Vrijheid van meningsuiting doen we helemaal kut in Europa volgens de vice President. Blijkbaar hebben we dat niet met elkaar gemeen. Grappig hoe we blijkbaar veel met elkaar gemeen hebben, maar je geen specifiek voorbeeld kan geven.quote:Op vrijdag 3 april 2026 16:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Gee, laten we eens kijken. Het gehele fundament van onze maatschappij? En het feit dat jij en ik hier bijvoorbeeld eindeloos kunnen ranten over de VS/EU/NL.
Ik wil hier toch even op inhaken.quote:Op vrijdag 3 april 2026 15:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee dat heeft geen ruk te maken met vermeende sympathie of antipathie. Dat is pure projectie. Ik had van harte gehoopt dat wat bombardementen op het regime ervoor hadden gezorgd dat de bevolking in opstand had kunnen komen en het regime omver had kunnen werpen, maar het tegendeel is waar. Maar waar verachtelijke types als jij dan gemakzuchtig switchen van 'het gaat om de bevolking!!' naar ' de bevolking kan de tyfus krijgen, bombardeer dat land terug naar de steentijd!' sta ik gewoon consistent achter mijn opvattingen over de situatie.
En dat is wel weer het maximum aan aandacht dat je verdient, puur ter lering en vermaeck van de neutrale lezer.
Ik denk dat het specifieke poppetje er bij een religieus ingegeven cultuur er nauwelijks toedoet en zelfs geslachtofferd, de omgeving daarvan meer overtuigd maakt. Iets met (eer)wraak en martelaarschap.quote:Op vrijdag 3 april 2026 16:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat klopt dat simpelweg niet. En ik heb dat ook onderbouwd waarom dat niet het geval is.
Zelfs met een gedecentraliseerde structuur is het simpelweg erg lastig om hele invloedrijke en bepalende mensen om te vangen en ontstaat er al snel instabiliteit in het regime over hoe bepaalde verliezen op te vangen.
Men kan misschien het poppetje wel proberen te vervangen, maar er staat echt niet altijd een capabele vervanger klaar. Helemaal niet in het geval van kopstukken.
Niemand heeft het over een deal met Iran over hun olie.quote:Op vrijdag 3 april 2026 16:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iran wil alleen Israël vernietigen, maar ik woon daar niet dus boeie. Ze geven zelf ook geen fuck om de ander. Make Europe Great Again! Deal met Iran voor hun sweet oil nu.
Welke groep doet in de Gaza aan doodstraf, martelen en oorlogen starten? Oh ja iets met ...Ha..quote:Op vrijdag 3 april 2026 16:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iran wil alleen Israël vernietigen, maar ik woon daar niet dus boeie. Ze geven zelf ook geen fuck om de ander. Make Europe Great Again! Deal met Iran voor hun sweet oil nu.
Maar als je hier achter staat, sta je aan de goede kant las ik hier.quote:Op vrijdag 3 april 2026 16:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting doen we helemaal kut in Europa volgens de vice President. Blijkbaar hebben we dat niet met elkaar gemeen. Grappig hoe we blijkbaar veel met elkaar gemeen hebben, maar je geen specifiek voorbeeld kan geven.
Omgedraaid ken ik wel wat tegenstellingen. In Europa denken we heel anders over doodstraf, martelen en oorlogen starten.
Dit soort, met onderbuikgevoelens doorspekte, relazen lees je tegenwoordig veel over de VS.quote:Op vrijdag 3 april 2026 16:50 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Groninger gasveld dicht: terecht.
Geen zaken met Rusland: was het maar waar, maar met die intentie is verder weinig mis.
VS: de VS keert zich tegen Europa. En tegen de westerse normen & waarden van rechtsstaat en democratie. Ook al zijn die normen en waarden al vaker flinterdun gebleken, dat wil nog niet zeggen dat ze fout zijn en niet de moeite van het verdedigen waard. Ze zijn alleen fout voor religekken, criminelen, mafiabazen, dictators en Trumps. En dus doen die er alles aan om ze onderuit te halen. Aangezien de president van de VS een Trump is, is het in ons belang om ons tegen dat land te keren, zeker als ze (wederom) zo zinloos tekeer gaan in een gebied dat het nooit, maar dan ook nooit zal 'leren'. Met het starten van een oorlog, waarbij de eigen volksvertegenwoordiging wordt gepasseerd.
Op dit moment is de VS de grootste bedreiging voor de westerse wereld en diens normen & waarden, vooral omdat het om een interne bedreiging gaat, en dan ook nog eens van het machtigste land. Dat met allerlei bedreigingen komt om ten koste van alles zijn zin te krijgen.
Uitholling en rot van binnenuit, afkomstig van zogenaamde bondgenoten, is veel en veel gevaarlijker dan een niet te genezen eeuwenlange haat van buitenaf. Van de laatste groep hoef je sowieso niets positiefs meer te verwachten, maar die andere groep zorgt voor verdeeldheid en wantrouwen binnen de eigen gelederen. Met vaak fatale gevolgen.
