abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220757982
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Kijk als je doet wat jij wil dan krijgt dat vliegtuig geen toestemming om te landen en zal het simpelweg niet vertrekken. De huidige situatie. Je hebt eigenlijk twee opties om dat de veranderen.

Je gaat als een Trump staan schreeuwen en dreigen met heffingen oid en dat zal op de korte termijn bij een aantal landen gaan werken. Moet je wel de hele EU meekrijgen, want Nederland alleen kan dat niet vanwege ons EU lidmaatschap en als we het toch zouden doen, dan worden we uitgelachen door een Marokko.

Optie twee: de Jesse Klaver methode. Jij bent zeer geïnteresseerd in mensen uitzetten, hebt tijdens de verkiezingen vast goed geluisterd, dus die hoef ik niet eens aan jou uit te leggen.

Ik geloof het meeste in optie twee.
Ik geloof er meer in dat je een voorbeeld moet stellen en dat je het voor mensen zo vervelend kan maken dat de kosten die ze moeten maken en het risico dat ze moeten nemen helemaal niet opweegt tegenover de geringe kans op succes.

En dat betekent op korte termijn dat je extreme maatregelen moet nemen. Je haalt Trump aan, ben benieuwd hoeveel mensen zonder paspoort in eens weer weten waar ze vandaan komen wanneer ze 20 jaar El Salvador als alternatief hebben. Of met 20 man op een cel zitten op brood en water tot het geheugen wat is opgefrist.

Leg jouw optie 2 maar eens in detail uit, want ik wil juist weten waarom jij die ideeën goed vindt in plaats van wederom lui je eigen denkwerk verleggen naar een ander.
pi_220758007
quote:
19s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:52 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Ik geloof er meer in dat je een voorbeeld moet stellen en dat je het voor mensen zo vervelend kan maken dat de kosten die ze moeten maken en het risico dat ze moeten nemen helemaal niet opweegt tegenover de geringe kans op succes.

En dat betekent op korte termijn dat je extreme maatregelen moet nemen. Je haalt Trump aan, ben benieuwd hoeveel mensen zonder paspoort in eens weer weten waar ze vandaan komen wanneer ze 20 jaar El Salvador als alternatief hebben. Of met 20 man op een cel zitten op brood en water tot het geheugen wat is opgefrist.

Leg jouw optie 2 maar eens in detail uit, want ik wil juist weten waarom jij die ideeën goed vindt in plaats van wederom lui je eigen denkwerk verleggen naar een ander.
Je doet iedere keer alsof je weet hoe het allemaal zit, dus dan mag ik daar vanuit gaan toch? Nu blijk je je helemaal niet te hebben verdiept op een van je belangrijkste onderwerpen tijdens de verkiezingen.
pi_220758035
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je doet iedere keer alsof je weet hoe het allemaal zit, dus dan mag ik daar vanuit gaan toch? Nu blijk je je helemaal niet te hebben verdiept op een van je belangrijkste onderwerpen tijdens de verkiezingen.
Jij weet het allemaal zo goed te vertellen en wil er graag de diepte in. Dat werkt alleen wanneer ik weet wat jouw wereldframe is waarbinnen jij werkt welke kennis jij hebt en op welke aannames dat gebaseerd is.

Probeer FOK! alleen interessant voor jou te maken en jou de diepte te geven waar jij zo naar verlangt. Snap nu wel waarom jij hier altijd diepte mist, want jij levert ook niets aan het gesprek en bent bewust zo vaag mogelijk en vermijdt elke directe inhoud zodat je ook nergens op vastgezet kan worden.

Zal zo van jouw kant wel weer een zinnetje ontwijkend niet inhoudelijk zinnetje komen van misschien max 7 woordjes. Had gehoopt dat je met iets zou komen maar helaas.. wat een tijdsverspilling ben jij.
  zondag 10 mei 2026 @ 16:24:26 #64
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220758132
quote:
19s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:07 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Jij weet het allemaal zo goed te vertellen en wil er graag de diepte in. Dat werkt alleen wanneer ik weet wat jouw wereldframe is waarbinnen jij werkt welke kennis jij hebt en op welke aannames dat gebaseerd is.

Probeer FOK! alleen interessant voor jou te maken en jou de diepte te geven waar jij zo naar verlangt. Snap nu wel waarom jij hier altijd diepte mist, want jij levert ook niets aan het gesprek en bent bewust zo vaag mogelijk en vermijdt elke directe inhoud zodat je ook nergens op vastgezet kan worden.

Zal zo van jouw kant wel weer een zinnetje ontwijkend niet inhoudelijk zinnetje komen van misschien max 7 woordjes. Had gehoopt dat je met iets zou komen maar helaas.. wat een tijdsverspilling ben jij.
Ga er toch niet op in joh, bespaar je de tijd en moeite :)
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  zondag 10 mei 2026 @ 16:37:38 #65
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220758247
Op een club met Farage stemmen. :') Dat ze hun land nog even wat verder de vernieling in helpen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zondag 10 mei 2026 @ 16:44:13 #66
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220758291
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Kijk als je doet wat jij wil dan krijgt dat vliegtuig geen toestemming om te landen en zal het simpelweg niet vertrekken. De huidige situatie. Je hebt eigenlijk twee opties om dat de veranderen.

Je gaat als een Trump staan schreeuwen en dreigen met heffingen oid en dat zal op de korte termijn bij een aantal landen gaan werken. Moet je wel de hele EU meekrijgen, want Nederland alleen kan dat niet vanwege ons EU lidmaatschap en als we het toch zouden doen, dan worden we uitgelachen door een Marokko.

Optie twee: de Jesse Klaver methode. Jij bent zeer geïnteresseerd in mensen uitzetten, hebt tijdens de verkiezingen vast goed geluisterd, dus die hoef ik niet eens aan jou uit te leggen.

Ik geloof het meeste in optie twee.
En wat houdt dit in de praktijk in?
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:37 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Op een club met Farage stemmen. :') Dat ze hun land nog even wat verder de vernieling in helpen.
Dan had men wel op de Green Party gestemd, dus wat dat betreft is Reform UK een uitstekend alternatief.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 10 mei 2026 @ 17:36:14 #67
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_220758769
In Southampton hebben ze wel een leuk gemeenteraadslid er bij gekregen

twitter


_O-
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 10 mei 2026 @ 17:39:46 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
  Redactie Sport zondag 10 mei 2026 @ 17:43:25 #69
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220758810
quote:
10s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:36 schreef Enchanter het volgende:
In Southampton hebben ze wel een leuk gemeenteraadslid er bij gekregen

[ x ]

_O-
Het is ook niet mijn smaak, maar om daar dan zo over te gaan schelden…
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220759186
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat hadden ze in 2024 al aan moeten zien komen natuurlijk.

[ afbeelding ]
Dit systeem slaat zowel in het VK en VS echt nergens op. En dan heb je die Farage met zijn speeches die roept dat de EU democratie afbreekt. Man man man.
quote:
10s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:36 schreef Enchanter het volgende:
In Southampton hebben ze wel een leuk gemeenteraadslid er bij gekregen

[ x ]

_O-
Ohnee iemand die lekker zichzelf is.
quote:
14s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En wat houdt dit in de praktijk in?
[..]
Dan had men wel op de Green Party gestemd, dus wat dat betreft is Reform UK een uitstekend alternatief.
Met bijvoorbeeld Marokko gaan praten zonder opgeheven vingertje en een win win deal voor iedereen sluiten. Bijvoorbeeld het wat makkelijker maken om door Europa te reizen op vakantie en wat meer vrije handel in ruil voor het terugnemen van onze vaak besproken overlastgevende kansloze "asielzoekers".
quote:
19s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:07 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Jij weet het allemaal zo goed te vertellen en wil er graag de diepte in. Dat werkt alleen wanneer ik weet wat jouw wereldframe is waarbinnen jij werkt welke kennis jij hebt en op welke aannames dat gebaseerd is.

Probeer FOK! alleen interessant voor jou te maken en jou de diepte te geven waar jij zo naar verlangt. Snap nu wel waarom jij hier altijd diepte mist, want jij levert ook niets aan het gesprek en bent bewust zo vaag mogelijk en vermijdt elke directe inhoud zodat je ook nergens op vastgezet kan worden.

Zal zo van jouw kant wel weer een zinnetje ontwijkend niet inhoudelijk zinnetje komen van misschien max 7 woordjes. Had gehoopt dat je met iets zou komen maar helaas.. wat een tijdsverspilling ben jij.
Zie voor het inhoudelijke antwoord hierboven. Ik ben blij dat ik je irritatiegrens heb bereikt. Hopelijk heb je nu door hoe irritant die neerbuigende, maar inhoudsloze schijtposts zijn. Niet meer doen he.
  zondag 10 mei 2026 @ 18:36:35 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220759245
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Goed dat je het bij poging twee eindelijk doorhad! Ontvangende land van je vliegtuig says no. Hoe ga je daar mee om?
Waarom kan het ontvangende land wel nee zeggen tegen ontvangst van hun eigen burgers, maar kunnen wij geen nee zeggen tegen de ontvangst van hun burgers?
The End Times are wild
  zondag 10 mei 2026 @ 19:01:00 #72
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220759473
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:36 schreef LXIV het volgende:

[..]
Waarom kan het ontvangende land wel nee zeggen tegen ontvangst van hun eigen burgers, maar kunnen wij geen nee zeggen tegen de ontvangst van hun burgers?
Allemaal onwil.

We sturen bakken met geld naar die landen en ze behandelen ons land als hun bitch.

Als je zelf altijd netjes blijft, maar de andere partij niet, dan word je gewoon gepiepeld.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 10 mei 2026 @ 19:01:07 #73
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220759477
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:29 schreef Glazenmaker het volgende:
Dit systeem slaat zowel in het VK en VS echt nergens op. En dan heb je die Farage met zijn speeches die roept dat de EU democratie afbreekt. Man man man.
Het slaat alleen nergens op als de uitslag niet in de kraam te pas komt. Starmer vond ook dat er eerst van alles gedaan moest worden voordat er iets aan FPTP gedaan ging worden, nu krijgt hij de rekening gepresenteerd.

Starmer 6 jaar geleden:

quote:
Keir Starmer: “We’ve got to address the fact that millions of people vote in safe seats and they feel their vote doesn’t count”

Labour Party Leadership frontrunner Sir Keir Starmer this morning announced his support for a constitutional convention and electoral reform to repair Britain’s broken democratic system.

Speaking at an event this morning in central London, Starmer declared his support for a constitutional convention and the need for a fairer, proportional voting system.
Toen kwam 2024 waar dit systeem hem bijzonder goed uitkwam... Daarna natuurlijk radiostilte. :')

quote:
Keir Starmer: Put country first, then reform electoral system

But Starmer has a remarkable, and pivotal, opportunity to re-enfranchise the UK electorate and immediately consolidate his right to govern. Throughout the campaign, he repeated the mantra 'country first, party second'. Over to you, prime minister.
  zondag 10 mei 2026 @ 19:10:39 #74
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220759535
Is 2tier kier nog niet opgerot?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220759681
was te verwachten
pi_220759696
enkele nieuwsverhalen van louter de afgelopen dagen:

Reform investigate councillor who said ‘Nigerians should be melted down to fill pot holes’
https://metro.co.uk/2026/(...)-wins-seat-28297091/

Farage trying to avoid scrutiny over £5m gift from crypto billionaire, Labour says
https://www.theguardian.c(...)lionaire-labour-says

Media silent as antisemitic Reform activist spotted campaigning
https://www.thecanary.co/trending/2026/05/04/reform-antisemitism/

'Pretend patriotism': Row erupts after Reform council spends £12,000 transforming roundabout into St George's flag
https://www.lbc.co.uk/art(...)m-council-5HjdYbd_2/

Reform councillor suspended over racism allegations
https://www.bbc.co.uk/new(...)p-referrer=deep-link

New Reform councillor forgets which party he is in post election Freudian slip
https://metro.co.uk/2026/(...)udian-slip-28284939/

Reform plans threaten maternity leave and job security for half a million pregnant women, analysis shows
https://www.independent.c(...)ernity-b2967253.html

Reform candidate who said Holocaust was a hoax wins seat in local elections
https://www.liverpoolecho(...)14559?utm_source=app

Reform candidate exposed over sick 'master race' bile sweeps to DOUBLE victory
https://www.mirror.co.uk/(...)sults-essex-37129362

'We don't need you': Reform shuts door on local media hours after taking control of Suffolk County Council
https://www.ipswich.co.uk(...)folk-county-council/

Scottish Reform candidate who backed deporting all Muslims elected MSP
https://www.thenational.s(...)ing-muslims-elected/

Reform UK ran a council for a year. Things went badly
https://www.ft.com/content/3c059192-9a75-485e-b7cd-541ba2fae729

nee deze gasten moet je niet het land willen laten runnen. ik ben steevast anti-massamigratie hoor, maar dit is juist één van de problemen die je krijgt als de politiek het probleem jarenlang niet serieus neemt, dan krijg je juist 8)7 8)7 8)7 partijen vol nare gasten met een vrij laag IQ die geen flauw benul hebben van regeren en verder super haatvol en corrupt zijn

bro en dan heb je nog de Restore partij, gevuld met ex-Reform leden die Reform juist te tam vonden 8)7
pi_220759707
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 19:32 schreef gwn_een_user het volgende:
enkele nieuwsverhalen van louter de afgelopen dagen:

Reform investigate councillor who said ‘Nigerians should be melted down to fill pot holes’
https://metro.co.uk/2026/(...)-wins-seat-28297091/

Farage trying to avoid scrutiny over £5m gift from crypto billionaire, Labour says
https://www.theguardian.c(...)lionaire-labour-says

Media silent as antisemitic Reform activist spotted campaigning
https://www.thecanary.co/trending/2026/05/04/reform-antisemitism/

'Pretend patriotism': Row erupts after Reform council spends £12,000 transforming roundabout into St George's flag
https://www.lbc.co.uk/art(...)m-council-5HjdYbd_2/

Reform councillor suspended over racism allegations
https://www.bbc.co.uk/new(...)p-referrer=deep-link

New Reform councillor forgets which party he is in post election Freudian slip
https://metro.co.uk/2026/(...)udian-slip-28284939/

Reform plans threaten maternity leave and job security for half a million pregnant women, analysis shows
https://www.independent.c(...)ernity-b2967253.html

Reform candidate who said Holocaust was a hoax wins seat in local elections
https://www.liverpoolecho(...)14559?utm_source=app

Reform candidate exposed over sick 'master race' bile sweeps to DOUBLE victory
https://www.mirror.co.uk/(...)sults-essex-37129362

'We don't need you': Reform shuts door on local media hours after taking control of Suffolk County Council
https://www.ipswich.co.uk(...)folk-county-council/

Scottish Reform candidate who backed deporting all Muslims elected MSP
https://www.thenational.s(...)ing-muslims-elected/

Reform UK ran a council for a year. Things went badly
https://www.ft.com/content/3c059192-9a75-485e-b7cd-541ba2fae729

nee deze gasten moet je niet het land willen laten runnen. ik ben steevast anti-massamigratie hoor, maar dit is juist één van de problemen die je krijgt als de politiek het probleem jarenlang niet serieus neemt, dan krijg je juist 8)7 8)7 8)7 partijen vol nare gasten die geen flauw benul hebben van regeren en verder super haatvol en corrupt zijn
De VS en UK zijn gidslanden wat dat betreft. Volgende zal AfD in DLD zijn.
  zondag 10 mei 2026 @ 20:35:37 #78
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220759977
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:29 schreef Glazenmaker het volgende:

Met bijvoorbeeld Marokko gaan praten zonder opgeheven vingertje en een win win deal voor iedereen sluiten. Bijvoorbeeld het wat makkelijker maken om door Europa te reizen op vakantie en wat meer vrije handel in ruil voor het terugnemen van onze vaak besproken overlastgevende kansloze "asielzoekers".

Ja, dat zal wel werken. Ik denk dat ze ze met liefde terugnemen.

Inderdaad een "Klaver-methode" :D
  zondag 10 mei 2026 @ 20:47:11 #79
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_220760007
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 00:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Farage is simpelweg een leugenaar die beweerde dat ze veel geld zouden krijgen en minder migranten zouden komen met de Brexit. Maar dat bleek allemaal onwaar te zijn waardoor het VK veel armer is geworden.

En zo'n figuur ga je dan premier maken. Dat zal vast een groot succes worden.
Zolang ze niets aan die idiote wet doen die iedere binnenwandelende moslim automatisch staatsburger maakt, gaat er daar helemaal niets veranderen.
  zondag 10 mei 2026 @ 21:10:11 #80
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220760138
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 19:32 schreef gwn_een_user het volgende:
enkele nieuwsverhalen van louter de afgelopen dagen:

Reform investigate councillor who said ‘Nigerians should be melted down to fill pot holes’
https://metro.co.uk/2026/(...)-wins-seat-28297091/

Farage trying to avoid scrutiny over £5m gift from crypto billionaire, Labour says
https://www.theguardian.c(...)lionaire-labour-says

Media silent as antisemitic Reform activist spotted campaigning
https://www.thecanary.co/trending/2026/05/04/reform-antisemitism/

'Pretend patriotism': Row erupts after Reform council spends £12,000 transforming roundabout into St George's flag
https://www.lbc.co.uk/art(...)m-council-5HjdYbd_2/

Reform councillor suspended over racism allegations
https://www.bbc.co.uk/new(...)p-referrer=deep-link

New Reform councillor forgets which party he is in post election Freudian slip
https://metro.co.uk/2026/(...)udian-slip-28284939/

Reform plans threaten maternity leave and job security for half a million pregnant women, analysis shows
https://www.independent.c(...)ernity-b2967253.html

Reform candidate who said Holocaust was a hoax wins seat in local elections
https://www.liverpoolecho(...)14559?utm_source=app

Reform candidate exposed over sick 'master race' bile sweeps to DOUBLE victory
https://www.mirror.co.uk/(...)sults-essex-37129362

'We don't need you': Reform shuts door on local media hours after taking control of Suffolk County Council
https://www.ipswich.co.uk(...)folk-county-council/

Scottish Reform candidate who backed deporting all Muslims elected MSP
https://www.thenational.s(...)ing-muslims-elected/

Reform UK ran a council for a year. Things went badly
https://www.ft.com/content/3c059192-9a75-485e-b7cd-541ba2fae729

nee deze gasten moet je niet het land willen laten runnen. ik ben steevast anti-massamigratie hoor, maar dit is juist één van de problemen die je krijgt als de politiek het probleem jarenlang niet serieus neemt, dan krijg je juist 8)7 8)7 8)7 partijen vol nare gasten met een vrij laag IQ die geen flauw benul hebben van regeren en verder super haatvol en corrupt zijn

bro en dan heb je nog de Restore partij, gevuld met ex-Reform leden die Reform juist te tam vonden 8)7
Lijkt wel georkestreerd dit zoveel in de 'afgelopen dagen
Zo'n rijtje kan je ook over de greens maken wss.
'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 10 mei 2026 @ 21:13:20 #81
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220760158
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 20:35 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Ja, dat zal wel werken. Ik denk dat ze ze met liefde terugnemen.

Inderdaad een "Klaver-methode" :D
Daar zijn ze blij dat die riffers (laten we het netjes houden) weg zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 10 mei 2026 @ 22:49:26 #82
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220760800
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Daar zijn ze blij dat die riffers (laten we het netjes houden) weg zijn.
Dat dus
pi_220761189
Reform _O_
Als ze straks ook het landsbestuur in handen hebben, kunnen ze, dankzij de Brexit, echt groots orde op zaken gaan stellen
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220761283
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 22:04 schreef matspontius het volgende:
Zoals zich al aftekende is de rechts-populistische Reform UK-partij van Nigel Farage de grote winnaar geworden bij de regionale en gemeentelijke verkiezingen in het Verenigd Koninkrijk. Met alle stemmen geteld blijkt dat de partij in Engeland vanuit het niets veruit de grootste wordt, met 1453 zetels in de gemeenteraden. Voor de verkiezingen van donderdag had Reform UK slechts twee zetels. Ook de Green Party won flink. De groenen krijgen er 437 zetels bij en komen op 583. De Labour Partij van premier Starmer heeft grote verliezen geleden: de partij verloor een kleine 1500 zetels en houdt er 1063 over.

Belangrijkste uitslagen lokale verkiezingen Engeland
Partij Behaalde zetels Verschil
Reform UK 1453 +1451
Labour 1063 -1492
Liberal Democrats 844 +155
Conservatieven 801 -563
Green Party 583 +437

Labour leed ook grote verliezen in Wales en Schotland, waar parlementsverkiezingen werden gehouden. Het links-nationalistische Plaid Cymru, Welsh voor 'Partij van Wales', werd de grootste in Wales, waarmee een tijdperk van 100 jaar Labour-bestuur ten einde komt. In Schotland won de linkse Schotse Nationale partij voor de vijfde keer op rij de meeste zetels.

Historische verschuiving
Reform-leider Farage spreekt van een "historische verschuiving in de Britse politiek". In Groot-Brittannië maakten Labour en de Conservatieven vele decennia de dienst uit. Nu lijkt er een einde te komen aan het tweepartijenstelsel.

Correspondent Verenigd Koninkrijk Arjen van der Horst:
"Deze lokale verkiezingen waren bezaaid met historische mijlpalen. Reform UK mag zich nu met recht de grootste partij van het Verenigd Koninkrijk noemen. Wat het extra bijzonder maakte, was dat de anti-immigratiepartij van Nigel Farage stemmen van zowel Labour als de Conservatieven pakte.

De andere winnaar was de Green Party, die haar beste resultaat ooit haalde. Die winst was wel een stuk bescheidener dan die van Reform UK, maar de groenen wisten in vier gemeentes een absolute meerderheid te halen. Voor het eerst krijgen de Britse groenen bestuursverantwoordelijkheid.

Het is duidelijk dat de Britse kiezer op drift is geslagen. De arbeidersklasse, ruim een eeuw lang de basis voor Labour, is weggelopen bij de partij van Keir Starmer. In de grote steden liep de aanhang over naar de Green Party; in de oude industriegebieden in het noorden van Engeland ging ze naar Reform UK. Ook de Conservatieven verloren een belangrijk deel van hun traditionele achterban

Dit proces is al langer gaande, maar dat vertaalde zich bij deze verkiezingen voor het eerst in een politieke aardverschuiving. Zo ontstond een uniek beeld. Reform UK trok 25 procent van de stemmen, gevolgd door de Green Party (18 procent), Labour (17 procent) en de Conservatieven (17 procent). Voor het eerst in de geschiedenis trokken de twee flankpartijen samen meer stemmen dan Labour en de Conservatieven."

Starmer zegt dat zijn partij onnodige fouten heeft gemaakt. Toch zegt de Britse premier tegen de BBC dat hij niet van plan is te vertrekken en "het land in chaos te laten storten".

Uitgedaagd worden
In de aankomende dagen zal blijken of Starmer ook daadwerkelijk premier zal blijven, zegt historicus en politicoloog Casper Kirkels. Binnen de Labour-partij kan Starmer namelijk ook nog uitgedaagd worden. Als een uitdager 20 procent van de fractie achter zich heeft kan die een stemming over het leiderschap afdwingen.

Volgens Kirkels zijn er drie kandidaten wier namen afgelopen tijd genoemd werden: aan de rechtervleugel van de Labour Partij minister van Volksgezondheid Wes Streeting, op links Angela Rayner en ook de burgemeester van Manchester Andy Burnham werd genoemd. Hij zit echter niet in het Lagerhuis, wat een vereiste is om partijleider te worden.

Veel kritiek
Starmer ligt de laatste weken zwaar onder vuur, onder meer door de hoge levenskosten en de economische stagnatie. Ook spelen er schandalen. Zo bleek dat Peter Mandelson, die Starmer had benoemd tot Brits ambassadeur in de VS, banden had met de zedendelinquent Jeffrey Epstein.

Voorlopig is Starmer van plan door te gaan. Hij heeft voormalig premier Gordon Brown benoemd tot speciaal gezant voor financiën en voormalig vicepremier Harriet Harman tot adviseur voor vrouwen en meisjes. Harman zou geweld tegen vrouwen moeten aanpakken en hun sociaaleconomische kansen moeten verbeteren.

https://nos.nl/artikel/26(...)m-uk-debacle-starmer

In Engeland schijnen ze eindelijk (veel te laat natuurlijk!!!) wakker te worden, hopelijk volgt Nederland snel!
Dat is een flinke winst zeg. Zegt ook genoeg over dat ze zich flink genaaid voelen door Starmer en zijn partij.
  maandag 11 mei 2026 @ 06:53:11 #85
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220761300
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Lijkt wel georkestreerd dit zoveel in de 'afgelopen dagen
Zo'n rijtje kan je ook over de greens maken wss.
'
De paniek is groot blijkbaar in de contreien van de mainstream media. Ook wel weer bijzonder dat men nu over antisemitisme begint terwijl men bij alles wat zich afspeelt in de kringen van de Green Party volledig negeert, zoals dit soort pareltjes:

twitter


twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220761315
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2026 06:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De paniek is groot blijkbaar in de contreien van de mainstream media. Ook wel weer bijzonder dat men nu over antisemitisme begint terwijl men bij alles wat zich afspeelt in de kringen van de Green Party volledig negeert, zoals dit soort pareltjes:

[ twitter ]

[ twitter ]
Wtf
  maandag 11 mei 2026 @ 09:03:14 #87
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220761656
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 06:43 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Dat is een flinke winst zeg. Zegt ook genoeg over dat ze zich flink genaaid voelen door Starmer en zijn partij.
Die Starmet is net zo'n relnicht als Jetten - gladjakker pur sang. Die kan zijn biezen wel gaan pakken. Nederland gaat ditzelfde scenario krijgen!

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 11-05-2026 09:39:58 ]
"Hoka Hey!"
  maandag 11 mei 2026 @ 09:57:58 #88
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220762135
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2026 06:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De paniek is groot blijkbaar in de contreien van de mainstream media. Ook wel weer bijzonder dat men nu over antisemitisme begint terwijl men bij alles wat zich afspeelt in de kringen van de Green Party volledig negeert, zoals dit soort pareltjes:

[ twitter ]

[ twitter ]
Dit soort spul inderdaad.
Wanneer komt dit een keer in de media die zo 'monitoren' op unheimlich spul? Dit is daar wel de definitie van zeg maar.

... alleen heeft het een schijnbaar politiek correct petje op gekregen in de tussentijd dus kunnen we het negeren?
Leest iedereen mee?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220762168
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Goed dat je het bij poging twee eindelijk doorhad! Ontvangende land van je vliegtuig says no. Hoe ga je daar mee om?
En dat is ons probleem omdat....?

Ze stappen daar van het vliegtuig, worden vervolgens niet binnengelaten. Oh noes! Niet ons probleem.
pi_220762437
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2026 06:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De paniek is groot blijkbaar in de contreien van de mainstream media. Ook wel weer bijzonder dat men nu over antisemitisme begint terwijl men bij alles wat zich afspeelt in de kringen van de Green Party volledig negeert, zoals dit soort pareltjes:

[ twitter ]

[ twitter ]
https://www.bbc.com/news/articles/c4g05pkqyxko

Of
https://www.bbc.com/news/articles/cdxpq67l633o

Jammer joh.

Of
https://nos.nl/l/2613408
https://www.thesun.co.uk/(...)osts-green-hopefuls/
https://www.chroniclelive(...)tle-council-33875621

Maar dat wist jij al wel hé :')
Jokken :N


Bijzonder dat "in bepaalde contreien" het ook nog eens prima is dat er Reform mafketels gekozen zijn zoals antisemiet Ben Rowe (racisme ineens geen enkel probleem) of David Barker die sigaretten uitdrukte op de huid van zijn zoontje.

Én in die contreien claimt men ook dat het altijd tegen de 'blanke man' is en 'moslims wordt de hand boven het hoofd gehouden', máár hoe rijmt dat nu weer met de blanke mannelijke partijleider die zelf joods is....

Wat een hoop bullshit weer Howard

[ Bericht 1% gewijzigd door opgebaarde op 11-05-2026 10:39:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')