We hadden het over tabak. Bedrijven mogen doen wat ze willen, allleen dan wel zonder een juk van moeten. Bekijk de rendementen van de Gutmenschen bij ABP bijvoorbeeld eens - en hun grappige shift van 'defensie is FOUT' naar 'defensie is GOED' du moment dat het onszelf gaat raken.quote:Op woensdag 6 mei 2026 09:44 schreef Klopkoek het volgende:
Vandaar dat ze schoolboeken willen censureren en, jawel, daarbij een voorbeeld nemen aan wat in de VS aan de gang is. Bedrijven mogen niet meer aan ESG en CSR doen.
quote:Annabel Nanninga: 'Het is niet heel gezellig in de Tweede Kamer'
De asielwetten hadden een bewijs van daadkracht kunnen zijn. In plaats daarvan zijn ze gesneuveld door politiek gekonkel en partijbelangen.
Dat stelt JA21-Kamerlid Annabel Nanninga in Nieuws van de dag.
Dat terwijl de situatie in onder andere Loosdrecht pijnlijk duidelijk maakt dat een effectieve aanpak geen luxe is, maar bittere noodzaak.
Hiermee ben je af en bewijst dat jijzelf aan de kant van de boevenbedrijven staat. Zoals ik al zei: daar zeg je nooit wat over (itt Greenpeace e.d. die kapot moeten worden gemaakt). In plaats daarvan eens in de zoveel tijd nihilistische oneliner van Gordon Gekko en Patrick Bateman. Genieten van je eigen cynisme, normloosheid en slechtheid.quote:Op woensdag 6 mei 2026 09:46 schreef nostra het volgende:
[..]
We hadden het over tabak. Bedrijven mogen doen wat ze willen, allleen dan wel zonder een juk van moeten. Bekijk de rendementen van de Gutmenschen bij ABP bijvoorbeeld eens - en hun grappige shift van 'defensie is FOUT' naar 'defensie is GOED' du moment dat het onszelf gaat raken.
Heeft Nanninga - lekker hitsen op Bevrijdingsdag - weer ebola genoemd als oplossing?quote:Op woensdag 6 mei 2026 09:50 schreef michaelmoore het volgende:
D66 is zelf de asiel industrie , die heeft geen enkel belang om iets aan de instroom te doen
https://www.telegraaf.nl/(...)kamer/151128391.html
Kloptquote:Op woensdag 6 mei 2026 09:44 schreef Hanca het volgende:
Ah, deze man is dus ongeschikt voor deze functie omdat hij ja heeft gezegd tegen de functie.
Dat is natuurlijk onzin.quote:Dan krijg je dus 0 geschikte mensen.
Oei. Terug naar Start?quote:
Nou vooruit, een voorbeeldje:quote:Zoals ik al zei: daar zeg je nooit wat over (itt Greenpeace e.d. die kapot moeten worden gemaakt).
quote:Op vrijdag 23 januari 2026 10:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Duitse chemie, immorele boeven, Monsanto blijft ze maar achtervolgen... lekker met een boog omheen lopen.
En Friedman en Thatcher, je moet wel een beetje variëren.quote:In plaats daarvan eens in de zoveel tijd nihilistische oneliner van Gordon Gekko en Patrick Bateman. Genieten van je eigen cynisme, normloosheid en slechtheid.
Dat is toch precies waar de VVD's en Reagans van deze wereld voor zijn? Alles afbreken voor wat inhalige miljardairs. Die Sacklertjes en Mckinseys worden letterlijk rijker van een verslavingsepidemie veroorzaken, een tik op de pols die ze dan krijgen geheel in lijn met de conservatieve politiek moedigt alleen maar aan dat dit soort immoreel gedrag aan. Types als Trump zijn het gevolg van jouw politieke stroming, de kuur is natuurlijk nooit om dan weer terug te gaan naar de kwaal.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 20:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Jawel hoor, ik ben juist uitermate geïntrigeerd in hoe Big Tobacco opereerde en nog steeds opereert (loop een GP Paddock binnen en je ziet alleen PMI pasjes). De Sacklertjes zijn ook schoften, net als McKinsey die hun hele marketingstrategie heeft bedacht (inclusief bonussen voor overdoses). De essentie is dat greed is a given (iets anders dan greed, for the lack of a better word, is good). De kunst is het juiste equilibrium te vinden waarin het nastreven van dat eigenbelang zoveel mogelijk in balans is met het maatschappelijk belang.
iedereen is tegenwoordig schoften en rotzakken en criminelen hequote:Op woensdag 6 mei 2026 10:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is toch precies waar de VVD's en Reagans van deze wereld voor zijn? Alles afbreken voor wat inhalige miljardairs. Die Sacklertjes en Mckinseys worden letterlijk rijker van een verslavingsepidemie veroorzaken, een tik op de pols die ze dan krijgen geheel in lijn met de conservatieve politiek moedigt alleen maar aan dat dit soort immoreel gedrag aan. Types als Trump zijn het gevolg van jouw politieke stroming, de kuur is natuurlijk nooit om dan weer terug te gaan naar de kwaal.
Om de zaken in balans te krijgen zul je socialisme of communisme nodig hebben. In die ideologieen is er een betere balans van eigenbelang en maatschappelijk belang mogelijk. Onder kapitalisme en zeker de libertaire variant is de balans volledig richting eigenbelang. Tenminste eigenbelang van miljardairs want het systeem op deze manier is niet in het belang van de meesten ook al houden we het wel in stand.
en alle bedrijven zijn boeven bedrijven, Shell , DSM ,AKZO, Bayer, ASML , alleen de kaasboer op de hoek niet en de voedselbos mensen ook niequote:Op woensdag 6 mei 2026 09:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hiermee ben je af en bewijst dat jijzelf aan de kant van de boevenbedrijven staat. Zoals ik al zei: daar zeg je nooit wat over (itt Greenpeace e.d. die kapot moeten worden gemaakt). In plaats daarvan eens in de zoveel tijd nihilistische oneliner van Gordon Gekko en Patrick Bateman. Genieten van je eigen cynisme, normloosheid en slechtheid.
Zonder kapitalisme hadden we, bijvoorbeeld, nooit in zo'n korte termijn een covid-vaccin gekregen.quote:Op woensdag 6 mei 2026 10:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is toch precies waar de VVD's en Reagans van deze wereld voor zijn? Alles afbreken voor wat inhalige miljardairs. Die Sacklertjes en Mckinseys worden letterlijk rijker van een verslavingsepidemie veroorzaken, een tik op de pols die ze dan krijgen geheel in lijn met de conservatieve politiek moedigt alleen maar aan dat dit soort immoreel gedrag aan. Types als Trump zijn het gevolg van jouw politieke stroming, de kuur is natuurlijk nooit om dan weer terug te gaan naar de kwaal.
Om de zaken in balans te krijgen zul je socialisme of communisme nodig hebben. In die ideologieen is er een betere balans van eigenbelang en maatschappelijk belang mogelijk. Onder kapitalisme en zeker de libertaire variant is de balans volledig richting eigenbelang. Tenminste eigenbelang van miljardairs want het systeem op deze manier is niet in het belang van de meesten ook al houden we het wel in stand.
Betrapt: boekje van Thomas Hobbes gelezen!quote:Op woensdag 6 mei 2026 11:17 schreef Perrin het volgende:
Je kunt het eindeloos verpakken in ideologie, maar onder dat alles blijft iets verrassends eenvoudigs over. De mens wordt meestal niet gedreven door grote principes, maar vooral door primaire krachten: onder andere hebzucht en luiheid.
Hebzucht duwt ons naar meer: meer geld, meer status, meer zekerheid. Het past zich moeiteloos aan elk systeem aan en vindt altijd nieuwe vormen.
Luiheid trekt ons juist de andere kant op: weg van frictie, verantwoordelijkheid en ongemak. Luiheid verklaart stilstand, falen en het gemak waarmee mensen wegkijken.
Systemen of ideologieën veranderen de menselijke natuur niet. Ze verschuiven haar focus slechts.
Je bent bijna bij het historisch materialisme gearriveerdquote:Op woensdag 6 mei 2026 11:17 schreef Perrin het volgende:
Je kunt het eindeloos verpakken in ideologie, maar onder dat alles blijft iets verrassends eenvoudigs over. De mens wordt meestal niet gedreven door grote principes, maar vooral door primaire krachten: onder andere hebzucht en luiheid.
Hebzucht duwt ons naar meer: meer geld, meer status, meer zekerheid. Het past zich moeiteloos aan elk systeem aan en vindt altijd nieuwe vormen.
Luiheid trekt ons de andere kant op: weg van frictie, verantwoordelijkheid en ongemak. Luiheid verklaart stilstand, falen en het gemak waarmee mensen wegkijken.
Systemen veranderen de menselijke natuur niet. Ze verschuiven haar focus slechts.
behalve als je met pensioen bent dan gaat de hebzucht er vanaf , dan wil je gewoon lekker fietsenquote:Op woensdag 6 mei 2026 11:17 schreef Perrin het volgende:
Je kunt het eindeloos verpakken in ideologie, maar onder dat alles blijft iets verrassends eenvoudigs over. De mens wordt meestal niet gedreven door grote principes, maar vooral door primaire krachten: onder andere hebzucht en luiheid.
Hebzucht duwt ons naar meer: meer geld, meer status, meer zekerheid. Het past zich moeiteloos aan elk systeem aan en vindt altijd nieuwe vormen.
Luiheid trekt ons juist de andere kant op: weg van frictie, verantwoordelijkheid en ongemak. Luiheid verklaart stilstand, falen en het gemak waarmee mensen wegkijken.
Systemen of ideologieën veranderen de menselijke natuur niet. Ze verschuiven haar focus slechts.
Vrijwel alle wereldreligies waarschuwen ons ervoor, en ook veel van de denkers die we 'verlicht' noemen keren steeds weer terug naar hetzelfde inzicht. En als je zelf al wat jaren levenservaring hebt opgedaan, merk je waarschijnlijk ook: duurzame levensvreugde ontstaat zelden uit het bevredigen van hebzucht.quote:Op woensdag 6 mei 2026 11:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
behalve als je met pensioen bent dan gaat de hebzucht er vanaf , dan wil je gewoon lekker fietsen
Meer Jeremy Bentham.quote:Op woensdag 6 mei 2026 11:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Betrapt: boekje van Thomas Hobbes gelezen!
Oprecht treurig voor die kinderen maar misschien hadden we het niet zo aantrekkelijk moeten maken voor Jan en alleman om hier te komen.quote:Op woensdag 6 mei 2026 08:46 schreef Hanca het volgende:
Dit wordt steeds schrijnender. https://www.trouw.nl/poli(...)-gewoon-op~b8085b16/
En de oplossing is in feite simpel: de wet ligt er, benader alle gemeentes die niet aan de wet voldoen met de vraag hoe ze dat willen oplossen. En met de opmerking: als er over een jaar nog steeds niet aan de wet wordt voldaan én er geen plan ligt om dat op zeer korte termijn te veranderen, wijst het ministerie een AZC locatie aan in de gemeente waar college en gemeenteraad dan geen invloed meer op hebben.
Wil je het zo doen dat er zo veel mogelijk rekening wordt gehouden met je inwoners, dan moet je het snel zelf regelen.
Edit: blijkbaar is de datum opgeschoven naar 31 december 2026: https://www.rijksoverheid(...)beleid/spreidingswet
Dan moet je dus nu die Provinciale Regietafels benaderen en hen vragen hoe het er mee staat. Maak in elk geval nog tijdens de coalitieonderhandelingen duidelijk dat de gemeentes er niet aan ontkomen.
Volgens Rob Jetten zouden er binnen 2 weken nieuwe voorstellen komen,quote:Op woensdag 6 mei 2026 09:50 schreef michaelmoore het volgende:
D66 is zelf de asiel industrie , die heeft geen enkel belang om iets aan de instroom te doen aan de spreidingswet ook niet , ruimte zat voor wooncontainers in Nederland
https://www.telegraaf.nl/(...)kamer/151128391.html
[..]
Dat heeft dan ook helemaal niemand gedaan, dat 'aantrekkelijk maken'. Stop gewoon met die fabel.quote:Op woensdag 6 mei 2026 13:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Oprecht treurig voor die kinderen maar misschien hadden we het niet zo aantrekkelijk moeten maken voor Jan en alleman om hier te komen.
Wat ik al zei: het helpt enorm als je snel een trofee kan laten zien. Al was het maar symbolisch. De conservatieven snappen dit veel beter.quote:Op woensdag 6 mei 2026 13:36 schreef Perrin het volgende:
De asiel-kettingbotsing.Zelfs dat krijgt de overheid niet geregeld.
Vraag me ook altijd af hoe die kinderen hier komen.quote:Op woensdag 6 mei 2026 13:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Oprecht treurig voor die kinderen maar misschien hadden we het niet zo aantrekkelijk moeten maken voor Jan en alleman om hier te komen.
Ja, want een Grieks concentratiekamp is minder naar voor die kinderen.quote:Op woensdag 6 mei 2026 13:44 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Vraag me ook altijd af hoe die kinderen hier komen.
Zeker ook met ouders die al heel wat veilige landen doorkruist hebben. Of al een status in bijv Griekenland hebben. Net zoals die groep Palestijnen.
Vind het echt heel naar voor die kinderen. De instroom moet echt omlaag.
rob jetten is net sinterklaas die belooft ook altijd van allesquote:Op woensdag 6 mei 2026 13:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens Rob Jetten zouden er binnen 2 weken nieuwe voorstellen komen,
https://nos.nl/artikel/26(...)etsvoorstellen-asiel
Nu heeft hij tot vanavond de tijd.....
Iedereen die op een anti-AZC partij heeft gestemd is echt eigenlijk gewoon te dom om te stemmen, die stemden over een onderwerp waar de verkiezingen niet over gingen. De gemeenteraad gaat niet over wel of geen AZC, alleen over de locatie.quote:Op woensdag 6 mei 2026 13:44 schreef Black_Baron het volgende:
[..] Want er is in heel veel gemeenten anti AZC gestemd en de spreidingswet gaat heel veel tegenstand geven.
Ah ja. Nu zijn andere EU landen ook al niet goed genoeg meer. Allemaal door naar NL.quote:Op woensdag 6 mei 2026 13:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, want een Grieks concentratiekamp is minder naar voor die kinderen.
En de instroom moet wat dat betreft eerder omhoog: we voldoen bij lange na niet aan de afgesproken percentages die we zouden opvangen van het aantal asielzoekers dat de EU binnen komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |