abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220982139
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 17:21 schreef blomke het volgende:

[..]
Ja frappant. Terwijl de belastingen een stuk lager zouden kunnen zijn, zonder het toeslagencircus; nog afgezien van het negatieve effect op het BNP van die toeslagenwinkel.
Klopt, maar daar verdiept geen hond zich in helaas.
  zondag 7 juni 2026 @ 20:57:30 #277
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220982149
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 17:21 schreef blomke het volgende:

[..]
Ja frappant. Terwijl de belastingen een stuk lager zouden kunnen zijn, zonder het toeslagencircus; nog afgezien van het negatieve effect op het BNP van die toeslagenwinkel.
nog veel lager als de pensioenafdracht maandelijks bij het bruto loon zou komen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220982179
Iemand ooit met bouwdepots gewerkt?
Moet je die ook annuïtair aflossen voor hra?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_220983197
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:06 schreef ludovico het volgende:
Iemand ooit met bouwdepots gewerkt?
Moet je die ook annuïtair aflossen voor hra?
Nee en ja
pi_220983482
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 00:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nee en ja
Maar dan met netto rente neem ik aan(?).

Kon dit niet echt vinden in de wet IB

Bijleenregeling kent wel een uitzondering dat is beter op te hoesten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 8 juni 2026 @ 07:42:54 #281
13309 nostra
ask why
pi_220983553
Koelen we al eens af? Ben twee huisjes wel eens zat.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220983568
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 07:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
Maar dan met netto rente neem ik aan(?).

Kon dit niet echt vinden in de wet IB

Bijleenregeling kent wel een uitzondering dat is beter op te hoesten.
De eerste twee jaar is het geld IN je depot aftrekbaar daarna is het een gewone lening. Geld aan je huis uitgegeven is reguliere eigen woning lening
pi_220983863
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 07:46 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
De eerste twee jaar is het geld IN je depot aftrekbaar daarna is het een gewone lening. Geld aan je huis uitgegeven is reguliere eigen woning lening
quote:
Uw renteaftrek in de 1e 2 jaar
Over het bedrag van uw lening dat in depot staat, krijgt u rente én betaalt u rente. De 1e 6 maanden is de rente die u betaalt over uw lening aftrekbaar. Dit verlaagt dus uw inkomen (box 1). De rente die u krijgt uit het depot, gaat niet af van de rente die u betaalt.

De volgende 18 maanden gaat de rente die u krijgt uit het depot, wél af van de rente die u betaalt. Het bedrag dat dan overblijft, is aftrekbaar.
Damn. Dat is fiscaal wel erg gunstig. Misser gemaakt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_220984884
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:06 schreef ludovico het volgende:
Iemand ooit met bouwdepots gewerkt?
Moet je die ook annuïtair aflossen voor hra?
Ja en hangt er vanaf....
Is het bouwdepot een "overgangs hypotheek" bij bijvoorbeeld nieuwbouw, maar je hebt al een bestaande koop woning/appartement met overwaarde... Dit deel hoeft niet afgelost te worden en komt zondermeer in aanmerking voor HRA.

Het deel dat je echt blijvend financieren met een Hypotheek moet je wel "voldoen" aan de standaard HRA regels.
pi_220985330
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:25 schreef namliam het volgende:

[..]
Ja en hangt er vanaf....
Is het bouwdepot een "overgangs hypotheek" bij bijvoorbeeld nieuwbouw, maar je hebt al een bestaande koop woning/appartement met overwaarde... Dit deel hoeft niet afgelost te worden en komt zondermeer in aanmerking voor HRA.

Het deel dat je echt blijvend financieren met een Hypotheek moet je wel "voldoen" aan de standaard HRA regels.
Ja dat stukje kan ik ook vinden onder de wet IB bij verhuisregeling.

De grote grap is dat mijn hypothecaire lening niet onder eigen woning schuld valt en de overwaarde vanwege die reden 100% van de verkoopprijs betreft.

Bij de nieuwe woning het meerdere van de verwerkingskosten tov verkoopprijs mag dan wel weer in box 1.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 8 juni 2026 @ 14:55:18 #286
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_220986157
35k overboden voor een appartement van 60m2. Hij is voor nog hoger weggegaan :')
pi_220986868
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 14:55 schreef Ypmaha het volgende:
35k overboden voor een appartement van 60m2. Hij is voor nog hoger weggegaan :')
:X
De gekte kent geen grenzen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 11 juni 2026 @ 08:38:42 #288
483584 incel
they/them
pi_221006127
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 14:55 schreef Ypmaha het volgende:
35k overboden voor een appartement van 60m2. Hij is voor nog hoger weggegaan :')
Kan erger, een maat van me had laatst voor jan lul 60k overboden voor niks
pi_221006321
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 08:38 schreef incel het volgende:

[..]
Kan erger, een maat van me had laatst voor jan lul 60k overboden voor niks
Want?
  donderdag 11 juni 2026 @ 09:18:41 #290
483584 incel
they/them
pi_221006377
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 09:08 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Want?
Nou hij had 59k kunnen besparen door niet zo tering veel over te bieden.

Dus blijkbaar hoef je niet altijd meer flink over te bieden
pi_221006561
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 08:38 schreef incel het volgende:

[..]
Kan erger, een maat van me had laatst voor jan lul 60k overboden voor niks
Hij heeft dan toch een huis, waarom voor niks ?

Zat mensen die jaren te weinig hebben geboden op een huis en uiteindelijk ook tienduizenden euro s meer hebben betaald voor een kleiner huis + 1500 huur per maand...
pi_221006578
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 09:18 schreef incel het volgende:

[..]
Nou hij had 59k kunnen besparen door niet zo tering veel over te bieden.

Dus blijkbaar hoef je niet altijd meer flink over te bieden
Dan accepteert opeens de aanbieder geen enkel bod voor de vraagprijs en komt het appartement een maand later weer op de markt.. :D
pi_221007310
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 09:18 schreef incel het volgende:

[..]
Nou hij had 59k kunnen besparen door niet zo tering veel over te bieden.

Dus blijkbaar hoef je niet altijd meer flink over te bieden
Hoe is diegene daar (achteraf) achter gekomen?
  donderdag 11 juni 2026 @ 12:07:19 #294
483584 incel
they/them
pi_221007545
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:22 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Hoe is diegene daar (achteraf) achter gekomen?
Je krijgt na afloop blijkbaar een mail dan zie je wat iedereen geboden heeft en hij zat echt 60k over het een na hoogste bod :')
pi_221007549
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:07 schreef incel het volgende:

[..]
Je krijgt blijkbaar een mail van eerlijk bieden of zo heette dat dan zie je wat iedereen geboden heeft en hij zat echt 60k over het een na hoogste bod :')
Oops... :)
  donderdag 11 juni 2026 @ 12:08:19 #296
483584 incel
they/them
pi_221007554
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:07 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Oops... :)
Ja dan voel je je mooi klote
  Moderator maandag 15 juni 2026 @ 11:49:12 #297
5428 crew  miss_sly
pi_221049295
De verkoop van ons huis is goed gegaan. Binnen twee weken verkocht zonder voorbehouden en bouwtechnische keuring voor de vraagprijs.

Hypotheek en overbruggingshypotheek nieuwe huis ook goedgekeurd.

We are good to go!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 15 juni 2026 @ 12:05:51 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221049519
Super! Gefeliciteerd! :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_221050594
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:49 schreef miss_sly het volgende:
De verkoop van ons huis is goed gegaan. Binnen twee weken verkocht zonder voorbehouden en bouwtechnische keuring voor de vraagprijs.

Hypotheek en overbruggingshypotheek nieuwe huis ook goedgekeurd.

We are good to go!
Succes ermee, zien we een klustopic t.z.t???
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator maandag 15 juni 2026 @ 13:34:40 #300
5428 crew  miss_sly
pi_221050605
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 13:32 schreef blomke het volgende:

[..]
Succes ermee, zien we een klustopic t.z.t???
Wie weet. We gaan niet heel veel zelf klussen, maar als het goed is, hebben we wel twee leuke dingetjes: ons eigen appartement en de studio voor dochter op de vierde verdieping O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')