abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220669546
quote:
Bewoners Loosdrecht woedend om schijnbeweging gemeente: ’Als Nederlander kun je verrekken’

Loosdrecht- Voor veel inwoners van Loosdrecht is het duidelijk. De gemeente Wijdemeren hoopt dat, door het opschorten van de komst van 110 mannelijke asielzoekers in het oude gemeentehuis, de rust terugkeert. Mooi niet, denkt een groot deel van de bevolking.
Marcel Vink
Verslaggever
21:21 uur | 22 april 2026

Woensdagmiddag werd bekend dat Wijdemeren de opvang van asielzoekers heeft uitgesteld. Dat leidde bij een deel tot hoop dat van uitstel afstel komt. De meerderheid gelooft daar sowieso niet in. En die lijkt gelijk te hebben, want de reden dat ze niet nu al worden gehuisvest is heel plat: de politie kan, zo werd geconcludeerd na overleg met gemeente en Openbaar Ministerie, de veiligheid niet garanderen. Er zijn niet genoeg dienders, vanwege Koningsdag en de lokale feestweek.

Meer dan duizend mensen bij demonstratie tegen azc in gemeentehuis Loosdrecht
Voor het gemeentehuis had zich een grote menigte verzameld.
In de middag was in de rechtbank Lelystad al bepaald dat de noodopvanglocatie voor asielzoekers in het leegstaande gemeentehuis van Wijdemeren kan worden geopend. De nieuwe bewoners komen nu begin mei. Eerder zei opvangorgaan COA nog dat de eerste van 110 mensen er nog dezelfde dag naartoe zouden worden gebracht.

’Verheijen verrader’
Woensdagavond werd er voor de derde avond op rij gedemonstreerd voor het pand aan de Rading, op de rand van Hilversum. ’Verheijen verrader’, was op een papier op een hek gehangen. Maar ook: ’Ter Apel 2 in Loosdrecht nee’. Een vrouw had een A4’tje in haar hand met een afbeelding van de burgemeester met een Pinokkio-neus. ’Tijd om te vertrekken, jokkebrok’, stond erop geschreven.

De VVD-burgemeester is bepaald niet populair in Loosdrecht. Mark Verheijen is de kop van Jut in de plaats die bekendstaat als een rustige, groene en waterrijke plek die vooral draait om natuur, en recreatie. Die onbekommerde sfeer dreigt - zo vrezen bewoners - te verdwijnen als er inderdaad een grote groep jonge mannelijke asielzoekers wordt gehuisvest in het voormalige stadhuis, dat volgens meerdere bewoners in de voorbije periode in het geniep al een flinke lik verf heeft gekregen.

’Kom je terug van je vakantie, heb je ineens 110 asielzoekers naast je wonen.’
Er is ook nog steeds woede over de manier waarop sommige omwonenden van de komst van de vluchtelingenorganisatie op de hoogte werden gebracht. ,,Er zijn wat brieven geprint die de wijkagent persoonlijk heeft bezorgd”, weet de woordvoerster van de verontruste bewoners. ,,Op een tijdstip dat veel mensen op vakantie zijn vanwege de meivakantie. Kom je terug van je vakantie, heb je ineens 110 asielzoekers naast je wonen.”

Woensdagavond was die woede duidelijk zichtbaar. Er was weer veel politie op de been, en ook dat stak de mensen die op de demonstratie waren afgekomen. ,,Ik zal u vertellen, meneer”, zei een boze betoger. ,,Als wij bellen op het moment dat er iets gebeurt hier, komt er geen agent hiernaartoe. Dan zijn ze altijd druk. Zodra er iets rond asielzoekers speelt, is er ineens een heel peloton beschikbaar.” Hij moet even stoom afblazen. ,,Als Nederlander kun je verrekken.”

Zwaar vuurwerk naar agenten gegooid
Rond kwart voor negen liep het, opnieuw, uit de hand. Er werd zwaar vuurwerk naar agenten gegooid, waarop de burgemeester net als eerder een noodbevel afkondigde. Veel betogers renden weg voor de explosieven die werden gegooid. Een deel van de aanwezigen leek op ongeregeldheden uit.

Zonde, zegt de woordvoerster namens bewoners. ,,Want de meeste mensen willen vanwege hun zorgen hun stem laten horen. Er wordt wel gezegd dat we racisten zijn, onzin. Er zijn mensen hier die Oekraïense gezinnen opvangen. Mensen die hulp nodig hebben, willen we echt opvangen. Maar dit is onveilig, voor vrouwen en kinderen.”
https://www.telegraaf.nl/(...)ekken/147298689.html

De reacties lijken steeds heftiger te worden vanuit een deel van de bevolking. Draagvlak voor asielopvang lijkt grotendeels te ontbreken. Er is een grote groep burgers die geen enkel vertrouwen meer blijkt te hebben dat de overheid iets met hun zorgen doet en daarom het heft in eigen handen neemt. Daardoor is een ongezonde situatie ontstaan waarbij overheid en burgers lijnrecht tegenover elkaar komen te staan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220669550
Ondertussen ging de burgemeester gisteren Koningsdag vieren om "de zinnen te verzetten". Niet in Loosdrecht natuurlijk waar hij zich momenteel niet lijkt te willen vertonen, maar in Ankeveen, een dorpje dat niet in de buurt van de opvang ligt en dus vast weinig hinder zal ondervinden van de op te vangen mannen omdat er meestal niets te doen is en dus ook geen reden om daar naartoe te gaan. Daar sprak meneer de burgemeester, in een kennelijke poging zijn eigen beleid te willen bevestigen, "ook inwoners" die de commotie over de opvang niet begrepen. Raar hoor, dat burgers die weinig last van een opvang kunnen verwachten omdat ze in een ander dorp wonen er ook minder moeite mee hebben. :D

https://www.gooieneemland(...)euren/148613384.html
pi_220669560
twitter


Ondertussen, een gezellige afsluiting van Koningsdag:
twitter
OH NOES!!!!1*&@@!!
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:14:33 #4
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220669908
En behalve gekken die stoeptegels door de ruiten smijten zijn er ook lokale mensen die heel netjes kunnen uitleggen waarom ze demonstreren (en niet vandaliseren) tegen de gang van zaken:

twitter


Ze hebben dus al wel degelijk ervaring met de categorie die er geplaatst gaat worden ("Hier verderop noemen we een strandje de Gazastrook; meisjes in bikini worden daar lastiggevallen") en zijn verder vooral boos over de manier waarop, de gebrekkige communicatie.

Het begint verder een clusterfuck te worden volgens de geijkte patronen ("die vernielingen zijn een false flag-operatie!") waar extremere elementen op af komen gelijk vliegen op stront terwijl/zodat de stem van de normale burger zo ondersneeuwt. Iemand die terecht de statistieken aanhaalt wat betreft de jongemannen uit de landen van herkomst waar we het over hebben wordt zo neergezet als racist, terwijl een stel gekken ze inderdaad gebruikt om hun racisme te valideren.

Hoe moeilijk is het om te snappen dat ja, bijvoorbeeld Somali's tientallen malen vaker schuldig zijn aan seksueel geweld, dat dat niet betekent dat elke Somali een schuimbekkende verkrachter is, maar dat zorgen en extra aandacht voor de veiligheid legitiem zijn?

Het is sowieso bezopen dat we mensen zonder fatsoenlijke screening zomaar los laten lopen overal zonder dat er zelfs ook maar beeld is waar ze blijven. Chris Jude hoorde niet eens te verblijven waar hij zat, zijn identiteit was vals en gezien de zwaarte van de feiten waar hij van beschuldigd wordt is het waarschijnlijk dat hij in andere landen ook dingen heeft geflikt en veroordelingen aan zijn broek had.
pi_220670164
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:14 schreef Qarrad het volgende:
En behalve gekken die stoeptegels door de ruiten smijten zijn er ook lokale mensen die heel netjes kunnen uitleggen waarom ze demonstreren (en niet vandaliseren) tegen de gang van zaken:

[ x ]

Ze hebben dus al wel degelijk ervaring met de categorie die er geplaatst gaat worden ("Hier verderop noemen we een strandje de Gazastrook; meisjes in bikini worden daar lastiggevallen") en zijn verder vooral boos over de manier waarop, de gebrekkige communicatie.

Het begint verder een clusterfuck te worden volgens de geijkte patronen ("die vernielingen zijn een false flag-operatie!") waar extremere elementen op af komen gelijk vliegen op stront terwijl/zodat de stem van de normale burger zo ondersneeuwt. Iemand die terecht de statistieken aanhaalt wat betreft de jongemannen uit de landen van herkomst waar we het over hebben wordt zo neergezet als racist, terwijl een stel gekken ze inderdaad gebruikt om hun racisme te valideren.

Hoe moeilijk is het om te snappen dat ja, bijvoorbeeld Somali's tientallen malen vaker schuldig zijn aan seksueel geweld, dat dat niet betekent dat elke Somali een schuimbekkende verkrachter is, maar dat zorgen en extra aandacht voor de veiligheid legitiem zijn?

Het is sowieso bezopen dat we mensen zonder fatsoenlijke screening zomaar los laten lopen overal zonder dat er zelfs ook maar beeld is waar ze blijven. Chris Jude hoorde niet eens te verblijven waar hij zat, zijn identiteit was vals en gezien de zwaarte van de feiten waar hij van beschuldigd wordt is het waarschijnlijk dat hij in andere landen ook dingen heeft geflikt en veroordelingen aan zijn broek had.
Die vrouwenmars is inderdaad keurig verlopen, en de neergelegde eis dat ze in ieder geval met de gemeente/burgemeester een gesprek willen is heel zo gek niet:

quote:
Zeker 600 vrouwen lopen mars naar gemeentehuis Wijdemeren tegen noodopvang: ’We willen minimaal een gesprek’

Meer dan 600 vrouwen liepen zaterdagavond mee met de vrouwenmars door de straten van Loosdrecht. Ze zijn het niet eens met de manier waarop de gemeente 70 asielzoekers wil opvangen in het gemeentehuis. „Als het gezinnen zijn, zou ik het prima vinden.”
Alleen, en dat is dus waar de schoen wringt en wat steeds extremere reacties en rare clubjes die daarvan profiteren in de hand werkt: fatsoenlijke mensen met beleefde verzoeken kan de gemeente heel makkelijk aan de kant schuiven. Door de relletjes van afgelopen week begonnen er al heel snel concessies te komen in pogingen de onvrede te sussen: later open, minder mensen in de opvang. Deze normale demonstratie daarentegen is alweer vier dagen geleden, en de burgemeester lijkt er niet eens specifiek een reactie op te hebben gegeven, op het verzoek tot gesprekken is verder ook niet iets gepland of uberhaupt gereageerd. Als de enige methode om een gemeente op onvrede te laten reageren dreiging en vernieling is, is dat wat je vaker zult gaan zien.
pi_220670205
Helaas blijkt elke keer weer dat geweld lonend is.
De politie grijpt niet of nauwelijks in, en besluiten worden aangepast omdat er grof geweld gepleegd wordt.

Wat overigens ook heel jammer is voor die 1% van de demonstranten die er daadwerkelijk was omdat ze meer zekerheid willen over het hoe en wat-
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:34:52 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220670211
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
lokale mensen die heel netjes kunnen uitleggen waarom ze demonstreren
quote:
Hier verderop noemen we een strandje de Gazastrook
:') :') :') :') :') :')
pi_220670242
Illegaliteit is niet strafbaar, de A12 platleggen is demonstreren, bedrijven die hun data laten wegtrekken zonder gevolg voor de bestuurders, nouja dan vind ik het niet gek dat andere wappies ook steeds meer de grenzen opzoeken. Maak je eigen waarheid.
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:44:53 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220670294
AZC-protesten zorgen voor meer ellende en overlast dan de AZC's waartegen geprotesteerd wordt :')
Huilen dan.
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:46:22 #10
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220670300
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:44 schreef Isdatzo het volgende:
AZC-protesten zorgen voor meer ellende en overlast dan de AZC's waartegen geprotesteerd wordt :')
Heb het idee dat het vaak ook weer relvolk aantrekt wat weer een excuusje heeft om rotzooi te trappen.
Ze komen vaak niet eens uit de gemeente zelf.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:49:54 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220670318
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Heb het idee dat het vaak ook weer relvolk aantrekt wat weer een excuusje heeft om rotzooi te trappen.
Ze komen vaak niet eens uit de gemeente zelf.
Ja zo gaat dat met relschoppers. Of het nu over AZC's of Palestina gaat: er komt altijd tuig op af dat wel in is voor een relletje.
Huilen dan.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:02:59 #12
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670375
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:44 schreef Isdatzo het volgende:
AZC-protesten zorgen voor meer ellende en overlast dan de AZC's waartegen geprotesteerd wordt :')
O.a. Lisa denkt daar iets anders over.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:17:18 #13
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220670479
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]
O.a. Lisa denkt daar iets anders over.
De agenten die bekogeld worden met zwaar vuurwerk en de geïntimideerde raadsleden niet.
Huilen dan.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:19:02 #14
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220670489
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
...
Als de enige methode om een gemeente op onvrede te laten reageren dreiging en vernieling is, is dat wat je vaker zult gaan zien.
Dat is dus waar het schuurt, ja. We weten allemaal dat intimidatie loont in Nederland, zie Palestina-demonstraties. Zachte heelmeesters...
pi_220670554
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Die vrouwenmars is inderdaad keurig verlopen, en de neergelegde eis dat ze in ieder geval met de gemeente/burgemeester een gesprek willen is heel zo gek niet:
[..]
Alleen, en dat is dus waar de schoen wringt en wat steeds extremere reacties en rare clubjes die daarvan profiteren in de hand werkt: fatsoenlijke mensen met beleefde verzoeken kan de gemeente heel makkelijk aan de kant schuiven. Door de relletjes van afgelopen week begonnen er al heel snel concessies te komen in pogingen de onvrede te sussen: later open, minder mensen in de opvang. Deze normale demonstratie daarentegen is alweer vier dagen geleden, en de burgemeester lijkt er niet eens specifiek een reactie op te hebben gegeven, op het verzoek tot gesprekken is verder ook niet iets gepland of uberhaupt gereageerd. Als de enige methode om een gemeente op onvrede te laten reageren dreiging en vernieling is, is dat wat je vaker zult gaan zien.
Wir sind das Volk.

Maar begrijpbaar inderdaad. Merk het zelf ook als je politie nodig hebt mag je komen naar een politie bureau op 25 minuten rijden en komen ze niet langs. Als je vervolgens zegt het zelf te gaan oplossen dan is er wel tijd en wordt je wel serieus genomen.

Als je zo mensen gaat conditioneren dan moet je ook niet raar staan te kijken dat dit de uitkomst gaat zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:26:22 #16
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670560
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De agenten die bekogeld worden met zwaar vuurwerk en de geïntimideerde raadsleden niet.
Het gaat je niet om de feiten, maar om je zelfverklaarde moreel superieure ideologie. Je noemt jezelf een wetenschapper, maar komt met domme bullshit aanzetten dat anti-AZC protesten meer schade doen dan asielopvang.

Tel het aantal slachtoffers (dodelijk, verkrachting, seksuele intimidatie, geweld, fraude etc.) bij elkaar op vanuit de asielopvang en zet dat af tegen de slachtoffers van anti-AZC protesten.

En we weten ook hoe serieus we het intellect moeten nemen van mensen die jouw posts liken.
pi_220670585
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:44 schreef Isdatzo het volgende:
AZC-protesten zorgen voor meer ellende en overlast dan de AZC's waartegen geprotesteerd wordt :')
Ondanks het feit dat men weet dat radicalen, belust op rellen en vernielen, overal ter wereld zieltjes voor hun zaak proberen te winnen, neemt men geen maatregelen om hen tegen te houden.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:28:56 #18
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220670586
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het gaat je niet om de feiten, maar om je zelfverklaarde moreel superieure ideologie. Je noemt jezelf een wetenschapper, maar komt met domme bullshit aanzetten dat anti-AZC protesten meer schade doen dan asielopvang.

Tel het aantal slachtoffers (dodelijk, verkrachting, seksuele intimidatie, geweld, fraude etc.) bij elkaar op vanuit de asielopvang en zet dat af tegen de slachtoffers van anti-AZC protesten.
Wat een vreemde manier om dit goed te praten.
Zo kunnen we alles wat krom is wel recht lullen hé. En oh ja, ‘domlinks’

Deze user is verre van dom.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220670592
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het gaat je niet om de feiten, maar om je zelfverklaarde moreel superieure ideologie. Je noemt jezelf een wetenschapper, maar komt met domme bullshit aanzetten dat anti-AZC protesten meer schade doen dan asielopvang.

Tel het aantal slachtoffers (dodelijk, verkrachting, seksuele intimidatie, geweld, fraude etc.) bij elkaar op vanuit de asielopvang en zet dat af tegen de slachtoffers van anti-AZC protesten.

En we weten ook hoe serieus we het intellect moeten nemen van mensen die jouw posts liken.
ChatGPT:
´´Er is geen simpel, eenduidig cijfer beschikbaar voor “hoeveel slachtoffers” er in de afgelopen 5 jaar zijn gevallen door bewoners van een AZC. Dat komt omdat:

Statistieken in Nederland (o.a. van het WODC en COA) vooral gaan over incidenten en verdachten, niet over het aantal slachtoffers of doden.
Bovendien wordt meestal niet apart geregistreerd hoeveel slachtoffers daaruit voortkomen.

Wat wél bekend is (op basis van officiële cijfers):

1. Aantal incidenten en misdrijven
In 2022: ca. 8.700 incidenten en 5.700 misdrijven door bewoners van opvanglocaties
In 2023: ca. 13.395 incidenten en 6.800 verdachtenregistraties

Belangrijk: dit zijn alle soorten incidenten, waaronder:

verbaal geweld (grootste deel)
onderlinge ruzies in opvang
zelfbeschadiging / suïcidedreiging
Dus niet alleen geweld tegen anderen.
2. Ernst van de misdrijven
Ongeveer 74–77% van de misdrijven zijn vermogensdelicten (zoals winkeldiefstal)
Levensmisdrijven (zoals moord/doodslag) vormen ongeveer 1% van de registraties, en daarvan is het grootste deel poging, niet voltooid
3. Slachtoffers / dodelijke slachtoffers
Er is geen structurele rapportage die het aantal doden door AZC-bewoners over 5 jaar optelt.
Gezien het zeer kleine aandeel levensdelicten (~1% van verdachten, vaak pogingen), gaat het om zeer lage aantallen en geen grootschalig patroon.
4. Context
Slechts een klein deel van de bewoners is betrokken bij incidenten (bijv. ~3% verdacht van een misdrijf in 2023)
Onderzoek laat zien dat grootschalige of structurele ernstige criminaliteit vanuit AZC’s eerder uitzondering is dan regel´´

Ik denk dat jij dus dingen juist omdraait en doet alsof AZC´s voor veel problemen zorgen, wat in de cijfers dus helemaal niet terug komt.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:30:07 #20
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670594
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:28 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat een vreemde manier om dit goed te praten.
Zo kunnen we alles wat krom is wel recht lullen hé. En oh ja, ‘domlinks’

Deze user is verre van dom.
Hij zegt anders intens achterlijke dingen. Domlinks is uiteraard een knipoog naar domrechts.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:30:28 #21
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220670596
Oh ja, en je druk maken over wie welke Posts liked.
Dan zit het je toch wel hoog zeg. Tsjongejonge. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:30:36 #22
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220670597
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het gaat je niet om de feiten, maar om je zelfverklaarde moreel superieure ideologie. Je noemt jezelf een wetenschapper, maar komt met domme bullshit aanzetten dat anti-AZC protesten meer schade doen dan asielopvang.

Tel het aantal slachtoffers (dodelijk, verkrachting, seksuele intimidatie, geweld, fraude etc.) bij elkaar op vanuit de asielopvang en zet dat af tegen de slachtoffers van anti-AZC protesten.

En we weten ook hoe serieus we het intellect moeten nemen van mensen die jouw posts liken.
De feiten zijn dat asielzoekers minder vaak verdacht zijn van criminaliteit dan vergelijkbare groepen Nederlanders.

Klagen over dat anderen feiten niet belangrijk zouden vinden en dan zelf je toevlucht zoeken in anekdotische bewijsvoering :')
Huilen dan.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:32:46 #23
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670614
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:30 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De feiten zijn dat asielzoekers minder vaak verdacht zijn van criminaliteit dan vergelijkbare groepen Nederlanders.

Klagen over dat anderen feiten niet belangrijk zouden vinden en dan zelf je toevlucht zoeken in anekdotische bewijsvoering :')
Grapjas. Je weet best waardoor dat komt, maar blijf vooral doen alsof je dom bent.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:33:46 #24
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670623
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Oh ja, en je druk maken over wie welke Posts liked.
Dan zit het je toch wel hoog zeg. Tsjongejonge. :')
Je bent zoals altijd erg makkelijk op de kast te krijgen.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:34:46 #25
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220670625
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je bent zoals altijd erg makkelijk op de kast te krijgen.
Je bent overduidelijk aan het projecteren.
Zie je niet dat je zelf nogal boos doet hier? :)
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:36:31 #26
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670631
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:34 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je bent overduidelijk aan het projecteren.
Zie je niet dat je zelf nogal boos doet hier? :)
Waar zou ik boos om moeten zijn? Om mensen die domme dingen zeggen? Dan zou ik de hele dag boos zijn.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:42:01 #27
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220670669
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waar zou ik boos om moeten zijn? Om mensen die domme dingen zeggen? Dan zou ik de hele dag boos zijn.
Ja, andere meningen zijn zwaar.
Het is dan veilig om je verheven te voelen en de ander weg te zetten als dom.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:44:36 #28
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220670683
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:42 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, andere meningen zijn zwaar.
Het is dan veilig om je verheven te voelen en de ander weg te zetten als dom.
Dat is het nou juist. Dit is geen mening. Hij poneert een stelling die feitelijk onjuist is en dat is dom. Jij liket dat en dat betekent dat je ook een beetje dom aan het doen bent.

Capiche?
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:46:19 #29
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220670693
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Grapjas. Je weet best waardoor dat komt, maar blijf vooral doen alsof je dom bent.
Huh?
Huilen dan.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:49:18 #30
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220670718
Nog een feitje: de opening van een opvanglocatie zorgt in de meeste gevallen voor weinig tot geen overlast.
Huilen dan.
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:47:32 #31
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220670989
Ruiten ingegooid bij gemeentehuis Loosdrecht waar asielopvang komt
quote:
Bij het gemeentehuis van Wijdemeren in Loosdrecht zijn gisteravond vernielingen aangebracht. Ruiten en toegangsdeuren zijn ingegooid met stoeptegels en betonblokken. Ook zijn hekken voor het pand omver getrapt en is een verkeersbord door een ruit gegaan.

De politie gaat ervan uit dat dit het werk is van een groep actievoerders. Volgens persbureau ANP is er een verdachte aangehouden, maar een woordvoerder van de politie kan dat nog niet bevestigen.

In Loosdrecht protesteerden vorige week meerdere avonden op rij honderden mensen tegen de tijdelijke vestiging van 110 asielzoekers in het deels leegstaande gemeentehuis. Daarbij werd de politie bekogeld met zwaar vuurwerk en stenen. De mobiele eenheid van de politie greep daarop meerdere keren in.

Aanvankelijk was het de bedoeling dat de eerste asielzoekers afgelopen week in Loosdrecht aan zouden komen, vijf dagen na het besluit van de gemeente. Daar had de rechter ook toestemming voor gegeven. Die besloot vorige week dat het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) 110 asielzoekers mocht opvangen voor maximaal een half jaar.
Uitstel en minder asielzoekers

Na dagen van protesten besloot de gemeente om die aanvangsdatum vooruit te schuiven naar op z'n vroegst 6 mei en het aantal op te vangen asielzoekers bij te stellen naar 70. Dat noemde het gemeentebestuur "beter passend bij de lokale situatie". "De maatschappelijke onrust is op dit moment groot."

Ook speelde volgens de gemeente mee dat de politie op Koningsdag en de daarop aansluitende feestweek in Loosdrecht onvoldoende menskracht zou hebben om de veiligheid te garanderen.

In het gemeentehuis, dat deels leegstaat vanwege de aanstaande fusie met de gemeente Hilversum, komen nu 70 opvangplekken voor alleenstaande mannelijke asielzoekers. De noodopvangplekken blijven maximaal zes maanden in gebruik, zo liet de gemeente vorige week opnieuw weten.
https://nos.nl/artikel/26(...)aar-asielopvang-komt
https://youtube.com/shorts/qVDpBbTlvrg?si=shmT71Hzs4cKM9io
  dinsdag 28 april 2026 @ 13:06:12 #32
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220671091
Dat de brandwerendheid van de hoofddraagconstructie nog niet is getest.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220671164
quote:
Burgemeester Mark Verheijen van Wijdemeren: ’Wij zwichten niet voor geweld’

„Geweld mag nooit lonen. Nu niet en nooit niet. Wij zwichten er niet voor. De opvang voor asielzoekers gaat gewoon door.” Dat zegt burgemeester Mark Verheijen na de vernielingen in het gemeentehuis in Loosdrecht.
https://www.gooieneemland(...)eweld/150026045.html

Blabla, als reactie op de eerdere onrust heb je de opvang uitgesteld en het aantal bewoners verlaagd. Je bent al gezwicht hoor.
pi_220671170
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De agenten die bekogeld worden met zwaar vuurwerk en de geïntimideerde raadsleden niet.
Lisa daarentegen was onschuldig.
pi_220671180
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
https://www.gooieneemland(...)eweld/150026045.html

Blabla, als reactie op de eerdere onrust heb je de opvang uitgesteld en het aantal bewoners verlaagd. Je bent al gezwicht hoor.
Mark Verheijen blijkt wederom een ongelooflijke prutser te zijn.
OH NOES!!!!1*&@@!!
  dinsdag 28 april 2026 @ 13:25:10 #36
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220671185
Krijg de tering maar met je AZC erbij.
pi_220671189
Lekker interimmen pakt wel eens verkeerd uit.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220671195
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:24 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Mark Verheijen blijkt wederom een ongelooflijke prutser te zijn.
Carl was het ook net niet.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220671204
quote:
4s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:22 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Lisa daarentegen was onschuldig.
Dat rechtvaardigt het crimineel geweld toch niet tegen de politieagenten? Want de politieagenten zijn toch ook de vijanden van criminelen?
  dinsdag 28 april 2026 @ 15:01:53 #40
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220671719
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:49 schreef Isdatzo het volgende:
Nog een feitje: de opening van een opvanglocatie zorgt in de meeste gevallen voor weinig tot geen overlast.
En het verschil tussen weinig en geen wordt gemaakt door de categorie mensen die je er krijgt. Statushouders veroorzaken zelden overlast, gezinnen veroorzaken zelden overlast, minderjarige alleenstaande meiden veroorzaken zelden overlast, minderjarige alleenstaande jongens veroorzaken hopen overlast.
pi_220671870
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:25 schreef nostra het volgende:
Lekker interimmen pakt wel eens verkeerd uit.
Als hij er voor de burgers van zijn gemeente is en niet voor de VVD dan heeft hij binnenkort geen werk meer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220671932
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
En het verschil tussen weinig en geen wordt gemaakt door de categorie mensen die je er krijgt. Statushouders veroorzaken zelden overlast, gezinnen veroorzaken zelden overlast, minderjarige alleenstaande meiden veroorzaken zelden overlast, minderjarige alleenstaande jongens veroorzaken hopen overlast.
Dat statushouders geen overlast veroorzaken daar denken mijn ouders en hun medeflatbewoners die sinds enkele maanden een volledig getraumatiseerde en knettergekke syrische buurman hebben echt anders over.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:14:29 #43
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220672141
quote:
4s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:22 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Lisa daarentegen was onschuldig.
Wat heeft die er mee te maken dan? Dutroux is ook blank, maar dat maakt mij niet medeverantwoordelijk.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_220672201
Niemand wil een AZC naast zich waar alleenstaande jonge mannen worden geplaatst die, zacht uitdrukt, een andere kijk op vrouwen hebben, terwijl je puberdochter daar dagelijks langs moet fietsen.

Dat de politiek dat nog niet snapt is me een raadsel. En het dan gek vinden dat mensen in verweer komen.
pi_220672203
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:44 schreef Isdatzo het volgende:
AZC-protesten zorgen voor meer ellende en overlast dan de AZC's waartegen geprotesteerd wordt :')
Ohja jij spreekt voor alle locaties? Wij hebben er hier ook eentje verderop, net buiten het dorp.

Het is er gevoelsmatig absoluut niet veiliger op geworden. Savonds het normale rondje met de hond door het park is gewoon niet meer te doen want die gasten hangen overal in kleine groepjes rond. Vaak met capuchon op en een fatbike er naast

Niet dat er wat gebeurt maar een gezellig gevoel geeft het niet, zeker als vrouw niet.

Daarnaast scheuren ze met die zelfde fatbikes door het dorp, verkeersregels kennen ze niet of doen ze niet aan en dan heb je ook nog regelmatig de groepjes mannen (het zijn overigens alleen maar mannen) die voor de supermarkt rondhangen en af en toe een beetje heen en weer schreeuwen naar elkaar.

Wat mij betreft is dit wel ellende want de sfeer in het dorp is totaal weg met al die lui erbij.

En nogmaals ze doen vooralsnog niemand kwaad maar zeg nou zelf, een fijn gezicht en gevoel geeft het niet.
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:29:50 #46
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220672241
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:24 schreef 111210 het volgende:
Niet dat er wat gebeurt
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Huilen dan.
pi_220672243
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:24 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ohja jij spreekt voor alle locaties? Wij hebben er hier ook eentje verderop, net buiten het dorp.

Het is er gevoelsmatig absoluut niet veiliger op geworden. Savonds het normale rondje met de hond door het park is gewoon niet meer te doen want die gasten hangen overal in kleine groepjes rond. Vaak met capuchon op en een fatbike er naast

Niet dat er wat gebeurt maar een gezellig gevoel geeft het niet, zeker als vrouw niet.

Daarnaast scheuren ze met die zelfde fatbikes door het dorp, verkeersregels kennen ze niet of doen ze niet aan en dan heb je ook nog regelmatig de groepjes mannen (het zijn overigens alleen maar mannen) die voor de supermarkt rondhangen en af en toe een beetje heen en weer schreeuwen naar elkaar.

Wat mij betreft is dit wel ellende want de sfeer in het dorp is totaal weg met al die lui erbij.

En nogmaals ze doen vooralsnog niemand kwaad maar zeg nou zelf, een fijn gezicht en gevoel geeft het niet.
Dit gedrag alleen al zou keihard aangepakt moeten worden.
- Samenscholingsverbod
- Harde controle op houden aan verkeersregels een sociale veiligheid
- Avondklok/voor een bepaalde tijd binnen zijn
- Verplichte nuttige dagbesteding / bijdragen aan de maatschappij

1x over de schreef? Asielaanvraag definitief afwijzen en het land uitzetten.

Oprotten met dit soort gasten. En met het slappe beleid van "we zien wel wanneer het mis gaat"
pi_220672291
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Ik vind op fatbikes rondracen en je niet aan de verkeersregels houden en in groepjes zorgen voor een grimmige sfeer al genoeg reden voor uitzetting.

Als iemand te gast bij mij thuis is en zich niet kan gedragen zet ik 'm ook buiten.

Die lui zijn hier te gast, dus houd je aan de regels, heb oog voor je medemens en kom wat bijdragen. Kun je dat niet, dan heb je hier niks te zoeken.
pi_220672429
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Dus als er een groepje onherkenbare jonge mannen voor jou deur staat rond te dwalen vind de dat verder prima. Niks aan het handje? Want dat is wat je nu suggereert.

Dat is het probleem in nederland, er is pas wat aan de hand als het te laat is.
pi_220672487
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 17:01 schreef 111210 het volgende:

[..]
Dus als er een groepje onherkenbare jonge mannen voor jou deur staat rond te dwalen vind de dat verder prima. Niks aan het handje? Want dat is wat je nu suggereert.

Dat is het probleem in nederland, er is pas wat aan de hand als het te laat is.
Juist doordat het te vaak voorkomt dat het misgaat voelt het onveilig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')