De VS en UK zijn gidslanden wat dat betreft. Volgende zal AfD in DLD zijn.quote:Op zondag 10 mei 2026 19:32 schreef gwn_een_user het volgende:
enkele nieuwsverhalen van louter de afgelopen dagen:
Reform investigate councillor who said ‘Nigerians should be melted down to fill pot holes’
https://metro.co.uk/2026/(...)-wins-seat-28297091/
Farage trying to avoid scrutiny over £5m gift from crypto billionaire, Labour says
https://www.theguardian.c(...)lionaire-labour-says
Media silent as antisemitic Reform activist spotted campaigning
https://www.thecanary.co/trending/2026/05/04/reform-antisemitism/
'Pretend patriotism': Row erupts after Reform council spends £12,000 transforming roundabout into St George's flag
https://www.lbc.co.uk/art(...)m-council-5HjdYbd_2/
Reform councillor suspended over racism allegations
https://www.bbc.co.uk/new(...)p-referrer=deep-link
New Reform councillor forgets which party he is in post election Freudian slip
https://metro.co.uk/2026/(...)udian-slip-28284939/
Reform plans threaten maternity leave and job security for half a million pregnant women, analysis shows
https://www.independent.c(...)ernity-b2967253.html
Reform candidate who said Holocaust was a hoax wins seat in local elections
https://www.liverpoolecho(...)14559?utm_source=app
Reform candidate exposed over sick 'master race' bile sweeps to DOUBLE victory
https://www.mirror.co.uk/(...)sults-essex-37129362
'We don't need you': Reform shuts door on local media hours after taking control of Suffolk County Council
https://www.ipswich.co.uk(...)folk-county-council/
Scottish Reform candidate who backed deporting all Muslims elected MSP
https://www.thenational.s(...)ing-muslims-elected/
Reform UK ran a council for a year. Things went badly
https://www.ft.com/content/3c059192-9a75-485e-b7cd-541ba2fae729
nee deze gasten moet je niet het land willen laten runnen. ik ben steevast anti-massamigratie hoor, maar dit is juist één van de problemen die je krijgt als de politiek het probleem jarenlang niet serieus neemt, dan krijg je juist![]()
![]()
partijen vol nare gasten die geen flauw benul hebben van regeren en verder super haatvol en corrupt zijn
Ja, dat zal wel werken. Ik denk dat ze ze met liefde terugnemen.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:29 schreef Glazenmaker het volgende:
Met bijvoorbeeld Marokko gaan praten zonder opgeheven vingertje en een win win deal voor iedereen sluiten. Bijvoorbeeld het wat makkelijker maken om door Europa te reizen op vakantie en wat meer vrije handel in ruil voor het terugnemen van onze vaak besproken overlastgevende kansloze "asielzoekers".
Zolang ze niets aan die idiote wet doen die iedere binnenwandelende moslim automatisch staatsburger maakt, gaat er daar helemaal niets veranderen.quote:Op zondag 10 mei 2026 00:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Farage is simpelweg een leugenaar die beweerde dat ze veel geld zouden krijgen en minder migranten zouden komen met de Brexit. Maar dat bleek allemaal onwaar te zijn waardoor het VK veel armer is geworden.
En zo'n figuur ga je dan premier maken. Dat zal vast een groot succes worden.
Lijkt wel georkestreerd dit zoveel in de 'afgelopen dagenquote:Op zondag 10 mei 2026 19:32 schreef gwn_een_user het volgende:
enkele nieuwsverhalen van louter de afgelopen dagen:
Reform investigate councillor who said ‘Nigerians should be melted down to fill pot holes’
https://metro.co.uk/2026/(...)-wins-seat-28297091/
Farage trying to avoid scrutiny over £5m gift from crypto billionaire, Labour says
https://www.theguardian.c(...)lionaire-labour-says
Media silent as antisemitic Reform activist spotted campaigning
https://www.thecanary.co/trending/2026/05/04/reform-antisemitism/
'Pretend patriotism': Row erupts after Reform council spends £12,000 transforming roundabout into St George's flag
https://www.lbc.co.uk/art(...)m-council-5HjdYbd_2/
Reform councillor suspended over racism allegations
https://www.bbc.co.uk/new(...)p-referrer=deep-link
New Reform councillor forgets which party he is in post election Freudian slip
https://metro.co.uk/2026/(...)udian-slip-28284939/
Reform plans threaten maternity leave and job security for half a million pregnant women, analysis shows
https://www.independent.c(...)ernity-b2967253.html
Reform candidate who said Holocaust was a hoax wins seat in local elections
https://www.liverpoolecho(...)14559?utm_source=app
Reform candidate exposed over sick 'master race' bile sweeps to DOUBLE victory
https://www.mirror.co.uk/(...)sults-essex-37129362
'We don't need you': Reform shuts door on local media hours after taking control of Suffolk County Council
https://www.ipswich.co.uk(...)folk-county-council/
Scottish Reform candidate who backed deporting all Muslims elected MSP
https://www.thenational.s(...)ing-muslims-elected/
Reform UK ran a council for a year. Things went badly
https://www.ft.com/content/3c059192-9a75-485e-b7cd-541ba2fae729
nee deze gasten moet je niet het land willen laten runnen. ik ben steevast anti-massamigratie hoor, maar dit is juist één van de problemen die je krijgt als de politiek het probleem jarenlang niet serieus neemt, dan krijg je juist![]()
![]()
partijen vol nare gasten met een vrij laag IQ die geen flauw benul hebben van regeren en verder super haatvol en corrupt zijn
bro en dan heb je nog de Restore partij, gevuld met ex-Reform leden die Reform juist te tam vonden![]()
Daar zijn ze blij dat die riffers (laten we het netjes houden) weg zijn.quote:Op zondag 10 mei 2026 20:35 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ja, dat zal wel werken. Ik denk dat ze ze met liefde terugnemen.
Inderdaad een "Klaver-methode"
Dat dusquote:Op zondag 10 mei 2026 21:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar zijn ze blij dat die riffers (laten we het netjes houden) weg zijn.
Dat is een flinke winst zeg. Zegt ook genoeg over dat ze zich flink genaaid voelen door Starmer en zijn partij.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 22:04 schreef matspontius het volgende:
Zoals zich al aftekende is de rechts-populistische Reform UK-partij van Nigel Farage de grote winnaar geworden bij de regionale en gemeentelijke verkiezingen in het Verenigd Koninkrijk. Met alle stemmen geteld blijkt dat de partij in Engeland vanuit het niets veruit de grootste wordt, met 1453 zetels in de gemeenteraden. Voor de verkiezingen van donderdag had Reform UK slechts twee zetels. Ook de Green Party won flink. De groenen krijgen er 437 zetels bij en komen op 583. De Labour Partij van premier Starmer heeft grote verliezen geleden: de partij verloor een kleine 1500 zetels en houdt er 1063 over.
Belangrijkste uitslagen lokale verkiezingen Engeland
Partij Behaalde zetels Verschil
Reform UK 1453 +1451
Labour 1063 -1492
Liberal Democrats 844 +155
Conservatieven 801 -563
Green Party 583 +437
Labour leed ook grote verliezen in Wales en Schotland, waar parlementsverkiezingen werden gehouden. Het links-nationalistische Plaid Cymru, Welsh voor 'Partij van Wales', werd de grootste in Wales, waarmee een tijdperk van 100 jaar Labour-bestuur ten einde komt. In Schotland won de linkse Schotse Nationale partij voor de vijfde keer op rij de meeste zetels.
Historische verschuiving
Reform-leider Farage spreekt van een "historische verschuiving in de Britse politiek". In Groot-Brittannië maakten Labour en de Conservatieven vele decennia de dienst uit. Nu lijkt er een einde te komen aan het tweepartijenstelsel.
Correspondent Verenigd Koninkrijk Arjen van der Horst:
"Deze lokale verkiezingen waren bezaaid met historische mijlpalen. Reform UK mag zich nu met recht de grootste partij van het Verenigd Koninkrijk noemen. Wat het extra bijzonder maakte, was dat de anti-immigratiepartij van Nigel Farage stemmen van zowel Labour als de Conservatieven pakte.
De andere winnaar was de Green Party, die haar beste resultaat ooit haalde. Die winst was wel een stuk bescheidener dan die van Reform UK, maar de groenen wisten in vier gemeentes een absolute meerderheid te halen. Voor het eerst krijgen de Britse groenen bestuursverantwoordelijkheid.
Het is duidelijk dat de Britse kiezer op drift is geslagen. De arbeidersklasse, ruim een eeuw lang de basis voor Labour, is weggelopen bij de partij van Keir Starmer. In de grote steden liep de aanhang over naar de Green Party; in de oude industriegebieden in het noorden van Engeland ging ze naar Reform UK. Ook de Conservatieven verloren een belangrijk deel van hun traditionele achterban
Dit proces is al langer gaande, maar dat vertaalde zich bij deze verkiezingen voor het eerst in een politieke aardverschuiving. Zo ontstond een uniek beeld. Reform UK trok 25 procent van de stemmen, gevolgd door de Green Party (18 procent), Labour (17 procent) en de Conservatieven (17 procent). Voor het eerst in de geschiedenis trokken de twee flankpartijen samen meer stemmen dan Labour en de Conservatieven."
Starmer zegt dat zijn partij onnodige fouten heeft gemaakt. Toch zegt de Britse premier tegen de BBC dat hij niet van plan is te vertrekken en "het land in chaos te laten storten".
Uitgedaagd worden
In de aankomende dagen zal blijken of Starmer ook daadwerkelijk premier zal blijven, zegt historicus en politicoloog Casper Kirkels. Binnen de Labour-partij kan Starmer namelijk ook nog uitgedaagd worden. Als een uitdager 20 procent van de fractie achter zich heeft kan die een stemming over het leiderschap afdwingen.
Volgens Kirkels zijn er drie kandidaten wier namen afgelopen tijd genoemd werden: aan de rechtervleugel van de Labour Partij minister van Volksgezondheid Wes Streeting, op links Angela Rayner en ook de burgemeester van Manchester Andy Burnham werd genoemd. Hij zit echter niet in het Lagerhuis, wat een vereiste is om partijleider te worden.
Veel kritiek
Starmer ligt de laatste weken zwaar onder vuur, onder meer door de hoge levenskosten en de economische stagnatie. Ook spelen er schandalen. Zo bleek dat Peter Mandelson, die Starmer had benoemd tot Brits ambassadeur in de VS, banden had met de zedendelinquent Jeffrey Epstein.
Voorlopig is Starmer van plan door te gaan. Hij heeft voormalig premier Gordon Brown benoemd tot speciaal gezant voor financiën en voormalig vicepremier Harriet Harman tot adviseur voor vrouwen en meisjes. Harman zou geweld tegen vrouwen moeten aanpakken en hun sociaaleconomische kansen moeten verbeteren.
https://nos.nl/artikel/26(...)m-uk-debacle-starmer
In Engeland schijnen ze eindelijk (veel te laat natuurlijk!!!) wakker te worden, hopelijk volgt Nederland snel!
De paniek is groot blijkbaar in de contreien van de mainstream media. Ook wel weer bijzonder dat men nu over antisemitisme begint terwijl men bij alles wat zich afspeelt in de kringen van de Green Party volledig negeert, zoals dit soort pareltjes:quote:Op zondag 10 mei 2026 21:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lijkt wel georkestreerd dit zoveel in de 'afgelopen dagen
Zo'n rijtje kan je ook over de greens maken wss.
'
Wtfquote:Op maandag 11 mei 2026 06:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De paniek is groot blijkbaar in de contreien van de mainstream media. Ook wel weer bijzonder dat men nu over antisemitisme begint terwijl men bij alles wat zich afspeelt in de kringen van de Green Party volledig negeert, zoals dit soort pareltjes:
[ twitter ]
[ twitter ]
Die Starmet is net zo'n relnicht als Jetten - gladjakker pur sang. Die kan zijn biezen wel gaan pakken. Nederland gaat ditzelfde scenario krijgen!quote:Op maandag 11 mei 2026 06:43 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Dat is een flinke winst zeg. Zegt ook genoeg over dat ze zich flink genaaid voelen door Starmer en zijn partij.
Dit soort spul inderdaad.quote:Op maandag 11 mei 2026 06:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De paniek is groot blijkbaar in de contreien van de mainstream media. Ook wel weer bijzonder dat men nu over antisemitisme begint terwijl men bij alles wat zich afspeelt in de kringen van de Green Party volledig negeert, zoals dit soort pareltjes:
[ twitter ]
[ twitter ]
En dat is ons probleem omdat....?quote:Op zondag 10 mei 2026 14:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Goed dat je het bij poging twee eindelijk doorhad! Ontvangende land van je vliegtuig says no. Hoe ga je daar mee om?
https://www.bbc.com/news/articles/c4g05pkqyxkoquote:Op maandag 11 mei 2026 06:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De paniek is groot blijkbaar in de contreien van de mainstream media. Ook wel weer bijzonder dat men nu over antisemitisme begint terwijl men bij alles wat zich afspeelt in de kringen van de Green Party volledig negeert, zoals dit soort pareltjes:
[ twitter ]
[ twitter ]
Goed om te zien dat de BBC hier uiteindelijk toch maar aandacht aan besloot te geven. Geldt dit ook voor The Guardian en andere media? Dat mag natuurlijk wel bij zulke uitspraken van een kandidate. Verder wordt dit niet genoemd in het artikel van de NOS, waarom je dus die linkt blijft onduidelijk. En aldus wie is antisemitisme in de kringen van Reform UK geen probleem?quote:Op maandag 11 mei 2026 10:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/articles/c4g05pkqyxko
Of
https://www.bbc.com/news/articles/cdxpq67l633o
Jammer joh.
Of
https://nos.nl/l/2613408
https://www.thesun.co.uk/(...)osts-green-hopefuls/
https://www.chroniclelive(...)tle-council-33875621
Maar dat wist jij al wel hé![]()
Jokken![]()
Bijzonder dat "in bepaalde contreien" het ook nog eens prima is dat er Reform mafketels gekozen zijn zoals antisemiet Ben Rowe (racisme ineens geen enkel probleem) of David Barker die sigaretten uitdrukte op de huid van zijn zoontje.
Én in die contreien claimt men ook dat het altijd tegen de 'blanke man' is en 'moslims wordt de hand boven het hoofd gehouden', máár hoe rijmt dat nu weer met de blanke mannelijke partijleider die zelf joods is....
Wat een hoop bullshit weer Howard
En jezelf ook nog 'thereal.anne.frank' noemen. Dan ben je toch ook wel een mongooltje eerste klas. De jodenhaat druipt er letterlijk vanaf.quote:Op maandag 11 mei 2026 06:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De paniek is groot blijkbaar in de contreien van de mainstream media. Ook wel weer bijzonder dat men nu over antisemitisme begint terwijl men bij alles wat zich afspeelt in de kringen van de Green Party volledig negeert, zoals dit soort pareltjes:
[ twitter ]
[ twitter ]
Deze tekst hierboven manipulatie of onnozelheid. De top van de Reform partij is net zo "rechts" als het CDA. Als je zo ontvankelijk bent voor wat de dom-linkse kranten schrijven is het een goed idee gewoon te stoppen met nadenken over politiek en andere leuke dingen te gaan doen.quote:Op zondag 10 mei 2026 19:32 schreef gwn_een_user het volgende:
enkele nieuwsverhalen van louter de afgelopen dagen:
Reform investigate councillor who said ‘Nigerians should be melted down to fill pot holes’
https://metro.co.uk/2026/(...)-wins-seat-28297091/
Farage trying to avoid scrutiny over £5m gift from crypto billionaire, Labour says
https://www.theguardian.c(...)lionaire-labour-says
Media silent as antisemitic Reform activist spotted campaigning
https://www.thecanary.co/trending/2026/05/04/reform-antisemitism/
'Pretend patriotism': Row erupts after Reform council spends £12,000 transforming roundabout into St George's flag
https://www.lbc.co.uk/art(...)m-council-5HjdYbd_2/
Reform councillor suspended over racism allegations
https://www.bbc.co.uk/new(...)p-referrer=deep-link
New Reform councillor forgets which party he is in post election Freudian slip
https://metro.co.uk/2026/(...)udian-slip-28284939/
Reform plans threaten maternity leave and job security for half a million pregnant women, analysis shows
https://www.independent.c(...)ernity-b2967253.html
Reform candidate who said Holocaust was a hoax wins seat in local elections
https://www.liverpoolecho(...)14559?utm_source=app
Reform candidate exposed over sick 'master race' bile sweeps to DOUBLE victory
https://www.mirror.co.uk/(...)sults-essex-37129362
'We don't need you': Reform shuts door on local media hours after taking control of Suffolk County Council
https://www.ipswich.co.uk(...)folk-county-council/
Scottish Reform candidate who backed deporting all Muslims elected MSP
https://www.thenational.s(...)ing-muslims-elected/
Reform UK ran a council for a year. Things went badly
https://www.ft.com/content/3c059192-9a75-485e-b7cd-541ba2fae729
nee deze gasten moet je niet het land willen laten runnen. ik ben steevast anti-massamigratie hoor, maar dit is juist één van de problemen die je krijgt als de politiek het probleem jarenlang niet serieus neemt, dan krijg je juist![]()
![]()
partijen vol nare gasten met een vrij laag IQ die geen flauw benul hebben van regeren en verder super haatvol en corrupt zijn
bro en dan heb je nog de Restore partij, gevuld met ex-Reform leden die Reform juist te tam vonden![]()
Is het CDA ook zo corrupt als Reform?quote:Op maandag 11 mei 2026 14:36 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
[..]
Deze tekst hierboven manipulatie of onnozelheid. De top van de Reform partij is net zo "rechts" als het CDA. Als je zo ontvankelijk bent voor wat de dom-linkse kranten schrijven is het een goed idee gewoon te stoppen met nadenken over politiek en andere leuke dingen te gaan doen.
Tsja, een groot deel van de inwoners van Londen is van een andere afkomst ja. Maar ze zijn wel degenen die in winkels werken, de toeristensector, de dienstverlening.quote:
Het Verenigd Koninkrijk heeft eigenlijk meer ALT-F4 nodig.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 22:15 schreef TwenteFC het volgende:
Het is wachten op Restore, Reform is vrij tam.
Ah ja wat fijn dat ze een compleet nieuwe onderklasse binnenhalen. Immers bestond er 20, 30, 40, 50 jaar geleden niet zo iets als winkels, dienstverlening of economie in Londen...quote:Op maandag 11 mei 2026 20:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tsja, een groot deel van de inwoners van Londen is van een andere afkomst ja. Maar ze zijn wel degenen die in winkels werken, de toeristensector, de dienstverlening.
Ze zijn onmisbaar om de economie draaiende te houden.
Wie scheldt er?quote:Op zondag 10 mei 2026 17:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is ook niet mijn smaak, maar om daar dan zo over te gaan schelden…
Dus je wil Marokko belonen voor hun gedrag en laten zien aan andere landen dat een kuthouding werkt?quote:Op zondag 10 mei 2026 18:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit systeem slaat zowel in het VK en VS echt nergens op. En dan heb je die Farage met zijn speeches die roept dat de EU democratie afbreekt. Man man man.
[..]
Ohnee iemand die lekker zichzelf is.
[..]
Met bijvoorbeeld Marokko gaan praten zonder opgeheven vingertje en een win win deal voor iedereen sluiten. Bijvoorbeeld het wat makkelijker maken om door Europa te reizen op vakantie en wat meer vrije handel in ruil voor het terugnemen van onze vaak besproken overlastgevende kansloze "asielzoekers".
[..]
Zie voor het inhoudelijke antwoord hierboven. Ik ben blij dat ik je irritatiegrens heb bereikt. Hopelijk heb je nu door hoe irritant die neerbuigende, maar inhoudsloze schijtposts zijn. Niet meer doen he.
Als Marokko iets van ons gedaan wil krijgen sta je vast te springen om het zonder tegendienst voor ze te doen he? Helemaal als ze het niet vragen maar met een boos boemer vingertje eisen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 04:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dus je wil Marokko belonen voor hun gedrag en laten zien aan andere landen dat een kuthouding werkt?
Nee, lekker gewerkt pik.
Bakken met Nederlands geld gaan naar Afrika. Maar dreigen met financiële consequenties wordt dan weer als immoreel beschouwd.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 04:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dus je wil Marokko belonen voor hun gedrag en laten zien aan andere landen dat een kuthouding werkt?
Nee, lekker gewerkt pik.
Denk je dat ik met een boemer vingertje wil wijzen? We moeten Marokko als ze niet willen meewerken herinneren aan wie er economisch de meerdere is.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 06:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als Marokko iets van ons gedaan wil krijgen sta je vast te springen om het zonder tegendienst voor ze te doen he? Helemaal als ze het niet vragen maar met een boos boemer vingertje eisen.
Juist, als het aan @Glazenmaker ligt, geven we de wereld de boodschap mee dat we chantabel zijn. Zijn natuurlijk totaal geen andere landen die daar graag van profiteren. In alle landen buiten Europa zijn ze immers zo vredelievend ingesteld en hebben ze totaal geen onderdanen waar ze wel vanaf zouden willen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 07:24 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Bakken met Nederlands geld gaan naar Afrika. Maar dreigen met financiële consequenties wordt dan weer als immoreel beschouwd.
Het zou ongelofelijk effectief zijn. Maar ja, bij de hulpindustrie blijft een boel aan de strijkstok hangen en de hypotheek moet toch betaald worden.
Gaza palestijnen hun gang laten gaan, ondanks hun kut gedragquote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Denk je dat ik met een boemer vingertje wil wijzen? We moeten Marokko als ze niet willen meewerken herinneren aan wie er economisch de meerdere is.
Lekker gewerkt, nogmaals.
Er zou per definitie geen cent meer moeten gaan naar zulke failed states. Eens zien hoelang men dan kan overleven. Ik zou dit prima beleid vinden: geen cent meer naar Noord-Afrikaanse landen en de grenzen volledig dichtgooien en alle migranten uit dat werelddeel tegenhouden en terugsturen. Laat ze het maar eens zelf uitzoeken.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Juist, als het aan @:Glazenmaker ligt, geven we de wereld de boodschap mee dat we chantabel zijn. Zijn natuurlijk totaal geen andere landen die daar graag van profiteren. In alle landen buiten Europa zijn ze immers zo vredelievend ingesteld en hebben ze totaal geen onderdanen waar ze wel vanaf zouden willen.
Die hebben tenminste nog het fatsoen om andere landen aan te vallen. Keir haalt zijn eigen land onderuit, hij heeft geluk dat we in deze tijd leven maar doet zijn best om dat keihard terug te draaien.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 11:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Nederlanders die grote haat hebben tegen Starmer. Je kan het een capabele of niet capabele premier vinden maar haat naar deze man als Nederlander slaat echt nergens op. We hebben het hier niet over een Trump/Poetin/Netanyahu-achtig figuur maar over een dertien in een dozijn politicus. Die haat kan alleen maar aangepraat zijn. Check je fuik mensen.
Die man is zo anti Trump/USA dat hij compleet blind is.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 09:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaza palestijnen hun gang laten gaan, ondanks hun kut gedrag
Regime-iran hun gang laten gaan, ondanks hun kut gedrag
marokko hun gang laten gaan, ondanks hun kut gedrag
Kom niet aan islamietjes hoor! Lekker partroontje laat hij hier zien.
Die 3 halen niet het paard van Troje binnen. Hoe walgelijk ze ook zijn. Deze man verkoopt zijn eigen land.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 11:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Nederlanders die grote haat hebben tegen Starmer. Je kan het een capabele of niet capabele premier vinden maar haat naar deze man als Nederlander slaat echt nergens op. We hebben het hier niet over een Trump/Poetin/Netanyahu-achtig figuur maar over een dertien in een dozijn politicus. Die haat kan alleen maar aangepraat zijn. Check je fuik mensen.
Wat is West-Europa toch ongekend gevallen. Dat dit allemaal kan. Bizar. En dan nog mensen die ontkennen dat er pure haat tegen het Westen wordt binnengehaald.quote:Op maandag 11 mei 2026 06:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De paniek is groot blijkbaar in de contreien van de mainstream media. Ook wel weer bijzonder dat men nu over antisemitisme begint terwijl men bij alles wat zich afspeelt in de kringen van de Green Party volledig negeert, zoals dit soort pareltjes:
[ twitter ]
[ twitter ]
anti israel, anti joden, anti westen, pro moslimsquote:Op dinsdag 12 mei 2026 11:40 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Die man is zo anti Trump/USA dat hij compleet blind is.
We zien met name dat de mensen die Trump en Netanyahu hekelen zich hebben laten meeslepen in ladingen met propaganda. We zitten inmiddels op het punt dat sommigen van zulke mensen liever de kant van het Iraanse regime kiezen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 11:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Nederlanders die grote haat hebben tegen Starmer. Je kan het een capabele of niet capabele premier vinden maar haat naar deze man als Nederlander slaat echt nergens op. We hebben het hier niet over een Trump/Poetin/Netanyahu-achtig figuur maar over een dertien in een dozijn politicus. Die haat kan alleen maar aangepraat zijn. Check je fuik mensen.
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 11:33 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Die hebben tenminste nog het fatsoen om andere landen aan te vallen. Keir haalt zijn eigen land onderuit, hij heeft geluk dat we in deze tijd leven maar doet zijn best om dat keihard terug te draaien.
Is dat niet wat overdreven allemaal? De meeste problemen komen toch gewoon door Brexit en door dingen voor zijn tijd?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 11:42 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Die 3 halen niet het paard van Troje binnen. Hoe walgelijk ze ook zijn. Deze man verkoopt zijn eigen land.
Trump en Netanyahu hebben véél meer bloed en ellende aan hun handen dan Starmer en zijn ook veel corrupter. Hoe kun je meer een hekel hebben aan Starmer dan aan die twee?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 11:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We zien met name dat de mensen die Trump en Netanyahu hekelen zich hebben laten meeslepen in ladingen met propaganda. We zitten inmiddels op het punt dat sommigen van zulke mensen liever de kant van het Iraanse regime kiezen.
Ik heb het dan ook niet over Starmer.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Trump en Netanyahu hebben véél meer bloed en ellende aan hun handen dan Starmer en zijn ook veel corrupter. Hoe kun je meer een hekel hebben aan Starmer dan aan die twee?
Ik kies niet de kant van het Iraanse regime (ook niet de kant van VS/Israël) dus het punt over propaganda gaat ook niet op voor mij. Maar de haat op Starmer bij Nederlanders komt mijn inziens wel degelijk door propaganda.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over Starmer.
Aldus de EU-ballenlikker.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 22:15 schreef Hexagon het volgende:
Ja goed idee op de partij te stemmen van de pyromaan die je land heeft verzwakt.
Brexit heeft de aanleiding voor de Brexit niet verholpen dat is juist. Uit de EU stappen is naar mijn mening ook een blunder geweest en voor Nederland zou ik het een nog grotere blunder vinden.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Is dat niet wat overdreven allemaal? De meeste problemen komen toch gewoon door Brexit en door dingen voor zijn tijd?
[..]
Trump en Netanyahu hebben véél meer bloed en ellende aan hun handen dan Starmer en zijn ook veel corrupter. Hoe kun je meer een hekel hebben aan Starmer dan aan die twee?
Je hele post is waarheid. Geen speld tussen te krijgen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:12 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Brexit heeft de aanleiding voor de Brexit niet verholpen dat is juist. Uit de EU stappen is naar mijn mening ook een blunder geweest en voor Nederland zou ik het een nog grotere blunder vinden.
Neemt niet weg dat er erg veel mankeert aan de EU en dat veel moralistisch beleid wordt opgelegd en afgedwongen door een groep mensen waar Europese burgers niet direct genoeg invloed op hebben.
Spanje kan wel normaal praten met Marokko en zal dus niet meewerken met je machtssprookjes. Dus we kunnen gidsland Spanje volgen of gewoon bij de status quo blijven.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Denk je dat ik met een boemer vingertje wil wijzen? We moeten Marokko als ze niet willen meewerken herinneren aan wie er economisch de meerdere is.
Lekker gewerkt, nogmaals.
Ook geen ervaring mee maar ik geloof je direct.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Beter dan de ballen van Poetin likken.
Jij hebt de ervaring snap ik hier uit?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Beter dan de ballen van Poetin likken.
Hmm, je bekent interessante kleur.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Spanje kan wel normaal praten met Marokko en zal dus niet meewerken met je machtssprookjes. Dus we kunnen gidsland Spanje volgen of gewoon bij de status quo blijven.
Nergens lees ik waar ik het nou fout had.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hmm, je bekent interessante kleur.
Spanje heeft dit met name gedaan om hun koloniën te kunnen behouden in Marokko en Marokko de claim op de eilanden te laten varen (eigenbelang) en -tegen de dekolonisatieafspraken van destijds in- onder andere de Westelijke Sahara voor de bus gegooid in ruil daarvoor. Daar ging heel hun migratiebeef in 2021 over en daarom heeft Marokko Spanje onder druk gezet.
Wat dan met de Westelijke Sahara? Je weet wel, dat gebied waar de oorspronkelijke bevolking (Sahrawi) etnisch wordt gezuiverd, dat niet bij Marokko hoort en waar er aanwijzingen zijn dat er een genocide op de Sahrawi wordt gepleegd. Door Marokko. Met impliciet goedkeuren van Spanje zodat de herstellingen zijn genormaliseerd. Want Spanje zou namelijk een referendum organiseren voor de Sahrawi bij vertrek en heeft dit niet gedaan. Echter zag de VN Spanje nog steeds als de administratief verantwoordelijke van het gebied en Spanje heeft hun definitieve uitspraak in 2022 gedaan door het plan van Marokko goed te keuren. Het kolonisatieplan. Van een gebied met een inheemse bevolking.
En dat noem jij nu een gidsland en heb jij de vlag van in je UI staan.
Je wil dat we een voorbeeld nemen aan Spanje, dat veel meer te onderhandelen heeft met Marokko en veel meer directe baten, en je stapt over het feit heen dat Spanje alles doet waar jij Israël van beschuldigt. Maar Spanje is een gidsland en daar heb je de vlag van als UI maar Israël is het kwaad op aarde.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 13:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nergens lees ik waar ik het nou fout had.
Ik heb gewoon niks gelezen en laat je lekker schrijven. Nu weerquote:Op dinsdag 12 mei 2026 13:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je wil dat we een voorbeeld nemen aan Spanje, dat veel meer te onderhandelen heeft met Marokko en veel meer directe baten, en je stapt over het feit heen dat Spanje alles doet waar jij Israël van beschuldigt. Maar Spanje is een gidsland en daar heb je de vlag van als UI maar Israël is het kwaad op aarde.
Interessant hoe die Islamitische breinen werken.
Stoer hoor.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 14:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb gewoon niks gelezen en laat je lekker schrijven. Nu weer
Is dat de reden dat Spanje zo uitermate fel en anti-Israel is?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hmm, je bekent interessante kleur.
Spanje heeft dit met name gedaan om hun koloniën te kunnen behouden in Marokko en Marokko de claim op de eilanden te laten varen (eigenbelang) en -tegen de dekolonisatieafspraken van destijds in- onder andere de Westelijke Sahara voor de bus gegooid in ruil daarvoor. Daar ging heel hun migratiebeef in 2021 over en daarom heeft Marokko Spanje onder druk gezet.
Wat dan met de Westelijke Sahara? Je weet wel, dat gebied waar de oorspronkelijke bevolking (Sahrawi) etnisch wordt gezuiverd, dat niet bij Marokko hoort en waar er aanwijzingen zijn dat er een genocide op de Sahrawi wordt gepleegd. Door Marokko. Met impliciet goedkeuren van Spanje zodat de herstellingen zijn genormaliseerd. Want Spanje zou namelijk een referendum organiseren voor de Sahrawi bij vertrek en heeft dit niet gedaan. Echter zag de VN Spanje nog steeds als de administratief verantwoordelijke van het gebied en Spanje heeft hun definitieve uitspraak in 2022 gedaan door het plan van Marokko goed te keuren. Het kolonisatieplan. Van een gebied met een inheemse bevolking.
En dat noem jij nu een gidsland en heb jij de vlag van in je UI staan.
Hmmm, hmmm, hmmm, Glazenmaker. Je staat er goed op. Als dom en geweldig hypocriet. De zoveelste Pallie-adept die zijn eigen morele kader niet consistent heeft. Omdat het ontbreekt.
Leek wel op ervaringsdeskundigheid hoe stellig je daar was.quote:
Het gestoorde is dat Marokko dit gebied onderdrukt met hulp van Israël (en Henry Kissinger, die er destijds meer heil in zag om dit gebied te gebruiken om de vrij impopulaire Marokkaanse koning Hassan 2 populairder te maken): Pegasus spyware om activisten te identificeren, Israëlische drones, F16 upgrades, artillerie en de zandmuur gebouwd met hulp van Israël (en Zuid-Afrika en de VS) om het gebied te splitten en zo de kennis van het lokale gebied van de Sahrawi strijders teniet te doen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 14:42 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Is dat de reden dat Spanje zo uitermate fel en anti-Israel is?
Om de aandacht af te leiden van wat er in Marokko gebeurd?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |