abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221565102
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 16:39 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Hoe dan :D Al die jaren oppositie voeren en dan toch zoveel macht hebben?

Ik denk dat de rechtse partijen de migratieproblemen in stand houden. Die hebben helemaal geen zin om ze op te lossen zolang die problemen voor het electoraat een belangrijke reden is om op ze te stemmen. Problemen met migratie leveren rechts een boel stemmen op. Dat is gewoon een hele perverse prikkel.

Kom gewoon niet aan met dat kulverhaal dat de partijen die al die tijd te klein waren om te regeren dit in stand gehouden hebben.
Klopt hoor, die cultiveren dit soort problematiek altijd zorgvuldig.
  Moderator donderdag 13 augustus 2026 @ 20:03:21 #77
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221565135
quote:
10s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 19:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klopt hoor, die cultiveren dit soort problematiek altijd zorgvuldig.
Geld, idealisme, geopolieke ambities, de reden maakt me niet echt uit. Feit is dat beide kampen er blijkbaar goed garen bij spinnen anders was er inmiddels wel iets veranderd zou je denken.
- vmi voor intimi -
  donderdag 13 augustus 2026 @ 20:04:42 #78
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221565152
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 16:39 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Hoe dan :D Al die jaren oppositie voeren en dan toch zoveel macht hebben?

Ik denk dat de rechtse partijen de migratieproblemen in stand houden. Die hebben helemaal geen zin om ze op te lossen zolang die problemen voor het electoraat een belangrijke reden is om op ze te stemmen. Problemen met migratie leveren rechts een boel stemmen op. Dat is gewoon een hele perverse prikkel.

Kom gewoon niet aan met dat kulverhaal dat de partijen die al die tijd te klein waren om te regeren dit in stand gehouden hebben.
Wat is dit voor complotdenken? :')

Man man, als je dit serieus meent dan kunnen we voor alles wel wat verzinnen.
  donderdag 13 augustus 2026 @ 20:05:40 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221565166
Dat deze "bezorgde burger" eens even echt bezorgd mag zijn in de gevangenis.
pi_221565635
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 20:03 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Geld, idealisme, geopolieke ambities, de reden maakt me niet echt uit. Feit is dat beide kampen er blijkbaar goed garen bij spinnen anders was er inmiddels wel iets veranderd zou je denken.
Dit proberen bij beide kampen neer te leggen is echt onzin. De VVD liet bewust Rutte IV vallen op een leugen over nareizigers op nareizigers op nareizigers. En dat terwijl er toen een zeer fors maatregelenpakket klaarlag om de migratie over de hele linie fors te verminderen. Dus met steun van CDA, D66 en CU.
Als dat gewoon was doorgevoerd, dan waren er nu gewoon veel minder asielzoekers en arbeidsmigranten geweest.
Maar nee, het moest van de rechtse partijen nog radicaler en incapabeler en dus gebeurde er geen zak.
En dat is vanuit hun perspectief helemaal niet zo vervelend. Want hoe langer het een probleem is, hoe langer ze het uit kunnen melken.
  Moderator donderdag 13 augustus 2026 @ 20:58:11 #81
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221565671
quote:
10s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 20:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dit proberen bij beide kampen neer te leggen is echt onzin. De VVD liet bewust Rutte IV vallen op een leugen over nareizigers op nareizigers op nareizigers. En dat terwijl er toen een zeer fors maatregelenpakket klaarlag om de migratie over de hele linie fors te verminderen. Dus met steun van CDA, D66 en CU.
Als dat gewoon was doorgevoerd, dan waren er nu gewoon veel minder asielzoekers en arbeidsmigranten geweest.
Maar nee, het moest van de rechtse partijen nog radicaler en incapabeler en dus gebeurde er geen zak.
En dat is vanuit hun perspectief helemaal niet zo vervelend. Want hoe langer het een probleem is, hoe langer ze het uit kunnen melken.
Dan sla je wel wat stappen over in mijn beleving maar ja, dat zeker ook gebeurd.
- vmi voor intimi -
pi_221565713
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 20:58 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Dan sla je wel wat stappen over in mijn beleving maar ja, dat zeker ook gebeurd.
Ja, een paar verkiezingen en formaties en dus stilstand qua beleid. Maar feit is dat door kabinetsval jarenlang geen zak is gebeurd op dit dossier, ondanks database boze rechtse partijen er alle kans voor hadden.
  Moderator donderdag 13 augustus 2026 @ 21:02:10 #83
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221565727
quote:
10s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 21:00 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ja, een paar verkiezingen en formaties en dus stilstand qua beleid. Maar feit is dat door kabinetsval jarenlang geen zak is gebeurd op dit dossier, ondanks database boze rechtse partijen er alle kans voor hadden.
Die waren niet boos genoeg denk ik ;)
- vmi voor intimi -
pi_221565758
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 21:02 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Die waren niet boos genoeg denk ik ;)
Of wel en ze willen graag boos kunnen blijven. Dus doen ze niet echt hun best om beleid te maken ;).
pi_221565831
quote:
10s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 20:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Bijna.

VVD wilde de gezinshereniging van vluchtelingen via een quotum beperken, hier waren D66 en CU het niet mee eens, daardoor viel het kabinet. De claim over de aantallen nareizigers (van Yesilgoz) kwam nadien pas tijdens een interview.

Bovendien viel het met die maatregelen die er klaar lagen enorm mee, daarvan was de instroom niet significant gedaald.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221565858
quote:
10s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 21:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Of wel en ze willen graag boos kunnen blijven. Dus doen ze niet echt hun best om beleid te maken ;).
Ik vraag mij af op basis waarvan je concludeert dat deze mensen 'boos' zouden zijn. Er is met name veel boosheid bij progressief links over rechts, dat is ook uit jouw posts op te maken. Heb je vanuit dat perspectief niet het idee dat hier met name veel projectie een rol speelt?

Migratie willen beperken is namelijk niet hetzelfde als 'boos' zijn, dat is simpelweg een goed streven om een land te willen beschermen. In tegenstelling tot velen in de progressieve en linkse milieus, zijn niet alle mensen ervan overtuigt dat nog meer kansarme gelukzoekers uit allerlei niet-Westerse derdewereldlanden hier, een goed idee is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 13 augustus 2026 @ 21:19:01 #87
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221565924
quote:
14s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 21:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vraag mij af op basis waarvan je concludeert dat deze mensen 'boos' zouden zijn. Er is met name veel boosheid bij progressief links over rechts, dat is ook uit jouw posts op te maken. Heb je vanuit dat perspectief niet het idee dat hier met name veel projectie een rol speelt?

Migratie willen beperken is namelijk niet hetzelfde als 'boos' zijn, dat is simpelweg een goed streven om een land te willen beschermen. In tegenstelling tot velen in de progressieve en linkse milieus, zijn niet alle mensen ervan overtuigt dat nog meer kansarme gelukzoekers uit allerlei niet-Westerse derdewereldlanden hier, een goed idee is.
Merken we ook echt aan de rellen en deze aanslag ja. Komt stuk voor stuk uit rechtse kringen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_221565945
quote:

[..]

Sorry maar nu ben je echt aan het raaskallen _O-
  donderdag 13 augustus 2026 @ 21:21:32 #89
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221565949
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 21:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Merken we ook echt aan de rellen ja.
Ja daar reageren jullie als een stier op een rode lap op. Die paar relletjes :D
pi_221565953
quote:

[..]
Merken we ook echt aan de rellen en deze aanslag ja. Komt stuk voor stuk uit rechtse kringen.
Met een blije bakkes een cobra door de brievenbus van het D66-partijkantoor gooien.
  donderdag 13 augustus 2026 @ 21:24:15 #91
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221565981
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 21:21 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Ja daar reageren jullie als een stier op een rode lap op. Die paar relletjes :D
Het is ondermijning van de rechtstaat. Mag van mij hard tegen worden opgetreden
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_221565987
quote:
Links Nederland is terecht boos omdat zij beticht worden van het heulen met de vijanden van het recht op vrije meningsuiting voor ieder mens.
pi_221565996
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 21:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Mag die arme jongen niets eens gezellig Sieg Heilen?
  donderdag 13 augustus 2026 @ 21:36:21 #94
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221566118
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 21:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Mee eens
pi_221566281
quote:

[..]
Deze aanslag staat los van welke rellen dan ook. De neiging tot rellen zien we trouwens zowel bij rechts als links terug.
quote:
10s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 21:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Sorry maar nu ben je echt aan het raaskallen _O-
Geen onderbouwing van de eerdere claim dus maar enkel een ad hominem, dat dacht ik al wel.
  Moderator donderdag 13 augustus 2026 @ 22:15:53 #96
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221566497
quote:
9s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 21:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Mag die arme jongen niets eens gezellig Sieg Heilen?
wel. Alleen als je niet "Nederland voor Nederlanders!" roept.

En als je een nepsnorretje met je vinger maakt loop je ook gevaar.
- vmi voor intimi -
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 21:48:13 #97
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221573602
quote:
De explosie bij het partijkantoor van D66 in Den Haag in mei was volgens verdachte Berry van D. een protestactie tegen onder meer het asielbeleid. Dat zei hij donderdag in de rechtbank.
Van D. liet op 7 mei een vuurwerkbom afgaan bij het pand aan de Lange Houtstraat. Dat deed hij "uit protest" en om aandacht te vragen voor "de problematiek en afbraak van Nederland".

Het pand raakte die avond beschadigd. Binnen waren er volgens het Openbaar Ministerie dertig mensen aanwezig, vooral leden van de jongerentak van de partij. Van D. zei dat hij niet wist dat er mensen binnen waren.

Het OM verdenkt de man van handelen met een terroristisch oogmerk. "Hij had een politieke boodschap en wilde andersdenkenden de mond snoeren", zei de officier van justitie.

De verdachte werd aangehouden in de Grote Marktstraat. Hij had twee messen bij zich. Het OM gaat ervan uit dat hij alleen heeft gehandeld. Van D. wordt binnenkort ter observatie opgenomen in het Pieter Baan Centrum.

'Met democratisch stemmen heb ik niets bereikt'
De man heeft eerder bij de politie geen verklaring willen afleggen over zijn motief. In de rechtbank zei hij dat Nederland geen fijn land meer zou zijn. Daarbij noemde hij onder meer de klimaatcrisis en de woningnood. "Met democratisch stemmen heb ik al jaren niets bereikt. Met vreedzaam demonstreren schieten we ook niets op", zei hij. "Ik ben me ervan bewust dat mijn protestactie buitenproportioneel is geweest. Bij een volgende actie ga ik het zeker anders doen, vreedzaam en zonder cobra's."

Op een vraag van de rechtbank bevestigde de 37-jarige verdachte dat hij op 20 september vorig jaar op het Malieveld demonstreerde tegen het asiel- en migratiebeleid in Nederland. Die dag braken ernstige rellen uit en keerden demonstranten zich tegen de politie. Op vragen over hoe hij aan een cobra kwam, beriep de man zich op zijn zwijgrecht.

De rechtbank besloot na een pleidooi van zijn advocaat dat de omvang van de aanklacht in stand blijft. Volgens de rechtbank is er op dit moment een voldoende stevige verdenking dat de cobra in het partijkantoor is gegooid met een terroristisch oogmerk en dat daardoor levensgevaar is ontstaan.
https://www.nu.nl/binnenl(...)gen-asielbeleid.html
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')