Ja ik vind het een van de pot gerukt bedragquote:Op zaterdag 23 mei 2026 00:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan zit je dus in een heel duur waterschap.
Ozb 648quote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:34 schreef Leandra het volgende:
Overigens was onze waterschapsbelasting vorig jaar ¤ 465,48 maar die aanslag kwam pas eind augustus, dus het is een beetje lastig inschatten hoeveel dat dit jaar gaat zijn. Ik verwacht dat het dit jaar ¤ 511,38 gaat zijn, op basis van de cijfers die ik heb kunnen vinden.
Ergo 2026:
Gemeentelijke belastingen: ¤ 1.240,66
Waterschapsbelastingen ¤ 511,38
Totaal: ¤ 1.752,04
Dat zou in het oude huis (tegen de huidige WOZ) waarschijnlijk ongeveer net zoveel zijn omdat de lagere WOZ een lagere waterschapsbelasting met zich meebrengt
Ja en die afvalstoffen heffing snap ik in de stad. Wat een geitenbende vaak.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:58 schreef laziness het volgende:
[..]
Maar het telt wel op en jij vroeg je af hoe Lily zo hoog zat. Al die dingen bij elkaar dus![]()
Hogere ozb, hogere afvalstoffenheffing enz
Ik ben ¤300 minder kwijt aan afvalstoffenheffing tov de Randstad, dat is wel aanzienlijk.
We zouden bijvoorbeeld met zn allen kunnen besluiten om niet meer te stemmen op partijen die vooral de biedruimte vergrotenquote:Op vrijdag 22 mei 2026 15:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Is zo, edoch je cirkel van invloed reikt niet zo ver dat je er als individu veel aan kunt doen.
We hadden daar ondergrondse containers met pasje voor het restafval. Betalen per keer invoeren was mooi geweest want wat mensen daar in stonden te proppenquote:Op zaterdag 23 mei 2026 08:28 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ja en die afvalstoffen heffing snap ik in de stad. Wat een geitenbende vaak.
Wij betalen ¤1800 in een dorp. Woz 360k ( waarde nu 500k ). Bezopenquote:Op zaterdag 23 mei 2026 08:41 schreef laziness het volgende:
[..]
We hadden daar ondergrondse containers met pasje voor het restafval. Betalen per keer invoeren was mooi geweest want wat mensen daar in stonden te proppen![]()
¤550 was het.
Ik heb nu gekozen voor een kleine grijze container en betaal per lediging. 7x afgelopen jaar en dat is ¤45 bovenop de standaard fee van ¤154.
Goed scheiden loont in dit geval.
Alles bij elkaar ben ik nu voor ¤1300 klaar terwijl ik voorheen ¤1300 gemeente en ¤645 water betaalde.
Den Haag is ook een dorp dus dat zegt niet zoveelquote:Op zaterdag 23 mei 2026 08:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wij betalen ¤1800 in een dorp. Woz 360k ( waarde nu 500k ). Bezopen
Dorp met 7000 inwoners hier. De GB is hier schandalig hoog.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 08:47 schreef laziness het volgende:
[..]
Den Haag is ook een dorp dus dat zegt niet zoveel
die hebben wij ook, super blij mee. Onbeperkt dumpen. Redelijke prijsquote:Op zaterdag 23 mei 2026 08:41 schreef laziness het volgende:
[..]
We hadden daar ondergrondse containers met pasje voor het restafval. Betalen per keer invoeren was mooi geweest want wat mensen daar in stonden te proppen![]()
¤550 was het.
Diep donker provincieland dusquote:Ik heb nu gekozen voor een kleine grijze container en betaal per lediging. 7x afgelopen jaar en dat is ¤45 bovenop de standaard fee van ¤154.
Goed scheiden loont in dit geval.
Alles bij elkaar ben ik nu voor ¤1300 klaar terwijl ik voorheen ¤1300 gemeente en ¤645 water betaalde.
Goedkopere (relatief) huizen, over de grens tanken. Het is hier best oké toeven. Je zit alleen takke ver overal vandaan dat wel
![]()
Hier woz 655.000quote:Op zaterdag 23 mei 2026 07:51 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ozb 648
Riool 277
Afvalstoffen 572
Waterschap 613
Totaal 2110
Woz 1.100.000.
Het verscheelt heel erg per gemeente / waterschap. Onze woz is 800.000 en we zitten op 2200 euro aan gemeentelijke lasten + waterschap.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 10:29 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Hier woz 655.000
Bizar dat de kosten niet veel verschillen
Zou kunnen, edoch de hypotheek, en de rente aftrek staan niet op de politieke agenda. Van de regering niet en ik zou niet weten welke partij daar een breekpunt zou maken voor onderhandelingen. Laatst veel te doen in de media over 2031, de verantwoordelijke minister en staattssecretaris komen niet verder dan: "niet in onze regeerperiodes, dus ....". Lees: "apres moi le deluge...".quote:Op zaterdag 23 mei 2026 08:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
We zouden bijvoorbeeld met zn allen kunnen besluiten om niet meer te stemmen op partijen die vooral de biedruimte vergroten
Ik weet niet of dat onterecht is. Onze woning zou in Limburg een woz waarde hebben van 600k. Dus waarom zouden we dan meer voor riool enzo moeten betalen. Voor hetzelfde huis.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 10:29 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Hier woz 655.000
Bizar dat de kosten niet veel verschillen
destijds gebouwd voor 12.000 gulden per galerijflat , en de woningcorporaties maar klagenquote:Op zaterdag 23 mei 2026 12:39 schreef blomke het volgende:
Als ik reportages uit Ter Apel zie, dat heb ik weer beelden van buitenwijken van (grote) steden met sociale huurwoningflats ...
Het stond vorig jaar natuurlijk wel degelijk prominent op de agenda.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 12:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Zou kunnen, edoch de hypotheek, en de rente aftrek staan niet op de politieke agenda. Van de regering niet en ik zou niet weten welke partij daar een breekpunt zou maken voor onderhandelingen. Laatst veel te doen in de media over 2031, de verantwoordelijke minister en staattssecretaris komen niet verder dan: "niet in onze regeerperiodes, dus ....". Lees: "apres moi le deluge...".
Überhaupt is de hele woningmarkt een heikel politiek punt; zonder dat er nou echt besluiten worden genomen. Als ik reportages uit Ter Apel zie, dat heb ik weer beelden van buitenwijken van (grote) steden met sociale huurwoningflats ...
Maar de kans dat je Waterschapsbelasting in Limburg (veel) hoger is, is ook weer niet vreemd.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 13:10 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat onterecht is. Onze woning zou in Limburg een woz waarde hebben van 600k. Dus waarom zouden we dan meer voor riool enzo moeten betalen. Voor hetzelfde huis.
Riool is dan ook niet WOZ gebonden.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 13:10 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat onterecht is. Onze woning zou in Limburg een woz waarde hebben van 600k. Dus waarom zouden we dan meer voor riool enzo moeten betalen. Voor hetzelfde huis.
In sommige gemeentes wel...quote:Op zaterdag 23 mei 2026 14:42 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Riool is dan ook niet WOZ gebonden.
Zou zowaar nog gunstig zijn voor mij. 🤣quote:Op zaterdag 23 mei 2026 15:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
In sommige gemeentes wel...
Tarieven gemeentelijke belastingen | Gemeente Amersfoort https://share.google/qIoqUQFL2s1EBj1VN
Waar dan?quote:Op zaterdag 23 mei 2026 13:24 schreef Fretwork het volgende:
Het stond vorig jaar natuurlijk wel degelijk prominent op de agenda.
Wat anders dan? Van het land een groot getto maken met sociale huurflats uitpuilend met statushouders?quote:Op zaterdag 23 mei 2026 13:24 schreef Fretwork het volgende:
Echter besluiten de centrumpartijen dan toch om weer samen te werken met de partij die hoofdzakelijk de zakken van huiseigenaren heeft gespekt de afgelopen 6 jaar.
quote:Op zaterdag 23 mei 2026 20:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Waar dan?
[..]
Wat anders dan? Van het land een groot getto maken met sociale huurflats uitpuilend met statushouders?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder neem ik aan dat je al 5 wijn diep in de zaterdagavond zit. Waarom zou het alternatief voor "de zakken van huiseigenaren spekken" in godsnaam "een groot getto vol sociale huurflats uitpuilend met statushouders" zijn.
Voor teringdom, belachelijk gênante xenofobie ga je maar lekker ergens anders lopen spuien.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
quote:Op zaterdag 23 mei 2026 21:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]de zakken van woningcorporaties spekken is hetzelfde toch ??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder neem ik aan dat je al 5 wijn diep in de zaterdagavond zit. Waarom zou het alternatief voor "de zakken van huiseigenaren spekken" in godsnaam "een groot getto vol sociale huurflats uitpuilend met statushouders" zijn.
Voor teringdom, belachelijk gênante xenofobie ga je maar lekker ergens anders lopen spuien.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Nee.quote:Op zondag 24 mei 2026 03:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de zakken van woningcorporaties spekken is hetzelfde toch ??
Dat biedruimte toename een effect heeft op de prijs... Heeft als voorwaarde dat er een tekort is. Anders neemt de prijs niet toe.quote:Op zondag 24 mei 2026 07:07 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nee.
Maar daar gaat het verder ook niet om. Het instandhouden van de HRA, de jubelton, startersvrijstelling, gunstige regels voor vastgoedinversteerders, etc. hebben ervoor gezorgd dat de maximale biedruimte telkens weer gestegen is, wat uiteindelijk een veel directer effect heeft op de huizenprijzen dan eventuele tekorten.
Die worden echt niet meer afgeschaft.quote:Op zondag 24 mei 2026 07:07 schreef Fretwork het volgende:
Maar daar gaat het verder ook niet om. Het instandhouden van de HRA, de jubelton, startersvrijstelling,
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |