Ja snap ik ook hoor, en iedereen mag zelf kiezen hoe hij of zij stemt.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:44 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Punt is dat je niet zeker weet of ze het dan daarvoor gaan gebruiken….. ik dacht: dit geld hebben we nu in onze handen om het huis te betalen, over 4 jaar kunnen we altijd weer bijsturen qua stemgedrag
1,5x de bruto kinderopvang. Te bezopen voor woorden eigenlijk.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
3k das gewoon 1 salaris. Te bezopen voor woorden eigenlijk
Is zo, edoch je cirkel van invloed reikt niet zo ver dat je er als individu veel aan kunt doen.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 13:37 schreef michaelmoore het volgende:
belachelijk, er gaat iets faliekant mis
ik had er driequote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:19 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
2 is toch wel wat drukker hoor pfff. Zeker als ze kleiner zijn nog kolere. Respect voor mensen die er 2+ hebben. Moet er niet aan denken
ja maar nu zijn ze groot dat voelt anders, allemaal druk druk druk drukquote:
810 vorig jaar. 830 dit jaar. Weinig schokkend tbhquote:Op donderdag 21 mei 2026 15:06 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Zou zeker kunnen. Als jonge huizenbezitter ben je niet zo stinkend rijk als de maatschappij wel denkt. Daarnaast zijn de gemeentebelastingen enorm hoog geworden omdat de gemeente de stijgende kosten doorschuift naar huizenbezitters. Het is echt shocking wat ik dit jaar aan gemeentebelasting moest betalen
Wij 2000quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:25 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
810 vorig jaar. 830 dit jaar. Weinig schokkend tbh
Puur OZB of ook rioolheffing, waterschapsbelasting, reinigingsheffing, etc?quote:
Woon jij niet ook in de provincie? Ik was in de randstad ¤1300 kwijt aan gemeentelijke belastingen. In de provincie ¤900.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:25 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
810 vorig jaar. 830 dit jaar. Weinig schokkend tbh
Le Provence. Mja snap het wel, afvalstoffenheffing is een stuk hoger als ik zie wat de gemeente in steden zoals moeten opruimenquote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:50 schreef laziness het volgende:
[..]
Woon jij niet ook in de provincie? Ik was in de randstad ¤1300 kwijt aan gemeentelijke belastingen. In de provincie ¤900.
Waterschap ontloopt elkaar niet zo veel.
De WOZ van mijn veel kleinere rijtjeswoning lag ook een stuk hoger dan mijn grotere woning hier. Als in dat scheelt ruim 200k.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:54 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Le Provence. Mja snap het wel, afvalstoffenheffing is een stuk hoger als ik zie wat de gemeente in steden zoals moeten opruimen
1428,00quote:Op donderdag 21 mei 2026 15:06 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Zou zeker kunnen. Als jonge huizenbezitter ben je niet zo stinkend rijk als de maatschappij wel denkt. Daarnaast zijn de gemeentebelastingen enorm hoog geworden omdat de gemeente de stijgende kosten doorschuift naar huizenbezitters. Het is echt shocking wat ik dit jaar aan gemeentebelasting moest betalen
Dat verschil is hier 200¤ als je 200k duurder zit. Niet zo dramatisch zeg maar.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:05 schreef laziness het volgende:
[..]
De WOZ van mijn veel kleinere rijtjeswoning lag ook een stuk hoger dan mijn grotere woning hier. Als in dat scheelt ruim 200k.
Maar het telt wel op en jij vroeg je af hoe Lily zo hoog zat. Al die dingen bij elkaar dusquote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:18 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dat verschil is hier 200¤ als je 200k duurder zit. Niet zo dramatisch zeg maar.
Alles bij elkaarquote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Puur OZB of ook rioolheffing, waterschapsbelasting, reinigingsheffing, etc?
Oh dan moet ik dat papier ff bekijken. Dan weet ik niet uit mn hoofd wat er allemaal op staatquote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar waterschap is niet eens gemeentelijke belastingen.
In sommige gemeentes wordt de gemeentelijke belastingen wel door het waterschap geïnd, maar het zijn echt 2 aparte zaken.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:15 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Oh dan moet ik dat papier ff bekijken. Dan weet ik niet uit mn hoofd wat er allemaal op staat
Wat Leandra zegt: je moet wel de verschillende zaken met elkaar vergelijken en niet zomaar alles op een hoop gooien.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:15 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Oh dan moet ik dat papier ff bekijken. Dan weet ik niet uit mn hoofd wat er allemaal op staat
Heb t nagekeken, het is inclusief waterschap.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
In sommige gemeentes wordt de gemeentelijke belastingen wel door het waterschap geïnd, maar het zijn echt 2 aparte zaken.
Ik zie dat hierboven ook ergens een bedrag incl waterschap genoemd is, dat is best verwarrend zeg maar, als we bedragen door elkaar gaan roepen die niet eens voor hetzelfde zijn.
Dan zit je dus in een heel duur waterschap.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 00:13 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Heb t nagekeken, het is inclusief waterschap.
Maar alles werd bij mij via 1 aanslag geïnd onder de titel: aanslag lokale belastingen, dus tja ik heb dat alles gewoon bij elkaar genoemd.
In the end blijf ik dat gewoon heel veel vinden
Uitgesplitst was het waterschap ¤625 en de rest ¤1375
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |