abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220728151
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 13:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
men stemt tegen de spreidingswet, dat kan altijd
Je kunt tegen de spreidingswet stemmen bij landelijke verkiezingen, niet bij de lokale. Je bepaalt je stem bij de landelijke verkiezingen toch ook niet aan de hand van welke partij er voor een speeltuin in je straat is?
pi_220728161
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 13:51 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Ah ja. Nu zijn andere EU landen ook al niet goed genoeg meer. Allemaal door naar NL. :')
We hebben zowel bij Dublin als bij het nieuwste asielpact percentages afgesproken voor een verdeling en Nederland voldoet aan beide niet.
  woensdag 6 mei 2026 @ 13:58:43 #4
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220728162
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 13:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kunt tegen de spreidingswet stemmen bij landelijke verkiezingen, niet bij de lokale. Je bepaalt je stem bij de landelijke verkiezingen toch ook niet aan de hand van welke partij er voor een speeltuin in je straat is?
kan altijd stemmen op de partij die je wilt
dat is al heel lang zo
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220728172
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 13:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kunt tegen de spreidingswet stemmen bij landelijke verkiezingen, niet bij de lokale. Je bepaalt je stem bij de landelijke verkiezingen toch ook niet aan de hand van welke partij er voor een speeltuin in je straat is?
Je doet net alsof de gemeente 0 invloed heeft. Maar zo is dat niet he.

Gemeenten kunnen binnen de provincie overleggen met andere gemeenten, die misschien wel wat meer asielzoekers willen.
Tevens hebben gemeenten de mogelijkheid om zelf invulling te geven aan de opvang, bijvoorbeeld door te kiezen voor duurzame of kleinschalige locaties in plaats van crisisnoodopvang. Gemeenten bepalen ook waar in de gemeente een opvanglocatie komt.

Er valt ook voor gemeentes wat te kiezen. En ze hoeven niet op alles maar ja en amen te zeggen.
pi_220728213
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 13:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
kan altijd stemmen op de partij die je wilt
dat is al heel lang zo
Ja, maar dat maakt het niet minder dom om je stem te bepalen aan de hand van een onderwerp waar de volksvertegenwoordigers waar je op stemt helemaal niet over gaan. Natuurlijk mag het. Je mag ook zo boos zijn op een partij die de speeltuin in je straat tegen houdt dat je er ook landelijk niet op wil stemmen. Je mag ook je stem bepalen aan de hand van de geboortedatum van de kandidaat, of zeggen dat je je eerste verkiezing in je leven op iemand met een A stemt, de tweede met een B, enz. Mag allemaal. Maar dat maakt het nog niet verstandig.
pi_220728224
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 14:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar dat maakt het niet minder dom om je stem te bepalen aan de hand van een onderwerp waar de volksvertegenwoordigers waar je op stemt helemaal niet over gaan. Natuurlijk mag het. Je mag ook zo boos zijn op een partij die de speeltuin in je straat tegen houdt dat je er ook landelijk niet op wil stemmen. Je mag ook je stem bepalen aan de hand van de geboortedatum van de kandidaat, of zeggen dat je je eerste verkiezing in je leven op iemand met een A stemt, de tweede met een B, enz. Mag allemaal. Maar dat maakt het nog niet verstandig.
Zo zijn er ook mensen die altijd op een vrouw stemmen.
En weet je wat? Waarom zou je die mensen dom willen noemen?
Laat iedereen gewoon in zijn waarde.
pi_220728227
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 14:01 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Je doet net alsof de gemeente 0 invloed heeft. Maar zo is dat niet he.

Gemeenten kunnen binnen de provincie overleggen met andere gemeenten, die misschien wel wat meer asielzoekers willen.
Tevens hebben gemeenten de mogelijkheid om zelf invulling te geven aan de opvang, bijvoorbeeld door te kiezen voor duurzame of kleinschalige locaties in plaats van crisisnoodopvang. Gemeenten bepalen ook waar in de gemeente een opvanglocatie komt.

Er valt ook voor gemeentes wat te kiezen. En ze hoeven niet op alles maar ja en amen te zeggen.
Je weet dat ik in de gemeenteraad zit? Ik weet heel goed wat een gemeente wel en niet kan en mag. En 'nee tegen een AZC' is dus geen optie. Wel kun je bepalen hoe je duurzame opvang regelt, maar geen AZC kan gewoon niet.

En de spreidingswet gaat niet over noodopvang, maar over duurzame opvanglocaties die tenminste 5 jaar beschikbaar moeten zijn.
  woensdag 6 mei 2026 @ 14:29:34 #9
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220728372
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 14:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar dat maakt het niet minder dom om je stem te bepalen aan de hand van een onderwerp waar de volksvertegenwoordigers waar je op stemt helemaal niet over gaan. Natuurlijk mag het. Je mag ook zo boos zijn op een partij die de speeltuin in je straat tegen houdt dat je er ook landelijk niet op wil stemmen. Je mag ook je stem bepalen aan de hand van de geboortedatum van de kandidaat, of zeggen dat je je eerste verkiezing in je leven op iemand met een A stemt, de tweede met een B, enz. Mag allemaal. Maar dat maakt het nog niet verstandig.
het is niet aan jou om te bepalen wat een verstandige stem is of rationeel of wie er dom is en wie niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220728409
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 14:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het is niet aan jou om te bepalen wat een verstandige stem is of rationeel of wie er dom is en wie niet
Nou, oké. Het is dom om te denken dat die stem voor de gemeenteraad invloed de spreidingswet kan tegenhouden en er voor zal zorgen dat er geen AZC komt in jouw gemeente, laten we het daar op houden. Echt, dan heb je je gewoon totaal niet verdiept in waar de gemeenteraad over gaat. En er zijn zo verschrikkelijk veel belangrijke onderwerpen waar de gemeenteraad wel over gaat, in feite hebben ze de meeste invloed op je leven van alle volksvertegenwoordigers. Er is dus genoeg reden om te stemmen gericht op onderwerpen waar ze wel over gaan.
  woensdag 6 mei 2026 @ 14:39:59 #11
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220728441
quote:
Het zoveelste rapport waaruit blijkt dat als je met arbeid je geld verdient en je stemt VVD of D66 dat je dan niet alleen tegen het algemeen belang stemt maar ook tegen je eigenbelang stemt.

Gezien de relatief grote populariteit van VVD66 blijkt maar weer dat veel mensen zich in het stemhokje niet rationeel gedragen.
pi_220728458
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 14:39 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Het zoveelste rapport waaruit blijkt dat als je met arbeid je geld verdient en je stemt VVD of D66 dat je dan niet alleen tegen het algemeen belang stemt maar ook tegen je eigenbelang stemt.

Gezien de relatief grote populariteit van VVD66 blijkt maar weer dat veel mensen zich in het stemhokje niet rationeel gedragen.
Inmiddels PVVD66 want "kan geen regenboog meer zien" en "strengste asielbeleid ooit, we moeten de strengste van Europa zijn". ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2026 14:45:59 ]
pi_220728463
twitter
  woensdag 6 mei 2026 @ 14:51:51 #14
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220728477
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 14:35 schreef Hanca het volgende:

En er zijn zo verschrikkelijk veel belangrijke onderwerpen waar de gemeenteraad wel over gaat,
Zoals de opening van de fietsenstalling en de gemeentelijke speeltuin

Maar niet over 100 criminele jongens op het dames voetbalveld vlak bij jouw koopwoning die ieder weekend met de tram naar het centrum gaan tijdens de weekmarkt

Die niet mogen werken, alleen komen om de bevolking te bestelen , en ieder dorp moet dit ondergaan
Is dat democratie ??


terwijl er 2 km verderop heel veel weilanden zijn, dan hoeft toch niet op het voetbalveld??
https://www.ijsselstein.n(...)ng-aan-vluchtelingen



[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 06-05-2026 15:13:22 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220728514
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 14:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nou, oké. Het is dom om te denken dat die stem voor de gemeenteraad invloed de spreidingswet kan tegenhouden en er voor zal zorgen dat er geen AZC komt in jouw gemeente, laten we het daar op houden. Echt, dan heb je je gewoon totaal niet verdiept in waar de gemeenteraad over gaat. En er zijn zo verschrikkelijk veel belangrijke onderwerpen waar de gemeenteraad wel over gaat, in feite hebben ze de meeste invloed op je leven van alle volksvertegenwoordigers. Er is dus genoeg reden om te stemmen gericht op onderwerpen waar ze wel over gaan.
Het is helemaal niet dom om te protesteren, gewoon normaal fysiek (zonder geweld) of via je stem. Dan plaatst de gemeente die AZC maar ergens op een industrieterrein buiten het dorp. En niet naast een basisschool. Tevens worden, waar er geprotesteerd wordt, regelmatig wel degelijk concessies gedaan. De gemeente Wijdemeren vermindert bijv nu al het aantal noodopvangplekken.

En het signaal dat het genoeg is, landt vanzelf in Den Haag.

Weet je wat ik niet slim vind? Je er maar gewoon bij neerleggen. En doen alsof er geen invloed mogelijk is.
Daar krijg je alleen maar hele boze burgers van.

En wat belangrijke onderwerpen zijn, dat mogen mensen zelf wel bepalen.
Dank u.

[ Bericht 1% gewijzigd door Black_Baron op 06-05-2026 15:06:52 ]
  woensdag 6 mei 2026 @ 15:06:09 #16
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220728552
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 14:48 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Markuszower is een grotere engnek dan Wilders, en die zit binnenkort in een gedoogrol bij de coalitie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 6 mei 2026 @ 15:16:04 #17
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220728598
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 14:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Echt, dan heb je je gewoon totaal niet verdiept in waar de gemeenteraad over gaat. E
https://www.nu.nl/binnenl(...)luiden-noodklok.html

7000 kinderen in noodopvang, maar woningbouw in polder Rijnenburg dat wil de gemeenteraad niet,
ook geen asielopvang , maar wel op het voetbalveld

O jee we kunen geen locatie vinden , jeeetje jeetje jeetje
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220728621
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 15:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)luiden-noodklok.html

7000 kinderen in noodopvang, maar woningbouw in polder Rijnenburg dat wil de gemeenteraad niet,
ook geen asielopvang , maar wel op het voetbalveld

O jee we kunen geen locatie vinden , jeeetje jeetje jeetje
Kun jij je een keer bij feiten houden? Ze willen juist wel bouwen in Rijnenburg:
https://www.duic.nl/algem(...)-op-zoek-naar-ideeen

Sterker, er komen 25.000 woningen.

Ga het nieuws gewoon eens een klein beetje volgen, voor je op een forum over nieuws komt praten.
pi_220728628
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 15:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Markuszower is een grotere engnek dan Wilders, en die zit binnenkort in een gedoogrol bij de coalitie.
"Fatsoenlijk rechts" werd hij door VVD-senator Koen Petersen en Jort Kelder genoemd.
  woensdag 6 mei 2026 @ 15:30:31 #20
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220728671
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 15:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kun jij je een keer bij feiten houden? Ze willen juist wel bouwen in Rijnenburg:
https://www.duic.nl/algem(...)-op-zoek-naar-ideeen

Sterker, er komen 25.000 woningen.

Ga het nieuws gewoon eens een klein beetje volgen, voor je op een forum over nieuws komt praten.
mooi dan is er daar dus ruimte om een asielkamp te maken want ze gaan pas in 2035 bouwen


quote:
AI-overzicht
Op basis van afspraken binnen de Utrechtse coalitie (waarin GroenLinks deelneemt) is besloten dat de grootschalige woningbouw in de polder Rijnenburg pas vanaf 2035 zal starten.

Hier zijn de belangrijkste punten over de plannen rond 2035:
Compromis: Het besluit om pas in 2035 te bouwen is een compromis tussen GroenLinks en D66, waarbij de polder tot die tijd wordt ontzien en de focus ligt op andere locaties.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220728911
quote:
Arme economen bij het CPB, ik heb met ze te doen. ;( De politiek haalt grotendeels z’n schouders op en als ik de reacties bij NU.nl zo lees hebben veel kiezers ook echt geen flauw benul van waar deze materie over gaat.

Naar mijn idee zijn veel van de huidige problemen in Nederland terug te voeren op het prevaleren van ideologie, ondeskundigheid en eigen belang boven kennis en deskundigheid. De meeste maatschappelijke kwesties in Nederland zijn nauwelijks politieke vraagstukken maar vooral technische vraagstukken. Daar zouden kennis en deskundigheid dus moeten prevaleren, maar dat doet het dus niet.

Overigens is dat ook een breder fenomeen; wetenschap, kennis, deskundigheid worden steeds meer gewantrouwd. Het meest kwaadaardig in dat opzicht zijn mensen die wel over die deskundigheid beschikken maar dat wantrouwen doelbewust aanwakkeren voor eigen gewin.
  woensdag 6 mei 2026 @ 16:14:28 #22
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220728941
quote:
15s.gif Op woensdag 6 mei 2026 16:09 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Arme economen bij het CPB, ik heb met ze te doen. ;( De politiek haalt grotendeels z’n schouders op en als ik de reacties bij NU.nl zo lees hebben veel kiezers ook echt geen flauw benul van waar deze materie over gaat.

Naar mijn idee zijn veel van de huidige problemen in Nederland terug te voeren op het prevaleren van ideologie, ondeskundigheid en eigen belang boven kennis en deskundigheid. De meeste maatschappelijke kwesties in Nederland zijn nauwelijks politieke vraagstukken maar vooral technische vraagstukken. Daar zouden kennis en deskundigheid dus moeten prevaleren, maar dat doet het dus niet.

Overigens is dat ook een breder fenomeen; wetenschap, kennis, deskundigheid worden steeds meer gewantrouwd. Het meest kwaadaardig in dat opzicht zijn mensen die wel over die deskundigheid beschikken maar dat wantrouwen doelbewust aanwakkeren voor eigen gewin.
klopt de groene waanzin zit erg diep bij lokale bestuurders van de grote steden

smijten met miljarden naar een zwaar verliesgevende en vervuilende industrieën
roepen milieu zones af en beginnen voedselbossen en gaan zelf businesclass vliegen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220728949
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 15:22 schreef Klopkoek het volgende:
"Fatsoenlijk rechts" werd hij door VVD-senator Koen Petersen en Jort Kelder genoemd.
Als iets in de ogen van VVD’ers fatsoenlijk is moeten de alarmbellen juist af gaan.
pi_220728984
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 16:14 schreef michaelmoore het volgende:
klopt de groene waanzin zit erg diep bij lokale bestuurders van de grote steden
Jij bent toch wel een van de schoolvoorbeelden hier die de hele dag door loopt te raaskallen. Ik reken je dat niet echt aan, waarschijnlijk kun je niet beter, maar het zou je veel kunnen opleveren als je bijvoorbeeld eens rapportages van de diverse planbureau’s gaat doornemen.
pi_220729009
quote:
15s.gif Op woensdag 6 mei 2026 16:09 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Arme economen bij het CPB, ik heb met ze te doen. ;( De politiek haalt grotendeels z’n schouders op en als ik de reacties bij NU.nl zo lees hebben veel kiezers ook echt geen flauw benul van waar deze materie over gaat.

Naar mijn idee zijn veel van de huidige problemen in Nederland terug te voeren op het prevaleren van ideologie, ondeskundigheid en eigen belang boven kennis en deskundigheid. De meeste maatschappelijke kwesties in Nederland zijn nauwelijks politieke vraagstukken maar vooral technische vraagstukken. Daar zouden kennis en deskundigheid dus moeten prevaleren, maar dat doet het dus niet.

Overigens is dat ook een breder fenomeen; wetenschap, kennis, deskundigheid worden steeds meer gewantrouwd. Het meest kwaadaardig in dat opzicht zijn mensen die wel over die deskundigheid beschikken maar dat wantrouwen doelbewust aanwakkeren voor eigen gewin.
Nogal een raar artikel, klagen over zogenaamde ongelijkheid om vervolgens aan te geven dat erfenissen meer belast moeten worden terwijl het huidige vrijgegeven bedrag al super laag is.
Vervolgens klagen over aftrekposten van "rijken" om vervolgens te klagen over HRA voor de middenklasse.

Het lijkt vooral een PR plaatje om meer belastingen te gaan heffen ipv serieus onderzoek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')