Ja, je wordt door de VS dus gedwongen mee te doen, of de gevolgen ervan te ervaren. We hebben de VS tientallen jaren als bondgenoot gehad, ik denk dat het duidelijk is dat de huidige regering van de VS geen bondgenoot van de EU is. In elk geval niet in de huidige vorm.quote:Op zondag 12 april 2026 09:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Das america First beleid, daar is daar bewust voor gekozen.
Dat is economisch niet gunstig voor de EU. Die moet daar zelf wat harder aan trekken.
Die kans krijg je door mee te helpen, en je eigen handel recht te trekken.
Niet economisch nee.quote:Op zondag 12 april 2026 09:11 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, je wordt door de VS dus gedwongen mee te doen, of de gevolgen ervan te ervaren. We hebben de VS tientallen jaren als bondgenoot gehad, ik denk dat het duidelijk is dat de huidige regering van de VS geen bondgenoot van de EU is. In elk geval niet in de huidige vorm.
Je ziet dat zo in Trump's dagelijks leven. Hij kiest altijd voor het moreel juiste pad. Hij is praktisch een heilige.quote:Op zondag 12 april 2026 09:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De schurken de het voor het zeggen hebben in de VS en Israël handelen met de intentie de wereld een stukje beter te maken![]()
![]()
.
Heus waar hoor!!!
quote:Op zondag 12 april 2026 08:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De wereld niet zal uiteindelijk niet langer aan zijn ballen laat likken en ze zullen de straat open gaan dwingen, de Zr.Ms. Vlissingen voorop, eens kijken wat er gebeurt.
Ik zeg toch ook niet dat ik de oplossing heb, maar diplomatie van de afgelopen 40 jaar heeft ook niet geholpen om Iran ervan af te brengen.quote:Op zondag 12 april 2026 09:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Daarmee gaat de straat niet open hè.
Eeuhm, jawel? Obama had het e.e.a prima geregeld. Alleen vond Trump dat hij de gemaakte afspraken op moest blazen, want hij zou het allemaal beter weten. We zien nu toe goed hij het allemaal wel niet weet.quote:Op zondag 12 april 2026 09:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat ik de oplossing heb, maar diplomatie van de afgelopen 40 jaar heeft ook niet geholpen om Iran ervan af te brengen.
Ik verwacht dat de VS deze week wel weer gaat knallen en dan is het ook aan andere landen die belang hebben bij het openhouden van de straat om genoeg druk erop te zetten.
Jaaaarenoud filmpje van Wu Qian.quote:
Uit pure kleinzerigheid spelen met de wereldvrede. Iemand anders dan Trump had die deal gemaakt, dús was het een slechte deal.quote:Op zondag 12 april 2026 09:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Eeuhm, jawel? Obama had het e.e.a prima geregeld. Alleen vond Trump dat hij de gemaakte afspraken op moest blazen, want hij zou het allemaal beter weten. We zien nu toe goed hij het allemaal wel niet weet.
En halve politiestaat gerund religieuze extremisten? O nee, dat was de VS.quote:Op zondag 12 april 2026 09:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
China, enig idee wat voor een land dat is toevallig?
mwaw, de tentakels van Iran in terroristische groeperingen, de drang naar vernietiging van israel/het westen en de drang om hiervoor kernwapens te willen is er niet minder om gewordenquote:Op zondag 12 april 2026 09:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Eeuhm, jawel? Obama had het e.e.a prima geregeld. Alleen vond Trump dat hij de gemaakte afspraken op moest blazen, want hij zou het allemaal beter weten. We zien nu toe goed hij het allemaal wel niet weet.
Een land dat niet wordt aangevallen door de VS, want ze hebben kernwapens.quote:Op zondag 12 april 2026 09:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Obama Fordo bedoel je?quote:Op zondag 12 april 2026 09:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een land wiens geduld m.b.t deze kwestie langzaam aan steeds verder aan het opraken is. Het land met de potentie menig Zionistische moeders tranen met tuiten doen huilen.quote:Op zondag 12 april 2026 09:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nou nee want ze zijn gewoon blijven bouwen/ontwikkelen en vanaf 2021? zijn er geen inspecties meer toegestaan.quote:Op zondag 12 april 2026 09:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
I saw the sign...quote:Op zondag 12 april 2026 08:40 schreef Perrin het volgende:
Pakistan dacht echt dat vrede een kans had?
[ x ]
ja, dan wordt alles beter.quote:Op zondag 12 april 2026 09:20 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Een land wiens geduld m.b.t deze kwestie langzaam aan steeds verder aan het opraken is. Het land met de potentie menig Zionistische moeders tranen met tuiten doen huilen.
Heeft iemand je al eens verteld dat die paar (vermoedelijke) mijnen die er ronddrijven niet het probleem zijn?quote:Op zondag 12 april 2026 08:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De wereld niet zal uiteindelijk niet langer aan zijn ballen laat likken en ze zullen de straat open gaan dwingen, de Zr.Ms. Vlissingen voorop, eens kijken wat er gebeurt.
Dit soort wilde fantasieën had zelfs Himmler niet, alhoewel die ook de grootmoefties al aan zijn genocidale zijde had staan natuurlijk.quote:Op zondag 12 april 2026 09:20 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Een land wiens geduld m.b.t deze kwestie langzaam aan steeds verder aan het opraken is. Het land met de potentie menig Zionistische moeders tranen met tuiten doen huilen.
Goed plaatje wel op die sitequote:Op zondag 12 april 2026 09:08 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Dus om fundamentalisten in het oosten te bestrijden, moeten we ons 100% solidair verklaren met fundamentalisten uit het westen, die graag Gods wil en de kruistochten aanroepen tijdens persconferenties over militaire missies?
https://www.theguardian.c(...)ity-iran-war-crusade
Je zal hem ook nooit slecht horen spreken over anderen. Een voorbeeld voor velen!quote:Op zondag 12 april 2026 09:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je ziet dat zo in Trump's dagelijks leven. Hij kiest altijd voor het moreel juiste pad. Hij is praktisch een heilige.
Als je íemand kunt vertrouwen om altijd het juiste, eerlijke pad te kiezen is hij het wel.
dat + het loze dreigement van trump eerder deze weekquote:Op zondag 12 april 2026 09:24 schreef Haags het volgende:
Ik weet niet of het aan die korte "wapenstilstand" lag, maar ik heb gister wel mijn energiecontract voor een veel gunstigere prijs af kunnen sluiten. Dus daarvoor alvast dank!
Dat is dan weer een meevaller.quote:Op zondag 12 april 2026 09:24 schreef Haags het volgende:
Ik weet niet of het aan die korte "wapenstilstand" lag, maar ik heb gister wel mijn energiecontract voor een veel gunstigere prijs kunnen verlengen. Dus daarvoor alvast dank!
Ik dacht ook gelijk doen want je voelt op je klompen weer aan komen dat die malloot besluit met bommen te gaan gooien komende week dus dan zullen de prijzen wel weer rap omhoog gaan.quote:Op zondag 12 april 2026 09:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is dan weer een meevaller.
Zodra ik moet verlengen vraag ik Trump ook even of hij wat successen kan melden. Koop ik dan meteen wat aandelen erbij.quote:Op zondag 12 april 2026 09:24 schreef Haags het volgende:
Ik weet niet of het aan die korte "wapenstilstand" lag, maar ik heb gister wel mijn energiecontract voor een veel gunstigere prijs kunnen verlengen. Dus daarvoor alvast dank!
Ach je hebt 3 maanden de tijd om te besluiten welk contract toch? Ik mocht al bijna een maand verlengen maar ik zag de prijzen in die maand alleen maar oplopen. Tot ik gister keek, en het scheelde echt heel veel met een maand geleden.quote:Op zondag 12 april 2026 09:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zodra ik moet verlengen vraag ik Trump ook even of hij wat successen kan melden. Koop ik dan meteen wat aandelen erbij.
Want de eisen van Iran zijn gewoon redelijk; atoombom mogen maken, van Hezbollah en Hamas afblijven, om er maar een paar te noemen.quote:Op zondag 12 april 2026 09:28 schreef AFA2022 het volgende:
Onderhandelingen zijn bedoeld om mekaar tegemoet te komen met redelijke eisen van beide kanten. Door die 2 clown daarnaartoe te sturen wist je vooraf dat het gedoemd was te mislukken. Ook hier steekt wederom de ongelooflijke incompetentie van de regering Trump de kop op.
De VS en Israel hebben maling aan de wereld en hebben geen enkele intentie voor vrede in het Midden Oosten. Ze willen zoveel mogelijk vernietigen nu de beide heren nog aan de macht zijn.
Iran was voor de oorlog niet zo populair bij de rest van de wereld, maar dat is nu totaal anders.
Iran heeft nu gewoon geen keuze, als de donder een kernbom maken je als land wilt voortbestaan.
Nou op naar de volgende Lego filmpje...
Het is maar zeer de vraag of Trump aan onze kant staat. Zijn acties het afgelopen jaar wijzen daar niet op.quote:Op zondag 12 april 2026 08:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Zo is het.
Goed, er zijn altijd overwegingen die ook financieel of ego gedreven kunnen zijn.
Dat de VS nu Iran aanpakt weet ik ook niet of dat helemaal het goede moment is of perse heel nodig.
Maar belangrijk te beseffen is, ze staan aan onze kant, het is het Westen tegen fundamentalisten.
Het westen moet hier unaniem elkaar steunen.
Want hoe dan ook, minder fundamentalisten is altijd beter. Geen hoog verrijkt unranium is altijd beter.
Geen ballistische raketten voor moslimfundamentalisten is altijd beter.
Met zulke vrienden heb je inderdaad niet echt vijanden nodig.quote:Op zondag 12 april 2026 09:40 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Het is maar zeer de vraag of Trump aan onze kant staat. Zijn acties het afgelopen jaar wijzen daar niet op.
Daarnaast is dit conflict met Iran zo ongelooflijk amateuristisch aangepakt. Waarom is er niet langer door onderhandeld met Iran in Genève? Iran stond er relatief zwak voor (Hamas en Hezbollah hard geraakt en Assad uitgeschakeld) en was naar verluidt bereid grote concessies te doen.
Daarnaast heeft Trump geen enkele bondgenoot geraadpleegd vóór hij met de oorlog begon. En blijkt nu dat hij mee wilde delen in de tol die Iran gaat heffen op de straat van Hormuz.
Als Trump dit als een vijandige actie tegen zijn bondgenoten had bedoeld, had hij het precies zo gedaan. Ik zie dus niet in waarom we de verraderlijke VS hierin moeten steunen.
Die eisen hadden nooit op tafel gelegen als de VS dit niet zo enorm dom hadden aangepakt. Dit (en de komende economische crisis) is voor de volle 100% te wijten aan Trump en dus aan de Amerikaanse burgers. We kunnen alleen maar hopen dat ze er zelf ook hard door geraakt worden.quote:Op zondag 12 april 2026 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Want de eisen van Iran zijn gewoon redelijk; atoombom mogen maken, van Hezbollah en Hamas afblijven, om er maar een paar te noemen.
De manier waarop de VS begonnen is, kan ik ook niet handig vinden, neemt niet weg dat Iran een tikkende tijdbom is met religekkies aan de macht, dat wordt hier door deze en gene hier nogal eens vergeten.quote:Op zondag 12 april 2026 09:43 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Die eisen hadden nooit op tafel gelegen als de VS dit niet zo enorm dom hadden aangepakt. Dit (en de komende economische crisis) is voor de volle 100% te wijten aan Trump en dus aan de Amerikaanse burgers. We kunnen alleen maar hopen dat ze er zelf ook hard door geraakt worden.
Iran weet ook wel dat als ze Israël ooit met een atoombom aangevallen zouden hebben dat ze zowel door Israël als de VS helemaal platgegooid waren.quote:Op zondag 12 april 2026 09:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
De manier waarop de VS begonnen is, kan ik ook niet handig vinden, neemt niet weg dat Iran een tikkende tijdbom is met religekkies aan de macht, dat wordt hier door deze en gene hier nogal eens vergeten.
Ik heb het idee dat je religieuze krankzinnigheid enigszins een beetje onderschat, dit is een doodscultus waar men zwakbegaafde jonge mannen 72 kutjes belooft als ze andere mensen vermoorden.quote:Op zondag 12 april 2026 09:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Iran weet ook wel dat als ze Israël ooit met een atoombom aangevallen zouden hebben dat ze zowel door Israël als de VS helemaal platgegooid waren.
Je mag toch hopen dat de gemiddelde burger die dwang weet te weerstaan.quote:Op zondag 12 april 2026 08:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
De vraag is niet alleen wat de 'gemiddelde burger' moet voelen of zeggen,
Ik denk dat je het een beetje overschat. Dat ze religieus zijn betekent niet dat ze een doodswens hebben.quote:Op zondag 12 april 2026 09:50 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je religieuze krankzinnigheid enigszins een beetje onderschat, dit is een doodscultus waar men zwakbegaafde jonge mannen 72 kutjes belooft als ze andere mensen vermoorden.
Voel je dwang?quote:Op zondag 12 april 2026 09:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je mag toch hopen dat de gemiddelde burger die dwang weet te weerstaan.
ik hoor al decenia lang dat Iran 2 weken van een kernbom verwijderd is, dus die vlieger gaat niet op. Elke land daar gebruikt/misbruikt zijn proxies.quote:Op zondag 12 april 2026 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Want de eisen van Iran zijn gewoon redelijk; atoombom mogen maken, van Hezbollah en Hamas afblijven, om er maar een paar te noemen.
Waarheid is lastig. Beter benoem je iedereen met kritische gedachtes gewoon racist, conservatief, xenofoob, troll, MAGA.quote:Op zondag 12 april 2026 07:24 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom viel jij niet over de opmerking van Sherlock dan?
Onze lokale Peter Thiel is niet gelovig volgens mijquote:Op zondag 12 april 2026 01:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, dat is hetzelfde als vragen of jij een moslim bent of Howard een jood. Je krijgt toch geen antwoord.
Jij hebt het over 'moet voelen en zeggen'. Ik reageer op de tekst en niet op mijn gevoelens.quote:
Netanyahu wil niet dat de VS stopt met oorlog voeren en wil ook geen concessies doen.quote:Op zondag 12 april 2026 02:44 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Aljazeera.com
[..]
cnn.com
Zoek de verschillen. En ik mis de derde partij in de onderhandelingen in dit conflict. Waar blijft Netanyahu?
Je vergeet natuurlijk nog antisemiet, naieve progressieven, Islam lovers, bomenknuffelaars, woke paarharige lgbhtq queers.quote:Op zondag 12 april 2026 09:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Waarheid is lastig. Beter benoem je iedereen met kritische gedachtes gewoon racist, conservatief, xenofoob, troll, MAGA.
Dat zal ze pas overtuigen dat ze 'fout' bezig zijn.
De meeste Marokkanen zijn wel moslim lijkt me (al zal de striktheid wel per geslacht verschillen).quote:Op zondag 12 april 2026 01:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, dat is hetzelfde als vragen of jij een moslim bent of Howard een jood. Je krijgt toch geen antwoord.
Ik reageer op deze post van bianconeri.quote:Op zondag 12 april 2026 10:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Jij hebt het over 'moet voelen en zeggen'. Ik reageer op de tekst en niet op mijn gevoelens.
quote:Op zondag 12 april 2026 08:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou ja goed, wat moet de gemiddelde burger dan doen?
Mensen spreken in elk geval hun afkeur nog uit.
Sommige figuren hier steunen de genocide en andere misdaden openlijk.
Dat vind ik toch wat erger.
Daar gaan we weer. Gewoon mensen proberen in een hokje te stoppen omdat ze toevallig een andere mening hebben.quote:Op zondag 12 april 2026 10:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Van de erg simplistische zwart wit wereld van onze conservatieve users laat je weer een mooie inkijk zien.![]()
Inderdaad. Die Vance bakt er niks van.quote:Op zondag 12 april 2026 09:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
zou ook gek zijn als er een deal zou zijn bij de eerste onderhandelingen. Dit gaat weken duren. (of langer).
Maar zo lang is de concentratiespanne van het oranje baasje niet. En dat is het probleemquote:Op zondag 12 april 2026 09:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
zou ook gek zijn als er een deal zou zijn bij de eerste onderhandelingen. Dit gaat weken duren. (of langer).
Is deze constante stroom aan xenofobe drek nu echt nodig? Voel je je daar stoerder door, door in superlatieven te spreken?quote:Op zondag 12 april 2026 09:50 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je religieuze krankzinnigheid enigszins een beetje onderschat, dit is een doodscultus waar men zwakbegaafde jonge mannen 72 kutjes belooft als ze andere mensen vermoorden.
Zal China leuk vinden. Zou mij niet verbazen als ze dan weer terughoudend gaan zijn met de aardmetalenquote:Op zondag 12 april 2026 10:39 schreef Perrin het volgende:
Het volgende plan is een Amerikaanse tegen-blokkade van Hormuz. Dat zal ze leren.
Een atoombom mogen maken is een redelijke eis in deze wereld, de steun aan Hezbollah en Hamas moeten ze stoppen.quote:Op zondag 12 april 2026 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Tuurlijk mogen ze dat. Dat mogen wij ook aan Oekraïne en dat is van hetzelfde laken een pak.quote:Op zondag 12 april 2026 09:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een land dat niet wordt aangevallen door de VS, want ze hebben kernwapens.
Ze mogen zeggen wat ze willen en veilig wapens en luchtafweer leveren aan Iran.
Leuk verhaal voor sommige situaties, sure.quote:Op zondag 12 april 2026 08:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is altijd zo. Je kunt ook afwachten tot de bom valt en dan zeggen: tja je kunt moeilijk een souverein land invallen.
Beetje hetzelfde als de hele wereld welkom heten in je land en dan verontwaardigd zijn dat homos worden belaagd en vrouwen verkracht.
Om je eigen hachje te redden en behouden moet je nu eenmaal grommen naar de wereld.
Toon je je die liberale, open mens die nooit gromt en je kop en die van je kinderen gaan er af.
Waren homo's welkom meer dan vijftig jaar geleden? Zo ja, waarom had elk homocafe een gesloten deur tegen pottenkijkers?quote:Op zondag 12 april 2026 08:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is altijd zo. Je kunt ook afwachten tot de bom valt en dan zeggen: tja je kunt moeilijk een souverein land invallen.
Beetje hetzelfde als de hele wereld welkom heten in je land en dan verontwaardigd zijn dat homos worden belaagd en vrouwen verkracht.
Om je eigen hachje te redden en behouden moet je nu eenmaal grommen naar de wereld.
Toon je je die liberale, open mens die nooit gromt en je kop en die van je kinderen gaan er af.
https://www.wsj.com/world(...)le-strategy-333bcc1equote:Iran has emerged from five weeks of punishing U.S. and Israeli bombing with most of the tools it needs to make a nuclear bomb intact, officials and experts say, giving its negotiators another lever for pressing Washington to make concessions.
While Iran has gained a powerful new point of economic leverage through its control of the Strait of Hormuz, the U.S. and Israel have long been focused on preventing Tehran from obtaining a nuclear weapon. U.S. Vice President JD Vance said Sunday in Islamabad that talks between the two sides broke down after Iran refused to commit to not seeking nuclear weapons in the future.
Thwarting Iran’s nuclear ambitions was one of Washington’s top reasons for going to war.
U.S. and Israeli strikes destroyed labs and research facilities that they say Iran used for its nuclear weapons-related work. They also further damaged its enrichment program, taking out a site for making yellowcake—the raw material that can be turned into enriched uranium.
But Iran still likely has centrifuges and a site deep underground where it may be able to enrich uranium, experts say. Crucially, it held on to its stockpile of nearly 1,000 pounds of near weapons-grade uranium—half of it buried in caskets in a tunnel deep under its Isfahan nuclear site, according to the U.N. atomic agency.
“Iran is not going to trade those away easily. Its demands are going to be higher than they were” during talks in February for surrendering the material, said Eric Brewer, a former White House official who worked on Iran during Trump’s first administration.
White House press secretary Karoline Leavitt said Wednesday that Iran had indicated it was prepared to surrender its enriched uranium and that getting Tehran to do so was a priority for the U.S. She said ending uranium enrichment in Iran was a “red line” that Trump wasn’t going to back down from.
Much of the damage that has been done to Iran’s nuclear program occurred during the 12-day war last year. The U.S. dropped its Massive Ordnance Penetrator bombs on two uranium enrichment sites—Fordow and Natanz—and destroyed nuclear-related buildings at Isfahan with Tomahawk missiles.
During the recent five weeks of fighting, the U.S. focused on striking Iran’s missile stockpiles and launchers and other conventional military assets, which they said threatened to make it too costly to attack Iran’s nuclear program in the future. Israel, meanwhile, went after the nuclear program.
Israeli officials say they struck a range of sites where they believe that Iranian nuclear-weapons work was going on, including labs, a university, a facility outside Tehran and a building at the Parchin military site where Iran was conducting high-explosives tests. They also targeted Iranian nuclear scientists—as they did in last year’s war—although they haven’t said who or how many.
Nighttime view of Tehran with a large plume of smoke rising in the distance from a US-Israeli strike.
Smoke rising from the site of a strike on Tehran earlier this week. Atta Kenare/AFP/Getty Images
Yet, Iran likely still has most of what it would need to build a bomb, including centrifuges and its stockpiles of enriched uranium. The tunnels at Isfahan are also thought to house an enrichment site that Iran declared last June but that has never been inspected. The International Atomic Energy Agency says the site may not be operational. Iran also has a highly fortified tunnel complex in the so-called Pickaxe Mountain, near the Natanz facility, where it could potentially do nuclear work out of reach of even the most powerful U.S. weapons.
President Trump weighed a military operation to seize Iran’s stockpile of enriched uranium, The Wall Street Journal has reported. But the operation would have been complex and dangerous, potentially extending the timeline of the war.
Iran has previously refused to give up its uranium enrichment program. Iran claims its nuclear activities are for peaceful purposes. White House special envoy Steve Witkoff has said Tehran can demonstrate that by ending its domestic enrichment and accepting delivery of enriched uranium from abroad. Trump again in recent days demanded Iran accept zero enrichment.
The U.S.-Iran negotiations in February failed to reach an agreement on enrichment. Tehran offered to dilute the 60% highly enriched uranium to at most a 20% level, according to people involved in the talks. While it takes around a week to enrich 60% material to weapons grade, it takes a few weeks to enrich 20% to that level. Under the 2015 nuclear deal, Iran’s enriched uranium stockpile was capped at 3.67% for 15 years.
The key uncertainty about the attacks on Iran’s nuclear program since Feb. 28 is the extent of damage done to Iran’s ability to build a nuclear warhead. It takes experienced scientists to safely mold volatile fissile material into uranium metal for a warhead and to build in other crucial components.
Experts are almost certain that Iran has never built a warhead. It would be difficult for Iran to do it now without being detected, given the deep intelligence penetration Israel and the U.S. have gained over Iran’s nuclear work.
The biggest uncertainty is how much damage Israel has done to Iran’s ability to weaponize its nuclear program, but it may have been significant, said David Albright, a former weapons inspector who closely follows Iran’s nuclear program as the president of the Institute for Institute for Science and International Security.
If that is the case, it would weaken Iran’s leverage.
“On the weaponization side, the damage appears to be like punching holes, creating bottlenecks in the multitiered, lengthy process of making the nuclear weapons itself,” Albright said. “The damage appears to be significant.”
Ze weten wel meer, maar in een regering die met gemak z'n eigen bevolking afslacht omdat ze geen hoofddoekje opdoen, heb ik niet zoveel vertrouwen.quote:Op zondag 12 april 2026 09:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Iran weet ook wel dat als ze Israël ooit met een atoombom aangevallen zouden hebben dat ze zowel door Israël als de VS helemaal platgegooid waren.
De homo-emancipatie heeft hier natuurlijk wel flink geleden onder de islam en de gendergekte maar we gooien ze (nog) niet van hoge flats af.quote:Op zondag 12 april 2026 11:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Waren homo's welkom meer dan vijftig jaar geleden? Zo ja, waarom had elk homocafe een gesloten deur tegen pottenkijkers?
We hebben het hier over mensen die probleemloos tienduizenden van hun eigen burgers afmaken, terreurgroeperingen aansturen waarin het martelaarschap breed omarmd wordt, eigen burgers als menselijk schild gebruiken en in het verleden al eens minderjarigen hebben ingezet voor het ontruimen van mijnenvelden met een ketting en slot om hun nek zodat als zij om het leven zouden komen het hiernamaals in konden.quote:Op zondag 12 april 2026 09:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik denk dat je het een beetje overschat. Dat ze religieus zijn betekent niet dat ze een doodswens hebben.
De pijnlijke realiteit is ook dat het Iraanse regime meer dan bereid zou zijn om vele miljoenen van hun eigen burgers daarvoor op te offeren, als men maar een paar kernbommen op Israël kan gooien. En het mag ook duidelijk zijn dat er veel minder voor nodig is om Israël te vernietigen dan Iran.quote:Op zondag 12 april 2026 11:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze weten wel meer, maar in een regering die met gemak z'n eigen bevolking afslacht omdat ze geen hoofddoekje opdoen, heb ik niet zoveel vertrouwen.
Ik begeef mij niet zo in die wereld, dat ik dat weet.quote:Op zondag 12 april 2026 11:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Waren homo's welkom meer dan vijftig jaar geleden? Zo ja, waarom had elk homocafe een gesloten deur tegen pottenkijkers?
Ja. Waarom heb je niks met die wereld?quote:Op zondag 12 april 2026 11:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik begeef mij niet zo in die wereld, dat ik dat weet.
Hij wel zeker ?
Why not both?quote:Op zondag 12 april 2026 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En het mag ook duidelijk zijn dat er veel minder voor nodig is om Israël te vernietigen dan Iran.
Dat boeit ze niets. Volgens de apocalyptische fantasietjes van dit regime gaan ze dan naar het paradijs.quote:Op zondag 12 april 2026 09:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja waarom wel?quote:Op zondag 12 april 2026 12:00 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ja. Waarom heb je niks met die wereld?
Pakistan zag vooral een enorme PR kans.quote:Op zondag 12 april 2026 08:40 schreef Perrin het volgende:
Pakistan dacht echt dat vrede een kans had?
[ x ]
Gek dat pottenrammers vijftig jaar geleden al bestonden.quote:Op zondag 12 april 2026 11:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De homo-emancipatie heeft hier natuurlijk wel flink geleden onder de islam en de gendergekte maar we gooien ze (nog) niet van hoge flats af.
Benieuwd wat ze met de nieuwe plaatsvervanger van God op Aarde doen in Iran nu blijkt dat hij op mannen valt.
Je begon zelf over homoseksuelenquote:
quote:Op zondag 12 april 2026 08:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou NL was het eerste land met homohuwelijk, en liep voorop met de acceptatie wat idd 50 jaar geleden anders was.quote:Op zondag 12 april 2026 12:03 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Gek dat pottenrammers vijftig jaar geleden al bestonden.
Toch wel interessant om te benoemen dat Anthonie Kort voormalig dominee van een kerk aan Krimpen aan de Ijssel mag oproepen tot het verbannen van homoseksuelen in zijn gemeente en niet wordt vervolgd onder het mom van "geloof"
Die mensen schelen dan ook niet zo heel erg veel van achterlijke islamieten.quote:Op zondag 12 april 2026 12:03 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Toch wel interessant om te benoemen dat Anthonie Kort voormalig dominee van een kerk aan Krimpen aan de Ijssel mag oproepen tot het verbannen van homoseksuelen in zijn gemeente en niet wordt vervolgd onder het mom van "geloof"
Moslims haten zover ik weet geen homo's. Wat ik wel weet is dat rechtse partijen zoals Wilders die bevriend is met Orban die graag homoseksuelen onderdrukt niks hebben met deze rechtenquote:Op zondag 12 april 2026 12:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou NL was het eerste land met homohuwelijk, en liep voorop met de acceptatie wat idd 50 jaar geleden anders was.
En dan is alles is kannen en kruiken en dan neemt NL mensen in die een teringhekel aan homos (lees: moslims e.a.) uit goodwill.
Ze zijn wel de dominante minderheid. Hij is er niet voor vervolgd en homofoob (geweld) is in de Bijbelbelt meer regel dan uitzondering.quote:Op zondag 12 april 2026 12:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die mensen schelen dan ook niet zo heel erg veel van achterlijke islamieten.
Sommige strenge Christelijke gelevigen zijn ook boos op mensen die seks hebben voor het huwelijk, vloeken op zondag werken of iets kopen een tv of computer hebben etc.quote:Op zondag 12 april 2026 12:03 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Oké rest van Fok die wel eens op straat komen, kom er maar in:quote:Op zondag 12 april 2026 12:09 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Moslims haten zover ik weet geen homo's. Wat ik wel weet is dat rechtse partijen zoals Wilders die bevriend is met Orban die graag homoseksuelen onderdrukt niks hebben met deze rechten
De homofobe berichten die Rob Jetten krijgt en homofobe reacties als het over hem gaat komen niet van moslims
Ja ik zie nu pas op wie ik zonet reageerde.quote:Op zondag 12 april 2026 12:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oké rest van Fok die wel eens op straat komen, kom er maar in:
Noord Afrikanen hebben een terunghekel aan joden en openbare homos. Al zijn het zelf flikkers.
Bekijk het van de positieve kant: de huidge prijzen lijken over een jaar heel goedkoop.quote:Op zondag 12 april 2026 12:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Ehhhh kan het over de oorlog gaan aub?
Het valt me op dat in de supermarkt de prijzen aan het stijgen zijn. Ineens is alles weer 5 a 10 cent duurder.
Correct.quote:Op zondag 12 april 2026 12:01 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat boeit ze niets. Volgens de apocalyptische fantasietjes van dit regime gaan ze dan naar het paradijs.
Ondertussen in de VS: https://www.theguardian.c(...)ity-iran-war-crusadequote:Op zondag 12 april 2026 12:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Maar in door sommigen in het Westen wordt dit tegenwoordig nog als iets positiefs gezien ook. Zo was er afgelopen week op MSNBC een presentatrice waar min of meer werd bewierookt dat in Iran men tenminste een sterk geloof in iets heeft waar ze bereid voor zijn te sterven.
En dan ook nog 'You could disagree with Iran and what their point of view is'. Nee, dat is geen kwestie van 'zou kunnen' maar een moreel kompas hebben. Elk weldenkend mens zou het stellig en uitgesproken oneens moeten zijn met dat regime.
[ twitter ]
Dit is een beetje het niveau, "Hij was dan wel een dictator en een massamoordenaar maar hij heeft ons toch ook maar mooi snelwegen en Fanta frisdrank gegeven"quote:Op zondag 12 april 2026 12:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Maar in door sommigen in het Westen wordt dit tegenwoordig nog als iets positiefs gezien ook. Zo was er afgelopen week op MSNBC een presentatrice waar min of meer werd bewierookt dat in Iran men tenminste een sterk geloof in iets heeft waar ze bereid voor zijn te sterven.
En dan ook nog 'You could disagree with Iran and what their point of view is'. Nee, dat is geen kwestie van 'zou kunnen' maar een moreel kompas hebben. Elk weldenkend mens zou het stellig en uitgesproken oneens moeten zijn met dat regime.
[ twitter ]
Die denken dat als je maar lang genoeg aan de leuter van die zwakzinnige oranje droeftoeter blijft lurken, hij vanzelf goud in je guitige mondje spuit.quote:Op zondag 12 april 2026 12:18 schreef mcmlxiv het volgende:
Onze magaatjes begrijpen nog steeds niet zo goed dat het achterlijke amateurisme van hun oranje demente godheid het grootste probleem is lees ik.
Best sneu dat de narcistische debiel Iran alleen maar sterker heeft gemaakt, de Iraanse bevolking nog verder de drek in geduwd, arme mensen over de hele wereld nog een stuk armer en uiteindelijk extremisme en terrorisme een boost heeft gegeven.
Maar he! Alles voor extreemrechtse symboolpolitiek, zoals altijd eigenlijk.
Ja. En elk weldenkend mens zou het stellig en uitgesproken oneens moeten zijn met Trump zijn genocide dreiging.quote:Op zondag 12 april 2026 12:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
[ twitter ]
Oh ja? Wie was het eens met de dreigingen van Trump dan?quote:Op zondag 12 april 2026 12:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja. En elk weldenkend mens zou het stellig en uitgesproken oneens moeten zijn met Trump zijn genocide dreiging.
Valt helaas ook tegen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |