abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220880018
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:44 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ja he he, maar het was als voorbeeld dat dat alsnog niet alles zou oplossen
De bevolking is alleen maar gegroeid door immigratie maar immigratie aanwijzen als probleem zal wel extreem rechts zijn.

Ik weet het allemaal niet meer.

Rechtser dan VVD komt er bij ons niet in het kabinet en de beweegruimte door de EU en allerhande verdragen is 0.0

Dit houdt niet op tenzij de bevolking in opstand zou komen defacto en dat gaat niet gebeuren.

Leuk land.

[ Bericht 0% gewijzigd door ludovico op 24-05-2026 22:36:47 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_220880263
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 19:28 schreef Anton91 het volgende:
Een vriend van mij heeft zijn woning (instapklaar, 2017 bouwjaar) 4 maanden online gehad. Ze gaan volgende week voor de verkoop officieel tekenen, de woning is zelfs twee keer online gezet. Ze hebben hem serieus geknepen of de woning uiteindelijk verkocht zou worden dus ze zijn hartstikke blij, maar zo makkelijk als dat het ging gaat het nu niet meer.
Uiteindelijk toch verkocht!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 24 mei 2026 @ 22:14:50 #253
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_220880660
Echt om te janken dat elke discussie een anti-immigratiediscussie moet worden. Al helemaal als zo'n user dan het nieuws zo slecht gevolgd heeft dat het haar is ontgaan dat de hypotheekrente en wonen een speerpunt van nagenoeg elke partij was.

Ik ben weer wieberen
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_220880896
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
De bevolking is alleen maar gegroeid door immigratie maar immigratie aanwijzen als probleem zal wel extreem rechts zijn.

Ik weet het allemaal niet meer.

Rechtser dan VVD komt er bij ons niet in het kabinet en de studieruimte door de EU en allerhande verdragen is 0.0

Dit houdt niet op tenzij de bevolking in opstand zou komen defacto en dat gaat niet gebeuren.

Leuk land.
Hier is ook geen touw aan vast te knopen
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220881045
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hier is ook geen touw aan vast te knopen
Helemaal goed wantie, maakt geen reet uit verder.
Studieruimte was autoincorrect voor beweegruimte.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 6 juni 2026 @ 21:49:39 #256
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220974758
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 11:42 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ja zeker, want ze verkocht deze woning zelf en baalde hier behoorlijk van. Ik zie dat hij inmiddels (maar dit is 4 weken na ons gesprek) onder bod op Funda staat.

Ik ga het niet delen vanwege privacy technische redenen, maar denk:
- 390.000
- tuintje
- 2 onder 1 kap / hoekwoning
- binnen verouderd
- onderhoud nodig aan houtwerk
- 15 minuten vanaf het centrum van een middelgrote stad
Klopt, dan vlakt te stijging wel af. Maar de schaarste blijft natuurlijk.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zaterdag 6 juni 2026 @ 22:02:34 #257
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220974861
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Omdat dat in het voordeel van de graaiboomer is die zijn hele leven maximaal hypotheekrente op zijn aflossingsvrije hypotheek kon aftrekken, nog steeds een schuld op zijn huis heeft en tegelijkertijd ook dusdanig vermogen heeft opgebouwd dat hij VermogensRendementHeffing moet gaan betalen.

Die wil namelijk graag de (straks niet meer aftrekbare) schuld op de eigen woning aftrekken van het vermogen, zodat er geen of veel minder VRH hoeft te worden afgetikt.

En dit alles weer ten koste van de starter die geen vermogen heeft, maar wel een enorme schuld op de eigen woning, die in 30 jaar moet worden afgelost.
Er is geen enkele wil om van toeslagen, kortingen en subsidies af te komen

Daarnaast wordt de loonkosten van de huidige arbeidsmarkt gehinderd door de gigantisch pensioenafdracht

Eigenlijk zou de hoogte van het netto besteedbaar inkomen de waardering moeten zijn voor de inspanning van de werknemer, niet allerlei toeslagen, kortingen en subsidies

Zou de totale pensioenafdracht bij het bruto loon komen en het netto resultaat daarvan gebruikt voor aflossing, dan zou dat veel beter zijn voor de staat en voor ons

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 06-06-2026 22:45:39 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220975264
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Er is geen enkele wil om van toeslagen, kortingen en subsidies af te komen

Daarnaast wordt de loonkosten van de huidige arbeidsmarkt gehinderd door de gigantisch pensioenafdracht

Eigenlijk zou de hoogte van het netto besteedbaar inkomen de waardering moeten zijn voor de inspanning van de werknemer, niet allerlei toeslagen, kortingen en subsidies

Zou de totale pensioenafdracht bij het bruto loon komen en het netto resultaat daarvan gebruikt voor aflossing, dan zou dat veel beter zijn voor de staat en voor ons

Waarom zou ik mijn pensioengelden in mijn huis willen steken? Ben je niet goed wijs ofzo. Lekker alles in stenen vastzetten.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 23:20:13 #259
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220975376
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 23:03 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Waarom zou ik mijn pensioengelden in mijn huis willen steken? Ben je niet goed wijs ofzo. Lekker alles in stenen vastzetten.
reken het eens uit

neem daarbij mee dat het totaal netto spaarresultaat na 40 jaar tegen de Hyp rente dan jouw volledig eigendom is
https://www.berekenhet.nl/

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 06-06-2026 23:30:30 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220975520
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 23:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
reken het eens uit

neem daarbij mee dat het totaal netto spaarresultaat na 40 jaar tegen de Hyp rente dan jouw volledig eigendom is
https://www.berekenhet.nl/
Wat moet ik invullen dan? Het is zelden een hele gunstige rekensom. Na 1 seconde is het overigens al mijn eigendom, na 30 jaar is de schuld sowieso weg.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 23:44:42 #261
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220975533
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 23:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Wat moet ik invullen dan? Het is zelden een hele gunstige rekensom. Na 1 seconde is het overigens al mijn eigendom, na 30 jaar is de schuld sowieso weg.
dat blijft

maar het gespaarde pensioen is niet van jou ,dat scheelt 1.000.000 euro
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220975544
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 23:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat blijft

maar het gespaarde pensioen is niet van jou ,dat scheelt 1.000.000 euro
Ah, het mag niet iets collectiefs zijn. Nu snap ik het. Och, vanaf aow leeftijd tot einde oefening een gegarandeerd inkomen is ook wel fijn toch?

Overigens niemand heeft je verboden om een vak te leren zonder pensioenregeling. Lang geleden.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 23:52:52 #263
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220975577
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 23:46 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ah, het mag niet iets collectiefs zijn. Nu snap ik het. Och, vanaf aow leeftijd tot einde oefening een gegarandeerd inkomen is ook wel fijn toch?
dat vraag ik me af of jij dat zult krijgen , dat vraag jij jezelf ook af

quote:
Overigens niemand heeft je verboden om een vak te leren zonder pensioenregeling. Lang geleden.
het deelnemen aan een pensioenregeling is door vakbonden vastgelegd in de CAO van de meeste bedrijven en zeker bij de overheid
Zelfs bij ASML en sommige IT bedrijven
quote:
AI-overzicht
In Nederland is een pensioenregeling niet wettelijk verplicht.
Als vakbonden en werkgevers echter afspraken maken over pensioen in een CAO, en deze wordt algemeen verbindend verklaard, dan ben je als werkgever verplicht om de regeling aan te bieden en ben je als werknemer verplicht om deel te nemen.
maar de zelfstandigenwet komt eraan en dan gaat er veel veranderen , ook voor jou
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220975667
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 23:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat vraag ik me af of jij dat zult krijgen , dat vraag jij jezelf ook af
nee dat vraag ik mij niet af.
quote:
[..]
het deelnemen aan een pensioenregeling is door vakbonden vastgelegd in de CAO van de meeste bedrijven en zeker bij de overheid
Zelfs bij ASML en sommige IT bedrijven
zeg ik, had je een vak moeten leren waarbij dat niet hoeft.
quote:
[..]
maar de zelfstandigenwet komt eraan en dan gaat er veel veranderen , ook voor jou
Je weet dat ik niet met je ai gebrabbel in discussie ga he. Overigens gaat er dan niet zoveel voor mij veranderen.

Verder:
Terug naar de woningmarkt
pi_220976368
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:02 schreef michaelmoore het volgende:

Er is geen enkele wil om van toeslagen, kortingen en subsidies af te komen

Daarnaast wordt de loonkosten van de huidige arbeidsmarkt gehinderd door de gigantisch pensioenafdracht

Eigenlijk zou de hoogte van het netto besteedbaar inkomen de waardering moeten zijn voor de inspanning van de werknemer, niet allerlei toeslagen, kortingen en subsidies
In die context snap ik niets van het bezuinigingsbeleid van het kabinet dat > 6.000.000.000,- wil(de) halen bij de AOW, de WW en de WIA (goed gespeld??), terwijl links en rechts het er over eens zijn dat allerhande toeslagen (van huur, zorg t/m kindgebonden) de arbeidsmarkt ernstig verstoren. Maar daar hoor je Jetten en kompanen niet over.

Wellicht nu de eerder genoemde bezuinigingen van tafel zijn.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 7 juni 2026 @ 09:46:01 #266
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220976665
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 08:55 schreef blomke het volgende:

[..]
In die context snap ik niets van het bezuinigingsbeleid van het kabinet dat > 6.000.000.000,- wil(de) halen bij de AOW, de WW en de WIA (goed gespeld??), terwijl links en rechts het er over eens zijn dat allerhande toeslagen (van huur, zorg t/m kindgebonden) de arbeidsmarkt ernstig verstoren. Maar daar hoor je Jetten en kompanen niet over.

Wellicht nu de eerder genoemde bezuinigingen van tafel zijn.
wat ik nu nog meer niet snap is waarom ze niet gewoon 6 miljard halen waar het zit , verlaag de inhouding van de pensioenfondsen van gemiddeld 28% naar 20 %
En schrap het hele uitgesteld loon principe

het is allemaal diefstal uit de schatkist
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220976970
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 08:55 schreef blomke het volgende:

[..]
In die context snap ik niets van het bezuinigingsbeleid van het kabinet dat > 6.000.000.000,- wil(de) halen bij de AOW, de WW en de WIA (goed gespeld??), terwijl links en rechts het er over eens zijn dat allerhande toeslagen (van huur, zorg t/m kindgebonden) de arbeidsmarkt ernstig verstoren. Maar daar hoor je Jetten en kompanen niet over.

Wellicht nu de eerder genoemde bezuinigingen van tafel zijn.
Door al die toeslagen krijgen veel mensen het idee dat ze wat krijgen van de overheid. Dure PR-campagne van de overheid die hele toeslagenwinkel. Het houdt ook veel ambtenaren aan het werk, wat soms een doel op zich lijkt te zijn.
pi_220977058
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 09:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wat ik nu nog meer niet snap is waarom ze niet gewoon 6 miljard halen waar het zit , verlaag de inhouding van de pensioenfondsen van gemiddeld 28% naar 20 %
En schrap het hele uitgesteld loon principe

het is allemaal diefstal uit de schatkist
Ben je bereid om dat met terugwerkende kracht terug te betalen aan de schatkist?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 7 juni 2026 @ 10:41:15 #269
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220977079
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2026 10:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ben je bereid om dat met terugwerkende kracht terug te betalen aan de schatkist?
ja dan was de storting netto , dat kan

maar al dat VVD gedoe met belastingaftrek dat moet stoppen
als de IB tarieven te hoog zijn, dan moeten die IB tarieven omlaag niet overal belastingaftrek en toeslagen

Overigens ben ik groot voorstander van de totale pensioenafdracht bij het bruto loon te doen , en dat is eigenlijk hetzelfde


Het geen met de zelfstandigenwet gaat gebeuren , ik verwacht dat 50% van Nederland zelfstandige gaat worden
https://www.rijksoverheid(...)rs-en-opdrachtgevers
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220980470
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 10:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja dan was de storting netto , dat kan

maar al dat VVD gedoe met belastingaftrek dat moet stoppen
als de IB tarieven te hoog zijn, dan moeten die IB tarieven omlaag niet overal belastingaftrek en toeslagen

Overigens ben ik groot voorstander van de totale pensioenafdracht bij het bruto loon te doen , en dat is eigenlijk hetzelfde


Het geen met de zelfstandigenwet gaat gebeuren , ik verwacht dat 50% van Nederland zelfstandige gaat worden
https://www.rijksoverheid(...)rs-en-opdrachtgevers
De wet tegen schijnzelfstandigheid heeft het aantal zzp'ers doen dalen.
Ik verwacht niet dat in de arbeidsmarkt voldoende ruimte zit om 50% van de weekenden op zzp-basis te laten doen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 7 juni 2026 @ 17:17:41 #271
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220980532
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2026 17:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
De wet tegen schijnzelfstandigheid heeft het aantal zzp'ers doen dalen.
Ik verwacht niet dat in de arbeidsmarkt voldoende ruimte zit om 50% van de weekenden op zzp-basis te laten doen.
Maar de overheid zelf die daalt helemaal niets

daar komen er steeds meer bij dus men kan niet anders dan de huidige kromme situatie legaliseren in de nabij toekomst

en zoals de RVS zegt
er is behoefte aan een andere vorm van werknemers dus gaan we de ZZP ers legaliseren we noemen hen zelfstandigen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220980574
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 17:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar de overheid zelf die daalt helemaal niets

daar komen er steeds meer bij dus men kan niet anders dan de huidige kromme situatie legaliseren in de nabij toekomst

en zoals de RVS zegt
er is behoefte aan een andere vorm van werknemers dus gaan we de ZZP ers legaliseren we noemen hen zelfstandigen
Is er een toename van zzp bij de overheid?

Wat is jouw bron daarvoor?

Verder is het bestrijden van schijnzelfstandigheid vrij recent ingevoerd.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220980594
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 10:16 schreef Halcon het volgende:
Door al die toeslagen krijgen veel mensen het idee dat ze wat krijgen van de overheid. Dure PR-campagne van de overheid die hele toeslagenwinkel. Het houdt ook veel ambtenaren aan het werk, wat soms een doel op zich lijkt te zijn.
Ja frappant. Terwijl de belastingen een stuk lager zouden kunnen zijn, zonder het toeslagencircus; nog afgezien van het negatieve effect op het BNP van die toeslagenwinkel.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 07-06-2026 18:48:49 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 7 juni 2026 @ 17:38:14 #274
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220980808
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2026 17:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Is er een toename van zzp bij de overheid?

Wat is jouw bron daarvoor?

Verder is het bestrijden van schijnzelfstandigheid vrij recent ingevoerd.
De overheid kan niet anders dan een andere oplossing zoeken voor de zelfstandigen die fulltime bij een opdrachtgever werken , ze kan niet zichzelf beboeten,
Zelfstandigen die fulltime bij de overheid werken en de overheid wil niet en kan niet minderen
quote:
AI-overzicht
Dat klopt: het aandeel en aantal zzp'ers bij de overheid is de afgelopen tijd toegenomen, ondanks het landelijke beleid om schijnzelfstandigheid en extern inhuur juist terug te dringen.

Uit cijfers van arbeidsmarktspecialist HeadFirst Group blijkt dat het aandeel ingehuurde zelfstandigen bij de overheid groeide naar 41 procent van het totaal aan externen.

De belangrijkste ontwikkelingen en cijfers rondom deze trend op een rij:

Stijging bij de Rijksoverheid: Uit data blijkt dat het aantal zzp'ers bij de Rijksoverheid steeg van krap 3.778 naar ruim 4.000.

De totale flexibele schil blijft daarmee onverminderd groot.Beleidsdoelen vs.

praktijk:
Hoewel Den Haag met strenge handhaving van de Wet DBA en wetgeving voor arbeidsrelaties (zoals de Vbar) de inhuur van zzp'ers wil ontmoedigen, blijkt de overheid zelf nog altijd zwaar op zelfstandigen te leunen om de personeelstekorten op te vangen.
quote:
AI-overzicht
Bij de hersteloperatie Toeslagen waren eind 2024 ruim 850 zzp'ers werkzaam om achterstanden weg te werken.
Uit onderzoek bleek eerder dat het merendeel van hen (minstens 752 zzp'ers) eigenlijk als schijnzelfstandige werkte.


[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 07-06-2026 18:19:45 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220981994
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 17:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De overheid kan niet anders dan een andere oplossing zoeken voor de zelfstandigen die fulltime bij een opdrachtgever werken , ze kan niet zichzelf beboeten,
Zelfstandigen die fulltime bij de overheid werken en de overheid wil niet en kan niet minderen
[..]
[..]

Waaruit blijkt dat zzp'ers fulltime bij 1 opdrachtgever, namelijk de overheid, werken?

Vrienden van mij werken op zzp-basis bij de overheid, maar niet voor 1 opdrachtgever.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')