Waar zou ik boos om moeten zijn? Om mensen die domme dingen zeggen? Dan zou ik de hele dag boos zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je bent overduidelijk aan het projecteren.
Zie je niet dat je zelf nogal boos doet hier?
Ja, andere meningen zijn zwaar.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waar zou ik boos om moeten zijn? Om mensen die domme dingen zeggen? Dan zou ik de hele dag boos zijn.
Dat is het nou juist. Dit is geen mening. Hij poneert een stelling die feitelijk onjuist is en dat is dom. Jij liket dat en dat betekent dat je ook een beetje dom aan het doen bent.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, andere meningen zijn zwaar.
Het is dan veilig om je verheven te voelen en de ander weg te zetten als dom.
Huh?quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Grapjas. Je weet best waardoor dat komt, maar blijf vooral doen alsof je dom bent.
https://nos.nl/artikel/26(...)aar-asielopvang-komtquote:Bij het gemeentehuis van Wijdemeren in Loosdrecht zijn gisteravond vernielingen aangebracht. Ruiten en toegangsdeuren zijn ingegooid met stoeptegels en betonblokken. Ook zijn hekken voor het pand omver getrapt en is een verkeersbord door een ruit gegaan.
De politie gaat ervan uit dat dit het werk is van een groep actievoerders. Volgens persbureau ANP is er een verdachte aangehouden, maar een woordvoerder van de politie kan dat nog niet bevestigen.
In Loosdrecht protesteerden vorige week meerdere avonden op rij honderden mensen tegen de tijdelijke vestiging van 110 asielzoekers in het deels leegstaande gemeentehuis. Daarbij werd de politie bekogeld met zwaar vuurwerk en stenen. De mobiele eenheid van de politie greep daarop meerdere keren in.
Aanvankelijk was het de bedoeling dat de eerste asielzoekers afgelopen week in Loosdrecht aan zouden komen, vijf dagen na het besluit van de gemeente. Daar had de rechter ook toestemming voor gegeven. Die besloot vorige week dat het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) 110 asielzoekers mocht opvangen voor maximaal een half jaar.
Uitstel en minder asielzoekers
Na dagen van protesten besloot de gemeente om die aanvangsdatum vooruit te schuiven naar op z'n vroegst 6 mei en het aantal op te vangen asielzoekers bij te stellen naar 70. Dat noemde het gemeentebestuur "beter passend bij de lokale situatie". "De maatschappelijke onrust is op dit moment groot."
Ook speelde volgens de gemeente mee dat de politie op Koningsdag en de daarop aansluitende feestweek in Loosdrecht onvoldoende menskracht zou hebben om de veiligheid te garanderen.
In het gemeentehuis, dat deels leegstaat vanwege de aanstaande fusie met de gemeente Hilversum, komen nu 70 opvangplekken voor alleenstaande mannelijke asielzoekers. De noodopvangplekken blijven maximaal zes maanden in gebruik, zo liet de gemeente vorige week opnieuw weten.
https://www.gooieneemland(...)eweld/150026045.htmlquote:Burgemeester Mark Verheijen van Wijdemeren: ’Wij zwichten niet voor geweld’
„Geweld mag nooit lonen. Nu niet en nooit niet. Wij zwichten er niet voor. De opvang voor asielzoekers gaat gewoon door.” Dat zegt burgemeester Mark Verheijen na de vernielingen in het gemeentehuis in Loosdrecht.
Lisa daarentegen was onschuldig.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De agenten die bekogeld worden met zwaar vuurwerk en de geïntimideerde raadsleden niet.
Mark Verheijen blijkt wederom een ongelooflijke prutser te zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2026 13:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
https://www.gooieneemland(...)eweld/150026045.html
Blabla, als reactie op de eerdere onrust heb je de opvang uitgesteld en het aantal bewoners verlaagd. Je bent al gezwicht hoor.
Carl was het ook net niet.quote:Op dinsdag 28 april 2026 13:24 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Mark Verheijen blijkt wederom een ongelooflijke prutser te zijn.
Dat rechtvaardigt het crimineel geweld toch niet tegen de politieagenten? Want de politieagenten zijn toch ook de vijanden van criminelen?quote:
En het verschil tussen weinig en geen wordt gemaakt door de categorie mensen die je er krijgt. Statushouders veroorzaken zelden overlast, gezinnen veroorzaken zelden overlast, minderjarige alleenstaande meiden veroorzaken zelden overlast, minderjarige alleenstaande jongens veroorzaken hopen overlast.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:49 schreef Isdatzo het volgende:
Nog een feitje: de opening van een opvanglocatie zorgt in de meeste gevallen voor weinig tot geen overlast.
Als hij er voor de burgers van zijn gemeente is en niet voor de VVD dan heeft hij binnenkort geen werk meer.quote:Op dinsdag 28 april 2026 13:25 schreef nostra het volgende:
Lekker interimmen pakt wel eens verkeerd uit.
Dat statushouders geen overlast veroorzaken daar denken mijn ouders en hun medeflatbewoners die sinds enkele maanden een volledig getraumatiseerde en knettergekke syrische buurman hebben echt anders over.quote:Op dinsdag 28 april 2026 15:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En het verschil tussen weinig en geen wordt gemaakt door de categorie mensen die je er krijgt. Statushouders veroorzaken zelden overlast, gezinnen veroorzaken zelden overlast, minderjarige alleenstaande meiden veroorzaken zelden overlast, minderjarige alleenstaande jongens veroorzaken hopen overlast.
Wat heeft die er mee te maken dan? Dutroux is ook blank, maar dat maakt mij niet medeverantwoordelijk.quote:
Ohja jij spreekt voor alle locaties? Wij hebben er hier ook eentje verderop, net buiten het dorp.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:44 schreef Isdatzo het volgende:
AZC-protesten zorgen voor meer ellende en overlast dan de AZC's waartegen geprotesteerd wordt
Dit gedrag alleen al zou keihard aangepakt moeten worden.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:24 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ohja jij spreekt voor alle locaties? Wij hebben er hier ook eentje verderop, net buiten het dorp.
Het is er gevoelsmatig absoluut niet veiliger op geworden. Savonds het normale rondje met de hond door het park is gewoon niet meer te doen want die gasten hangen overal in kleine groepjes rond. Vaak met capuchon op en een fatbike er naast
Niet dat er wat gebeurt maar een gezellig gevoel geeft het niet, zeker als vrouw niet.
Daarnaast scheuren ze met die zelfde fatbikes door het dorp, verkeersregels kennen ze niet of doen ze niet aan en dan heb je ook nog regelmatig de groepjes mannen (het zijn overigens alleen maar mannen) die voor de supermarkt rondhangen en af en toe een beetje heen en weer schreeuwen naar elkaar.
Wat mij betreft is dit wel ellende want de sfeer in het dorp is totaal weg met al die lui erbij.
En nogmaals ze doen vooralsnog niemand kwaad maar zeg nou zelf, een fijn gezicht en gevoel geeft het niet.
Ik vind op fatbikes rondracen en je niet aan de verkeersregels houden en in groepjes zorgen voor een grimmige sfeer al genoeg reden voor uitzetting.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Dus als er een groepje onherkenbare jonge mannen voor jou deur staat rond te dwalen vind de dat verder prima. Niks aan het handje? Want dat is wat je nu suggereert.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Juist doordat het te vaak voorkomt dat het misgaat voelt het onveilig.quote:Op dinsdag 28 april 2026 17:01 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dus als er een groepje onherkenbare jonge mannen voor jou deur staat rond te dwalen vind de dat verder prima. Niks aan het handje? Want dat is wat je nu suggereert.
Dat is het probleem in nederland, er is pas wat aan de hand als het te laat is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |