abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220770317
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:18 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat hangt er vanaf hoeveel KAN er gemobiliseerd heeft :+
Nou ja, voor de nummer 1 vast wel veel. Maar voor die andere 14 die ook meedoen :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:45:25 #52
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220771112
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:18 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat hangt er vanaf hoeveel KAN er gemobiliseerd heeft :+
Weinig. Ik zou gewoon stoppen hier een groot complot in te zien. Mensen stemmen op Israël omdat men dat wil, niet omdat KAN hen opdraagt dit te doen. Het overgrote merendeel zal KAN niet eens volgen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:48:28 #53
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220771127
Veel songfestivalliefhebbers kijken dit jaar niet

Van alle deelnemers aan poll:
pi_220772180
twitter

Cornald lichtelijk geïrriteerd door de EBU en de NOS.
pi_220772334
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:02 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Cornald lichtelijk geïrriteerd door de EBU en de NOS.
Ik deel zijn frustratie. De NOS hadh et een stuk soberder moeten houden. En het is ook gewoon pijnlijk dat als je weet dat je aan de juiste kant van de geschiedenis staat, dat dat genegeerd wordt.
pi_220772578
We mogen nu al stemmen omdat we toch bij RotW stemmen horen?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220773131
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:01 schreef ESF1Gamer het volgende:
We mogen nu al stemmen omdat we toch bij RotW stemmen horen?
Kunnen we nu al stemmen? Ik heb voor het eerst in jaren geen enkel lied van te voren gehoord / bekeken, geen idee wie er allemaal meedoen. Hoe kun je dan nu al stemmen als je de live-optredens niet hebt gezien??? Iksnapnie...
  ESF Reporter dinsdag 12 mei 2026 @ 16:21:14 #58
87554 Cee
Welluk?
pi_220773443
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:37 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Kunnen we nu al stemmen? Ik heb voor het eerst in jaren geen enkel lied van te voren gehoord / bekeken, geen idee wie er allemaal meedoen. Hoe kun je dan nu al stemmen als je de live-optredens niet hebt gezien??? Iksnapnie...
Dat vragen veel mensen zich af. Want inderdaad, je kan dus stemmen tot het begin van de liveshow. Dus wanneer de optredens voor de kijken te zien zijn sluiten de lijnen. _O-

Overigens gaan opbrengsten van de Rest of the World vote (dus ook die van de boycottende landen) naar de portemonnee van de EBU.
Doe met die info wat je wil. :P
pi_220773569
https://www.ad.nl/show/ho(...)timiderend~a8805a3b/

Het AD lijkt definitief ontwaakt, iets wat wij hier al jaren roepen over de Israëlische delegaties
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220773723
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:21 schreef Cee het volgende:

[..]
Dat vragen veel mensen zich af. Want inderdaad, je kan dus stemmen tot het begin van de liveshow. Dus wanneer de optredens voor de kijken te zien zijn sluiten de lijnen. _O-
Waarom is dit eigenlijk zo? Want het hele idee van de beste kiezen is toch dat je op zijn minst de optredens hebt gezien.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:39:10 #61
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220773726
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:25 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Ik deel zijn frustratie. De NOS hadh et een stuk soberder moeten houden. En het is ook gewoon pijnlijk dat als je weet dat je aan de juiste kant van de geschiedenis staat, dat dat genegeerd wordt.
Door een pathologische haat jegens een land te koesteren en dit land te willen uitsluiten doe je dat juist niet. Spanje, Ierland, Slovenië en helaas ook Nederland hebben aangetoond aan de verkeerde kant van de geschiedenis te staan wat dit betreft.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:28 schreef TheVulture het volgende:

Het AD lijkt definitief ontwaakt, iets wat wij hier al jaren roepen over de Israëlische delegaties
Ik vind dit eigenlijk nog een relatief genuanceerd artikel. Op welke manier zou men bij het AD 'ontwaakt' zijn dan?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220773736
Cornald en Flappie als Songfestivalkenners bij Eva vanavond voor de liefhebbers.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:40:25 #63
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220773746
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:38 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Waarom is dit eigenlijk zo? Want het hele idee van de beste kiezen is toch dat je op zijn minst de optredens hebt gezien.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:41:52 #64
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220773762
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:28 schreef TheVulture het volgende:

Ze hebben het Michael Ben David gedoe er niet in staan, al was de Nederlandse delegatie daar niet bij betrokken.
pi_220773775
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:40 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Nou ja, daarvoor zou je de lijnen toch beter nog anderhalf uur kunnen openlaten?
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 16:46:00 #66
375570 crew  Cyan9
pi_220773797
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Door een pathologische haat jegens een land te koesteren en dit land te willen uitsluiten doe je dat juist niet. Spanje, Ierland, Slovenië en helaas ook Nederland hebben aangetoond aan de verkeerde kant van de geschiedenis te staan wat dit betreft.
Zolang jij kritiek op de Israëlische delegatie gelijk stelt aan haat voor een heel land (of antisemitisme) ben je geen goede gesprekspartner.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:51:51 #67
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220773842
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:46 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Zolang jij kritiek op de Israëlische delegatie gelijk stelt aan haat voor een heel land (of antisemitisme) ben je geen goede gesprekspartner.
Tja, er is natuurlijk wel degelijk sprake van haat, heel erg veel haat zelfs. Dit is immers de reden achter alle antipathie en zelfs pogingen om het land uit het toernooi te krijgen. Ik vind het ook een vreemde opmerking dat dit benoemen iemand geen goede gesprekspartner zou maken.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:53:54 #68
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220773860
Er zijn beelden online van de juryshow van Montenegro waar de vocals echt niet lekker gaan. Die kun je echt wel afschrijven.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 16:54:09 #69
375570 crew  Cyan9
pi_220773861
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, er is natuurlijk wel degelijk sprake van haat, heel erg veel haat zelfs. Dit is immers de reden achter alle antipathie en zelfs pogingen om het land uit het toernooi te krijgen. Ik vind het ook een vreemde opmerking dat dit benoemen iemand geen goede gesprekspartner zou maken.
Omdat je daarmee iedereen met kritiek wegzet als iemand die Israël haat. Het is je al meerdere keren kenbaar gemaakt dat dit niet het geval is.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 16:54:45 #70
375570 crew  Cyan9
pi_220773867
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:53 schreef Momo het volgende:
Er zijn beelden online van de juryshow van Montenegro waar de vocals echt niet lekker gaan. Die kun je echt wel afschrijven.
Jammer, was wat mij betreft wel een nummer met potentie tot een beter resultaat dan gewoonlijk.
pi_220773893
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Ik vind dit eigenlijk nog een relatief genuanceerd artikel. Op welke manier zou men bij het AD 'ontwaakt' zijn dan?
Door te benoemen dat Israëlische delegaties al jaren zorgen voor onrust en pesterijen
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:00:36 #72
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220773901
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:54 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Omdat je daarmee iedereen met kritiek wegzet als iemand die Israël haat. Het is je al meerdere keren kenbaar gemaakt dat dit niet het geval is.
Nogmaals: daar is bij het ESF publiek in veel gevallen dan ook sprake van. Als mensen constant aan het zeuren zijn over een land en dit land idealiter uitgesloten wilt zien worden dan deelname, dan is dat natuurlijk haat.
quote:
haat

haat logo #1000
de haat zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: [ hat ] gevoel van vijandschap jegens iets of iemand

Bron
Als het namelijk slechts kritiek op de regering zou zijn, zouden mensen ook begrijpen dat random popartiesten uit Tel-Aviv of zo, niets kunnen doen aan beslissingen van de regering, waar sommigen in het Westen het niet mee eens zijn. Toch wordt op zulke artiesten en het land in het algemeen de haat botgevierd. Daarmee overstijgt het kritiek op een overheid.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Door te benoemen dat Israëlische delegaties al jaren zorgen voor onrust en pesterijen
Die onrust wordt met name aangewakkerd door mensen die maar niet ophouden over het land en het land uitgesloten willen zien worden. Daar waren helaas ook in aanloop naar het Songfestival dit jaar weer gigantisch campagnes voor op touw gezet. Niet voor niets doen er meerdere landen niet mee, zo hoog zit het de organisatoren daar.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:01:51 #73
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 17:40:13 #74
375570 crew  Cyan9
pi_220774256
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nogmaals: daar is bij het ESF publiek in veel gevallen dan ook sprake van. Als mensen constant aan het zeuren zijn over een land en dit land idealiter uitgesloten wilt zien worden dan deelname, dan is dat natuurlijk haat.
[..]
Als het namelijk slechts kritiek op de regering zou zijn, zouden mensen ook begrijpen dat random popartiesten uit Tel-Aviv of zo, niets kunnen doen aan beslissingen van de regering, waar sommigen in het Westen het niet mee eens zijn. Toch wordt op zulke artiesten en het land in het algemeen de haat botgevierd. Daarmee overstijgt het kritiek op een overheid.
Je presenteert het als een feit, maar het blijft jouw take op het gebeuren. De Israëlische delegatie heeft zich de afgelopen jaren ontzettend ongeliefd gemaakt bij een groot deel van de ESC fans. Daar zitten vast haters tussen, maar grotendeels is het toch echt actie reactie. De winst van Netta in 2018 was bijvoorbeeld enorm breed gedragen. Ook andere acts werden positief benaderd. De laatste edities is dat echter veranderd. Door het gedrag van de delegatie, door de acties van de regering op het wereldtoneel en door de inzet van inzendingen als een soort van propaganda, waar logischerwijs snel doorheen werd en wordt geprikt.

En ja, inmiddels strekt het zich uit over meerdere edities. En de Israëlische delegatie gaat op dezelfde weg door, ook nu de regels zijn aangescherpt. Dan worden logischerwijs mensen het wel flink zat.
pi_220774265
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:53 schreef Momo het volgende:
En vorig jaar kregen ze alleen punten van beste vriend Servië. Hun terugkeer gaat nog niet van een leie dakje.
pi_220774280
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:48 schreef Momo het volgende:
Veel songfestivalliefhebbers kijken dit jaar niet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van alle deelnemers aan poll:
[ afbeelding ]
HET VOLK heeft gesproken.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 18:01:10 #77
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220774377
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:40 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Je presenteert het als een feit, maar het blijft jouw take op het gebeuren. De Israëlische delegatie heeft zich de afgelopen jaren ontzettend ongeliefd gemaakt bij een groot deel van de ESC fans. Daar zitten vast haters tussen, maar grotendeels is het toch echt actie reactie. De winst van Netta in 2018 was bijvoorbeeld enorm breed gedragen. Ook andere acts werden positief benaderd. De laatste edities is dat echter veranderd. Door het gedrag van de delegatie, door de acties van de regering op het wereldtoneel en door de inzet van inzendingen als een soort van propaganda, waar logischerwijs snel doorheen werd en wordt geprikt.

En ja, inmiddels strekt het zich uit over meerdere edities. En de Israëlische delegatie gaat op dezelfde weg door, ook nu de regels zijn aangescherpt. Dan worden logischerwijs mensen het wel flink zat.
Oké duidelijk, prima post wat mij betreft.

Voor mensen die het Songfestival niet in detail volgen is er simpelweg een énorme toename in haat merkbaar sinds ruim twee jaar, wat zonder enige twijfel te maken heeft met alle narratieven in de media.

Als ik mij niet vergis kwam IJsland al in het najaar van 2023 met een oproep om Israël uit te sluiten, niet lang na de aanslagen van 7 oktober en was er ook in 2019, toen het Songfestival in Israël werd gehouden al enig gemor.

Natuurlijk als een land met zoveel haat te maken krijgt, zullen artiesten en delegaties zich ook vijandiger gaan opstellen omdat je die mensen verantwoordelijkheid voor dingen waar zij zelf niets aan kunnen doen. Dit wekt de vraag op wat mensen denken te bereiken met het tentoonspreiden van zulke haat?
  ESF Reporter dinsdag 12 mei 2026 @ 18:02:39 #78
87554 Cee
Welluk?
pi_220774383
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:43 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nou ja, daarvoor zou je de lijnen toch beter nog anderhalf uur kunnen openlaten?
Die tijd zullen ze gebruiken om alle stemmen te tellen en verifiëren voordat de volgende bulk uit de deelnemende landen komt.
pi_220774430
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:01 schreef Momo het volgende:
Douwe Bob heeft fittie met Songfestival-artiest Israël

Ondertussen 10 jaar geleden...
Och ja, Hovi Star, wat een verschrikkelijke lul was dat. Hadden we dat nog maar. Of een Michael Ben David. Die waren erg vervelend, maar niet meer dan dat :')
pi_220774451
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:10 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Och ja, Hovi Star, wat een verschrikkelijke lul was dat. Hadden we dat nog maar. Of een Michael Ben David. Die waren erg vervelend, maar niet meer dan dat :')
Mijn droom dat al die politici op moeten roepen om te stemmen op Michael Ben David. O+
  dinsdag 12 mei 2026 @ 18:17:41 #81
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220774480
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:10 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Hovi Star had dan ook tenminste nog wel een behoorlijk goed nummer. Dat scheelt dan nog iets :P
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 18:22:31 #82
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220774505
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:14 schreef Em31 het volgende:

[..]
Mijn droom dat al die politici op moeten roepen om te stemmen op Michael Ben David. O+
Ik zou Netta ook wel een leuke vinden. Daar walgden destijds nog wel wat users van die nu extreem pro-Israël zijn. Dan moeten ze opeens op de banken gaan staan voor iemand die ze walgelijk woke vinden _O-
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220774584
Aran "ik ben kritisch op AVROTROS en de NOS" Bade heeft zijn snoepreisje in ieder geval niet opgegeven

Gelukkig kon ie kritische vragen aan Martin Green stellen :+
pi_220774594
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:22 schreef Redefine het volgende:

[..]
Ik zou Netta ook wel een leuke vinden. Daar walgden destijds nog wel wat users van die nu extreem pro-Israël zijn. Dan moeten ze opeens op de banken gaan staan voor iemand die ze walgelijk woke vinden _O-
Netta had ook best een goed lied. Maar ja, dat kan niet anders met Jack White als medeschrijver.
pi_220774611
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:17 schreef Redefine het volgende:

[..]
Hovi Star had dan ook tenminste nog wel een behoorlijk goed nummer. Dat scheelt dan nog iets :P
Ik hoop dat dit sarcasme is
  dinsdag 12 mei 2026 @ 18:56:16 #86
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220774707
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:44 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik hoop dat dit sarcasme is
Made of Stars was een prima nummer. Dat nummer van Michael Ben David was ik direct na zijn optreden alweer vergeten.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 18:58:34 #87
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220774721
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:41 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Netta had ook best een goed lied. Maar ja, dat kan niet anders met Jack White als medeschrijver.
Toy was een wel een verdiende winnaar ja. Al hadden het ook een paar anderen kunnen zijn. Was wel een oorwurm en deed het voor en na het festival prima.

Zelf was het niet mijn grootste favoriet, maar heb het destijds flink verdedigd tegen allerlei idiote reacties :')
pi_220774762
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Oké duidelijk, prima post wat mij betreft.

Voor mensen die het Songfestival niet in detail volgen is er simpelweg een énorme toename in haat merkbaar sinds ruim twee jaar, wat zonder enige twijfel te maken heeft met alle narratieven in de media.

Als ik mij niet vergis kwam IJsland al in het najaar van 2023 met een oproep om Israël uit te sluiten, niet lang na de aanslagen van 7 oktober en was er ook in 2019, toen het Songfestival in Israël werd gehouden al enig gemor.

Natuurlijk als een land met zoveel haat te maken krijgt, zullen artiesten en delegaties zich ook vijandiger gaan opstellen omdat je die mensen verantwoordelijkheid voor dingen waar zij zelf niets aan kunnen doen. Dit wekt de vraag op wat mensen denken te bereiken met het tentoonspreiden van zulke haat?
Hoe vaak moeten mensen hier blijven verklaren dat hun kritiek op Israëls optreden/handelen bij het ESF en in Gaza de laatste jaren niets te maken heeft met antisemitisme of haat jegens mensen met een joodse achtergrond?

Jij blijft die twee zaken steeds op één hoop scheppen. En dat is precies het punt waarom mensen hier op het forum, in het land en in de wereld een probleem hebben met jou en met Israël. Je houdt hier hele lange verhalen om de indruk te wekken dat jij als enige genuanceerd over deze zaken nadenkt. Maar je maakt mensen die keer op keer zeggen dat ze NIET antisemitisch zijn en antisemitisme als verschijnsel afwijzen voortdurend verhuld uit voor leugenaars.

Niet bij de anderen is alle nuance zoek, maar vooral bij jou.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 19:23:25 #89
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220774920
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:06 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Hoe vaak moeten mensen hier blijven verklaren dat hun kritiek op Israëls optreden/handelen bij het ESF en in Gaza de laatste jaren niets te maken heeft met antisemitisme of haat jegens mensen met een joodse achtergrond?

Jij blijft die twee zaken steeds op één hoop scheppen. En dat is precies het punt waarom mensen hier op het forum, in het land en in de wereld een probleem hebben met jou en met Israël. Je houdt hier hele lange verhalen om de indruk te wekken dat jij als enige genuanceerd over deze zaken nadenkt. Maar je maakt mensen die keer op keer zeggen dat ze NIET antisemitisch zijn en antisemitisme als verschijnsel afwijzen voortdurend verhuld uit voor leugenaars.

Niet bij de anderen is alle nuance zoek, maar vooral bij jou.
Ik heb het in mijn posts hier helemaal niet over antisemitisme. Waarop tuig je hier deze rare stropop op? Wellicht is het goed om het te houden bij de dingen die ik daadwerkelijk post, zonder daarbij allerlei woorden in de mond te leggen.
pi_220774970
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb het in mijn posts hier helemaal niet over antisemitisme. Waarop tuig je hier deze rare stropop op? Wellicht is het goed om het te houden bij de dingen die ik daadwerkelijk post, zonder daarbij allerlei woorden in de mond te leggen.
Dat jij het woord antismitisme niet noemt, zegt niks. Onder al jouw woorden zit het steeds. En daarmee leg jij heel veel woorden in monden van anderen.

Maar prima.... Ik negeer je posts wel weer.... Want discussies zijn niet mogelijk met mensen die de problemen altijd bij anderen leggen en zichzelf van alle blaam zuiveren.

Los van jou, en om het verder on topic te houden hier:
Ik ga vanavond niet kijken. NOS/NTR had wat minder mogen uitpakken wat mij betreft, maar het is aan mij en ander principiëlen om met de kijkcijfers de boycot al of niet te ondersteunen.
pi_220774999
Kunnen jullie een apart topic opzoeken of weer lekker terug naar NWS?

Of niet zo happen.
pi_220778581
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:30 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik durf er wel wat op te zetten dat het gaat gebeuren, misschien niet eens meer zo gecoördineerd als de afgelopen jaren, maar die beerput is al gewoon zo open gegaan dat het niet meer te stoppen is. En het zou met dit hele matige liedje des te opvallender zijn, dus ik wens de EBU een fijne wedstrijd om dit voor het derde jaar op rij recht te praten
Je gaat bijna denken dat het een samenzwering is :!
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 23:57:23 #93
375570 crew  Cyan9
pi_220778596
Dit zijn dan wel van die acties die een beetje jammer zijn. Wel bewijs dat er inderdaad weinig tot niks gedempt wordt.

https://x.com/alexmarshall81/status/2054313654217023978
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 01:02:32 #94
375570 crew  Cyan9
pi_220778765
Er wordt inmiddels bepaald in welke helft de gekwalificeerde landen terecht komen:

Eerste helft
* België
* Griekenland
* Servië

Tweede helft
* Litouwen
* Polen
* Zweden

Keuze van de productie
* Duitsland
* Finland
* Israël
* Italië
* Kroatië
* Moldavië
pi_220779448
quote:
Kijkcijfers Eurovisie Songfestival crashen na boycot: slechts half miljoen kijkers voor eerste halve finale
https://www.ad.nl/show/ki(...)lve-finale~afb3a28a/
Opgeteld gaat dit wel over de miljoen straks, 100% dat de EBU in dat jubbelstukje na de show gaat roepen dat er 'zelfs miljoenen kijkers in Nederland waren!!!'. _O-
pi_220779589
twitter
pi_220779862
Analyse over de kosten van het niet meedoen aan het belastinggeldverslindende circus:

woensdag 13 mei 2026 @ 09:28:14 #98
478909 molloot200
alles muziek.
pi_220779890
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 01:02 schreef Cyan9 het volgende:
Er wordt inmiddels bepaald in welke helft de gekwalificeerde landen terecht komen:

Eerste helft
* België
* Griekenland
* Servië

Tweede helft
* Litouwen
* Polen
* Zweden

Keuze van de productie
* Duitsland
* Finland
* Israël
* Italië
* Kroatië
* Moldavië
Hmmmm altijd interessant om te kijken wat ze nu weer met Israël gaan doen in deze volgorde. Zouden ze plek 2 een keer aandurven? :P
  woensdag 13 mei 2026 @ 09:29:22 #99
478909 molloot200
alles muziek.
pi_220779924
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:27 schreef Fred_B het volgende:
Analyse over de kosten van het niet meedoen aan het belastinggeldverslindende circus:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jep, we zijn volgend jaar sowieso terug _O-
pi_220779941
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:41 schreef Em31 het volgende:

[..]
Opgeteld gaat dit wel over de miljoen straks, 100% dat de EBU in dat jubbelstukje na de show gaat roepen dat er 'zelfs miljoenen kijkers in Nederland waren!!!'. _O-
Ik vind het wel mooi, en het verdiende loon voor de NOS die iets te gretig erin zijn gesprongen. 500.000 kijkers op prime time NPO1, dat zijn bijna testbeeld-achtige cijfers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')