Onder een eufemisme van 'antifascisme' manifesteert Antifa zich als een extremistisch linkse groepering, met een nadruk op antikapitalisme, anarchisme en anti-institutioneel extremisme.quote:Op maandag 11 mei 2026 19:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dezelfde ideologie? Is dat wel zo?
En wat is die ideologie dan?
Fascisme is kut en moet zo nodig met geweld vernietigd worden? Dat herdenken we toch op 4 mei.
Of bedoel je dat die Nederlanders te Nederland vermeende fascisten gewelddadig willen uitschakelen of doden?
Noem die mensen , bij eigennaam of organisatie.
Ik hoor er niks van.
Als hier groeperingen achter zitten dan kunnen die toch als terreurgroepering worden weggezet? Ik vind dat prima.quote:Op maandag 11 mei 2026 20:05 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Toch wel, groepen die georganiseerd op demonstraties afkomen om te rellen reduceer je -ten onrechte- tot 'mensen die niet bij een beweging of organisatie zitten'.
[..]
Zoals gezegd, ten onrechte:
[..]
[..]
En dat zijn slechts 2 voorbeelden waarbij het niet slechts gaat om 'mensen die niet bij een beweging of organisatie zitten' en die bereid zijn tot intimidatie, vandalisme en geweld.
[..]
Nou kun je me verontwaardigd vragen wat er moeilijk te begrijpen is, maar extreemrechtse groepen komen dus juist georganiseerd op anti-AZC-demonstraties af met gecoördineerde rellen en geweld tegen politie en gemeenten waar AZC's in de planning staan.
Dat Antifa geen georganiseerde gecentraliseerde groepering is, is je al zo vaak uitgelegd dat ik ook jouw vraag 'wat ik zo moeilijk vind om te begrijpen' weer best ironisch vind.
het bestaan van antifa ontkennen, dan ben je gewoon af natuurlijk. Lekker boeien dat het niet 1 baas heeft.quote:Op maandag 11 mei 2026 20:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Onder een eufemisme van 'antifascisme' manifesteert Antifa zich als een extremistisch linkse groepering, met een nadruk op antikapitalisme, anarchisme en anti-institutioneel extremisme.
Ook is men betrokken bij klimaatdemonstraties en de bekende pro-Palestijnse demonstraties. Het is dus een verzameling van extreemlinks gedachtegoed, waarbij de thema's die op voorgrond komen kunnen wisselen.
[..]
Als hier groeperingen achter zitten dan kunnen die toch als terreurgroepering worden weggezet? Ik vind dat prima.
En hoe praat dat voor jou deze aanslag op het D66-kantoor precies goed?quote:Op maandag 11 mei 2026 21:46 schreef FlippingCoin het volgende:
mensen maken niet publiek dat ze lid zijn van antifa dan zijn ze niet aan te pakken; dan laten we de mocro maffia ook maar voor wat het is.
Walgelijk ondoordacht ongeïnformeerd ronduit dom verwijt, en dat op de vroege morgen, schaam jezelf jij beest.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 07:42 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En hoe praat dat voor jou deze aanslag op het D66-kantoor precies goed?
Vanwaar dan wel jouw dwangmatige behoefte om het over antifa te hebben als het gaat om een aanslag op het D66-partijkantoor?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 07:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Walgelijk ondoordacht ongeïnformeerd ronduit dom verwijt, en dat op de vroege morgen, schaam jezelf jij beest.
Vanwaar jouw noodzaak die terroristen te verdedigen?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Vanwaar dan wel jouw dwangmatige behoefte om het over antifa te hebben als het gaat om een aanslag op het D66-partijkantoor?
Laten we het over het mytische Antifa hebben, dan hoeven we het tenminste niet over de in zwarte hoodies geklede "bezorgde burgers" die vuurwerkbommen naar de politie gooien te hebben.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 09:08 schreef Isdatzo het volgende:
Gaat iemand voor de tiende keer die 'grap' maken over het pand sluiten?
Omdat dit het lopende onderwerp in dit topic was, ben jij niet in staat terug te lezen of zo? Nog meer dingen die ik je moet voorkouwen nitwit?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Vanwaar dan wel jouw dwangmatige behoefte om het over antifa te hebben als het gaat om een aanslag op het D66-partijkantoor?
Volgens mij was jijzelf ook in discussie over dit onderwerp makker! Lijkt wel alsof jullie in een collectieve psychose verkeren vandaag.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 09:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Laten we het over het mytische Antifa hebben, dan hoeven we het tenminste niet over de in zwarte hoodies geklede "bezorgde burgers" die vuurwerkbommen naar de politie gooien te hebben.
Tja, en dit is geen uitzondering.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 09:04 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Vanwaar jouw noodzaak die terroristen te verdedigen?
Mwah, dat is meer jouw narratief. Net als je poging vuurwerkgooiers als lone wolves neer te zetten terwijl duidelijk gemaakt wordt dat dit duidelijk al jaren niet het geval is. Daar wordt dan overheen gereageerd om elders gewoon weer hetzelfde te herhalen. Maar goed, dat is geen uitzondering.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 09:59 schreef HowardRoark het volgende:
Er is hier oprecht nog geen user geweest die afstand heeft genomen van Antifa, het is helaas een aaneenschakeling van het bagatelliseren en verdedigen van deze terreurgroepering wat dan ook genoeg zegt over de sentimenten, die zich in de uiterst linkerhelft van het politieke spectrum bevinden.
Ik verdedig juist niets. Maar waarom zijn jullie zo wanhopig bezig om met een vage verwijzing naar Antifa dit soort aanslagen goed te praten?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 09:04 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Vanwaar jouw noodzaak die terroristen te verdedigen?
Nee hoor, achter die demonstraties zat voor zover mij bekend simpelweg geen georganiseerde groepering. En als dat wel zo was (ik verdiep mij namelijk niet in die protesten) dan mogen die van mij ook wordt weggezet als terreurgroepering.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:19 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Mwah, dat is meer jouw narratief. Net als je poging vuurwerkgooiers als lone wolves neer te zetten terwijl duidelijk gemaakt wordt dat dit duidelijk al jaren niet het geval is. Daar wordt dan overheen gereageerd om elders gewoon weer hetzelfde te herhalen. Maar goed, dat is geen uitzondering.
Kennelijk is de vanzelfsprekendheid dat terreur van links of rechts, midden of van voor naar achter op geen enkele wijze goed te praten valt niet voldoende, en hebben sommige contreien het nodig een expliciete afkeuring te lezen om het boze, woelige onderbuik sentiment gerust te stellen. Soit.
Dat bedoel ik, waarom die dwangmatige neiging om het onderwerp af te leiden van waar het eigenlijk over gaat?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 09:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Omdat dit het lopende onderwerp in dit topic was, ben jij niet in staat terug te lezen of zo? Nog meer dingen die ik je moet voorkouwen nitwit?
Ik haak in op een lopende discussie knul, ik begrijp dat jij liever hebt dat onderwerpen als antifa vermeden worden, maar dan moet je niet bij mij zijn daar ik slechts reageer.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, waarom die dwangmatige neiging om het onderwerp af te leiden van waar het eigenlijk over gaat?
Is dat puur om je eigen radicale straatje schoon te vegen?
Waarom zo dwangmatig liegen?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 09:59 schreef HowardRoark het volgende:
Is er inmiddels al meer bekend over het motief van de dader? Er wordt weliswaar gesproken over een 'terroristisch motief' maar meer niet. Dus het blijft gissen naar wat dit precies was en tevens of de dader bij een groepering was aangesloten.
[..]
Tja, en dit is geen uitzondering.
Er is hier oprecht nog geen user geweest die afstand heeft genomen van Antifa, het is helaas een aaneenschakeling van het bagatelliseren en verdedigen van deze terreurgroepering wat dan ook genoeg zegt over de sentimenten, die zich in de uiterst linkerhelft van het politieke spectrum bevinden.
Het was een nieuw deel en het enige wat je blijkbaar kan is off topic gaan en op de man spelen. Dan ben je wel een beetje meelijwekkendquote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik haak in op een lopende discussie knul, ik begrijp dat jij liever hebt dat onderwerpen als antifa vermeden worden, maar dan moet je niet bij mij zijn daar ik slechts reageer.
Opmerkelijke uitspraak met de kennis dat dit forum verzuipt in een tsunami van extreemrechtse drek.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:38 schreef FlippingCoin het volgende:
de spreekwoordelijke kogel die fok de das omdoet kwam weer van extreem links.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |