866868
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:34 schreef Fretwork het volgende:

[..]
We zouden bijvoorbeeld met zn allen kunnen besluiten om niet meer te stemmen op partijen die vooral de biedruimte vergroten _O-
Zou kunnen, edoch de hypotheek, en de rente aftrek staan niet op de politieke agenda. Van de regering niet en ik zou niet weten welke partij daar een breekpunt zou maken voor onderhandelingen. Laatst veel te doen in de media over 2031, de verantwoordelijke minister en staattssecretaris komen niet verder dan: "niet in onze regeerperiodes, dus ....". Lees: "apres moi le deluge...".

Überhaupt is de hele woningmarkt een heikel politiek punt; zonder dat er nou echt besluiten worden genomen. Als ik reportages uit Ter Apel zie, dat heb ik weer beelden van buitenwijken van (grote) steden met sociale huurwoningflats ...
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220867153
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 10:29 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Hier woz 655.000
Bizar dat de kosten niet veel verschillen
Ik weet niet of dat onterecht is. Onze woning zou in Limburg een woz waarde hebben van 600k. Dus waarom zouden we dan meer voor riool enzo moeten betalen. Voor hetzelfde huis.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 13:15:34 #214
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220867185
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 12:39 schreef blomke het volgende:

Als ik reportages uit Ter Apel zie, dat heb ik weer beelden van buitenwijken van (grote) steden met sociale huurwoningflats ...
destijds gebouwd voor 12.000 gulden per galerijflat , en de woningcorporaties maar klagen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 23 mei 2026 @ 13:24:57 #215
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_220867244
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 12:39 schreef blomke het volgende:

[..]
Zou kunnen, edoch de hypotheek, en de rente aftrek staan niet op de politieke agenda. Van de regering niet en ik zou niet weten welke partij daar een breekpunt zou maken voor onderhandelingen. Laatst veel te doen in de media over 2031, de verantwoordelijke minister en staattssecretaris komen niet verder dan: "niet in onze regeerperiodes, dus ....". Lees: "apres moi le deluge...".

Überhaupt is de hele woningmarkt een heikel politiek punt; zonder dat er nou echt besluiten worden genomen. Als ik reportages uit Ter Apel zie, dat heb ik weer beelden van buitenwijken van (grote) steden met sociale huurwoningflats ...
Het stond vorig jaar natuurlijk wel degelijk prominent op de agenda.
Echter besluiten de centrumpartijen dan toch om weer samen te werken met de partij die hoofdzakelijk de zakken van huiseigenaren heeft gespekt de afgelopen 6 jaar.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  zaterdag 23 mei 2026 @ 14:09:33 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220867550
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 13:10 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Ik weet niet of dat onterecht is. Onze woning zou in Limburg een woz waarde hebben van 600k. Dus waarom zouden we dan meer voor riool enzo moeten betalen. Voor hetzelfde huis.
Maar de kans dat je Waterschapsbelasting in Limburg (veel) hoger is, is ook weer niet vreemd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220867822
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 13:10 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Ik weet niet of dat onterecht is. Onze woning zou in Limburg een woz waarde hebben van 600k. Dus waarom zouden we dan meer voor riool enzo moeten betalen. Voor hetzelfde huis.
Riool is dan ook niet WOZ gebonden.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 15:04:06 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220867995
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 14:42 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Riool is dan ook niet WOZ gebonden.
In sommige gemeentes wel...

Tarieven gemeentelijke belastingen | Gemeente Amersfoort https://share.google/qIoqUQFL2s1EBj1VN
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220868005
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 15:04 schreef Leandra het volgende:

[..]
In sommige gemeentes wel...

Tarieven gemeentelijke belastingen | Gemeente Amersfoort https://share.google/qIoqUQFL2s1EBj1VN
Zou zowaar nog gunstig zijn voor mij. 🤣
pi_220870806
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 13:24 schreef Fretwork het volgende:
Het stond vorig jaar natuurlijk wel degelijk prominent op de agenda.
Waar dan?

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 13:24 schreef Fretwork het volgende:
Echter besluiten de centrumpartijen dan toch om weer samen te werken met de partij die hoofdzakelijk de zakken van huiseigenaren heeft gespekt de afgelopen 6 jaar.
Wat anders dan? Van het land een groot getto maken met sociale huurflats uitpuilend met statushouders?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 21:00:00 #221
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_220870956
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 20:41 schreef blomke het volgende:

[..]
Waar dan?
[..]
Wat anders dan? Van het land een groot getto maken met sociale huurflats uitpuilend met statushouders?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder neem ik aan dat je al 5 wijn diep in de zaterdagavond zit. Waarom zou het alternatief voor "de zakken van huiseigenaren spekken" in godsnaam "een groot getto vol sociale huurflats uitpuilend met statushouders" zijn.

Voor teringdom, belachelijk gênante xenofobie ga je maar lekker ergens anders lopen spuien.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  zondag 24 mei 2026 @ 03:42:42 #222
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220873256
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 21:00 schreef Fretwork het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder neem ik aan dat je al 5 wijn diep in de zaterdagavond zit. Waarom zou het alternatief voor "de zakken van huiseigenaren spekken" in godsnaam "een groot getto vol sociale huurflats uitpuilend met statushouders" zijn.

Voor teringdom, belachelijk gênante xenofobie ga je maar lekker ergens anders lopen spuien.
de zakken van woningcorporaties spekken is hetzelfde toch ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 24 mei 2026 @ 07:07:41 #223
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_220873438
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 03:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de zakken van woningcorporaties spekken is hetzelfde toch ??
Nee.
Maar daar gaat het verder ook niet om. Het instandhouden van de HRA, de jubelton, startersvrijstelling, gunstige regels voor vastgoedinversteerders, etc. hebben ervoor gezorgd dat de maximale biedruimte telkens weer gestegen is, wat uiteindelijk een veel directer effect heeft op de huizenprijzen dan eventuele tekorten.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_220873545
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 07:07 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Nee.
Maar daar gaat het verder ook niet om. Het instandhouden van de HRA, de jubelton, startersvrijstelling, gunstige regels voor vastgoedinversteerders, etc. hebben ervoor gezorgd dat de maximale biedruimte telkens weer gestegen is, wat uiteindelijk een veel directer effect heeft op de huizenprijzen dan eventuele tekorten.
Dat biedruimte toename een effect heeft op de prijs... Heeft als voorwaarde dat er een tekort is. Anders neemt de prijs niet toe.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_220873634
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 07:07 schreef Fretwork het volgende:

Maar daar gaat het verder ook niet om. Het instandhouden van de HRA, de jubelton, startersvrijstelling,
Die worden echt niet meer afgeschaft.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220873640
quote:
Wel interessant; uit die link:

"Ze kunnen het ook niet meer vragen aan banken, hypotheekadviseurs en de Belastingdienst. Want die mogen van de wet de gegevens helemaal niet zo lang bewaren. Kortom: er is niemand die kan controleren of het recht op hypotheekrenteaftrek verlopen is".

Da's natuurlijk vragen om problemen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 24 mei 2026 @ 09:12:54 #227
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220873747
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 07:07 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Nee.
jij denkt ik zeg snel nee, want die discussie ga ik niet aan

quote:
Maar daar gaat het verder ook niet om. Het instandhouden van de HRA, de jubelton, startersvrijstelling, gunstige regels voor vastgoedinversteerders, etc. hebben ervoor gezorgd dat de maximale biedruimte telkens weer gestegen is, wat uiteindelijk een veel directer effect heeft op de huizenprijzen dan eventuele tekorten.
en woningbouw ??


uiteraard moet die subsidie op een reeds totaal overspannen markt weg

quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 08:34 schreef blomke het volgende:

[..]
Die worden echt niet meer afgeschaft.
de wet Hillen gaat men wel versneld afschaffen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220874088
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 09:12 schreef michaelmoore het volgende:

de wet Hillen gaat men wel versneld afschaffen
Is formeel al afgeschaft. Alleen de afbouw vindt over 30 jaar (en niet versneld) plaats.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 24 mei 2026 @ 09:48:51 #229
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220874147
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 09:43 schreef blomke het volgende:

[..]
Is formeel al afgeschaft. Alleen de afbouw vindt over 30 jaar (en niet versneld) plaats.
Het voornemen tot afschaffing is genomen
je loopt achter
quote:
AI-overzicht
Ja, dat klopt. De afbouw van de Wet Hillen (de regeling voor huiseigenaren met een (nagenoeg) hypotheekvrije woning) is inderdaad versneld.
Hierdoor betaal je sneller belasting over het eigenwoningforfait dan eerder was gepland.

Versneld afgebouwd: Het belastingvoordeel daalt sinds de versnelling met 4,8% per jaar, in plaats van de eerdere 3,33%. in 15 jaar

Eerder gestopt: De regeling zou oorspronkelijk in 2048 volledig verdwijnen, maar door de versnelling stopt de regeling al in 2041.


[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 24-05-2026 10:13:18 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 24 mei 2026 @ 09:49:06 #230
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_220874149
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 08:03 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat biedruimte toename een effect heeft op de prijs... Heeft als voorwaarde dat er een tekort is. Anders neemt de prijs niet toe.
Maar de vraag stijgt door economische voorspoed, vertrouwen en mogelijkheden, niet door fysieke schaarste.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  zondag 24 mei 2026 @ 09:55:13 #231
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220874189
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 09:49 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Maar de vraag stijgt door economische voorspoed, vertrouwen en mogelijkheden, niet door fysieke schaarste.
vraag naar woonruimte stijgt door dat men ouderen in een groot huis laat wonen en de bejaarden huizen heeft gesloten

En er veel meer alleenstaanden zijn dan vroeger, kennissen wonen ook alleen, je wilt onafhankelijk zijn en blijven
Dat heet huishoudensverdunning

Die woningen zijn eigenlijk voor jongeren bestemd
Het is inderdaad manipulatie van de woningvoorraad
quote:
AI-overzicht
De gemiddelde huishoudgrootte in Nederland is in de afgelopen decennia flink gedaald door vergrijzing en een groeiend aantal alleenstaanden.
Waar er in 1980 nog gemiddeld (2,6) personen in een woning woonden, is dat aantal inmiddels gedaald naar ongeveer 2,1 personen.

Centraal Bureau voor de Statistiek | CBS +3
Ontwikkeling van de gemiddelde woningbezetting:
1980: Gemiddeld (2,6) personen per huishouden.
2000: Gemiddeld (2,2) personen per huishouden.
Nu: Gemiddeld (2,1 ) personen per huishouden.

Centraal Bureau voor de Statistiek | CBS
Waarom is dit veranderd?
Deze daling staat bekend als 'huishoudensverdunning'.
Hoewel de Nederlandse bevolking is gegroeid, is het aantal huishoudens procentueel nog veel harder gestegen.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)inder-woningen-erbij

quote:
AI-overzicht
Nederland telde in 1980 ongeveer 4,8 miljoen woningen.
Dit aantal is in de decennia daarna flink gegroeid.
Hieronder vind je de exacte ontwikkeling van de woningvoorraad, inclusief de huidige situatie.

Compendium voor de Leefomgeving +1
1980: Circa 4,8 miljoen woningen
2000: Circa 6,7 tot 6,8 miljoen woningen
Nu (2026): Ruim 8,3 miljoen woningen
quote:
AI-overzicht
In het jaar 2040 zal de woningvoorraad naar verwachting uitkomen op ongeveer 9,3 miljoen woningen in Nederland.
Om aan de vraag van het groeiend aantal huishoudens te voldoen, groeit de voorraad tussen 2025 en 2040 netto met ruim 1 miljoen woningen.

Overheid.nl +1
De ontwikkeling van de woningmarkt tot 2040 is als volgt samengevat:
Totale voorraad: Naar schatting bijna 9,3 miljoen woningen.
Aantal huishoudens: Eveneens een stijging naar bijna 9,3 miljoen huishoudens.


[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 24-05-2026 10:32:27 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 24 mei 2026 @ 10:45:24 #232
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_220874572
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 09:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
vraag naar woonruimte stijgt door dat men ouderen in een groot huis laat wonen en de bejaarden huizen heeft gesloten

En er veel meer alleenstaanden zijn dan vroeger, kennissen wonen ook alleen, je wilt onafhankelijk zijn en blijven
Dat heet huishoudensverdunning

Die woningen zijn eigenlijk voor jongeren bestemd
Het is inderdaad manipulatie van de woningvoorraad
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)inder-woningen-erbij
[..]
[..]

Dat speelt ook mee, maar uiteindelijk is het "probleem" vooral dat veel mensen hetzelfde willen. Dat zijn de huizen waar oorspronkelijk en ook nu in een afnemende markt nog 20 bieders komen.

Mensen vissen 5 keer achter het net en gaan dan ook steeds meer van hun bestedingsruimte gebruiken om hoog te bieden.

Momenteel zijn er huizen in populaire steden waar gewoon geen reacties op komen, aldus mijn makelaar. En die woning is net zo goed geschikt voor een gezin, maar ik zou ook liever op een mooie centrale plek wonen in een licht jaren '30 huis.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  Redactie Frontpage zondag 24 mei 2026 @ 11:27:38 #233
38148 crew  Innisdemon
pi_220874765
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 10:45 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Momenteel zijn er huizen in populaire steden waar gewoon geen reacties op komen, aldus mijn makelaar.
Heeft hij ook specifieke voorbeelden gegeven? Want ik moet eerlijk zeggen dat ik dit moeilijk kan geloven, maar laat me graag overtuigen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  zondag 24 mei 2026 @ 11:41:43 #234
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220874927
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 10:45 schreef Fretwork het volgende:
Momenteel zijn er huizen in populaire steden waar gewoon geen reacties op komen, aldus mijn makelaar
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 11:27 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Heeft hij ook specifieke voorbeelden gegeven? Want ik moet eerlijk zeggen dat ik dit moeilijk kan geloven, maar laat me graag overtuigen.
En dat als er wolken zijn dat het soms kan regenen ergens, aldus de broer van een kennis

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 24-05-2026 11:47:56 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 24 mei 2026 @ 11:42:24 #235
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_220874933
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 11:27 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Heeft hij ook specifieke voorbeelden gegeven? Want ik moet eerlijk zeggen dat ik dit moeilijk kan geloven, maar laat me graag overtuigen.
Ja zeker, want ze verkocht deze woning zelf en baalde hier behoorlijk van. Ik zie dat hij inmiddels (maar dit is 4 weken na ons gesprek) onder bod op Funda staat.

Ik ga het niet delen vanwege privacy technische redenen, maar denk:
- 390.000
- tuintje
- 2 onder 1 kap / hoekwoning
- binnen verouderd
- onderhoud nodig aan houtwerk
- 15 minuten vanaf het centrum van een middelgrote stad
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  zondag 24 mei 2026 @ 11:51:06 #236
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_220874977
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 11:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
En dat als er wolken zijn dat het soms kan regenen ergens, aldus de broer van een kennis
Om maar te zeggen, het is dus niet per se een fysieke krapte. Het is een veel ingewikkeldere markt.

Stel D66 krijgt zn zin, en we bouwen 10 nieuwe steden voor 100.000 inwoners. Het overbieden en de verhitte markt is dan nog steeds niet weg waarschijnlijk. Sure, in minder populaire gebieden of in gebieden met een klein aanbod zou het kunnen afremmen, maar de mensen die in Amsterdam willen wonen willen nog steeds in Amsterdam wonen. De mensen die graag in St. Michielsgestel willen blijven willen dat ook nog steeds.

Dan krijg je zometeen niet 12 biedingen ver boven de vraagprijs, maar 7 biedingen ver boven de vraagprijs.

Maar als de rentes oplopen, of je schenkingen aan banden legt, of de HRA aan banden legt, de onzekerheid toeneemt, dan gaan mensen minder bieden.

Daarom is het geen vraag en aanbodmarkt.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_220875451
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 11:51 schreef Fretwork het volgende:

Maar als 1) de rentes oplopen, 2) je schenkingen aan banden legt, 3) de HRA aan banden legt, 4) onzekerheid toeneemt, dan gaan mensen minder bieden.

Allemaal ... als, als, als. Bij politiek Den Haag hoef je voor een combinatie van 2 of meer uit bovenstaande 4), niet aan te komen. Bovendien, de HRA is al giga aan banden gelegd. Tijd dat alles wat met huis&hypotheek te maken heeft, naar box 3 verhuist.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 24 mei 2026 @ 13:15:57 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220875703
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 12:44 schreef blomke het volgende:

[..]
Allemaal ... als, als, als. Bij politiek Den Haag hoef je voor een combinatie van 2 of meer uit bovenstaande 4), niet aan te komen. Bovendien, de HRA is al giga aan banden gelegd. Tijd dat alles wat met huis&hypotheek te maken heeft, naar box 3 verhuist.
Omdat dat in het voordeel van de graaiboomer is die zijn hele leven maximaal hypotheekrente op zijn aflossingsvrije hypotheek kon aftrekken, nog steeds een schuld op zijn huis heeft en tegelijkertijd ook dusdanig vermogen heeft opgebouwd dat hij VermogensRendementHeffing moet gaan betalen.

Die wil namelijk graag de (straks niet meer aftrekbare) schuld op de eigen woning aftrekken van het vermogen, zodat er geen of veel minder VRH hoeft te worden afgetikt.

En dit alles weer ten koste van de starter die geen vermogen heeft, maar wel een enorme schuld op de eigen woning, die in 30 jaar moet worden afgelost.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 24 mei 2026 @ 13:30:29 #239
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_220875805
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Omdat dat in het voordeel van de graaiboomer is die zijn hele leven maximaal hypotheekrente op zijn aflossingsvrije hypotheek kon aftrekken, nog steeds een schuld op zijn huis heeft en tegelijkertijd ook dusdanig vermogen heeft opgebouwd dat hij VermogensRendementHeffing moet gaan betalen.

Die wil namelijk graag de (straks niet meer aftrekbare) schuld op de eigen woning aftrekken van het vermogen, zodat er geen of veel minder VRH hoeft te worden afgetikt.

En dit alles weer ten koste van de starter die geen vermogen heeft, maar wel een enorme schuld op de eigen woning, die in 30 jaar moet worden afgelost.
Graaiboomers naar de eerder genoemde getto's lijkt me een toplossing
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_220877138
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:30 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Graaiboomers naar de eerder genoemde getto's lijkt me een toplossing
:N :N

Ik zit best.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 24 mei 2026 @ 18:12:53 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220878384
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 15:27 schreef blomke het volgende:

[..]
:N :N

Ik zit best.
Tot ze je overwaarde in box 3 gaan belasten als vermogen.. dan zit je niet zo lekker meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220878467
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 10:45 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Dat speelt ook mee, maar uiteindelijk is het "probleem" vooral dat veel mensen hetzelfde willen. Dat zijn de huizen waar oorspronkelijk en ook nu in een afnemende markt nog 20 bieders komen.

Mensen vissen 5 keer achter het net en gaan dan ook steeds meer van hun bestedingsruimte gebruiken om hoog te bieden.

Momenteel zijn er huizen in populaire steden waar gewoon geen reacties op komen, aldus mijn makelaar. En die woning is net zo goed geschikt voor een gezin, maar ik zou ook liever op een mooie centrale plek wonen in een licht jaren '30 huis.
Goed onderhouden huizen in neutrale kleuren waar je zo in kan trekken en met een goed energielabel worden nog steeds goed verkocht
pi_220879072
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 18:21 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Goed onderhouden huizen in neutrale kleuren waar je zo in kan trekken en met een goed energielabel worden nog steeds goed verkocht
Een vriend van mij heeft zijn woning (instapklaar, 2017 bouwjaar) 4 maanden online gehad. Ze gaan volgende week voor de verkoop officieel tekenen, de woning is zelfs twee keer online gezet. Ze hebben hem serieus geknepen of de woning uiteindelijk verkocht zou worden dus ze zijn hartstikke blij, maar zo makkelijk als dat het ging gaat het nu niet meer.
pi_220879141
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 09:49 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Maar de vraag stijgt door economische voorspoed, vertrouwen en mogelijkheden, niet door fysieke schaarste.
Bij voorspoed komt er ook meer aanbod.
Worden we allemaal rijker van.
Of nouja in ons geval krijgen we meer overheidscontrole.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_220879183
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 09:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
vraag naar woonruimte stijgt door dat men ouderen in een groot huis laat wonen en de bejaarden huizen heeft gesloten

En er veel meer alleenstaanden zijn dan vroeger, kennissen wonen ook alleen, je wilt onafhankelijk zijn en blijven
Dat heet huishoudensverdunning

Die woningen zijn eigenlijk voor jongeren bestemd
Het is inderdaad manipulatie van de woningvoorraad
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)inder-woningen-erbij
[..]
[..]

Het kindertal is ook gedropt van 6.0 naar 1.4

Als ze alleen 20+ meenemen zit er ook minder bias in.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 24 mei 2026 @ 19:49:30 #246
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220879189
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 19:48 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het kindertal is ook gedropt van 6.0 naar 1.4

Als ze alleen 20+ meenemen zit er ook minder bias in.
bij mij niet, ik heb 3 kinderen en 7 kleinkinderen, maar ik behoor dan ook tot de sterken der aarde
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220879268
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 11:51 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Om maar te zeggen, het is dus niet per se een fysieke krapte. Het is een veel ingewikkeldere markt.

Stel D66 krijgt zn zin, en we bouwen 10 nieuwe steden voor 100.000 inwoners. Het overbieden en de verhitte markt is dan nog steeds niet weg waarschijnlijk. Sure, in minder populaire gebieden of in gebieden met een klein aanbod zou het kunnen afremmen, maar de mensen die in Amsterdam willen wonen willen nog steeds in Amsterdam wonen. De mensen die graag in St. Michielsgestel willen blijven willen dat ook nog steeds.

Dan krijg je zometeen niet 12 biedingen ver boven de vraagprijs, maar 7 biedingen ver boven de vraagprijs.

Maar als de rentes oplopen, of je schenkingen aan banden legt, of de HRA aan banden legt, de onzekerheid toeneemt, dan gaan mensen minder bieden.

Daarom is het geen vraag en aanbodmarkt.
Lol.

Die belofte van D66 wie daar waarheidsgehalte aan verbindt moet een psycholoog opzoeken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_220879280
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 19:28 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Een vriend van mij heeft zijn woning (instapklaar, 2017 bouwjaar) 4 maanden online gehad. Ze gaan volgende week voor de verkoop officieel tekenen, de woning is zelfs twee keer online gezet. Ze hebben hem serieus geknepen of de woning uiteindelijk verkocht zou worden dus ze zijn hartstikke blij, maar zo makkelijk als dat het ging gaat het nu niet meer.
Ik zit in dezelfde achtige positie.
Duurt nog wel aan de lange kant.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_220879300
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Omdat dat in het voordeel van de graaiboomer is die zijn hele leven maximaal hypotheekrente op zijn aflossingsvrije hypotheek kon aftrekken, nog steeds een schuld op zijn huis heeft en tegelijkertijd ook dusdanig vermogen heeft opgebouwd dat hij VermogensRendementHeffing moet gaan betalen.

Die wil namelijk graag de (straks niet meer aftrekbare) schuld op de eigen woning aftrekken van het vermogen, zodat er geen of veel minder VRH hoeft te worden afgetikt.

En dit alles weer ten koste van de starter die geen vermogen heeft, maar wel een enorme schuld op de eigen woning, die in 30 jaar moet worden afgelost.
Pardon? Schuld niet aftrekbaar van het vermogen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 24 mei 2026 @ 20:44:39 #250
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_220879591
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lol.

Die belofte van D66 wie daar waarheidsgehalte aan verbindt moet een psycholoog opzoeken.
Ja he he, maar het was als voorbeeld dat dat alsnog niet alles zou oplossen
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_220880018
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:44 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ja he he, maar het was als voorbeeld dat dat alsnog niet alles zou oplossen
De bevolking is alleen maar gegroeid door immigratie maar immigratie aanwijzen als probleem zal wel extreem rechts zijn.

Ik weet het allemaal niet meer.

Rechtser dan VVD komt er bij ons niet in het kabinet en de beweegruimte door de EU en allerhande verdragen is 0.0

Dit houdt niet op tenzij de bevolking in opstand zou komen defacto en dat gaat niet gebeuren.

Leuk land.

[ Bericht 0% gewijzigd door ludovico op 24-05-2026 22:36:47 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_220880263
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 19:28 schreef Anton91 het volgende:
Een vriend van mij heeft zijn woning (instapklaar, 2017 bouwjaar) 4 maanden online gehad. Ze gaan volgende week voor de verkoop officieel tekenen, de woning is zelfs twee keer online gezet. Ze hebben hem serieus geknepen of de woning uiteindelijk verkocht zou worden dus ze zijn hartstikke blij, maar zo makkelijk als dat het ging gaat het nu niet meer.
Uiteindelijk toch verkocht!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 24 mei 2026 @ 22:14:50 #253
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_220880660
Echt om te janken dat elke discussie een anti-immigratiediscussie moet worden. Al helemaal als zo'n user dan het nieuws zo slecht gevolgd heeft dat het haar is ontgaan dat de hypotheekrente en wonen een speerpunt van nagenoeg elke partij was.

Ik ben weer wieberen
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_220880896
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
De bevolking is alleen maar gegroeid door immigratie maar immigratie aanwijzen als probleem zal wel extreem rechts zijn.

Ik weet het allemaal niet meer.

Rechtser dan VVD komt er bij ons niet in het kabinet en de studieruimte door de EU en allerhande verdragen is 0.0

Dit houdt niet op tenzij de bevolking in opstand zou komen defacto en dat gaat niet gebeuren.

Leuk land.
Hier is ook geen touw aan vast te knopen
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220881045
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hier is ook geen touw aan vast te knopen
Helemaal goed wantie, maakt geen reet uit verder.
Studieruimte was autoincorrect voor beweegruimte.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 6 juni 2026 @ 21:49:39 #256
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220974758
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 11:42 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ja zeker, want ze verkocht deze woning zelf en baalde hier behoorlijk van. Ik zie dat hij inmiddels (maar dit is 4 weken na ons gesprek) onder bod op Funda staat.

Ik ga het niet delen vanwege privacy technische redenen, maar denk:
- 390.000
- tuintje
- 2 onder 1 kap / hoekwoning
- binnen verouderd
- onderhoud nodig aan houtwerk
- 15 minuten vanaf het centrum van een middelgrote stad
Klopt, dan vlakt te stijging wel af. Maar de schaarste blijft natuurlijk.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zaterdag 6 juni 2026 @ 22:02:34 #257
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220974861
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Omdat dat in het voordeel van de graaiboomer is die zijn hele leven maximaal hypotheekrente op zijn aflossingsvrije hypotheek kon aftrekken, nog steeds een schuld op zijn huis heeft en tegelijkertijd ook dusdanig vermogen heeft opgebouwd dat hij VermogensRendementHeffing moet gaan betalen.

Die wil namelijk graag de (straks niet meer aftrekbare) schuld op de eigen woning aftrekken van het vermogen, zodat er geen of veel minder VRH hoeft te worden afgetikt.

En dit alles weer ten koste van de starter die geen vermogen heeft, maar wel een enorme schuld op de eigen woning, die in 30 jaar moet worden afgelost.
Er is geen enkele wil om van toeslagen, kortingen en subsidies af te komen

Daarnaast wordt de loonkosten van de huidige arbeidsmarkt gehinderd door de gigantisch pensioenafdracht

Eigenlijk zou de hoogte van het netto besteedbaar inkomen de waardering moeten zijn voor de inspanning van de werknemer, niet allerlei toeslagen, kortingen en subsidies

Zou de totale pensioenafdracht bij het bruto loon komen en het netto resultaat daarvan gebruikt voor aflossing, dan zou dat veel beter zijn voor de staat en voor ons

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 06-06-2026 22:45:39 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220975264
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Er is geen enkele wil om van toeslagen, kortingen en subsidies af te komen

Daarnaast wordt de loonkosten van de huidige arbeidsmarkt gehinderd door de gigantisch pensioenafdracht

Eigenlijk zou de hoogte van het netto besteedbaar inkomen de waardering moeten zijn voor de inspanning van de werknemer, niet allerlei toeslagen, kortingen en subsidies

Zou de totale pensioenafdracht bij het bruto loon komen en het netto resultaat daarvan gebruikt voor aflossing, dan zou dat veel beter zijn voor de staat en voor ons

Waarom zou ik mijn pensioengelden in mijn huis willen steken? Ben je niet goed wijs ofzo. Lekker alles in stenen vastzetten.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 23:20:13 #259
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220975376
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 23:03 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Waarom zou ik mijn pensioengelden in mijn huis willen steken? Ben je niet goed wijs ofzo. Lekker alles in stenen vastzetten.
reken het eens uit

neem daarbij mee dat het totaal netto spaarresultaat na 40 jaar tegen de Hyp rente dan jouw volledig eigendom is
https://www.berekenhet.nl/

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 06-06-2026 23:30:30 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220975520
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 23:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
reken het eens uit

neem daarbij mee dat het totaal netto spaarresultaat na 40 jaar tegen de Hyp rente dan jouw volledig eigendom is
https://www.berekenhet.nl/
Wat moet ik invullen dan? Het is zelden een hele gunstige rekensom. Na 1 seconde is het overigens al mijn eigendom, na 30 jaar is de schuld sowieso weg.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 23:44:42 #261
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220975533
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 23:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Wat moet ik invullen dan? Het is zelden een hele gunstige rekensom. Na 1 seconde is het overigens al mijn eigendom, na 30 jaar is de schuld sowieso weg.
dat blijft

maar het gespaarde pensioen is niet van jou ,dat scheelt 1.000.000 euro
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220975544
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 23:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat blijft

maar het gespaarde pensioen is niet van jou ,dat scheelt 1.000.000 euro
Ah, het mag niet iets collectiefs zijn. Nu snap ik het. Och, vanaf aow leeftijd tot einde oefening een gegarandeerd inkomen is ook wel fijn toch?

Overigens niemand heeft je verboden om een vak te leren zonder pensioenregeling. Lang geleden.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 23:52:52 #263
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220975577
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 23:46 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ah, het mag niet iets collectiefs zijn. Nu snap ik het. Och, vanaf aow leeftijd tot einde oefening een gegarandeerd inkomen is ook wel fijn toch?
dat vraag ik me af of jij dat zult krijgen , dat vraag jij jezelf ook af

quote:
Overigens niemand heeft je verboden om een vak te leren zonder pensioenregeling. Lang geleden.
het deelnemen aan een pensioenregeling is door vakbonden vastgelegd in de CAO van de meeste bedrijven en zeker bij de overheid
Zelfs bij ASML en sommige IT bedrijven
quote:
AI-overzicht
In Nederland is een pensioenregeling niet wettelijk verplicht.
Als vakbonden en werkgevers echter afspraken maken over pensioen in een CAO, en deze wordt algemeen verbindend verklaard, dan ben je als werkgever verplicht om de regeling aan te bieden en ben je als werknemer verplicht om deel te nemen.
maar de zelfstandigenwet komt eraan en dan gaat er veel veranderen , ook voor jou
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220975667
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 23:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat vraag ik me af of jij dat zult krijgen , dat vraag jij jezelf ook af
nee dat vraag ik mij niet af.
quote:
[..]
het deelnemen aan een pensioenregeling is door vakbonden vastgelegd in de CAO van de meeste bedrijven en zeker bij de overheid
Zelfs bij ASML en sommige IT bedrijven
zeg ik, had je een vak moeten leren waarbij dat niet hoeft.
quote:
[..]
maar de zelfstandigenwet komt eraan en dan gaat er veel veranderen , ook voor jou
Je weet dat ik niet met je ai gebrabbel in discussie ga he. Overigens gaat er dan niet zoveel voor mij veranderen.

Verder:
Terug naar de woningmarkt
pi_220976368
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:02 schreef michaelmoore het volgende:

Er is geen enkele wil om van toeslagen, kortingen en subsidies af te komen

Daarnaast wordt de loonkosten van de huidige arbeidsmarkt gehinderd door de gigantisch pensioenafdracht

Eigenlijk zou de hoogte van het netto besteedbaar inkomen de waardering moeten zijn voor de inspanning van de werknemer, niet allerlei toeslagen, kortingen en subsidies
In die context snap ik niets van het bezuinigingsbeleid van het kabinet dat > 6.000.000.000,- wil(de) halen bij de AOW, de WW en de WIA (goed gespeld??), terwijl links en rechts het er over eens zijn dat allerhande toeslagen (van huur, zorg t/m kindgebonden) de arbeidsmarkt ernstig verstoren. Maar daar hoor je Jetten en kompanen niet over.

Wellicht nu de eerder genoemde bezuinigingen van tafel zijn.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 7 juni 2026 @ 09:46:01 #266
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220976665
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 08:55 schreef blomke het volgende:

[..]
In die context snap ik niets van het bezuinigingsbeleid van het kabinet dat > 6.000.000.000,- wil(de) halen bij de AOW, de WW en de WIA (goed gespeld??), terwijl links en rechts het er over eens zijn dat allerhande toeslagen (van huur, zorg t/m kindgebonden) de arbeidsmarkt ernstig verstoren. Maar daar hoor je Jetten en kompanen niet over.

Wellicht nu de eerder genoemde bezuinigingen van tafel zijn.
wat ik nu nog meer niet snap is waarom ze niet gewoon 6 miljard halen waar het zit , verlaag de inhouding van de pensioenfondsen van gemiddeld 28% naar 20 %
En schrap het hele uitgesteld loon principe

het is allemaal diefstal uit de schatkist
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220976970
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 08:55 schreef blomke het volgende:

[..]
In die context snap ik niets van het bezuinigingsbeleid van het kabinet dat > 6.000.000.000,- wil(de) halen bij de AOW, de WW en de WIA (goed gespeld??), terwijl links en rechts het er over eens zijn dat allerhande toeslagen (van huur, zorg t/m kindgebonden) de arbeidsmarkt ernstig verstoren. Maar daar hoor je Jetten en kompanen niet over.

Wellicht nu de eerder genoemde bezuinigingen van tafel zijn.
Door al die toeslagen krijgen veel mensen het idee dat ze wat krijgen van de overheid. Dure PR-campagne van de overheid die hele toeslagenwinkel. Het houdt ook veel ambtenaren aan het werk, wat soms een doel op zich lijkt te zijn.
pi_220977058
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 09:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wat ik nu nog meer niet snap is waarom ze niet gewoon 6 miljard halen waar het zit , verlaag de inhouding van de pensioenfondsen van gemiddeld 28% naar 20 %
En schrap het hele uitgesteld loon principe

het is allemaal diefstal uit de schatkist
Ben je bereid om dat met terugwerkende kracht terug te betalen aan de schatkist?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 7 juni 2026 @ 10:41:15 #269
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220977079
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2026 10:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ben je bereid om dat met terugwerkende kracht terug te betalen aan de schatkist?
ja dan was de storting netto , dat kan

maar al dat VVD gedoe met belastingaftrek dat moet stoppen
als de IB tarieven te hoog zijn, dan moeten die IB tarieven omlaag niet overal belastingaftrek en toeslagen

Overigens ben ik groot voorstander van de totale pensioenafdracht bij het bruto loon te doen , en dat is eigenlijk hetzelfde


Het geen met de zelfstandigenwet gaat gebeuren , ik verwacht dat 50% van Nederland zelfstandige gaat worden
https://www.rijksoverheid(...)rs-en-opdrachtgevers
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220980470
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 10:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja dan was de storting netto , dat kan

maar al dat VVD gedoe met belastingaftrek dat moet stoppen
als de IB tarieven te hoog zijn, dan moeten die IB tarieven omlaag niet overal belastingaftrek en toeslagen

Overigens ben ik groot voorstander van de totale pensioenafdracht bij het bruto loon te doen , en dat is eigenlijk hetzelfde


Het geen met de zelfstandigenwet gaat gebeuren , ik verwacht dat 50% van Nederland zelfstandige gaat worden
https://www.rijksoverheid(...)rs-en-opdrachtgevers
De wet tegen schijnzelfstandigheid heeft het aantal zzp'ers doen dalen.
Ik verwacht niet dat in de arbeidsmarkt voldoende ruimte zit om 50% van de weekenden op zzp-basis te laten doen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 7 juni 2026 @ 17:17:41 #271
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220980532
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2026 17:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
De wet tegen schijnzelfstandigheid heeft het aantal zzp'ers doen dalen.
Ik verwacht niet dat in de arbeidsmarkt voldoende ruimte zit om 50% van de weekenden op zzp-basis te laten doen.
Maar de overheid zelf die daalt helemaal niets

daar komen er steeds meer bij dus men kan niet anders dan de huidige kromme situatie legaliseren in de nabij toekomst

en zoals de RVS zegt
er is behoefte aan een andere vorm van werknemers dus gaan we de ZZP ers legaliseren we noemen hen zelfstandigen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220980574
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 17:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar de overheid zelf die daalt helemaal niets

daar komen er steeds meer bij dus men kan niet anders dan de huidige kromme situatie legaliseren in de nabij toekomst

en zoals de RVS zegt
er is behoefte aan een andere vorm van werknemers dus gaan we de ZZP ers legaliseren we noemen hen zelfstandigen
Is er een toename van zzp bij de overheid?

Wat is jouw bron daarvoor?

Verder is het bestrijden van schijnzelfstandigheid vrij recent ingevoerd.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220980594
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 10:16 schreef Halcon het volgende:
Door al die toeslagen krijgen veel mensen het idee dat ze wat krijgen van de overheid. Dure PR-campagne van de overheid die hele toeslagenwinkel. Het houdt ook veel ambtenaren aan het werk, wat soms een doel op zich lijkt te zijn.
Ja frappant. Terwijl de belastingen een stuk lager zouden kunnen zijn, zonder het toeslagencircus; nog afgezien van het negatieve effect op het BNP van die toeslagenwinkel.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 07-06-2026 18:48:49 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 7 juni 2026 @ 17:38:14 #274
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220980808
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2026 17:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Is er een toename van zzp bij de overheid?

Wat is jouw bron daarvoor?

Verder is het bestrijden van schijnzelfstandigheid vrij recent ingevoerd.
De overheid kan niet anders dan een andere oplossing zoeken voor de zelfstandigen die fulltime bij een opdrachtgever werken , ze kan niet zichzelf beboeten,
Zelfstandigen die fulltime bij de overheid werken en de overheid wil niet en kan niet minderen
quote:
AI-overzicht
Dat klopt: het aandeel en aantal zzp'ers bij de overheid is de afgelopen tijd toegenomen, ondanks het landelijke beleid om schijnzelfstandigheid en extern inhuur juist terug te dringen.

Uit cijfers van arbeidsmarktspecialist HeadFirst Group blijkt dat het aandeel ingehuurde zelfstandigen bij de overheid groeide naar 41 procent van het totaal aan externen.

De belangrijkste ontwikkelingen en cijfers rondom deze trend op een rij:

Stijging bij de Rijksoverheid: Uit data blijkt dat het aantal zzp'ers bij de Rijksoverheid steeg van krap 3.778 naar ruim 4.000.

De totale flexibele schil blijft daarmee onverminderd groot.Beleidsdoelen vs.

praktijk:
Hoewel Den Haag met strenge handhaving van de Wet DBA en wetgeving voor arbeidsrelaties (zoals de Vbar) de inhuur van zzp'ers wil ontmoedigen, blijkt de overheid zelf nog altijd zwaar op zelfstandigen te leunen om de personeelstekorten op te vangen.
quote:
AI-overzicht
Bij de hersteloperatie Toeslagen waren eind 2024 ruim 850 zzp'ers werkzaam om achterstanden weg te werken.
Uit onderzoek bleek eerder dat het merendeel van hen (minstens 752 zzp'ers) eigenlijk als schijnzelfstandige werkte.


[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 07-06-2026 18:19:45 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220981994
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 17:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De overheid kan niet anders dan een andere oplossing zoeken voor de zelfstandigen die fulltime bij een opdrachtgever werken , ze kan niet zichzelf beboeten,
Zelfstandigen die fulltime bij de overheid werken en de overheid wil niet en kan niet minderen
[..]
[..]

Waaruit blijkt dat zzp'ers fulltime bij 1 opdrachtgever, namelijk de overheid, werken?

Vrienden van mij werken op zzp-basis bij de overheid, maar niet voor 1 opdrachtgever.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220982139
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 17:21 schreef blomke het volgende:

[..]
Ja frappant. Terwijl de belastingen een stuk lager zouden kunnen zijn, zonder het toeslagencircus; nog afgezien van het negatieve effect op het BNP van die toeslagenwinkel.
Klopt, maar daar verdiept geen hond zich in helaas.
  zondag 7 juni 2026 @ 20:57:30 #277
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220982149
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 17:21 schreef blomke het volgende:

[..]
Ja frappant. Terwijl de belastingen een stuk lager zouden kunnen zijn, zonder het toeslagencircus; nog afgezien van het negatieve effect op het BNP van die toeslagenwinkel.
nog veel lager als de pensioenafdracht maandelijks bij het bruto loon zou komen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220982179
Iemand ooit met bouwdepots gewerkt?
Moet je die ook annuïtair aflossen voor hra?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_220983197
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:06 schreef ludovico het volgende:
Iemand ooit met bouwdepots gewerkt?
Moet je die ook annuïtair aflossen voor hra?
Nee en ja
pi_220983482
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 00:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nee en ja
Maar dan met netto rente neem ik aan(?).

Kon dit niet echt vinden in de wet IB

Bijleenregeling kent wel een uitzondering dat is beter op te hoesten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 8 juni 2026 @ 07:42:54 #281
13309 nostra
ask why
pi_220983553
Koelen we al eens af? Ben twee huisjes wel eens zat.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220983568
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 07:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
Maar dan met netto rente neem ik aan(?).

Kon dit niet echt vinden in de wet IB

Bijleenregeling kent wel een uitzondering dat is beter op te hoesten.
De eerste twee jaar is het geld IN je depot aftrekbaar daarna is het een gewone lening. Geld aan je huis uitgegeven is reguliere eigen woning lening
pi_220983863
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 07:46 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
De eerste twee jaar is het geld IN je depot aftrekbaar daarna is het een gewone lening. Geld aan je huis uitgegeven is reguliere eigen woning lening
quote:
Uw renteaftrek in de 1e 2 jaar
Over het bedrag van uw lening dat in depot staat, krijgt u rente én betaalt u rente. De 1e 6 maanden is de rente die u betaalt over uw lening aftrekbaar. Dit verlaagt dus uw inkomen (box 1). De rente die u krijgt uit het depot, gaat niet af van de rente die u betaalt.

De volgende 18 maanden gaat de rente die u krijgt uit het depot, wél af van de rente die u betaalt. Het bedrag dat dan overblijft, is aftrekbaar.
Damn. Dat is fiscaal wel erg gunstig. Misser gemaakt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_220984884
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:06 schreef ludovico het volgende:
Iemand ooit met bouwdepots gewerkt?
Moet je die ook annuïtair aflossen voor hra?
Ja en hangt er vanaf....
Is het bouwdepot een "overgangs hypotheek" bij bijvoorbeeld nieuwbouw, maar je hebt al een bestaande koop woning/appartement met overwaarde... Dit deel hoeft niet afgelost te worden en komt zondermeer in aanmerking voor HRA.

Het deel dat je echt blijvend financieren met een Hypotheek moet je wel "voldoen" aan de standaard HRA regels.
pi_220985330
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:25 schreef namliam het volgende:

[..]
Ja en hangt er vanaf....
Is het bouwdepot een "overgangs hypotheek" bij bijvoorbeeld nieuwbouw, maar je hebt al een bestaande koop woning/appartement met overwaarde... Dit deel hoeft niet afgelost te worden en komt zondermeer in aanmerking voor HRA.

Het deel dat je echt blijvend financieren met een Hypotheek moet je wel "voldoen" aan de standaard HRA regels.
Ja dat stukje kan ik ook vinden onder de wet IB bij verhuisregeling.

De grote grap is dat mijn hypothecaire lening niet onder eigen woning schuld valt en de overwaarde vanwege die reden 100% van de verkoopprijs betreft.

Bij de nieuwe woning het meerdere van de verwerkingskosten tov verkoopprijs mag dan wel weer in box 1.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 8 juni 2026 @ 14:55:18 #286
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_220986157
35k overboden voor een appartement van 60m2. Hij is voor nog hoger weggegaan :')
pi_220986868
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 14:55 schreef Ypmaha het volgende:
35k overboden voor een appartement van 60m2. Hij is voor nog hoger weggegaan :')
:X
De gekte kent geen grenzen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 11 juni 2026 @ 08:38:42 #288
483584 incel
they/them
pi_221006127
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 14:55 schreef Ypmaha het volgende:
35k overboden voor een appartement van 60m2. Hij is voor nog hoger weggegaan :')
Kan erger, een maat van me had laatst voor jan lul 60k overboden voor niks
pi_221006321
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 08:38 schreef incel het volgende:

[..]
Kan erger, een maat van me had laatst voor jan lul 60k overboden voor niks
Want?
  donderdag 11 juni 2026 @ 09:18:41 #290
483584 incel
they/them
pi_221006377
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 09:08 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Want?
Nou hij had 59k kunnen besparen door niet zo tering veel over te bieden.

Dus blijkbaar hoef je niet altijd meer flink over te bieden
pi_221006561
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 08:38 schreef incel het volgende:

[..]
Kan erger, een maat van me had laatst voor jan lul 60k overboden voor niks
Hij heeft dan toch een huis, waarom voor niks ?

Zat mensen die jaren te weinig hebben geboden op een huis en uiteindelijk ook tienduizenden euro s meer hebben betaald voor een kleiner huis + 1500 huur per maand...
pi_221006578
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 09:18 schreef incel het volgende:

[..]
Nou hij had 59k kunnen besparen door niet zo tering veel over te bieden.

Dus blijkbaar hoef je niet altijd meer flink over te bieden
Dan accepteert opeens de aanbieder geen enkel bod voor de vraagprijs en komt het appartement een maand later weer op de markt.. :D
pi_221007310
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 09:18 schreef incel het volgende:

[..]
Nou hij had 59k kunnen besparen door niet zo tering veel over te bieden.

Dus blijkbaar hoef je niet altijd meer flink over te bieden
Hoe is diegene daar (achteraf) achter gekomen?
  donderdag 11 juni 2026 @ 12:07:19 #294
483584 incel
they/them
pi_221007545
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:22 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Hoe is diegene daar (achteraf) achter gekomen?
Je krijgt na afloop blijkbaar een mail dan zie je wat iedereen geboden heeft en hij zat echt 60k over het een na hoogste bod :')
pi_221007549
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:07 schreef incel het volgende:

[..]
Je krijgt blijkbaar een mail van eerlijk bieden of zo heette dat dan zie je wat iedereen geboden heeft en hij zat echt 60k over het een na hoogste bod :')
Oops... :)
  donderdag 11 juni 2026 @ 12:08:19 #296
483584 incel
they/them
pi_221007554
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:07 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Oops... :)
Ja dan voel je je mooi klote
  Moderator maandag 15 juni 2026 @ 11:49:12 #297
5428 crew  miss_sly
pi_221049295
De verkoop van ons huis is goed gegaan. Binnen twee weken verkocht zonder voorbehouden en bouwtechnische keuring voor de vraagprijs.

Hypotheek en overbruggingshypotheek nieuwe huis ook goedgekeurd.

We are good to go!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 15 juni 2026 @ 12:05:51 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221049519
Super! Gefeliciteerd! :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_221050594
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:49 schreef miss_sly het volgende:
De verkoop van ons huis is goed gegaan. Binnen twee weken verkocht zonder voorbehouden en bouwtechnische keuring voor de vraagprijs.

Hypotheek en overbruggingshypotheek nieuwe huis ook goedgekeurd.

We are good to go!
Succes ermee, zien we een klustopic t.z.t???
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator maandag 15 juni 2026 @ 13:34:40 #300
5428 crew  miss_sly
pi_221050605
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 13:32 schreef blomke het volgende:

[..]
Succes ermee, zien we een klustopic t.z.t???
Wie weet. We gaan niet heel veel zelf klussen, maar als het goed is, hebben we wel twee leuke dingetjes: ons eigen appartement en de studio voor dochter op de vierde verdieping O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')