abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 april 2026 @ 08:45:00 #176
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220560514
Een kernwapen bezitten is ogenschijnlijk het enige dat de VS ervan kan weerhouden om je aan te vallen, dus niet heel gek dat Iran dat nastreeft.

Bedankt, Trump. Pannenkoek.
Huilen dan.
  zondag 12 april 2026 @ 08:46:38 #177
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220560524
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 08:42 schreef Toefjes het volgende:
Ik had meer verwacht van deze door de wol geverfde, ervaren topdiplomaten van Amerika.

Status quo blijft dus nog even. Straat blijft dicht. De wereld economie wordt ontwricht én Iran plaatst een frontale aanval op de petrodollar, dus op de economie van Amerika.

Ik denk dat dit uiteindelijk toch zal gaan leiden tot een aanval met kernwapens.
Als de VS dat doet, zijn ze echt uber slecht. Niemand zal ze dan meer vertrouwen. Dan wordt Iran een soort martelaar.

Denk eerder dat ze iets anders gaan verzinnen om die straat toch open te krijgen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220560526
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 08:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Zo is het.

Goed, er zijn altijd overwegingen die ook financieel of ego gedreven kunnen zijn.
Dat de VS nu Iran aanpakt weet ik ook niet of dat helemaal het goede moment is of perse heel nodig.
Maar belangrijk te beseffen is, ze staan aan onze kant, het is het Westen tegen fundamentalisten.
Het westen moet hier unaniem elkaar steunen.
Want hoe dan ook, minder fundamentalisten is altijd beter. Geen hoog verrijkt unranium is altijd beter.
Geen ballistische raketten voor moslimfundamentalisten is altijd beter.
Ik ben meer van de diplomatieke weg, tenzij met harde feiten wordt aangetoond dat dit echt niet kan. En met Iran is dat niet gebeurd, de zogenaamde feiten zijn bij elkaar geluld door Trump en zijn clan. Maargoed, als je maar lang genoeg de meest stompzinnige onzin lult ga je het vanzelf geloven.
  zondag 12 april 2026 @ 08:47:09 #179
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220560528
quote:
Ik had meer verwacht van deze door de wol geverfde, ervaren topdiplomaten van Amerika.

Status quo blijft dus nog even. Straat blijft dicht. De wereld economie wordt ontwricht én Iran plaatst een frontale aanval op de petrodollar, dus op de economie van Amerika.

Ik denk dat dit uiteindelijk toch zal gaan leiden tot een aanval met kernwapens.
Als je dan toch de wereldeconomie ontwricht dan moet je het inderdaad meteen goed doen.

Goed verhaal ook: we moesten met kernwapens gooien om te voorkomen dat er met kernwapens gegooid ging worden. Geheel in Trumpiaanse stijl.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220560539
quote:

De wereld niet zal uiteindelijk niet langer aan zijn ballen laat likken en ze zullen de straat open gaan dwingen, de Zr.Ms. Vlissingen voorop, eens kijken wat er gebeurt.
pi_220560540
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 08:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Als de VS dat doet, zijn ze echt uber slecht. Niemand zal ze dan meer vertrouwen. Dan wordt Iran een soort martelaar.

Denk eerder dat ze iets anders gaan verzinnen om die straat toch open te krijgen.
Als Biden of iemand anders president was geweest met een verstandige en ervaren entourage was ik het met je eens geweest.

Ik hoop van harte dat je gelijk hebt trouwens.
  zondag 12 april 2026 @ 08:50:00 #182
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220560541
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2026 08:45 schreef Isdatzo het volgende:
Een kernwapen bezitten is ogenschijnlijk het enige dat de VS ervan kan weerhouden om je aan te vallen, dus niet heel gek dat Iran dat nastreeft.

Bedankt, Trump. Pannenkoek.
Dat streven ze natuurlijk al heel lang na en een belangrijke reden dat ze aangevallen werden/worden.
pi_220560550
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 08:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ze moest antwoorden op een acute dreiging, is er nu een atoombom? Nee.

Maar Iran heeft bewezen uranium tot 60% verkijkt, voor kernenergie is 8-10% nodig en de centrifuges stage 6 staan er ook.
Dat betekend kernwapen ready.
Je kunt dan in enkele weken door verrijken en een wapen afschieten.
Dat en de agressieve politiek en de dreiging voor Israël is natuurlijk ook gigantisch.
Israël snap ik ook wel, dit was de enige manier om voortbestaan in de toekomst mogelijk te maken.
Dan is ‘t toch niet raar je twijfels te hebben bij de intel? De intel sprak niet over een imminent threat (oftewel, de doelen hadden ook meer specifiek gekozen kunnen worden). VS had ook intel dat Iran zou reageren door de straat van Hormuz te sluiten en de landen om hen heen aan te vallen, is ook genegeerd.

Ik geloof direct dat de VS en Israël hele goede intel hebben, maar wat ons verteld wordt is wisselvallig en ingegeven door politiek.
pi_220560552
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 08:49 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De wereld niet zal uiteindelijk niet langer aan zijn ballen laat likken en ze zullen de straat open gaan dwingen, de Zr.Ms. Vlissingen voorop, eens kijken wat er gebeurt.
Die straat gaat uiteindelijk wel open ja, maar tegen welke kosten? Dat loopt in de vele miljarden wereldwijd.
Bovendien was de straat gewoon open tegen geen kosten.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220560561
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 08:49 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Als Biden of iemand anders president was geweest met een verstandige en ervaren entourage was ik het met je eens geweest.

Biden was tijdens zijn presidentschap al volledig mentaal en fysiek afgetakeld, dat lijkt me ook niet geheel wenselijk.
pi_220560571
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 08:52 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dan is ‘t toch niet raar je twijfels te hebben bij de intel? De intel sprak niet over een imminent threat (oftewel, de doelen hadden ook meer specifiek gekozen kunnen worden). VS had ook intel dat Iran zou reageren door de straat van Hormuz te sluiten en de landen om hen heen aan te vallen, is ook genegeerd.

Ik geloof direct dat de VS en Israël hele goede intel hebben, maar wat ons verteld wordt is wisselvallig en ingegeven door politiek.
quote:
Mr. Netanyahu and his team outlined conditions they portrayed as pointing to near-certain victory: Iran’s ballistic missile program could be destroyed in a few weeks. The regime would be so weakened that it could not choke off the Strait of Hormuz, and the likelihood that Iran would land blows against U.S. interests in neighboring countries was assessed as minimal.

Besides, Mossad’s intelligence indicated that street protests inside Iran would begin again and — with the impetus of the Israeli spy agency helping to foment riots and rebellion — an intense bombing campaign could foster the conditions for the Iranian opposition to overthrow the regime. The Israelis also raised the prospect of Iranian Kurdish fighters crossing the border from Iraq to open a ground front in the northwest, further stretching the regime’s forces and accelerating its collapse.
Puike intel. _O_. :')
vosss is de naam,
pi_220560576
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2026 08:52 schreef vosss het volgende:

[..]
Die straat gaat uiteindelijk wel open ja, maar tegen welke kosten? Dat loopt in de vele miljarden wereldwijd.
Bovendien was de straat gewoon open tegen geen kosten.
Uiteindelijk waren de kosten natuurlijk een kernwapen voor Iran geweest.

Beetje hetzelfde als handgranaten op een peuterspeelzaal uitdelen en maar hopen dat het goed komt.
pi_220560580
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2026 07:45 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik zal je vertellen hoe het gaat geschieden.

Die totale gek van een Netanyahu dwarsboomt alles, de VS dropt nog wat bommen en vertrekt vervolgens na nog een ronde onderhandelen. De straat gaat uiteindelijk open met God weet hoeveel economische schade wereldwijd en Iran gaat als de sodemieter kernwapens ontwikkelen.

Dat gaat het worden en hoe en in welke wereld is dat beter dan het anderhalve maand geleden was??

Die straat was open en Iran zou binnen 2 weken kernwapens hebben. Net zoals ze dat volgens Netanyahu de afgelopen 30 jaar al binnen 2 weken zouden hebben.

Iran gaat die ambitie nu op zeker niet laten varen.
Ik vind je nog aardig optimistisch over die straat van Hormuz. Die gaat niet meer open tenzij het omgedoopt wordt naar "schrödinger's Strait"
pi_220560581
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 08:52 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Ja dat klopt.
Ik ga er vanuit dat de intentie voor de westerse wereld goed is, dat moet je niet uit het oog verliezen.
Vakman pur sang
  zondag 12 april 2026 @ 08:59:23 #190
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220560585
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 08:50 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat streven ze natuurlijk al heel lang na en een belangrijke reden dat ze aangevallen werden/worden.
En zullen ze, en andere schurkenstaten op deze wereld, na de Amerikaanse 'excursie' meer of minder gemotiveerd zijn om daar werk van te maken?
Huilen dan.
pi_220560589
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 08:49 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hegseth wil hem gooien. No doubt. Knettergek die vent.

quote:
General Caine was sober, laying out the risks and what the campaign would mean for munitions depletion. He offered no opinion; his position was that if Mr. Trump ordered the operation, the military would execute.
En van die knaker hoeven we alvast ook geen tegenspraak te verwachten.
vosss is de naam,
pi_220560592
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 08:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dat klopt.
Ik ga er vanuit dat de intentie voor de westerse wereld goed is, dat moet je niet uit het oog verliezen.
Ik ook, maar Trump maakt het niet makkelijk met de manier waarop hij ons de oorlog in probeert te rommelen. Of het idee van de JV waarin de VS samen met Iran tol wil heffen. Dat voelt meer als de beste intentie voor de VS, niet het hele westen.
  zondag 12 april 2026 @ 09:03:20 #193
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220560602
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2026 08:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En zullen ze, en andere schurkenstaten op deze wereld, na de Amerikaanse 'excursie' meer of minder gemotiveerd zijn om daar werk van te maken?
Denk dat het helemaal niets uitmaakt, enige wat je kan doen is zoveel mogelijk van de faciliteiten daarvoor vernietigen zodat het weer wat langer duurt voor ze weer zover zijn.
  zondag 12 april 2026 @ 09:03:48 #194
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220560603
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 08:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dat klopt.
Hahahahaha :')

Kinderlijk naïef.
Huilen dan.
  zondag 12 april 2026 @ 09:07:47 #195
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220560621
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2026 09:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hahahahaha :')

Kinderlijk naïef.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220560622
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 09:00 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik ook, maar Trump maakt het niet makkelijk met de manier waarop hij ons de oorlog in probeert te rommelen. Of het idee van de JV waarin de VS samen met Iran tol wil heffen. Dat voelt meer als de beste intentie voor de VS, niet het hele westen.
Das america First beleid, daar is daar bewust voor gekozen.
Dat is economisch niet gunstig voor de EU. Die moet daar zelf wat harder aan trekken.
Die kans krijg je door mee te helpen, en je eigen handel recht te trekken.
Vakman pur sang
  zondag 12 april 2026 @ 09:08:20 #197
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_220560625
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 08:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Zo is het.

Goed, er zijn altijd overwegingen die ook financieel of ego gedreven kunnen zijn.
Dat de VS nu Iran aanpakt weet ik ook niet of dat helemaal het goede moment is of perse heel nodig.
Maar belangrijk te beseffen is, ze staan aan onze kant, het is het Westen tegen fundamentalisten.
Het westen moet hier unaniem elkaar steunen.
Want hoe dan ook, minder fundamentalisten is altijd beter. Geen hoog verrijkt unranium is altijd beter.
Geen ballistische raketten voor moslimfundamentalisten is altijd beter.
Dus om fundamentalisten in het oosten te bestrijden, moeten we ons 100% solidair verklaren met fundamentalisten uit het westen, die graag Gods wil en de kruistochten aanroepen tijdens persconferenties over militaire missies?

https://www.theguardian.c(...)ity-iran-war-crusade
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  zondag 12 april 2026 @ 09:08:49 #198
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220560626
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 09:03 schreef Tarado het volgende:

[..]
Denk dat het helemaal niets uitmaakt, enige wat je kan doen is zoveel mogelijk van de faciliteiten daarvoor vernietigen zodat het weer wat langer duurt voor ze weer zover zijn.
Daarmee gaat de straat niet open hè.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220560630
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 09:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Daarmee gaat de straat niet open hè.
Tot wortelkop er zich mee ging bemoeien was die straat altijd open :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 12 april 2026 @ 09:10:27 #200
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220560631
quote:
17s.gif Op zondag 12 april 2026 09:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
De schurken de het voor het zeggen hebben in de VS en Israël handelen met de intentie de wereld een stukje beter te maken O+ O+ O+ .

Heus waar hoor!!!
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')