abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220538545
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 07:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Het feit dat Rutte, gevraagd naar inhoudelijk commentaar, niet veel verder kwam dan "Open en eerlijk" spreekt boekdelen.
Dat is geen prettige meeting geweest.
Als Trump zou hebben lopen tieren kun je dat 'open' noemen. En misschien eerlijk vanuit zijn beleving.

Geestelijke armoede anno 2026
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 08:45:19 #102
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220538739
Dus we hebben een land dat dreigt met genocide en wat denkt het Vaticaan naar de hand te kunnen zetten. Zulke gekken moet je echt zo snel mogelijk zien te lozen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 9 april 2026 @ 08:48:50 #103
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220538748
quote:
86s.gif Op donderdag 9 april 2026 04:07 schreef Kijkertje het volgende:
Tenenkrommend weer ....

Video

[ afbeelding ]

Video

[ afbeelding ]

:r

Trump's post na de ontmoeting met Rutte:

[ afbeelding ]
Echt vreselijk gênant om aan te horen...maar ik weet ook zeker dat Rutte straks drie boeken gaat schrijven over alle piepgaatjes waar hij zich door heeft moeten wurmen om Orange Baby niet teveel kapot te laten slaan...wat een vreselijke baan heeft hij momenteel _O-
pi_220538756
Slap verhaal van minister Karremans bij Goedmorgen NL. Hij herhaalt meermaals dat Europa militair he-le-maal niets voorstel zonder de VS. Nam vervolgens 'domme columnisten' op de hak die kritiek uiten op die slijmerige houding van Rutte richting Trump.

Ik snap dat dit ook weer onderdeel is van het diplomatieke spel. Maar...

1. Europa is militair gezien minder krachtig dan de VS, dat klopt. Maar het gaat wat ver om te stellen dat wij ons helemaal niet kunnen weren zonder hulp van de VS.

2. De facto is de VS geen lid meer van de NAVO. No way dat de Trump-regering troepen stuurt naar de oostgrenzen van de NAVO om de Baltische Staten te beschermen in het geval van een aanval. Dat is uitgesloten en staat volledig haaks op alles wat Trump zegt en doet.

En Poetin weet dat laatste ook. We hebben geluk dat de Russen volledig vastlopen in Oekraïne.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 9 april 2026 @ 08:55:26 #105
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220538768
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 08:51 schreef KoosVogels het volgende:
Slap verhaal van minister Karremans bij Goedmorgen NL. Hij herhaalt meermaals dat Europa militair he-le-maal niets voorstel zonder de VS. Nam vervolgens 'domme columnisten' op de hak die kritiek uiten op die slijmerige houding van Rutte richting Trump.

1. Europa is militair gezien minder krachtig dan de VS, dat klopt. Maar het gaat wat ver om te stellen dat wij ons helemaal niet kunnen weren zonder hulp van de VS.

2. De facto is de VS geen lid meer van de NAVO. No way dat Trump-regering troepen stuurt naar de oostgrenzen van de NAVO om de Baltische Staten te beschermen in het geval van een aanval. Dat is uitgesloten en staat volledig haaks op alles wat Trump zegt en doet.

En Poetin weet dat laatste ook. We hebben geluk dat de Russen volledig vastlopen in Oekraïne.
VVD staat gewoon in rijtje achter Mark R. om hun tongen te bruinen bij Trump.

Je ziet ook aan reacties van Ellian en Brekelmans dat ze absoluut geen kritiek durven te geven.
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 09:06:02 #106
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220538809
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 08:51 schreef KoosVogels het volgende:

2. De facto is de VS geen lid meer van de NAVO. No way dat de Trump-regering troepen stuurt naar de oostgrenzen van de NAVO om de Baltische Staten te beschermen in het geval van een aanval. Dat is uitgesloten en staat volledig haaks op alles wat Trump zegt en doet.

Vind het altijd wat jammer dat er nou nooit eens echt goed doorgevraagd wordt over dat 2e punt. En dat men dan maar bij hoog en laag vol blijft houden dat we de VS toch echt nodig hebben voor onze defensie. Rete irritant is dat.
pi_220538997
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2026 09:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Vind het altijd wat jammer dat er nou nooit eens echt goed doorgevraagd wordt over dat 2e punt. En dat men dan maar bij hoog en laag vol blijft houden dat we de VS toch echt nodig hebben voor onze defensie. Rete irritant is dat.
Het lijkt op een dogma uit de koude oorlog.
Toen was het de angst dat de Sovjet Unie aanvalt met atoomwapens en dan kan Amerika kerrnbommen teruggooien of er mee dreigen..
Rusland is conventioneel gestrand in de Oekraïne. Een aanval op Polen en de Baltische staten kan met conventionele navo-legers zonder Amerika gestopt worden of zelfs de poetinhordes terug de grens over drijven.
De angst dat russische militaren Duitsland, Nederland etc kunnen bezetten is onzinnig.

Rest nog.... wat te doen als Poetin kernbommen gooit op Europa, inclusief Oekraïne.
Is het idee dat Frankrijk en Engeland dat ook doen op Russische steden en dat dit helpt?
Hoe humaan is dat teruggooien. ?
pi_220539327
Ik heb begrepen dat Rutte in een CNN-interview weer schaamteloos Trump zat te vereren.
Walgelijk :r :r :r
  donderdag 9 april 2026 @ 10:46:29 #109
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220539407
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 10:29 schreef Bluesdude het volgende:
Ik heb begrepen dat Rutte in een CNN-interview weer schaamteloos Trump zat te vereren.
De perfecte belichaming van Europa. Onderdanig en initiatiefloos een beetje achter de feiten aanhobbelen.

Zelfrespect, eer, verantwoordelijkheid, leiderschap, visie, proactiviteit, wendbaarheid. Allemaal geheel optioneel op dit continent.

Het beste wat we kunnen is de status quo nog een beetje proberen te rekken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 10:48:10 #110
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220539414
Nog meer totaal gestoorde BS:

Trump orders criminal investigation into CNN story that said Iran claimed victory

Die Partei zal u vertellen wat waar is en wat niet. Persvrijheid is niet meer gewenst. Want in Iran, daar zijn ze pas echt errug.
pi_220539423
quote:
Overdrijven (van jou) is een vak apart…
De man laveert tussen Europa in casu Oekraïne en vriend Zelensky en deze moron.
#geen fan van Mark en vvd.
  donderdag 9 april 2026 @ 10:50:08 #112
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220539428
https://open.substack.com(...)share&utm_medium=web

Blijkt dat verhogen van minimumloon, in nota bene Republikeinse staten, geen schadelijke effecten heeft.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220539461
quote:
9s.gif Op donderdag 9 april 2026 10:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
De perfecte belichaming van Europa. Onderdanig en initiatiefloos een beetje achter de feiten aanhobbelen.

Zelfrespect, eer, verantwoordelijkheid, leiderschap, visie, proactiviteit, wendbaarheid. Allemaal geheel optioneel op dit continent.

Rutte zit daar niet als Europeaan. Hij zit daar als NAVO. Dat lijkt voor sommige mensen heel lastig te begrijpen.
  donderdag 9 april 2026 @ 11:01:23 #114
38496 Perrin
pi_220539480
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 10:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Rutte zit daar niet als Europeaan. Hij zit daar als NAVO. Dat lijkt voor sommige mensen heel lastig te begrijpen.
Rutte is een Europeaan. Naast de VS is de NAVO hoofdzakelijk Europa. De NAVO is bedoeld om Europa tegen Rusland te beschermen. Zo lastig is het allemaal niet.

En Europeanen excelleren nu eenmaal in passiviteit en onderdanigheid.
pi_220539523
Gut…Vance gaat onderhandelen met Iran.
Nu vraagt men zich af of men Amerikaans spreekt en verstaat.
Toch heb ik wat Iraniërs prima Engels horen spreken.

Gut 2 Er zijn wat mensen, die prima Farsi spreken binnen de administratie.

Hoe start je onderhandelingen? wanneer je op Grote Achterstand staat.
Door de tegenstander subtiel te beledigen.
Je bent Amerikaan of je bent het niet.
pi_220539691
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 10:49 schreef AnneX het volgende:

[..]
Overdrijven (van jou) is een vak apart…

bashen =overdrijven
Rutte: Schaamteloos die verkrachter prijzen? Daar heb ik geen actieve herinneringen aan !!

Het is niet nodig Trump te prijzen. We hebben zijn atoomparaplu niet nodig en zonder atoomwapens kunnen de Russen ook niet veel. Zie hun falen in de Oekraïne.
Trump is een verloren bondgenoot. Accepteer dat en werk toe naar een volgende president van de Democrats.
Die zal Amerika weer een betrouwbaar bondgenoot maken
pi_220539726
quote:
Hij benoemde ook weer dat de NAVO als machtsprojectie fungeert van de VS richting de rest van de wereld. Dat is gewoon Russische propaganda en anti-Westerse sentimenten bevestigen. Zeer zeer kwalijke zaak en wat mij betreft reden voor ontslag.

Je zou kunnen zeggen dat dat een bijeffect is/was, maar dat is zeker niet de intentie van de andere landen die in de NAVO zitten en dus zeker ook niet iets wat de secretaris-generaal van diezelfde NAVO moet gaan verkondigen als functie van de NAVO.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 12:05:31 #118
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220539736
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 11:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
bashen =overdrijven
Rutte: Schaamteloos die verkrachter prijzen? Daar heb ik geen actieve herinneringen aan !!

Het is niet nodig Trump te prijzen. We hebben zijn atoomparaplu niet nodig en zonder atoomwapens kunnen de Russen ook niet veel. Zie hun falen in de Oekraïne.
Trump is een verloren bondgenoot. Accepteer dat en werk toe naar een volgende president van de Democrats.
Die zal Amerika weer een betrouwbaar bondgenoot maken

Daar zou ik geld op durven zetten. Trump is geen oorzaak maar een symptoom van diepe rot in de Amerikaanse samenleving. Voordat de geest weer terug in de fles is zijn we zo weer 20 jaar verder.
pi_220539787
quote:
9s.gif Op donderdag 9 april 2026 10:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wat je wil ga je ook nooit kunnen bereiken in de EU omdat het een bureaucratisch moloch is dat heel ver van de mensen staat maar helaas wel verantwoordelijk is voor heel wat regelgeving.
Het EU nationalisme leeft maar bij een heel klein deel van de bevolking en dat aantal zal echt niet groeien omdat mensen loyaal zijn aan hun eigen bevolking.
Wat de EU wil zijn kan alleen maar gebeuren als mensen collectief het idee van de natiestaat loslaten en laat nu net het tegenovergestelde gebeuren in Europa. In elk land dat wat voorstelt in de EU zijn de nationalisten in opmars die de legitimiteit van de EU verder zullen ondermijnen. Censuur, inmengingen in verkiezingen zullen slechts een tijdelijk lapmiddel zijn, uiteindelijk moet de EU gaan kiezen om een losse samenwerkingsverband te worden ipv een federale superstaat waar ze naar verlangen.
pi_220539830
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2026 10:48 schreef xpompompomx het volgende:
Nog meer totaal gestoorde BS:

Trump orders criminal investigation into CNN story that said Iran claimed victory

Die Partei zal u vertellen wat waar is en wat niet. Persvrijheid is niet meer gewenst. Want in Iran, daar zijn ze pas echt errug.
De president eist een strafrechtelijk onderzoek naar een tv zender omdat die tv zender het persbericht van een andere partij deelt? Wtf
pi_220539936
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Daar zou ik geld op durven zetten. Trump is geen oorzaak maar een symptoom van diepe rot in de Amerikaanse samenleving. Voordat de geest weer terug in de fles is zijn we zo weer 20 jaar verder.
Het lijkt het tijdperk van de olichargen te zijn geworden na dat van de corporatisten. Hoe lang dat ook mag duren.

Volgens Rutte erkennen de meeste landen ".. dat de wereld een veiligere plek is geworden door de Amerikaans-Israëlische aanvallen"

Dit is het meest bezopene dat we tot nu toe heb gehoord uit de mond van iemand met kunde. En maar geld lozen en zorg en zekerheid, media, empathie etc af willen breken. Alsof je de wereld in een zwart gat kiepert.
pi_220539947
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:19 schreef Chivaz het volgende:
uiteindelijk moet de EU gaan kiezen om een losse samenwerkingsverband te worden ipv een federale superstaat waar ze naar verlangen.
Ik zie dat heel anders dan jij. Ik wil graag een federale EU met weinig macht voor de landen.
  donderdag 9 april 2026 @ 12:48:47 #123
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220539958
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:46 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik zie dat heel anders dan jij. Ik wil graag een federale EU met weinig macht voor de landen.
ik ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 12:50:29 #124
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220539967
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het lijkt het tijdperk van de olichargen te zijn geworden na dat van de corporatisten. Hoe lang dat ook mag duren.

Volgens Rutte erkennen de meeste landen ".. dat de wereld een veiligere plek is geworden door de Amerikaans-Israëlische aanvallen"

Dit is het meest bezopene dat we tot nu toe heb gehoord uit de mond van iemand met kunde. En maar geld lozen en zorg en zekerheid, media, empathie etc af willen breken. Alsof je de wereld in een zwart gat kiepert.
Ik weet niet waat Rutte zijn nieuws vandaan haalt. Ik hoor en lees eigenlijk overal dat de VS deze ronde in ieder geval verloren heeft en Iran nu één van de machtigste landen op de wereld is.
  donderdag 9 april 2026 @ 12:51:24 #125
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220539972
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik weet niet waat Rutte zijn nieuws vandaan haalt. Ik hoor en lees eigenlijk overal dat de VS deze ronde in ieder geval verloren heeft en Iran nu één van de machtigste landen op de wereld is.
ja daar ben ik ook bang voor

USA kan deze oorlog niet stoppen dus
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220539984
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Iedereen vertelt Trump de hele dag hoe geweldig hij wel niet is, de mensen die dat niet doen zijn al lang ontslagen. Ook de pers die kritische vragen stelt is niet meer welkom. Dus wat Rutte doet, dat doet de rest ook. Als je Trump niet de hemel in prijst val je buiten de boot. Het is meer, dat we dat van Rutte niet hadden verwacht en dat het in het nieuws komt. Van de andere mensen om hem heen merken we het meestal pas als ze ontslagen worden: dan slijmden ze niet genoeg.

Regel 1 uit het handboel voor het omgaan met dictators.
pi_220539986
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:46 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dan hoor je bij een absolute minderheid. Veruit de meeste mensen zijn van mening dat de natiestaat moet blijven bestaan. Het democratische gebrek en weinig tot geen invloed hebben op nationaal beleid zorgt al voor enorme verdeeldheid in het westen. Met minimale macht voor de landen in een federale EU draai je de democratie definitief de nek om.
pi_220539987
quote:
Ik hoor en lees eigenlijk overal dat de VS deze ronde in ieder geval verloren heeft en Iran nu één van de machtigste landen op de wereld is.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220539994
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dan hoor je bij een absolute minderheid. Veruit de meeste mensen zijn van mening dat de natiestaat moet blijven bestaan. Het democratische gebrek en weinig tot geen invloed hebben op nationaal beleid zorgt al voor enorme verdeeldheid in het westen. Met minimale macht voor de landen in een federale EU draai je de democratie definitief de nek om.
Correctie: veruit de meeste mensen waar jij mee praat en waar jij de berichten van leest denken dat. Je zit in een bubbel.
pi_220540066
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:54 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Correctie: veruit de meeste mensen waar jij mee praat en waar jij de berichten van leest denken dat. Je zit in een bubbel.
Lol, elk referendum met betrekking tot de EU werd verloren. De PVV met duidelijke anti EU standpunten had een verpletterende overwinning behaalt en zelfs met de vorige verkiezingen zonder een campagne voerende Wilders won D66 het maar net.
FVD die is voor uittreding uit de EU stijgt nog steeds in de peilingen en ook JA21 doet het niet slecht die ook pleitten voor minder bemoeienis vanuit Brussel.
De VVD is er erg stil over het feit dat ze samen op trekken met D66 in de EU om vooral de wat rechtsere kiezers niet te schofferen.
Dit avontuurtje met Rob Jetten en de bende van ellende zal ook niet lang duren en zodra die is afgestraft zullen er weer nieuwe mensen opstaan en die zullen zeker niet van D66 komen.

Ik kan zo nog wel even doorgaan over de ontwikkelingen in het buitenland bijvoorbeeld de hetze tegen Orban omdat hij het gore lef heeft te handelen in het landsbelang ipv het Europees belang.
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 13:12:58 #131
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220540084
Als je Orban als slachtoffer ziet zit er wel een steekje los bij je.
pi_220540097
quote:
81s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:12 schreef xpompompomx het volgende:
Als je Orban als slachtoffer ziet zit er wel een steekje los bij je.
Tussen al die gevaarlijke ideologen in de EU die hem proberen te ondermijnen is hij inderdaad het slachtoffer. Ik mag hopen dat hij het wint, ik ben benieuwd of ze maatregelen tegen Orban durven te nemen. Het feit dat hij niet anti Rusland is en wil praten en handelen met de Russen kan natuurlijk niet volgens die mafketels.
pi_220540122
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Tussen al die gevaarlijke ideologen in de EU die hem proberen te ondermijnen is hij inderdaad het slachtoffer.
Gevaarlijke ideologen kun je dat eens duiden waarom volgens jou sommige bestuurders gevaarlijk zijn.

Als Orban het niet eens is met de eu stapt hij er maar uit maar je kunt niet je aansluiten bij een organisatie waarvan je weet waar ze voor staan en dan gaan janken dat je dat niet wilt..
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 13:22:35 #134
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220540134
quote:

[..]
Tussen al die gevaarlijke ideologen in de EU die hem proberen te ondermijnen is hij inderdaad het slachtoffer. Ik mag hopen dat hij het wint, ik ben benieuwd of ze maatregelen tegen Orban durven te nemen. Het feit dat hij niet anti Rusland is en wil praten en handelen met de Russen kan natuurlijk niet volgens die mafketels.
Als hij de EU zo kut vindt is hij vrij de EU te verlaten hè.
  donderdag 9 april 2026 @ 13:23:00 #135
38496 Perrin
pi_220540137
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als hij de EU zo kut vindt is hij vrij de EU te verlaten hè.
Hij verdient er leuk aan.
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 13:24:05 #136
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220540147
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zo te zien verdwijnt er een boel in zijn eigen buik ja.
  donderdag 9 april 2026 @ 13:25:03 #137
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220540150
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
Z'n vriendjes ook.
pi_220540151
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Lol, elk referendum met betrekking tot de EU werd verloren. De PVV met duidelijke anti EU standpunten had een verpletterende overwinning behaalt en zelfs met de vorige verkiezingen zonder een campagne voerende Wilders won D66 het maar net.
FVD die is voor uittreding uit de EU stijgt nog steeds in de peilingen en ook JA21 doet het niet slecht die ook pleitten voor minder bemoeienis vanuit Brussel.
De VVD is er erg stil over het feit dat ze samen op trekken met D66 in de EU om vooral de wat rechtsere kiezers niet te schofferen.
Dit avontuurtje met Rob Jetten en de bende van ellende zal ook niet lang duren en zodra die is afgestraft zullen er weer nieuwe mensen opstaan en die zullen zeker niet van D66 komen.

Ik kan zo nog wel even doorgaan over de ontwikkelingen in het buitenland bijvoorbeeld de hetze tegen Orban omdat hij het gore lef heeft te handelen in het landsbelang ipv het Europees belang.
Interessant. Ook dat zie ik allemaal heel anders.

Voor veel mensen is de EU de ver van hun bed show, die hun macht af wil pakken. Geert en Lidewij die zeggen dat ook gewoon, die winden er geen doekjes om! Die kun je vertrouwen!

En onbekend maakt onbemind. Weet jij nou wat er daar achter gesloten deuren allemaal gebeurt? Weg er mee! Wij willen onze eigen beslissingen nemen! En er zijn veel te veel regels, die moeten ze allemaal afschaffen!

Maar, wat dan? Weer terug naar de jaren 70? De grenzen dicht, de gulden weer invoeren, en dan? Hoe gaat dat ons leven verbeteren? Het maakt het beter te begrijpen, dat klopt. Maar dan staan we er als piepklein landje wel helemaal alleen voor. Dan leveren we net een hoop macht in. Zakendoen met andere landen? Nu hebben we via de EU de allerbeste voorwaarden. Als we het zelf moeten doen, de allerslechtste.

En de meeste van die regels waar je van af wilt, zijn er om de bevolking te beschermen. Geen gif in je eten, dat soort dingen. Dat bedrijven geen monopolie kunnen vormen zodat ze jouw een poot uit kunnen draaien. Dat je politici en mensen waar je zaken mee doet niet zomaar om mag kopen. Kortom, zodat je niet bent overgeleverd aan het recht van de sterkste of rijkste.

[ Bericht 0% gewijzigd door SymbolicFrank op 09-04-2026 13:34:31 ]
pi_220540155
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Gevaarlijke ideologen kun je dat eens duiden waarom volgens jou sommige bestuurders gevaarlijk zijn.

Als Orban het niet eens is met de eu stapt hij er maar uit maar je kunt niet je aansluiten bij een organisatie waarvan je weet waar ze voor staan en dan gaan janken dat je dat niet wilt..
Ik ben het voor de verandering helemaal met je eens, Orban pakt hier wel de lusten maar weigert zeer verstandig de lasten. Hoewel dat volstrekt legaal is moet je niet in een clubje gaan zitten met mensen die ideologisch gedreven zijn om de natiestaat te slopen hoe voordelig dat ook is.
pi_220540166
quote:

[..]
Rusland is openlijk vijandig richting de EU (en haar lidstaten), is een buurland binnengevallen met miljoenen slachtoffers als gevolg en is al jaren in een digitale oorlog verwikkeld met het westen. Propagandisten van het Kremlin roepen op om Europese hoofdsteken te nuken en Poetin maakt er geen geheim van dat hij de EU wil slopen, en daarbij ook meteen de westerse hegemonie.

Maar volgens jou is het een pre als Europese politicus pro-Rusland is. En dat is dan afkomstig van een user die de oorlog in Iran toejuicht omdat de ayatollahs bedreigingen uiten richting de VS en Israël.
pi_220540185
De Amerikaanse ambassadeur is wèl een diplomaat.
Ook met een oranje das op de foto.😉
https://www.ad.nl/politie(...)eel-anders~a5793946/
pi_220540187
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:25 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Interessant. Ook dat zie ik allemaal heel anders.

Voor veel mensen is de EU de ver van hun bed show, die hun macht af wil pakken. Geert en Lidewij die zeggen dat ook gewoon, die winden er geen doekjes om! Die kun je vertrouwen!

En onbekend maakt onbemind. Weet jij nou wat er daar achter gesloten deuren allemaal gebeurt? Weg er mee! Wij willen onze eigen beslissingen nemen! En er zijn veel te veel regels, die moeten ze allemaal afschaffen!
Dit zijn onbedoeld allemaal prima argumenten om de EU te verlaten. Wat heb je aan een ondemocratisch moloch dat totaal niet transparant is maar die wel enorme invloed heeft op je leven? Kun je het beleid als Nederlander bijsturen, kun je bepaalde afspraken terugdraaien als de gevolgen negatief uitpakken voor Nederland? Als het antwoord nee is op die vragen dan moet je er vanaf.
quote:
Maar, wat dan? Weer terug naar de jaren 70? De grenzen dicht, de gulden weer invoeren, en dan? Hoe gaat dat ons leven verbeteren? Het maakt het beter te begrijpen, dat klopt. Maar dan staan we er als piepklein landje wel helemaal alleen voor. Dan leveren we net een hoop macht in. Zakendoen met andere landen? Nu hebben we via de EU de allerbeste voorwaarden. Als we het zelf meten doen, de allerslechtste.

En de meeste van die regels waar je van af wilt, zijn er om de bevolking te beschermen. Geen gif in je eten, dat soort dingen. Dat bedrijven geen monopolie kunnen vormen zodat ze jouw een poot uit kunnen draaien. Dat je politici en mensen waar je zaken mee doet niet zomaar om mag kopen. Kortom, zodat je niet bent overgeleverd aan het recht van de sterkste of rijkste.
Ik geloof er heilig in dat Nederland net zoals de meerderheid van de landen op de wereld prima in staat is om goed beleid te voeren die de consument beschermt.
Waarom we daar een federale superstaat voor nodig hebben waar onze invloed verwaarloosbaar is blijft voor mij en velen met mij een raadsel.
Ik durf best een hapje te eten hoor in Turkije of in Singapore. En de autogordel werkte ook prima in Suriname. Wat ik oprecht niet begrijp is waarom jou vertrouwen in de natiestaat zo laag is maar je wel vol bent van politici die per definitie niet jou belang dienen en die je ook niet eens weg kan stemmen.
pi_220540194
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Rusland is openlijk vijandig richting de EU (en haar lidstaten), is een buurland binnengevallen met miljoenen slachtoffers als gevolg en is al jaren in een digitale oorlog verwikkeld met het westen. Propagandisten van het Kremlin roepen op om Europese hoofdsteken te nuken en Poetin maakt er geen geheim van dat hij de EU wil slopen, en daarbij ook meteen de westerse hegemonie.

Maar volgens jou is het een pre als Europese politicus pro-Rusland is. En dat is dan afkomstig van een user die de oorlog in Iran toejuicht omdat de ayatollahs bedreigingen uiten richting de VS en Israël.
Het blijft toch bijzonder hoeveel aannames en leugens over mij je kan plaatsen in een post.
pi_220540225
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het blijft toch bijzonder hoeveel aannames en leugens over mij je kan plaatsen in een post.
Oke, doe dan wat moeite om je standpunt helder te verwoorden:

Orban: goed of slecht dat hij zo opzichtig heult met het Kremlin? En wat vind je dan van dit bericht? Nieuwe gelekte gesprekken geven nog duidelijker beeld over ‘dubbelspel’ Hongaarse minister richting Rusland

quote:
In nieuw vrijgegeven gelekte telefoongesprekken wordt nog duidelijker hoe de Hongaarse buitenlandminister het Kremlin van informatie voorziet. Péter Szijjártó had er geen bezwaar tegen om Rusland een document te sturen over de Oekraïense toetreding tot de Europese Unie.
En wees eens duidelijk over de oorlog in Iran. Ben je daar wel of geen voorstander van?
pi_220540249
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:52 schreef Szura het volgende:
Oh we gaan weer afleiden van de zoveelste faal van de oranje vuilniszak-in-chief door over Newsom te beginnen _O_
Eerlijk is eerlijk, daarom kwam ik ook even naar deze topic. _O-

Kijken welke volstrekt irrelevante achterhoede gevechten de usual suspects aan het vechten zijn.

De hele wereld staat in de fik, maar laten we de culturewars maar weer eens oprakelen, ofzo.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220540263
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:32 schreef Chivaz het volgende:
Ik geloof er heilig in dat Nederland net zoals de meerderheid van de landen op de wereld prima in staat is om goed beleid te voeren die de consument beschermt.
Waarom we daar een federale superstaat voor nodig hebben waar onze invloed verwaarloosbaar is blijft voor mij en velen met mij een raadsel.
Ik durf best een hapje te eten hoor in Turkije of in Singapore. En de autogordel werkte ook prima in Suriname. Wat ik oprecht niet begrijp is waarom jou vertrouwen in de natiestaat zo laag is maar je wel vol bent van politici die per definitie niet jou belang dienen en die je ook niet eens weg kan stemmen.
We hebben al heel lang steeds rechtser beleid. Dat kun je samenvatten met: je moet bedrijven geen strobreed in de weg leggen en burgers moeten maar voor zichzelf zorgen. Het testen van eten of autogordels kost geld, wie gaat dat betalen? In de VS zijn de meeste bedrijven zelfregulerend; die zeggen gewoon tegen de regering dat hun product voldoet aan alle eisen en dan krijgen ze een vergunning. Nou hebben ze daar ook wel een cultuur dat je voor miljoenen kunt gaan procederen als een bedrijf jou kwaad doet.

Maar het belangrijkste argument is, dat we door de EU twee derde van ons geld verdienen. Met dozen schuiven. Of eigenlijk, met schepen laden en lossen in Rotterdam, en alles wat daar nog bij komt kijken. Door onze open grenzen met de rest van de EU. Dus als we uit de EU stappen, hebben we veel minder geld en wordt alles veel duurder. En dan hebben miljoenen mensen geen baan meer en Nederland het geld niet om hun uitkering te betalen.
pi_220540285
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Oke, doe dan wat moeite om je standpunt helder te verwoorden:

Orban: goed of slecht dat hij zo opzichtig heult met het Kremlin? En wat vind je dan van dit bericht? Nieuwe gelekte gesprekken geven nog duidelijker beeld over ‘dubbelspel’ Hongaarse minister richting Rusland
[..]
En wees eens duidelijk over de oorlog in Iran. Ben je daar wel of geen voorstander van?
Wat ik zie is dat Orban handelt in het belang van zijn land. En wat betreft die gesprekken die doorgespeeld zijn aan de Russen, niet netjes inderdaad. Maar goed het negeren van de uitslag van het Oekraïne referendum en onderhandelen over toetreding tot de EU is een verraad naar de kiezer die zijn weerga niet kent.
Dus wat dat betreft heb ik er eerlijk gezegd weinig problemen mee dat de gevaarlijke ideologen in Brussel in hun hemd worden gezet.

De oorlog in Iran ben ik nog over in dubio, het lijkt erop dat het regime het prima vind om kapotgebombardeerd te worden zolang ze de macht houden in Iran. Ik ben bang dat Trump de zaak volledig verkeerd heeft ingeschat omdat hij niet besefte dat hij te maken heeft met gevaarlijke ideologen.
Het probleem met dit soort ideologen is dat ze niet denken in het algemeen belang maar een stip aan de horizon zetten en het ze niet uitmaakt hoe ze daar naartoe bewegen. Het doel is altijd heilig ondanks de ellende die het volk over zich heen krijgt. Sommigen noemen het goed leiderschap ik noem het psychopatisch gedrag.
Het regime laten zitten al hebben ze geen leger meer zal gezien worden als een morele overwinning en dat zal als gevolg hebben dat Amerikaanse macht minder ontzag zal opbrengen dan voorheen.
Eigenlijk heeft Trump nu nog maar een keuze en dat is een grootschalige invasie maar daar gaan ze begrijpelijk niet aan beginnen.
Ik wacht nog even de ontwikkelingen af met betrekking tot Iran. Ik heb nog de stille hoop dat het regime omvalt en dat er iets beters voor terugkomt.
pi_220540294
twitter

Rutte vond de genocidedreiging van zijn vriend de Don niet verwerpelijk dus
pi_220540295
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:32 schreef Chivaz het volgende:
De EU heeft afgedwongen dat de wereldwijd telefoons allemaal USB-C gebruiken. Puur vanwege de invloed van het blok an sich.

Maar jokers zoals jij geloven dat NL dat in z'n uppie ook wel zou kunnen realiseren. :')
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220540300
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:50 schreef Chivaz het volgende:
Wat ik zie is dat Orban handelt in het belang van zijn land.
Meest corrupte land in de EU, armste land in de EU.

Maar dat zal wel "propaganda" zijn ofzo.
pi_220540304
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:45 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
We hebben al heel lang steeds rechtser beleid. Dat kun je samenvatten met: je moet bedrijven geen strobreed in de weg leggen en burgers moeten maar voor zichzelf zorgen. Het testen van eten of autogordels kost geld, wie gaat dat betalen? In de VS zijn de meeste bedrijven zelfregulerend; die zeggen gewoon tegen de regering dat hun product voldoet aan alle eisen en dan krijgen ze een vergunning. Nou hebben ze daar ook wel een cultuur dat je voor miljoenen kunt gaan procederen als een bedrijf jou kwaad doet.

Maar het belangrijkste argument is, dat we door de EU twee derde van ons geld verdienen. Met dozen schuiven. Of eigenlijk, met schepen laden en lossen in Rotterdam, en alles wat daar nog bij komt kijken. Door onze open grenzen met de rest van de EU. Dus als we uit de EU stappen, hebben we veel minder geld en wordt alles veel duurder. En dan hebben miljoenen mensen geen baan meer en Nederland het geld niet om hun uitkering te betalen.
Dat is het slechtste scenario en nog steeds prefereer ik dat dan leven in een superstaat waar de Nederlandse stem er niet meer toe doet. Het is werkelijk waar ongelofelijk dat je de democratie de vuilnisbak wil ingooien ten faveure van vermeende economisch gewin.
Ik geloof erin dat Nederlanders over het algemeen vindingrijk genoeg zijn om maatregelen te nemen die nodig zijn om ons land weer aantrekkelijk te maken voor het bedrijfsleven.
pi_220540313
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat is het slechtste scenario en nog steeds prefereer ik dat dan leven in een superstaat waar de Nederlandse stem er niet meer toe doet. Het is werkelijk waar ongelofelijk dat je de democratie de vuilnisbak wil ingooien ten faveure van vermeende economisch gewin.
Ik geloof erin dat Nederlanders over het algemeen vindingrijk genoeg zijn om maatregelen te nemen die nodig zijn om ons land weer aantrekkelijk te maken voor het bedrijfsleven.
Daar heb ik niks meer op te zeggen.
pi_220540315
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Meest corrupte land in de EU, armste land in de EU.

Maar dat zal wel "propaganda" zijn ofzo.
Als het aan de ideologen in Brussel ligt is Oekraïne straks het meest arme en corrupte land in de EU. Een land met een aan flarden geschoten infrastructuur, een hele generatie kapot door de oorlog en permanente spanningen met Rusland terwijl wie die harder nodig hebben dan Oekraïne.
Rusland laten toetreden tot de EU zou eigenlijk nog een betere keuze zijn dan Oekraïne.
pi_220540321
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat ik zie is dat Orban handelt in het belang van zijn land. En wat betreft die gesprekken die doorgespeeld zijn aan de Russen, niet netjes inderdaad. Maar goed het negeren van de uitslag van het Oekraïne referendum en onderhandelen over toetreding tot de EU is een verraad naar de kiezer die zijn weerga niet kent.
Dus wat dat betreft heb ik er eerlijk gezegd weinig problemen mee dat de gevaarlijke ideologen in Brussel in hun hemd worden gezet.
Niet netjes? Het gaat veel verder dan dat. Het komt neer op heulen met een mogendheid die ons vijandig is gezind. Laat ik mijn eerdere post herhalen:

quote:
En opkomen voor zijn land? Het lijkt mij dat hij juist opkomt voor zijn land door de kant te kiezen van de EU. Dat is immers geen vreemde entiteit: Hongarije is daar zelf onderdeel van. De belangen van de EU zijn die van Hongarije en vice versa.

quote:
De oorlog in Iran ben ik nog over in dubio, het lijkt erop dat het regime het prima vind om kapotgebombardeerd te worden zolang ze de macht houden in Iran. Ik ben bang dat Trump de zaak volledig verkeerd heeft ingeschat omdat hij niet besefte dat hij te maken heeft met gevaarlijke ideologen.
Het probleem met dit soort ideologen is dat ze niet denken in het algemeen belang maar een stip aan de horizon zetten en het ze niet uitmaakt hoe ze daar naartoe bewegen. Het doel is altijd heilig ondanks de ellende die het volk over zich heen krijgt. Sommigen noemen het goed leiderschap ik noem het psychopatisch gedrag.
Het regime laten zitten al hebben ze geen leger meer zal gezien worden als een morele overwinning en dat zal als gevolg hebben dat Amerikaanse macht minder ontzag zal opbrengen dan voorheen.
Eigenlijk heeft Trump nu nog maar een keuze en dat is een grootschalige invasie maar daar gaan ze begrijpelijk niet aan beginnen.
Ik wacht nog even de ontwikkelingen af met betrekking tot Iran. Ik heb nog de stille hoop dat het regime omvalt en dat er iets beters voor terugkomt.
Stel nou dat Oman of Qatar, bondgenoten van de VS, vertrouwelijke gesprekken met de Amerikaanse regering door zou spelen naar het regime in Teheran.

Is dat volgens jou dan slechts 'niet netjes'?
pi_220540345
Om Chivaz een handje te helpen. Dit is wat op dit moment de gevolgen zijn van Trumps acties in Iran:

twitter
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 14:03:39 #156
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220540362
Op basis van Trump's eerdere uitspraken van begin mart dat Iran al totaal verslagen is, vraag ik me nog steeds af waar hij de Navo in dit conflict nou eigenlijk voor nodig heeft. Misschien kan een Trump-fluisteraar hier me dat uitleggen?

¯\_(ツ)_/¯
pi_220540424
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Niet netjes? Het gaat veel verder dan dat. Het komt neer op heulen met een mogendheid die ons vijandig is gezind. Laat ik mijn eerdere post herhalen:
[..]
En opkomen voor zijn land? Het lijkt mij dat hij juist opkomt voor zijn land door de kant te kiezen van de EU. Dat is immers geen vreemde entiteit: Hongarije is daar zelf onderdeel van. De belangen van de EU zijn die van Hongarije en vice versa.
[..]
Stel nou dat Oman of Qatar, bondgenoten van de VS, vertrouwelijke gesprekken met de Amerikaanse regering door zou spelen naar het regime in Teheran.

Is dat volgens jou dan slechts 'niet netjes'?
Hongarije importeert nog steeds goedkoop brandstof van Rusland. Als ze net als wij duur gas moeten gaan inkopen dan heeft dat direct gevolgen voor de bevolking die volgens Extec al tot de armste bevolkingsgroep in de EU hoort. Dat Rusland Oekraïne is binnen gevallen is een feit, dat wij opzichtig in de achtertuin van Rusland aan het rommelen waren is ook een feit. Ik sta wat dat betreft compleet neutraal in deze oorlog. Het interesseert mij werkelijk waar geen bal wie er wint en of Oekraïne het als natiestaat gaat overleven.
Ik heb geen liefde voor neo nazis die het Nederlandse volk bedreigden als we niet juist zouden stemmen in het referendum en ik heb ook geen liefde voor malle Russen die dreigen met atoomwapens. De EU had neutraal moeten blijven en wij hadden gewoon onze gas uit Rusland moeten halen zodat onze eigen economie overeind blijft staan.
Ik denk zomaar dat Orban er hetzelfde over denkt en als dat als verraad naar de EU word gezien dan is dat maar zo. Het zegt dan wel een heel hoop over hoe de EU kijkt naar lidstaten en de toekomst van die lidstaten.
pi_220540438
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:57 schreef Chivaz het volgende:
Als het aan de ideologen in Brussel ligt is Oekraïne straks het meest arme en corrupte land in de EU.

Maar goed, dat orban zo corrupt als de nete is, z'n hele familie bv ladingen hotels hebben geklauwd, daar horen we je niet meer over.

Want "hij handelt immers in het belang van het land".

:')
pi_220540489
quote:
5s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:03 schreef xpompompomx het volgende:
Op basis van Trump's eerdere uitspraken van begin mart dat Iran al totaal verslagen is, vraag ik me nog steeds af waar hij de Navo in dit conflict nou eigenlijk voor nodig heeft. Misschien kan een Trump-fluisteraar hier me dat uitleggen?

¯\_(ツ)_/¯
hij heeft de Navo niet nodig, het gaat erom dat geen enkel Navo land aangeboden heeft te helpen.

Want de US helpt altijd iedereen meteen "no questions asked".
pi_220540490
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:15 schreef Chivaz het volgende:
Als ze net als wij duur gas moeten gaan inkopen dan heeft dat direct gevolgen voor de bevolking die volgens Extec al tot de armste bevolkingsgroep in de EU hoort.
Ja, schitterend.

Orban zelf helpt de bevolking aan de bedelstaf, maar duurder brandstof? Nee, dat kan niet hoor, want "ze zijn al zo arm!"

Maar hij is zo goed bezig, die orban....

pi_220540495
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hongarije importeert nog steeds goedkoop brandstof van Rusland. Als ze net als wij duur gas moeten gaan inkopen dan heeft dat direct gevolgen voor de bevolking die volgens Extec al tot de armste bevolkingsgroep in de EU hoort. Dat Rusland Oekraïne is binnen gevallen is een feit, dat wij opzichtig in de achtertuin van Rusland aan het rommelen waren is ook een feit. Ik sta wat dat betreft compleet neutraal in deze oorlog. Het interesseert mij werkelijk waar geen bal wie er wint en of Oekraïne het als natiestaat gaat overleven.
Ik heb geen liefde voor neo nazis die het Nederlandse volk bedreigden als we niet juist zouden stemmen in het referendum en ik heb ook geen liefde voor malle Russen die dreigen met atoomwapens. De EU had neutraal moeten blijven en wij hadden gewoon onze gas uit Rusland moeten halen zodat onze eigen economie overeind blijft staan.
Ik denk zomaar dat Orban er hetzelfde over denkt en als dat als verraad naar de EU word gezien dan is dat maar zo. Het zegt dan wel een heel hoop over hoe de EU kijkt naar lidstaten en de toekomst van die lidstaten.
Je kunt heel hard roepen dat je neutraal blijft, maar dat betekent niet dat je dat ook bent. Het Kremlin beschouwt de EU als een geopolitieke tegenstander en tegenstrever en zal er alles aan doen om ons (lees: de lidstaten) te ondermijnen. Een digitale oorlog is al veel langer gaande.

Binnen die context met je het doorspelen van informatie door Hongarije zien. Ze geven vertrouwelijke, interne informatie aan een mogendheid die ons als vijand beschouwt - en zoals ik duidelijk maak: dat staat geheel los van de oorlog in Oekraïne. Ook als we morgen stoppen met steun geven aan Kiev, dan ziet het Kremlin ons alsnog als vijand. Als we nooit waren begonnen met wapenleveranties aan Oekraïne, dan waren we óók de vijand in de ogen van het Kremlin.

Verder is het juist wenselijk om niet langer afhankelijk te zijn van het buitenland als het gaat om energie. Of het nou Rusland, de VS of de Golfstaten zijn.
pi_220540511
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:57 schreef Chivaz het volgende:
Als het aan de ideologen in Brussel ligt is Oekraïne straks het meest arme en corrupte land in de EU. Een land met een aan flarden geschoten infrastructuur, een hele generatie kapot door de oorlog en permanente spanningen met Rusland terwijl wie die harder nodig hebben dan Oekraïne.
En natuurlijk negeer je gewoon straal dat in de EU opgaan, corruptie doet afnemen, zoek maar op, voor polen, baltische staten.

Nee, volgens chivaz hier wordt jij je juist corrupter.

Je praat peop, aan de lopende band.
pi_220540515
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Maar goed, dat orban zo corrupt als de nete is, z'n hele familie bv ladingen hotels hebben geklauwd, daar horen we je niet meer over.

Want "hij handelt immers in het belang van het land".

Correct, je hoort mij toch ook niet over de lobbygroepen die de deur platlopen bij de VVD als het gaat om windmolens.
Maar goed als Orban corrupt is geloof ik je meteen, het alternatief daarentegen zal in de pas lopen van de EU en dan kunnen de Hongaren ook meegenieten van buitensporig hoge gasprijzen. Maar goed de familie van Orban kan dan ieder geval niet meer graaien……..
pi_220540528
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, schitterend.

Orban zelf helpt de bevolking aan de bedelstaf, maar duurder brandstof? Nee, dat kan niet hoor, want "ze zijn al zo arm!"

Maar hij is zo goed bezig, die orban....

Ik ben wel blij dat we hier een Hongarije kenner in huis hebben. Wat gaat de grote Peter Magyaar dan doen wat gaat zorgen voor een enorme economische boom in Hongarije? Ik ben oprecht benieuwd.
pi_220540530
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:19 schreef Chivaz het volgende:
Wat de EU wil zijn kan alleen maar gebeuren als mensen collectief het idee van de natiestaat loslaten en laat nu net het tegenovergestelde gebeuren in Europa.
Wederom kontverhaal wat werkelijk nergens over gaat.

Er is geen sprake van wederzijdse exclusiviteit.

Zowel de VS maar ook Canada kunnen prima 1 groter collectief verband vormen zonder dat dat afbreuk doet aan de lokale identiteit. We noemen een texas en een quebec.
pi_220540533
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Correct, je hoort mij toch ook niet over de lobbygroepen die de deur platlopen bij de VVD als het gaat om windmolens.
Maar goed als Orban corrupt is geloof ik je meteen, het alternatief daarentegen zal in de pas lopen van de EU en dan kunnen de Hongaren ook meegenieten van buitensporig hoge gasprijzen. Maar goed de familie van Orban kan dan ieder geval niet meer graaien……..
'In de pas lopen met de EU', zoals jij het noemt, kan juist leiden tot een welvaartsexplosie. Maar ja, dan moet je geen leider hebben die het land leegtrekt ten guste van zichzelf. Hongarije had een voorbeeld kunnen nemen aan Polen:

pi_220540540
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ben wel blij dat we hier een Hongarije kenner in huis hebben. Wat gaat de grote Peter Magyaar dan doen wat gaat zorgen voor een enorme economische boom in Hongarije? Ik ben oprecht benieuwd.
Wat is dit voor stupide non-argument?

De eventuele oplossingsrichting (die magyar) doet niets af aan hoe corrupt orban is.
pi_220540552
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:29 schreef ExTec het volgende:

[..]
En natuurlijk negeer je gewoon straal dat in de EU opgaan, corruptie doet afnemen, zoek maar op, voor polen, baltische staten.

Nee, volgens chivaz hier wordt jij je juist corrupter.

Jaja, we moeten corrupte lui opnemen zodat ze minder corrupt worden…...
Dat ze in de tussentijd wel misbruik maken van al dat geld dat aan ze gedoneerd word moeten we maar voor lief nemen, niet waar extec?

Is dit overigens het gangbare argument in progressieve kringen als het gaat om immigratie? We moeten de meest achterlijke barbaren hierheen halen zodat ze uiteindelijk veranderen in D66 stemmende liberalen?
We kunnen ieder geval zien dat het met immigratie niet werkt, zou het wel werken als je het doet met een compleet land? We zullen het zien lol.
pi_220540559
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat is dit voor stupide non-argument?

De eventuele oplossingsrichting (die magyar) doet niets af aan hoe corrupt orban is.
Het is een vraag halve tamme. Een vraag waar je als “kenner” blijkbaar geen antwoord op hebt.
pi_220540560
In chivaz zijn schrijnend simpele wereldje, bestaan er corrupte landen, en die zijn gedoemd om dat tot het einde der tijden te blijven,

Nevermind de klinkende voorbeelden die het tegendeel bewijzen, dankzij de EU, dat negeren we gewoon, kop in het zand en hard "LALALALALALALALALA",

En landen die dat niet zijn, en blijkbaar nooit worden.

Maar helaas: kijk maar naar je grote oranje vriend z'n regime, nepotisme spat er ondertussen vanaf.

Dus: corruptie kan komen en gaan. Prestaties uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.
pi_220540564
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is een vraag halve tamme. Een vraag waar je als “kenner” blijkbaar geen antwoord op hebt.
lol

Heeft m'n vorige post wellicht antwoord gegeven?
pi_220540569
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:36 schreef Chivaz het volgende:
Jaja, we moeten corrupte lui opnemen zodat ze minder corrupt worden…...
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:29 schreef ExTec het volgende:

[..]

[.....]

pi_220540575
Discussieren met chivaz heeft wel veel weg van een zeehond neerknuppelen.
pi_220540620
In de wonderlijke wereld van het progressieve wensdenken is de algemene gedachtegang dat mensen vanzelf veranderen in goedaardige liberalen zolang ze maar in aanraking komen met de westerse samenleving.
Polen doet het inderdaad heel goed als enige oostblokland want in landen zoals Roemenië en Bulgarije is het nog steeds kommer en kwel.
Geen banen maar wel mooie infrastructuur projecten gefinancierd door de EU waar lokale politici nog steeds met hun handjes in de pot zitten.
Dit gebeurt overigens ook nog steeds in Polen op kleinere schaal heb ik van een van mijn beste maatjes vernomen.

Het probleem met de progressieve mens is dat ze vooral erg naïef zijn als het gaat om menselijk gedrag dat helaas cultureel bepaalt is.
Dat betekent dus dat verandering zeer langzaam gaat en met veel pijn en moeite.
Die verandering gaat altijd ten koste van de mensen die het mogen bekostigen.

Chivaz de simpele arbeider die wel wat weet van verschillende culturen begrijpt dat en moet met lede ogen toezien hoe wereldvreemde progressieve haantjes menen te weten hoe de wereld in elkaar steekt. Keer op keer krijgen ze de deksel op hun neus, of het nu gaat om het falen van de multiculturele samenleving, het federaliseren van de EU en als we naar de VS kijken het frauderen van Somaliërs in Minnesota dan zou je toch zeggen dat je een keer gaat nadenken over de consequenties van dat naïeve wereldbeeld.

Dat kan de moreel verheven progressieve medemens natuurlijk niet doen. Net zoals een geestelijke zijn religie moet verdedigen moet de progressieve medemens zijn wereldbeeld verdedigen al gaat dat ten koste van zijn eigen idealen.
pi_220540622
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:41 schreef ExTec het volgende:
Discussieren met chivaz heeft wel veel weg van een zeehond neerknuppelen.
Als in jij bent de knuppel die gehanteerd word?
pi_220540627
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:36 schreef Chivaz het volgende:
Is dit overigens het gangbare argument in progressieve kringen als het gaat om immigratie? We moeten de meest achterlijke barbaren hierheen halen zodat ze uiteindelijk veranderen in D66 stemmende liberalen?
We kunnen ieder geval zien dat het met immigratie niet werkt, zou het wel werken als je het doet met een compleet land? We zullen het zien lol.
En de oudgedienden hier, weten dat ik zeer immigratie-kritisch ben.

Maar ik kan dat prima scheiden van andere zaken, a'la waar de EU naar toe moet, wat de VS momenteel allemaal aan het uitvreten is, oorlog in oekraine.

Weer andere stakkers, trappen gewoon in de migratie-kritischheid die voornamelijk met de mond beleden wordt door figuren zoals trump, putin,

En denken dat ze daarom ook maar de rest van de debiele agenda's van die figuren moeten accepteren.

Ik zit dagelijks mijn engelse collega's te pesten:

quote:
Ben je uit de EU, komen die vermaledijde Butn'landers nog steeds? :D
Daar zou je lering uit kunnen trekken he?

Als de wil er niet is, is die er niet. EU of niet.
pi_220540689
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:52 schreef Chivaz het volgende:
Het probleem met de progressieve mens is dat ze vooral erg naïef zijn als het gaat om menselijk gedrag dat helaas cultureel bepaalt is.

Chivaz de simpele arbeider die wel wat weet van verschillende culturen begrijpt dat en moet met lede ogen toezien hoe wereldvreemde progressieve haantjes menen te weten hoe de wereld in elkaar steekt. Keer op keer krijgen ze de deksel op hun neus, of het nu gaat om het falen van de multiculturele samenleving, het federaliseren van de EU en als we naar de VS kijken het frauderen van Somaliërs in Minnesota dan zou je toch zeggen dat je een keer gaat nadenken over de consequenties van dat naïeve wereldbeeld.

Dat kan de moreel verheven progressieve medemens natuurlijk niet doen. Net zoals een geestelijke zijn religie moet verdedigen moet de progressieve medemens zijn wereldbeeld verdedigen al gaat dat ten koste van zijn eigen idealen.
Je vind de wereld dus helemaal niet ingewikkeld, maar je hebt een hekel aan mensen die hem anders zien dan jij? Die er dus helemaal niks van begrijpen? Terwijl het toch allemaal zo simpel is? En het is helemaal irritant als je ze dat dan uitlegt en ze geloven je niet eens? Bah, wat een sukkels, het is dan ook niet gek dat alles naar de verdoemenis gaat met politici die ook zo denken.
pi_220540709
quote:
In de wonderlijke wereld van het progressieve wensdenken is de algemene gedachtegang dat mensen vanzelf veranderen in goedaardige liberalen zolang ze maar in aanraking komen met de westerse samenleving.
Polen doet het inderdaad heel goed als enige oostblokland want in landen zoals Roemenië en Bulgarije is het nog steeds kommer en kwel.
Geen banen maar wel mooie infrastructuur projecten gefinancierd door de EU waar lokale politici nog steeds met hun handjes in de pot zitten.
Dit gebeurt overigens ook nog steeds in Polen op kleinere schaal heb ik van een van mijn beste maatjes vernomen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Volkomen irrelevant verhaal verder, maar bedankt voor het typen.
pi_220540783
Maar goed laten we het hier dan maar hebben over het fantastisch geniale conservatieve beleid van de VS waarbij alle progressieve liberale ideeën over mensenrechten bij het oud vuil gegooid zijn, het idee van borging tegen corruptie en nepotisme met het negeren van Trias politica ook er niet meer is, ipv dei personeelsbeleid het omgezet is in meelopen met de autoritaire leider.

_O_
pi_220540815
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2026 15:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]

Graag gedaan pik, altijd goed om de waanzin even te benoemen.
  donderdag 9 april 2026 @ 15:49:26 #181
38496 Perrin
pi_220540869
quote:

Er zit duidelijk frustratie achter, en ook een punt dat veel mensen herkennen: cultuur en gedrag veranderen vaak langzaam, en beleid kan onbedoelde gevolgen hebben waar juist 'gewone mensen' de impact van voelen. Dat gevoel dat beslissingen soms losstaan van de realiteit is niet onterecht en soms gewoon terecht.

Tegelijk denk ik dat je het beeld van 'de progressieve mens' wat te eenduidig neerzet. Alsof iedereen dezelfde simpele overtuiging heeft, terwijl er in werkelijkheid veel verschil is. Juist binnen die groep zitten ook veel mensen die serieus rekening houden met cultuur, de lange termijn en mogelijke risico's.

Wat ook opvalt, is dat je voorbeelden vooral uit de negatieve hoek komen. Die problemen zijn er zeker, maar ze vormen niet het hele beeld. Er zijn ook situaties waarin het wél beter gaat. Als je alleen naar mislukkingen kijkt, lijkt het al snel alsof alles faalt, terwijl de werkelijkheid meestal een stuk genuanceerder is.

Daarnaast worden verschillende onderwerpen (EU, migratie, fraude in de VS) nogal samengenomen, alsof ze één en dezelfde oorzaak hebben. Dat maakt het verhaal overzichtelijker, maar doet misschien geen recht aan hoe complex die kwesties in werkelijkheid zijn.

Volgens mij zit de interessante vraag juist hier: hoe combineer je realisme over cultuur en menselijk gedrag met de wens om dingen te verbeteren? Te veel optimisme kan naïef zijn, maar alleen focussen op wat misgaat kan ook het beeld vertekenen.
  donderdag 9 april 2026 @ 18:17:34 #182
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220542326
twitter

SO much winning
  donderdag 9 april 2026 @ 20:29:49 #183
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220543536
Zag vanmiddag een interview met een schrijver/journalist die ik echt hoog heb zitten, Anand Giridharadas, die op zeker moment opmerkte dat: "Donald Trump is killing Iranian schoolgirls, to silence American schoolgirls." en die kwam dus echt wel even binnen...

Hele interview hier:

Bekijk deze YouTube-video
  donderdag 9 april 2026 @ 20:35:29 #184
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220543584
Het enge is dat Trump dit niet alleen kan doen. Er is een heel systeem dat hem steunt en dit mogelijk maakt. En dat is niet weg als Trump weg is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_220543864
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 20:35 schreef livelink het volgende:
Het enge is dat Trump dit niet alleen kan doen. Er is een heel systeem dat hem steunt en dit mogelijk maakt. En dat is niet weg als Trump weg is.
Goh wacht…komt mij bekend voor…
is dat ook zo in Rusland, China en Iran…😇
  donderdag 9 april 2026 @ 21:10:53 #186
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220543880
quote:
Na de midterms moeten ze hem en zijn kliek zo snel mogelijk uit het ambt halen. Niet dezelfde fout maken als McConnell graag.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220543978
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 15:49 schreef Perrin het volgende:

Wat ook opvalt, is dat je voorbeelden vooral uit de negatieve hoek komen. Die problemen zijn er zeker, maar ze vormen niet het hele beeld. Er zijn ook situaties waarin het wél beter gaat. Als je alleen naar mislukkingen kijkt, lijkt het al snel alsof alles faalt, terwijl de werkelijkheid meestal een stuk genuanceerder is.
Helaas zit het probleem wat dieper bij hem. Zijn "waarnemingen" hebben vrijwel altijd een racistisch/discriminerend en/of seksistisch tintje. Als je door zijn slap gelul prikt dan blijft dat elke keer over helaas.
pi_220543985
quote:

[..]
Dat klopt. En we hebben een idee hoe diplomatie werkt los van nieuws. Maar juist het gegeven dat Rutte (meer) dan een volle klap op support en steun geeft tekent imho de contouren van een raar nieuw agressief en onverschillig tijdperk. Meer nog dan een idioot als Trump.

Rutte, die notabene jaren geleden nog op Radio 1 of BNR sprak over dat hij de VVD terug zou willen zien in socialistische roots, die Rutte staat nu achter iemand die daar mede dood en verderf zaait en tweette dat hij een hele beschaving wilde uitroeien. Ik snap dat Rutte liberaal is en de Navo vertegenwoordigt, maar dit klopt niet.

Er is ook niets wat ik zo kan bedenken, als iets waarin hij achteraf een briljante move blijkt te hebben gemaakt met deze opmerking, die 'm rechtstreeks naar "uncanny valley" trekt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 09-04-2026 21:43:42 ]
  donderdag 9 april 2026 @ 22:19:06 #189
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220544334
Kijk, MTG is nog steeds zo gek als een deur en heeft echt bizar gedrag laten zien en oliedomme dingen gezegd...maar ze heeft wel vaker dan twee keer per dag gelijk tegenwoordig:

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3mj32uqe6oe2p
pi_220544410
Dit voegt echt iets toe: https://www.nytimes.com/2(...)ws&segment_id=217982
Quote:…” Melania Trump said on Thursday that she was not a victim of Jeffrey Epstein and that she had no knowledge of the abuse of his victims. She said she wanted to clear “my good name.”…

Imho: je was te oud liefje om slachtoffer te zijn. En dat let je nNIET om nú voor slachtoffers op te komen. Zeker in jouw positie.
pi_220544442
quote:
Ja dat is een veel groter probleem dan Trump. Zonder hen (van domme goedgelovige MAGA-fans t/m de Supreme Court en alles er tussenin) was het nooit zover gekomen.

A regime of idiots: A complete inventory of Trump stooges

They will remain, festering, awaiting the next opportunity for soul-selling.

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 9 april 2026 @ 22:45:56 #192
441440 aquawoman
Bitch please
pi_220544540
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 22:30 schreef AnneX het volgende:
Dit voegt echt iets toe: https://www.nytimes.com/2(...)ws&segment_id=217982
Quote:…” Melania Trump said on Thursday that she was not a victim of Jeffrey Epstein and that she had no knowledge of the abuse of his victims. She said she wanted to clear “my good name.”…

Imho: je was te oud liefje om slachtoffer te zijn. En dat let je nNIET om nú voor slachtoffers op te komen. Zeker in jouw positie.
ghislaine en melania hadden koosnaampjes voor elkaar dienaarboven kwamen in de files; ze waren duidelijk goed bevriend. ik vraag me af waarom Melania op dit moment deze speech terwijl er nu relatief weinig gesproken wordt over haar rol, ook doordat haar man nogal wat afleiding creeert. is er een onthulling aanstaande of zo?
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_220544646
twitter

Never a dull moment.
  donderdag 9 april 2026 @ 23:07:13 #194
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220544659

Iemand is boos :D
quote:
Hey McFuckitty-Fuck-Face! [​IMG][​IMG][​IMG]
Mate. You run a country with 600,000 homeless people sleeping on the street tonight. A country where 40% of adults can't cover a $400 emergency without borrowing money. A country where insulin costs more than a car payment and people are rationing it to survive. A country where medical debt is the number 1 cause of bankruptcy. A country where women are dying in hospital car parks because doctors are too scared of abortion laws to treat a miscarriage.
You lock up more of your own citizens than any nation on earth. More than China. More than Russia. More than North Korea. The land of the free has 2 million people in cages, and a quarter of them haven't even been convicted of anything. They're just too poor to make bail.
Your life expectancy is going backwards. You're the only developed nation where that's happening. Your infant mortality rate is worse than Cuba's. Your kids do active shooter drills between maths and English while you sell the gunmaker's stock to your mates.
Your minimum wage hasn't moved in 15 years. You've got teachers working 2 jobs and veterans sleeping under bridges and you just spent a trillion dollars flattening a country that didn't attack you.
And you’ve got a convicted felon, adjudicating raping, paedophile protecting, porn star shagging insurrectionist running the biggest dumpster fire war campaign since the Taliban thanked you very much for losing again.
And you're calling Greenland poorly run?
Greenland has universal healthcare. Free education. One of the lowest incarceration rates in the world. Nobody goes bankrupt there because they got sick. Nobody dies in a waiting room because their insurance said no.
"NATO wasn't there when we needed them." When exactly was that, champ? September 11? Because NATO invoked Article 5 for the first and only time in history FOR YOU. Soldiers from dozens of countries deployed, fought, bled, and died in Afghanistan FOR YOU. Australia wasn't even in NATO and we still showed up. For 20 years.
And you pulled out at 2am without telling anyone and left them to deal with the mess.
So maybe before you start calling other countries poorly run, have a look at your own backyard, you spray-tanned aluminium siding salesman. The only thing poorly run in this picture is your fucking mouth.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 9 april 2026 @ 23:11:02 #195
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220544672
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 22:45 schreef aquawoman het volgende:

[..]
ghislaine en melania hadden koosnaampjes voor elkaar dienaarboven kwamen in de files; ze waren duidelijk goed bevriend. ik vraag me af waarom Melania op dit moment deze speech terwijl er nu relatief weinig gesproken wordt over haar rol, ook doordat haar man nogal wat afleiding creeert. is er een onthulling aanstaande of zo?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_220544755
Ow…correctie: Melania vraagt Congres om victims te horen.

Quote:…” “Numerous fake images and statements about Epstein and me have been percolating for years now,” Mrs. Trump told reporters at the White House in a rare public statement.

It was not clear why she chose to speak out now or to what reports in particular she was referring. She called on Congress to give a hearing to the victims. A spokesperson for Mrs. Trump said that the president was aware that his wife was going to make the statement.

She addressed cordial emails she had sent to Ghislaine Maxwell, the longtime companion of Mr. Epstein, but hit out hard at insinuations that she was in any way connected to Ms. Maxwell’s or Mr. Epstein’s crimes. And she called on Congress to keep investigating the financier.…”
pi_220544760
Dan zou ik mij toch af ragen wat die kinderen op de feestjes doen.
En vragen aan mijn cordial vriend en vriendin.
  donderdag 9 april 2026 @ 23:31:36 #198
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220544762
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Aantrekkelijk voor het bedrijfsleven, onaantrekkelijk voor buitenlanders en als het even kan ook onaantrekkelijk voor de buitenlanders die hier wonen. Succes!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 9 april 2026 @ 23:33:08 #199
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220544770
Ook een mooie 'De EU moet neutraal blijven en precies doen wat Trump zegt'.
  donderdag 9 april 2026 @ 23:35:36 #200
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220544775
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:37 schreef ExTec het volgende:
In chivaz zijn schrijnend simpele wereldje, bestaan er corrupte landen, en die zijn gedoemd om dat tot het einde der tijden te blijven,

Nevermind de klinkende voorbeelden die het tegendeel bewijzen, dankzij de EU, dat negeren we gewoon, kop in het zand en hard "LALALALALALALALALA",

En landen die dat niet zijn, en blijkbaar nooit worden.

Maar helaas: kijk maar naar je grote oranje vriend z'n regime, nepotisme spat er ondertussen vanaf.

Dus: corruptie kan komen en gaan. Prestaties uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.
Mijn oma vertelde steeds hoe teleurgesteld ze was in de Duitsers, 'zulk net volk, zo ontzettend gemanierd en dan zulke verschrikkelijke dingen doen'.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 15:28 schreef Basp1 het volgende:
Maar goed laten we het hier dan maar hebben over het fantastisch geniale conservatieve beleid van de VS waarbij alle progressieve liberale ideeën over mensenrechten bij het oud vuil gegooid zijn, het idee van borging tegen corruptie en nepotisme met het negeren van Trias politica ook er niet meer is, ipv dei personeelsbeleid het omgezet is in meelopen met de autoritaire leider.

_O_
Vergeet kerk en staat gescheiden houden niet, dat is altijd een red flag als die wordt genegeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')