De hele democratische rechtsstaat en bijbehorende Joods-christelijke traditie hebben we gemeen.quote:Op vrijdag 3 april 2026 16:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting doen we helemaal kut in Europa volgens de vice President. Blijkbaar hebben we dat niet met elkaar gemeen. Grappig hoe we blijkbaar veel met elkaar gemeen hebben, maar je geen specifiek voorbeeld kan geven.
Omgedraaid ken ik wel wat tegenstellingen. In Europa denken we heel anders over doodstraf, martelen en oorlogen starten.
Een beetje rechtsstaat staat juist los van wat voor geloof dan ook.quote:Op vrijdag 3 april 2026 17:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De hele democratische rechtsstaat en bijbehorende Joods-christelijke traditie hebben we gemeen.
Maar jij neemt het op voor een land waar in vaatdoeken gewikkelde Shamans de dienst uitmaken. Dat je dat niet herkent is zeer kwalijk.
Helemaal mee eens. Daarom vind ik Iran ook een verschrikkelijk apenland.quote:Op vrijdag 3 april 2026 17:09 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Een beetje rechtsstaat staat juist los van wat voor geloof dan ook.
We halen al olie en gas uit het Midden Oosten. En dan zeurt niemand over het verschil tussen de waarden van het westen en het Midden Oosten.quote:Op vrijdag 3 april 2026 16:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We gooien het Groninger gasveld dicht, doen geen zaken meer met Rusland, keren ons tegen de VS.
En nu opper je om intensief zaken te doen met theedoeken zonder enig moreel besef afgemeten aan onze westerse waarden.
Wat kan er mis gaan.
Inderdaad, die gekke Iraniërs ook:quote:Op vrijdag 3 april 2026 17:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Daarom vind ik Iran ook een verschrikkelijk apenland.
Geestelijken die ballsdeep in het staatsbestel zitten is ongewenst.
Matige poging.quote:Op vrijdag 3 april 2026 17:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Inderdaad, die gekke Iraniërs ook:
[ afbeelding ]
We zijn alweer een week verder en aangezien de oorlog volgens de door god gezonden Oranje man nog max 3 weken kan duren, zal regime change eerder vandaag dan morgen gebeuren. De opstanden kunnen nu ook elk moment uitbreken! Echt!quote:Op vrijdag 3 april 2026 17:13 schreef PowerLoungen het volgende:
[ x ]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dementie
Er staat niets in qua onderbuikgevoelens.quote:Op vrijdag 3 april 2026 17:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit soort, met onderbuikgevoelens doorspekte, relazen lees je tegenwoordig veel over de VS.
Maar als je naar de feiten kijkt helpt Trump ons met Oekraïne, heeft ie de NAVO bewapend en dwingt ons zelfstandiger, defensief sterker en strategisch onafhankelijker te zijn.
Dat de politieke kleur van de zittende macht je niet aanstaat kan ik best wel inkomen verder. Zijn handelen en manier van communiceren is ook funest voor stabiliteit.
Vooralsnog werkt de rechtsstaat er nog gewoon, de democratie nog intact en word je er niet opgehangen als je homo of lesbi bent.
Dat is hier helemaal het punt niet.quote:Op vrijdag 3 april 2026 17:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Matige poging.
Jij mag gewoon zonder theedoek op je hoofd met je paarse haar naar buiten in de VS.
Absoluut niet. De gristengekkies zijn tegenwoordig de baas in de VS. Van een scheiding tussen kerk en staat is in dat land al lang geen sprake meer. Dat je dat niet herkent is zeer kwalijk.quote:Op vrijdag 3 april 2026 17:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Matige poging.
Jij mag gewoon zonder theedoek op je hoofd met je paarse haar naar buiten in de VS.
Ik meende dat een uur of 2 geleden ook te hebben gelezen.quote:Op vrijdag 3 april 2026 17:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gaan wat geruchten rond dat een heli die op zoek is naar de piloten geraakt is door iets. Maar allemaal heel vaag. Kan evengoed gewoon onzin zijn of oude beelden.
Hij noemt de Iraniërs 'gek' vanwege de sterke religieuze invloed op hun regering (duhhh het is een theocratie) maar hetzelfde geldt in zekere mate voor de Verenigde Staten. Ook daar speelt religie een duidelijke rol in politiek: prominente figuren binnen de regering hebben sterke evangelische overtuigingen. Zo heeft Tucker Carlson's collega Hank Hegseth tatoeages met de Latijnse uitdrukking Deus vult, en voormalig minister van Buitenlandse Zaken Mike Pompeo is bekend om zijn overtuiging in de rapture, een centraal concept binnen bepaalde evangelische stromingen. Het is dus hypocriet om politieke religie in Iran als 'gek' te bestempelen, terwijl soortgelijke invloed in de VS vaak als normaal of zelfs bewonderenswaardig wordt gezien. Evangelische invloed beperkt zich niet tot symboliek: het bepaalt benoemingen in rechtbanken, buitenlandse politiek en binnenlandse wetgeving. In die zin zijn de parallellen met landen als Iran duidelijk: religie en politieke macht zijn ook in de VS nauw verweven, hoewel dat veel minder wordt bekritiseerd.quote:Op vrijdag 3 april 2026 17:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Inderdaad, die gekke Iraniërs ook:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |