abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220669546
quote:
Bewoners Loosdrecht woedend om schijnbeweging gemeente: ’Als Nederlander kun je verrekken’

Loosdrecht- Voor veel inwoners van Loosdrecht is het duidelijk. De gemeente Wijdemeren hoopt dat, door het opschorten van de komst van 110 mannelijke asielzoekers in het oude gemeentehuis, de rust terugkeert. Mooi niet, denkt een groot deel van de bevolking.
Marcel Vink
Verslaggever
21:21 uur | 22 april 2026

Woensdagmiddag werd bekend dat Wijdemeren de opvang van asielzoekers heeft uitgesteld. Dat leidde bij een deel tot hoop dat van uitstel afstel komt. De meerderheid gelooft daar sowieso niet in. En die lijkt gelijk te hebben, want de reden dat ze niet nu al worden gehuisvest is heel plat: de politie kan, zo werd geconcludeerd na overleg met gemeente en Openbaar Ministerie, de veiligheid niet garanderen. Er zijn niet genoeg dienders, vanwege Koningsdag en de lokale feestweek.

Meer dan duizend mensen bij demonstratie tegen azc in gemeentehuis Loosdrecht
Voor het gemeentehuis had zich een grote menigte verzameld.
In de middag was in de rechtbank Lelystad al bepaald dat de noodopvanglocatie voor asielzoekers in het leegstaande gemeentehuis van Wijdemeren kan worden geopend. De nieuwe bewoners komen nu begin mei. Eerder zei opvangorgaan COA nog dat de eerste van 110 mensen er nog dezelfde dag naartoe zouden worden gebracht.

’Verheijen verrader’
Woensdagavond werd er voor de derde avond op rij gedemonstreerd voor het pand aan de Rading, op de rand van Hilversum. ’Verheijen verrader’, was op een papier op een hek gehangen. Maar ook: ’Ter Apel 2 in Loosdrecht nee’. Een vrouw had een A4’tje in haar hand met een afbeelding van de burgemeester met een Pinokkio-neus. ’Tijd om te vertrekken, jokkebrok’, stond erop geschreven.

De VVD-burgemeester is bepaald niet populair in Loosdrecht. Mark Verheijen is de kop van Jut in de plaats die bekendstaat als een rustige, groene en waterrijke plek die vooral draait om natuur, en recreatie. Die onbekommerde sfeer dreigt - zo vrezen bewoners - te verdwijnen als er inderdaad een grote groep jonge mannelijke asielzoekers wordt gehuisvest in het voormalige stadhuis, dat volgens meerdere bewoners in de voorbije periode in het geniep al een flinke lik verf heeft gekregen.

’Kom je terug van je vakantie, heb je ineens 110 asielzoekers naast je wonen.’
Er is ook nog steeds woede over de manier waarop sommige omwonenden van de komst van de vluchtelingenorganisatie op de hoogte werden gebracht. ,,Er zijn wat brieven geprint die de wijkagent persoonlijk heeft bezorgd”, weet de woordvoerster van de verontruste bewoners. ,,Op een tijdstip dat veel mensen op vakantie zijn vanwege de meivakantie. Kom je terug van je vakantie, heb je ineens 110 asielzoekers naast je wonen.”

Woensdagavond was die woede duidelijk zichtbaar. Er was weer veel politie op de been, en ook dat stak de mensen die op de demonstratie waren afgekomen. ,,Ik zal u vertellen, meneer”, zei een boze betoger. ,,Als wij bellen op het moment dat er iets gebeurt hier, komt er geen agent hiernaartoe. Dan zijn ze altijd druk. Zodra er iets rond asielzoekers speelt, is er ineens een heel peloton beschikbaar.” Hij moet even stoom afblazen. ,,Als Nederlander kun je verrekken.”

Zwaar vuurwerk naar agenten gegooid
Rond kwart voor negen liep het, opnieuw, uit de hand. Er werd zwaar vuurwerk naar agenten gegooid, waarop de burgemeester net als eerder een noodbevel afkondigde. Veel betogers renden weg voor de explosieven die werden gegooid. Een deel van de aanwezigen leek op ongeregeldheden uit.

Zonde, zegt de woordvoerster namens bewoners. ,,Want de meeste mensen willen vanwege hun zorgen hun stem laten horen. Er wordt wel gezegd dat we racisten zijn, onzin. Er zijn mensen hier die Oekraïense gezinnen opvangen. Mensen die hulp nodig hebben, willen we echt opvangen. Maar dit is onveilig, voor vrouwen en kinderen.”
https://www.telegraaf.nl/(...)ekken/147298689.html

De reacties lijken steeds heftiger te worden vanuit een deel van de bevolking. Draagvlak voor asielopvang lijkt grotendeels te ontbreken. Er is een grote groep burgers die geen enkel vertrouwen meer blijkt te hebben dat de overheid iets met hun zorgen doet en daarom het heft in eigen handen neemt. Daardoor is een ongezonde situatie ontstaan waarbij overheid en burgers lijnrecht tegenover elkaar komen te staan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220669550
Ondertussen ging de burgemeester gisteren Koningsdag vieren om "de zinnen te verzetten". Niet in Loosdrecht natuurlijk waar hij zich momenteel niet lijkt te willen vertonen, maar in Ankeveen, een dorpje dat niet in de buurt van de opvang ligt en dus vast weinig hinder zal ondervinden van de op te vangen mannen omdat er meestal niets te doen is en dus ook geen reden om daar naartoe te gaan. Daar sprak meneer de burgemeester, in een kennelijke poging zijn eigen beleid te willen bevestigen, "ook inwoners" die de commotie over de opvang niet begrepen. Raar hoor, dat burgers die weinig last van een opvang kunnen verwachten omdat ze in een ander dorp wonen er ook minder moeite mee hebben. :D

https://www.gooieneemland(...)euren/148613384.html
pi_220669560
twitter


Ondertussen, een gezellige afsluiting van Koningsdag:
twitter
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:14:33 #4
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220669908
En behalve gekken die stoeptegels door de ruiten smijten zijn er ook lokale mensen die heel netjes kunnen uitleggen waarom ze demonstreren (en niet vandaliseren) tegen de gang van zaken:

twitter


Ze hebben dus al wel degelijk ervaring met de categorie die er geplaatst gaat worden ("Hier verderop noemen we een strandje de Gazastrook; meisjes in bikini worden daar lastiggevallen") en zijn verder vooral boos over de manier waarop, de gebrekkige communicatie.

Het begint verder een clusterfuck te worden volgens de geijkte patronen ("die vernielingen zijn een false flag-operatie!") waar extremere elementen op af komen gelijk vliegen op stront terwijl/zodat de stem van de normale burger zo ondersneeuwt. Iemand die terecht de statistieken aanhaalt wat betreft de jongemannen uit de landen van herkomst waar we het over hebben wordt zo neergezet als racist, terwijl een stel gekken ze inderdaad gebruikt om hun racisme te valideren.

Hoe moeilijk is het om te snappen dat ja, bijvoorbeeld Somali's tientallen malen vaker schuldig zijn aan seksueel geweld, dat dat niet betekent dat elke Somali een schuimbekkende verkrachter is, maar dat zorgen en extra aandacht voor de veiligheid legitiem zijn?

Het is sowieso bezopen dat we mensen zonder fatsoenlijke screening zomaar los laten lopen overal zonder dat er zelfs ook maar beeld is waar ze blijven. Chris Jude hoorde niet eens te verblijven waar hij zat, zijn identiteit was vals en gezien de zwaarte van de feiten waar hij van beschuldigd wordt is het waarschijnlijk dat hij in andere landen ook dingen heeft geflikt en veroordelingen aan zijn broek had.
pi_220670164
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:14 schreef Qarrad het volgende:
En behalve gekken die stoeptegels door de ruiten smijten zijn er ook lokale mensen die heel netjes kunnen uitleggen waarom ze demonstreren (en niet vandaliseren) tegen de gang van zaken:

[ x ]

Ze hebben dus al wel degelijk ervaring met de categorie die er geplaatst gaat worden ("Hier verderop noemen we een strandje de Gazastrook; meisjes in bikini worden daar lastiggevallen") en zijn verder vooral boos over de manier waarop, de gebrekkige communicatie.

Het begint verder een clusterfuck te worden volgens de geijkte patronen ("die vernielingen zijn een false flag-operatie!") waar extremere elementen op af komen gelijk vliegen op stront terwijl/zodat de stem van de normale burger zo ondersneeuwt. Iemand die terecht de statistieken aanhaalt wat betreft de jongemannen uit de landen van herkomst waar we het over hebben wordt zo neergezet als racist, terwijl een stel gekken ze inderdaad gebruikt om hun racisme te valideren.

Hoe moeilijk is het om te snappen dat ja, bijvoorbeeld Somali's tientallen malen vaker schuldig zijn aan seksueel geweld, dat dat niet betekent dat elke Somali een schuimbekkende verkrachter is, maar dat zorgen en extra aandacht voor de veiligheid legitiem zijn?

Het is sowieso bezopen dat we mensen zonder fatsoenlijke screening zomaar los laten lopen overal zonder dat er zelfs ook maar beeld is waar ze blijven. Chris Jude hoorde niet eens te verblijven waar hij zat, zijn identiteit was vals en gezien de zwaarte van de feiten waar hij van beschuldigd wordt is het waarschijnlijk dat hij in andere landen ook dingen heeft geflikt en veroordelingen aan zijn broek had.
Die vrouwenmars is inderdaad keurig verlopen, en de neergelegde eis dat ze in ieder geval met de gemeente/burgemeester een gesprek willen is heel zo gek niet:

quote:
Zeker 600 vrouwen lopen mars naar gemeentehuis Wijdemeren tegen noodopvang: ’We willen minimaal een gesprek’

Meer dan 600 vrouwen liepen zaterdagavond mee met de vrouwenmars door de straten van Loosdrecht. Ze zijn het niet eens met de manier waarop de gemeente 70 asielzoekers wil opvangen in het gemeentehuis. „Als het gezinnen zijn, zou ik het prima vinden.”
Alleen, en dat is dus waar de schoen wringt en wat steeds extremere reacties en rare clubjes die daarvan profiteren in de hand werkt: fatsoenlijke mensen met beleefde verzoeken kan de gemeente heel makkelijk aan de kant schuiven. Door de relletjes van afgelopen week begonnen er al heel snel concessies te komen in pogingen de onvrede te sussen: later open, minder mensen in de opvang. Deze normale demonstratie daarentegen is alweer vier dagen geleden, en de burgemeester lijkt er niet eens specifiek een reactie op te hebben gegeven, op het verzoek tot gesprekken is verder ook niet iets gepland of uberhaupt gereageerd. Als de enige methode om een gemeente op onvrede te laten reageren dreiging en vernieling is, is dat wat je vaker zult gaan zien.
pi_220670205
Helaas blijkt elke keer weer dat geweld lonend is.
De politie grijpt niet of nauwelijks in, en besluiten worden aangepast omdat er grof geweld gepleegd wordt.

Wat overigens ook heel jammer is voor die 1% van de demonstranten die er daadwerkelijk was omdat ze meer zekerheid willen over het hoe en wat-
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:34:52 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220670211
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
lokale mensen die heel netjes kunnen uitleggen waarom ze demonstreren
quote:
Hier verderop noemen we een strandje de Gazastrook
:') :') :') :') :') :')
pi_220670242
Illegaliteit is niet strafbaar, de A12 platleggen is demonstreren, bedrijven die hun data laten wegtrekken zonder gevolg voor de bestuurders, nouja dan vind ik het niet gek dat andere wappies ook steeds meer de grenzen opzoeken. Maak je eigen waarheid.
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:44:53 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220670294
AZC-protesten zorgen voor meer ellende en overlast dan de AZC's waartegen geprotesteerd wordt :')
Huilen dan.
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:46:22 #10
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220670300
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:44 schreef Isdatzo het volgende:
AZC-protesten zorgen voor meer ellende en overlast dan de AZC's waartegen geprotesteerd wordt :')
Heb het idee dat het vaak ook weer relvolk aantrekt wat weer een excuusje heeft om rotzooi te trappen.
Ze komen vaak niet eens uit de gemeente zelf.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:49:54 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220670318
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Heb het idee dat het vaak ook weer relvolk aantrekt wat weer een excuusje heeft om rotzooi te trappen.
Ze komen vaak niet eens uit de gemeente zelf.
Ja zo gaat dat met relschoppers. Of het nu over AZC's of Palestina gaat: er komt altijd tuig op af dat wel in is voor een relletje.
Huilen dan.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:02:59 #12
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670375
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:44 schreef Isdatzo het volgende:
AZC-protesten zorgen voor meer ellende en overlast dan de AZC's waartegen geprotesteerd wordt :')
O.a. Lisa denkt daar iets anders over.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:17:18 #13
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220670479
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]
O.a. Lisa denkt daar iets anders over.
De agenten die bekogeld worden met zwaar vuurwerk en de geïntimideerde raadsleden niet.
Huilen dan.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:19:02 #14
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220670489
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
...
Als de enige methode om een gemeente op onvrede te laten reageren dreiging en vernieling is, is dat wat je vaker zult gaan zien.
Dat is dus waar het schuurt, ja. We weten allemaal dat intimidatie loont in Nederland, zie Palestina-demonstraties. Zachte heelmeesters...
pi_220670554
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Die vrouwenmars is inderdaad keurig verlopen, en de neergelegde eis dat ze in ieder geval met de gemeente/burgemeester een gesprek willen is heel zo gek niet:
[..]
Alleen, en dat is dus waar de schoen wringt en wat steeds extremere reacties en rare clubjes die daarvan profiteren in de hand werkt: fatsoenlijke mensen met beleefde verzoeken kan de gemeente heel makkelijk aan de kant schuiven. Door de relletjes van afgelopen week begonnen er al heel snel concessies te komen in pogingen de onvrede te sussen: later open, minder mensen in de opvang. Deze normale demonstratie daarentegen is alweer vier dagen geleden, en de burgemeester lijkt er niet eens specifiek een reactie op te hebben gegeven, op het verzoek tot gesprekken is verder ook niet iets gepland of uberhaupt gereageerd. Als de enige methode om een gemeente op onvrede te laten reageren dreiging en vernieling is, is dat wat je vaker zult gaan zien.
Wir sind das Volk.

Maar begrijpbaar inderdaad. Merk het zelf ook als je politie nodig hebt mag je komen naar een politie bureau op 25 minuten rijden en komen ze niet langs. Als je vervolgens zegt het zelf te gaan oplossen dan is er wel tijd en wordt je wel serieus genomen.

Als je zo mensen gaat conditioneren dan moet je ook niet raar staan te kijken dat dit de uitkomst gaat zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:26:22 #16
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670560
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De agenten die bekogeld worden met zwaar vuurwerk en de geïntimideerde raadsleden niet.
Het gaat je niet om de feiten, maar om je zelfverklaarde moreel superieure ideologie. Je noemt jezelf een wetenschapper, maar komt met domme bullshit aanzetten dat anti-AZC protesten meer schade doen dan asielopvang.

Tel het aantal slachtoffers (dodelijk, verkrachting, seksuele intimidatie, geweld, fraude etc.) bij elkaar op vanuit de asielopvang en zet dat af tegen de slachtoffers van anti-AZC protesten.

En we weten ook hoe serieus we het intellect moeten nemen van mensen die jouw posts liken.
pi_220670585
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:44 schreef Isdatzo het volgende:
AZC-protesten zorgen voor meer ellende en overlast dan de AZC's waartegen geprotesteerd wordt :')
Ondanks het feit dat men weet dat radicalen, belust op rellen en vernielen, overal ter wereld zieltjes voor hun zaak proberen te winnen, neemt men geen maatregelen om hen tegen te houden.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:28:56 #18
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220670586
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het gaat je niet om de feiten, maar om je zelfverklaarde moreel superieure ideologie. Je noemt jezelf een wetenschapper, maar komt met domme bullshit aanzetten dat anti-AZC protesten meer schade doen dan asielopvang.

Tel het aantal slachtoffers (dodelijk, verkrachting, seksuele intimidatie, geweld, fraude etc.) bij elkaar op vanuit de asielopvang en zet dat af tegen de slachtoffers van anti-AZC protesten.
Wat een vreemde manier om dit goed te praten.
Zo kunnen we alles wat krom is wel recht lullen hé. En oh ja, ‘domlinks’

Deze user is verre van dom.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220670592
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het gaat je niet om de feiten, maar om je zelfverklaarde moreel superieure ideologie. Je noemt jezelf een wetenschapper, maar komt met domme bullshit aanzetten dat anti-AZC protesten meer schade doen dan asielopvang.

Tel het aantal slachtoffers (dodelijk, verkrachting, seksuele intimidatie, geweld, fraude etc.) bij elkaar op vanuit de asielopvang en zet dat af tegen de slachtoffers van anti-AZC protesten.

En we weten ook hoe serieus we het intellect moeten nemen van mensen die jouw posts liken.
ChatGPT:
´´Er is geen simpel, eenduidig cijfer beschikbaar voor “hoeveel slachtoffers” er in de afgelopen 5 jaar zijn gevallen door bewoners van een AZC. Dat komt omdat:

Statistieken in Nederland (o.a. van het WODC en COA) vooral gaan over incidenten en verdachten, niet over het aantal slachtoffers of doden.
Bovendien wordt meestal niet apart geregistreerd hoeveel slachtoffers daaruit voortkomen.

Wat wél bekend is (op basis van officiële cijfers):

1. Aantal incidenten en misdrijven
In 2022: ca. 8.700 incidenten en 5.700 misdrijven door bewoners van opvanglocaties
In 2023: ca. 13.395 incidenten en 6.800 verdachtenregistraties

Belangrijk: dit zijn alle soorten incidenten, waaronder:

verbaal geweld (grootste deel)
onderlinge ruzies in opvang
zelfbeschadiging / suïcidedreiging
Dus niet alleen geweld tegen anderen.
2. Ernst van de misdrijven
Ongeveer 74–77% van de misdrijven zijn vermogensdelicten (zoals winkeldiefstal)
Levensmisdrijven (zoals moord/doodslag) vormen ongeveer 1% van de registraties, en daarvan is het grootste deel poging, niet voltooid
3. Slachtoffers / dodelijke slachtoffers
Er is geen structurele rapportage die het aantal doden door AZC-bewoners over 5 jaar optelt.
Gezien het zeer kleine aandeel levensdelicten (~1% van verdachten, vaak pogingen), gaat het om zeer lage aantallen en geen grootschalig patroon.
4. Context
Slechts een klein deel van de bewoners is betrokken bij incidenten (bijv. ~3% verdacht van een misdrijf in 2023)
Onderzoek laat zien dat grootschalige of structurele ernstige criminaliteit vanuit AZC’s eerder uitzondering is dan regel´´

Ik denk dat jij dus dingen juist omdraait en doet alsof AZC´s voor veel problemen zorgen, wat in de cijfers dus helemaal niet terug komt.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:30:07 #20
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670594
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:28 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat een vreemde manier om dit goed te praten.
Zo kunnen we alles wat krom is wel recht lullen hé. En oh ja, ‘domlinks’

Deze user is verre van dom.
Hij zegt anders intens achterlijke dingen. Domlinks is uiteraard een knipoog naar domrechts.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:30:28 #21
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220670596
Oh ja, en je druk maken over wie welke Posts liked.
Dan zit het je toch wel hoog zeg. Tsjongejonge. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:30:36 #22
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220670597
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het gaat je niet om de feiten, maar om je zelfverklaarde moreel superieure ideologie. Je noemt jezelf een wetenschapper, maar komt met domme bullshit aanzetten dat anti-AZC protesten meer schade doen dan asielopvang.

Tel het aantal slachtoffers (dodelijk, verkrachting, seksuele intimidatie, geweld, fraude etc.) bij elkaar op vanuit de asielopvang en zet dat af tegen de slachtoffers van anti-AZC protesten.

En we weten ook hoe serieus we het intellect moeten nemen van mensen die jouw posts liken.
De feiten zijn dat asielzoekers minder vaak verdacht zijn van criminaliteit dan vergelijkbare groepen Nederlanders.

Klagen over dat anderen feiten niet belangrijk zouden vinden en dan zelf je toevlucht zoeken in anekdotische bewijsvoering :')
Huilen dan.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:32:46 #23
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670614
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:30 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De feiten zijn dat asielzoekers minder vaak verdacht zijn van criminaliteit dan vergelijkbare groepen Nederlanders.

Klagen over dat anderen feiten niet belangrijk zouden vinden en dan zelf je toevlucht zoeken in anekdotische bewijsvoering :')
Grapjas. Je weet best waardoor dat komt, maar blijf vooral doen alsof je dom bent.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:33:46 #24
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670623
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Oh ja, en je druk maken over wie welke Posts liked.
Dan zit het je toch wel hoog zeg. Tsjongejonge. :')
Je bent zoals altijd erg makkelijk op de kast te krijgen.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:34:46 #25
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220670625
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je bent zoals altijd erg makkelijk op de kast te krijgen.
Je bent overduidelijk aan het projecteren.
Zie je niet dat je zelf nogal boos doet hier? :)
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:36:31 #26
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670631
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:34 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je bent overduidelijk aan het projecteren.
Zie je niet dat je zelf nogal boos doet hier? :)
Waar zou ik boos om moeten zijn? Om mensen die domme dingen zeggen? Dan zou ik de hele dag boos zijn.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:42:01 #27
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220670669
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waar zou ik boos om moeten zijn? Om mensen die domme dingen zeggen? Dan zou ik de hele dag boos zijn.
Ja, andere meningen zijn zwaar.
Het is dan veilig om je verheven te voelen en de ander weg te zetten als dom.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:44:36 #28
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670683
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:42 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, andere meningen zijn zwaar.
Het is dan veilig om je verheven te voelen en de ander weg te zetten als dom.
Dat is het nou juist. Dit is geen mening. Hij poneert een stelling die feitelijk onjuist is en dat is dom. Jij liket dat en dat betekent dat je ook een beetje dom aan het doen bent.

Capiche?
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:46:19 #29
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220670693
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Grapjas. Je weet best waardoor dat komt, maar blijf vooral doen alsof je dom bent.
Huh?
Huilen dan.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:49:18 #30
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220670718
Nog een feitje: de opening van een opvanglocatie zorgt in de meeste gevallen voor weinig tot geen overlast.
Huilen dan.
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:47:32 #31
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220670989
Ruiten ingegooid bij gemeentehuis Loosdrecht waar asielopvang komt
quote:
Bij het gemeentehuis van Wijdemeren in Loosdrecht zijn gisteravond vernielingen aangebracht. Ruiten en toegangsdeuren zijn ingegooid met stoeptegels en betonblokken. Ook zijn hekken voor het pand omver getrapt en is een verkeersbord door een ruit gegaan.

De politie gaat ervan uit dat dit het werk is van een groep actievoerders. Volgens persbureau ANP is er een verdachte aangehouden, maar een woordvoerder van de politie kan dat nog niet bevestigen.

In Loosdrecht protesteerden vorige week meerdere avonden op rij honderden mensen tegen de tijdelijke vestiging van 110 asielzoekers in het deels leegstaande gemeentehuis. Daarbij werd de politie bekogeld met zwaar vuurwerk en stenen. De mobiele eenheid van de politie greep daarop meerdere keren in.

Aanvankelijk was het de bedoeling dat de eerste asielzoekers afgelopen week in Loosdrecht aan zouden komen, vijf dagen na het besluit van de gemeente. Daar had de rechter ook toestemming voor gegeven. Die besloot vorige week dat het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) 110 asielzoekers mocht opvangen voor maximaal een half jaar.
Uitstel en minder asielzoekers

Na dagen van protesten besloot de gemeente om die aanvangsdatum vooruit te schuiven naar op z'n vroegst 6 mei en het aantal op te vangen asielzoekers bij te stellen naar 70. Dat noemde het gemeentebestuur "beter passend bij de lokale situatie". "De maatschappelijke onrust is op dit moment groot."

Ook speelde volgens de gemeente mee dat de politie op Koningsdag en de daarop aansluitende feestweek in Loosdrecht onvoldoende menskracht zou hebben om de veiligheid te garanderen.

In het gemeentehuis, dat deels leegstaat vanwege de aanstaande fusie met de gemeente Hilversum, komen nu 70 opvangplekken voor alleenstaande mannelijke asielzoekers. De noodopvangplekken blijven maximaal zes maanden in gebruik, zo liet de gemeente vorige week opnieuw weten.
https://nos.nl/artikel/26(...)aar-asielopvang-komt
https://youtube.com/shorts/qVDpBbTlvrg?si=shmT71Hzs4cKM9io
  dinsdag 28 april 2026 @ 13:06:12 #32
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220671091
Dat de brandwerendheid van de hoofddraagconstructie nog niet is getest.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220671164
quote:
Burgemeester Mark Verheijen van Wijdemeren: ’Wij zwichten niet voor geweld’

„Geweld mag nooit lonen. Nu niet en nooit niet. Wij zwichten er niet voor. De opvang voor asielzoekers gaat gewoon door.” Dat zegt burgemeester Mark Verheijen na de vernielingen in het gemeentehuis in Loosdrecht.
https://www.gooieneemland(...)eweld/150026045.html

Blabla, als reactie op de eerdere onrust heb je de opvang uitgesteld en het aantal bewoners verlaagd. Je bent al gezwicht hoor.
pi_220671170
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De agenten die bekogeld worden met zwaar vuurwerk en de geïntimideerde raadsleden niet.
Lisa daarentegen was onschuldig.
  dinsdag 28 april 2026 @ 13:24:13 #35
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220671180
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
https://www.gooieneemland(...)eweld/150026045.html

Blabla, als reactie op de eerdere onrust heb je de opvang uitgesteld en het aantal bewoners verlaagd. Je bent al gezwicht hoor.
Mark Verheijen blijkt wederom een ongelooflijke prutser te zijn.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  dinsdag 28 april 2026 @ 13:25:10 #36
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220671185
Krijg de tering maar met je AZC erbij.
pi_220671189
Lekker interimmen pakt wel eens verkeerd uit.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220671195
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:24 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Mark Verheijen blijkt wederom een ongelooflijke prutser te zijn.
Carl was het ook net niet.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220671204
quote:
4s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:22 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Lisa daarentegen was onschuldig.
Dat rechtvaardigt het crimineel geweld toch niet tegen de politieagenten? Want de politieagenten zijn toch ook de vijanden van criminelen?
  dinsdag 28 april 2026 @ 15:01:53 #40
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220671719
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:49 schreef Isdatzo het volgende:
Nog een feitje: de opening van een opvanglocatie zorgt in de meeste gevallen voor weinig tot geen overlast.
En het verschil tussen weinig en geen wordt gemaakt door de categorie mensen die je er krijgt. Statushouders veroorzaken zelden overlast, gezinnen veroorzaken zelden overlast, minderjarige alleenstaande meiden veroorzaken zelden overlast, minderjarige alleenstaande jongens veroorzaken hopen overlast.
pi_220671870
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:25 schreef nostra het volgende:
Lekker interimmen pakt wel eens verkeerd uit.
Als hij er voor de burgers van zijn gemeente is en niet voor de VVD dan heeft hij binnenkort geen werk meer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220671932
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
En het verschil tussen weinig en geen wordt gemaakt door de categorie mensen die je er krijgt. Statushouders veroorzaken zelden overlast, gezinnen veroorzaken zelden overlast, minderjarige alleenstaande meiden veroorzaken zelden overlast, minderjarige alleenstaande jongens veroorzaken hopen overlast.
Dat statushouders geen overlast veroorzaken daar denken mijn ouders en hun medeflatbewoners die sinds enkele maanden een volledig getraumatiseerde en knettergekke syrische buurman hebben echt anders over.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:14:29 #43
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220672141
quote:
4s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:22 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Lisa daarentegen was onschuldig.
Wat heeft die er mee te maken dan? Dutroux is ook blank, maar dat maakt mij niet medeverantwoordelijk.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_220672201
Niemand wil een AZC naast zich waar alleenstaande jonge mannen worden geplaatst die, zacht uitdrukt, een andere kijk op vrouwen hebben, terwijl je puberdochter daar dagelijks langs moet fietsen.

Dat de politiek dat nog niet snapt is me een raadsel. En het dan gek vinden dat mensen in verweer komen.
pi_220672203
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:44 schreef Isdatzo het volgende:
AZC-protesten zorgen voor meer ellende en overlast dan de AZC's waartegen geprotesteerd wordt :')
Ohja jij spreekt voor alle locaties? Wij hebben er hier ook eentje verderop, net buiten het dorp.

Het is er gevoelsmatig absoluut niet veiliger op geworden. Savonds het normale rondje met de hond door het park is gewoon niet meer te doen want die gasten hangen overal in kleine groepjes rond. Vaak met capuchon op en een fatbike er naast

Niet dat er wat gebeurt maar een gezellig gevoel geeft het niet, zeker als vrouw niet.

Daarnaast scheuren ze met die zelfde fatbikes door het dorp, verkeersregels kennen ze niet of doen ze niet aan en dan heb je ook nog regelmatig de groepjes mannen (het zijn overigens alleen maar mannen) die voor de supermarkt rondhangen en af en toe een beetje heen en weer schreeuwen naar elkaar.

Wat mij betreft is dit wel ellende want de sfeer in het dorp is totaal weg met al die lui erbij.

En nogmaals ze doen vooralsnog niemand kwaad maar zeg nou zelf, een fijn gezicht en gevoel geeft het niet.
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:29:50 #46
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220672241
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:24 schreef 111210 het volgende:
Niet dat er wat gebeurt
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Huilen dan.
pi_220672243
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:24 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ohja jij spreekt voor alle locaties? Wij hebben er hier ook eentje verderop, net buiten het dorp.

Het is er gevoelsmatig absoluut niet veiliger op geworden. Savonds het normale rondje met de hond door het park is gewoon niet meer te doen want die gasten hangen overal in kleine groepjes rond. Vaak met capuchon op en een fatbike er naast

Niet dat er wat gebeurt maar een gezellig gevoel geeft het niet, zeker als vrouw niet.

Daarnaast scheuren ze met die zelfde fatbikes door het dorp, verkeersregels kennen ze niet of doen ze niet aan en dan heb je ook nog regelmatig de groepjes mannen (het zijn overigens alleen maar mannen) die voor de supermarkt rondhangen en af en toe een beetje heen en weer schreeuwen naar elkaar.

Wat mij betreft is dit wel ellende want de sfeer in het dorp is totaal weg met al die lui erbij.

En nogmaals ze doen vooralsnog niemand kwaad maar zeg nou zelf, een fijn gezicht en gevoel geeft het niet.
Dit gedrag alleen al zou keihard aangepakt moeten worden.
- Samenscholingsverbod
- Harde controle op houden aan verkeersregels een sociale veiligheid
- Avondklok/voor een bepaalde tijd binnen zijn
- Verplichte nuttige dagbesteding / bijdragen aan de maatschappij

1x over de schreef? Asielaanvraag definitief afwijzen en het land uitzetten.

Oprotten met dit soort gasten. En met het slappe beleid van "we zien wel wanneer het mis gaat"
pi_220672291
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Ik vind op fatbikes rondracen en je niet aan de verkeersregels houden en in groepjes zorgen voor een grimmige sfeer al genoeg reden voor uitzetting.

Als iemand te gast bij mij thuis is en zich niet kan gedragen zet ik 'm ook buiten.

Die lui zijn hier te gast, dus houd je aan de regels, heb oog voor je medemens en kom wat bijdragen. Kun je dat niet, dan heb je hier niks te zoeken.
pi_220672429
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Dus als er een groepje onherkenbare jonge mannen voor jou deur staat rond te dwalen vind de dat verder prima. Niks aan het handje? Want dat is wat je nu suggereert.

Dat is het probleem in nederland, er is pas wat aan de hand als het te laat is.
pi_220672487
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 17:01 schreef 111210 het volgende:

[..]
Dus als er een groepje onherkenbare jonge mannen voor jou deur staat rond te dwalen vind de dat verder prima. Niks aan het handje? Want dat is wat je nu suggereert.

Dat is het probleem in nederland, er is pas wat aan de hand als het te laat is.
Juist doordat het te vaak voorkomt dat het misgaat voelt het onveilig.
  dinsdag 28 april 2026 @ 17:21:56 #51
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220672555
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:30 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat rechtvaardigt het crimineel geweld toch niet tegen de politieagenten? Want de politieagenten zijn toch ook de vijanden van criminelen?
Je kunt het als een driehoek zien.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220672611
#HupLoosdrecht!
pi_220673208
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
En het verschil tussen weinig en geen wordt gemaakt door de categorie mensen die je er krijgt. Statushouders veroorzaken zelden overlast, gezinnen veroorzaken zelden overlast, minderjarige alleenstaande meiden veroorzaken zelden overlast, minderjarige alleenstaande jongens veroorzaken hopen overlast.
Met de aantekening dat overlast in dit verband een eufemisme voor crimineel gedrag is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220673307
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 17:01 schreef 111210 het volgende:

[..]
Dus als er een groepje onherkenbare jonge mannen voor jou deur staat rond te dwalen vind de dat verder prima. Niks aan het handje? Want dat is wat je nu suggereert.

Dat is het probleem in nederland, er is pas wat aan de hand als het te laat is.
De radicalen hebben hier in Nederland vrij spel. Kunnen ongestoord zieltjes voor hun zaak zoeken bij de jongere generaties.
  dinsdag 28 april 2026 @ 20:27:17 #55
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220673732
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:30 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Dit gedrag alleen al zou keihard aangepakt moeten worden.
- Samenscholingsverbod
- Harde controle op houden aan verkeersregels een sociale veiligheid
- Avondklok/voor een bepaalde tijd binnen zijn
- Verplichte nuttige dagbesteding / bijdragen aan de maatschappij

1x over de schreef? Asielaanvraag definitief afwijzen en het land uitzetten.

Oprotten met dit soort gasten. En met het slappe beleid van "we zien wel wanneer het mis gaat"
Dit is helemaal niet nodig, als aan de voorkant de voorwaarde geschapen wordt dat iemand pas vrij rond mag lopen als de identiteit vaststaat. Zolang hij alleen lulverhalen à la "Chris Jude" ophangt blijf hij zitten in een selectiecentrum. Dan heb je ook geen dingen meer als bij -opnieuw- "Chris Jude" die ergens uit een AZC getrokken werd waar hij helemaal niet hoorde te zijn.

Het is eigenlijk waanzin als je erover nadenkt dat elke pipo die zich zonder papieren meldt hier lekker aan de wandel mag zonder toezicht.

In het VK hebben ze nu ook een zaak waarbij onder de drie daders van een groepsverkrachting nota bene een in zijn thuisland veroordeelde moordenaar zat.

Zet daar tegenover dat het verplicht is voor hoteleigenaren om inclusief identiteitsbewijs te noteren wie er in zijn hotel verblijft, of anders... Maar als je hier zomaar binnenkomt zijn al die regeltjes ineens niet meer nodig :?

[ Bericht 0% gewijzigd door Qarrad op 28-04-2026 20:34:42 ]
  dinsdag 28 april 2026 @ 20:29:57 #56
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220673754
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat statushouders geen overlast veroorzaken daar denken mijn ouders en hun medeflatbewoners die sinds enkele maanden een volledig getraumatiseerde en knettergekke syrische buurman hebben echt anders over.
Oh ja er zijn uitwassen en uitzonderingen natuurlijk. Maar gemiddeld gezien heb je van een centrum vol statushouders exponentieel minder last van van een stel minderjarige jongens zonder begeleiding.
pi_220673960
In Denemarken worden interessante statistieken bijgehouden die in Nederland taboe zijn:

twitter
pi_220674005
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]

In het VK hebben ze nu ook een zaak waarbij onder de drie daders van een groepsverkrachting nota bene een in zijn thuisland veroordeelde moordenaar zat.

Gelukkig blijft ie er zelf wel vrolijk onder.

pi_220674045
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dit is helemaal niet nodig, als aan de voorkant de voorwaarde geschapen wordt dat iemand pas vrij rond mag lopen als de identiteit vaststaat. Zolang hij alleen lulverhalen à la "Chris Jude" ophangt blijf hij zitten in een selectiecentrum. Dan heb je ook geen dingen meer als bij -opnieuw- "Chris Jude" die ergens uit een AZC getrokken werd waar hij helemaal niet hoorde te zijn.
Of dit: https://www.rtvnoord.nl/m(...)chting-vrouw-in-stad

quote:
De man verbleef in een opvang in Stad en is, naar eigen zeggen, naar Nederland gekomen om te werken. Justitie verwacht dat hij na een eventuele detentie zal worden uitgezet naar Georgië.
Illegaal door Nederland zwerven en in een opvang verblijven, die combinatie zou niet moeten kunnen, want ook dan kun je amper controleren wie er wat op z'n kerfstok heeft en waar die uithangt. In dit geval resulteerde dat in urenlang misbruik.
  dinsdag 28 april 2026 @ 21:09:49 #60
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220674137
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Of dit: https://www.rtvnoord.nl/m(...)chting-vrouw-in-stad
[..]
Illegaal door Nederland zwerven en in een opvang verblijven, die combinatie zou niet moeten kunnen, want ook dan kun je amper controleren wie er wat op z'n kerfstok heeft en waar die uithangt. In dit geval resulteerde dat in urenlang misbruik.
Ik spreek nog weleens (oud-)agenten en over weinig onderwerpen zijn die zo cynisch als over deze categorie vreemdelingen. Je kunt ze niet vastzetten, straffen zitten ze niet uit, boetes betalen ze niet, het strafblad groeit gewoon met de dag.

Hetzelfde over beleid wat betreft rellen en demonstraties (vaak hetzelfde tegenwoordig). De beslissingen over hoeveel en wat voor inzet zijn vooral politiek en niet meer gestoeld op de daadwerkelijke dreiging. Dus dan krijg je minder of geen middelen om goed in te grijpen en wordt je gedwongen tot "de-escaleren" oftewel alles pikken.

Gezien de onderbezetting, de steeds verder aangekondigde bezuinigingen en het gebrek aan steun vanuit de leiding hoeven we de komende jaren niet veel te verwachten van de handhaving :X
pi_220674727
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Heb het idee dat het vaak ook weer relvolk aantrekt wat weer een excuusje heeft om rotzooi te trappen.
Ze komen vaak niet eens uit de gemeente zelf.
Dat blijkt wel. Ter plaatse heeft de politie een relschopper gearresteerd die tientallen kilometers verderop woont in Ermelo. Wat heeft zo iemand te schaffen met een opvang in Loosdrecht?

Das gewoon rellen om het rellen omdat de overheid slecht is ofzo.
pi_220674953
Schandalig natuurlijk dat de ruiten ingegooid worden.

Maar goed, ik heb het het al eerder gezegd dat het wellicht finaal uit de hand moet lopen voordat de politiek eens iets gaat doen.
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
pi_220675997
twitter
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 29 april 2026 @ 08:10:20 #64
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220676025
quote:
81s.gif Op woensdag 29 april 2026 08:00 schreef nostra het volgende:
[ x ]
Nou, zo’n vooringenomen column is in ieder geval het tegenovergestelde van een dialoog.

Het wordt steeds gekker.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220676155
Oftewel:

Illegalen zijn het probleem en het echte probleem zit hem in het uitzetten van deze groep.

NIET bij de echte vluchteling.
pi_220676174
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 08:53 schreef bianconeri het volgende:
Oftewel:

Illegalen zijn het probleem en het echte probleem zit hem in het uitzetten van deze groep.

NIET bij de echte vluchteling.
Echte vluchtelingen hebben we hier dan ook niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 29 april 2026 @ 11:37:45 #67
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220676968
quote:
81s.gif Op woensdag 29 april 2026 08:00 schreef nostra het volgende:
[ x ]
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 08:10 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nou, zo’n vooringenomen column is in ieder geval het tegenovergestelde van een dialoog.

Het wordt steeds gekker.
Klopt. Ernstig voor ingenomen.
Geenstijl is er even ingedoken en haar beweringen zijn cherrypicking. Vooral als het gaat om wat daar gehuisvest moet worden.

https://www.geenstijl.nl/5189587/anne-debuunk#fold

quote:
Jonge mannen oververtegenwoordigd

Feit 4: "Zo’n 3 procent van alle bewoners werd in 2024 verdacht van een misdrijf. Dat is weliswaar meer dan in de algemene bevolking, maar wanneer we rekening houden met demografische kenmerken als leeftijd en geslacht, verdwijnt dit verschil grotendeels." Dit klopt op zichzelf. Het is alleen een beetje raar om rekening te gaan houden met demografische kenmerken als leeftijd en geslacht, als juist in Loosdrecht een locatie voor jonge mannen wordt geopend, de groep die, zo blijkt uit onderstaand plaatje, juist is oververtegenwoordigd in de incidenten ten opzichte van andere asielzoekers.
Nog meer debunk in het GS artikel zelf. En voordat het standaard groepje weer gaat janken 'HeT Is GeEnStIiJLL hurudrudurddurd.' GS heeft deze als bron genomen:
https://repository.wodc.n(...)quence=1&isAllowed=y
Van de staat zelf. Dus ajb, hou alvast maar je commentaar voor je.

Een hoop mist, zand in de ogen en leugens weer van de policor en asielpushers.
En dat mag gewoon in kranten en gewoon op tv.

:r
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220676981
Als GS al je bron moet zijn voor nieuws :o :o

En asielpushers nog wel _O-
  woensdag 29 april 2026 @ 11:50:49 #69
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220677043
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 11:39 schreef bianconeri het volgende:
Als GS al je bron moet zijn voor nieuws :o :o

En asielpushers nog wel _O-
Ah, daar hebben we de eerste
_O-

Een staatsrapport als bron gebruikt he.
Maar hetgeen wat jij ziet is: 'HeT Is GeEnStIiJLL hurudrudurddurd.'

Verder nog wat inhoudelijks te melden? Stel eens een vraag, ga eens inhoudelijk er op in. Geef het gewoon toe dat er een hoop mist, zand in de ogen en leugens worden verspreid.
Kijk eens wat er gebeurd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220677083
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 11:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ah, daar hebben we de eerste
_O-

Een staatsrapport als bron gebruikt he.
Maar hetgeen wat jij ziet is: 'HeT Is GeEnStIiJLL hurudrudurddurd.'

Verder nog wat inhoudelijks te melden? Stel eens een vraag, ga eens inhoudelijk er op in. Geef het gewoon toe dat er een hoop mist, zand in de ogen en leugens worden verspreid.
Kijk eens wat er gebeurd.
Ik heb jou nog nooit een reactie zien geven die inhoudelijk is. Zonder gescheld en persoonlijke aanvallen.

Opvallend genoeg is de vraag die ik via Sp3c gaf gisteren ook nog altijd niet beantwoord.
Het enige wat je daarop zei was, hoe verrrassend, een persoonlijke aanval en belediging.
pi_220677145
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:29 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oh ja er zijn uitwassen en uitzonderingen natuurlijk. Maar gemiddeld gezien heb je van een centrum vol statushouders exponentieel minder last van van een stel minderjarige jongens zonder begeleiding.
Minderjarige jongens zijn onderdeel van iedere gezonde samenleving en statushouders worden ons van buitenaf opgedrongen. Voegen doorgaans niets positiefs toe.

Los daarvan wonen minderjarige jongens vrijwel altijd samen met begeleidinh, hun ouders. Dat in tegenstelling tot statushouders.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 29-04-2026 12:12:48 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 29 april 2026 @ 12:19:05 #72
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220677207
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 11:55 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik heb jou nog nooit een reactie zien geven die inhoudelijk is. Zonder gescheld en persoonlijke aanvallen.
Zie hier boven. Inhoudelijk, met bron. En de scherpe mening krijg je er gratis bij.
quote:
Opvallend genoeg is de vraag die ik via Sp3c gaf gisteren ook nog altijd niet beantwoord.
Het enige wat je daarop zei was, hoe verrrassend, een persoonlijke aanval en belediging.
Moet je Sp3c vragen als je hem een vraag hebt gesteld en niet mij.
Verder: ga eens op de inhoud in dan. Krijg je vast een inhoudelijke reactie terug.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220677230
https://www.volkskrant.nl(...)an-dialoog~b1a519ee/

Opkomen voor je eigen kinderen noemt deze arrogante vrouw “haat zaaien”.

Dat de Volkskrant deze onzin afdrukt is bizar.
pi_220677271
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:22 schreef Kottnauer het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)an-dialoog~b1a519ee/

Opkomen voor je eigen kinderen noemt deze arrogante vrouw “haat zaaien”.

Dat de Volkskrant deze onzin afdrukt is bizar.
Dit is de Volkskrant toch ten voeten uit?

Mooi gedebunked al trouwens: https://www.geenstijl.nl/5189587/anne-debuunk#fold
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220677340
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:29 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Dit is de Volkskrant toch ten voeten uit?

Mooi gedebunked al trouwens: https://www.geenstijl.nl/5189587/anne-debuunk#fold
De vrouw in kwestie heeft zelf een relatie (gehad?) met een Molukker en daar ook een kind van gekregen. Dat is heel mooi en heel fijn.

Blijkbaar vindt ze het nu haar taak om te “bewijzen” dat alle migranten okay zijn en dat “hoe meer migranten hoe beter”. Een psychologisch trekje dat je vaker ziet: één persoonlijke ervaring veralgemeniseren tot een generieke waarheid.
pi_220677347
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zie hier boven. Inhoudelijk, met bron. En de scherpe mening krijg je er gratis bij.
[..]
Moet je Sp3c vragen als je hem een vraag hebt gesteld en niet mij.
Verder: ga eens op de inhoud in dan. Krijg je vast een inhoudelijke reactie terug.
Het was een vraag in het algemeen bedoeld, waarbij hij vooral op jou doelde.

Maar goed laat maar weer, gisteren een poging gedaan voor je.
En sindsdien is het allemaal weer 1 potje nat met je. Niet inhoudelijk en alleen maar op de man.
pi_220677386
quote:
Feit 5: "Er zijn veel factoren die de kans op criminaliteit beïnvloeden en iemands migratieachtergrond op zich is geen voorspeller van de kans op misdaad." Hee, weer een linkje, niet naar een wetenschappelijk rapport, maar naar een brave website van NPO Kennis dit keer. Daar staat inderdaad dat er veel factoren zijn die de kans op criminaliteit beïnvloeden. Zo lezen we: "De meeste criminaliteit wordt namelijk gepleegd door mannen onder de 30 jaar." En: "Als je een slechtere sociaaleconomische positie hebt, vergroot dit het risico dat je de wet overtreedt." Voor de goede orde: het plan in Loosdrecht is om 110 mannen onder de 30 jaar met een slechte sociaaleconomische positie te huisvesten.
Idd. Het argument lijkt onderhand steeds vaker als volgt te worden aangedragen: "jongemannen van een slechte sociaaleconomische status zijn sowieso vaker geneigd tot criminaliteit, dus als we een cluster aan jongemannen van een slechte sociaaleconomische status bij je in de buurt neerplempen moet je er niet over klagen dat we dat doen, maar over de positie van die arme mannen". Dat klinkt vooral als afleiding voor het onvermogen/onwil van bestuurders om de toestroom aan jongemannen van een slechte sociaaleconomische status af te remmen om op de wel toegelaten groep meer grip te kunnen hebben.

Als je als land echt iets wilt opschieten met een groep die economisch, intellectueel en cultureel kansloos is, en je ze oprecht uit dat dal wilt trekken, zul je ze moeten verheffen, zoals ooit lang geleden met de arbeidersklasse gebeurd is. Door intensief onderwijs, door ze te bewegen richting het omarmen van moderne waarden, door ze als volwaardigen te behandelen en ze daarmee ook bijbehorende verantwoordelijkheden te geven. Dit alles gebeurt nauwelijks, want de capaciteiten bij onderwijs, huisvesting en handhaving die daarin een essentiele rol zouden spelen zijn allang, en langdurig, ver overschreden. Dus blijft het inmiddels bij een beetje aanmodderen, pleistertjes plakken door ze met voorrang een huis te geven en maar een beetje laten zwelgen in hun culturele wortels van 1500 jaar geleden. Voortgang onder zo'n groep kun je natuurlijk nauwelijks verwachten als je een dergelijke laissez-faire houding gaat aannemen, maar de ambitie ten aanzien van integratie en daadwerkelijke progressie lijkt niet verder meer te reiken dan "geef ze maar een dak boven het hoofd en hopelijk zijn ze dan niet al te lastig". Tragisch, en onhoudbaar.
pi_220677413
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:40 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
De vrouw in kwestie heeft zelf een relatie (gehad?) met een Molukker en daar ook een kind van gekregen. Dat is heel mooi en heel fijn.

Blijkbaar vindt ze het nu haar taak om te “bewijzen” dat alle migranten okay zijn en dat “hoe meer migranten hoe beter”. Een psychologisch trekje dat je vaker ziet: één persoonlijke ervaring veralgemeniseren tot een generieke waarheid.
Jup. Komt de Volkskrant goed uit dus dan is het prima. Dat mensen nog geld betalen voor zo'n vod :').

En deze mevrouw is ook een Dolle Mina hè.

En de Dolle Mina's van vandaag de dag mogen wat mij betreft de schoenveters nog niet vastmaken van de Dolle Mina's van weleer.

Lekker op de snelweg zitten met je pro pallie vriendjes en de boel verdraaien naar je eigen krankzinnige realiteit. You go girl.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  woensdag 29 april 2026 @ 12:51:32 #79
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220677427
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:41 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het was een vraag in het algemeen bedoeld, waarbij hij vooral op jou doelde.

Maar goed laat maar weer, gisteren een poging gedaan voor je.
En sindsdien is het allemaal weer 1 potje nat met je. Niet inhoudelijk en alleen maar op de man.
Geen idee waar je het over hebt. Je weigert stelselmatig om op inhoud te gaan. Daarbij '1 potje nat'? Ik vraag juist om een inhoudelijke reactie en je blijft maar sneren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 29 april 2026 @ 12:56:56 #80
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220677454
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:40 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
De vrouw in kwestie heeft zelf een relatie (gehad?) met een Molukker en daar ook een kind van gekregen. Dat is heel mooi en heel fijn.

Blijkbaar vindt ze het nu haar taak om te “bewijzen” dat alle migranten okay zijn en dat “hoe meer migranten hoe beter”. Een psychologisch trekje dat je vaker ziet: één persoonlijke ervaring veralgemeniseren tot een generieke waarheid.
Daarbij geldt het wel als argument als het positief is voor de migrant en van een politiek correcte afkomstig is.
Is het een negatieve ervaring van iemand is het 'n=1', 'niet allemaal zijn zo', 'jij vuige racist' en 'tokkie, hep op feesboek gestaan zeker'.

Nog zoiets wat de onvrede alleen maar aanwakkert.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220677518
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 08:10 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nou, zo’n vooringenomen column is in ieder geval het tegenovergestelde van een dialoog.

Het wordt steeds gekker.
Dat niet alleen, deze vrouwen hebben (in tegenstelling tot de relletjes op eerdere dagen) een keurige demonstratie gehouden en aangegeven dat hun eis is dat ze in gesprek willen, wat dus precies is wat deze columnist naar eigen zeggen aanmoedigt. Ik denk dat we hier de derde wet van Croughs in werking zien, vrouwen die protesteren voor hun veiligheid zijn mooi en moedig zolang ze het veralgemeniseren naar "mannen". Zodra het zich richt op een minderheidsgroep wordt het ideologisch te ongemakkelijk.
pi_220677527
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Daarbij geldt het wel als argument als het positief is voor de migrant en van een politiek correcte afkomstig is.
Is het een negatieve ervaring van iemand is het 'n=1', 'niet allemaal zijn zo', 'jij vuige racist' en 'tokkie, hep op feesboek gestaan zeker'.

Nog zoiets wat de onvrede alleen maar aanwakkert.
Exact.

De arrogantie zelf denken te weten wat “goed” is en dit “goede” dan ook steeds aan anderen willen opleggen. Want die anderen “begrijpen het niet” of “reageren primitief” of “zaaien haat”.

En ook de arrogantie anderen te vertellen welk gedrag ze moeten vertonen. Demonstreren tegen asielopvang mag niet, maar men moet “in discussie gaan” (waarbij de uitkomst van die discussie natuurlijk vooraf al vaststaat).
  woensdag 29 april 2026 @ 13:08:53 #83
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220677551
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 13:06 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Exact.

De arrogantie zelf denken te weten wat “goed” is en dit “goede” dan ook steeds aan anderen willen opleggen. Want die anderen “begrijpen het niet” of “reageren primitief” of “zaaien haat”.

En ook de arrogantie anderen te vertellen welk gedrag ze moeten vertonen. Demonstreren tegen asielopvang mag niet, maar men moet “in discussie gaan” (waarbij de uitkomst van die discussie natuurlijk vooraf al vaststaat).
Maar demonstreren met hamas mag dan weer wel.
NWS / Hamas en de vele pro-Palestijnse demonstraties
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 29 april 2026 @ 13:17:23 #84
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220677638
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 13:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Maar demonstreren met hamas mag dan weer wel.
NWS / Hamas en de vele pro-Palestijnse demonstraties
Maar verkracht worden mag dan weer niet, want dan wordt meteen aangehaald dat vrouwen gemiddeld links stemmen en dus zelf eigenlijk ook wel een pietsje schuldig zijn aan het geweld wat hen aangedaan is.
  woensdag 29 april 2026 @ 13:21:41 #85
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220677677
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 13:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Maar verkracht worden mag dan weer niet, want dan wordt meteen aangehaald dat vrouwen gemiddeld links stemmen en dus zelf eigenlijk ook wel een pietsje schuldig zijn aan het geweld wat hen aangedaan is.
Verkracht worden is natuurlijk nooit je eigen schuld.

Iets minder naief zijn over het asielbeleid en de kansloze import, mag dan weer wel.
Daarom zijn die 600 Loosdrechtse dames ook de straat op gegaan vorige week. En gelijk weer weggezet als 'fout' zoals je hier kon lezen, door de policor. Want dat is het: opkomen voor je veiligheid is fout enzo. Blijkbaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 12 mei 2026 @ 18:16:38 #86
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220774470
De eerste asielzoekers zijn vandaag aangekomen in Loosdrecht:
twitter



Vanavond vanaf 19u gaat de pret weer beginnen w/
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  dinsdag 12 mei 2026 @ 18:33:52 #87
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220774543
Nou kommop met die fokmeet dan :(



[ Bericht 22% gewijzigd door Tengano op 12-05-2026 18:46:17 ]
pi_220774613
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 13:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Maar verkracht worden mag dan weer niet, want dan wordt meteen aangehaald dat vrouwen gemiddeld links stemmen en dus zelf eigenlijk ook wel een pietsje schuldig zijn aan het geweld wat hen aangedaan is.
Is dat niet zo dan? Al die vrouwen die hebben gestemd voor meer achterlijke cultuur binnenhalen hebben de kans op verkrachting of aanranding voor andere vrouwen vergroot. Keuzes hebben consequenties, dat verandert niet door een keuze te maken die je een goed gevoel geeft en vervolgens mannen die anders hebben gestemd de schuld te geven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 18:48:46 #89
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220774630
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Is dat niet zo dan? Al die vrouwen die hebben gestemd voor meer achterlijke cultuur binnenhalen hebben de kans op verkrachting of aanranding voor andere vrouwen vergroot. Keuzes hebben consequenties, dat verandert niet door een keuze te maken die je een goed gevoel geeft en vervolgens mannen die anders hebben gestemd de schuld te geven.
Mensen kiezen voor getrimde parken en meer verlichting.

Tja, als dat dan niet schijnt te werken…
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 18:59:06 #90
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220774724
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Is dat niet zo dan? Al die vrouwen die hebben gestemd voor meer achterlijke cultuur binnenhalen hebben de kans op verkrachting of aanranding voor andere vrouwen vergroot. Keuzes hebben consequenties, dat verandert niet door een keuze te maken die je een goed gevoel geeft en vervolgens mannen die anders hebben gestemd de schuld te geven.
Ik zag vandaag een reuze "grappige" variant op dit argument bij een filmpje waarbij een Joodse vrouw van achteren aan wordt gevallen door pro-Palliedemonstranten: "Tja, al die Joden stemmen altijd op de Democraten, dus dan krijgen ze dit."
pi_220774795
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Daarbij geldt het wel als argument als het positief is voor de migrant en van een politiek correcte afkomstig is.
Is het een negatieve ervaring van iemand is het 'n=1', 'niet allemaal zijn zo', 'jij vuige racist' en 'tokkie, hep op feesboek gestaan zeker'.

Nog zoiets wat de onvrede alleen maar aanwakkert.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 19:27:57 #92
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220774948
quote:
81s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:16 schreef Regilio_ het volgende:
De eerste asielzoekers zijn vandaag aangekomen in Loosdrecht:[ x ]

Vanavond vanaf 19u gaat de pret weer beginnen w/
Laat die kerels maar weten dat ze niet welkom zijn dat is het enige dat er op zit. De politiek wil immers niet luisteren.
Maar wel graag zonder vuurwerk en dergelijke fratsen. Blijf netjes maar laat horen dat je ze graag kwijt wilt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_220775715
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:59 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik zag vandaag een reuze "grappige" variant op dit argument bij een filmpje waarbij een Joodse vrouw van achteren aan wordt gevallen door pro-Palliedemonstranten: "Tja, al die Joden stemmen altijd op de Democraten, dus dan krijgen ze dit."
Niet vergelijkbaar natuurlijk. Er zijn gewoon teveel en steeds meer vrouwen die met leuke dingetjes bezig zijn bij het stemmen en niet aan ernstige consequenties willen denken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220775787
Zowel in Loosdrecht als in Den Haag is het momenteel erg "gezellig"

twitter


twitter
Zonder wrijving geen glans
pi_220775923
Ik denk dat dit nog veel extremer gaat worden de komende tijd. Je hebt aan de ene kant gemeentes die toch een opvang willen/moeten doordrukken en daarmee, juist doordat ze het steeds heimelijker aanpakken, hun eigen bewoners van zich afkeren. Aan de andere kant heb je de hooliganachtige iq-lozen die dit alles aangrijpen als grond om ver buiten hun eigen woonomgeving met vuurwerk en vernielingen aan de gang te gaan, waarbij zelfs zij ongetwijfeld opmerken dat je goede kans hebt ermee weg te komen.

Shitshow van jewelste, en ook weer iets wat gewoon niet meer opgelost gaat worden met deze lichting politici aan het roer. Zelfs niet als ze nog tien keer "onacceptabel" bazelen.
pi_220775957
twitter


Toch opmerkelijk dat dit soort middelen niet tegen XR worden ingezet.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 21:01:24 #97
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220775965
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik denk dat dit nog veel extremer gaat worden de komende tijd. Je hebt aan de ene kant gemeentes die toch een opvang willen/moeten doordrukken en daarmee, juist doordat ze het steeds heimelijker aanpakken, hun eigen bewoners van zich afkeren. Aan de andere kant heb je de hooliganachtige iq-lozen die dit alles aangrijpen als grond om ver buiten hun eigen woonomgeving met vuurwerk en vernielingen aan de gang te gaan, waarbij zelfs zij ongetwijfeld opmerken dat je goede kans hebt ermee weg te komen.

Shitshow van jewelste, en ook weer iets wat gewoon niet meer opgelost gaat worden met deze lichting politici aan het roer. Zelfs niet als ze nog tien keer "onacceptabel" bazelen.
Zelfde als met voetbalhooligans, keer op keer vuurwerk op het veld en andere debiele acties en keer op keer komen ze er mee weg. Weer een stadionspeaker die roept dat het niet mag of een clubbestuurder die - inderdaad - roept dat het 'onacceptabel' is.

En volgende week gebeurt het gewoon weer.
pi_220776017
twitter


twitter
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 12 mei 2026 @ 21:08:24 #99
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220776083
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik denk dat dit nog veel extremer gaat worden de komende tijd. Je hebt aan de ene kant gemeentes die toch een opvang willen/moeten doordrukken en daarmee, juist doordat ze het steeds heimelijker aanpakken, hun eigen bewoners van zich afkeren. Aan de andere kant heb je de hooliganachtige iq-lozen die dit alles aangrijpen als grond om ver buiten hun eigen woonomgeving met vuurwerk en vernielingen aan de gang te gaan, waarbij zelfs zij ongetwijfeld opmerken dat je goede kans hebt ermee weg te komen.

Shitshow van jewelste, en ook weer iets wat gewoon niet meer opgelost gaat worden met deze lichting politici aan het roer. Zelfs niet als ze nog tien keer "onacceptabel" bazelen.
Uiteindelijk denk ik dat er daadwerkelijk in West-Europa ooit burgeroorlogen of echt massale conflicten gaan uitbreken. Niet volgend jaar en ook niet over 5 jaar, maar extrapoleer de huidige ontwikkelingen eens enkele tientallen jaren in de toekomst en het ziet er echt niet best uit imo.
pi_220776840
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:04 schreef Haags het volgende:
[ x ]

[ x ]
Dit krijg je er van, politici spelen met vuur door de Nederlandse bevolking keer op keer achter te stellen en figuurlijk in de bek te spugen. De jongeren rondom Loosdrecht moeten op zeker 10 jaar op een wachtlijst staan voor een betaalbare huurwoning, daar waar klaplopers uit verre oorden voorrang krijgen.

"Onze eigen nakomelingen moeten een voorrecht krijgen op de vruchten van ons werk." Dat zei Hans Janmaat in 1997 al.

twitter
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')