Dat is het slechtste scenario en nog steeds prefereer ik dat dan leven in een superstaat waar de Nederlandse stem er niet meer toe doet. Het is werkelijk waar ongelofelijk dat je de democratie de vuilnisbak wil ingooien ten faveure van vermeende economisch gewin.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
We hebben al heel lang steeds rechtser beleid. Dat kun je samenvatten met: je moet bedrijven geen strobreed in de weg leggen en burgers moeten maar voor zichzelf zorgen. Het testen van eten of autogordels kost geld, wie gaat dat betalen? In de VS zijn de meeste bedrijven zelfregulerend; die zeggen gewoon tegen de regering dat hun product voldoet aan alle eisen en dan krijgen ze een vergunning. Nou hebben ze daar ook wel een cultuur dat je voor miljoenen kunt gaan procederen als een bedrijf jou kwaad doet.
Maar het belangrijkste argument is, dat we door de EU twee derde van ons geld verdienen. Met dozen schuiven. Of eigenlijk, met schepen laden en lossen in Rotterdam, en alles wat daar nog bij komt kijken. Door onze open grenzen met de rest van de EU. Dus als we uit de EU stappen, hebben we veel minder geld en wordt alles veel duurder. En dan hebben miljoenen mensen geen baan meer en Nederland het geld niet om hun uitkering te betalen.
Daar heb ik niks meer op te zeggen.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is het slechtste scenario en nog steeds prefereer ik dat dan leven in een superstaat waar de Nederlandse stem er niet meer toe doet. Het is werkelijk waar ongelofelijk dat je de democratie de vuilnisbak wil ingooien ten faveure van vermeende economisch gewin.
Ik geloof erin dat Nederlanders over het algemeen vindingrijk genoeg zijn om maatregelen te nemen die nodig zijn om ons land weer aantrekkelijk te maken voor het bedrijfsleven.
Als het aan de ideologen in Brussel ligt is Oekraïne straks het meest arme en corrupte land in de EU. Een land met een aan flarden geschoten infrastructuur, een hele generatie kapot door de oorlog en permanente spanningen met Rusland terwijl wie die harder nodig hebben dan Oekraïne.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Meest corrupte land in de EU, armste land in de EU.
Maar dat zal wel "propaganda" zijn ofzo.
Niet netjes? Het gaat veel verder dan dat. Het komt neer op heulen met een mogendheid die ons vijandig is gezind. Laat ik mijn eerdere post herhalen:quote:Op donderdag 9 april 2026 13:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat ik zie is dat Orban handelt in het belang van zijn land. En wat betreft die gesprekken die doorgespeeld zijn aan de Russen, niet netjes inderdaad. Maar goed het negeren van de uitslag van het Oekraïne referendum en onderhandelen over toetreding tot de EU is een verraad naar de kiezer die zijn weerga niet kent.
Dus wat dat betreft heb ik er eerlijk gezegd weinig problemen mee dat de gevaarlijke ideologen in Brussel in hun hemd worden gezet.
En opkomen voor zijn land? Het lijkt mij dat hij juist opkomt voor zijn land door de kant te kiezen van de EU. Dat is immers geen vreemde entiteit: Hongarije is daar zelf onderdeel van. De belangen van de EU zijn die van Hongarije en vice versa.quote:Rusland is openlijk vijandig richting de EU (en haar lidstaten), is een buurland binnengevallen met miljoenen slachtoffers als gevolg en is al jaren in een digitale oorlog verwikkeld met het westen. Propagandisten van het Kremlin roepen op om Europese hoofdsteken te nuken en Poetin maakt er geen geheim van dat hij de EU wil slopen, en daarbij ook meteen de westerse hegemonie.
Stel nou dat Oman of Qatar, bondgenoten van de VS, vertrouwelijke gesprekken met de Amerikaanse regering door zou spelen naar het regime in Teheran.quote:De oorlog in Iran ben ik nog over in dubio, het lijkt erop dat het regime het prima vind om kapotgebombardeerd te worden zolang ze de macht houden in Iran. Ik ben bang dat Trump de zaak volledig verkeerd heeft ingeschat omdat hij niet besefte dat hij te maken heeft met gevaarlijke ideologen.
Het probleem met dit soort ideologen is dat ze niet denken in het algemeen belang maar een stip aan de horizon zetten en het ze niet uitmaakt hoe ze daar naartoe bewegen. Het doel is altijd heilig ondanks de ellende die het volk over zich heen krijgt. Sommigen noemen het goed leiderschap ik noem het psychopatisch gedrag.
Het regime laten zitten al hebben ze geen leger meer zal gezien worden als een morele overwinning en dat zal als gevolg hebben dat Amerikaanse macht minder ontzag zal opbrengen dan voorheen.
Eigenlijk heeft Trump nu nog maar een keuze en dat is een grootschalige invasie maar daar gaan ze begrijpelijk niet aan beginnen.
Ik wacht nog even de ontwikkelingen af met betrekking tot Iran. Ik heb nog de stille hoop dat het regime omvalt en dat er iets beters voor terugkomt.
Hongarije importeert nog steeds goedkoop brandstof van Rusland. Als ze net als wij duur gas moeten gaan inkopen dan heeft dat direct gevolgen voor de bevolking die volgens Extec al tot de armste bevolkingsgroep in de EU hoort. Dat Rusland Oekraïne is binnen gevallen is een feit, dat wij opzichtig in de achtertuin van Rusland aan het rommelen waren is ook een feit. Ik sta wat dat betreft compleet neutraal in deze oorlog. Het interesseert mij werkelijk waar geen bal wie er wint en of Oekraïne het als natiestaat gaat overleven.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet netjes? Het gaat veel verder dan dat. Het komt neer op heulen met een mogendheid die ons vijandig is gezind. Laat ik mijn eerdere post herhalen:
[..]
En opkomen voor zijn land? Het lijkt mij dat hij juist opkomt voor zijn land door de kant te kiezen van de EU. Dat is immers geen vreemde entiteit: Hongarije is daar zelf onderdeel van. De belangen van de EU zijn die van Hongarije en vice versa.
[..]
Stel nou dat Oman of Qatar, bondgenoten van de VS, vertrouwelijke gesprekken met de Amerikaanse regering door zou spelen naar het regime in Teheran.
Is dat volgens jou dan slechts 'niet netjes'?
quote:Op donderdag 9 april 2026 13:57 schreef Chivaz het volgende:
Als het aan de ideologen in Brussel ligt is Oekraïne straks het meest arme en corrupte land in de EU.
hij heeft de Navo niet nodig, het gaat erom dat geen enkel Navo land aangeboden heeft te helpen.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:03 schreef xpompompomx het volgende:
Op basis van Trump's eerdere uitspraken van begin mart dat Iran al totaal verslagen is, vraag ik me nog steeds af waar hij de Navo in dit conflict nou eigenlijk voor nodig heeft. Misschien kan een Trump-fluisteraar hier me dat uitleggen?
¯\_(ツ)_/¯
Ja, schitterend.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:15 schreef Chivaz het volgende:
Als ze net als wij duur gas moeten gaan inkopen dan heeft dat direct gevolgen voor de bevolking die volgens Extec al tot de armste bevolkingsgroep in de EU hoort.
Je kunt heel hard roepen dat je neutraal blijft, maar dat betekent niet dat je dat ook bent. Het Kremlin beschouwt de EU als een geopolitieke tegenstander en tegenstrever en zal er alles aan doen om ons (lees: de lidstaten) te ondermijnen. Een digitale oorlog is al veel langer gaande.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hongarije importeert nog steeds goedkoop brandstof van Rusland. Als ze net als wij duur gas moeten gaan inkopen dan heeft dat direct gevolgen voor de bevolking die volgens Extec al tot de armste bevolkingsgroep in de EU hoort. Dat Rusland Oekraïne is binnen gevallen is een feit, dat wij opzichtig in de achtertuin van Rusland aan het rommelen waren is ook een feit. Ik sta wat dat betreft compleet neutraal in deze oorlog. Het interesseert mij werkelijk waar geen bal wie er wint en of Oekraïne het als natiestaat gaat overleven.
Ik heb geen liefde voor neo nazis die het Nederlandse volk bedreigden als we niet juist zouden stemmen in het referendum en ik heb ook geen liefde voor malle Russen die dreigen met atoomwapens. De EU had neutraal moeten blijven en wij hadden gewoon onze gas uit Rusland moeten halen zodat onze eigen economie overeind blijft staan.
Ik denk zomaar dat Orban er hetzelfde over denkt en als dat als verraad naar de EU word gezien dan is dat maar zo. Het zegt dan wel een heel hoop over hoe de EU kijkt naar lidstaten en de toekomst van die lidstaten.
En natuurlijk negeer je gewoon straal dat in de EU opgaan, corruptie doet afnemen, zoek maar op, voor polen, baltische staten.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:57 schreef Chivaz het volgende:
Als het aan de ideologen in Brussel ligt is Oekraïne straks het meest arme en corrupte land in de EU. Een land met een aan flarden geschoten infrastructuur, een hele generatie kapot door de oorlog en permanente spanningen met Rusland terwijl wie die harder nodig hebben dan Oekraïne.
Correct, je hoort mij toch ook niet over de lobbygroepen die de deur platlopen bij de VVD als het gaat om windmolens.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar goed, dat orban zo corrupt als de nete is, z'n hele familie bv ladingen hotels hebben geklauwd, daar horen we je niet meer over.
Want "hij handelt immers in het belang van het land".
Ik ben wel blij dat we hier een Hongarije kenner in huis hebben. Wat gaat de grote Peter Magyaar dan doen wat gaat zorgen voor een enorme economische boom in Hongarije? Ik ben oprecht benieuwd.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, schitterend.
Orban zelf helpt de bevolking aan de bedelstaf, maar duurder brandstof? Nee, dat kan niet hoor, want "ze zijn al zo arm!"
Maar hij is zo goed bezig, die orban....
Wederom kontverhaal wat werkelijk nergens over gaat.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:19 schreef Chivaz het volgende:
Wat de EU wil zijn kan alleen maar gebeuren als mensen collectief het idee van de natiestaat loslaten en laat nu net het tegenovergestelde gebeuren in Europa.
'In de pas lopen met de EU', zoals jij het noemt, kan juist leiden tot een welvaartsexplosie. Maar ja, dan moet je geen leider hebben die het land leegtrekt ten guste van zichzelf. Hongarije had een voorbeeld kunnen nemen aan Polen:quote:Op donderdag 9 april 2026 14:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Correct, je hoort mij toch ook niet over de lobbygroepen die de deur platlopen bij de VVD als het gaat om windmolens.
Maar goed als Orban corrupt is geloof ik je meteen, het alternatief daarentegen zal in de pas lopen van de EU en dan kunnen de Hongaren ook meegenieten van buitensporig hoge gasprijzen. Maar goed de familie van Orban kan dan ieder geval niet meer graaien……..
Wat is dit voor stupide non-argument?quote:Op donderdag 9 april 2026 14:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ben wel blij dat we hier een Hongarije kenner in huis hebben. Wat gaat de grote Peter Magyaar dan doen wat gaat zorgen voor een enorme economische boom in Hongarije? Ik ben oprecht benieuwd.
Jaja, we moeten corrupte lui opnemen zodat ze minder corrupt worden…...quote:Op donderdag 9 april 2026 14:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
En natuurlijk negeer je gewoon straal dat in de EU opgaan, corruptie doet afnemen, zoek maar op, voor polen, baltische staten.
Nee, volgens chivaz hier wordt jij je juist corrupter.
Je praat peop, aan de lopende band.
Het is een vraag halve tamme. Een vraag waar je als “kenner” blijkbaar geen antwoord op hebt.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat is dit voor stupide non-argument?
De eventuele oplossingsrichting (die magyar) doet niets af aan hoe corrupt orban is.
lolquote:Op donderdag 9 april 2026 14:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is een vraag halve tamme. Een vraag waar je als “kenner” blijkbaar geen antwoord op hebt.
quote:Op donderdag 9 april 2026 14:36 schreef Chivaz het volgende:
Jaja, we moeten corrupte lui opnemen zodat ze minder corrupt worden…...
quote:Op donderdag 9 april 2026 14:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
En natuurlijk negeer je gewoon straal dat in de EU opgaan, corruptie doet afnemen, zoek maar op, voor polen, baltische staten.
[.....]
Je praat peop, aan de lopende band.
Als in jij bent de knuppel die gehanteerd word?quote:Op donderdag 9 april 2026 14:41 schreef ExTec het volgende:
Discussieren met chivaz heeft wel veel weg van een zeehond neerknuppelen.
En de oudgedienden hier, weten dat ik zeer immigratie-kritisch ben.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:36 schreef Chivaz het volgende:
Is dit overigens het gangbare argument in progressieve kringen als het gaat om immigratie? We moeten de meest achterlijke barbaren hierheen halen zodat ze uiteindelijk veranderen in D66 stemmende liberalen?
We kunnen ieder geval zien dat het met immigratie niet werkt, zou het wel werken als je het doet met een compleet land? We zullen het zien lol.
Daar zou je lering uit kunnen trekken he?quote:Ben je uit de EU, komen die vermaledijde Butn'landers nog steeds?
Je vind de wereld dus helemaal niet ingewikkeld, maar je hebt een hekel aan mensen die hem anders zien dan jij? Die er dus helemaal niks van begrijpen? Terwijl het toch allemaal zo simpel is? En het is helemaal irritant als je ze dat dan uitlegt en ze geloven je niet eens? Bah, wat een sukkels, het is dan ook niet gek dat alles naar de verdoemenis gaat met politici die ook zo denken.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:52 schreef Chivaz het volgende:
Het probleem met de progressieve mens is dat ze vooral erg naïef zijn als het gaat om menselijk gedrag dat helaas cultureel bepaalt is.
Dat betekent dus dat verandering zeer langzaam gaat en met veel pijn en moeite.
Die verandering gaat altijd ten koste van de mensen die het mogen bekostigen.
Chivaz de simpele arbeider die wel wat weet van verschillende culturen begrijpt dat en moet met lede ogen toezien hoe wereldvreemde progressieve haantjes menen te weten hoe de wereld in elkaar steekt. Keer op keer krijgen ze de deksel op hun neus, of het nu gaat om het falen van de multiculturele samenleving, het federaliseren van de EU en als we naar de VS kijken het frauderen van Somaliërs in Minnesota dan zou je toch zeggen dat je een keer gaat nadenken over de consequenties van dat naïeve wereldbeeld.
Dat kan de moreel verheven progressieve medemens natuurlijk niet doen. Net zoals een geestelijke zijn religie moet verdedigen moet de progressieve medemens zijn wereldbeeld verdedigen al gaat dat ten koste van zijn eigen idealen.
quote:Op donderdag 9 april 2026 14:52 schreef Chivaz het volgende:
In de wonderlijke wereld van het progressieve wensdenken is de algemene gedachtegang dat mensen vanzelf veranderen in goedaardige liberalen zolang ze maar in aanraking komen met de westerse samenleving.
Polen doet het inderdaad heel goed als enige oostblokland want in landen zoals Roemenië en Bulgarije is het nog steeds kommer en kwel.
Geen banen maar wel mooie infrastructuur projecten gefinancierd door de EU waar lokale politici nog steeds met hun handjes in de pot zitten.
Dit gebeurt overigens ook nog steeds in Polen op kleinere schaal heb ik van een van mijn beste maatjes vernomen.
Het probleem met de progressieve mens is dat ze vooral erg naïef zijn als het gaat om menselijk gedrag dat helaas cultureel bepaalt is.
Chivaz de simpele arbeider die wel wat weet van verschillende culturen begrijpt dat en moet met lede ogen toezien hoe wereldvreemde progressieve haantjes menen te weten hoe de wereld in elkaar steekt. Keer op keer krijgen ze de deksel op hun neus, of het nu gaat om het falen van de multiculturele samenleving, het federaliseren van de EU en als we naar de VS kijken het frauderen van Somaliërs in Minnesota dan zou je toch zeggen dat je een keer gaat nadenken over de consequenties van dat naïeve wereldbeeld.
Dat kan de moreel verheven progressieve medemens natuurlijk niet doen. Net zoals een geestelijke zijn religie moet verdedigen moet de progressieve medemens zijn wereldbeeld verdedigen al gaat dat ten koste van zijn eigen idealen.
quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Volkomen irrelevant verhaal verder, maar bedankt voor het typen.
Er zit duidelijk frustratie achter, en ook een punt dat veel mensen herkennen: cultuur en gedrag veranderen vaak langzaam, en beleid kan onbedoelde gevolgen hebben waar juist 'gewone mensen' de impact van voelen. Dat gevoel dat beslissingen soms losstaan van de realiteit is niet onterecht en soms gewoon terecht.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:52 schreef Chivaz het volgende:
In de wonderlijke wereld van het progressieve wensdenken is de algemene gedachtegang dat mensen vanzelf veranderen in goedaardige liberalen zolang ze maar in aanraking komen met de westerse samenleving.
Polen doet het inderdaad heel goed als enige oostblokland want in landen zoals Roemenië en Bulgarije is het nog steeds kommer en kwel.
Geen banen maar wel mooie infrastructuur projecten gefinancierd door de EU waar lokale politici nog steeds met hun handjes in de pot zitten.
Dit gebeurt overigens ook nog steeds in Polen op kleinere schaal heb ik van een van mijn beste maatjes vernomen.
Goh wacht…komt mij bekend voor…quote:Op donderdag 9 april 2026 20:35 schreef livelink het volgende:
Het enge is dat Trump dit niet alleen kan doen. Er is een heel systeem dat hem steunt en dit mogelijk maakt. En dat is niet weg als Trump weg is.
Na de midterms moeten ze hem en zijn kliek zo snel mogelijk uit het ambt halen. Niet dezelfde fout maken als McConnell graag.quote:Op donderdag 9 april 2026 20:35 schreef livelink het volgende:
Het enge is dat Trump dit niet alleen kan doen. Er is een heel systeem dat hem steunt en dit mogelijk maakt. En dat is niet weg als Trump weg is.
Helaas zit het probleem wat dieper bij hem. Zijn "waarnemingen" hebben vrijwel altijd een racistisch/discriminerend en/of seksistisch tintje. Als je door zijn slap gelul prikt dan blijft dat elke keer over helaas.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:49 schreef Perrin het volgende:
Wat ook opvalt, is dat je voorbeelden vooral uit de negatieve hoek komen. Die problemen zijn er zeker, maar ze vormen niet het hele beeld. Er zijn ook situaties waarin het wél beter gaat. Als je alleen naar mislukkingen kijkt, lijkt het al snel alsof alles faalt, terwijl de werkelijkheid meestal een stuk genuanceerder is.
Dat klopt. En we hebben een idee hoe diplomatie werkt los van nieuws. Maar juist het gegeven dat Rutte (meer) dan een volle klap op support en steun geeft tekent imho de contouren van een raar nieuw agressief en onverschillig tijdperk. Meer nog dan een idioot als Trump.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik weet niet waat Rutte zijn nieuws vandaan haalt. Ik hoor en lees eigenlijk overal dat de VS deze ronde in ieder geval verloren heeft en Iran nu één van de machtigste landen op de wereld is.
Ja dat is een veel groter probleem dan Trump. Zonder hen (van domme goedgelovige MAGA-fans t/m de Supreme Court en alles er tussenin) was het nooit zover gekomen.quote:Op donderdag 9 april 2026 20:35 schreef livelink het volgende:
ghislaine en melania hadden koosnaampjes voor elkaar dienaarboven kwamen in de files; ze waren duidelijk goed bevriend. ik vraag me af waarom Melania op dit moment deze speech terwijl er nu relatief weinig gesproken wordt over haar rol, ook doordat haar man nogal wat afleiding creeert. is er een onthulling aanstaande of zo?quote:Op donderdag 9 april 2026 22:30 schreef AnneX het volgende:
Dit voegt echt iets toe: https://www.nytimes.com/2(...)ws&segment_id=217982
Quote:…” Melania Trump said on Thursday that she was not a victim of Jeffrey Epstein and that she had no knowledge of the abuse of his victims. She said she wanted to clear “my good name.”…
Imho: je was te oud liefje om slachtoffer te zijn. En dat let je nNIET om nú voor slachtoffers op te komen. Zeker in jouw positie.
quote:Hey McFuckitty-Fuck-Face! [IMG][IMG][IMG]
Mate. You run a country with 600,000 homeless people sleeping on the street tonight. A country where 40% of adults can't cover a $400 emergency without borrowing money. A country where insulin costs more than a car payment and people are rationing it to survive. A country where medical debt is the number 1 cause of bankruptcy. A country where women are dying in hospital car parks because doctors are too scared of abortion laws to treat a miscarriage.
You lock up more of your own citizens than any nation on earth. More than China. More than Russia. More than North Korea. The land of the free has 2 million people in cages, and a quarter of them haven't even been convicted of anything. They're just too poor to make bail.
Your life expectancy is going backwards. You're the only developed nation where that's happening. Your infant mortality rate is worse than Cuba's. Your kids do active shooter drills between maths and English while you sell the gunmaker's stock to your mates.
Your minimum wage hasn't moved in 15 years. You've got teachers working 2 jobs and veterans sleeping under bridges and you just spent a trillion dollars flattening a country that didn't attack you.
And you’ve got a convicted felon, adjudicating raping, paedophile protecting, porn star shagging insurrectionist running the biggest dumpster fire war campaign since the Taliban thanked you very much for losing again.
And you're calling Greenland poorly run?
Greenland has universal healthcare. Free education. One of the lowest incarceration rates in the world. Nobody goes bankrupt there because they got sick. Nobody dies in a waiting room because their insurance said no.
"NATO wasn't there when we needed them." When exactly was that, champ? September 11? Because NATO invoked Article 5 for the first and only time in history FOR YOU. Soldiers from dozens of countries deployed, fought, bled, and died in Afghanistan FOR YOU. Australia wasn't even in NATO and we still showed up. For 20 years.
And you pulled out at 2am without telling anyone and left them to deal with the mess.
So maybe before you start calling other countries poorly run, have a look at your own backyard, you spray-tanned aluminium siding salesman. The only thing poorly run in this picture is your fucking mouth.
quote:Op donderdag 9 april 2026 22:45 schreef aquawoman het volgende:
[..]
ghislaine en melania hadden koosnaampjes voor elkaar dienaarboven kwamen in de files; ze waren duidelijk goed bevriend. ik vraag me af waarom Melania op dit moment deze speech terwijl er nu relatief weinig gesproken wordt over haar rol, ook doordat haar man nogal wat afleiding creeert. is er een onthulling aanstaande of zo?
Aantrekkelijk voor het bedrijfsleven, onaantrekkelijk voor buitenlanders en als het even kan ook onaantrekkelijk voor de buitenlanders die hier wonen. Succes!quote:Op donderdag 9 april 2026 13:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is het slechtste scenario en nog steeds prefereer ik dat dan leven in een superstaat waar de Nederlandse stem er niet meer toe doet. Het is werkelijk waar ongelofelijk dat je de democratie de vuilnisbak wil ingooien ten faveure van vermeende economisch gewin.
Ik geloof erin dat Nederlanders over het algemeen vindingrijk genoeg zijn om maatregelen te nemen die nodig zijn om ons land weer aantrekkelijk te maken voor het bedrijfsleven.
Mijn oma vertelde steeds hoe teleurgesteld ze was in de Duitsers, 'zulk net volk, zo ontzettend gemanierd en dan zulke verschrikkelijke dingen doen'.quote:Op donderdag 9 april 2026 14:37 schreef ExTec het volgende:
In chivaz zijn schrijnend simpele wereldje, bestaan er corrupte landen, en die zijn gedoemd om dat tot het einde der tijden te blijven,
Nevermind de klinkende voorbeelden die het tegendeel bewijzen, dankzij de EU, dat negeren we gewoon, kop in het zand en hard "LALALALALALALALALA",
En landen die dat niet zijn, en blijkbaar nooit worden.
Maar helaas: kijk maar naar je grote oranje vriend z'n regime, nepotisme spat er ondertussen vanaf.
Dus: corruptie kan komen en gaan. Prestaties uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.
Vergeet kerk en staat gescheiden houden niet, dat is altijd een red flag als die wordt genegeerd.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:28 schreef Basp1 het volgende:
Maar goed laten we het hier dan maar hebben over het fantastisch geniale conservatieve beleid van de VS waarbij alle progressieve liberale ideeën over mensenrechten bij het oud vuil gegooid zijn, het idee van borging tegen corruptie en nepotisme met het negeren van Trias politica ook er niet meer is, ipv dei personeelsbeleid het omgezet is in meelopen met de autoritaire leider.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |