abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 20:06:23 #1
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220767462
https://www.nu.nl/binnenl(...)g-geen-gewonden.html

Er is donderdagavond een explosie geweest bij het partijkantoor van D66 in Den Haag. Dat bevestigt de politie aan NU.nl na berichtgeving door De Telegraaf. Het pand aan de Lange Houtstraat in de Haagse binnenstad is daardoor beschadigd.

De politie kreeg om 21.04 een melding van de explosie, waarna hulpdiensten uitrukten. Niemand is gewond geraakt. Een politiewoordvoerder kon niet bevestigen of er mensen aanwezig waren in het pand toen de explosie plaatsvond.

Het is ook nog niet duidelijk om welk soort explosie het gaat. "Daar doen we onderzoek naar", zegt de woordvoerder. Ook wordt nog onderzocht of het om een doelbewuste actie tegen het gebouw.

Eind vorig jaar werd het D66-kantoor in Den Haag ook al doelwit van vernielingen. Er werden toen onder meer ruiten ingegooid.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 11 mei 2026 @ 20:07:32 #2
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220767479
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dezelfde ideologie? Is dat wel zo?
En wat is die ideologie dan?
Fascisme is kut en moet zo nodig met geweld vernietigd worden? Dat herdenken we toch op 4 mei.
Of bedoel je dat die Nederlanders te Nederland vermeende fascisten gewelddadig willen uitschakelen of doden?
Noem die mensen , bij eigennaam of organisatie.
Ik hoor er niks van.
Onder een eufemisme van 'antifascisme' manifesteert Antifa zich als een extremistisch linkse groepering, met een nadruk op antikapitalisme, anarchisme en anti-institutioneel extremisme.

Ook is men betrokken bij klimaatdemonstraties en de bekende pro-Palestijnse demonstraties. Het is dus een verzameling van extreemlinks gedachtegoed, waarbij de thema's die op voorgrond komen kunnen wisselen.
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:05 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Toch wel, groepen die georganiseerd op demonstraties afkomen om te rellen reduceer je -ten onrechte- tot 'mensen die niet bij een beweging of organisatie zitten'.
[..]
Zoals gezegd, ten onrechte:
[..]
[..]
En dat zijn slechts 2 voorbeelden waarbij het niet slechts gaat om 'mensen die niet bij een beweging of organisatie zitten' en die bereid zijn tot intimidatie, vandalisme en geweld.
[..]
Nou kun je me verontwaardigd vragen wat er moeilijk te begrijpen is, maar extreemrechtse groepen komen dus juist georganiseerd op anti-AZC-demonstraties af met gecoördineerde rellen en geweld tegen politie en gemeenten waar AZC's in de planning staan.

Dat Antifa geen georganiseerde gecentraliseerde groepering is, is je al zo vaak uitgelegd dat ik ook jouw vraag 'wat ik zo moeilijk vind om te begrijpen' weer best ironisch vind.
Als hier groeperingen achter zitten dan kunnen die toch als terreurgroepering worden weggezet? Ik vind dat prima.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 11 mei 2026 @ 20:51:51 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220767961
Sow, dat is wat zwaardere kost dan een paraplu of bierflesje.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220768321
Schattig hoe
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Onder een eufemisme van 'antifascisme' manifesteert Antifa zich als een extremistisch linkse groepering, met een nadruk op antikapitalisme, anarchisme en anti-institutioneel extremisme.

Ook is men betrokken bij klimaatdemonstraties en de bekende pro-Palestijnse demonstraties. Het is dus een verzameling van extreemlinks gedachtegoed, waarbij de thema's die op voorgrond komen kunnen wisselen.
[..]
Als hier groeperingen achter zitten dan kunnen die toch als terreurgroepering worden weggezet? Ik vind dat prima.
het bestaan van antifa ontkennen, dan ben je gewoon af natuurlijk. Lekker boeien dat het niet 1 baas heeft.
  maandag 11 mei 2026 @ 21:46:55 #5
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220768440
mensen maken niet publiek dat ze lid zijn van antifa dan zijn ze niet aan te pakken; dan laten we de mocro maffia ook maar voor wat het is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220769775
quote:
16s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:46 schreef FlippingCoin het volgende:
mensen maken niet publiek dat ze lid zijn van antifa dan zijn ze niet aan te pakken; dan laten we de mocro maffia ook maar voor wat het is.
En hoe praat dat voor jou deze aanslag op het D66-kantoor precies goed?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 07:48:46 #7
459912 FlippingCoin
pi_220769786
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 07:42 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En hoe praat dat voor jou deze aanslag op het D66-kantoor precies goed?
Walgelijk ondoordacht ongeïnformeerd ronduit dom verwijt, en dat op de vroege morgen, schaam jezelf jij beest.

[ Bericht 0% gewijzigd door FlippingCoin op 12-05-2026 07:56:07 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_220770072
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 07:48 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Walgelijk ondoordacht ongeïnformeerd ronduit dom verwijt, en dat op de vroege morgen, schaam jezelf jij beest.
Vanwaar dan wel jouw dwangmatige behoefte om het over antifa te hebben als het gaat om een aanslag op het D66-partijkantoor?
pi_220770103
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Vanwaar dan wel jouw dwangmatige behoefte om het over antifa te hebben als het gaat om een aanslag op het D66-partijkantoor?
Vanwaar jouw noodzaak die terroristen te verdedigen?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 09:07:43 #10
64288 Bensel
Ladderzat
pi_220770115
gaat de burgemeester nu ook dit pand sluiten?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 12 mei 2026 @ 09:08:35 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220770128
Gaat iemand voor de tiende keer die 'grap' maken over het pand sluiten?
Huilen dan.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 09:13:25 #12
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220770142
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:08 schreef Isdatzo het volgende:
Gaat iemand voor de tiende keer die 'grap' maken over het pand sluiten?
Laten we het over het mytische Antifa hebben, dan hoeven we het tenminste niet over de in zwarte hoodies geklede "bezorgde burgers" die vuurwerkbommen naar de politie gooien te hebben.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 12 mei 2026 @ 09:33:41 #13
459912 FlippingCoin
pi_220770338
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Omdat dit het lopende onderwerp in dit topic was, ben jij niet in staat terug te lezen of zo? Nog meer dingen die ik je moet voorkouwen nitwit?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 09:34:52 #14
459912 FlippingCoin
pi_220770350
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Laten we het over het mytische Antifa hebben, dan hoeven we het tenminste niet over de in zwarte hoodies geklede "bezorgde burgers" die vuurwerkbommen naar de politie gooien te hebben.
Volgens mij was jijzelf ook in discussie over dit onderwerp makker! Lijkt wel alsof jullie in een collectieve psychose verkeren vandaag.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 09:59:40 #15
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220770508
Is er inmiddels al meer bekend over het motief van de dader? Er wordt weliswaar gesproken over een 'terroristisch motief' maar meer niet. Dus het blijft gissen naar wat dit precies was en tevens of de dader bij een groepering was aangesloten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:04 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Tja, en dit is geen uitzondering.

Er is hier oprecht nog geen user geweest die afstand heeft genomen van Antifa, het is helaas een aaneenschakeling van het bagatelliseren en verdedigen van deze terreurgroepering wat dan ook genoeg zegt over de sentimenten, die zich in de uiterst linkerhelft van het politieke spectrum bevinden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:19:05 #16
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_220770614
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:59 schreef HowardRoark het volgende:
Er is hier oprecht nog geen user geweest die afstand heeft genomen van Antifa, het is helaas een aaneenschakeling van het bagatelliseren en verdedigen van deze terreurgroepering wat dan ook genoeg zegt over de sentimenten, die zich in de uiterst linkerhelft van het politieke spectrum bevinden.
Mwah, dat is meer jouw narratief. Net als je poging vuurwerkgooiers als lone wolves neer te zetten terwijl duidelijk gemaakt wordt dat dit duidelijk al jaren niet het geval is. Daar wordt dan overheen gereageerd om elders gewoon weer hetzelfde te herhalen. Maar goed, dat is geen uitzondering.

Kennelijk is de vanzelfsprekendheid dat terreur van links of rechts, midden of van voor naar achter op geen enkele wijze goed te praten valt niet voldoende, en hebben sommige contreien het nodig een expliciete afkeuring te lezen om het boze, woelige onderbuik sentiment gerust te stellen. Soit.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_220770845
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:04 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik verdedig juist niets. Maar waarom zijn jullie zo wanhopig bezig om met een vage verwijzing naar Antifa dit soort aanslagen goed te praten?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:27:52 #18
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220770863
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:19 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Mwah, dat is meer jouw narratief. Net als je poging vuurwerkgooiers als lone wolves neer te zetten terwijl duidelijk gemaakt wordt dat dit duidelijk al jaren niet het geval is. Daar wordt dan overheen gereageerd om elders gewoon weer hetzelfde te herhalen. Maar goed, dat is geen uitzondering.

Kennelijk is de vanzelfsprekendheid dat terreur van links of rechts, midden of van voor naar achter op geen enkele wijze goed te praten valt niet voldoende, en hebben sommige contreien het nodig een expliciete afkeuring te lezen om het boze, woelige onderbuik sentiment gerust te stellen. Soit.
Nee hoor, achter die demonstraties zat voor zover mij bekend simpelweg geen georganiseerde groepering. En als dat wel zo was (ik verdiep mij namelijk niet in die protesten) dan mogen die van mij ook wordt weggezet als terreurgroepering.

En ik heb dat volgens mij nu al meerdere keer aangegeven en je blijft dit aanhalen. Ik heb echter nog niet eenzelfde argument gezien vanuit de andere kant, daar wordt tot op de dag vandaag Antifa gebagatelliseerd en verdedigd.

Dat wekt de vraag op hoe dit komt? En het antwoord is dat helaas velen aan de linker en progressieve kant van het spectrum een groepering als Antifa zien als iets goeds, mensen die strijden voor het juiste. Daarom was men bijvoorbeeld bij GL-PvdA ook zo kribbig dat Antifa het stempel kreeg van 'terreurgroepering'.
pi_220770881
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Omdat dit het lopende onderwerp in dit topic was, ben jij niet in staat terug te lezen of zo? Nog meer dingen die ik je moet voorkouwen nitwit?
Dat bedoel ik, waarom die dwangmatige neiging om het onderwerp af te leiden van waar het eigenlijk over gaat?
Is dat puur om je eigen radicale straatje schoon te vegen?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:30:49 #20
459912 FlippingCoin
pi_220770951
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat bedoel ik, waarom die dwangmatige neiging om het onderwerp af te leiden van waar het eigenlijk over gaat?
Is dat puur om je eigen radicale straatje schoon te vegen?
Ik haak in op een lopende discussie knul, ik begrijp dat jij liever hebt dat onderwerpen als antifa vermeden worden, maar dan moet je niet bij mij zijn daar ik slechts reageer.
pi_220770954
quote:
Is er inmiddels al meer bekend over het motief van de dader? Er wordt weliswaar gesproken over een 'terroristisch motief' maar meer niet. Dus het blijft gissen naar wat dit precies was en tevens of de dader bij een groepering was aangesloten.
[..]
Tja, en dit is geen uitzondering.

Waarom zo dwangmatig liegen?
pi_220770968
400 combi's en 68 brandweerwagens waren ter plaatse _O-
pi_220770971
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik haak in op een lopende discussie knul, ik begrijp dat jij liever hebt dat onderwerpen als antifa vermeden worden, maar dan moet je niet bij mij zijn daar ik slechts reageer.
Het was een nieuw deel en het enige wat je blijkbaar kan is off topic gaan en op de man spelen. Dan ben je wel een beetje meelijwekkend ;(
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:38:35 #24
459912 FlippingCoin
pi_220771084
de spreekwoordelijke kogel die fok de das omdoet kwam weer van extreem links.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:51:04 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220771139
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:38 schreef FlippingCoin het volgende:
de spreekwoordelijke kogel die fok de das omdoet kwam weer van extreem links.
Opmerkelijke uitspraak met de kennis dat dit forum verzuipt in een tsunami van extreemrechtse drek.
Huilen dan.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:14:15 #26
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220771281
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Opmerkelijke uitspraak met de kennis dat dit forum verzuipt in een tsunami van extreemrechtse drek.
Dat is vooral een misvatting die leeft bij mensen die uitgesproken progressief en links zijn en elke millimeter afwijking van de eigen standpunten als 'racisme', 'xenofobie', 'extreemrechts' of 'fascisme' zien.

Als je zelf iets meer richting het politieke midden beweegt, zul je zien dat FOK! een mooie verzameling van zowel rechtse als linkse opvattingen is.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:22:34 #27
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_220771391
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:27 schreef HowardRoark het volgende:
Nee hoor, achter die demonstraties zat voor zover mij bekend simpelweg geen georganiseerde groepering. En als dat wel zo was (ik verdiep mij namelijk niet in die protesten) dan mogen die van mij ook wordt weggezet als terreurgroepering. En ik heb dat volgens mij nu al meerdere keer aangegeven en je blijft dit aanhalen.
Opnieuw 'voor zover mij bekend'. Ik geef met bronnen aan dat de feiten anders zijn dan 'wat jou bekend is'. Je zegt nu dat je je er niet in verdiept, maar stelt op de vorige pagina wel dat het bij de vuurwerkgooiers om lone wolves gaat en niet om 'organisaties zoals Antifa', wat dus onjuist is.

Met dat je het prima vindt dat zulke organisaties 'als die daar daadwerkelijk waren' als terroristisch aangemerkt mogen worden, negeer je dat wat 'voor zover jou bekend was' niet strookt met de feiten. Top dat zo'n stempel mag van jou, maar je gaat er dus ondanks herhaling nog steeds vanuit dat die daar niet waren.

Herhaaldelijk aangeven dat wat 'voor zover jou bekend' is niet strookt met de feiten is duidelijk zinloos. In plaats van 'oh shit, ik dacht dat het zo zat, maar ik zat er naast' draai je er liever omheen en verleg je het weer naar Antifa:

quote:
Ik heb echter nog niet eenzelfde argument gezien vanuit de andere kant, daar wordt tot op de dag vandaag Antifa gebagatelliseerd en verdedigd.
Op jouw manier dan; als er inderdaad groeperingen zijn die uit naam van Antifa op gewelddadige wijze hun standpunten aan de man willen brengen, mogen die van mij uiteraard prima als terreurorganisatie aangemerkt worden.

quote:
Dat wekt de vraag op hoe dit komt? En het antwoord is dat helaas velen aan de linker en progressieve kant van het spectrum een groepering als Antifa zien als iets goeds, mensen die strijden voor het juiste. Daarom was men bijvoorbeeld bij GL-PvdA ook zo kribbig dat Antifa het stempel kreeg van 'terreurgroepering'.
Voor zover jou bekend, naar ik aanneem...
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:35:11 #28
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220771475
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:22 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Opnieuw 'voor zover mij bekend'. Ik geef met bronnen aan dat de feiten anders zijn dan 'wat jou bekend is'. Je zegt nu dat je je er niet in verdiept, maar stelt op de vorige pagina wel dat het bij de vuurwerkgooiers om lone wolves gaat en niet om 'organisaties zoals Antifa', wat dus onjuist is.

Met dat je het prima vindt dat zulke organisaties 'als die daar daadwerkelijk waren' als terroristisch aangemerkt mogen worden, negeer je dat wat 'voor zover jou bekend was' niet strookt met de feiten. Top dat zo'n stempel mag van jou, maar je gaat er dus ondanks herhaling nog steeds vanuit dat die daar niet waren.

Herhaaldelijk aangeven dat wat 'voor zover jou bekend' is niet strookt met de feiten is duidelijk zinloos. In plaats van 'oh shit, ik dacht dat het zo zat, maar ik zat er naast' draai je er liever omheen en verleg je het weer naar Antifa:
[..]
Op jouw manier dan; als er inderdaad groeperingen zijn die uit naam van Antifa op gewelddadige wijze hun standpunten aan de man willen brengen, mogen die van mij uiteraard prima als terreurorganisatie aangemerkt worden.
[..]
Voor zover jou bekend, naar ik aanneem...
Ah, en wat zijn de feiten precies volgens jou?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:51:48 #29
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_220771549
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, en wat zijn de feiten precies volgens jou?
Daar vraag je nu -opnieuw ontwijkend- naar terwijl je net zegt dat ik dat blijf herhalen?
Flauw gedoe. Je leest het maar terug.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:03:56 #30
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220771625
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is vooral een misvatting die leeft bij mensen die uitgesproken progressief en links zijn en elke millimeter afwijking van de eigen standpunten als 'racisme', 'xenofobie', 'extreemrechts' of 'fascisme' zien.

Als je zelf iets meer richting het politieke midden beweegt, zul je zien dat FOK! een mooie verzameling van zowel rechtse als linkse opvattingen is.
Dat is vooral een misvatting die bij jou leeft.
Huilen dan.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:07:33 #31
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220771645
Voor zover bekend is in bepaalde contreien niet duidelijk of het hier wel of niet tegenzeggend om een georganiseerde daad van terreur gaat en overigens ook Antifa!

Tot zover de webcare.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:11:56 #32
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220771717
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:51 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Daar vraag je nu -opnieuw ontwijkend- naar terwijl je net zegt dat ik dat blijf herhalen?
Flauw gedoe. Je leest het maar terug.
Jij hebt nergens een groepering genoemd noch laten zien wat de feiten wel zijn. Je hebt het meermaals zitten problematiseren dat ik sprak over 'losse individuen', waarbij ik nog duidelijk aangaf dat áls er een groep achter zulk geweld zit, die van mij zonder problemen mag worden weggezet als een terreurgroepering. Het is mij dan ook onduidelijk wat nog meer wilt horen.
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat is vooral een misvatting die bij jou leeft.
Nee hoor, integendeel. Mijn analyse is spot-on. Jij weet deze ook te bevestigen. Immers maak jij de aantijging dat FOK! zou verzuipen in een tsunami van extreemrechtse drek, terwijl je als mij niet vergis zelf PvdD stemt, wat een hele radicaal linkse partij betreft. Dat mag natuurlijk, maar het zorgt voor een vertekend wereldbeeld van de sentimenten op FOK!. Je hebt hier zowel linkse als rechtse users en dit vormt een mooie balans. FOK! is geen extreemrechts forum.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:14:44 #33
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220771730
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, integendeel. Mijn analyse is spot-on. Jij weet deze ook te bevestigen. Immers maak jij de aantijging dat FOK! zou verzuipen in een tsunami van extreemrechtse drek, terwijl je als mij niet vergis zelf PvdD stemt, wat een hele radicaal linkse partij betreft. Dat mag natuurlijk, maar het zorgt voor een vertekend wereldbeeld van de sentimenten op FOK!. Je hebt hier zowel linkse als rechtse users en dit vormt een mooie balans. FOK! is geen extreemrechts forum.
Je vergist je. En dat gebeurt vrij vaak.
Huilen dan.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:08:13 #34
459912 FlippingCoin
pi_220773338
quote:

[..]
nouja je ziet het, wat kritiek op antifa en het loopt hier uit de hand, vrij bizar.
pi_220773347
Oh ik dacht dat dit topic over d66 en de aanslag op hun kantoor was. My bad.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:24:32 #36
459912 FlippingCoin
pi_220773488
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:10 schreef Straatcommando. het volgende:
Oh ik dacht dat dit topic over d66 en de aanslag op hun kantoor was. My bad.
misschien moet je dan eens beginnen dit uit te leggen aan je eigen mods anders wordt het nooit wat natuurlijk
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:24:59 #37
459912 FlippingCoin
pi_220773498
stelletje prutsers
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:32:11 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220773663
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
nouja je ziet het, wat kritiek op antifa en het loopt hier uit de hand, vrij bizar.
Het was niet zo'n probleem als je dat in een Antifa topic had gedaan.

Maar als je hier over Antifa begint, dat hier volstrekt geen relatie mee heeft, dan gaan mensen vanzelf denken dat je er andere bedoelingen mee hebt.
pi_220774563
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het was niet zo'n probleem als je dat in een Antifa topic had gedaan.

Maar als je hier over Antifa begint, dat hier volstrekt geen relatie mee heeft, dan gaan mensen vanzelf denken dat je er andere bedoelingen mee hebt.
Zeker als het de gebruikelijke modus operandi is van dergelijke types…
pi_220774813
quote:

[..]
Als je zelf linkser dan Mao bent dan lijkt al het andere al vrij snel extreemrechts idd.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 22:30:26 #41
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220777682
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:13 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Als je zelf linkser dan Mao bent
En als ik dat niet ben?
Huilen dan.
pi_221561141
quote:
Is er inmiddels al meer bekend over het motief van de dader?
quote:
Explosie bij partijkantoor D66 was 'een protest tegen asielbeleid'
De explosie bij het partijkantoor van D66 in Den Haag in mei was een protestactie tegen onder meer het asielbeleid. Dat zei verdachte Berry van D. vanochtend in de rechtbank in Den Haag, waar hij terechtstaat.

"Op 7 mei ben ik naar de Lange Houtstraat gegaan, uit protest, om schade aan het kantoor van D66 aan te richten. Met mijn protestactie wilde ik aandacht vragen voor de problematiek en afbraak van Nederland", zei Van D.

Het pand raakte die avond beschadigd door een vuurwerkbom, die door de brievenbus werd gegooid. Binnen waren volgens het Openbaar Ministerie (OM) dertig mensen aanwezig, vooral leden van de jongerentak van de partij.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)st-tegen-asielbeleid

[ Bericht 18% gewijzigd door voetbalmanager2 op 13-08-2026 12:08:34 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221561235
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 11:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]

Het is logischer een brandbom te bezorgen bij een kantoor van de VVD, want die zat het meest in de regeringen de laatste 30 jaar... en dus het meest verantwoordelijk voor het huidige asielbeleid.
Maar ja... dat heb je bij die agressieve rechtse lieden: die leggen graag de schuld/veranwoordelijkheid bj links in dit soort zaken.
pi_221561660
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 11:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]

"Voor normale Nederlanders is dit geen fijn land meer"

Aldus de ex buschauffeur die is veroordeeld voor het in brand steken van stadsbussen.

https://nos.nl/artikel/26(...)oorzaker-van-ellende
pi_221562116
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 13:27 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
"Voor normale Nederlanders is dit geen fijn land meer"

Aldus de ex buschauffeur die is veroordeeld voor het in brand steken van stadsbussen.

https://nos.nl/artikel/26(...)oorzaker-van-ellende
Ach ja.... een Wildersfan. In 2018 al intimiderend gewelddadig met die bussen.

Terroristisch oogmerk was de aanklacht. Is het teveel gezegd de man een terrorist te noemen ?

[ Bericht 4% gewijzigd door Bluesdude op 13-08-2026 15:17:55 ]
pi_221563667
Ah het was een bezorgde burger.
pi_221563688
Ook wel eens verfrissend dat een "terrorist" iets anders opblaast dan zichzelf en weerloze omstanders.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221563724
Heel goed dat er mensen zijn die af en toe een vuurwerkbom ergens naar binnen gooien omdat ze zich zorgen maken over de veiligheid in ons land.
pi_221563727
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 12:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Het is logischer een brandbom te bezorgen bij een kantoor van de VVD, want die zat het meest in de regeringen de laatste 30 jaar... en dus het meest verantwoordelijk voor het huidige asielbeleid.
Maar ja... dat heb je bij die agressieve rechtse lieden: die leggen graag de schuld/veranwoordelijkheid bj links in dit soort zaken.
Deze dader stelt hier dat het hem om het asielbeleid gaat. Dat is toch een probleem dat in stand worden gehouden door progressieve en linkse partijen. Ik vind het tevens vreemd dat je een brandbom bij een kantoor van de VVD als 'logischer' omschrijft. Dit is nooit logisch, bij geen enkele politieke partij.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 14:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ach ja.... een Wildersfan. In 2018 al intimiderend gewelddadig met die bussen.

Terroristisch oogmerk was de aanklacht. Is het teveel gezegd de man een terrorist te noemen ?
Nee hoor, zijn handelen maakt hem immers een terrorist.
pi_221563768
quote:
14s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 16:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Deze dader stelt hier dat het hem om het asielbeleid gaat. Dat is toch een probleem dat in stand worden gehouden door progressieve en linkse partijen.
Hoe dan :D Al die jaren oppositie voeren en dan toch zoveel macht hebben?

Ik denk dat de rechtse partijen de migratieproblemen in stand houden. Die hebben helemaal geen zin om ze op te lossen zolang die problemen voor het electoraat een belangrijke reden is om op ze te stemmen. Problemen met migratie leveren rechts een boel stemmen op. Dat is gewoon een hele perverse prikkel.

Kom gewoon niet aan met dat kulverhaal dat de partijen die al die tijd te klein waren om te regeren dit in stand gehouden hebben.
  donderdag 13 augustus 2026 @ 16:43:36 #51
459912 FlippingCoin
pi_221563801
Dit lijkt mij een ernstige uitwas van een zeer verziekt politiek klimaat, het lijkt mij goede als politici van links tot rechts dit expliciet veroordelen.
pi_221563826
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 16:39 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Door alle pogingen van rechtse partijen om migratie af te remmen of af te stoppen af te schieten.

Je kunt dit zelf nagaan bij bijvoorbeeld moties om dit te bewerkstelligen. Waarom stemmen linkse en progressieve partijen structureel tegen? Waarom zijn linkse en progressieve partijen tegen het stoppen van hulp aan illegalen? Waarom wilde een partij als PRO, voorheen GroenLinks-PvdA, honderden AZCs bijbouwen?

Om nog maar te zwijgen over wie er in de jaren 1970 de wervingsverdragen met landen als Turkije en Marokko hebben opgezegd zodat deze mensen niet meer weg wilde en vervolgens hun hele familie lieten overkomen. Dát is het begin geweest van de massamigratie.

De realiteit is dat de rechtse en conservatieve partijen maar wat graag willen, maar de progressieve en linkse niet. Dit omdat zij migratie en de culturele en demografische veranderingen die dit brengt als juist als zeer positief zien.

Daarom viert men ook 'diversiteit', daarom maakt men ruimte voor bijvoorbeeld de Islam. Daarom wil men ook voorrang voor statushouders, daarom is men voor coulantie en barmhartigheid mbt migratie.
pi_221563891
quote:
14s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 16:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Door alle pogingen van rechtse partijen om migratie af te remmen of af te stoppen af te schieten.

Je kunt dit zelf nagaan bij bijvoorbeeld moties om dit te bewerkstelligen. Waarom stemmen linkse en progressieve partijen structureel tegen? Waarom zijn linkse en progressieve partijen tegen het stoppen van hulp aan illegalen? Waarom wilde een partij als PRO, voorheen GroenLinks-PvdA, honderden AZCs bijbouwen?

Om nog maar te zwijgen over wie er in de jaren 1970 de wervingsverdragen met landen als Turkije en Marokko hebben opgezegd zodat deze mensen niet meer weg wilde en vervolgens hun hele familie lieten overkomen. Dát is het begin geweest van de massamigratie.
Dit is geschiedvervalsing. Dat is gewoon niet waar. De VVD heeft al die gastarbeiders hierheen gehaald om slechtbetaald kutwerk te laten doen. En ze in daarvoor gebouwde wijken bij elkaar gepropt en vervolgens maar klagen dat ze niet willen integreren.

Dan kun je je hele U-bochtredenering optuigen om zogenaamd aan te tonen dat het allemaal de schuld van "links" (destijds den Uyl) was, maar dan ben je een potje aan het liegen waar je U (bocht) tegen zegt.

quote:
De realiteit is dat de rechtse en conservatieve partijen maar wat graag willen, maar de progressieve en linkse niet. Dit omdat zij migratie en de culturele en demografische veranderingen die dit brengt als juist als zeer positief zien.

Daarom viert men ook 'diversiteit', daarom maakt men ruimte voor bijvoorbeeld de Islam. Daarom wil men ook voorrang voor statushouders, daarom is men voor coulantie en barmhartigheid mbt migratie.
Lulkoek. Rechtse retoriek. Het is gewoon niet waar. "Links" is nooit voorstander geweest van gastarbeiders, en diversiteit is NOOIT een argument geweest om immigranten binnen te halen. Dat allerlei figuren deze drogredenen al jaren luidkeels verkondigen vanaf de rechterzijde en dat het domme deel van hun kiezers dat heel graag napapegaait maakt het nog niet waar.
pi_221563905
Anyway, een vuurwerkbom bij een partijkantoor doir een "bezorgde burger".
pi_221563960
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 16:55 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Dit is geschiedvervalsing. Dat is gewoon niet waar. De VVD heeft al die gastarbeiders hierheen gehaald om slechtbetaald kutwerk te laten doen. En ze in daarvoor gebouwde wijken bij elkaar gepropt en vervolgens maar klagen dat ze niet willen integreren.

Dan kun je je hele U-bochtredenering optuigen om zogenaamd aan te tonen dat het allemaal de schuld van "links" (destijds den Uyl) was, maar dan ben je een potje aan het liegen waar je U (bocht) tegen zegt.
Nee hoor, het is verre van geschiedvervalsing. Het is toch echt het kabinet onder Den Uyl die deze wervingsverdragen heeft opgezegd waardoor zulke mensen (waarbij het doel was dat zij hier tijdelijk zouden werken) niet meer terugwilde. Zie ook:
quote:
De toename van het aantal vreemdelingen in Nederland was het gevolg van twee maatregelen van het kabinet-Den Uyl: in 1973 werden de zogenaamde ‘wervings-akkoorden’ met Marokko en Turkije opgezegd, wat betekende dat het voor werk-gevers niet meer was toegestaan om laaggeschoolde mannen uit die landen te halen.

Maar juist dit verbod op arbeidsmigratie leidde ertoe dat de gastarbeiders die er al waren besloten om niet meer terug te keren en gebruik te maken van het Europese recht op gezinshereniging: tijdelijke migratie werd permanente vestiging, met vrouw en kinderen.

Het straatbeeld werd door het kabinet-Den Uyl verder beïnvloed door de aanzegging van de onafhankelijkheid aan Suriname in 1975: vanaf 1973 vestigden meer dan tweehonderdduizend voormalige rijksgenoten zich in Nederland.

Bron
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 16:55 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Lulkoek. Rechtse retoriek. Het is gewoon niet waar. "Links" is nooit voorstander geweest van gastarbeiders, en diversiteit is NOOIT een argument geweest om immigranten binnen te halen. Dat allerlei figuren deze drogredenen al jaren luidkeels verkondigen vanaf de rechterzijde en dat het domme deel van hun kiezers dat heel graag napapegaait maakt het nog niet waar.
Je geeft hier een draai aan mijn argument. Ik zeg niet dat links een voorstander is van gastarbeiders. Ik stel dat progressief links de culturele en demografische veranderingen die migratie met zicht meebrengt als zeer positief ziet.

En dat is natuurlijk ook zo. Migratie beperkt zich niet tot arbeidsmigratie, maar is veel breder en dan kom je ook weer uit bij al die vermeende vluchtelingen en asielzoekers die hier zijn.

Bovendien beantwoord je de gestelde vragen niet eens. Hoe komt het dat progressieve en linkse partijen structureel tegen maatregelen zijn om migratie af te remmen of te beperken? Waarom zijn linkse en progressieve partijen tegen het stoppen van hulp aan illegalen? Waarom wilde een partij als PRO, voorheen GroenLinks-PvdA, honderden AZCs bijbouwen?
pi_221563969
quote:
14s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 17:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, het is verre van geschiedvervalsing. Het is toch echt het kabinet onder Den Uyl die deze wervingsverdragen heeft opgezegd waardoor zulke mensen (waarbij het doel was dat zij hier tijdelijk zouden werken) niet meer terugwilde. Zie ook:
[..]
[..]
Je geeft hier een draai aan mijn argument. Ik zeg niet dat links een voorstander is van gastarbeiders. Ik stel dat progressief links de culturele en demografische veranderingen die migratie met zicht meebrengt als zeer positief ziet.

En dat is natuurlijk ook zo. Migratie beperkt zich niet tot arbeidsmigratie, maar is veel breder en dan kom je ook weer uit bij al die vermeende vluchtelingen en asielzoekers die hier zijn.

Bovendien beantwoord je de gestelde vragen niet eens. Hoe komt het dat progressieve en linkse partijen structureel tegen maatregelen zijn om migratie af te remmen of te beperken? Waarom zijn linkse en progressieve partijen tegen het stoppen van hulp aan illegalen? Waarom wilde een partij als PRO, voorheen GroenLinks-PvdA, honderden AZCs bijbouwen?
Open er een topic over. Laten we het hier hebben over een bezorgde burger met een vuurwerkbom bij een partijkantoor.
pi_221564179
quote:
14s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 16:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Deze dader stelt hier dat het hem om het asielbeleid gaat. Dat is toch een probleem dat in stand worden gehouden door progressieve en linkse partijen.
Onzin...... rechtse partijen en rechtse kamermeerderheden zijn er al heel lang in dit land.
Het was primair hun verantwoordelijkheid hoe asielaanvrages te verwerken.

quote:
Ik vind het tevens vreemd dat je een brandbom bij een kantoor van de VVD als 'logischer' omschrijft. Dit is nooit logisch, bij geen enkele politieke partij.
Het is logischer de VVD en CDA verantwoordelijk te stellen, dat deed hij niet omdat zijn motieven niet alleen het asielbeleid is, Maar ook over migranten, over klimaatmaatregelen, stikstof, woningnood, lentekriebels,jodenhaat
genderbeleid.

quote de pvv-lievende-terrorist :
quote:
Het was een protest, om schade aan het D66-kantoor aan te richten. Een protestactie om aandacht te vragen voor de problematiek en afbraak van ons Nederland. Vanwege de migratiegekte, stikstofgekte, woningnoodgekte, gendergekte, Lentekriebels-gekte, de belastinggekte, Jodenhaat, bij D66 kan het allemaal niet gek genoeg”,

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 13-08-2026 17:50:20 ]
pi_221564218
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 17:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Onzin...... rechtse partijen en rechtse kamermeerderheden zijn er al heel lang in dit land.
Het was primair hun verantwoordelijkheid hoe asielaanvrages te verwerken.
[..]
Het is logischer de VVD en CDA verantwoordelijk te stellen, dat deed hij niet omdat zijn motieven niet alleen het asielbeleid is, Maar ook over migranten, over klimaatmaatregelen, stikstof, woningnood, lentekribels,jodenhaat
genderbeleid.

quote de pvv-lievende-terrorist :
[..]

Dat is dus niet juist, want rechtse partijen hebben talloze voorstellen gedaan om de migratie te beperken die constant worden afgeschoten door progressieve en linkse partijen.

En de VVD en CDA verantwoordelijk stellen voor Jodenhaat is al helemaal raar, want die komt de afgelopen jaren met name uit de Islamitische en progressief linkse kringen.
pi_221564243
[quote]14s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 17:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is dus niet juist, want rechtse partijen hebben talloze voorstellen gedaan om de migratie te beperken die constant worden afgeschoten door progressieve en linkse partijen. [/quote
onzin.... rechtse partijen hebben de kamermeerderheid. Zij moeten wetten aannemen..

quote:
En de VVD en CDA verantwoordelijk stellen voor Jodenhaat is al helemaal raar, want die komt de afgelopen jaren met name uit de Islamitische en progressief linkse kringen.
onzin.... progressief linkse kringen zijn niet zo anti-joden. Wel terecht: ... steeds meer mensen zien de Israelische terreur en massamoorden. Dat is antizionisme.
Overigens stel ik VVD en CDA niet verantwoordelijk voor toenemende jodenhaat, islamietenhaat, homohaat en transgenderhaat.
pi_221564267
quote:
14s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 16:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Man, geen idee waar je het over hebt. Je praat m.i. poep en zit voortdurend te stoken dat al de problemen liggen aan het feit dat er teveel vreemdelingen over je erf lopen. Zowel links als rechts onderkennen het probleem met de massaimmigratie. De spreidingswet zorgt niet voor meer immigratie, al jarenlang zijn er opvanglokaties gesloten.
pi_221564367
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 17:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
onzin.... progressief linkse kringen zijn niet zo anti-joden. Wel terecht: ... steeds meer mensen zien de Israelische terreur en massamoorden. Dat is antizionisme.
Overigens stel ik VVD en CDA niet verantwoordelijk voor toenemende jodenhaat, islamietenhaat, homohaat en transgenderhaat.
We kunnen toch echt vanuit de twee contreien die ik aanhaalde een uitgesproken obsessie zien met inderdaad Israël, het enige Joodse land ter wereld waarvan het bestaansrecht nogal eens ter discussie wordt gesteld, maar het kent helaas ook een glijdende schaal naar het verspreiden van haat, complottheorieën (zoals bijvoorbeeld twee jaar terug op het partijcongres van GroenLinks/PvdA of zelfs uitgesproken antisemitisme en geweld.

Dat probleem beperkt zich niet tot Nederland trouwens, het is helaas in meerdere Westerse landen zichtbaar. Dit proberen te framen als 'antizionisme' gaat het niet voor je doen.

Immers, een beeldje van Anne Frank of Stolpersteine vernielen of bekladden, Israëliërs zomaar willen uitsluiten of verbaal of zelfs fysiek bejegenen, complottheorieën over Israël of Joden verspreiden, is allemaal geen antizionisme.
pi_221564412

Terrorist Berry maakt zelfs op de rechtbanktekening een verwarde indruk.

quote:
Van D. werd in augustus 2018 tot drie jaar cel veroordeeld voor het veroorzaken van drie branden in twee maanden tijd bij vervoersbedrijf Arriva in Tilburg, waar hij als buschauffeur werkte. In hoger beroep kwam daar nog een half jaar bij. Van D. zou gefrustreerd zijn geweest over zijn ontslag.
En zoals vaak bij dit soort figuren ontbreken de twee W's (werk en een wijf).
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 13 augustus 2026 @ 18:29:54 #63
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221564471
Topic is weer vakkundig gekaapt zie ik. :O
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  donderdag 13 augustus 2026 @ 18:32:20 #64
459912 FlippingCoin
pi_221564483
quote:
10s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 18:22 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]

Terrorist Berry maakt zelfs op de rechtbanktekening een verwarde indruk.
[..]
En zoals vaak bij dit soort figuren ontbreken de twee W's (werk en een wijf).
Niemand kan er echt zo uitzien toch. :') Volgens mij zijn de tekenaars echt heel slecht gewoon.
  Moderator donderdag 13 augustus 2026 @ 18:45:31 #65
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221564542
quote:
16s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 18:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Niemand kan er echt zo uitzien toch. :') Volgens mij zijn de tekenaars echt heel slecht gewoon.
Valt vaak mee. ze zijn alleen niet heel druk met je er goed opzetten ;p
- vmi voor intimi -
  donderdag 13 augustus 2026 @ 19:02:37 #66
459912 FlippingCoin
pi_221564698
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 18:45 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Valt vaak mee. ze zijn alleen niet heel druk met je er goed opzetten ;p
Het lijkt wel een karper. :+
pi_221564829
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 18:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Man, geen idee waar je het over hebt. Je praat m.i. poep en zit voortdurend te stoken dat al de problemen liggen aan het feit dat er teveel vreemdelingen over je erf lopen. Zowel links als rechts onderkennen het probleem met de massaimmigratie. De spreidingswet zorgt niet voor meer immigratie, al jarenlang zijn er opvanglokaties gesloten.
De huidige opvangcapaciteit is historisch hoog (of dat nu noodopvang is of permanent, maakt helemaal niets uit). Dat er wat geschoven is met bedden en er locaties zijn 'gesloten' doet daar helemaal niets aan af.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221564877
quote:
16s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 19:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Het lijkt wel een karper. :+

:+
"Common sense is not so common" --Voltaire
pi_221564889
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 19:25 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
De huidige opvangcapaciteit is historisch hoog (of dat nu noodopvang is of permanent, maakt helemaal niets uit). Dat er wat geschoven is met bedden en er locaties zijn 'gesloten' doet daar helemaal niets aan af.
Tja, dan moeten bezorgde buschauffeurs natuurlijk wel explosieven door een brievenbus rommelen, zodat hun stem tenminste wordt gehoord. De mensen moeten maar eens wakker worden, en zo.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_221564906
https://www.coa.nl/nl/tijdlijn-30-jaar-coa

Iets met niet weten hoe om te gaan met?
pi_221564950
quote:
2s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 19:34 schreef OllieA het volgende:

[..]
Tja, dan moeten bezorgde buschauffeurs natuurlijk wel explosieven door een brievenbus rommelen, zodat hun stem tenminste wordt gehoord. De mensen moeten maar eens wakker worden, en zo.
Wat had ie dan moeten doen? Met de dubbeldekker een pui van een AZC binnenrijden?
  donderdag 13 augustus 2026 @ 19:45:06 #72
459912 FlippingCoin
pi_221564978
quote:
10s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 19:33 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
:D
pi_221565000
quote:
10s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 19:33 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Meiden met een karper topic _O_ *O* _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221565045
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 19:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Meiden met een karper topic _O_ *O* _O_
Classic _O_
"Common sense is not so common" --Voltaire
  donderdag 13 augustus 2026 @ 19:56:49 #75
459912 FlippingCoin
pi_221565079
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 19:37 schreef Firuze60 het volgende:
https://www.coa.nl/nl/tijdlijn-30-jaar-coa

Iets met niet weten hoe om te gaan met?
Interessant, in de periode 1994 tot 2024 is het aantal locaties is geëxplodeerd tot ruim 300, evenals de hoeveelheid COA medewerkers. Veelal PvdA’ers en VVD’ers als bewindspersonen.
pi_221565102
quote:

[..]

Ik denk dat de rechtse partijen de migratieproblemen in stand houden. Die hebben helemaal geen zin om ze op te lossen zolang die problemen voor het electoraat een belangrijke reden is om op ze te stemmen. Problemen met migratie leveren rechts een boel stemmen op. Dat is gewoon een hele perverse prikkel.

Kom gewoon niet aan met dat kulverhaal dat de partijen die al die tijd te klein waren om te regeren dit in stand gehouden hebben.
Klopt hoor, die cultiveren dit soort problematiek altijd zorgvuldig.
  Moderator donderdag 13 augustus 2026 @ 20:03:21 #77
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221565135
quote:
10s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 19:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klopt hoor, die cultiveren dit soort problematiek altijd zorgvuldig.
Geld, idealisme, geopolieke ambities, de reden maakt me niet echt uit. Feit is dat beide kampen er blijkbaar goed garen bij spinnen anders was er inmiddels wel iets veranderd zou je denken.
- vmi voor intimi -
  donderdag 13 augustus 2026 @ 20:04:42 #78
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221565152
quote:

[..]

Wat is dit voor complotdenken? :')

Man man, als je dit serieus meent dan kunnen we voor alles wel wat verzinnen.
  donderdag 13 augustus 2026 @ 20:05:40 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221565166
Dat deze "bezorgde burger" eens even echt bezorgd mag zijn in de gevangenis.
pi_221565635
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 20:03 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Geld, idealisme, geopolieke ambities, de reden maakt me niet echt uit. Feit is dat beide kampen er blijkbaar goed garen bij spinnen anders was er inmiddels wel iets veranderd zou je denken.
Dit proberen bij beide kampen neer te leggen is echt onzin. De VVD liet bewust Rutte IV vallen op een leugen over nareizigers op nareizigers op nareizigers. En dat terwijl er toen een zeer fors maatregelenpakket klaarlag om de migratie over de hele linie fors te verminderen. Dus met steun van CDA, D66 en CU.
Als dat gewoon was doorgevoerd, dan waren er nu gewoon veel minder asielzoekers en arbeidsmigranten geweest.
Maar nee, het moest van de rechtse partijen nog radicaler en incapabeler en dus gebeurde er geen zak.
En dat is vanuit hun perspectief helemaal niet zo vervelend. Want hoe langer het een probleem is, hoe langer ze het uit kunnen melken.
  Moderator donderdag 13 augustus 2026 @ 20:58:11 #81
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221565671
quote:
10s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 20:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dit proberen bij beide kampen neer te leggen is echt onzin. De VVD liet bewust Rutte IV vallen op een leugen over nareizigers op nareizigers op nareizigers. En dat terwijl er toen een zeer fors maatregelenpakket klaarlag om de migratie over de hele linie fors te verminderen. Dus met steun van CDA, D66 en CU.
Als dat gewoon was doorgevoerd, dan waren er nu gewoon veel minder asielzoekers en arbeidsmigranten geweest.
Maar nee, het moest van de rechtse partijen nog radicaler en incapabeler en dus gebeurde er geen zak.
En dat is vanuit hun perspectief helemaal niet zo vervelend. Want hoe langer het een probleem is, hoe langer ze het uit kunnen melken.
Dan sla je wel wat stappen over in mijn beleving maar ja, dat zeker ook gebeurd.
- vmi voor intimi -
pi_221565713
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 20:58 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Dan sla je wel wat stappen over in mijn beleving maar ja, dat zeker ook gebeurd.
Ja, een paar verkiezingen en formaties en dus stilstand qua beleid. Maar feit is dat door kabinetsval jarenlang geen zak is gebeurd op dit dossier, ondanks database boze rechtse partijen er alle kans voor hadden.
  Moderator donderdag 13 augustus 2026 @ 21:02:10 #83
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221565727
quote:
10s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 21:00 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ja, een paar verkiezingen en formaties en dus stilstand qua beleid. Maar feit is dat door kabinetsval jarenlang geen zak is gebeurd op dit dossier, ondanks database boze rechtse partijen er alle kans voor hadden.
Die waren niet boos genoeg denk ik ;)
- vmi voor intimi -
pi_221565758
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 21:02 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Die waren niet boos genoeg denk ik ;)
Of wel en ze willen graag boos kunnen blijven. Dus doen ze niet echt hun best om beleid te maken ;).
pi_221565831
quote:
10s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 20:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Bijna.

VVD wilde de gezinshereniging van vluchtelingen via een quotum beperken, hier waren D66 en CU het niet mee eens, daardoor viel het kabinet. De claim over de aantallen nareizigers (van Yesilgoz) kwam nadien pas tijdens een interview.

Bovendien viel het met die maatregelen die er klaar lagen enorm mee, daarvan was de instroom niet significant gedaald.
pi_221565858
quote:
10s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 21:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Of wel en ze willen graag boos kunnen blijven. Dus doen ze niet echt hun best om beleid te maken ;).
Ik vraag mij af op basis waarvan je concludeert dat deze mensen 'boos' zouden zijn. Er is met name veel boosheid bij progressief links over rechts, dat is ook uit jouw posts op te maken. Heb je vanuit dat perspectief niet het idee dat hier met name veel projectie een rol speelt?

Migratie willen beperken is namelijk niet hetzelfde als 'boos' zijn, dat is simpelweg een goed streven om een land te willen beschermen. In tegenstelling tot velen in de progressieve en linkse milieus, zijn niet alle mensen ervan overtuigt dat nog meer kansarme gelukzoekers uit allerlei niet-Westerse derdewereldlanden hier, een goed idee is.
  donderdag 13 augustus 2026 @ 21:19:01 #87
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221565924
quote:
14s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 21:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vraag mij af op basis waarvan je concludeert dat deze mensen 'boos' zouden zijn. Er is met name veel boosheid bij progressief links over rechts, dat is ook uit jouw posts op te maken. Heb je vanuit dat perspectief niet het idee dat hier met name veel projectie een rol speelt?

Migratie willen beperken is namelijk niet hetzelfde als 'boos' zijn, dat is simpelweg een goed streven om een land te willen beschermen. In tegenstelling tot velen in de progressieve en linkse milieus, zijn niet alle mensen ervan overtuigt dat nog meer kansarme gelukzoekers uit allerlei niet-Westerse derdewereldlanden hier, een goed idee is.
Merken we ook echt aan de rellen en deze aanslag ja. Komt stuk voor stuk uit rechtse kringen.
pi_221565945
quote:

[..]

Sorry maar nu ben je echt aan het raaskallen _O-
  donderdag 13 augustus 2026 @ 21:21:32 #89
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221565949
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 21:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Merken we ook echt aan de rellen ja.
Ja daar reageren jullie als een stier op een rode lap op. Die paar relletjes :D
pi_221565953
quote:

[..]
Merken we ook echt aan de rellen en deze aanslag ja. Komt stuk voor stuk uit rechtse kringen.
Met een blije bakkes een cobra door de brievenbus van het D66-partijkantoor gooien.
  donderdag 13 augustus 2026 @ 21:24:15 #91
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221565981
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 21:21 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Ja daar reageren jullie als een stier op een rode lap op. Die paar relletjes :D
Het is ondermijning van de rechtstaat. Mag van mij hard tegen worden opgetreden
pi_221565987
quote:
Links Nederland is terecht boos omdat zij beticht worden van het heulen met de vijanden van het recht op vrije meningsuiting voor ieder mens.
pi_221565996
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 21:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Mag die arme jongen niets eens gezellig Sieg Heilen?
  donderdag 13 augustus 2026 @ 21:36:21 #94
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221566118
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 21:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Mee eens
pi_221566281
quote:

[..]
Deze aanslag staat los van welke rellen dan ook. De neiging tot rellen zien we trouwens zowel bij rechts als links terug.
quote:
10s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 21:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Sorry maar nu ben je echt aan het raaskallen _O-
Geen onderbouwing van de eerdere claim dus maar enkel een ad hominem, dat dacht ik al wel.
  Moderator donderdag 13 augustus 2026 @ 22:15:53 #96
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221566497
quote:
9s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 21:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Mag die arme jongen niets eens gezellig Sieg Heilen?
wel. Alleen als je niet "Nederland voor Nederlanders!" roept.

En als je een nepsnorretje met je vinger maakt loop je ook gevaar.
- vmi voor intimi -
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 21:48:13 #97
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221573602
quote:
De explosie bij het partijkantoor van D66 in Den Haag in mei was volgens verdachte Berry van D. een protestactie tegen onder meer het asielbeleid. Dat zei hij donderdag in de rechtbank.
Van D. liet op 7 mei een vuurwerkbom afgaan bij het pand aan de Lange Houtstraat. Dat deed hij "uit protest" en om aandacht te vragen voor "de problematiek en afbraak van Nederland".

Het pand raakte die avond beschadigd. Binnen waren er volgens het Openbaar Ministerie dertig mensen aanwezig, vooral leden van de jongerentak van de partij. Van D. zei dat hij niet wist dat er mensen binnen waren.

Het OM verdenkt de man van handelen met een terroristisch oogmerk. "Hij had een politieke boodschap en wilde andersdenkenden de mond snoeren", zei de officier van justitie.

De verdachte werd aangehouden in de Grote Marktstraat. Hij had twee messen bij zich. Het OM gaat ervan uit dat hij alleen heeft gehandeld. Van D. wordt binnenkort ter observatie opgenomen in het Pieter Baan Centrum.

'Met democratisch stemmen heb ik niets bereikt'
De man heeft eerder bij de politie geen verklaring willen afleggen over zijn motief. In de rechtbank zei hij dat Nederland geen fijn land meer zou zijn. Daarbij noemde hij onder meer de klimaatcrisis en de woningnood. "Met democratisch stemmen heb ik al jaren niets bereikt. Met vreedzaam demonstreren schieten we ook niets op", zei hij. "Ik ben me ervan bewust dat mijn protestactie buitenproportioneel is geweest. Bij een volgende actie ga ik het zeker anders doen, vreedzaam en zonder cobra's."

Op een vraag van de rechtbank bevestigde de 37-jarige verdachte dat hij op 20 september vorig jaar op het Malieveld demonstreerde tegen het asiel- en migratiebeleid in Nederland. Die dag braken ernstige rellen uit en keerden demonstranten zich tegen de politie. Op vragen over hoe hij aan een cobra kwam, beriep de man zich op zijn zwijgrecht.

De rechtbank besloot na een pleidooi van zijn advocaat dat de omvang van de aanklacht in stand blijft. Volgens de rechtbank is er op dit moment een voldoende stevige verdenking dat de cobra in het partijkantoor is gegooid met een terroristisch oogmerk en dat daardoor levensgevaar is ontstaan.
https://www.nu.nl/binnenl(...)gen-asielbeleid.html
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')