quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:25 schreef L_auteur het volgende:
Potentiële Blackhawk Down tijdens de zoektocht naar de piloot volgens Steve
Ik hoorde de zeer kritische Bolton gisteren of eergisteren nog zeggen dat het in elk geval wel een goed teken was dat Amerikaanse vliegtuigen nu over Iran gingen vliegen. Dat betekende dat de luchtafweer was uitgeschakeld en de lucht daar in ieder geval veilig was.quote:
Het is in elk geval een goed teken dat de stafchef van het leger is ontslagen want dat doe je alleen wanneer een oorlog volgens plan verlooptquote:Op vrijdag 3 april 2026 19:40 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik hoorde de zeer kritische Bolton gisteren of eergisteren nog zeggen dat het in elk geval wel een goed teken was dat Amerikaanse vliegtuigen nu over Iran gingen vliegen. Dat betekende dat de lucht daar in ieder geval veilig was.
NOT.
Stap voor stap komt het Vietnam-scenario dichterbij.
Sta voor stap komt die 4 euro de liter ook dichterbij helaas.quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:40 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik hoorde de zeer kritische Bolton gisteren of eergisteren nog zeggen dat het in elk geval wel een goed teken was dat Amerikaanse vliegtuigen nu over Iran gingen vliegen. Dat betekende dat de luchtafweer was uitgeschakeld en de lucht daar in ieder geval veilig was.
NOT.
Voor dat geld kan je het bijna zelf uit het steegje van Hormuz gaan halenquote:Op vrijdag 3 april 2026 19:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Sta voor stap komt die 4 euro de liter ook dichterbij helaas.
Hierin volg ik gewoon Trump, die claimt dat de straat van Hormuz hem geen zak kon/kan schelen, want "wij hebben olie zat."quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:45 schreef vosss het volgende:
[..]
En Bolton is nog nooit zo vaak op de verrekijk geweest.quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het is in elk geval een goed teken dat de stafchef van het leger is ontslagen want dat doe je alleen wanneer een oorlog volgens plan verloopt
Dat heb je toch wel over voor deze glorieuze overwinning van Don&Benno toch?quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Als je al je soldaten dood wilt hebben en het eiland rood wilt kleuren hadden ze dat inderdaad moeten doen, dan was de oorlog ook sneller klaar door de Amerikanen (revolutie?). Het leven is geen call of duty of battlefield of een hollywood film, zoals de pro Israëlen en pro Amerikanen denken.quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:49 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En Bolton is nog nooit zo vaak op de verrekijk geweest.
Met zijn eeuwige schaakbord op de achtergrond.
Toch denk ik wel dat hij beter in staat is om, bij het vooruit denken, ook de plannen van de tegenpartij mee te wegen. Hij zei aan het begin al dat ze voor Kharg en Hormuz moesten gaan ipv voor dode baarden.
Waterstof en elektriciteit ontstaan al zo'n 14 miljard jaar ook niet meer vanzelf hè.quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:47 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hierin volg ik gewoon Trump, die claimt dat de straat van Hormuz hem geen zak kon/kan schelen, want "wij hebben olie zat."
Ik heb geen auto en ik heb geen rijbewijs. Bussen rijden steeds vaker op waterstof en treinen op elektriek.
Ik geef echter toe: dit is egoïstisch.
Iedereen kijkt altijd eerst naar het eigenbelang natuurlijk. Zelf rijd ik aan 100 a 120 euro benzine de maand. In het 4-euro scenario wordt dat zo'n 225 a 250 euro. Vervelend maar het is wel te overzien.quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:47 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hierin volg ik gewoon Trump, die claimt dat de straat van Hormuz hem geen zak kon/kan schelen, want "wij hebben olie zat."
Ik heb geen auto en ik heb geen rijbewijs. Bussen rijden steeds vaker op waterstof en treinen op elektriek.
Ik geef echter toe: dit is egoïstisch.
Dat maakt me wel blij over Nederlanders, de meeste die ik spreek zijn goed genoeg voorbereid voor een crisis als ze 1 tot 3 maanden zonder gas of electriciteit komen te zitten.quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Iedereen kijkt altijd eerst naar het eigenbelang natuurlijk. Zelf rijd ik aan 100 a 120 euro benzine de maand. In het 4-euro scenario wordt dat zo'n 225 a 250 euro. Vervelend maar het is wel te overzien.
Ik maak me meer zorgen om de inflatie die daarop zal volgen. Ben ook aardig wat non-food producten al aan het inslaan. Ik denk dat meer mensen hier zich al aan het voorbereiden zijn
Wat wel leuk is: Dat is een Sikorsky UH60 Black Hawk. De oprichter van 'Sikorsky Aero Engineering', 'Igor Sikorsky' was een Russische ingenieur geboren in Kiev en later genaturaliseerd Amerikaanquote:Op vrijdag 3 april 2026 19:30 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo te zien ook geen stuk speelgoed
Dat is sowieso utopie. Hoe schakel je losse soldaten met bijvoorbeeld een Stinger uit? Dat de vaste AA uitgeschakeld is geloof ik welquote:Op vrijdag 3 april 2026 19:40 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik hoorde de zeer kritische Bolton gisteren of eergisteren nog zeggen dat het in elk geval wel een goed teken was dat Amerikaanse vliegtuigen nu over Iran gingen vliegen. Dat betekende dat de luchtafweer was uitgeschakeld en de lucht daar in ieder geval veilig was.
NOT.
Het blijft te overzien zolang als het op een of ander manier binnen blijft druppellen maar als dat ook stopt, then what..?quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Iedereen kijkt altijd eerst naar het eigenbelang natuurlijk. Zelf rijd ik aan 100 a 120 euro benzine de maand. In het 4-euro scenario wordt dat zo'n 225 a 250 euro. Vervelend maar het is wel te overzien.
Ik maak me meer zorgen om de inflatie die daarop zal volgen. Ben ook aardig wat non-food producten al aan het inslaan. Ik denk dat meer mensen hier zich al aan het voorbereiden zijn
De benzine? Dat is mijn ultieme nachtmerrie scenario: dan moet ik elke dag 2 keer 25 kilometer fietsen. Ik ben daar veel te lui voor.quote:Op vrijdag 3 april 2026 20:01 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Het blijft te overzien zolang als het op een of ander manier binnen blijft druppellen maar als dat ook stopt, then what..?
Het voordeel is dat je waarschijnlijk ontslagen wordt vanwege de recessie en economische krimp.quote:Op vrijdag 3 april 2026 20:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De benzine? Dat is mijn ultieme nachtmerrie scenario: dan moet ik elke dag 2 keer 25 kilometer fietsen. Ik ben daar veel te lui voor.
Leuk is anders, maar nog wel te doen.quote:Op vrijdag 3 april 2026 20:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De benzine? Dat is mijn ultieme nachtmerrie scenario: dan moet ik elke dag 2 keer 25 kilometer fietsen. Ik ben daar veel te lui voor.
Ik had al ergens een forecast gezien van >¤4 tegen eind van April. Dan ga ik toch eens even kletsen met de werkgever dat ik wat dagen meer thuis ga werken. Niet dat het onbetaalbaar is. De auto rijdt 1:24 op diesel, maar geld weggooien is ook zonde. Ik kan me wel voorstellen dat de 'wat minder bedeelden' hier al grote problemen mee hebben. Vaak oud wagentje, niet al te zuinig... Het kabinet doet vooralsnog niets. Ik geloof dat er een vergadering is gepland eind deze maandquote:Op vrijdag 3 april 2026 19:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Eerst nog de psychologische 3 passeren..... verder niet te begrijpen dat een clown dit kan veroorzaken.quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik snap het dilemma van het kabinet wel. Gaat er 20 cent vanaf, moeten we 2 miljard op andere zaken bezuinigen. En dan is het 3 weken later weer 20 cent duurder, zitten we met precies hetzelfde probleem.quote:Op vrijdag 3 april 2026 20:08 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik had al ergens een forecast gezien van >¤4 tegen eind van April. Dan ga ik toch eens even kletsen met de werkgever dat ik wat dagen meer thuis ga werken. Niet dat het onbetaalbaar is. De auto rijdt 1:24 op diesel, maar geld weggooien is ook zonde. Ik kan me wel voorstellen dat de 'wat minder bedeelden' hier al grote problemen mee hebben. Vaak oud wagentje, niet al te zuinig... Het kabinet doet vooralsnog niets. Ik geloof dat er een vergadering is gepland eind deze maand
https://www.bbc.com/news/(...)e7-34ff158edb8c#postquote:Iran shooting down a US aircraft was 'only a matter of time', experts say
published at 20:32
20:32
Grace Eliza Goodwin
US reporter
I’ve just spoken to two military analysts, who say what’s most striking about Iran reportedly shooting down a US fighter jet is that it didn’t happen sooner.
“It was sort of inevitable,” says Jennifer Kavanagh, a senior fellow and director of military analysis at think tank Defense Priorities.
It was only “a matter of time before there was some incident like this”, she says.
“We know that Iran has anti-aircraft weapons, and the idea that they had all been eliminated was quite hard to believe and likely inaccurate from the start,” she adds.
US President Donald Trump has repeatedly said that Iran’s air capabilities have been obliterated.
James Jeffrey, a military strategy expert and fellow at think tank The Washington Institute, also says it’s “amazing” that this is the first fighter jet Iran reportedly shot down.
But both Jeffrey and Kavanagh say that, in the grand scheme of the war, this incident matters very little.
While it’s "a big victory" for Iran to have shot down an American jet, for the US, losing a single aircraft “isn’t going to change the operational outcome of the war,” Kavanagh says.
We waren op zoek naar waarden. Niet een gemeenschappelijke geschiedenis. Waarom is dit zo moeilijk voor je?quote:Op vrijdag 3 april 2026 17:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De hele democratische rechtsstaat en bijbehorende Joods-christelijke traditie hebben we gemeen.
Maar jij neemt het op voor een land waar in vaatdoeken gewikkelde Shamans de dienst uitmaken. Dat je dat niet herkent is zeer kwalijk.
Haha leuke irrelevante afleiding in dezelfde week dat Israëlische politici met gouden stroppen rondliepen, omdat ze Palestijnen gaan ophangen.quote:Op vrijdag 3 april 2026 16:55 schreef HSG het volgende:
[..]
Welke groep doet in de Gaza aan doodstraf, martelen en oorlogen starten? Oh ja iets met ...Ha..
Maar Ik woon niet in de Gaza dus boeie.
Omdat we onderdanig zijn en weinig eigenwaarde hebben?quote:Op vrijdag 3 april 2026 20:38 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom geven we ook nul tegengas bij de VS...
Omdat we alleen maar importeren.quote:Op vrijdag 3 april 2026 20:38 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom geven we ook nul tegengas bij de VS...
Lekker cuckenquote:Op vrijdag 3 april 2026 20:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat we onderdanig zijn en weinig eigenwaarde hebben?
It comes naturally.quote:
quote:Why Iran Isn’t Backing Down
More than a month into a war of choice with Iran, Donald Trump is escalating. His rhetoric is more aggressive, the scope of US and Israeli strikes has expanded, and reports point to a buildup of ground forces that could signal preparations for a possible invasion. At the same time, the targets inside Iran are increasingly hitting civilian infrastructure, including bridges, pharmaceutical facilities, and universities.
Iran, for its part, continues to sustain and even intensify its response, launching missiles and drones across the region and firing one of its largest salvos yet at Israel yet on April 1.
That reality tells us something important. After more than a month of intense U.S. and Israeli airstrikes, Iran’s core means of fighting back remain intact.
In this context, what we are seeing from the U.S. and Israel is a shift from counterforce targeting, aimed at degrading military assets (as they have failed to eliminate them), toward countervalue targeting, which focuses on civilian infrastructure and economic capacity. The logic is to increase pressure on Iran’s leadership by raising the cost across society as a whole.
The central question is this: why is Iran not backing down despite mounting pressure and escalating costs? The answer is that Iran does not believe it can safely do so. From Tehran’s perspective, conceding without securing its core interests risks long term weakening and would leave the country on a path to collapse anyway.
quote:To understand why, you have to look at how Iran sees this war.
Inside Iran, the dominant view is that this war is the culmination of a longer campaign that began in 2018. What Iranian analysts often describe is a gradual strategy of pressure that includes sanctions, sabotage, assassinations, and periodic strikes. Taken together, they see this as an attempt to weaken and collapse the state over time.
In other words, they believe they have been facing a sustained strategy of attrition, a kind of death by a thousand cuts.
In that context, calls for negotiation are not viewed as off ramps by themselves. They are seen as efforts to freeze the conflict after failing to achieve a decisive outcome, just like happened after the 12-day War in June.
For Iran, a ceasefire at this juncture without clear guarantees is not seen as stabilizing. It is seen as accelerating a process that could lead to deeper instability or even fragmentation after the war, i.e. getting destroyed anyways.
Put plainly, this is an existential war for Iran.
This logic leads to a very different strategy than what many in Washington assume.
Iran is not hoping to win a conventional military victory. It is trying to deny its adversaries a decisive one.
quote:All of this is reinforced by internal political shifts. The assassination of more pragmatic figures such as Ali Larijani, and his replacement by a hardliner like Mohammad Baqer Zolqadr, point to a consolidation of power around Mojtaba Khamenei’s circle. This is also reflected in the leadership of the Revolutionary Guards under Ahmad Vahidi, another figure closely aligned with that camp. As a result of the war, power has become more concentrated and more firmly anchored in the hardline security establishment. These actors have long been skeptical of compromise and are more inclined to approach the conflict in long term strategic terms.
Huh toch geen hulp nodig bij de oorlog die nooit een oorlog was en al weken geleden gewonnen is?quote:
Hoe zie je je dat voor je dan?quote:Op vrijdag 3 april 2026 20:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik snap het dilemma van het kabinet wel. Gaat er 20 cent vanaf, moeten we 2 miljard op andere zaken bezuinigen. En dan is het 3 weken later weer 20 cent duurder, zitten we met precies hetzelfde probleem.
Voor de pomphouders aan de grens zou het wel prettig zijn als het gelijkgetrokken gaat worden met de buurlanden, maar dan gaan er vast meer belastingen komen of bezuinigingen op zorg of onderwijs o.i.d.
"Iran is a very bad regime", ondertussen:quote:Op vrijdag 3 april 2026 20:10 schreef Since2003 het volgende:
Ik ben benieuwd of dit het zoveelste masker van Macron is. We shall see.
[ x ]
Als ze dat te opzichtig doen zitten ze straks vooral in de WW.quote:Op vrijdag 3 april 2026 20:46 schreef nostra het volgende:
Die gasten in het Pentagon zitten echt in permanente facepalmmodus.
WW3?quote:Op vrijdag 3 april 2026 20:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als ze dat te opzichtig doen zitten ze straks vooral in de WW.
Dat is sowieso waar.quote:Op vrijdag 3 april 2026 20:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat we onderdanig zijn en weinig eigenwaarde hebben?
Wat wisselende berichten, sommige spreken dat hij is neergestort in Irak, andere spreken weer over de Perzische Golf? Er zou een A-10 geraakt zijn tijdens de zoektocht naar de piloten, vermoedelijk fataal voor het vliegtuig dus?quote:
WW2 is veel populairder hierquote:
Ik doe ook een poging om het te volgen, ik ben naar Steve aan het kijken.quote:Op vrijdag 3 april 2026 21:00 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Wat wisselende berichten, sommige spreken dat hij is neergestort in Irak, andere spreken weer over de Perzische Golf? Er zou een A-10 geraakt zijn tijdens de zoektocht naar de piloten, vermoedelijk fataal voor het vliegtuig dus?
Irak hoort ook bij de Perzische Golfregioquote:Op vrijdag 3 april 2026 21:00 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Wat wisselende berichten, sommige spreken dat hij is neergestort in Irak, andere spreken weer over de Perzische Golf? Er zou een A-10 geraakt zijn tijdens de zoektocht naar de piloten, vermoedelijk fataal voor het vliegtuig dus?
En aan welke kant staan deze gasten dan weer?quote:
Dat klopt, maar hoorde die A-10 bij het zoekteam over Iran of zat hij naar speedbootjes/drones te brrrrrrrrrrrrrrrrt over de golf?quote:Op vrijdag 3 april 2026 21:05 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Irak hoort ook bij de Perzische Golfregio
Op Iraanse televisie en sociale media werd gezegd dat mensen een beloning zouden kunnen krijgen als ze “de vijandelijke piloten levend gevangen nemen of helpen lokaliseren”.quote:Op vrijdag 3 april 2026 21:08 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En aan welke kant staan deze gasten dan weer?
In een luxe cel en 24/7 een webcam er op om te laten zien dat hij goed behandeld wordt.quote:Op vrijdag 3 april 2026 17:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat tentoongesteld worden lijkt me vreselijk.
Voor je het weer gooit een klimaatactivist soep over je heen, of lijmt ie zich aan je vast
Waarschijnlijk, maar het uiteindelijke lot zal wel bezegeld zijn danquote:Op vrijdag 3 april 2026 21:17 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
In een luxe cel en 24/7 een webcam er op om te laten zien dat hij goed behandeld wordt.
Ja. De NYT schrijft het ook.quote:
quote:A second U.S. combat plane crashed in the Gulf region and its lone pilot was rescued, U.S. officials said.
So tired of winningquote:Op vrijdag 3 april 2026 21:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is wel duidelijk dat het leger van Iran totaal gedecimeerd is.
Geen idee, maar de toon lijkt hoger dan verstandig.quote:Op vrijdag 3 april 2026 21:30 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Ik weet niet wat Trump hiermee bedoelt.
Iraans speaker van het parlement heeft het ook door, lekker de Amerikanen trollen.quote:Op vrijdag 3 april 2026 21:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
Kijk eens welke vlaggen ze mee hebben voor een hint.quote:Op vrijdag 3 april 2026 21:08 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En aan welke kant staan deze gasten dan weer?
Niks, hij heeft weer zo'n hersenscheet gehad, waarschijnlijk terwijl hij zat te poepen, en dat moest gelijk social media op natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 april 2026 21:30 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
quote:Op vrijdag 3 april 2026 21:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
Alle miljoen mensen van de republikeinse garde? Weet jet het zeker?quote:Op vrijdag 3 april 2026 21:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat denk ik wel.quote:Op vrijdag 3 april 2026 21:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
https://www.nbcnews.com/w(...)cna266522#rcrd106625quote:2 U.S. helicopters that were involved in search and rescue of downed jet struck by fire
Two U.S. military helicopters that were involved in the F-15 search and rescue efforts were struck by Iranian fire, but the service members are all safe, according to a U.S. official.
Ik lees minstens 1 van die 2 quotes als zijnde sarcastisch.quote:Op vrijdag 3 april 2026 21:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
[..]
Alle miljoen mensen van de republikeinse garde? Weet jet het zeker?
Trump z'n woorden, zei het gisteren nog.quote:Op vrijdag 3 april 2026 21:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
[..]
Alle miljoen mensen van de republikeinse garde? Weet jet het zeker?
Het is onzin dat het maar wat los schieten is wat Iran doet natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 april 2026 21:40 schreef capricia het volgende:
Nou ja. Dat losse schieten in de lucht lijkt wel te werken.
[..]
https://www.nbcnews.com/w(...)cna266522#rcrd106625
Dus we zitten nu op twee helicopters (met kogelgaten erin). Een A10 en een A15. Waar een piloot nog niet van gevonden is.
Geraakt. Maar volgens mij niet neergestort. Of daar ieg geen bericht van gelezen.quote:
quote:Op vrijdag 3 april 2026 21:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is onzin dat het maar wat los schieten is wat Iran doet natuurlijk.
https://www.cbsnews.com/l(...)l-gas-strait-hormuz/quote:The helicopter carrying the recovered pilot was hit by small arms fire, wounding crew members of the helicopter on board. The helicopter landed safely. All service members are receiving initial medical treatment and will be transported for further medical care.
cofvevequote:Op vrijdag 3 april 2026 21:30 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Jaja, maar je hebt ook weer zo'n Iraanse vlag die weer tegen het regime isquote:Op vrijdag 3 april 2026 21:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kijk eens welke vlaggen ze mee hebben voor een hint.
Heeft zo'n 'A15' een nóg groter kanon met vleugels?quote:Op vrijdag 3 april 2026 21:40 schreef capricia het volgende:
Nou ja. Dat losse schieten in de lucht lijkt wel te werken.
[..]
https://www.nbcnews.com/w(...)cna266522#rcrd106625
Dus we zitten nu op twee helicopters (met kogelgaten erin). Een A10 en een A15. Waar een piloot nog niet van gevonden is.
Ja, met een leeuw erop is van vóór de revolutie, dus tégen het huidige regime.quote:Op vrijdag 3 april 2026 22:00 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Jaja, maar je hebt ook weer zo'n Iraanse vlag die weer tegen het regime is
Die krengen vliegen hier wel eens in batches over heen als ze weer troepentransporten doen vanuit Dld terug naar de US of andersom. Best lomp spul. Klinkt als een Chinook en het huis staat dan te trillen op zn funderingquote:Op vrijdag 3 april 2026 19:30 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo te zien ook geen stuk speelgoed
De laatste is in 1984 geproduceerd lees ik.quote:
Ook een A-10 gebruikt tegenwoordig vooral raketten. Tegen langzame drones is dat kanon heel goed, maar tegen tanks, snel bewegende doelen of dingen die terug kunnen schieten, zoals bootjes, niet. En alhoewel ze een titanium badkuip hebben en veel kunnen verdragen, vliegen ze langzaam en kun je ze met een Stinger of een vergelijkbaar infanterie anti-lucht wapen neerschieten.quote:Op vrijdag 3 april 2026 22:01 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Heeft zo'n 'A15' een nóg groter kanon met vleugels?
Lezen blijft moeilijk.quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze hebben toch ook een parachute.
Anders is die schietstoel idd net zo gevaarlijk.
Ja ik weet wat een A-10 Thunderbolt / Warthog is, maar een A15... Is dat iets nieuw?quote:Op vrijdag 3 april 2026 22:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ook een A-10 gebruikt tegenwoordig vooral raketten. Tegen langzame drones is dat kanon heel goed, maar tegen tanks, snel bewegende doelen of dingen die terug kunnen schieten, zoals bootjes, niet. En alhoewel ze een titanium badkuip hebben en veel kunnen verdragen, vliegen ze langzaam en kun je ze met een Stinger of een vergelijkbaar infanterie anti-lucht wapen neerschieten.
Wij hebben hier de A73quote:Op vrijdag 3 april 2026 22:01 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Heeft zo'n 'A15' een nóg groter kanon met vleugels?
Matige weg. rijd er dagelijks. Veel kuilen, lijkt wel Belgiëquote:
Dat kanon gebruikt men niet tegen drones?quote:Op vrijdag 3 april 2026 22:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ook een A-10 gebruikt tegenwoordig vooral raketten. Tegen langzame drones is dat kanon heel goed, maar tegen tanks, snel bewegende doelen of dingen die terug kunnen schieten, zoals bootjes, niet. En alhoewel ze een titanium badkuip hebben en veel kunnen verdragen, vliegen ze langzaam en kun je ze met een Stinger of een vergelijkbaar infanterie anti-lucht wapen neerschieten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |