abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220779961
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:30 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik vind het wel mooi, en het verdiende loon voor de NOS die iets te gretig erin zijn gesprongen. 500.000 kijkers op prime time NPO1, dat zijn bijna testbeeld-achtige cijfers.
Ze hadden ook aflevering van Kassa kunnen programmeren en dat trekt zelfs meer kijkers.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220779978
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:29 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Jep, we zijn volgend jaar sowieso terug _O-
Ja, zelfs de NOS gaat dit natuurlijk nooit uit handen geven als Avrotros niet wil.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220780024
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:33 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja, zelfs de NOS gaat dit natuurlijk nooit uit handen geven als Avrotros niet wil.
Ik denk dat volgend jaar niet kijk als het probleem met Israël nog niet is opgelost.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  woensdag 13 mei 2026 @ 09:48:48 #105
478909 molloot200
alles muziek.
pi_220780238
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:33 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Jep, de beste hoop is dat ze eerst even heel erg hard to get gaan spelen samen met onder meer de Vlaamse omroep.

In die zin is het hopen dat de Finnen winnen want die zijn ook niet al te pro-Israël. In ieder geval minder dan Griekenland of Frankrijk dacht ik.
pi_220780600
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:48 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Jep, de beste hoop is dat ze eerst even heel erg hard to get gaan spelen samen met onder meer de Vlaamse omroep.

In die zin is het hopen dat de Finnen winnen want die zijn ook niet al te pro-Israël. In ieder geval minder dan Griekenland of Frankrijk dacht ik.
Ja, maar (met het risico nu als Johan Derksen te klinken) ik word wel een beetje moe van dat gedweep van sommigen met het vermeende anti-Israël sentiment bij de Finse omroep. Uiteindelijk hebben die zonder al te veel morren gewoon gestemd voor de aanwezigheid van Israël. Ze hebben zich niet eens onthouden van stemmen.

Dus die gaan vast wel even pruttelen, maar als de EBU dreigt dat Duitsland het ESF zo kan overnemen als Israël niet mee mag doen, dan gaan ze zich dit feestje niet laten afnemen.
  woensdag 13 mei 2026 @ 10:45:23 #107
478909 molloot200
alles muziek.
pi_220780736
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:25 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja, maar (met het risico nu als Johan Derksen te klinken) ik word wel een beetje moe van dat gedweep van sommigen met het vermeende anti-Israël sentiment bij de Finse omroep. Uiteindelijk hebben die zonder al te veel morren gewoon gestemd voor de aanwezigheid van Israël. Ze hebben zich niet eens onthouden van stemmen.

Dus die gaan vast wel even pruttelen, maar als de EBU dreigt dat Duitsland het ESF zo kan overnemen als Israël niet mee mag doen, dan gaan ze zich dit feestje niet laten afnemen.
Jep, maar meer gepruttel is wel meer beter naar mijn mening. Hoe meer negatief/lastig gedoe, hoe groter de kans dat er toch nog eens serieus gekeken wordt naar deze kwestie. En de kans op gepruttel verhoogt nou eenmaal bij een Finse organisatie, zo lijkt het.

In die zin gaat het verschuiven van organisatie naar Duitsland vanuit een Finland natuurlijk ook weerstand opleveren vanuit bijvoorbeeld een Finse delegatie die zich dan terug zou trekken. En je weet niet hoeveel stoppende landen de EBU zich nog kan veroorloven. Ik verwacht niet té veel. Zowel geld-wise als dat de EBU het zich eigenlijk echt niet kan veroorloven (een van de) halve finales te schrappen. Dat zou echt gênant zijn.
  woensdag 13 mei 2026 @ 10:49:50 #108
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220780766
Volgend jaar doet België waarschijnlijk ook niet mee met VRT als omroep. Kunnen ze geen Montenegro of Georgië veroorloven die weer een jaar uitzit ofzo.
  ESF Reporter woensdag 13 mei 2026 @ 11:22:13 #109
87554 Cee
Welluk?
pi_220781063
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:25 schreef Fred_B het volgende:

[..]

In Finland zitten ze met een vrij rechtse regering en YLE heeft al flink moeten snoeien in budget en personeel. De omroep zal vast meer aan de kant van geen-Israël dan wel-Israel bij ESF staan, maar de druk om ze als omroep niet actief te weren bij een eventuele Tampere/Helsinki 2027 zal vrij groot zijn.
  woensdag 13 mei 2026 @ 11:41:21 #110
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220781286
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:45 schreef molloot200 het volgende:

[..]
...En je weet niet hoeveel stoppende landen de EBU zich nog kan veroorloven. Ik verwacht niet té veel. Zowel geld-wise...
Je kon aan de uitzending van gisteren al zien dat 'ie met minder budget gemaakt moest worden. Klein scherm + hele generieke uitstraling van het geheel.
pi_220781312
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:22 schreef Cee het volgende:

[..]
In Finland zitten ze met een vrij rechtse regering en YLE heeft al flink moeten snoeien in budget en personeel. De omroep zal vast meer aan de kant van geen-Israël dan wel-Israel bij ESF staan, maar de druk om ze als omroep niet actief te weren bij een eventuele Tampere/Helsinki 2027 zal vrij groot zijn.
Tsja, daar had Avrotros ook mee te maken toen ze besloten het ESF te boycotten.

Ik zeg niet dat Finland niets zal doen, maar ik denk niet dat het erg veel merkbaar verschil gaat geven met wanneer Griekenland of Frankrijk ofzo wint.
  ESF Reporter woensdag 13 mei 2026 @ 11:48:11 #112
87554 Cee
Welluk?
pi_220781317
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:46 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Tsja, daar had Avrotros ook mee te maken toen ze besloten het ESF te boycotten.

Ik zeg niet dat Finland niets zal doen, maar ik denk niet dat het erg veel merkbaar verschil gaat geven met wanneer Griekenland of Frankrijk ofzo wint.
Ja dat bedoelde ik ook! :)
pi_220781327
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:35 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik denk dat volgend jaar niet kijk als het probleem met Israël nog niet is opgelost.
Ik vind het geweldig dat Israel door is en ook Esylla. Dat anti Israel sentiment, soms verhulde jodenhaat, bestaat voornamelijk bij regeringen en de MSM van veel landen. Het volk weet sinds 7 Oktober hoe de vork in de steel zit en trapt er niet meer in. Het zou mij niks verbazen als Engeland nu Nigel Farage in opkomst is Israel daar ook punten heeft gescoord naast Nederland, Belgie, Duitsland en wellicht het Spaanse volk
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  woensdag 13 mei 2026 @ 11:53:38 #114
478909 molloot200
alles muziek.
pi_220781344
De berichten over de kijkcijfers gaan in ieder geval alle kanten op. In Italië is het de slechtst bekeken halve finale sinds 2023. Maar in Duitsland is het de best bekeken halve finale geweest van het afgelopen decennium. En Oostenrijk ook best bekeken semi sinds hun vorige hosting in 2015.
pi_220781418
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:51 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]
Ik vind het geweldig dat Israel door is en ook Esylla. Dat anti Israel sentiment, soms verhulde jodenhaat, bestaat voornamelijk bij regeringen en de MSM van veel landen. Het volk weet sinds 7 Oktober hoe de vork in de steel zit en trapt er niet meer in. Het zou mij niks verbazen als Engeland nu Nigel Farage in opkomst is Israel daar ook punten heeft gescoord naast Nederland, Belgie, Duitsland en wellicht het Spaanse volk
HET VOLK heeft gesproken!1¡¡

Ik kan er niet bij hoe vreselijk saai jullie al jaren zijn, met je jodenhaat. :Z
pi_220781435
Sommige mensen leven echt in een parallel universum, geloof ik. (zucht)
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:11:52 #117
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220781439
Jullie kunnen ook niet reageren he, hij plaatst dat ook maar alleen om reacties te krijgen.
pi_220781513
Ik hoop dat Israel wint dit jaar. Sterker nog, laat het maar de komende jaren achter elkaar winnen. En dan toekijken hoe de boel in elkaar stort. Laat het maar afbranden ook, die hele EBU. ^O^
pi_220781634
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:53 schreef molloot200 het volgende:
De berichten over de kijkcijfers gaan in ieder geval alle kanten op. In Italië is het de slechtst bekeken halve finale sinds 2023. Maar in Duitsland is het de best bekeken halve finale geweest van het afgelopen decennium. En Oostenrijk ook best bekeken semi sinds hun vorige hosting in 2015.
Zweden en UK:

twitter

twitter
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:44:36 #120
478909 molloot200
alles muziek.
pi_220781678
twitter

Griekenland gaat ook substantieel omlaag, en dat terwijl ze nu favorieten zijn en vorig jaar dat niet waren.
pi_220781969
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:11 schreef Momo het volgende:
Jullie kunnen ook niet reageren he, hij plaatst dat ook maar alleen om reacties te krijgen.
Nee hoor. Ik sta vooral na 7 oktober vierkant achter Israel zoals veel Nederlanders, Belgen, Fransen, Duitsers en Grieken. Het is juist een minderheid die Israel niet wil. Dat zag je vorig jaar ook. Weinig juryvotes maar veel televotes.
pi_220782072
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:13 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]
Nee hoor. Ik sta vooral na 7 oktober vierkant achter Israel zoals veel Nederlanders, Belgen, Fransen, Duitsers en Grieken. Het is juist een minderheid die Israel niet wil. Dat zag je vorig jaar ook. Weinig juryvotes maar veel televotes.
Heb je liedje gehoord?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_220782094
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:20 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Heb je liedje gehoord?
Uiteraard. Een van de beteren van het stel gisteravond
pi_220782144
Durven we trouwens een gokje te wagen wie er 11de is geworden en wie laatste?

Ik gok op Montenegro als 11de en Georgië als laatste. Ik denk dat San Marino tevergeefs nog wat stemmen heeft kunnen ronselen om niet laatste te worden.
pi_220782466
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:31 schreef NailQueen het volgende:
Durven we trouwens een gokje te wagen wie er 11de is geworden en wie laatste?

Ik gok op Montenegro als 11de en Georgië als laatste. Ik denk dat San Marino tevergeefs nog wat stemmen heeft kunnen ronselen om niet laatste te worden.
Ik denk dat buiten Georgië het redelijk willekeurig is geëindigd voor 11-14. Portugal zou ook nog best kunnen.
pi_220782470
quote:
499.603 kijkers zagen dinsdagavond live op de VRT hoe de Belgische zangeres Essyla, gestuurd door de RTBF, zich verrassend wist te plaatsen voor de finale van het Eurovisiesongfestival met haar nummer ‘Dancing on the ice’. Dat is het laagste aantal kijkers op de VRT voor een halve finale met een Belgische artiest in meer dan tien jaar.

Vorig jaar zagen nog 914.210 kijkers hoe Red Sebastian werd uitgeschakeld in de halve finale, terwijl in 2021 en 2023 telkens zo’n miljoen mensen keken hoe respectievelijk Hooverphonic en Gustaph zich plaatsten voor de finale. Maar ook in de jaren waarbij niet de VRT, maar de Franstalige omroep RTBF een kandidaat instuurde, lagen de kijkcijfers op de Vlaamse televisie hoger: in 2024 keken 973.860 mensen naar de halve finale waarin Mustii strandde, in 2022 zagen 705.152 Vlamingen hoe Jérémie Makiese doorstootte naar de finale.
  woensdag 13 mei 2026 @ 14:25:23 #127
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220782570
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:11 schreef Momo het volgende:
Witte baard was een van de users die destijds nog zo ziedend was op de winst van Netta, want woke enzo. Dus wel gelachen om de enorme omarming van Israël nu.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 13 mei 2026 @ 14:40:39 #128
478909 molloot200
alles muziek.
pi_220782710
twitter
pi_220782727
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:16 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ter volledigheid ook Wallonië:

quote:
2026 - 251.108
(2025 - 278.436)
2024 - 349.890
(2023 - 252.115)
2022 - 277.896
(2021 - 289.154)
pi_220783020
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:25 schreef Redefine het volgende:

[..]
Witte baard was een van de users die destijds nog zo ziedend was op de winst van Netta, want woke enzo. Dus wel gelachen om de enorme omarming van Israël nu.
Eigenlijk wel jammer dat Israël nu niet een Dana International stuurt, dan krijgt dit soort extreemrechtse dodo's een identiteitscrisis.
pi_220783025
Ik vind er niet veel meer aan op deze manier.

Van Servië was ik onder de indruk. Omdat die inzending mijn huidige gevoelens over Eurovisie het beste symboliseert.

Het positieve 'blije' commentaar van Henry Schut en Jeroen Kijk in de Vegte kwam op mij geforceerd en toondoof over. Alsof het vooral 'leuk' moet blijven.

Het Nederlandse verslag had van mij veel ingetogener mogen zijn. Zoals IJsland zonder commentator uitzenden. Of anders één commentator die vanuit Hilversum alleen de inzendingen aan en afkondigt, stemprocedure uitlegt, en verder niks.

Ik kijk wel live omdat ik het als Eurovisie fan toch wil zien.. maar leuk vind ik dit niet.

Sowieso na de diskwalificatie van Joost was de lol er voor mij helemaal af.. Er is zo veel kapotgemaakt toen. Dat had tijd nodig, maar nu komt dat negativisme bij mij weer terug. Omdat ze zo fake geforceerd positief en blij doen, alsof het niks uitmaakt dat Nederland, Spanje, Ierland, IJsland en Slovenië er niet bij zijn. Dan krijg ik zoiets van: laat dan ook maar helemaal zitten.

Terwijl ik dat als fan nooit zo gevoeld heb. Ik geef de EBU de schuld, maar ook al die andere omroepen, producers en politici die dit zover hebben laten komen.
pi_220783382
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:24 schreef NLpop het volgende:

Ik kijk wel live omdat ik het als Eurovisie fan toch wil zien.. maar leuk vind ik dit niet.

Sowieso na de diskwalificatie van Joost was de lol er voor mij helemaal af.. Er is zo veel kapotgemaakt toen. Dat had tijd nodig, maar nu komt dat negativisme bij mij weer terug. Omdat ze zo fake geforceerd positief en blij doen, alsof het niks uitmaakt dat Nederland, Spanje, Ierland, IJsland en Slovenië er niet bij zijn. Dan krijg ik zoiets van: laat dan ook maar helemaal zitten.

Terwijl ik dat als fan nooit zo gevoeld heb. Ik geef de EBU de schuld, maar ook al die andere omroepen, producers en politici die dit zover hebben laten komen.
Ik heb ook met dubbele gevoelens gekeken. Sommige optredens vond ik geweldig, en daar kijk ik voor, maar de hele geforceerde show er om heen vond ik moeilijk. De intervalacts heb ik overgeslagen. Dat filmpje met 'fans' waarom ze ESF zo leuk vinden. Voor de hele Joost gebeuren had ik misschien hetzelfde gezegd maar dat is nu helemaal weggeëbd. ;(
pi_220783552
Al die dalende kijkcijfers op een rij geeft de EBU nog een extra probleem, we wensen ze nogmaals een fijne wedstrijd
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 13 mei 2026 @ 16:55:14 #134
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220783706
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 16:31 schreef TheVulture het volgende:
Al die dalende kijkcijfers op een rij geeft de EBU nog een extra probleem, we wensen ze nogmaals een fijne wedstrijd
Martin Green zal er alsnog wel een positieve draai aan weten te geven.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220783755
quote:
8s.gif Op woensdag 13 mei 2026 16:55 schreef Redefine het volgende:

[..]
Martin Green zal er alsnog wel een positieve draai van weten te maken.
Dat er in Nederland ondanks de boycot toch 500.000 kijkers zijn, is natuurlijk heel makkelijk als iets positiefs te brengen. Dan hoef je het gewoon niet te hebben over de 500.000 die hebben afgehaakt.
  woensdag 13 mei 2026 @ 16:58:45 #136
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220783763
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 16:57 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Dat er in Nederland ondanks de boycot toch 500.000 kijkers zijn, is natuurlijk heel makkelijk als iets positiefs te brengen. Dan hoef je het gewoon niet te hebben over de 500.000 die hebben afgehaakt.
Ja. Het hadden er ook nul kunnen zijn, dus toch wel een half miljoen over gepresteerd kunnen ze denken _O_
pi_220783776
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2026 16:58 schreef Redefine het volgende:

[..]
Ja. Het hadden er ook nul kunnen zijn, dus toch wel een half miljoen over gepresteerd kunnen ze denken _O_
Nou, kom op mensen. Laten we donderdag voor de 0 gaan met z'n allen. Kijk lekker massaal naar de herhaling van The Passion Hemelvaart 😊
pi_220783783
Weten jullie nog dat artikel over de views en clicks in 2024? Een record! Beter kon niet! Vooral door Joost, maar die werd niet genoemd.

Ik ben erg benieuwd hoe ze het dit jaar goed gaan praten, aangezien je ook 10 miljoen Spaanse kijkers mist, maar ze vinden er vast wat op.
pi_220784046
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:01 schreef Em31 het volgende:
Weten jullie nog dat artikel over de views en clicks in 2024? Een record! Beter kon niet! Vooral door Joost, maar die werd niet genoemd.

Ik ben erg benieuwd hoe ze het dit jaar goed gaan praten, aangezien je ook 10 miljoen Spaanse kijkers mist, maar ze vinden er vast wat op.
Volgens mij is de zaal groter dan gebruikelijk, dus er zal wel worden ingezet op de meeste aanwezigen in 10 jaar ofzo. En wat oncontroleerbare claims over kliks en likes op Tiktok enzo en enthousiasme dat de ESF-winnaar in een miljoenmiljard landen de dagelijkse Spotify Top 200 heeft gehaald de zondag na de finale.

En de Richards, Raadgevers, Lara’s van nu.nl enzo kunnen dat dan gretig opschrijven en Avrotros uitleggen dat de boycot is mislukt.
pi_220784172
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:37 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Volgens mij is de zaal groter dan gebruikelijk, dus er zal wel worden ingezet op de meeste aanwezigen in 10 jaar ofzo. En wat oncontroleerbare claims over kliks en likes op Tiktok enzo en enthousiasme dat de ESF-winnaar in een miljoenmiljard landen de dagelijkse Spotify Top 200 heeft gehaald de zondag na de finale.

En de Richards, Raadgevers, Lara’s van nu.nl enzo kunnen dat dan gretig opschrijven en Avrotros uitleggen dat de boycot is mislukt.
Klinkt perfect, je kunt morgen beginnen bij de EBU!
pi_220784270
Cornald Maas vandaag in podcast Culturele Baggage, over de eerste halve finale, de lage kijkcijfers, Israël, boycott, enz.

Volkskrant
Spotify
Apple
  ESF Reporter woensdag 13 mei 2026 @ 18:14:31 #142
87554 Cee
Welluk?
pi_220784337
quote:
8s.gif Op woensdag 13 mei 2026 16:55 schreef Redefine het volgende:

[..]
Martin Green zal er alsnog wel een positieve draai aan weten te geven.
Ik gok dat hij gaat zeggen dat over het algemeen lineaire tv al in een neerwaartse spiraal zit en dat het vooral online gebeurt tegenwoordig en dat ze daar dus nu ook extra focus op hebben gelegd door o.a. de geoblock er voor de Amerikanen af te gooien etc etc etc. Ze weten er áltijd wel een positieve spin aan te geven.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 18:21:08 #143
375570 crew  Cyan9
pi_220784406
De livestream op YouTube is nou ook niet echt massaal gebruikt: 2 miljoen views. En daar zitten de eerste terugkijkers vast al tussen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 19:06:12 #144
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_220784770
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:37 schreef Fred_B het volgende:
Lara’s van nu.nl
Ik wil het even voor Lara opnemen! Ik luister wekelijks de nu.nl achterklap podcast, en daar vind ik haar best kritisch op het Songfestival :Y
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_220784836
In de podcast die ik in de eerdere post noemde, zegt Cornald o.a. dat de vijf boycottende landen in nauw contact met elkaar blijven, dat de Nordic landen een pact hebben gesloten om mee te blijven doen, maar als Israël wint en er op staat om het in 2027 zelf te organiseren, zij zich dan ook zullen terugtrekken, en dat de NPO heeft gezegd dat Avrotros voor 2027 weer verder kan gaan, en dat ze pas naar andere omroepen gaan kijken als Avrotros niet wil.

Ik hoop dat Avrotros doorgaat, maar het is idd eerst afwachten hoe het zaterdag afloopt.
pi_220785296
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:06 schreef Meke het volgende:

[..]
Ik wil het even voor Lara opnemen! Ik luister wekelijks de nu.nl achterklap podcast, en daar vind ik haar best kritisch op het Songfestival :Y
Dan laten we die erbuiten. Al hield ze dat gisteravond wel redelijk verborgen.
pi_220785323
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:15 schreef NLpop het volgende:
In de podcast die ik in de eerdere post noemde, zegt Cornald o.a. dat de vijf boycottende landen in nauw contact met elkaar blijven, dat de Nordic landen een pact hebben gesloten om mee te blijven doen, maar als Israël wint en er op staat om het in 2027 zelf te organiseren, zij zich dan ook zullen terugtrekken, en dat de NPO heeft gezegd dat Avrotros voor 2027 weer verder kan gaan, en dat ze pas naar andere omroepen gaan kijken als Avrotros niet wil.

Ik hoop dat Avrotros doorgaat, maar het is idd eerst afwachten hoe het zaterdag afloopt.
Israel zal wel niet winnen. Maar het probleem is vooral dat door het Nederlandse systeem veel van de macht bij de EBU ligt. Die hoeven immers weinig voor Avrotros te doen, als ze weten dat er meerdere andere omroepen staan te trappelen van ongeduld om het over te nemen.
pi_220785939
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:53 schreef molloot200 het volgende:
Ja, vanwege het optreden van “die Sarah”. De stellige overtuiging van een topnotering, en de stille hoop op een overwinning.

Vooraf was Duitsland alleen vanwege het visuele (….) mijn Geheimfavorit, maar haar optreden stak er bovenuit. Oók qua zang. Jammer dat het liedje zelf waarschijnlijk te matig is voor de winst. Desondanks top 10 verzekerd.
  woensdag 13 mei 2026 @ 21:15:10 #149
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220786012
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:06 schreef Bohemio het volgende:

[..]
Ja, vanwege het optreden van “die Sarah”. De stellige overtuiging van een topnotering, en de stille hoop op een overwinning.

Vooraf was Duitsland alleen vanwege het visuele (….) mijn Geheimfavorit, maar haar optreden stak er bovenuit. Oók qua zang. Jammer dat het liedje zelf waarschijnlijk te matig is voor de winst. Desondanks top 10 verzekerd.
De kans dat Duitsland laatste gaat worden is groter dan dat ze de top 10 halen.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 13 mei 2026 @ 21:27:21 #150
284411 crew  heywoodu
pi_220786118
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:24 schreef NLpop het volgende:

Van Servië was ik onder de indruk. Omdat die inzending mijn huidige gevoelens over Eurovisie het beste symboliseert.

Het positieve 'blije' commentaar van Henry Schut en Jeroen Kijk in de Vegte kwam op mij geforceerd en toondoof over. Alsof het vooral 'leuk' moet blijven.

Het Nederlandse verslag had van mij veel ingetogener mogen zijn. Zoals IJsland zonder commentator uitzenden. Of anders één commentator die vanuit Hilversum alleen de inzendingen aan en afkondigt, stemprocedure uitlegt, en verder niks.

Ze doen precies net zo geforceerd blij als altijd. Als enigszins neutrale kijker rond het Israël-gebeuren (het zal me echt aan mijn reet roesten of ze er wel of niet bij zijn, als ik het festival maar kan kijken) merk ik er echt ontzettend weinig van dat er van alles achter de schermen speelt ofzo. Gelukkig, want een commentatorloos Songfestival of iets heb ik ook geen zin in, lekker een avond maffe liedjes luisteren en daarna punten tellen, dáár heb ik zin in.
pi_220786806
Over de intervalact van morgen, voor hen die zonder reclame kijken

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: Oh ik word gecorrigeerd, het lijkt toch mee te vallen

[ Bericht 8% gewijzigd door Meridiaan op 13-05-2026 23:05:24 ]
pi_220786954
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ze doen precies net zo geforceerd blij als altijd. Als enigszins neutrale kijker rond het Israël-gebeuren (het zal me echt aan mijn reet roesten of ze er wel of niet bij zijn, als ik het festival maar kan kijken) merk ik er echt ontzettend weinig van dat er van alles achter de schermen speelt ofzo. Gelukkig, want een commentatorloos Songfestival of iets heb ik ook geen zin in, lekker een avond maffe liedjes luisteren en daarna punten tellen, dáár heb ik zin in.
Oh, dat heb ik heel anders.

Ik ben bijna altijd (alleen niet bij Gordon destijds) behoorlijk fanatiek supporter van onze Nederlandse inzending w/ en ook van m'n favorieten uit andere landen. Dan leef ik mee, met spanning over of het optreden goed gaat, kwalificatie, uitslag.

Dat neem ik dan ook best serieus, en vind ik dat het niet fake moet zijn, maar authentiek en oprecht.
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:40:25 #153
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220787029
De juryshow van tweede halve finale was net. Ik zie reacties dat de vocals van Cyprus slecht waren, jammer want zeker een top 10 potentie in de finale. Over Australië en Albanië zijn mensen heel positief.
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:24:06 #154
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220787217
Press poll
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:25:58 #155
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220787226
Semi 2 recap
twitter
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:33:38 #156
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220787259

Ook het publiek is helemaal Bangaranga @Cee blij
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 00:40:27 #157
375570 crew  Cyan9
pi_220787288
Oekraïne laag gewaardeerd hier, maar ik zou er heel erg van opkijken als die niet de finale halen.
pi_220787323
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:33 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Ook het publiek is helemaal Bangaranga @:Cee blij
Bulgarije is wel de bop van dit jaar ja, zeker nu Cyprus niet lijkt te leveren.

Verder toch wel weer opvallend dat Frankrijk niet buitensporig goed scoort. Denk dat ze uiteindelijk eenzelfde soort televote gaat krijgen als Nemo en JJ, maar dat gaat niet genoeg zijn omdat Finland er bij de jury niet heel ver achter zal zitten.
pi_220787326
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:40 schreef Cyan9 het volgende:
Oekraïne laag gewaardeerd hier, maar ik zou er heel erg van opkijken als die niet de finale halen.
Die hebben natuurlijk nog altijd de dikke plus van hun diaspora televote, het zou me verbazen als ze daar de finale niet mee gaan halen
pi_220787359
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:15 schreef Redefine het volgende:

[..]
De kans dat Duitsland laatste gaat worden is groter dan dat ze de top 10 halen.
We gaan het zien zaterdag 😏🔥
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 01:21:26 #161
375570 crew  Cyan9
pi_220787382
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Die hebben natuurlijk nog altijd de dikke plus van hun diaspora televote, het zou me verbazen als ze daar de finale niet mee gaan halen
Precies dat. En verder is het ook geen slechte inzending, en Oekraïne is zeer kundig in staging. :s)
  donderdag 14 mei 2026 @ 06:15:34 #162
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220787604
Vrij gangbaar geprijsde hotelkamers nog, komend weekend, in Wenen. Voor een hotelkamer iig niet extreem duur.

Geen goed teken.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mlqto7mopk2t

...op Bluesky valt sowieso al op dat de uitzending thuis op je TV bekijken al als iets slechts wordt gezien; berichten in de trant van "hier moedig je genocide mee aan". Op X is dat wat minder.

[ Bericht 5% gewijzigd door Eightyone op 14-05-2026 07:10:24 ]
pi_220787799
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:40 schreef Cyan9 het volgende:
Het lijkt me waarschijnlijker dat die deze semi gaan winnen dan dat ze zich niet kwalificeren.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 14 mei 2026 @ 09:28:48 #164
284411 crew  heywoodu
pi_220788060
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:23 schreef NLpop het volgende:

[..]
Oh, dat heb ik heel anders.

Ik ben bijna altijd (alleen niet bij Gordon destijds) behoorlijk fanatiek supporter van onze Nederlandse inzending w/ en ook van m'n favorieten uit andere landen. Dan leef ik mee, met spanning over of het optreden goed gaat, kwalificatie, uitslag.

Dat neem ik dan ook best serieus, en vind ik dat het niet fake moet zijn, maar authentiek en oprecht.
Oh zo bekijk ik het vaak ook wel, ik bedoel dat de show er omheen altijd al fake en overdreven blij aanvoelt, dat is nu niet anders ofzo :+

Ik kijk nu niet anders naar het Songfestival dan anders, bedoelde ik vooral. De 'vibe' is niet echt anders, alleen de kwaliteit van de liedjes dit jaar...meh :+
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 14 mei 2026 @ 09:30:01 #165
284411 crew  heywoodu
pi_220788099
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 06:15 schreef Eightyone het volgende:
Vrij gangbaar geprijsde hotelkamers nog, komend weekend, in Wenen. Voor een hotelkamer iig niet extreem duur.

Geen goed teken.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mlqto7mopk2t

[ link | afbeelding ]

...op Bluesky valt sowieso al op dat de uitzending thuis op je TV bekijken al als iets slechts wordt gezien; berichten in de trant van "hier moedig je genocide mee aan". Op X is dat wat minder.
Bizarre posts zijn dat. Maar goed, als mensen zo ver heen zijn, dan moeten ze maar lekker geloven dat ik vanavond en zaterdag genocide aan zit te moedigen :D
  donderdag 14 mei 2026 @ 10:20:50 #166
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220788767
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 09:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Bizarre posts zijn dat. Maar goed, als mensen zo ver heen zijn, dan moeten ze maar lekker geloven dat ik vanavond en zaterdag genocide aan zit te moedigen :D
Ik ben te nieuwsgierig om niet te kijken (ik ben ook maar een mens).

Dergelijke gedachten gaan bij mij ook niet door het hoofd.
  donderdag 14 mei 2026 @ 11:33:22 #167
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220789337
twitter

Carney wil dat ze in 2027 mee doen, eens zien of dat een kans heeft.
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 11:42:57 #168
375570 crew  Cyan9
pi_220789459
Onverwacht dit. Heb het inmiddels ingevuld, wie weet helpt het de EBU beseffen dat het zo als het nu gaat niet goed gaat.

twitter
pi_220790854
Interessant, Cyan9! Ik heb die survey ingevuld, inclusief een paar flinke rants over de EBU en Eurovision.

Ze hadden bij de open vragen geen maximaal aantal tekens, dus ik heb een paar tirades geschreven over de fouten die ze gemaakt hebben in recente jaren (ook de diskwalificatie van Joost genoemd, dat dit veel schade heeft aangericht, een mistake was. Ik noemde hun 'zero tolerance' in zijn geval tegenover waarschuwingen met 'zero consequences' in andere gevallen). Verder over hoe ze blijven doen alsof ze apolitiek zijn, dat dit ongeloofwaardig is, en iedereen dat kan zien. Dat het bespottelijk is en de geloofwaardigheid van EBU en Eurovisie schaadt. Dat ze artiesten en omroepen als excuus gebruiken om te verhullen dat behind the scenes er wel degelijk van allerlei kanten politieke inmenging is. Dat EBU en Eurovision werkelijk onafhankelijk en onpartijdig zouden moeten zijn, maar dat het tegendeel blijkt uit hun acties. Over dat het vervangen van managers of executives niks uitmaakt als de vervangers hetzelfde blijven doen. Zoals Martin Österdahl vervangen is door Martin Green. Dat hij eigenlijk een stooge is, een figurehead, met talking points voor de powers op de achtergrond. Dat hij geen gezag of geloofwaardigheid heeft opgebouwd voor de beweringen die hij doet. En dat het sneu is voor hem, maar hij zelf gekozen heeft om deze job te gaan doen. Verder ook nog dat ik begrijp dat de situatie rond Israel moeilijk is, er verschillende meningen zijn, cultuurverschillen, maar dat ze het echt niet goed hebben aangepakt. Dat ze de regels willekeurig toepassen, inconsistent, zoals het uitkomt, en dat nota bene de Duitse bondskanselier Merz publiekelijk uitspraken deed, en ministers, en de Israëlische regering, en er een complete lobbycampagne was, en ze bij EBU Eurovision vervolgens hun domme talking points blijven herhalen dat ze apolitiek zijn, en het alleen om de muziek en artiesten gaat. Dat dit een illusie is, een praatje waarvan iedereen kan zien dat dit niet waar is, en ze daarmee hun credibility, idealen en missie schade toebrengen. Over dat er altijd een politieke dimensie aan Eurovisie is geweest, en die ook altijd zal blijven. Dat Eurovision dat gewoon eerlijk moet erkennen, en niet moet blijven doen alsof dat er niet is. Dat ze werkelijk onafhankelijk en onpartijdig moeten worden. Dat politici de vrijheid hebben om hun meningen te geven, maar dat voor EBU en Eurovisie die niet meer zouden moeten zijn dan de mening van ieder ander. Dat ze écht onafhankelijk worden. Maar dat ik er weinig vertrouwen in heb dat dit zal gebeuren, en dat de gebeurtenissen in recente jaren eerder op het tegenovergestelde wijzen.

En nog meer _O-

Ik betwijfel of ze er iets mee doen, maar toch... even mijn hart gelucht 8-)
pi_220791031
Het lijkt in ieder geval alsof men bereid is om naar het publiek te luisteren
pi_220791100
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 14:30 schreef NLpop het volgende:
Ik betwijfel of ze er iets mee doen, maar toch... even mijn hart gelucht 8-)
"We sincerely regret the untimely departure of our executive director, Martin Green. However, we're very glad to inform you that we've found an adequate replacement on such short notice. It's an individual by the name of NLpop. Further details will follow."
pi_220791124
Is er eigenlijk ooit nog iets nieuws bekend gemaakt over de Eurovision Song Contest Live Tour die eerder geannuleerd was?
C'est une chanson simple que je te donne
Aussi facile qu'elle est tendre
Tu sais ce sont parfois les mots très simples
Les plus difficiles à entendre
pi_220791239
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:25 schreef Redefine het volgende:

[..]
Volgens mij ben je in de war met meneer Worst uit Oostenrijk toen The Common Linnets tweede werd achter deze travestiet,. Leuke podcast over het optreden van Israel in de halve finale. Je ziet ook de beveiliging een persoon uit het publiek trekken. Van mij mag Kroatie winnen. By far the best. Ik hoop op een top 5 voor Isreal.

Bekijk deze YouTube-video
  donderdag 14 mei 2026 @ 15:38:11 #174
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220791277
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 15:31 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]
Volgens mij ben je in de war met meneer Worst uit Oostenrijk toen The Common Linnets tweede werd achter deze travestiet,. Leuke podcast over het optreden van Israel in de halve finale. Je ziet ook de beveiliging een persoon uit het publiek trekken. Van mij mag Kroatie winnen. By far the best. Ik hoop op een top 5 voor Isreal.

Bekijk deze YouTube-video
Nee.
pi_220791472
Heb het survey ook maar even ingevuld en ben met name losgegaan over de televote en de eenvoud waarmee die nu te manipuleren is. Ik kreeg een beetje het idee uit de vraagstelling dat men zelf ook wel snapt waar de pijn zit trouwens, met name over het gespreid stemmen etc. dus wie weet gaat er toch nog wat verbeteren de komende jaren.
pi_220791867
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 15:11 schreef ReizigerZonderDoel het volgende:
Is er eigenlijk ooit nog iets nieuws bekend gemaakt over de Eurovision Song Contest Live Tour die eerder geannuleerd was?
Die ging niet door omdat er geen interesse was. Ik denk niet dat daar nog iets van een vervolg komt.
pi_220791876
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 16:15 schreef TheVulture het volgende:
Heb het survey ook maar even ingevuld en ben met name losgegaan over de televote en de eenvoud waarmee die nu te manipuleren is. Ik kreeg een beetje het idee uit de vraagstelling dat men zelf ook wel snapt waar de pijn zit trouwens, met name over het gespreid stemmen etc. dus wie weet gaat er toch nog wat verbeteren de komende jaren.
Ik betwijfel of ze er veel mee gaan doen. Maar het is een kleine moeite om het in te vullen. En in elk geval zal het signaal duidelijk zijn.
  ESF Reporter donderdag 14 mei 2026 @ 16:50:38 #178
87554 Cee
Welluk?
pi_220792045
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:33 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Ook het publiek is helemaal Bangaranga @:Cee blij
Ik vrees dat ik m’n Bangaranga aversie na vanavond ga bijstellen maar ik wil niet. ;(
  ESF Reporter donderdag 14 mei 2026 @ 16:54:05 #179
87554 Cee
Welluk?
pi_220792109
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 11:42 schreef Cyan9 het volgende:
Onverwacht dit. Heb het inmiddels ingevuld, wie weet helpt het de EBU beseffen dat het zo als het nu gaat niet goed gaat.

[ x ]
Ik heb m’n standpunt duidelijk gemaakt en heb het netjes gehouden, ik ben alleen niet helemaal blij met het feit dat ik één van de vragen niet helemaal begreep en ik nu achteraf besef dat ik daar heb geantwoord dat ik bereid ben om ¤ 300 te betalen voor een subscription. :+
  donderdag 14 mei 2026 @ 16:55:32 #180
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220792118
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 16:54 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik heb m’n standpunt duidelijk gemaakt en heb het netjes gehouden, ik ben alleen niet helemaal blij met het feit dat ik één van de vragen niet helemaal begreep en ik nu achteraf besef dat ik daar heb geantwoord dat ik bereid ben om ¤ 300 te betalen voor een subscription. :+
En nu heb je voor tien jaar getekend a die 300,- per jaar :o
pi_220792147
quote:

[ x ]
Ook maar ingevuld inclusief uitgebreid commentaar. Wel jammer dat de vragen stoppen als je aangeeft dat jouw land niet meedoet dit jaar en jij ook niet zelf naar Wenen gaat.
Hotapnyc
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 14 mei 2026 @ 17:04:07 #182
39237 crew  H_T
2733
pi_220792161
quote:

[..]
Een van de vragen was voor wat voor voordeeltjes ik extra zou willen betalen via een account. Nou, helemaal niks uit die lijst eigenlijk. Maar als je niks aanvinkt kan je ook niet verder met de lijst. Dus dan wil ik graag een rondleiding door de stad kunnen doen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 17:48:25 #183
375570 crew  Cyan9
pi_220792620
quote:

[..]
Ga je me nou vertellen dat je dat er niet voor over hebt??
  ESF Reporter donderdag 14 mei 2026 @ 17:51:10 #184
87554 Cee
Welluk?
pi_220792634
quote:
10s.gif Op donderdag 14 mei 2026 16:55 schreef Redefine het volgende:

[..]
En nu heb je voor tien jaar getekend a die 300,- per jaar :o
Ik krijg als platinum member hopelijk een gesigneerde gelamineerde foto van Martin Green.
pi_220792653
quote:

[..]
Dat zijn twee kopjes koffie in de week om eerder toegang te hebben tot de exclusieve merchandise van het ESF. Als dat al te veel is :{w

46 euro
pi_220792739
quote:

[ x ]
Zal dit alleen voor de vorm zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door Meridiaan op 14-05-2026 18:16:43 ]
  donderdag 14 mei 2026 @ 18:08:37 #187
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220792748
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 17:53 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat zijn twee kopjes koffie in de week om eerder toegang te hebben tot de exclusieve merchandise van het ESF. Als dat al te veel is :{w

[ afbeelding ]
46 euro
Jaren 90-shirtje.
  donderdag 14 mei 2026 @ 18:08:40 #188
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220792750
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 17:51 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik krijg als platinum member hopelijk een gesigneerde gelamineerde foto van Martin Green.
Dan is het alsnog wel een hele goedkope deal.
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 18:14:36 #189
375570 crew  Cyan9
pi_220792786
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:05 schreef Meridiaan het volgende:

[..]
Zal dit alleen vormer de vorm zijn?
Ik hoop meer dan dat, maar enige scepsis is te begrijpen.
  donderdag 14 mei 2026 @ 20:18:06 #190
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220793745
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 18:05 schreef Meridiaan het volgende:

[..]
Zal dit alleen voor de vorm zijn?
Ik denk dat ze er wel wat dingen gaan uitpikken die door de invullers wordt opgegeven, maar waarschijnlijk dan kleine punten.

Waarbij Martin Infantino dan kan claimen dat ze luisteren naar de fans en aanpassingen doen als het nodig is, kortom echt geweldig bezig zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')