Directe onderhandelingen met Iran lijken momenteel de meest pragmatische aanpak. Steeds meer landen kiezen ervoor om rechtstreeks met Teheran te spreken om de doorvaart van vracht veilig te stellen. Het omzeilen van de Verenigde Staten en zelf diplomatiek initiatief nemen, blijkt in de praktijk effectiever dan wachten op Amerikaanse geïnstigeerde chaos. Het is sowieso gekkenwerk dat het klaarblijkelijk zo werkt dat het initiatief voor politieke ontwikkelingen zoals doorvaart voor cargo door velen bij de Yanks is neergelegd. Waarom hebben andere landen ministeries van buitenlandse zaken? Om aan hun leuter te trekken?quote:Op vrijdag 3 april 2026 15:08 schreef Elan het volgende:
Waarom mag er nu een specifiek West Europees containerschip door die straat?
We moeten dolenthousiast zijn dat de VS en Israël de hele wereld in een crisis storten?quote:Op vrijdag 3 april 2026 15:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat men in deze oorlog een hele sterke antipathie koestert jegens Israël en de VS
Niemand denkt hier dat het regime er goed voor staat.quote:, houdt men zichzelf voor dat het Iraanse regime er eigenlijk nog goed voorstaat en tevens dat het de eliminatie van allerlei hooggeplaatste individuen, waaronder dus Khamenei zelf, eigenlijk weinig tot geen verschil maakt. Maar zo zit het niet, de uitschakeling van zulke kopstukken heeft een enorme impact op een regime. Zelfs al kent dat regime een decentraliseerde structuur.
En dan beschuldig je anderen van wensdenken. Je punt wordt ook een stuk makkelijker als je je discussiepartner kunt reduceren tot een anti-semiet of anti-westers.quote:Op vrijdag 3 april 2026 15:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, ik snap het wel en kijk daarbij naar de daadwerkelijke feiten. Jij gaat daarentegen af op wensdenken, zoals trouwens wel meerderen hier.
Omdat men in deze oorlog een hele sterke antipathie koestert jegens Israël en de VS, houdt men zichzelf voor dat het Iraanse regime er eigenlijk nog goed voorstaat en tevens dat het de eliminatie van allerlei hooggeplaatste individuen, waaronder dus Khamenei zelf, eigenlijk weinig tot geen verschil maakt. Maar zo zit het niet, de uitschakeling van zulke kopstukken heeft een enorme impact op een regime. Zelfs al kent dat regime een decentraliseerde structuur.
Nee dat heeft geen ruk te maken met vermeende sympathie of antipathie. Dat is pure projectie. Ik had van harte gehoopt dat wat bombardementen op het regime ervoor hadden gezorgd dat de bevolking in opstand had kunnen komen en het regime omver had kunnen werpen, maar het tegendeel is waar. Maar waar verachtelijke types als jij dan gemakzuchtig switchen van 'het gaat om de bevolking!!' naar ' de bevolking kan de tyfus krijgen, bombardeer dat land terug naar de steentijd!' sta ik gewoon consistent achter mijn opvattingen over de situatie.quote:Op vrijdag 3 april 2026 15:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, ik snap het wel en kijk daarbij naar de daadwerkelijke feiten. Jij gaat daarentegen af op wensdenken, zoals trouwens wel meerderen hier.
Omdat men in deze oorlog een hele sterke antipathie koestert jegens Israël en de VS, houdt men zichzelf voor dat het Iraanse regime er eigenlijk nog goed voorstaat en tevens dat het de eliminatie van allerlei hooggeplaatste individuen, waaronder dus Khamenei zelf, eigenlijk weinig tot geen verschil maakt. Maar zo zit het niet, de uitschakeling van zulke kopstukken heeft een enorme impact op een regime. Zelfs al kent dat regime een decentraliseerde structuur.
NYTimes en andere media beginnen het nu te melden.quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Eens... en het is lastig om de 'echte' beelden te vinden tussen de 'rommel'. Maar je kan vaak uren eerder informatie vinden dan via 'de reguliere media'
Wat gaan zij in Iran doen dan?quote:Op vrijdag 3 april 2026 13:18 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Stuur de A-10 Warthogs.
#brrrrrrrrtttt
Trump in 2015:quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:53 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Trump zal alles aangrijpen voor boots on the ground. Of juist via TACO juist weer de oorlog als gewonnen verklaren en zich terugtrekken. Voorspelbaarheid is een beetje zoek bij deze demente man.
Strafing runs over de Straat van Hormuz om die veredelde speedbootjes uit het water te knallen?quote:
Super veel beelden ook van search and rescue operations in Iran momenteel. Op reddit.com/war zie je veel.quote:Op vrijdag 3 april 2026 16:01 schreef MissButterflyy het volgende:
Amerikaans gevechtsvliegtuig neergehaald boven Iran
Een Amerikaans gevechtsvliegtuig is vrijdag neergehaald boven Iran, melden The New York Times, Axios en Iran. Het is onbekend hoe het gaat met de betrokken militairen.
Nu.nl
Dus toch waar
Fake news, TrumpGod heeft gezegd dat Iran kapot is, dus dit kan nooit echt zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2026 16:01 schreef MissButterflyy het volgende:
Een Amerikaans gevechtsvliegtuig is vrijdag neergehaald boven Iran, melden The New York Times, Axios en Iran. Het is onbekend hoe het gaat met de betrokken militairen.
Nu.nl
Dus toch waar
Piloot is handen van Iran las ik op X.quote:Op vrijdag 3 april 2026 16:01 schreef MissButterflyy het volgende:
Nu.nl
Dus toch waar
Daar is momenteel geen bewijs voor. Ook geen enkel beeld oid.quote:Op vrijdag 3 april 2026 16:06 schreef Mylene het volgende:
[..]
Piloot is handen van Iran las ik op X.
Lees dat het zelfs twee of meer piloten zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2026 16:06 schreef Mylene het volgende:
[..]
Een F15 heeft twee bemanningsleden.quote:Op vrijdag 3 april 2026 16:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lees dat het zelfs twee of meer piloten zijn.
Teveel naar Springsteen geluisterd met zijn botox harsesquote:Op vrijdag 3 april 2026 16:06 schreef Mylene het volgende:
[..]
2 inzittenden, waarvan 1 piloot.quote:
Zou wel het meest logisch zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2026 16:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Daar is momenteel geen bewijs voor. Ook geen enkel beeld oid.
Afwachten.
Eens, maar ik denk dat het nog te vroeg is.quote:
Dit is ook een erg opmerkelijk standpunt. We moeten dus nu gaan onderhandelen met het Iraanse regime? Nog even en er wordt voorgesteld Iran een bondgenoot te maken.quote:Op vrijdag 3 april 2026 15:38 schreef Peppert het volgende:
[..]
Directe onderhandelingen met Iran lijken momenteel de meest pragmatische aanpak. Steeds meer landen kiezen ervoor om rechtstreeks met Teheran te spreken om de doorvaart van vracht veilig te stellen. Het omzeilen van de Verenigde Staten en zelf diplomatiek initiatief nemen, blijkt in de praktijk effectiever dan wachten op Amerikaanse geïnstigeerde chaos. Het is sowieso gekkenwerk dat het klaarblijkelijk zo werkt dat het initiatief voor politieke ontwikkelingen zoals doorvaart voor cargo door velen bij de Yanks is neergelegd. Waarom hebben andere landen ministeries van buitenlandse zaken? Om aan hun leuter te trekken?
Ik vind het wel interessant dat je mij beschuldigt van een 'valse manier' van discussiëren. Maar tegelijkertijd dingen aan het beweren bent die ik helemaal niet heb gezegd zoals het anderen betichten van antisemiet of anti-Westers.quote:Op vrijdag 3 april 2026 15:47 schreef beefkeek het volgende:
[..]
En dan beschuldig je anderen van wensdenken. Je punt wordt ook een stuk makkelijker als je je discussiepartner kunt reduceren tot een anti-semiet of anti-westers.
Het is en blijft vooral veelzeggend over je valse manier van discussiëren.
Ah, en waar heb ik gezegd dat het alleen om de bevolking zou gaan en wat is er verachtelijk aan mijn standpunten? Die zijn immers pro-Israël en pro-VS, waardoor ik aan de goede kant van dit conflict sta.quote:Op vrijdag 3 april 2026 15:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee dat heeft geen ruk te maken met vermeende sympathie of antipathie. Dat is pure projectie. Ik had van harte gehoopt dat wat bombardementen op het regime ervoor hadden gezorgd dat de bevolking in opstand had kunnen komen en het regime omver had kunnen werpen, maar het tegendeel is waar. Maar waar verachtelijke types als jij dan gemakzuchtig switchen van 'het gaat om de bevolking!!' naar ' de bevolking kan de tyfus krijgen, bombardeer dat land terug naar de steentijd!' sta ik gewoon consistent achter mijn opvattingen over de situatie.
En dat is wel weer het maximum aan aandacht dat je verdient, puur ter lering en vermaeck van de neutrale lezer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |