Dat is vooral een misvatting die leeft bij mensen die uitgesproken progressief en links zijn en elke millimeter afwijking van de eigen standpunten als 'racisme', 'xenofobie', 'extreemrechts' of 'fascisme' zien.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Opmerkelijke uitspraak met de kennis dat dit forum verzuipt in een tsunami van extreemrechtse drek.
Opnieuw 'voor zover mij bekend'. Ik geef met bronnen aan dat de feiten anders zijn dan 'wat jou bekend is'. Je zegt nu dat je je er niet in verdiept, maar stelt op de vorige pagina wel dat het bij de vuurwerkgooiers om lone wolves gaat en niet om 'organisaties zoals Antifa', wat dus onjuist is.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:27 schreef HowardRoark het volgende:
Nee hoor, achter die demonstraties zat voor zover mij bekend simpelweg geen georganiseerde groepering. En als dat wel zo was (ik verdiep mij namelijk niet in die protesten) dan mogen die van mij ook wordt weggezet als terreurgroepering. En ik heb dat volgens mij nu al meerdere keer aangegeven en je blijft dit aanhalen.
Op jouw manier dan; als er inderdaad groeperingen zijn die uit naam van Antifa op gewelddadige wijze hun standpunten aan de man willen brengen, mogen die van mij uiteraard prima als terreurorganisatie aangemerkt worden.quote:Ik heb echter nog niet eenzelfde argument gezien vanuit de andere kant, daar wordt tot op de dag vandaag Antifa gebagatelliseerd en verdedigd.
Voor zover jou bekend, naar ik aanneem...quote:Dat wekt de vraag op hoe dit komt? En het antwoord is dat helaas velen aan de linker en progressieve kant van het spectrum een groepering als Antifa zien als iets goeds, mensen die strijden voor het juiste. Daarom was men bijvoorbeeld bij GL-PvdA ook zo kribbig dat Antifa het stempel kreeg van 'terreurgroepering'.
Ah, en wat zijn de feiten precies volgens jou?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 11:22 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Opnieuw 'voor zover mij bekend'. Ik geef met bronnen aan dat de feiten anders zijn dan 'wat jou bekend is'. Je zegt nu dat je je er niet in verdiept, maar stelt op de vorige pagina wel dat het bij de vuurwerkgooiers om lone wolves gaat en niet om 'organisaties zoals Antifa', wat dus onjuist is.
Met dat je het prima vindt dat zulke organisaties 'als die daar daadwerkelijk waren' als terroristisch aangemerkt mogen worden, negeer je dat wat 'voor zover jou bekend was' niet strookt met de feiten. Top dat zo'n stempel mag van jou, maar je gaat er dus ondanks herhaling nog steeds vanuit dat die daar niet waren.
Herhaaldelijk aangeven dat wat 'voor zover jou bekend' is niet strookt met de feiten is duidelijk zinloos. In plaats van 'oh shit, ik dacht dat het zo zat, maar ik zat er naast' draai je er liever omheen en verleg je het weer naar Antifa:
[..]
Op jouw manier dan; als er inderdaad groeperingen zijn die uit naam van Antifa op gewelddadige wijze hun standpunten aan de man willen brengen, mogen die van mij uiteraard prima als terreurorganisatie aangemerkt worden.
[..]
Voor zover jou bekend, naar ik aanneem...
Daar vraag je nu -opnieuw ontwijkend- naar terwijl je net zegt dat ik dat blijf herhalen?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 11:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, en wat zijn de feiten precies volgens jou?
Dat is vooral een misvatting die bij jou leeft.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 11:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is vooral een misvatting die leeft bij mensen die uitgesproken progressief en links zijn en elke millimeter afwijking van de eigen standpunten als 'racisme', 'xenofobie', 'extreemrechts' of 'fascisme' zien.
Als je zelf iets meer richting het politieke midden beweegt, zul je zien dat FOK! een mooie verzameling van zowel rechtse als linkse opvattingen is.
Jij hebt nergens een groepering genoemd noch laten zien wat de feiten wel zijn. Je hebt het meermaals zitten problematiseren dat ik sprak over 'losse individuen', waarbij ik nog duidelijk aangaf dat áls er een groep achter zulk geweld zit, die van mij zonder problemen mag worden weggezet als een terreurgroepering. Het is mij dan ook onduidelijk wat nog meer wilt horen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 11:51 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Daar vraag je nu -opnieuw ontwijkend- naar terwijl je net zegt dat ik dat blijf herhalen?
Flauw gedoe. Je leest het maar terug.
Nee hoor, integendeel. Mijn analyse is spot-on. Jij weet deze ook te bevestigen. Immers maak jij de aantijging dat FOK! zou verzuipen in een tsunami van extreemrechtse drek, terwijl je als mij niet vergis zelf PvdD stemt, wat een hele radicaal linkse partij betreft. Dat mag natuurlijk, maar het zorgt voor een vertekend wereldbeeld van de sentimenten op FOK!. Je hebt hier zowel linkse als rechtse users en dit vormt een mooie balans. FOK! is geen extreemrechts forum.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is vooral een misvatting die bij jou leeft.
Je vergist je. En dat gebeurt vrij vaak.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, integendeel. Mijn analyse is spot-on. Jij weet deze ook te bevestigen. Immers maak jij de aantijging dat FOK! zou verzuipen in een tsunami van extreemrechtse drek, terwijl je als mij niet vergis zelf PvdD stemt, wat een hele radicaal linkse partij betreft. Dat mag natuurlijk, maar het zorgt voor een vertekend wereldbeeld van de sentimenten op FOK!. Je hebt hier zowel linkse als rechtse users en dit vormt een mooie balans. FOK! is geen extreemrechts forum.
nouja je ziet het, wat kritiek op antifa en het loopt hier uit de hand, vrij bizar.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Opmerkelijke uitspraak met de kennis dat dit forum verzuipt in een tsunami van extreemrechtse drek.
misschien moet je dan eens beginnen dit uit te leggen aan je eigen mods anders wordt het nooit wat natuurlijkquote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:10 schreef Straatcommando. het volgende:
Oh ik dacht dat dit topic over d66 en de aanslag op hun kantoor was. My bad.
Het was niet zo'n probleem als je dat in een Antifa topic had gedaan.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
nouja je ziet het, wat kritiek op antifa en het loopt hier uit de hand, vrij bizar.
Zeker als het de gebruikelijke modus operandi is van dergelijke types…quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het was niet zo'n probleem als je dat in een Antifa topic had gedaan.
Maar als je hier over Antifa begint, dat hier volstrekt geen relatie mee heeft, dan gaan mensen vanzelf denken dat je er andere bedoelingen mee hebt.
Als je zelf linkser dan Mao bent dan lijkt al het andere al vrij snel extreemrechts idd.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 09:59 schreef HowardRoark het volgende:
Is er inmiddels al meer bekend over het motief van de dader?
quote:Explosie bij partijkantoor D66 was 'een protest tegen asielbeleid'
De explosie bij het partijkantoor van D66 in Den Haag in mei was een protestactie tegen onder meer het asielbeleid. Dat zei verdachte Berry van D. vanochtend in de rechtbank in Den Haag, waar hij terechtstaat.
"Op 7 mei ben ik naar de Lange Houtstraat gegaan, uit protest, om schade aan het kantoor van D66 aan te richten. Met mijn protestactie wilde ik aandacht vragen voor de problematiek en afbraak van Nederland", zei Van D.
Het pand raakte die avond beschadigd door een vuurwerkbom, die door de brievenbus werd gegooid. Binnen waren volgens het Openbaar Ministerie (OM) dertig mensen aanwezig, vooral leden van de jongerentak van de partij.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)st-tegen-asielbeleid
Het is logischer een brandbom te bezorgen bij een kantoor van de VVD, want die zat het meest in de regeringen de laatste 30 jaar... en dus het meest verantwoordelijk voor het huidige asielbeleid.quote:
"Voor normale Nederlanders is dit geen fijn land meer"quote:
Ach ja.... een Wildersfan. In 2018 al intimiderend gewelddadig met die bussen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:27 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
"Voor normale Nederlanders is dit geen fijn land meer"
Aldus de ex buschauffeur die is veroordeeld voor het in brand steken van stadsbussen.
https://nos.nl/artikel/26(...)oorzaker-van-ellende
Deze dader stelt hier dat het hem om het asielbeleid gaat. Dat is toch een probleem dat in stand worden gehouden door progressieve en linkse partijen. Ik vind het tevens vreemd dat je een brandbom bij een kantoor van de VVD als 'logischer' omschrijft. Dit is nooit logisch, bij geen enkele politieke partij.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is logischer een brandbom te bezorgen bij een kantoor van de VVD, want die zat het meest in de regeringen de laatste 30 jaar... en dus het meest verantwoordelijk voor het huidige asielbeleid.
Maar ja... dat heb je bij die agressieve rechtse lieden: die leggen graag de schuld/veranwoordelijkheid bj links in dit soort zaken.
Nee hoor, zijn handelen maakt hem immers een terrorist.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ach ja.... een Wildersfan. In 2018 al intimiderend gewelddadig met die bussen.
Terroristisch oogmerk was de aanklacht. Is het teveel gezegd de man een terrorist te noemen ?
Hoe danquote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Deze dader stelt hier dat het hem om het asielbeleid gaat. Dat is toch een probleem dat in stand worden gehouden door progressieve en linkse partijen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |