abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220677347
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zie hier boven. Inhoudelijk, met bron. En de scherpe mening krijg je er gratis bij.
[..]
Moet je Sp3c vragen als je hem een vraag hebt gesteld en niet mij.
Verder: ga eens op de inhoud in dan. Krijg je vast een inhoudelijke reactie terug.
Het was een vraag in het algemeen bedoeld, waarbij hij vooral op jou doelde.

Maar goed laat maar weer, gisteren een poging gedaan voor je.
En sindsdien is het allemaal weer 1 potje nat met je. Niet inhoudelijk en alleen maar op de man.
pi_220677386
quote:
Feit 5: "Er zijn veel factoren die de kans op criminaliteit beïnvloeden en iemands migratieachtergrond op zich is geen voorspeller van de kans op misdaad." Hee, weer een linkje, niet naar een wetenschappelijk rapport, maar naar een brave website van NPO Kennis dit keer. Daar staat inderdaad dat er veel factoren zijn die de kans op criminaliteit beïnvloeden. Zo lezen we: "De meeste criminaliteit wordt namelijk gepleegd door mannen onder de 30 jaar." En: "Als je een slechtere sociaaleconomische positie hebt, vergroot dit het risico dat je de wet overtreedt." Voor de goede orde: het plan in Loosdrecht is om 110 mannen onder de 30 jaar met een slechte sociaaleconomische positie te huisvesten.
Idd. Het argument lijkt onderhand steeds vaker als volgt te worden aangedragen: "jongemannen van een slechte sociaaleconomische status zijn sowieso vaker geneigd tot criminaliteit, dus als we een cluster aan jongemannen van een slechte sociaaleconomische status bij je in de buurt neerplempen moet je er niet over klagen dat we dat doen, maar over de positie van die arme mannen". Dat klinkt vooral als afleiding voor het onvermogen/onwil van bestuurders om de toestroom aan jongemannen van een slechte sociaaleconomische status af te remmen om op de wel toegelaten groep meer grip te kunnen hebben.

Als je als land echt iets wilt opschieten met een groep die economisch, intellectueel en cultureel kansloos is, en je ze oprecht uit dat dal wilt trekken, zul je ze moeten verheffen, zoals ooit lang geleden met de arbeidersklasse gebeurd is. Door intensief onderwijs, door ze te bewegen richting het omarmen van moderne waarden, door ze als volwaardigen te behandelen en ze daarmee ook bijbehorende verantwoordelijkheden te geven. Dit alles gebeurt nauwelijks, want de capaciteiten bij onderwijs, huisvesting en handhaving die daarin een essentiele rol zouden spelen zijn allang, en langdurig, ver overschreden. Dus blijft het inmiddels bij een beetje aanmodderen, pleistertjes plakken door ze met voorrang een huis te geven en maar een beetje laten zwelgen in hun culturele wortels van 1500 jaar geleden. Voortgang onder zo'n groep kun je natuurlijk nauwelijks verwachten als je een dergelijke laissez-faire houding gaat aannemen, maar de ambitie ten aanzien van integratie en daadwerkelijke progressie lijkt niet verder meer te reiken dan "geef ze maar een dak boven het hoofd en hopelijk zijn ze dan niet al te lastig". Tragisch, en onhoudbaar.
pi_220677413
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:40 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
De vrouw in kwestie heeft zelf een relatie (gehad?) met een Molukker en daar ook een kind van gekregen. Dat is heel mooi en heel fijn.

Blijkbaar vindt ze het nu haar taak om te “bewijzen” dat alle migranten okay zijn en dat “hoe meer migranten hoe beter”. Een psychologisch trekje dat je vaker ziet: één persoonlijke ervaring veralgemeniseren tot een generieke waarheid.
Jup. Komt de Volkskrant goed uit dus dan is het prima. Dat mensen nog geld betalen voor zo'n vod :').

En deze mevrouw is ook een Dolle Mina hè.

En de Dolle Mina's van vandaag de dag mogen wat mij betreft de schoenveters nog niet vastmaken van de Dolle Mina's van weleer.

Lekker op de snelweg zitten met je pro pallie vriendjes en de boel verdraaien naar je eigen krankzinnige realiteit. You go girl.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  woensdag 29 april 2026 @ 12:51:32 #79
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220677427
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:41 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het was een vraag in het algemeen bedoeld, waarbij hij vooral op jou doelde.

Maar goed laat maar weer, gisteren een poging gedaan voor je.
En sindsdien is het allemaal weer 1 potje nat met je. Niet inhoudelijk en alleen maar op de man.
Geen idee waar je het over hebt. Je weigert stelselmatig om op inhoud te gaan. Daarbij '1 potje nat'? Ik vraag juist om een inhoudelijke reactie en je blijft maar sneren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 29 april 2026 @ 12:56:56 #80
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220677454
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:40 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
De vrouw in kwestie heeft zelf een relatie (gehad?) met een Molukker en daar ook een kind van gekregen. Dat is heel mooi en heel fijn.

Blijkbaar vindt ze het nu haar taak om te “bewijzen” dat alle migranten okay zijn en dat “hoe meer migranten hoe beter”. Een psychologisch trekje dat je vaker ziet: één persoonlijke ervaring veralgemeniseren tot een generieke waarheid.
Daarbij geldt het wel als argument als het positief is voor de migrant en van een politiek correcte afkomstig is.
Is het een negatieve ervaring van iemand is het 'n=1', 'niet allemaal zijn zo', 'jij vuige racist' en 'tokkie, hep op feesboek gestaan zeker'.

Nog zoiets wat de onvrede alleen maar aanwakkert.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220677518
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 08:10 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nou, zo’n vooringenomen column is in ieder geval het tegenovergestelde van een dialoog.

Het wordt steeds gekker.
Dat niet alleen, deze vrouwen hebben (in tegenstelling tot de relletjes op eerdere dagen) een keurige demonstratie gehouden en aangegeven dat hun eis is dat ze in gesprek willen, wat dus precies is wat deze columnist naar eigen zeggen aanmoedigt. Ik denk dat we hier de derde wet van Croughs in werking zien, vrouwen die protesteren voor hun veiligheid zijn mooi en moedig zolang ze het veralgemeniseren naar "mannen". Zodra het zich richt op een minderheidsgroep wordt het ideologisch te ongemakkelijk.
pi_220677527
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Daarbij geldt het wel als argument als het positief is voor de migrant en van een politiek correcte afkomstig is.
Is het een negatieve ervaring van iemand is het 'n=1', 'niet allemaal zijn zo', 'jij vuige racist' en 'tokkie, hep op feesboek gestaan zeker'.

Nog zoiets wat de onvrede alleen maar aanwakkert.
Exact.

De arrogantie zelf denken te weten wat “goed” is en dit “goede” dan ook steeds aan anderen willen opleggen. Want die anderen “begrijpen het niet” of “reageren primitief” of “zaaien haat”.

En ook de arrogantie anderen te vertellen welk gedrag ze moeten vertonen. Demonstreren tegen asielopvang mag niet, maar men moet “in discussie gaan” (waarbij de uitkomst van die discussie natuurlijk vooraf al vaststaat).
  woensdag 29 april 2026 @ 13:08:53 #83
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220677551
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 13:06 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Exact.

De arrogantie zelf denken te weten wat “goed” is en dit “goede” dan ook steeds aan anderen willen opleggen. Want die anderen “begrijpen het niet” of “reageren primitief” of “zaaien haat”.

En ook de arrogantie anderen te vertellen welk gedrag ze moeten vertonen. Demonstreren tegen asielopvang mag niet, maar men moet “in discussie gaan” (waarbij de uitkomst van die discussie natuurlijk vooraf al vaststaat).
Maar demonstreren met hamas mag dan weer wel.
NWS / Hamas en de vele pro-Palestijnse demonstraties
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 29 april 2026 @ 13:17:23 #84
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220677638
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 13:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Maar demonstreren met hamas mag dan weer wel.
NWS / Hamas en de vele pro-Palestijnse demonstraties
Maar verkracht worden mag dan weer niet, want dan wordt meteen aangehaald dat vrouwen gemiddeld links stemmen en dus zelf eigenlijk ook wel een pietsje schuldig zijn aan het geweld wat hen aangedaan is.
  woensdag 29 april 2026 @ 13:21:41 #85
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220677677
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 13:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Maar verkracht worden mag dan weer niet, want dan wordt meteen aangehaald dat vrouwen gemiddeld links stemmen en dus zelf eigenlijk ook wel een pietsje schuldig zijn aan het geweld wat hen aangedaan is.
Verkracht worden is natuurlijk nooit je eigen schuld.

Iets minder naief zijn over het asielbeleid en de kansloze import, mag dan weer wel.
Daarom zijn die 600 Loosdrechtse dames ook de straat op gegaan vorige week. En gelijk weer weggezet als 'fout' zoals je hier kon lezen, door de policor. Want dat is het: opkomen voor je veiligheid is fout enzo. Blijkbaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 12 mei 2026 @ 18:16:38 #86
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220774470
De eerste asielzoekers zijn vandaag aangekomen in Loosdrecht:
twitter



Vanavond vanaf 19u gaat de pret weer beginnen w/
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  dinsdag 12 mei 2026 @ 18:33:52 #87
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220774543
Nou kommop met die fokmeet dan :(



[ Bericht 22% gewijzigd door Tengano op 12-05-2026 18:46:17 ]
pi_220774613
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 13:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Maar verkracht worden mag dan weer niet, want dan wordt meteen aangehaald dat vrouwen gemiddeld links stemmen en dus zelf eigenlijk ook wel een pietsje schuldig zijn aan het geweld wat hen aangedaan is.
Is dat niet zo dan? Al die vrouwen die hebben gestemd voor meer achterlijke cultuur binnenhalen hebben de kans op verkrachting of aanranding voor andere vrouwen vergroot. Keuzes hebben consequenties, dat verandert niet door een keuze te maken die je een goed gevoel geeft en vervolgens mannen die anders hebben gestemd de schuld te geven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 18:48:46 #89
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220774630
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Is dat niet zo dan? Al die vrouwen die hebben gestemd voor meer achterlijke cultuur binnenhalen hebben de kans op verkrachting of aanranding voor andere vrouwen vergroot. Keuzes hebben consequenties, dat verandert niet door een keuze te maken die je een goed gevoel geeft en vervolgens mannen die anders hebben gestemd de schuld te geven.
Mensen kiezen voor getrimde parken en meer verlichting.

Tja, als dat dan niet schijnt te werken…
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 18:59:06 #90
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220774724
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Is dat niet zo dan? Al die vrouwen die hebben gestemd voor meer achterlijke cultuur binnenhalen hebben de kans op verkrachting of aanranding voor andere vrouwen vergroot. Keuzes hebben consequenties, dat verandert niet door een keuze te maken die je een goed gevoel geeft en vervolgens mannen die anders hebben gestemd de schuld te geven.
Ik zag vandaag een reuze "grappige" variant op dit argument bij een filmpje waarbij een Joodse vrouw van achteren aan wordt gevallen door pro-Palliedemonstranten: "Tja, al die Joden stemmen altijd op de Democraten, dus dan krijgen ze dit."
pi_220774795
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Daarbij geldt het wel als argument als het positief is voor de migrant en van een politiek correcte afkomstig is.
Is het een negatieve ervaring van iemand is het 'n=1', 'niet allemaal zijn zo', 'jij vuige racist' en 'tokkie, hep op feesboek gestaan zeker'.

Nog zoiets wat de onvrede alleen maar aanwakkert.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 19:27:57 #92
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220774948
quote:
81s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:16 schreef Regilio_ het volgende:
De eerste asielzoekers zijn vandaag aangekomen in Loosdrecht:[ x ]

Vanavond vanaf 19u gaat de pret weer beginnen w/
Laat die kerels maar weten dat ze niet welkom zijn dat is het enige dat er op zit. De politiek wil immers niet luisteren.
Maar wel graag zonder vuurwerk en dergelijke fratsen. Blijf netjes maar laat horen dat je ze graag kwijt wilt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_220775715
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:59 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik zag vandaag een reuze "grappige" variant op dit argument bij een filmpje waarbij een Joodse vrouw van achteren aan wordt gevallen door pro-Palliedemonstranten: "Tja, al die Joden stemmen altijd op de Democraten, dus dan krijgen ze dit."
Niet vergelijkbaar natuurlijk. Er zijn gewoon teveel en steeds meer vrouwen die met leuke dingetjes bezig zijn bij het stemmen en niet aan ernstige consequenties willen denken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220775787
Zowel in Loosdrecht als in Den Haag is het momenteel erg "gezellig"

twitter


twitter
Zonder wrijving geen glans
pi_220775923
Ik denk dat dit nog veel extremer gaat worden de komende tijd. Je hebt aan de ene kant gemeentes die toch een opvang willen/moeten doordrukken en daarmee, juist doordat ze het steeds heimelijker aanpakken, hun eigen bewoners van zich afkeren. Aan de andere kant heb je de hooliganachtige iq-lozen die dit alles aangrijpen als grond om ver buiten hun eigen woonomgeving met vuurwerk en vernielingen aan de gang te gaan, waarbij zelfs zij ongetwijfeld opmerken dat je goede kans hebt ermee weg te komen.

Shitshow van jewelste, en ook weer iets wat gewoon niet meer opgelost gaat worden met deze lichting politici aan het roer. Zelfs niet als ze nog tien keer "onacceptabel" bazelen.
pi_220775957
twitter


Toch opmerkelijk dat dit soort middelen niet tegen XR worden ingezet.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 21:01:24 #97
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220775965
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik denk dat dit nog veel extremer gaat worden de komende tijd. Je hebt aan de ene kant gemeentes die toch een opvang willen/moeten doordrukken en daarmee, juist doordat ze het steeds heimelijker aanpakken, hun eigen bewoners van zich afkeren. Aan de andere kant heb je de hooliganachtige iq-lozen die dit alles aangrijpen als grond om ver buiten hun eigen woonomgeving met vuurwerk en vernielingen aan de gang te gaan, waarbij zelfs zij ongetwijfeld opmerken dat je goede kans hebt ermee weg te komen.

Shitshow van jewelste, en ook weer iets wat gewoon niet meer opgelost gaat worden met deze lichting politici aan het roer. Zelfs niet als ze nog tien keer "onacceptabel" bazelen.
Zelfde als met voetbalhooligans, keer op keer vuurwerk op het veld en andere debiele acties en keer op keer komen ze er mee weg. Weer een stadionspeaker die roept dat het niet mag of een clubbestuurder die - inderdaad - roept dat het 'onacceptabel' is.

En volgende week gebeurt het gewoon weer.
pi_220776017
twitter


twitter
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 12 mei 2026 @ 21:08:24 #99
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220776083
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik denk dat dit nog veel extremer gaat worden de komende tijd. Je hebt aan de ene kant gemeentes die toch een opvang willen/moeten doordrukken en daarmee, juist doordat ze het steeds heimelijker aanpakken, hun eigen bewoners van zich afkeren. Aan de andere kant heb je de hooliganachtige iq-lozen die dit alles aangrijpen als grond om ver buiten hun eigen woonomgeving met vuurwerk en vernielingen aan de gang te gaan, waarbij zelfs zij ongetwijfeld opmerken dat je goede kans hebt ermee weg te komen.

Shitshow van jewelste, en ook weer iets wat gewoon niet meer opgelost gaat worden met deze lichting politici aan het roer. Zelfs niet als ze nog tien keer "onacceptabel" bazelen.
Uiteindelijk denk ik dat er daadwerkelijk in West-Europa ooit burgeroorlogen of echt massale conflicten gaan uitbreken. Niet volgend jaar en ook niet over 5 jaar, maar extrapoleer de huidige ontwikkelingen eens enkele tientallen jaren in de toekomst en het ziet er echt niet best uit imo.
pi_220776840
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:04 schreef Haags het volgende:
[ x ]

[ x ]
Dit krijg je er van, politici spelen met vuur door de Nederlandse bevolking keer op keer achter te stellen en figuurlijk in de bek te spugen. De jongeren rondom Loosdrecht moeten op zeker 10 jaar op een wachtlijst staan voor een betaalbare huurwoning, daar waar klaplopers uit verre oorden voorrang krijgen.

"Onze eigen nakomelingen moeten een voorrecht krijgen op de vruchten van ons werk." Dat zei Hans Janmaat in 1997 al.

twitter
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')