abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220799455
Mogge!

Succes straks @derLudolf

30 graden te koud is wat teveel, 10-12 meer dan nu is lekkerder

Omdat de hulp voorlopig niet komt en een nieuwe tijdelijke niet te vinden is (of veel te duur) ga ik maar eens een huishoudelijke planning maken.

@Lucky_Strike er zijn heel veel verschillende soorten senioren brokjes. Geen idee of jullie een maxi-zoo in de buurt hebben, daar zijn vaak proefzakjes te koop
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 15 mei 2026 @ 10:48:00 #100
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220799833
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 08:55 schreef fietsie het volgende:
Bluh, auto bij de garage.

Verliest koelvloeistof, dan weer 2 maanden niet, dan weer een deciliter of 2 weg, dan weer 3 maanden zonder bijvullen.
En in die maanden rijd ik steeds ongeveer dezelfde kms.
Een slangklem boven de versnellingsbak... Klem van 8 euro... 3 uur werk uit- en weer inbouwen :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 11:34:43 #101
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220800207
Clevers (in Schimmert) gescoord *O*

Spoilers!
pi_220800312
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 08:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:vlindertje, jij hebt vast wel uitgezocht wat de voordelen zijn van senior kattenbrokjes ten opzichte van sterilised. Zijn seniorbrokjes niet vaak kleiner? Hans kauwt nauwelijks dus dat is niet zo handig.
Seniorbrokjes hebben volgens mij vooral aanpassingen in fosfor- en natriumgehalte zodat het minder belastend is voor de nieren. En ik geloof soms ook wat toevoegingen van supplementen voor gewrichten. En wat kcal armer denk ik ook, maar dat is sterilised ook al.
pi_220800394
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 08:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:vlindertje89 dus. N00b.
:D
pi_220801218
Gewerkt, kilootje aspergekoppen van de boer gekocht, Belgische benzine getankt. Nu thuis, vanavond pas weer de deur uit.

Weer: zon/wolk/stortbui. And repeat.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220801232
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 07:45 schreef borisz het volgende:
Zal niet helemaal droog blijven. Maar wel aan de lange wandel vandaag. 28km tussen Heeze en Maarheeze.
Met een flinke omweg van station naar station. 😋
Ik dacht al: wat heb jij een slechte navigatie :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 13:48:57 #106
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220801431
Er zaten twee metaalsplinters in m'n oog. Verwijderen ging eigenlijk best prima, toen ging ze vertellen wat ze had gedaan reageerde ik daar niet zo lekker op.

Stoel achterover, zij m'n benen opgetild. Twee assistentes er bij. Arts wou niet dat ik op de grond ging liggen, uiteindelijk wel gedaan toen ze weg ging. Na drie keer bloeddruk meten mocht ik opstaan.

#daarmoetjedeoorlogmeewinnen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220801598
Zo, nu daadwerkelijk bijgelezen ipv alleen Lucky beantwoord :).

@derLudolf goed dat je vandaag toch terecht kon, prettig dat het er nu uit is. Moet je nu verder nog wat doen? Behalve niet horen wat ze gedaan heeft ;) . Doet me denken aan mijn broertje, die ging bij verzorging op de middelbare school een keer onderuit toen er wat expliciete beschrijvende informatie over botbreuken gegeven werd :+ . Met ogen zou ik het denk ik ook niet super chill vinden om te horen!

Ik ben druk geweest vandaag. Vanochtend vroeg al spullen uit kamer nichtje halen en ikea bedje in elkaar zetten, daarna een meeting, even naar action voor meubelviltjes, daarna nog een meeting. Daarna bed schoonmaken, schuren en eerste laag gelakt. Ik vind het nog wel erg vlekkerig, dus er moet sowieso nog een tweede laag. Hopelijk is dat genoeg, en anders nog een derde..
Plaatje van hoe het er nu bij staat:


En nu voelde het alsof het al 17u ofzo was, maar dat is helemaal niet waar. Dus ik ga eerst een nieuw soort natvoer bestellen bij de Duitse maxizoo waar meer eiwit in zit dan de vernieuwde receptuur van de animonda carny die ik altijd gebruikte (@Lucky_Strike gaf jij nou ook wel eens premiere meat menu? Toevallig ervaring met de smaak rind & reh?). En dan ga ik even naar de markt, kijken of ik een telefoonhoesje kan scoren. Anders probeer ik het morgen op de grotere markt weer. Hopelijk is dan tegen de tijd dat ik thuis ben, de verfgeur weer beetje weg boven!

Aan de verfspecialisten hier: ik heb nu gelakt met een schuimroller (van de action) maar het is dus behoorlijk vlekkerig wel. Heb ik dan vooral te zuinig geverfd, moet ik tweede laag een ander soort rollertje hebben of kan ik tweede laag beter met een kwast verven?
pi_220801608
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:48 schreef derLudolf het volgende:
Er zaten twee metaalsplinters in m'n oog. Verwijderen ging eigenlijk best prima, toen ging ze vertellen wat ze had gedaan reageerde ik daar niet zo lekker op.

Stoel achterover, zij m'n benen opgetild. Twee assistentes er bij. Arts wou niet dat ik op de grond ging liggen, uiteindelijk wel gedaan toen ze weg ging. Na drie keer bloeddruk meten mocht ik opstaan.

#daarmoetjedeoorlogmeewinnen
Oops. En kon je weer autorijden!
pi_220801661
@vlindertje89 je bent wel van alle markten thuis zeg: kattenvoer, onderwijs en bedjes timmeren en verven. _O_
pi_220801702
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:08 schreef vlindertje89 het volgende:
Zo, nu daadwerkelijk bijgelezen ipv alleen Lucky beantwoord :).

@:derLudolf goed dat je vandaag toch terecht kon, prettig dat het er nu uit is. Moet je nu verder nog wat doen? Behalve niet horen wat ze gedaan heeft ;) . Doet me denken aan mijn broertje, die ging bij verzorging op de middelbare school een keer onderuit toen er wat expliciete beschrijvende informatie over botbreuken gegeven werd :+ . Met ogen zou ik het denk ik ook niet super chill vinden om te horen!

Ik ben druk geweest vandaag. Vanochtend vroeg al spullen uit kamer nichtje halen en ikea bedje in elkaar zetten, daarna een meeting, even naar action voor meubelviltjes, daarna nog een meeting. Daarna bed schoonmaken, schuren en eerste laag gelakt. Ik vind het nog wel erg vlekkerig, dus er moet sowieso nog een tweede laag. Hopelijk is dat genoeg, en anders nog een derde..
Plaatje van hoe het er nu bij staat:
[ link | afbeelding ]

En nu voelde het alsof het al 17u ofzo was, maar dat is helemaal niet waar. Dus ik ga eerst een nieuw soort natvoer bestellen bij de Duitse maxizoo waar meer eiwit in zit dan de vernieuwde receptuur van de animonda carny die ik altijd gebruikte (@:Lucky_Strike gaf jij nou ook wel eens premiere meat menu? Toevallig ervaring met de smaak rind & reh?). En dan ga ik even naar de markt, kijken of ik een telefoonhoesje kan scoren. Anders probeer ik het morgen op de grotere markt weer. Hopelijk is dan tegen de tijd dat ik thuis ben, de verfgeur weer beetje weg boven!

Aan de verfspecialisten hier: ik heb nu gelakt met een schuimroller (van de action) maar het is dus behoorlijk vlekkerig wel. Heb ik dan vooral te zuinig geverfd, moet ik tweede laag een ander soort rollertje hebben of kan ik tweede laag beter met een kwast verven?
Welk merk verf is het?

Mijn beperkte ervaring met het lakken van hout is dat sommige kleuren en merken veel sneller en beter dekken dan andere.

M'n ouders hebben hun deurkozijnen en plinten afwisselend knalrood, appeltjesgroen en hemelsblauw. De rode verf dekte (op witte ondergrond) echt voor geen ene meter en die hebben ze toen van een ander merk laten mengen.

Maar dan ligt het niet aan de roller. Ik zou doorgaan met een roller, want met een kwast zie je de lijntjes zo.
pi_220801745
Ik heb vandaag weer een baaldag. Zo jammer.

Vannacht sliep ik pas om 4:00 -- ik heb een plekje op m'n been dat gigantisch jeukt. Zit er al een maand of twee en houdt me zo nu en dan uit m'n slaap, maar het ziet er niet uit als eczeem of schimmelinfectie dus ik dacht dat ik me gewoon aanstelde. Maar ja, ik kan er niet van slapen. Nu heb ik dinsdag een afspraak met de huisarts.

Maar m'n dag is in het water gevallen omdat ik maar 2,5u slaap heb gehad en ook nog eens super gespannen in bed lag. Ik ben na het ontbijt terug in bed gegaan en wilde dan na een paar uur opnieuw proberen om wat van m'n dag te maken, maar daar is niet echt meer tijd voor want B wil 14:30 met me naar Ikea.

En hij was opmerkingen aan het maken over m'n joggingbroek en wijde t-shirt dus nu ben ik iig gedoucht en heb ik een nette spijkerbroek en een blouse aan. :s)

Mooie kers op de taart was gisteren dat B vertelde dat hij bij het klussen tegen die vriendin en haar ouders (die ik ook al heel lang ken) heeft gezegd dat ik niet mee was komen klussen omdat ik liever op m'n vrije dag aan m'n werk zat. NEE OEN IK KON OP DONDERDAG NIET KLUSSEN WANT WE HADDEN EEN DATE
B zegt dat ik niet bang hoef te zijn dat ze nu denken dat ik een workaholic ben. Dat was het punt niet. Grr :(
pi_220801796
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:21 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Welk merk verf is het?

Mijn beperkte ervaring met het lakken van hout is dat sommige kleuren en merken veel sneller en beter dekken dan andere.

M'n ouders hebben hun deurkozijnen en plinten afwisselend knalrood, appeltjesgroen en hemelsblauw. De rode verf dekte (op witte ondergrond) echt voor geen ene meter en die hebben ze toen van een ander merk laten mengen.

Maar dan ligt het niet aan de roller. Ik zou doorgaan met een roller, want met een kwast zie je de lijntjes zo.
Histor perfect finish. Ik vind het vooral oneffen, bv:


Misschien heb ik gewoon niet snel genoeg geverfd, of het inderdaad niet overal even dik gedaan. Nou ja. Hopelijk komt het morgen met de tweede laag gewoon goed :).

Op je baaldag ga ik straks ook reageren, eerst even fietsen en markt voor die weer weg is :)
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 14:39:33 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220801833
Ik moet niets vandaag @vlindertje89 maar had eigenlijk nog wel wat willen doen. Misschien later. En anders niet, de tegelzetter kan voorlopig aan het werk en dat is het belangrijkste. Ik verneem m'n oog nu wel, verdoving zal er wel uit zijn.
Ik liep op de middelbare een keer de klas uit toen we filmpje bekeken van een open hart operatie. Gewoon zonder iets te zeggen weggelopen. Lerares helemaal geschrokken "oh je, je gaat zo flauwvallen"
Waarop ik nog gevat genoeg was om te zeggen "mwoah dat was niet mijn bedoeling"
Is uiteindelijk ook niet gebeurd. Les na hadden we practicum, we hadden een partij harten uit schlachthuis. Mochten we spanningen op de sinusknoop zetten. Lerares gaf me de vrijheid wat ik wou en zei dat sommige mensen in het echt er beter op reageerden. Nou ik had dat practicum binnen twee minuten al verlaten.

Je hebt het maar druk met die kinderen, tantie ;) Ik gebruik zelf die schuimrollers van de Action alleen voor grondverf, om af te lakken viltrollers van Anza. Weet je al wat je met de kast gaat doen? Verplaatsen of niet?

@AnneX m'n pa was me als chauffeur.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 14:41:03 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220801846
Geel is trouwens een verschrikkelijke kleur qua dekking.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220801870
Tweede laag lost vaak het probleem al op. Ik weet niet of je eerst een primer/grondlak had gepakt? Want dat kan ook al erg schelen, Ikea meubels zuigen enorm verf. Onze boekenkast (Billy’s) had ook wat meer nodig.

En wij lakken hout af met een combinatie van kwast en roller; met een roller kun je snel de verf verdelen over grotere vlakken, en met de kwast lak je het dan nog een keer netjes af.
(Maar er zijn ook legio mensen die één van de twee pakken.)
pi_220801879
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:48 schreef derLudolf het volgende:
Er zaten twee metaalsplinters in m'n oog. Verwijderen ging eigenlijk best prima, toen ging ze vertellen wat ze had gedaan reageerde ik daar niet zo lekker op.

Stoel achterover, zij m'n benen opgetild. Twee assistentes er bij. Arts wou niet dat ik op de grond ging liggen, uiteindelijk wel gedaan toen ze weg ging. Na drie keer bloeddruk meten mocht ik opstaan.

#daarmoetjedeoorlogmeewinnen
Achgos... maar goed dat je het vooraf niet wist!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220801906
Balen van de start van je dag @Tele6 Wil niet zeggen dat de hele dag een fiasco is he, hopelijk ben je in deel 2 wat meer SENANG.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cat-astrophe op 15-05-2026 15:13:13 (Stomme autocorrect ) ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220801917
Oh dat is naar @derLudolf , fijn dat ze er wel uit zijn nu.
(Ik ben ook wel eens KO gegaan bij de opticien toen het allemaal erg lang duurde).

De meeste flauwvallers in het ZH tref je trouwens op de afdeling van het militair hospitaal :+
pi_220801928
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
Balen van de start van je dag @:tele6 Wil niet zeggen dat de hele dag een fiasco is he, hopelijk ben je in deel 2 wat meer senaat.
Senang
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220801930
Poeh @derLudolf dat had ook heel anders kunnen aflopen. Fijn dat je gegaan bent. Minder van de slappe knieën. Doet me een beetje denken aan minilot met naalden, was ook geen beste combinatie.

Wat gezellig zo @vlindertje89 Fijne tante ben jij.

Och @Tele6 B is ook niet echt het toonbeeld van tact. Die zou toch eens ….(vul maar in). En de kleuren bij je ouders oef.

Mijn middag liep ook totaal anders. Er waren wat problemen in douches in het gebouw en dat begon bij de begane grond. Die bewoner zit momenteel in het buitenland, de voorzitter van de vve is ook op vakantie, andere (technische) bestuurslid zweeg in alle talen dus ik was de klos. Ontstoppingdienst gebeld, sleutel van beneden opgehaald en daar tot zojuist gezeten (brood en boek mee) gelukkig is het grotendeels opgelost. Maar ik heb nog geen schoon huis, ben wel door en door koud want de deur ging steeds open.
De beneden buur heeft een bank van teddystof, hartstikke leu, zat lekker, maar ik zag het hier al voor me met Elin _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_220802083
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:50 schreef sigme het volgende:

[..]
Senang
Ik had hem goed getypt maar autocorrect heeft blijkbaar een eigen wil }:| :'(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220802097
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:49 schreef Candaasje het volgende:
Oh dat is naar @:derLudolf , fijn dat ze er wel uit zijn nu.
(Ik ben ook wel eens KO gegaan bij de opticien toen het allemaal erg lang duurde).

De meeste flauwvallers in het ZH tref je trouwens op de afdeling van het militair hospitaal :+
Tenzij er een afdeling van de bloedbank in het ziekenhuis zit :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:13:13 #123
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220802099
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik had hem goed getypt maar autocorrect heeft blijkbaar een eigen wil }:| :'(
Is wel weer duidelijk wie er daar in huis de baas is :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 15:17:10 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220802130
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Tenzij er een afdeling van de bloedbank in het ziekenhuis zit :+
Behalve m'n ogen mogen ze me na mijn dood echt helemaal leegtrekken en als ze stiekem m'n bloed 's nachts konden aftappen had ik daar ook geen bezwaar tegen maar nu ben ik er te egoïstisch voor
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220802165
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:27 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vandaag weer een baaldag. Zo jammer.

Vannacht sliep ik pas om 4:00 -- ik heb een plekje op m'n been dat gigantisch jeukt. Zit er al een maand of twee en houdt me zo nu en dan uit m'n slaap, maar het ziet er niet uit als eczeem of schimmelinfectie dus ik dacht dat ik me gewoon aanstelde. Maar ja, ik kan er niet van slapen. Nu heb ik dinsdag een afspraak met de huisarts.

Maar m'n dag is in het water gevallen omdat ik maar 2,5u slaap heb gehad en ook nog eens super gespannen in bed lag. Ik ben na het ontbijt terug in bed gegaan en wilde dan na een paar uur opnieuw proberen om wat van m'n dag te maken, maar daar is niet echt meer tijd voor want B wil 14:30 met me naar Ikea.

En hij was opmerkingen aan het maken over m'n joggingbroek en wijde t-shirt dus nu ben ik iig gedoucht en heb ik een nette spijkerbroek en een blouse aan. :s)

Mooie kers op de taart was gisteren dat B vertelde dat hij bij het klussen tegen die vriendin en haar ouders (die ik ook al heel lang ken) heeft gezegd dat ik niet mee was komen klussen omdat ik liever op m'n vrije dag aan m'n werk zat. NEE OEN IK KON OP DONDERDAG NIET KLUSSEN WANT WE HADDEN EEN DATE
B zegt dat ik niet bang hoef te zijn dat ze nu denken dat ik een workaholic ben. Dat was het punt niet. Grr :(
Lekker tactloos allemaal van B :{. Ik heb niet het idee dat hij echt begrijpt waar het misgaat (namelijk bij hem!), ondanks dat jullie het uitgepraat hadden. En opmerkingen over joggingbroek etc. vind ik ook discutabel hoor. Als jij niet lekker in je vel zit is dat toch prima?

Bijv. als ik een opgezette buik heb loopt ik ook in een joggingbroek. Soms vind ik zelf wel dat ik er netter bij moet lopen buiten de deur, maar mijn vriend zou daar echt never nooit iets van zeggen of vinden. Hij zegt vooral dat ik me prettig moet voelen en zo is het ook.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220802467
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Is wel weer duidelijk wie er daar in huis de baas is :P
;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220802603
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:43 schreef Candaasje het volgende:
Tweede laag lost vaak het probleem al op. Ik weet niet of je eerst een primer/grondlak had gepakt? Want dat kan ook al erg schelen, Ikea meubels zuigen enorm verf. Onze boekenkast (Billy’s) had ook wat meer nodig.

En wij lakken hout af met een combinatie van kwast en roller; met een roller kun je snel de verf verdelen over grotere vlakken, en met de kwast lak je het dan nog een keer netjes af.
(Maar er zijn ook legio mensen die één van de twee pakken.)
Deze was al met blanke lak afgelakt door ikea, dus ik heb geen grondverf of primer gebruikt. De meneer in de bouwmarkt zei dat ik waarschijnlijk te hard heb geduwd op de roller. Ik heb nu voor de hoekjes een kwast gehaald en voor de rest een viltlakroller ipv die van schuim, zoals @derLudolf adviseerde. Dus hopelijk lost tweede laag, plus ander soort roller, plus goed opletten dat ik echt alleen rol en niet duw het op!

Volgende laag wordt morgenochtend. Vandaag al vrij veel gedaan dus moet even rustig op de bank gaan liggen, en ondanks waterbasis rook ik het toch wel behoorlijk. En kamer is naast mijne, dus denk wel fijn als dat nog even kan luchten tot ik ga slapen. En dan morgen ook weer hele dag kan luchten tot ik ga slapen.

Zometeen wel vast wat spullen opruimen die ik niet meer nodig heb, en de spullen voor morgen klaarleggen. De kast is overigens naar boven @derLudolf, voel ik me zelf toch het prettigst bij.

Morgen is ze overigens jarig *O* dus programma is tweede laag lakken, markt voor hoesje (vandaag niet gelukt) en stad voor kadootje, en dan in middag daarheen. En dan zondag hopelijk alles in die kamer weer op de goede plek zetten omdat ik na de tweede laag tevreden ben :)
pi_220802718
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik had hem goed getypt maar autocorrect heeft blijkbaar een eigen wil }:| :'(
De kans dat jij senaat denkt waar ik senang denk, leek me al verwaarloosbaar ;)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 mei 2026 @ 16:51:35 #129
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220802730
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik dacht al: wat heb jij een slechte navigatie :P
Eerst tien kilometer het bos in en om de Beuven rechtsaf :+.
Volgende keer naar Weert :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220802738
@Tele6
Leuk dat B met je naar de Ikea wilde, maar jij hebt ook dingen te willen he? Zéker een dag nadat hij de plannen al had omgegooid om een slechte reden, terwijl jij nu gewoon een goede reden hebt. Los daarvan kun je natuurlijk de Ikea ook zien als nog wat van je dag maken, en/of dat daarna te doen. En mag je óók gewoon dagen hebben waar je niks van maakt. Ik heb gisteren 80% van de dag half slapend op de bank gelegen omdat ik zo moe was van woensdag. Was ook niet mijn planning, maar ja. Is wat het is, en dan geef ik er een dag aan toe en vandaag voelde ik me weer prima.

En wat maakt het nou in vredesnaam uit wat je aan hebt? Wil hij niet naast je lopen in de Ikea zo? Dan is dat probleem meteen opgelost, blijf jij lekker in bed in je chill pak en gaat hij naar Ikea :7

En lijkt me wel de moeite waard om nog eens het te hebben over gisteren. En wat voor jou nou het probleem was. Want dat lijkt niet helemaal goed doorgekomen te zijn bij B. Jij zat aan je werk omdat je eigenlijk een date met B zou hebben, maar die wordt nu verplaatst naar een ander moment, dus deed jij nu vast werk zodat je dan daar alsnog tijd voor hebt. Sowieso vind ik het lullig om te zeggen dat je niet mee was omdat je liever werkt, zelfs als het wel zo was geweest dan ben jíj degene die mag bedenken of je dat wil zeggen of dat je een vriendelijker klinkende reden wil geven. Niet hij. Naast dat het dus niet eens waar was.

Bij deze een vriendelijke draai om de oren voor B als duwtje in de rug om zich wat meer in jou in te leven en kritisch naar zijn eigen gedrag/acties de afgelopen dagen te gaan kijken }:|
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:00:29 #131
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220802841
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:48 schreef derLudolf het volgende:
Er zaten twee metaalsplinters in m'n oog. Verwijderen ging eigenlijk best prima, toen ging ze vertellen wat ze had gedaan reageerde ik daar niet zo lekker op.

Stoel achterover, zij m'n benen opgetild. Twee assistentes er bij. Arts wou niet dat ik op de grond ging liggen, uiteindelijk wel gedaan toen ze weg ging. Na drie keer bloeddruk meten mocht ik opstaan.

#daarmoetjedeoorlogmeewinnen
Hehehe, welcome to the club :P Hoewel ik het alleen bj bloedprikken heb. En ook niet altijd, alleen als er een amateur bezig is.

En voor Tele: Mannen... :{w

Vlinder, het is dat je het zegt en erop hebt ingezoomd, maar ik had het niet gezien hoor, dat het niet helemaal dekte. Komt met de 2e laag ongetwijfeld goed.

Verder buitenlands nieuws: Gisteren was echt een top-dag, maar wat was het fucking koud in dat stadion (wat letterlijk niet meer is dan een betonnen bak, wel met dak, maar 2 complete "galerijen" die open zijn en waar die wind dan doorheen snijdt. Met uiteraard als gevolg dat de minieme keelpijn zich intussen goed heeft ontwikkeld :{ Gisteravond dus ook nog maar even langs de Farmacia gereden en wat tabletjes gehaald.

Partner zit dit hele weekend aan de tv gekluisterd (de internationale agility kampioenschappen bij Ermelo, 5 uur tijdsverschil werkt ook niet in haar voordeel), dus ik kan zonder schuldgevoel het hele weekend werken, want ik loop weer eens achter.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220803150
Ermelo of all places 😉
Hoe is het met de puzzel van staking en aankomende reizigers?

Ohoh.. @Tele6 er zijn nog wat onduidelijkheden. Succes met ophelderen van de misverstanden.

Idioot moe nu en zelfs weinig gedaan vanmiddag.
Gelukkig thuisgekomen in een schoon huis met strijk. w/

[ Bericht 4% gewijzigd door AnneX op 15-05-2026 17:43:49 ]
pi_220803153
@flipsen dat is wel jammer van de temperatuur! Maar fijn dat het buiten dat wel een topdag was ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:52 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 ik had trouwens qua werk een interessante dag vandaag.
Lijkt erop dat er een mega dataset me in de schoot geworpen gaat worden (alle metingen gedaan door analisten, alle analyses zou ik dan mogen doen) ... gegarandeerd een mooie publicatie (want mega gave en grote dataset) maarrrrrr past niet bij de PhD waar ik voor aangenomen ben. Dus als je uittekent dat m'n boekje 4 hoofdstukken zou worden, en ik heb al een 5e hoofdstuk uit een interdisciplinaire samenwerking, dan zou de analyse van de dataset het 6e hoofdstuk moeten worden.

M'n begeleiders zeggen "Het is aan jou om te kiezen" maar sinds ik nee gezegd had (want waar haal ik de tijd vandaan??) zijn ze al twee keer op het gesprek teruggekomen om te vragen of ik dat echt zeker weet dat ik niet wil. Hmmm. :s)

Ik zat vandaag te bedenken, misschien als ik komend schooljaar probeer onder al m'n onderwijsverplichtingen uit te komen, dat ik het met die tijd red?
Ik zou dat misschien kunnen regelen, want vorig jaar heb ik met collega S lesgegeven en dit jaar met collega T, dus dan kan ik aandringen dat S en T het komend jaar samen aan de beurt zijn O-)

Maar anders, hoe beslis je zoiets. Ik kan ook niet toveren?

Het punt is vooral dat omdat het niet helemaal bij m'n PhD onderwerp past, ik me weer helemaal zou moeten inlezen voordat het een zinnig artikel zou kunnen worden.

Eerder idee was dat ik de data-analyse kon doen en iemand anders de inhoudelijke dingen (iemand die zich wel al ingelezen heeft) maar die persoon kunnen we niet vinden :')
Zo, nu ook deze gelezen.

Allerbelangrijkste: wat zou jij het liefste willen, als tijd geen rol zou spelen?

Als je het eigenlijk wel zou willen:
- is de evt publicatie hieruit wel enigszins aan je andere publicaties te koppelen? Heeft het er op de een of andere manier zodanig mee te maken dat je het in je inleiding aan elkaar kan koppelen? Zo nee, is dat een grote ramp? En/of kun je hem eventueel ook buiten je boekje houden maar wel bij je publicaties erin zetten (als je een publicatie lijstje moest maken, ik wel).
- check even hoeveel onderwijs je moet of mag geven. Dat verschilt tussen uni's volgens mij een beetje, of misschien staat er wel wat over in de cao. Bij mijn hoofd-uni zit er een duidelijk maximum aan, en volgens mij mogen we het zelfs niet verplichten (maar dat weet ik niet helemaal zeker). Heb je enig idee hoeveel fte onderwijs je dit jaar en vorig jaar gegeven hebt? Met die info weet je in elk geval waar je 'recht op hebt' qua onderwijs weigeren. Los daarvan lijkt het me prima om de mededeling te doen dat gezien S en T in de afgelopen twee jaar beide maar één jaar onderwijs gegeven hebben en jij twee, jij het komend jaar niet doet en zij het dus samen mogen verdelen. Ik zou dat dus niet per se vragen, maar met je begeleiders bespreken in de zin van 'twee jaar geleden en vorig jaar hebben ik + S/T het onderwijs gedraaid, dus ik neem aan dat dit jaar ik dan zij het onderwijs samen doen en ik degene ben die niet hoeft'. En dan ook meteen koppelen aan dat je erover nagedacht hebt en eigenlijk het toch wel op wil pakken, maar dat je dan dus inderdaad echt geen tijd hebt voor onderwijs dit jaar.
- als onderwijs echt niet eruit kan, kun je dan je begeleiders zeggen dat je het eigenlijk wel zou willen maar dat je met onderwijs erbij niet ziet hoe je dat qua tijd kan bolwerken? En of ze mee willen denken over of er dan ergens anders wat af kan of uitbesteed kan worden om tijd vrij te maken om je erop in te lezen etc?
pi_220803293
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:38 schreef vlindertje89 het volgende:
@:flipsen dat is wel jammer van de temperatuur! Maar fijn dat het buiten dat wel een topdag was ^O^
[..]
Zo, nu ook deze gelezen.

Allerbelangrijkste: wat zou jij het liefste willen, als tijd geen rol zou spelen?
Als tijd geen rol zou spelen, zou ik het willen doen. Het zijn leuke analyses om te runnen en ik verwacht dat het echt een leuk verhaal kan worden.
quote:
Als je het eigenlijk wel zou willen:
- is de evt publicatie hieruit wel enigszins aan je andere publicaties te koppelen? Heeft het er op de een of andere manier zodanig mee te maken dat je het in je inleiding aan elkaar kan koppelen? Zo nee, is dat een grote ramp? En/of kun je hem eventueel ook buiten je boekje houden maar wel bij je publicaties erin zetten (als je een publicatie lijstje moest maken, ik wel).
Het heeft er ruim voldoende mee te maken. Als ik voor die 4 hoofdstukken niet vast zou zitten aan afspraken binnen ons consortium, zou het denk ik zelfs best 1 van die 4 kunnen hebben worden.

Ik weet eigenlijk ook niet hoe strikt de consortiumafspraken zijn. Er is een proposal geschreven voor mijn positie maar ik heb in de afgelopen 1,5 jaar geen vragen gekregen over of ik ook doe wat daarin stond.

Waar het qua onderwerp/overlap een beetje op neerkomt is, ik doe onderzoek naar methoden en pas die op heel veel datasets toe om te checken dat ze werken. De dataset die nu door de analisten van het consortium gemeten is, is een van de datasets waar ik mijn methoden op ga toepassen. Maar een basic "dit is er aan de hand met deze ene specifieke dataset" zou zonde zijn om niet te doen.

Stel jij doet onderzoek naar de validiteit van IQ-testen bij peuters en je collega heeft bij 230 Friese en Brabantse peuters testen afgenomen, dan zou het zonde zijn om niet ook iets te schrijven over hoe ze scoren in Friesland versus Brabant, ook al is dat niet jouw onderzoeksvraag.
quote:
- check even hoeveel onderwijs je moet of mag geven. Dat verschilt tussen uni's volgens mij een beetje, of misschien staat er wel wat over in de cao. Bij mijn hoofd-uni zit er een duidelijk maximum aan, en volgens mij mogen we het zelfs niet verplichten (maar dat weet ik niet helemaal zeker). Heb je enig idee hoeveel fte onderwijs je dit jaar en vorig jaar gegeven hebt? Met die info weet je in elk geval waar je 'recht op hebt' qua onderwijs weigeren. Los daarvan lijkt het me prima om de mededeling te doen dat gezien S en T in de afgelopen twee jaar beide maar één jaar onderwijs gegeven hebben en jij twee, jij het komend jaar niet doet en zij het dus samen mogen verdelen. Ik zou dat dus niet per se vragen, maar met je begeleiders bespreken in de zin van 'twee jaar geleden en vorig jaar hebben ik + S/T het onderwijs gedraaid, dus ik neem aan dat dit jaar ik dan zij het onderwijs samen doen en ik degene ben die niet hoeft'. En dan ook meteen koppelen aan dat je erover nagedacht hebt en eigenlijk het toch wel op wil pakken, maar dat je dan dus inderdaad echt geen tijd hebt voor onderwijs dit jaar.
- als onderwijs echt niet eruit kan, kun je dan je begeleiders zeggen dat je het eigenlijk wel zou willen maar dat je met onderwijs erbij niet ziet hoe je dat qua tijd kan bolwerken? En of ze mee willen denken over of er dan ergens anders wat af kan of uitbesteed kan worden om tijd vrij te maken om je erop in te lezen etc?
Ik heb laatst zitten tellen. Mijn contract zegt 10% vd tijd onderwijs geven en ik heb idd gemiddeld 4 uur per week lesgegeven afgelopen jaar.
Het wordt bij ons niet bijgehouden hoeveel onderwijs je geeft dus ik zou ermee wegkomen om komend jaar minder te doen. (Zou niet per se opvallen)

Het zou wel een beetje een draai zijn om onder onderwijs te gaan proberen uit te komen, want ik heb eerder dit jaar juist geïnformeerd naar of ik maanden bij m'n PhD op zou kunnen krijgen om een van onze cursussen te (leren) verbeteren/updaten. Daar is geen geld voor. :s)

Ik kan idd misschien gewoon het beste vragen of ze meedenken over waar ik tijd vrij kan spelen :Y
pi_220803299
Dankjewel voor het meedenken @vlindertje89 O+
pi_220803305
B heeft me bij de Ikea een veggiedog gegeven en bij de Amazing Oriental loempia's ^O^
En ik had geen blouse aan hoeven doen want je loopt nu toch met je jas aan :')
pi_220803439
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:00 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Als tijd geen rol zou spelen, zou ik het willen doen. Het zijn leuke analyses om te runnen en ik verwacht dat het echt een leuk verhaal kan worden.
[..]
Het heeft er ruim voldoende mee te maken. Als ik voor die 4 hoofdstukken niet vast zou zitten aan afspraken binnen ons consortium, zou het denk ik zelfs best 1 van die 4 kunnen hebben worden.

Ik weet eigenlijk ook niet hoe strikt de consortiumafspraken zijn. Er is een proposal geschreven voor mijn positie maar ik heb in de afgelopen 1,5 jaar geen vragen gekregen over of ik ook doe wat daarin stond.

Waar het qua onderwerp/overlap een beetje op neerkomt is, ik doe onderzoek naar methoden en pas die op heel veel datasets toe om te checken dat ze werken. De dataset die nu door de analisten van het consortium gemeten is, is een van de datasets waar ik mijn methoden op ga toepassen. Maar een basic "dit is er aan de hand met deze ene specifieke dataset" zou zonde zijn om niet te doen.

Stel jij doet onderzoek naar de validiteit van IQ-testen bij peuters en je collega heeft bij 230 Friese en Brabantse peuters testen afgenomen, dan zou het zonde zijn om niet ook iets te schrijven over hoe ze scoren in Friesland versus Brabant, ook al is dat niet jouw onderzoeksvraag.
[..]
Ik heb laatst zitten tellen. Mijn contract zegt 10% vd tijd onderwijs geven en ik heb idd gemiddeld 4 uur per week lesgegeven afgelopen jaar.
Het wordt bij ons niet bijgehouden hoeveel onderwijs je geeft dus ik zou ermee wegkomen om komend jaar minder te doen. (Zou niet per se opvallen)

Het zou wel een beetje een draai zijn om onder onderwijs te gaan proberen uit te komen, want ik heb eerder dit jaar juist geïnformeerd naar of ik maanden bij m'n PhD op zou kunnen krijgen om een van onze cursussen te (leren) verbeteren/updaten. Daar is geen geld voor. :s)

Ik kan idd misschien gewoon het beste vragen of ze meedenken over waar ik tijd vrij kan spelen :Y
Fulltime is 38 uur, dus je zit dan zelfs iets boven wat moet :Y
En qua draai: nou ja, als dat niet kan dan zoek je dus een andere invulling van je tijd, en dan wil je best wat met deze data. Dus dat is best uit te leggen denk ik hoor!

En qua proefschrift: ik heb natuurlijk geen idee hoe strikt het bij jullie consortium is, en hoe gespecificeerd het proposal was. Maar ik zou daar niet al te moeilijk over doen - als niemand ernaar vraagt, dan interesseert het ze blijkbaar niet enorm ;) en zoiets lijkt me ook voor je promotieteam om in de gaten te houden, niet voor jou. Dus als zij ook niks zeggen over dat het niet zou passen, dan lijkt dat me niet zo'n probleem!
  vrijdag 15 mei 2026 @ 18:26:47 #138
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220803440
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:38 schreef AnneX het volgende:
Ermelo of all places 😉
Hoe is het met de puzzel van staking en aankomende reizigers?
En het is niet eens zo dicht bij Ermelo (km of 10). Maar ze houden het hier al sinds jaar en dag en 2027 en 2028 liggen ook al vast geloof ik. Misschien dat we in 2027 wel mee gaan doen. Nou ja, Mariela en Merlina dan he, ik coach wel vanaf de zijlijn :P

En het puzzelen is lastig, zo lang ik niet weet wat KLM gaat doen -O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 19:56:44 #139
63722 z80
I fink you freaky
pi_220804049
Vandaag even bij Krupp op bezoek in Essen. Was een ritje met hindernissen. Heen ging de trein niet verder dan Kempen. Mededeling er is een probleem verderop. Alle uit de trein en als je geluk het komt er vervangend vervoer in de vorm van een bus.
Volgens navi net geen 10K lopen naar het, voor mij gezien, dichtstbijzijnde punt van de tram naar Krefeld. Een directe bus daar Krefeld doet er bijna een uur over, rijd 1 keer per uur, en was net weg.
In de tram, regenbui nummer 1. Via Essen Hbf met de S6 naar de villa, bui nummer 2. Daar wat rond gekeken in de tuin en in de 2 gebouwen. Met de S6 naar Düsseldorf, waar voor spoorliefhebbers nog antieke seinen in gebruik zijn met staaldraad verbindingen, met bui nummer 3. Düsseldorf in voor de Japanse wijk/straat. Wat gegeten en bij de toko wat gekocht. Terug naar huis met bui nummer 4.
Gelukkig alle regen terwijl ik in een trein zat. Maar van dit niet te voorspellen wisselvallig weer wordt ik niet vrolijk. Je gaat niet lekker op je gemak door een landgoed lopen struinen.

Het gebied rond de Krupp villa is wel mooi. Leuk wandelgebied. Veel groen, wat hoogte verschillen en wat water.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 19:59:09 #140
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220804073
Die staaldraden voor armseinen zie je nog veel in Duitsland.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220805033
Toch vanavond al tweede laag gedaan. Ziet er heel goed uit *O* morgenochtend even kijken of ik dan helemaal tevreden ben of dat ik het hoofdbord aan de binnenkant toch nog een keertje doe, alleen daar zie ik heel licht nog wat vlekken doordat ik er aan het einde met net te weinig verf nog een keer overheen gegaan ben om wat druipers weg te werken. Hopelijk is dat morgen weg of vind ik het zo onopvallend dat ik het er bij laat ;). En anders is dat ook kwartiertje werk ofzo, dus dan doe ik het alsnog wel. Heb nog ruim genoeg verf ervoor, dus als ik dan toch bezig ben ook zonde om het dan nét niet helemaal naar mijn zin af te maken.

@Tele6 hoe is de rest van je dag gegaan?
Oh, en wat betreft die 4u pw lesgeven: reken je dan met de uren die ervoor staan, of alleen de uren die je daadwerkelijk college/werkgroep etc hebt gegeven? Indien dat laatste, dan heb je mogelijk best wat 'teveel' onderwijs gegeven. Bij ons staat bv voor een werkgroep 4 of 6 uur afhankelijk van in welk jaar de cursus zit, en niet alleen de 2u dat we daadwerkelijk werkgroep geven. Omdat je ook voorbereidingstijd etc hebt.
pi_220805047
Wordt leuk het kamertje *O*
pi_220805372
Er waren twee man nodig om me in mijn dirndl te ritsen maar toen PASTE hij _O_ Wordt nog wat backstage tijdens de uitvoeringen _O-
Waar mijn middel wat breed bleek, was het bloesje juist weer wat... ruim. Comité van 9 dames (kleding en koor) heeft me gekeurd en geconstateerd dat ik óf wat opvulling óf een kleiner bloesje nodig heb :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 15 mei 2026 @ 22:54:43 #144
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220805389
-gaat op zijn handen zitten-
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220805397
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 22:54 schreef fietsie het volgende:
-gaat op zijn handen zitten-
Had ik al gezegd dat de strik van het schortje aan de 'ik ben in de markt voor een vrijer' kant moet zitten O-)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 15 mei 2026 @ 22:57:38 #146
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220805400
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 22:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Had ik al gezegd dat de strik van het schortje aan de 'ik ben in de markt voor een vrijer' kant moet zitten O-)
Kreeg je die instructie, of voelde je die behoefte ? ;)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220805629
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 22:57 schreef fietsie het volgende:

[..]
Kreeg je die instructie, of voelde je die behoefte ? ;)
Instructie :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 16 mei 2026 @ 05:11:07 #148
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220806079
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 22:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Er waren twee man nodig om me in mijn dirndl te ritsen maar toen PASTE hij _O_ Wordt nog wat backstage tijdens de uitvoeringen _O-
Waar mijn middel wat breed bleek, was het bloesje juist weer wat... ruim. Comité van 9 dames (kleding en koor) heeft me gekeurd en geconstateerd dat ik óf wat opvulling óf een kleiner bloesje nodig heb :D
Worthless without pics :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220806167
Goedemorgen!

Wat ben jij vroeg, @Dr_Flash?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220806243
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 21:56 schreef vlindertje89 het volgende:
Toch vanavond al tweede laag gedaan. Ziet er heel goed uit *O* morgenochtend even kijken of ik dan helemaal tevreden ben of dat ik het hoofdbord aan de binnenkant toch nog een keertje doe, alleen daar zie ik heel licht nog wat vlekken doordat ik er aan het einde met net te weinig verf nog een keer overheen gegaan ben om wat druipers weg te werken. Hopelijk is dat morgen weg of vind ik het zo onopvallend dat ik het er bij laat ;). En anders is dat ook kwartiertje werk ofzo, dus dan doe ik het alsnog wel. Heb nog ruim genoeg verf ervoor, dus als ik dan toch bezig ben ook zonde om het dan nét niet helemaal naar mijn zin af te maken.

@:Tele6 hoe is de rest van je dag gegaan?
Oh, en wat betreft die 4u pw lesgeven: reken je dan met de uren die ervoor staan, of alleen de uren die je daadwerkelijk college/werkgroep etc hebt gegeven? Indien dat laatste, dan heb je mogelijk best wat 'teveel' onderwijs gegeven. Bij ons staat bv voor een werkgroep 4 of 6 uur afhankelijk van in welk jaar de cursus zit, en niet alleen de 2u dat we daadwerkelijk werkgroep geven. Omdat je ook voorbereidingstijd etc hebt.
Ik heb per 4u werkgroep 1u voorbereidingstijd gerekend, want dat is wat ik er dit jaar voor nodig had. Ik heb hier niet gehoord dat er een specifieke tijdsduur voor staat. Maar heb dus wel iets van voorbereiding meegerekend :)
pi_220806246
Fijn van de verf @vlindertje89 krijgen we een foto als het af is? Vast heel mooi namelijk O+
pi_220806406
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 07:14 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!

Wat ben jij vroeg, @:dr_flash?
Blijkbaar doet een dirndl dat met hem :D

In juni fotoshoot! Er schijnen pruiken met vlechten bij betrokken te zijn....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 16 mei 2026 @ 08:58:50 #153
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220806408
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 07:14 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!

Wat ben jij vroeg, @:dr_flash?
Ja dat ehb ik tegenwoordig als ik rond 9 uur. naar bed ga. En dan ga ik weer liggen en dan slaap ik uit tot 9 uur. Moet wel beter kunnen, maar last heb ik er niet van of zo :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220806448
Deze nacht was te kort }:| maar de hotelkamerworkout zit er weer op. Het motiveert toch om niet voor niets een kettlebell van 10 kilo meegesleept te willen hebben :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 09:12:44 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220806460
Ik heb toch iets anders in gedachte bij een hotelkamer workout
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220806463
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:12 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb toch iets anders in gedachte bij een hotelkamer workout
Jij hebt denk ik geen peuter op een dreibettzimmer :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220806697
Mogge!

Gisteren eind van de middag van het een op andere moment enorme blaasontsteking (incl bloed) Contact met de HAP en advies (wat ik al deed) veel drinken en indien nodig bellen en komen. Geloof dat ik gisteren ca 3,5l water heb gedronken (en dan ook nog thee en koffie) en toch maar naar bed (zus wist ervan en zou me kunnen brengen) en toen ik er om 3 uur uit moest was er vrijwel niets meer aan de hand *O* *O* *O*
Vandaag ook nog maar nog meer dan normaal drinken
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 09:39:25 #158
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220806798
M'n oog voelt ook al stuk beter als gisteren maar zie er nog niet scherp mee. Nou ja, moest 3/4 dagen antibiotica, dus ga er van uit dat herstel ook zo lang duurt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 16 mei 2026 @ 09:40:28 #159
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220806809
MIdden mei gewoon hagel..... pffff.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220807018
Djeesus Kaatje ! Wat een schrik😳 Sterkte ermee.

Hagel!? Dat is stom. Straks eens kijken naar de vooruitzichten.
En weer een trui aan vandaag. Nog geen kledingwissel in de kast.

Cat! Wat zijn de plannen met dirndl en fotoshoot? Hebben jullie een Bierfeest gepland?

@sigme is het wat rustiger in huis met 2 pups?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder: @fietsie heb jij een topic gezien over Max nu racend op de Nurburgring?
pi_220807172
Zo, uurtje gesportschoold.

@AnneX nee & nee & nee
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220807218
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:13 schreef sigme het volgende:
Zo, uurtje gesportschoold.

@:annex nee & nee & nee
-O-
pi_220807245
@fietsie had jij deze al gevonden? logisch zeg! met Le Mans en 2025 in topic titel.
SPT / [Endurance] 24 Heures du Mans 2025 - op 3 wielen
pi_220807261
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:09 schreef Clubsoda het volgende:
Deze nacht was te kort }:| maar de hotelkamerworkout zit er weer op. Het motiveert toch om niet voor niets een kettlebell van 10 kilo meegesleept te willen hebben :P
Wat doe je zoal op een hotelkamer met een kettlebell?
Loopt je peuter dan niet in de weg?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 10:40:06 #165
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220807408
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat doe je zoal op een hotelkamer met een kettlebell?
Loopt je peuter dan niet in de weg?
Die leg je de peuter om de enkels zodat hij niet in de weg loopt? :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220807500
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat doe je zoal op een hotelkamer met een kettlebell?
Loopt je peuter dan niet in de weg?
Warming-up 30 sec per oefening:

1. Knieheffen op de plaats
2. Heupcirkels
3. Air squats
4. Armzwaaien losjes
5. Reverse lunges zonder gewicht
6. Rustig good mornings (handen op heupen)
---
Workout
Doe 2 rondes van onderstaande circuit.
Werk: 45 sec
Rust/wissel: 15 sec

1. Kettlebell Deadlift
2. Goblet Squat
3. Reverse Lunges
4. Glute Bridge
5. Marching Hold
6. Kettlebell Swing
7. Wall Sit

Cooling-down — 3 minuten

30–45 sec per stretch:

* Hamstring stretch
* Quad stretch
* Heupopener
* Borst openen tegen muur
* Rustige diepe ademhaling

De peuter kijkt dan tv :+

[ Bericht 3% gewijzigd door Clubsoda op 16-05-2026 11:06:09 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 11:16:03 #167
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220807640
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
De peuter kijkt dan tv :+
Zoals Bert Visscher zegt "kind voor de buis, rust in het huis"
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220807848
Dat is een waarheid als een koe.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 12:06:36 #169
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220807917
Hmm zit een beetje te denken wat ik ga doen. Wou nog een kozijn van de schuur verven, maar het regent inmiddels. Wat nog wat andere dingen in de schuur doen, maar op de grond ligt nog veel zaagsel, dat lijkt me op dit moment ook niet handig. Net als de schuur dan maar stofzuigen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 12:07:45 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220807931
Toen net de zon scheen en ik in de tuin bezig was, was fel licht ook niet fijn
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220807977
Het is HERFST mensen O+

:wtf:
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 12:18:03 #172
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220807998
Ja er zitten al weer gele blaadjes aan de bomen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 mei 2026 @ 13:33:37 #173
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220808551
Groeten uit Nieuw-Milligen. Net voor een buitje binnen. 27km Veluwe Zwerfpad voltooid, vooral door het Kroondomein.

Zwijntjes 😍 (zie Insta/stories)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220810570
Maandag komt de eetclub hier. Maar dan ook werken dus nu maar voorbereiden. De bobotie is klaar, Courgettesoep ook. Morgen nog mango cheesecake maken. Dan hoef ik maandag alleen nog de rijst te koken en de salade te maken.
Gisteren zag ik hier zo tegenop, wist ik niet hoe dit te regelen maar nu ik me weer goed voel gaat het van een leien dakje
We have far more in common than that which devides us..
pi_220810634
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 16:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Maandag komt de eetclub hier. Maar dan ook werken dus nu maar voorbereiden. De bobotie is klaar, Courgettesoep ook. Morgen nog mango cheesecake maken. Dan hoef ik maandag alleen nog de rijst te koken en de salade te maken.
Gisteren zag ik hier zo tegenop, wist ik niet hoe dit te regelen maar nu ik me weer goed voel gaat het van een leien dakje
Gaat het goed nu, ja? Pfffft.
Gebruik je ook supplementen preventief?
pi_220810717
Ik ben de "pianoman" aan het oefenen op de mondharmonica, kleinzoonJ speelt dat op de piano, kleinzoonA zit inmiddels op drumles en gaat ook ff oefenen komende tijd, dus als we bij elkaar zijn met Pinksteren voor A's verjaardag kunnen we de Kelly family nadoen🥁🎹🎶🥰
pi_220810842
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:01 schreef Blues het volgende:
Ik ben de "pianoman" aan het oefenen op de mondharmonica, kleinzoonJ speelt dat op de piano, kleinzoonA zit inmiddels op drumles en gaat ook ff oefenen komende tijd, dus als we bij elkaar zijn met Pinksteren voor A's verjaardag kunnen we de Kelly family nadoen🥁🎹🎶🥰
*O*
pi_220810952
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 16:52 schreef AnneX het volgende:

[..]
Gaat het goed nu, ja? Pfffft.
Gebruik je ook supplementen preventief?
Jazeker, en nu ook even extra bruistabletten. En natuurlijk heel veel water
We have far more in common than that which devides us..
pi_220811078
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Jazeker, en nu ook even extra bruistabletten. En natuurlijk heel veel water
Blij voor je Kaat :* :*
pi_220811137
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Jazeker, en nu ook even extra bruistabletten. En natuurlijk heel veel water
“Na iedere plas een glas” 🥃
#copyright Blues
pi_220811148
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:01 schreef Blues het volgende:
Ik ben de "pianoman" aan het oefenen op de mondharmonica, kleinzoonJ speelt dat op de piano, kleinzoonA zit inmiddels op drumles en gaat ook ff oefenen komende tijd, dus als we bij elkaar zijn met Pinksteren voor A's verjaardag kunnen we de Kelly family nadoen🥁🎹🎶🥰
En wie gaat zingen? Is golfer de tekst aan het oefenen?
pi_220811221
Hond Moira rent 25km/u berg op, 38km/u berg af. Behoorlijk indrukwekkend voor een mastína van 50 kilo.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_220811255
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Hond Moira rent 25km/u berg op, 38km/u berg af. Behoorlijk indrukwekkend voor een mastína van 50 kilo.
Oh😳 op school - en nog - was ik zó slecht in dat soort sommen met afstanden en snelheden.
Had je een gps tracker om de hals gedaan?
pi_220811320
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:50 schreef AnneX het volgende:

[..]
Oh😳 op school - en nog - was ik zó slecht in dat soort sommen met afstanden en snelheden.
Had je een gps tracker om de hals gedaan?
Ja, ze gaat vaak een stuk alleen aan de wandel in het bos dus dan heeft ze voor de zekerheid de tracker om. Meestal als wij de bult over zijn realiseert ze zich dat we weg zijn en trekt ze een sprint, en dan kunnen we de snelheid live meekijken.
La derecha oprime, la izquierda libera
  zaterdag 16 mei 2026 @ 18:32:53 #185
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220811656
@flipsen Kara en Nate zijn jouw neck of the woods aan het verkennen
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:51:05 #186
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220812472
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:32 schreef fietsie het volgende:
@:flipsen Kara en Nate zijn jouw neck of the woods aan het verkennen
Hm, duurt 1 uur... Dat wordt hem niet vandaag

Turbo-edit: In de intro zie je die capsule-hotels aan de bergwand voorbij komen, die heb ik onlangs nog in een offerte opgenomen voor klanten. Maar ze bedankten, vanwege hoogtevrees, dus nu gewoon saai in een hotel :D Maar ik zou hier zelf best een keer een nachtje willen proefslapen :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:52:18 #187
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220812489
quote:
80s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:51 schreef flipsen het volgende:

[..]
Hm, duurt 1 uur... Dat wordt hem niet vandaag
En dan krijg je als toetje van de aflevering ook nog eens het recept van Kara's peanutbutter-garlic noodles ;)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:53:02 #188
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220812505
quote:
80s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:51 schreef flipsen het volgende:

[..]
Hm, duurt 1 uur... Dat wordt hem niet vandaag

Turbo-edit: In de intro zie je die capsule-hotels aan de bergwand voorbij komen, die heb ik onlangs nog in een offerte opgenomen voor klanten. Maar ze bedankten, vanwege hoogtevrees, dus nu gewoon saai in een hotel :D Maar ik zou hier zelf best een keer een nachtje willen proefslapen :Y
Over die capsules hadden ze vorige week een uurtje ;)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220813019
Ik slaap wel op een rotsachtige bodem beneden ipv zo’n capsule, wat eng.

Had van de week een oproepje gedaan voor schoonmaak hulp. Maar de reacties kwamen in de spam, die zie ik nu pas. Een meneer gaf aan dat zijn vrouw wilde schoonmaken. Ik op hun profiel kijken….Gristelijk met dikke hoofdletters. Dat gaat m niet worden
We have far more in common than that which devides us..
pi_220813165
quote:
80s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:51 schreef flipsen het volgende:

[..]
Hm, duurt 1 uur... Dat wordt hem niet vandaag

Turbo-edit: In de intro zie je die capsule-hotels aan de bergwand voorbij komen, die heb ik onlangs nog in een offerte opgenomen voor klanten. Maar ze bedankten, vanwege hoogtevrees, dus nu gewoon saai in een hotel :D Maar ik zou hier zelf best een keer een nachtje willen proefslapen :Y
Owww die capsule hotel is gaaf! Verder een vervelend stel. :D
pi_220813181
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik slaap wel op een rotsachtige bodem beneden ipv zo’n capsule, wat eng.

Had van de week een oproepje gedaan voor schoonmaak hulp. Maar de reacties kwamen in de spam, die zie ik nu pas. Een meneer gaf aan dat zijn vrouw wilde schoonmaken. Ik op hun profiel kijken….Gristelijk met dikke hoofdletters. Dat gaat m niet worden
Moeilijk te krijgen hoor, goeie schoonmaakhulpen -O-
pi_220813197
g maakte koffie-ijs. Mijn favo _O_ en ach....... met een glaasje limoncello erbij (nog zelfgemaakte van collega) was het weer heel vervelend :P
pi_220813233
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:38 schreef Blues het volgende:

[..]
Moeilijk te krijgen hoor, goeie schoonmaakhulpen -O-
Zeker moeilijk, het is nu ook maar voor maximaal een jaar totdat mijn hulp weer terug is. Maar een evangelist gaat me te ver
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 16 mei 2026 @ 21:10:09 #194
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220813734
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:52 schreef fietsie het volgende:

[..]
En dan krijg je als toetje van de aflevering ook nog eens het recept van Kara's peanutbutter-garlic noodles ;)
Haar noodles maak ik regelmatig in de camper :D
pi_220813874
Thuis. Songfestival kijken met O+ Graham O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 16 mei 2026 @ 21:28:20 #196
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220814197
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
O+ Graham O+
Wie is dat? :wtf:
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')