abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 mei 2026 @ 09:46:54 #276
13309 nostra
ask why
pi_220726461
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 09:44 schreef Klopkoek het volgende:
Vandaar dat ze schoolboeken willen censureren en, jawel, daarbij een voorbeeld nemen aan wat in de VS aan de gang is. Bedrijven mogen niet meer aan ESG en CSR doen.
We hadden het over tabak. Bedrijven mogen doen wat ze willen, allleen dan wel zonder een juk van moeten. Bekijk de rendementen van de Gutmenschen bij ABP bijvoorbeeld eens - en hun grappige shift van 'defensie is FOUT' naar 'defensie is GOED' du moment dat het onszelf gaat raken.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 6 mei 2026 @ 09:50:53 #277
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220726476
D66 is zelf de asiel industrie , die heeft geen enkel belang om iets aan de instroom te doen aan de spreidingswet ook niet , ruimte zat voor wooncontainers in Nederland

https://www.telegraaf.nl/(...)kamer/151128391.html

quote:
Annabel Nanninga: 'Het is niet heel gezellig in de Tweede Kamer'
De asielwetten hadden een bewijs van daadkracht kunnen zijn. In plaats daarvan zijn ze gesneuveld door politiek gekonkel en partijbelangen.
Dat stelt JA21-Kamerlid Annabel Nanninga in Nieuws van de dag.

Dat terwijl de situatie in onder andere Loosdrecht pijnlijk duidelijk maakt dat een effectieve aanpak geen luxe is, maar bittere noodzaak.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220726478
quote:
7s.gif Op woensdag 6 mei 2026 09:46 schreef nostra het volgende:

[..]
We hadden het over tabak. Bedrijven mogen doen wat ze willen, allleen dan wel zonder een juk van moeten. Bekijk de rendementen van de Gutmenschen bij ABP bijvoorbeeld eens - en hun grappige shift van 'defensie is FOUT' naar 'defensie is GOED' du moment dat het onszelf gaat raken.
Hiermee ben je af en bewijst dat jijzelf aan de kant van de boevenbedrijven staat. Zoals ik al zei: daar zeg je nooit wat over (itt Greenpeace e.d. die kapot moeten worden gemaakt). In plaats daarvan eens in de zoveel tijd nihilistische oneliner van Gordon Gekko en Patrick Bateman. Genieten van je eigen cynisme, normloosheid en slechtheid.
pi_220726489
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 09:50 schreef michaelmoore het volgende:
D66 is zelf de asiel industrie , die heeft geen enkel belang om iets aan de instroom te doen

https://www.telegraaf.nl/(...)kamer/151128391.html
Heeft Nanninga - lekker hitsen op Bevrijdingsdag - weer ebola genoemd als oplossing? :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2026 09:53:11 ]
  woensdag 6 mei 2026 @ 09:52:33 #280
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220726490
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 09:44 schreef Hanca het volgende:
Ah, deze man is dus ongeschikt voor deze functie omdat hij ja heeft gezegd tegen de functie.

Klopt

quote:
Dan krijg je dus 0 geschikte mensen.
Dat is natuurlijk onzin.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 6 mei 2026 @ 09:57:17 #281
13309 nostra
ask why
pi_220726513
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 09:51 schreef Klopkoek het volgende:
Hiermee ben je af
Oei. Terug naar Start?

Het ABP verplicht(te) haar deelnemers ESG-proof te beleggen, waarbij deelname aan het ABP ook nog eens wordt afgedwongen door de overheid. En komt daar nu dan weer op terug, want de centjes blijken bij een pensioenmaatschappij toch ook best belangrijk *pikachu*.

quote:
Zoals ik al zei: daar zeg je nooit wat over (itt Greenpeace e.d. die kapot moeten worden gemaakt).
Nou vooruit, een voorbeeldje:

quote:
7s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 10:43 schreef nostra het volgende:

[..]
Duitse chemie, immorele boeven, Monsanto blijft ze maar achtervolgen... lekker met een boog omheen lopen.
quote:
In plaats daarvan eens in de zoveel tijd nihilistische oneliner van Gordon Gekko en Patrick Bateman. Genieten van je eigen cynisme, normloosheid en slechtheid.
En Friedman en Thatcher, je moet wel een beetje variëren.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220727033
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Jawel hoor, ik ben juist uitermate geïntrigeerd in hoe Big Tobacco opereerde en nog steeds opereert (loop een GP Paddock binnen en je ziet alleen PMI pasjes). De Sacklertjes zijn ook schoften, net als McKinsey die hun hele marketingstrategie heeft bedacht (inclusief bonussen voor overdoses). De essentie is dat greed is a given (iets anders dan greed, for the lack of a better word, is good). De kunst is het juiste equilibrium te vinden waarin het nastreven van dat eigenbelang zoveel mogelijk in balans is met het maatschappelijk belang.
Dat is toch precies waar de VVD's en Reagans van deze wereld voor zijn? Alles afbreken voor wat inhalige miljardairs. Die Sacklertjes en Mckinseys worden letterlijk rijker van een verslavingsepidemie veroorzaken, een tik op de pols die ze dan krijgen geheel in lijn met de conservatieve politiek moedigt alleen maar aan dat dit soort immoreel gedrag aan. Types als Trump zijn het gevolg van jouw politieke stroming, de kuur is natuurlijk nooit om dan weer terug te gaan naar de kwaal.

Om de zaken in balans te krijgen zul je socialisme of communisme nodig hebben. In die ideologieen is er een betere balans van eigenbelang en maatschappelijk belang mogelijk. Onder kapitalisme en zeker de libertaire variant is de balans volledig richting eigenbelang. Tenminste eigenbelang van miljardairs want het systeem op deze manier is niet in het belang van de meesten ook al houden we het wel in stand.
  woensdag 6 mei 2026 @ 10:47:28 #283
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220727048
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 10:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat is toch precies waar de VVD's en Reagans van deze wereld voor zijn? Alles afbreken voor wat inhalige miljardairs. Die Sacklertjes en Mckinseys worden letterlijk rijker van een verslavingsepidemie veroorzaken, een tik op de pols die ze dan krijgen geheel in lijn met de conservatieve politiek moedigt alleen maar aan dat dit soort immoreel gedrag aan. Types als Trump zijn het gevolg van jouw politieke stroming, de kuur is natuurlijk nooit om dan weer terug te gaan naar de kwaal.

Om de zaken in balans te krijgen zul je socialisme of communisme nodig hebben. In die ideologieen is er een betere balans van eigenbelang en maatschappelijk belang mogelijk. Onder kapitalisme en zeker de libertaire variant is de balans volledig richting eigenbelang. Tenminste eigenbelang van miljardairs want het systeem op deze manier is niet in het belang van de meesten ook al houden we het wel in stand.
iedereen is tegenwoordig schoften en rotzakken en criminelen he

quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 09:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Hiermee ben je af en bewijst dat jijzelf aan de kant van de boevenbedrijven staat. Zoals ik al zei: daar zeg je nooit wat over (itt Greenpeace e.d. die kapot moeten worden gemaakt). In plaats daarvan eens in de zoveel tijd nihilistische oneliner van Gordon Gekko en Patrick Bateman. Genieten van je eigen cynisme, normloosheid en slechtheid.
en alle bedrijven zijn boeven bedrijven, Shell , DSM ,AKZO, Bayer, ASML , alleen de kaasboer op de hoek niet en de voedselbos mensen ook nie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 6 mei 2026 @ 10:47:58 #284
13309 nostra
ask why
pi_220727049
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 10:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat is toch precies waar de VVD's en Reagans van deze wereld voor zijn? Alles afbreken voor wat inhalige miljardairs. Die Sacklertjes en Mckinseys worden letterlijk rijker van een verslavingsepidemie veroorzaken, een tik op de pols die ze dan krijgen geheel in lijn met de conservatieve politiek moedigt alleen maar aan dat dit soort immoreel gedrag aan. Types als Trump zijn het gevolg van jouw politieke stroming, de kuur is natuurlijk nooit om dan weer terug te gaan naar de kwaal.

Om de zaken in balans te krijgen zul je socialisme of communisme nodig hebben. In die ideologieen is er een betere balans van eigenbelang en maatschappelijk belang mogelijk. Onder kapitalisme en zeker de libertaire variant is de balans volledig richting eigenbelang. Tenminste eigenbelang van miljardairs want het systeem op deze manier is niet in het belang van de meesten ook al houden we het wel in stand.
Zonder kapitalisme hadden we, bijvoorbeeld, nooit in zo'n korte termijn een covid-vaccin gekregen.

En het eigenbelang bij een communistische samenleving is natuurlijk gewoon non-existent, er is geen enkel geslaagd voorbeeld in toch ruim een eeuw proberen te vinden, waarbij de weinige aanhangers het dan maar gooien op dat dat nooit het "échte communisme" is geweest. Ook daar geldt gewoon weer dat macht een gegeven is waar mensen naar streven, ook de Honneckers in hun Waldsiedlung.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 6 mei 2026 @ 11:17:40 #285
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220727187
Je kunt het eindeloos verpakken in ideologie, maar onder dat alles blijft iets verrassends eenvoudigs over. De mens wordt meestal niet gedreven door grote principes, maar vooral door primaire krachten: onder andere hebzucht en luiheid.

Hebzucht duwt ons naar meer: meer geld, meer status, meer zekerheid. Het past zich moeiteloos aan elk systeem aan en vindt altijd nieuwe vormen.

Luiheid trekt ons juist de andere kant op: weg van frictie, verantwoordelijkheid en ongemak. Luiheid verklaart stilstand, falen en het gemak waarmee mensen wegkijken.

Systemen of ideologieën veranderen de menselijke natuur niet. Ze verschuiven haar focus slechts.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 6 mei 2026 @ 11:22:00 #286
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220727210
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 11:17 schreef Perrin het volgende:
Je kunt het eindeloos verpakken in ideologie, maar onder dat alles blijft iets verrassends eenvoudigs over. De mens wordt meestal niet gedreven door grote principes, maar vooral door primaire krachten: onder andere hebzucht en luiheid.

Hebzucht duwt ons naar meer: meer geld, meer status, meer zekerheid. Het past zich moeiteloos aan elk systeem aan en vindt altijd nieuwe vormen.

Luiheid trekt ons juist de andere kant op: weg van frictie, verantwoordelijkheid en ongemak. Luiheid verklaart stilstand, falen en het gemak waarmee mensen wegkijken.

Systemen of ideologieën veranderen de menselijke natuur niet. Ze verschuiven haar focus slechts.
Betrapt: boekje van Thomas Hobbes gelezen!
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220727219
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 11:17 schreef Perrin het volgende:
Je kunt het eindeloos verpakken in ideologie, maar onder dat alles blijft iets verrassends eenvoudigs over. De mens wordt meestal niet gedreven door grote principes, maar vooral door primaire krachten: onder andere hebzucht en luiheid.

Hebzucht duwt ons naar meer: meer geld, meer status, meer zekerheid. Het past zich moeiteloos aan elk systeem aan en vindt altijd nieuwe vormen.

Luiheid trekt ons de andere kant op: weg van frictie, verantwoordelijkheid en ongemak. Luiheid verklaart stilstand, falen en het gemak waarmee mensen wegkijken.

Systemen veranderen de menselijke natuur niet. Ze verschuiven haar focus slechts.
Je bent bijna bij het historisch materialisme gearriveerd ;)

(Ikzelf ben juist meer richting Gramsci getrokken. Ik denk niet dat je het kunt plaat slaan tot hebzucht, angst en luiheid - en zeker niet dat je dit eenduidig en onveranderlijk kunt interpreteren. Coöperatie en inlevingsvermogen is net zo goed 'de menselijke natuur', zoals vele experimenten laten zien. Denk ook aan de instinctieve reactie wanneer er nood is in een vliegtuig of een andere man een trap in zijn noten krijgt. Andere klassieker is het gedrag van doodgewone soldaten in loopgraven tijdens WO1 - cf. Axelrod)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2026 11:27:17 ]
  woensdag 6 mei 2026 @ 11:44:43 #288
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220727326
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 11:17 schreef Perrin het volgende:
Je kunt het eindeloos verpakken in ideologie, maar onder dat alles blijft iets verrassends eenvoudigs over. De mens wordt meestal niet gedreven door grote principes, maar vooral door primaire krachten: onder andere hebzucht en luiheid.

Hebzucht duwt ons naar meer: meer geld, meer status, meer zekerheid. Het past zich moeiteloos aan elk systeem aan en vindt altijd nieuwe vormen.

Luiheid trekt ons juist de andere kant op: weg van frictie, verantwoordelijkheid en ongemak. Luiheid verklaart stilstand, falen en het gemak waarmee mensen wegkijken.

Systemen of ideologieën veranderen de menselijke natuur niet. Ze verschuiven haar focus slechts.
behalve als je met pensioen bent dan gaat de hebzucht er vanaf , dan wil je gewoon lekker fietsen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 6 mei 2026 @ 11:48:16 #289
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220727350
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 11:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
behalve als je met pensioen bent dan gaat de hebzucht er vanaf , dan wil je gewoon lekker fietsen
Vrijwel alle wereldreligies waarschuwen ons ervoor, en ook veel van de denkers die we 'verlicht' noemen keren steeds weer terug naar hetzelfde inzicht. En als je zelf al wat jaren levenservaring hebt opgedaan, merk je waarschijnlijk ook: duurzame levensvreugde ontstaat zelden uit het bevredigen van hebzucht.

Wat vorig jaar nog onmisbaar en begeerlijk leek, ligt vandaag vaak ergens vergeten in een lade. Terwijl de aandacht zich alweer heeft verplaatst naar het volgende glinsterende doel dat net buiten bereik lijkt te liggen.

Verlangen geeft even richting en een verslavende spanning, maar zelden blijvende vervulling.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220727391
quote:
7s.gif Op woensdag 6 mei 2026 11:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Betrapt: boekje van Thomas Hobbes gelezen!
Meer Jeremy Bentham.

Alsof er in de tussenliggende 400 jaar geen nieuwe kennis is vergaard. De echte wetenschappelijke revolutie moest nog komen.

Wat er in werkelijkheid gebeurt is dat een simpele heuristiek wordt los gelaten op tegenstrijdige en intern conflicterende wezens. Die bovendien van elkaar verschillen en waar groepsprocessen en interactie met de omgeving bovenop komen.

Deze heuristiek is een ideologisch Gramsciaans project en dat wisten de cynische Reagan en Thatcher groupies heel goed (er werd autoritair ingegrepen, tot scholen en section 25 aan toe). Vervolgens wordt het selectief uitlichten en verdraaien van eigenschappen tot 'menselijke natuur' verklaard.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2026 11:58:16 ]
pi_220727956
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 08:46 schreef Hanca het volgende:
Dit wordt steeds schrijnender. https://www.trouw.nl/poli(...)-gewoon-op~b8085b16/


En de oplossing is in feite simpel: de wet ligt er, benader alle gemeentes die niet aan de wet voldoen met de vraag hoe ze dat willen oplossen. En met de opmerking: als er over een jaar nog steeds niet aan de wet wordt voldaan én er geen plan ligt om dat op zeer korte termijn te veranderen, wijst het ministerie een AZC locatie aan in de gemeente waar college en gemeenteraad dan geen invloed meer op hebben.

Wil je het zo doen dat er zo veel mogelijk rekening wordt gehouden met je inwoners, dan moet je het snel zelf regelen.

Edit: blijkbaar is de datum opgeschoven naar 31 december 2026: https://www.rijksoverheid(...)beleid/spreidingswet
Dan moet je dus nu die Provinciale Regietafels benaderen en hen vragen hoe het er mee staat. Maak in elk geval nog tijdens de coalitieonderhandelingen duidelijk dat de gemeentes er niet aan ontkomen.
Oprecht treurig voor die kinderen maar misschien hadden we het niet zo aantrekkelijk moeten maken voor Jan en alleman om hier te komen.
pi_220727986
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 09:50 schreef michaelmoore het volgende:
D66 is zelf de asiel industrie , die heeft geen enkel belang om iets aan de instroom te doen aan de spreidingswet ook niet , ruimte zat voor wooncontainers in Nederland

https://www.telegraaf.nl/(...)kamer/151128391.html
[..]

Volgens Rob Jetten zouden er binnen 2 weken nieuwe voorstellen komen,
https://nos.nl/artikel/26(...)etsvoorstellen-asiel

Nu heeft hij tot vanavond de tijd.....
  woensdag 6 mei 2026 @ 13:36:48 #293
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220728043
De asiel-kettingbotsing. :N Zelfs dat krijgt de overheid niet geregeld.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220728054
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 13:24 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Oprecht treurig voor die kinderen maar misschien hadden we het niet zo aantrekkelijk moeten maken voor Jan en alleman om hier te komen.
Dat heeft dan ook helemaal niemand gedaan, dat 'aantrekkelijk maken'. Stop gewoon met die fabel.

Wat we wel hebben is een land met vrede en welvaart, ja dat trekt mensen uit gebieden met oorlog en hongersnood aan. Maar dat is geen 'aantrekkelijk maken'.

En begin niet over sociale vangnetten of sociale huur, dat is nooit de reden dat mensen hierheen trekken. Als je daarover begint bewijs je nooit met asielzoekers te hebben gesproken. Het is niet dat ze uitgebreid een internetonderzoek doen en dan een kaart boeken bij een reisbureau.
pi_220728087
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 13:36 schreef Perrin het volgende:
De asiel-kettingbotsing. :N Zelfs dat krijgt de overheid niet geregeld.
Wat ik al zei: het helpt enorm als je snel een trofee kan laten zien. Al was het maar symbolisch. De conservatieven snappen dit veel beter.

Er is trouwens (deels) expres op aangestuurd. "De urgentie van het vraagstuk prominent in de aandacht houden", noemden Fred Teeven en Halbe Zijlstra dat. Aan die kant leeft het idee dat chaos in de opvang en van hot naar her slepen een afschrikkende werking heeft. Een gesmeerde asielketen heeft een aanzuigende werking. Hebben ze gewoon letterlijk gezegd.

https://www.wodc.nl/actue(...)nstroom-asielzoekers

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2026 13:44:39 ]
pi_220728095
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 13:24 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Oprecht treurig voor die kinderen maar misschien hadden we het niet zo aantrekkelijk moeten maken voor Jan en alleman om hier te komen.
Vraag me ook altijd af hoe die kinderen hier komen.
Zeker ook met ouders die al heel wat veilige landen doorkruist hebben. Of al een status in bijv Griekenland hebben. Net zoals die groep Palestijnen.

Vind het echt heel naar voor die kinderen. De instroom moet echt omlaag. Want er is in heel veel gemeenten anti AZC gestemd en de spreidingswet gaat heel veel tegenstand geven.
pi_220728114
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 13:44 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Vraag me ook altijd af hoe die kinderen hier komen.
Zeker ook met ouders die al heel wat veilige landen doorkruist hebben. Of al een status in bijv Griekenland hebben. Net zoals die groep Palestijnen.

Vind het echt heel naar voor die kinderen. De instroom moet echt omlaag.
Ja, want een Grieks concentratiekamp is minder naar voor die kinderen.

En de instroom moet wat dat betreft eerder omhoog: we voldoen bij lange na niet aan de afgesproken percentages die we zouden opvangen van het aantal asielzoekers dat de EU binnen komt.
  woensdag 6 mei 2026 @ 13:48:53 #298
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220728120
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 13:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Volgens Rob Jetten zouden er binnen 2 weken nieuwe voorstellen komen,
https://nos.nl/artikel/26(...)etsvoorstellen-asiel

Nu heeft hij tot vanavond de tijd.....
rob jetten is net sinterklaas die belooft ook altijd van alles

die 10 steden die zie ik ook niet gebeuren , ook niet in het markermeer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220728123
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 13:44 schreef Black_Baron het volgende:

[..] Want er is in heel veel gemeenten anti AZC gestemd en de spreidingswet gaat heel veel tegenstand geven.
Iedereen die op een anti-AZC partij heeft gestemd is echt eigenlijk gewoon te dom om te stemmen, die stemden over een onderwerp waar de verkiezingen niet over gingen. De gemeenteraad gaat niet over wel of geen AZC, alleen over de locatie.
pi_220728133
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 13:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, want een Grieks concentratiekamp is minder naar voor die kinderen.

En de instroom moet wat dat betreft eerder omhoog: we voldoen bij lange na niet aan de afgesproken percentages die we zouden opvangen van het aantal asielzoekers dat de EU binnen komt.
Ah ja. Nu zijn andere EU landen ook al niet goed genoeg meer. Allemaal door naar NL. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')