abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 mei 2026 @ 17:28:39 #51
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220729469
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 17:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Kees de Kort houdt een lezinkje voor De Nieuwe Wereld, daar even kijken. Mocht hem altijd wel op BNR. Het zal er inmiddels niet minder pessimistisch op geworden zijn. :')
K de K is de enige die ik ken die waarschuwde voor de ingepakte hypotheken in 2008


quote:
AI-overzicht
De "ingepakte hypotheken" uit 2008, bekend als Mortgage-Backed Securities (MBS) of Collateralized Debt Obligations (CDO's), vormden de kern van de wereldwijde kredietcrisis.

Het proces hield in dat banken duizenden individuele hypotheken, inclusief risicovolle 'subprime'-leningen, samenvoegden tot pakketten en deze doorverkochten aan beleggers over de hele wereld.

Wat waren deze ingepakte hypotheken?
Samenvoeging van risico: Banken (vooral in de VS) verstrekten hypotheken aan mensen met een laag inkomen of slechte kredietwaardigheid (subprime).
Verpakking (Securitization): Deze hypotheken werden gebundeld in complexe financiële producten (MBS/CDO's).
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220729475
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 17:24 schreef Hanca het volgende:
Voor de BOR heb je een bedrijf nodig
Dan richt je die op. Net als iedereen die vanaf 28 substantieel Box 3 gaat betalen doet of al heeft gedaan. Moet je er voor de BOR wel een materiële onderneming van maken, maar oké.

quote:
, emigreren is nogal een stap
Voor 10k besparing wel, voor 1M wordt Bad Bentheim toch best interessant.

quote:
en de overwaarde van je huis (want daar gaat het met name om) bij leven schenken is ingewikkeld.
Opeet-hypotheekje.

quote:
En de schenkbelasting zou natuurlijk mee omhoog gaan als de erfbelasting omhoog gaat.
Maar ja pakt X jaar de vrijstelling.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 6 mei 2026 @ 17:30:58 #53
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220729487
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 17:29 schreef nostra het volgende:

[..]
Dan richt je die op. Net als iedereen die vanaf 28 substantieel Box 3 gaat betalen doet of al heeft gedaan. Moet je er voor de BOR wel een materiële onderneming van maken, maar oké.
[..]
Voor 10k besparing wel, voor 1M wordt Bad Bentheim toch best interessant.
[..]
Opeet-hypotheekje.
[..]
Maar ja pakt X jaar de vrijstelling.
men moet vermogensbelasting afschaffen , is veel te ingewikkeld
erf belatsing op 20% voor iedereen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220729489
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 15:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kun jij je een keer bij feiten houden? Ze willen juist wel bouwen in Rijnenburg:
https://www.duic.nl/algem(...)-op-zoek-naar-ideeen

Sterker, er komen 25.000 woningen.

Ga het nieuws gewoon eens een klein beetje volgen, voor je op een forum over nieuws komt praten.
Als je ook maar een klein beetje bekend bent met deze zaak dan had je dit niet gepost.

Die 25.000 gaan er nooit komen, dat weet iedereen. De gemeente leeft in een fantasiewereld. Het is 100% de schuld van de gemeente dat er nu niet al duizenden woningen staan, die hadden er 10 of 15 jaar geleden al kunnen staan. Dit staat nota bene in het artikel dat je zelf post. Het is de verdienste van de omwonenden en de grondeigenaren die jarenlang hebben moeten vechten tegen windmolens dat woningbouw nu uberhaupt weer op tafel ligt.

Het is uitgesproken links beleid dat hier al meer dan een decennium woningbouw tegenhoudt en niets anders.

Maar lekker geld vangen en de problemen bij de bestaande bewoners neergooien is geen probleem natuurlijk.
pi_220729496
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 17:29 schreef nostra het volgende:

[..]
Dan richt je die op. Net als iedereen die vanaf 28 substantieel Box 3 gaat betalen doet of al heeft gedaan. Moet je er voor de BOR wel een materiële onderneming van maken, maar oké.
[..]
Voor 10k besparing wel, voor 1M wordt Bad Bentheim toch best interessant.
[..]
Opeet-hypotheekje.
[..]
Maar ja pakt X jaar de vrijstelling.
Het gros van de mensen gaat hier echt geen hypotheek voor nemen. En zoals gezegd: als je de schenkbelasting mee laat stijgen maakt dat ook geen verschil.


Erfenissen buiten familiebedrijven om (daar is de BOR al voor) die je 1 miljoen belasting zouden gaan kosten, ook met hogere tarieven, komen in Nederland trouwens gewoon niet voor. Dat is dus een beetje een onzinvoorbeeld.

En zoals je al zegt: de BOR geldt niet voor bedrijven die geen economische activiteiten uitvoeren, alleen een BV oprichten heeft dus geen zin.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2026 17:33:37 ]
  woensdag 6 mei 2026 @ 17:33:44 #56
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220729504
quote:
7s.gif Op woensdag 6 mei 2026 16:21 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Jij bent toch wel een van de schoolvoorbeelden hier die de hele dag door loopt te raaskallen. Ik reken je dat niet echt aan, waarschijnlijk kun je niet beter, maar het zou je veel kunnen opleveren als je bijvoorbeeld eens rapportages van de diverse planbureau’s gaat doornemen.
Die gast is oud en dement geworden geloof ik. Zit mij altijd te taggen over Rusland :')
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220729505
quote:
7s.gif Op woensdag 6 mei 2026 17:10 schreef nostra het volgende:
Ach ja, dan ga je wel bij leven schenken, emigreren, de BOR gebruiken of iets anders verzinnen. Het wordt echt niet de goudmijn die men het toedicht. Maar goed, links denkt altijd ex-ante.
Haha, wat een gelul is dit toch weer: “Wijzig regel X niet want anders ga ik via regel Y belasting ontwijken!”. :')
pi_220729507
quote:
7s.gif Op woensdag 6 mei 2026 16:31 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Als de verslaglegging in de media je niet aanstaat, lees dan vooral de rapportage van het CPB zelf.

Gratis tip: Zet bij het lezen je ideologische bril af en je leesbril op.

De hoogste bomen vangen minder wind: belastingdruk op inkomens en vermogens
Altijd leuk en aardig dit, tot we bij de vraag komen waarom we al dat geld aan de overheid toe zouden willen vertrouwen in plaats van de burgers.
pi_220729515
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 17:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Altijd leuk en aardig dit, tot we bij de vraag komen waarom we al dat geld aan de overheid toe zouden willen vertrouwen in plaats van de burgers.
Dit.
Het gaat alleen maar om meer belasten en meer herverdelen wat ik hier lees.

Ben daar niet automatisch zo'n voorstander van.
pi_220729519
Een BV voor Box 3 gaat die mensen trouwens vies tegenvallen. Hogere kosten door administratieverplichtingen, 19% belasting over je winst en 15% dividendbelasting. Dat gaat niet echt goedkoper zijn.
pi_220729526
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 17:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Altijd leuk en aardig dit, tot we bij de vraag komen waarom we al dat geld aan de overheid toe zouden willen vertrouwen in plaats van de burgers.
In elk hoogontwikkeld land zijn de overheidsuitgaven minimaal 30% van het BBP. Er zijn gewoon functies die gedaan moeten worden en dan is het een legitieme vraag hoe je dit plaatje inricht. De belastingmix en progressiviteit is een legitiem onderwerp.

Al die zogenaamde overheidssnoeiers zoals Reagan waren helemaal niet zo goed in het beperken van de overheidsuitgaven; het werd vooral anders uitgegeven, niet eens minder.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2026 17:39:21 ]
pi_220729553
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 17:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Altijd leuk en aardig dit, tot we bij de vraag komen waarom we al dat geld aan de overheid toe zouden willen vertrouwen in plaats van de burgers.
Eigenlijk altijd wordt een hogere belasting op vermogen gelijk gekoppeld aan een lagere belasting op arbeid, dat zie je ook in de doorrekeningen waar de (linkse) partijen die meer belasting op vermogen heffen allemaal ook arbeid lager belasten dan de partijen die de vermogensbelasting niet verhogen.

De echte 'werken moet lonen' partijen zijn dus voor een hogere vermogensbelasting.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2026 17:46:19 ]
pi_220729563
https://nos.nl/artikel/26(...)meten-met-twee-maten

Zucht. Weer een heel lang artikel over hoe erg het allemaal wel niet is. Maar de centrale vraag wordt niet eens gesteld. Waar komen al die kinderen vandaan? Wie stuurt ze? Hoe zorgen we er voor dat de instroom stopt?

Het is net alsof media het niet wil weten.
pi_220729565
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 17:34 schreef MoreDakka het volgende:
Altijd leuk en aardig dit, tot we bij de vraag komen waarom we al dat geld aan de overheid toe zouden willen vertrouwen in plaats van de burgers.
Nee, de analyse van het CPB, en een hele stoet andere deskundigen op het gebied van macro-economie en fiscale-economie, stelt dat het huidige belastingstelsel onnodig kostbaar is doordat het vrije economische verkeer onnodig wordt verstoord. Dezelfde som geld is met minder verstoring van het vrije economische verkeer op te halen, aldus onder andere het CPB.
pi_220729574
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 17:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eigenlijk altijd wordt een hogere belasting op vermogen gelijk gekoppeld aan een lagere belasting op arbeid, dat zie je ook in de doorrekeningen waar de (linkse) partijen die meer belasting op vermogen heffen allemaal ook arbeid lager belasten dan de partijen die de vermogensbelasting niet verhogen.
Er is geen enkele overheid in de westerse wereld die daadwerkelijk belastingen zo significant en substantieel zou verlagen.

Wat gebeurt er als de overheid een enorme bak geld krijgt? Precies, dat wordt gezien als 'dekking' voor allerlei stokpaardjes. Zodra de boomers dood zijn en het geld op is en/of andere manieren hebben gevonden om dat geld uit te geven zit de overheid ineens weer met een enorm tekort. En stokpaardjes kun je niet meer afschaffen, want daar zijn we aan gewend/verslaafd geraakt.

Zie toeslagen.
pi_220729584
quote:
7s.gif Op woensdag 6 mei 2026 17:33 schreef phpmystyle het volgende:
Die gast is oud en dement geworden geloof ik. Zit mij altijd te taggen over Rusland :')
Eh, ik zat ook met nadruk aan jou te denken als het om raaskallen gaat. Zo bespeur ik steeds veel onwetendheid bij je aangaande het arbeidsongeschiktheidsstelsel.
pi_220729591
quote:
2s.gif Op woensdag 6 mei 2026 17:48 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Nee, de analyse van het CPB, en een hele stoet andere deskundigen op het gebied van macro-economie en fiscale-economie, stelt dat het huidige belastingstelsel onnodig kostbaar is doordat het vrije economische verkeer onnodig wordt verstoord. Dezelfde som geld is met minder verstoring van het vrije economische verkeer op te halen, aldus onder andere het CPB.
Dat zullen ze vast denken ja. De werkelijkheid leert dat het altijd veel minder is dan je denkt te kunnen ophalen.

Dat het huidige belastingstelsel niet deugt weet iedereen wel.
pi_220729642
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 17:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Er is geen enkele overheid in de westerse wereld die daadwerkelijk belastingen zo significant en substantieel zou verlagen.

Wat gebeurt er als de overheid een enorme bak geld krijgt? Precies, dat wordt gezien als 'dekking' voor allerlei stokpaardjes. Zodra de boomers dood zijn en het geld op is en/of andere manieren hebben gevonden om dat geld uit te geven zit de overheid ineens weer met een enorm tekort. En stokpaardjes kun je niet meer afschaffen, want daar zijn we aan gewend/verslaafd geraakt.

Zie toeslagen.
Dan lees je de doorrekeningen maar niet, maar kom dan hier niet doen alsof je er wat van weet, met je 'ik zie geen enkele overheid dat doen' vanuit de onderbuik.
pi_220729649
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 18:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan lees je de doorrekeningen maar niet, maar kom dan hier niet doen alsof je er wat van weet, met je 'ik zie geen enkele overheid dat doen' vanuit de onderbuik.
Je hoeft niet zo opgefokt te doen als je geen argumenten meer hebt hoor :)
pi_220729650
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 17:47 schreef MoreDakka het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)meten-met-twee-maten

Zucht. Weer een heel lang artikel over hoe erg het allemaal wel niet is. Maar de centrale vraag wordt niet eens gesteld. Waar komen al die kinderen vandaan? Wie stuurt ze? Hoe zorgen we er voor dat de instroom stopt?

Het is net alsof media het niet wil weten.
Niemand 'stuurt' ze, dat weet jij ook prima. En waar ze vandaan komen wordt elke maand gepubliceerd en daar wordt ook meestal gewoon over bericht.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2026 18:02:38 ]
  woensdag 6 mei 2026 @ 18:02:37 #71
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220729658
quote:
10s.gif Op woensdag 6 mei 2026 17:52 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Eh, ik zat ook met nadruk aan jou te denken als het om raaskallen gaat. Zo bespeur ik steeds veel onwetendheid bij je aangaande het arbeidsongeschiktheidsstelsel.
Welke hiaten wat betreft kennis op dat gebied?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220729659
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 18:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niemand 'stuurt' ze, dat weet jij ook prima.
Hahahahaha leuk geprobeerd, ze teleporteren hier zeker op eigen initiatief? :D
pi_220729663
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 18:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je hoeft niet zo opgefokt te doen als je geen argumenten meer hebt hoor :)
Ik heb argumenten, maar jij weerlegt die met "mijn onderbuik zegt wat anders", daar kan ik inderdaad slecht tegen.

Feit is gewoon: voor een lage vermogensbelasting zijn is hetzelfde als voor een hoge belasting op arbeid zijn, dat blijkt telkens weer.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2026 18:04:15 ]
pi_220729678
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 18:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hahahahaha leuk geprobeerd, ze teleporteren hier zeker op eigen initiatief? :D
Kinderen hebben ouders, ken je dat fenomeen? Daar reizen ze gewoon mee als ze vluchten voor oorlog, honger en geweld.
  woensdag 6 mei 2026 @ 18:06:33 #75
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_220729690
quote:
7s.gif Op woensdag 6 mei 2026 17:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die gast is oud en dement geworden geloof ik. Zit mij altijd te taggen over Rusland :')
Heb jij iets met Rusland dan? Nooit iets van gemerkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')