HET VOLK heeft gesproken.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:48 schreef Momo het volgende:
Veel songfestivalliefhebbers kijken dit jaar niet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van alle deelnemers aan poll:
[ afbeelding ]
Oké duidelijk, prima post wat mij betreft.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:40 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Je presenteert het als een feit, maar het blijft jouw take op het gebeuren. De Israëlische delegatie heeft zich de afgelopen jaren ontzettend ongeliefd gemaakt bij een groot deel van de ESC fans. Daar zitten vast haters tussen, maar grotendeels is het toch echt actie reactie. De winst van Netta in 2018 was bijvoorbeeld enorm breed gedragen. Ook andere acts werden positief benaderd. De laatste edities is dat echter veranderd. Door het gedrag van de delegatie, door de acties van de regering op het wereldtoneel en door de inzet van inzendingen als een soort van propaganda, waar logischerwijs snel doorheen werd en wordt geprikt.
En ja, inmiddels strekt het zich uit over meerdere edities. En de Israëlische delegatie gaat op dezelfde weg door, ook nu de regels zijn aangescherpt. Dan worden logischerwijs mensen het wel flink zat.
Die tijd zullen ze gebruiken om alle stemmen te tellen en verifiëren voordat de volgende bulk uit de deelnemende landen komt.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, daarvoor zou je de lijnen toch beter nog anderhalf uur kunnen openlaten?
Och ja, Hovi Star, wat een verschrikkelijke lul was dat. Hadden we dat nog maar. Of een Michael Ben David. Die waren erg vervelend, maar niet meer dan datquote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:01 schreef Momo het volgende:
Douwe Bob heeft fittie met Songfestival-artiest Israël
Ondertussen 10 jaar geleden...
Mijn droom dat al die politici op moeten roepen om te stemmen op Michael Ben David.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:10 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Och ja, Hovi Star, wat een verschrikkelijke lul was dat. Hadden we dat nog maar. Of een Michael Ben David. Die waren erg vervelend, maar niet meer dan dat
Hovi Star had dan ook tenminste nog wel een behoorlijk goed nummer. Dat scheelt dan nog ietsquote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:10 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Och ja, Hovi Star, wat een verschrikkelijke lul was dat. Hadden we dat nog maar. Of een Michael Ben David. Die waren erg vervelend, maar niet meer dan dat
Ik zou Netta ook wel een leuke vinden. Daar walgden destijds nog wel wat users van die nu extreem pro-Israël zijn. Dan moeten ze opeens op de banken gaan staan voor iemand die ze walgelijk woke vindenquote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:14 schreef Em31 het volgende:
[..]
Mijn droom dat al die politici op moeten roepen om te stemmen op Michael Ben David.
Netta had ook best een goed lied. Maar ja, dat kan niet anders met Jack White als medeschrijver.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:22 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik zou Netta ook wel een leuke vinden. Daar walgden destijds nog wel wat users van die nu extreem pro-Israël zijn. Dan moeten ze opeens op de banken gaan staan voor iemand die ze walgelijk woke vinden
Ik hoop dat dit sarcasme isquote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:17 schreef Redefine het volgende:
[..]
Hovi Star had dan ook tenminste nog wel een behoorlijk goed nummer. Dat scheelt dan nog iets
Made of Stars was een prima nummer. Dat nummer van Michael Ben David was ik direct na zijn optreden alweer vergeten.quote:
Toy was een wel een verdiende winnaar ja. Al hadden het ook een paar anderen kunnen zijn. Was wel een oorwurm en deed het voor en na het festival prima.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:41 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Netta had ook best een goed lied. Maar ja, dat kan niet anders met Jack White als medeschrijver.
Hoe vaak moeten mensen hier blijven verklaren dat hun kritiek op Israëls optreden/handelen bij het ESF en in Gaza de laatste jaren niets te maken heeft met antisemitisme of haat jegens mensen met een joodse achtergrond?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oké duidelijk, prima post wat mij betreft.
Voor mensen die het Songfestival niet in detail volgen is er simpelweg een énorme toename in haat merkbaar sinds ruim twee jaar, wat zonder enige twijfel te maken heeft met alle narratieven in de media.
Als ik mij niet vergis kwam IJsland al in het najaar van 2023 met een oproep om Israël uit te sluiten, niet lang na de aanslagen van 7 oktober en was er ook in 2019, toen het Songfestival in Israël werd gehouden al enig gemor.
Natuurlijk als een land met zoveel haat te maken krijgt, zullen artiesten en delegaties zich ook vijandiger gaan opstellen omdat je die mensen verantwoordelijkheid voor dingen waar zij zelf niets aan kunnen doen. Dit wekt de vraag op wat mensen denken te bereiken met het tentoonspreiden van zulke haat?
Ik heb het in mijn posts hier helemaal niet over antisemitisme. Waarop tuig je hier deze rare stropop op? Wellicht is het goed om het te houden bij de dingen die ik daadwerkelijk post, zonder daarbij allerlei woorden in de mond te leggen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:06 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Hoe vaak moeten mensen hier blijven verklaren dat hun kritiek op Israëls optreden/handelen bij het ESF en in Gaza de laatste jaren niets te maken heeft met antisemitisme of haat jegens mensen met een joodse achtergrond?
Jij blijft die twee zaken steeds op één hoop scheppen. En dat is precies het punt waarom mensen hier op het forum, in het land en in de wereld een probleem hebben met jou en met Israël. Je houdt hier hele lange verhalen om de indruk te wekken dat jij als enige genuanceerd over deze zaken nadenkt. Maar je maakt mensen die keer op keer zeggen dat ze NIET antisemitisch zijn en antisemitisme als verschijnsel afwijzen voortdurend verhuld uit voor leugenaars.
Niet bij de anderen is alle nuance zoek, maar vooral bij jou.
Dat jij het woord antismitisme niet noemt, zegt niks. Onder al jouw woorden zit het steeds. En daarmee leg jij heel veel woorden in monden van anderen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb het in mijn posts hier helemaal niet over antisemitisme. Waarop tuig je hier deze rare stropop op? Wellicht is het goed om het te houden bij de dingen die ik daadwerkelijk post, zonder daarbij allerlei woorden in de mond te leggen.
Je gaat bijna denken dat het een samenzwering isquote:Op dinsdag 12 mei 2026 09:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik durf er wel wat op te zetten dat het gaat gebeuren, misschien niet eens meer zo gecoördineerd als de afgelopen jaren, maar die beerput is al gewoon zo open gegaan dat het niet meer te stoppen is. En het zou met dit hele matige liedje des te opvallender zijn, dus ik wens de EBU een fijne wedstrijd om dit voor het derde jaar op rij recht te praten
Opgeteld gaat dit wel over de miljoen straks, 100% dat de EBU in dat jubbelstukje na de show gaat roepen dat er 'zelfs miljoenen kijkers in Nederland waren!!!'.quote:Kijkcijfers Eurovisie Songfestival crashen na boycot: slechts half miljoen kijkers voor eerste halve finale
https://www.ad.nl/show/ki(...)lve-finale~afb3a28a/
Hmmmm altijd interessant om te kijken wat ze nu weer met Israël gaan doen in deze volgorde. Zouden ze plek 2 een keer aandurven?quote:Op woensdag 13 mei 2026 01:02 schreef Cyan9 het volgende:
Er wordt inmiddels bepaald in welke helft de gekwalificeerde landen terecht komen:
Eerste helft
* België
* Griekenland
* Servië
Tweede helft
* Litouwen
* Polen
* Zweden
Keuze van de productie
* Duitsland
* Finland
* Israël
* Italië
* Kroatië
* Moldavië
Jep, we zijn volgend jaar sowieso terugquote:Op woensdag 13 mei 2026 09:27 schreef Fred_B het volgende:
Analyse over de kosten van het niet meedoen aan het belastinggeldverslindende circus:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind het wel mooi, en het verdiende loon voor de NOS die iets te gretig erin zijn gesprongen. 500.000 kijkers op prime time NPO1, dat zijn bijna testbeeld-achtige cijfers.quote:Op woensdag 13 mei 2026 08:41 schreef Em31 het volgende:
[..]
Opgeteld gaat dit wel over de miljoen straks, 100% dat de EBU in dat jubbelstukje na de show gaat roepen dat er 'zelfs miljoenen kijkers in Nederland waren!!!'.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |