abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 april 2026 @ 14:35:09 #201
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220499643
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:30 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Zie nu ook een bericht dat er een Black Hawk Hali is neergeschoten :X

[ x ]

Onbevestigd :)
Eindelijk een vervolg straks *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 3 april 2026 @ 14:35:18 #202
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220499644
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:32 schreef Peppert het volgende:
[ x ]

[ x ]

Gaan ze straks nog meer vliegtuigen sturen om die heli-crew te zoeken? Op deze manier wordt het gewoon een gemiddelde aflevering van Gourd Brothers... nog even en moeten ze een tweede reddingsteam sturen voor het eerste reddingsteam. ?
Waarom zou je met een lomp transportvliegtuig op search en rescue gaan?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator vrijdag 3 april 2026 @ 14:35:39 #203
8781 crew  Frutsel
pi_220499647
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Op CNN en de NOS staat nog niks van dit alles.
Mjah... ik had een jaar geleden nooit verwacht dat ik dit zou zeggen maar de NOS neem ik inmiddels wel met een gekleurde bril of een korrel zout.

CNN vind ik prima, al zegt Trump dat het fake media is.
pi_220499654
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:33 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video

Als Iran sluw is, gaan ze die man niet zwaar martelen. Als dat openbaar wordt, dan zijn de internationale rijen tegen hun land snel gesloten.
Maar hem inderdaad ten tonele voeren en als wisselgeld gebruiken. Zoals dat in al die eerdere zeer succesvolle oorlogen ook al gebeurde.
Hoezo? We weten al lang dat Iran een schurkenstaat is. Martelen doet de VS ook en dat is onze geweldige bondgenoot.
pi_220499657
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:33 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Als Iran sluw is, gaan ze die man niet zwaar martelen. Als dat openbaar wordt, dan zijn de internationale rijen tegen hun land snel gesloten.
Maar hem inderdaad ten tonele voeren en als wisselgeld gebruiken. Zoals dat in al die eerdere zeer succesvolle oorlogen ook al gebeurde.
Hij zal eerst volop geparadeerd worden door de straten van Teheran, en daarna zal hij ergens heel diep in de bergen verdwijnen en overgeleverd worden aan de IRGC.
pi_220499659
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoezo? We weten al lang dat Iran een schurkenstaat is. Martelen doet de VS ook en dat is onze geweldige bondgenoot.
Zoals ik al schreef: als ze sluw zijn... als ze dom zijn, dan gaan ze hem zwaar martelen.
Beide opties blijven dus mogelijk.
Een combinatie is ook mogelijk.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220499661
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:35 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Waarom zou je met een lomp transportvliegtuig op search en rescue gaan?
Omdat Trumpgod een gigantisch land binnen is gevallen en de helicopters niet zelfstandig overal kunnen komen.
  vrijdag 3 april 2026 @ 14:39:38 #209
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220499664
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:32 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Neem aan dat elke piloot toch wel een Drion pilletje op zak heeft, voor het geval dat.
Anders niet zo leuk nee, dat je waarschijnlijk langzaam dood gemarteld wordt.
Hopelijk hebben Mo & Samir dan wel de juiste pillen geleverd :Y

Niet dat ie straks juist uren en uren achter elkaar wakker en bij bewustzijn blijft, en met een smile op zijn gezicht gemarteld wordt.

En bij het lokale festival de bezoekers bij bosjes dood neervallen 😱
A murky, forgotten land.
pi_220499666
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:32 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Neem aan dat elke piloot toch wel een Drion pilletje op zak heeft, voor het geval dat.
Anders niet zo leuk nee, dat je waarschijnlijk langzaam dood gemarteld wordt.
Nee man, zo'n piloot is ideaal wisselgeld. Zeker in deze fase van de oorlog. Die houden ze lekker levend voorlopig.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220499670
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Nee man, zo'n piloot is ideaal wisselgeld. Zeker in deze fase van de oorlog. Die houden ze lekker levend voorlopig.
Als ze sluw zijn, inderdaad.
  vrijdag 3 april 2026 @ 14:42:02 #212
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220499680
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Omdat Trumpgod een gigantisch land binnen is gevallen en de helicopters niet zelfstandig overal kunnen komen.
Oké, maar hij zal zich binnen een straal van de crashsite bevinden normaliter.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 3 april 2026 @ 14:42:28 #213
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220499682
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:38 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Zoals ik al schreef: als ze sluw zijn... als ze dom zijn, dan gaan ze hem zwaar martelen.
Beide opties blijven dus mogelijk.
Een combinatie is ook mogelijk.
Iran is tot nu toe al voor deze aanval van Amerika en Israel strategisch te werk gegaan. Die gaan hem echt niet zwaar martelen. Zij beschouwen zichzelf al aan de winnende hand dus zullen hem gewoon als prisoner of war etaleren dat hun onderhandelingspositie nog sterker maakt en het fiasco van deze oorlog van Trump tegen Iran alleen maar meer onderstreept. Daarvoor hoeven ze die piloot echt niet te folteren.
enkelband
pi_220499686
Ben benieuwd hoe Trump gaat reageren als dit inderdaad een black hawk down shitshow gaat worden. Ik zie hem er wel voor aan om dan meteen voor de energiecentrales te gaan en dan hebben we een enorm probleem.
pi_220499690
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 10:17 schreef Peppert het volgende:

[..]
Het is een patroon dat zich keer op keer herhaalt: Hitler dacht dat hij de Sovjet-Unie binnen korte tijd kon breken, Poetin dacht hetzelfde over Oekraïne en misrekenede zich volledig, en ook Donald Trump en zijn naaste consorten raakten verblind door euforie over het succes in Venezuela nadat de Venezolaanse president Nicolas Maduro door Amerikaanse troepen was uitgeschakeld en de VS daar de macht consolideerde.

Drie voorbeelden waarin dezelfde dynamiek speelt: arrogantie, overschatting en een misplaatste, bijna messiaanse zelfverzekerdheid leiden tot snelle verwachtingen die onherroepelijk op de harde realiteit botsen en chaos als onvermijdelijk resultaat hebben.

Trump kan nu niet zomaar terugkrabbelen, want dat zou hem enorm gezichtsverlies opleveren, niet alleen bij zijn achterban, maar ook op het mondiale toneel. De politieke eercultuur speelt een grote rol. Het vermijden van gezichtsverlies en het tonen van machtige daden zijn cruciaal, en dat drijft voor een groot deel het beleid en retoriek. Dit geldt niet alleen in islamitische (we noemen het in die kringen eerwraak & eercultuur) kringen maar het speelt ook een heel grote rol in de Amerikaanse (politieke) cultuur.
Naar verluidt grondclashes tussen de Revolutionaire Garde en het Amerikaanse leger in Kohgiluyeh en Boyer-Ahmad, nadat het Amerikaanse leger luchtlandingsoperaties had uitgevoerd. Ik heb geen idee of het klopt. Normaal gesproken is het verliezen van een vliegtuig in een conflict niet catastrofaal, maar de politieke gevolgen hier, piloten die gevangengenomen worden, zijn een heel ander niveau. Voor Trump kan zo'n publieke vernedering gemakkelijk zwaarder wegen dan puur tactische overwegingen.
pi_220499691
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:42 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Oké, maar hij zal zich binnen een straal van de crashsite bevinden normaliter.
Ja maar je moet eerst al naar die crashsite vliegen.
pi_220499696
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:42 schreef recidivist het volgende:

[..]
Iran is tot nu toe al voor deze aanval van Amerika en Israel strategisch te werk gegaan. Die gaan hem echt niet zwaar martelen. Zij beschouwen zichzelf al aan de winnende hand dus zullen hem gewoon als prisoner of war etaleren dat hun onderhandelingspositie nog sterker maakt en het fiasco van deze oorlog van Trump tegen Iran alleen maar meer onderstreept. Daarvoor hoeven ze die piloot echt niet te folteren.
Dat is dus ook mijn inschatting.
Tot nu toe zijn ze sluwer te werk gegaan dan de Amerikanen.

Ik verwacht niet dat dat gaat veranderen, nu ze ook nog eens Amerikaanse soldaten gevangen zouden kunnen hebben/nemen.

Als ze echter dom zijn, dan gaan de wrede voorspellingen van anderen alhier in de praktijk worden gebracht. Maar ik zou dat, in hun positie, dus dom vinden.
pi_220499697
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Prima PR materiaal. Aan de wereld laten zien dat Iran niet het kwaad is maar juist Amerika. Ook voor de publieke opinie in Amerika zelf ideaal natuurlijk. Zou de domste actie ooit zijn als ze deze piloot gaan martelen.
pi_220499708
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zo krijg je een tweede black hawk down film.
Toen had de USA zich ook terug getrokken toch?
Omdat er Amerikaanse lijken door de straten werden gesleept.
pi_220499710
F15 down ?
pi_220499720
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:43 schreef Peppert het volgende:
Naar verluidt grondclashes tussen de Revolutionaire Garde en het Amerikaanse leger in Kohgiluyeh en Boyer-Ahmad, nadat het Amerikaanse leger luchtlandingsoperaties had uitgevoerd. Ik heb geen idee of het klopt.
Ben benieuwd op welk muziekje de eerste Amerikaanse jongens van 18 worden opgeblazen met een drone. De Amerikanen hebben al het wii sports deuntje gebruikt. Kijken of Iran nog kanslozer is.
pi_220499727
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zo krijg je een tweede black hawk down film.
Eigenlijk gun ik die Amerikanen wel een nieuw Black Hawk Down scenario.

Ff een realistische deksel op hun neus zou niet slecht zijn voor ze.
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220499729
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:44 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Prima PR materiaal. Aan de wereld laten zien dat Iran niet het kwaad is maar juist Amerika. Ook voor de publieke opinie in Amerika zelf ideaal natuurlijk. Zou de domste actie ooit zijn als ze deze piloot gaan martelen.
Is in vorige oorlogen ook al vaak genoeg gebeurd.

Had vaak een beroerd effect in de VS.
Hoe vaker het gebeurt, hoe meer kans dat de publieke opinie aldaar zich tegen de oorlog keert.

En dan moet blijken of Trump zich al zodanig heeft weten in te nestelen zoals Poetin dat in Rusland heeft gedaan. De laatste nam daar wel wat meer de tijd voor.
Als Trump zich gelijkwaardig aan Poetin heeft ingenesteld als zelfbenoemde president voor het leven (wat zijn natte droom is), dan gaan plekken als Guantánamo Bay misschien geschikt zijn om boze Amerikanen op te sluiten. Anderen zullen wellicht uit ramen vallen.
Maar ik moet dat nog zien. Ik blijf hopen dat het verzet in de VS toch steeds meer zal toenemen, ook vanuit zijn eigen hielenlikkende kringen.
pi_220499732
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:46 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Toen had de USA zich ook terug getrokken toch?
Omdat er Amerikaanse lijken door de straten werden gesleept.
Eerst hebben ze een paar duizend mensen doodgeschoten, wat gezinnen gegijzeld om zichzelf te beschermen tegen mortieren en toen pas zijn ze weggegaan.
  Moderator vrijdag 3 april 2026 @ 14:49:55 #225
8781 crew  Frutsel
pi_220499740
Het lijkt in elk geval nu wel zeker te zijn dat het gaat om "twee vermiste piloten"
pi_220499745
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:48 schreef vosss het volgende:

[..]
Eigenlijk gun ik die Amerikanen wel een nieuw Black Hawk Down scenario.

Ff een realistische deksel op hun neus zou niet slecht zijn voor ze.
Ik gun die piloten een lang en gelukkig leven in Amerika. Helaas bleven ze daar niet.
  vrijdag 3 april 2026 @ 14:51:20 #227
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220499750
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ben benieuwd op welk muziekje de eerste Amerikaanse jongens van 18 worden opgeblazen met een drone. De Amerikanen hebben al het wii sports deuntje gebruikt. Kijken of Iran nog kanslozer is.
Ik ga voor Milt Buckner - The Beast

Uit Battlefield Bad Company _O_

A murky, forgotten land.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 april 2026 @ 14:51:49 #228
284411 crew  heywoodu
pi_220499753
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:35 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Mjah... ik had een jaar geleden nooit verwacht dat ik dit zou zeggen maar de NOS neem ik inmiddels wel met een gekleurde bril of een korrel zout.

CNN vind ik prima, al zegt Trump dat het fake media is.
Het is vooral wel een voorbeeld van dat social media echt wel een functie heeft: nieuws is daar gewoon (veel) sneller. Het nadeel is natuurlijk dat er ook héél veel meer rommel en onzin staat dan bij, bijvoorbeeld, de NOS.
  vrijdag 3 april 2026 @ 14:52:11 #229
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220499756
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:03 schreef Frutsel het volgende:

[..]
En dat is ook het ding...wat is waar

Nu lees ik weer her en der dat Amerikaanse special forces een reddingsoperatie in gang hebben gezet in combi met helicopters en drones.
Afwachten maar
Iran has been there before...... niet ondenkbaar dat het een (ge)valletje wordt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220499758
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:51 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik ga voor Milt Buckner - The Beast

Uit Battlefield Bad Company _O_

Bazengame dit. _O_
vosss is de naam,
  Moderator vrijdag 3 april 2026 @ 14:52:35 #231
8781 crew  Frutsel
pi_220499759
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Eerst hebben ze een paar duizend mensen doodgeschoten, wat gezinnen gegijzeld om zichzelf te beschermen tegen mortieren en toen pas zijn ze weggegaan.
Beetje zoals Hamas, Hezbollah en de Revolutionaire Garde nu
pi_220499763
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het is vooral wel een voorbeeld van dat social media echt wel een functie heeft: nieuws is daar gewoon (veel) sneller. Het nadeel is natuurlijk dat er ook héél veel meer rommel en onzin staat dan bij, bijvoorbeeld, de NOS.
Het kan nooit kwaad om even te wachten voordat dingen feitelijk worden.

In dat opzicht zullen die zogenaamd ouderwetse media nog steeds doorgaans, net als vroeger, blijven wachten op minstens 2 en idealiter 3 betrouwbare bronnen.
pi_220499766
quote:

[..]
Daarom zo jammer dat Twitter is veranderd in een shithole genaamd X. Maar goed, als je de juiste kanalen volgt is het nog steeds een enorm handige bron voor nieuws.
  vrijdag 3 april 2026 @ 14:53:29 #234
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220499768
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:49 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Is in vorige oorlogen ook al vaak genoeg gebeurd.

Had vaak een beroerd effect in de VS.
Hoe vaker het gebeurt, hoe meer kans dat de publieke opinie aldaar zich tegen de oorlog keert.

En dan moet blijken of Trump zich al zodanig heeft weten in te nestelen zoals Poetin dat in Rusland heeft gedaan. De laatste nam daar wel wat meer de tijd voor.
Als Trump zich gelijkwaardig aan Poetin heeft ingenesteld als zelfbenoemde president voor het leven (wat zijn natte droom is), dan gaan plekken als Guantánamo Bay misschien geschikt zijn om boze Amerikanen op te sluiten. Anderen zullen wellicht uit ramen vallen.
Maar ik moet dat nog zien. Ik blijf hopen dat het verzet in de VS toch steeds meer zal toenemen, ook vanuit zijn eigen hielenlikkende kringen.
John McCain was toch een gevangen piloot in Vietnam destijds, die flink te grazen is genomen?
A murky, forgotten land.
  Moderator vrijdag 3 april 2026 @ 14:53:40 #235
8781 crew  Frutsel
pi_220499770
quote:

[..]
Eens... en het is lastig om de 'echte' beelden te vinden tussen de 'rommel'. Maar je kan vaak uren eerder informatie vinden dan via 'de reguliere media'
pi_220499771
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:43 schreef Glazenmaker het volgende:
Ben benieuwd hoe Trump gaat reageren als dit inderdaad een black hawk down shitshow gaat worden. Ik zie hem er wel voor aan om dan meteen voor de energiecentrales te gaan en dan hebben we een enorm probleem.
Trump zal alles aangrijpen voor boots on the ground. Of juist via TACO juist weer de oorlog als gewonnen verklaren en zich terugtrekken. Voorspelbaarheid is een beetje zoek bij deze demente man.
  vrijdag 3 april 2026 @ 14:55:00 #237
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220499777
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:52 schreef vosss het volgende:

[..]
Bazengame dit. _O_
Dat riedeltje is al sinds die game uit kwam destijds, altijd mijn ringtone geweest _O_
A murky, forgotten land.
pi_220499778
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:52 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Beetje zoals Hamas, Hezbollah en de Revolutionaire Garde nu
Amerika laat het tegenwoordig ook gewoon in de bios zien hoor.
  vrijdag 3 april 2026 @ 14:56:06 #239
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220499779
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:53 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Eens... en het is lastig om de 'echte' beelden te vinden tussen de 'rommel'. Maar je kan vaak uren eerder informatie vinden dan via 'de reguliere media'
Ja, logisch ook. Die wachten -m i. terecht- over het algemeen op een betrouwbare bevestiging.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 april 2026 @ 14:57:08 #240
284411 crew  heywoodu
pi_220499781
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het kan nooit kwaad om even te wachten voordat dingen feitelijk worden.

In dat opzicht zullen die zogenaamd ouderwetse media nog steeds doorgaans, net als vroeger, blijven wachten op minstens 2 en idealiter 3 betrouwbare bronnen.
En daarom hebben zowel social media als traditionele media gewoon allebei een nuttige functie.
pi_220499785
quote:

[..]
Ik vind het heel gek dat we vanuit 10 hoeken beeld hebben terwijl daar geen internet is. Zelfs als random burgers het aan de lokale overheid met nog wel internet geven zou je enige vertraging verwachten tot het het land uit is gekomen.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 april 2026 @ 14:59:34 #242
284411 crew  heywoodu
pi_220499795
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:53 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
John McCain was toch een gevangen piloot in Vietnam destijds, die flink te grazen is genomen?
Ja, en daarom vind Trump hem een loser, want 'I like people that weren't captured, okay?'. En dan laat Trump nu het leger zoeken naar de twee LOSERS die vandaag neer zijn gestort? Of nou ja, als ze gepakt worden, dan zijn het LOSERS, volgens Trump.
  Moderator vrijdag 3 april 2026 @ 14:59:50 #243
8781 crew  Frutsel
pi_220499798
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja, logisch ook. Die wachten -m i. terecht- over het algemeen op een betrouwbare bevestiging.
Dat mag, dat is hun goed recht, net als dat het ons recht is om via andere weg informatie te zoeken of te delen.
En daarnaast vind ik de NOS in hun berichtgeving gewoon niet meer altijd neutraal. Het lijkt soms verdraaid en gekleurd. Niet altijd, want ik gebruik ze ook heus wel als bron, maar het roept wel vragen op. En ik had eerlijk gezegd niet van mijzelf gedacht dat ik dit ooit zou zeggen. Tot een jaar geleden was dit niet bij me opgekomen.

Maar ja, tegenwoordig is alles en iedereen "gekleurd"... er is geen midden meer.
pi_220499801
quote:

[..]
In Vietnam was het aantal gevangen genomen Amerikaanse militairen helaas niet te tellen.
McCain was 1 van de velen. Maar hij was wel een bekende naam (zijn vader was een hoge ome in het leger), en, zeker aan het begin, stond zijn drama in alle kranten.
Hij was al zwaar gewond bij gevangenneming en is als gevangene nog eens flink gemarteld, allemaal met blijvende gevolgen. Hij weigerde als 'speciaal geval' eerder vrijgelaten te worden, omdat hij door de Vietcong niet als propagandamateriaal wilde worden misbruikt.
  Moderator vrijdag 3 april 2026 @ 15:00:43 #245
8781 crew  Frutsel
pi_220499805
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik vind het heel gek dat we vanuit 10 hoeken beeld hebben terwijl daar geen internet is. Zelfs als random burgers het aan de lokale overheid met nog wel internet geven zou je enige vertraging verwachten tot het het land uit is gekomen.
Sterk punt, maar ik heb geen idee hoe dat zit... te weinig kennis van die zaken om te beoordelen hoe ze dat dan doen, of er alternatieven zijn of dat dit dus meteen allemaal fake is.
pi_220499809
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]
En daarom hebben zowel social media als traditionele media gewoon allebei een nuttige functie.
Zeker.
Maar in de social media (en andere 'alternatieve' nieuwswebsites) moet je wel heel zorgvuldig 'bladeren'.
pi_220499810
Verdorie, die zoektocht naar de piloot is snel geëscaleerd. Lokale Iraanse tv heeft zelfs een beloning uitgeloofd voor de vangst. Maar de piloot is blijkbaar neergestort in een afgelegen, tribale plattelandsregio: niet echt de makkelijkste plek om iemand te vinden.

twitter

twitter
pi_220499838
quote:

[..]
Nou sterker nog, naast dat ie gruwelijk mishandeld is heeft ie ook vervroegde vrijlating die de Noord-Koreanen wilden regelen omdat z'n vader admiraal was geweigerd en heeft daardoor ellende moeten meemaken die nepo-baby Donny nooit heeft hoeven meemaken. Ik was in 2008 verder geen groot fan van de man zijn politieke denkbeelden, maar ik had oneindig veel meer respect voor hem als persoon dan ik voor Trump heb.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220499852
Waarom mag er nu een specifiek West Europees containerschip door die straat?
blablablabla
pi_220499857
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, en daarom vind Trump hem een loser, want 'I like people that weren't captured, okay?'. En dan laat Trump nu het leger zoeken naar de twee LOSERS die vandaag neer zijn gestort? Of nou ja, als ze gepakt worden, dan zijn het LOSERS, volgens Trump.
Maar het zijn losers. Het Amerikaanse leger is nogal rechts en het merendeel Trump stemmers. Mensen die geen loser zijn belonen een pestkop niet voor hun eigen vernedering.
  vrijdag 3 april 2026 @ 15:10:47 #251
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220499868
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:01 schreef Peppert het volgende:
Verdorie, die zoektocht naar de piloot is snel geëscaleerd. Lokale Iraanse tv heeft zelfs een beloning uitgeloofd voor de vangst. Maar de piloot is blijkbaar neergestort in een afgelegen, tribale plattelandsregio: niet echt de makkelijkste plek om iemand te vinden.

[ x ]

[ x ]
En waar men in de grote steden nog redelijk anti regime is, is dat op het platteland heel anders.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 3 april 2026 @ 15:11:41 #252
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220499874
Zo'n piloot is natuurlijk een fijne bargaining chip.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220499884
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220499895
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:10 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
En waar men in de grote steden nog redelijk anti regime is, is dat op het platteland heel anders.
En als die mensen straks uit de grote steden willen vluchten vanwege het toenemende geweld vanuit de lucht en de watertekorten, dan wordt dat een hels karwei, want alle bruggen zullen zijn opgeblazen.
Een 'mooie' gelegenheid voor gardisten om wraakgevoelens te 'luchten'.
  vrijdag 3 april 2026 @ 15:15:13 #255
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220499901
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zo'n piloot is natuurlijk een fijne bargaining chip.
Beetje kwartetten :P
A murky, forgotten land.
pi_220499904
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:08 schreef Elan het volgende:
Omdat ze weten dat Trump dat breed uit gaat meten en zeggen dat Frankrijk verraders zijn etc. lol
pi_220499905
quote:
Ja, waarom?

Misschien helpt zo'n coalitie toch een heel klein beetje?

Of om lekker tweedracht te zaaien/vergroten in het westerse kamp?
pi_220499907
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2026 12:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De VS niet hoor, zij pakken zulke destabiliserende partijen aan. Dat is dus iets totaal anders.
Dat is afgelopen niet bepaald gelukt anders
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 3 april 2026 @ 15:17:07 #259
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220499909
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 12:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Als je nu nog niet weet dat het elimineren van wat hoge piefen geen (positieve) verandering teweeg brengt en geen overwinning is dan weet ik het ook niet meer.
Bijzonder. Dus als tegenstanders van het Kremlin regime er op een of andere manier in zouden slagen om Poetin te elimineren (om maar een voorbeeld te noemen) heeft dat geen positieve effecten? Ik durf toch wel anders te beweren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220499914
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder. Dus als tegenstanders van het Kremlin regime er op een of andere manier in zouden slagen om Poetin te elimineren (om maar een voorbeeld te noemen) heeft dat geen positieve effecten? Ik durf toch wel anders te beweren.
Je durft maar een eind weg.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 april 2026 @ 15:17:45 #261
284411 crew  heywoodu
pi_220499915
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Maar het zijn losers. Het Amerikaanse leger is nogal rechts en het merendeel Trump stemmers. Mensen die geen loser zijn belonen een pestkop niet voor hun eigen vernedering.
Niet iedereen die in het leger zit en niet opstapt als Trump de macht krijgt is een loser, dat spreekt voor zich.
pi_220499917
quote:

[..]
Als je niet totaal hersendood was geweest, dan had je het verschil tussen de structuur van het Russische regime en dat van Iran gesnapt.
pi_220499919
  vrijdag 3 april 2026 @ 15:20:59 #264
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220499948
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:18 schreef Monolith het volgende:

[..]
Als je niet totaal hersendood was geweest, dan had je het verschil tussen de structuur van het Russische regime en dat van Iran gesnapt.
Ah, daar hebben we verwachte dubbele standaard al. En uiteraard zonder onderbouwing maar met sneer.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 3 april 2026 @ 15:21:21 #265
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220499954
quote:

[..]
Omdat, iig het IRCG, decentraal georganiseerd is.

Juist zodat het hoe dan ook kan blijven functioneren, hoeveel kopstukken er een een kopje kleiner worden gemaakt.

Plus het regime loopt daar door tot in de haarvaten van de samenleving.

Dat is niet te vergelijken met een (al dan niet semi-) dictatuur, waar juist wel alles draait om het poppetje.
A murky, forgotten land.
pi_220499958
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:18 schreef Monolith het volgende:

[..]
Maar ook: als Poetin door vertegenwoordigers van buitenlandse tegenstanders wordt omgelegd, dan is dat heel wat anders dan een interne aanslag. Een aanval van buiten versterkt heel vaak de interne/nationale banden. Vandaar dat bijvoorbeeld in ons verzet strenge calvinisten heel goed konden samenwerken met communisten.

Hoewel ook deze vergelijking niet vrij is van appels en peren.
pi_220499976
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, daar hebben we verwachte dubbele standaard al. En uiteraard zonder onderbouwing maar met sneer.
En met al die dubbele standaarden van de tegenstander(s) houdt de heer Trump geen rekening.
Die kent alleen zijn eigen tigdubbele standaarden.

Hij is als een schaker die alleen zijn eigen plannen doorrekent, zonder rekening te houden met de beste tegenzetten, zeker als die tegenzetten valstrikken en dubbele standaarden bevatten. Want zijn eigen plannen en valstrikken zijn de plannen van een genie, dus why bother?
Komt hij er dan toch achter dat hij een verkeerde zet heeft gedaan, dan ontslaat hij zijn secondant.
pi_220500029
quote:
Omdat onderhandelen misschien beter werkt dan dreigen met bombarderen naar ‘t stenen tijdperk?

Of omdat ze weten dat Trump daar een TruthSocialberoerte van krijgt.
  vrijdag 3 april 2026 @ 15:27:32 #269
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220500031
EASY BRO

With a little more time, we can easily OPEN THE HORMUZ STRAIT, TAKE THE OIL, & MAKE A FORTUNE. IT WOULD BE A “GUSHER” FOR THE WORLD??? President DONALD J. TRUMP
pi_220500090
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dubbele standaard? Waar haal je die vandaan. Het Russische regime is heel centraal georganiseerd en een volstrekte persoonlijkheidscultus. Het Iraanse regime is ontworpen op volledige redundantie.Daarom is het 'onthoofden' ook meer het verhaal van de hydra waarbij elke keer als je er een kop afhakt een nieuwe kop groeit. Nergens dubbele standaard, gewoon Howard snapt de ballen van geopolitiek.
  vrijdag 3 april 2026 @ 15:32:13 #271
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220500096
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:18 schreef Peppert het volgende:
[ afbeelding ]
Als er dit soort memes worden gedeeld, wordt het wel erg lastig om vol te houden dat je niet voor het Iraanse regime bent.
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:21 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Omdat, iig het IRCG, decentraal georganiseerd is.

Juist zodat het hoe dan ook kan blijven functioneren, hoeveel kopstukken er een een kopje kleiner worden gemaakt.

Plus het regime loopt daar door tot in de haarvaten van de samenleving.

Dat is niet te vergelijken met een (al dan niet semi-) dictatuur, waar juist wel alles draait om het poppetje.
Dat is een nogal opmerkelijke claim, immers vertolkte Khamenei ook een cruciale rol voor de IRCG. Zie bijvoorbeeld:
quote:
Ayatollah Ali Khamenei was bijna 37 jaar de machtigste man van Iran. Hij was pas de tweede opperste leider na ayatollah Khomeini, de stichter van de islamitische republiek.

Als hoogste leider stond Khamenei, zonder zelf verantwoording af te hoeven leggen, boven de president en andere gekozen functionarissen. Zijn woord was wet in Iran; hij was zowel de geestelijk als de politiek leider van een land waarin van scheiding van godsdienst en staat geen sprake is.

Hij trok aan alle touwtjes, benoemde medestanders in alle belangrijke organen en had de steun van de strijdkrachten, waarvan hij het hoofd was. Een belangrijk onderdeel van zijn machtsapparaat was de Revolutionaire Garde. Met behulp van de 'bewakers van de Islamitische Revolutie' sloeg hij alle verzet neer. Zo legde hij als conservatieve bejaarde geestelijke zijn wil op aan een jonge, steeds minder religieuze bevolking.

...

Bron
En tevens:
quote:
Khamenei’s death represents a major loss of a unifying ideological anchor for the Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC), but the institution itself has positioned itself to take control, rendering the office of the Supreme Leader replaceable by a more military-dominated junta or a figurehead heavily reliant on the IRGC. While he held absolute authority, his passing accelerates a long-anticipated shift toward a more aggressive, militarized state directly managed by the Guard.

Impact of the Loss:

Ideological Shield: Khamenei provided the religious legitimacy that shielded the IRGC's economic and political dominance. Without him, the regime risks appearing more as a military junta than a divine republic.
Arbitrator: He balanced competing factions within the regime and the military. His absence removes the final authority, likely leading to internal power struggles.
Wartime Transition: His death during heightened tension (post-helicopter crash/war scenario) makes the transition chaotic, forcing the IRGC to act quickly to fill the vacuum to prevent regime collapse.

Replaceability:

Not Easily Replaced as a Person: The specific authority, longevity, and religious standing of Khamenei are nearly impossible to replicate immediately.
Institutional Shift: The IRGC is replacing the model of leadership, shifting from a supreme cleric controlling the guards to the guards controlling a figurehead leader, such as reported transitions surrounding Mojtaba Khamenei or hardliners in the Assembly of Experts.
Emerging Leadership: The IRGC is consolidating power, indicating a shift where the military dictates policy to the leadership, rather than serving under it.

In short, while the individual is irreplaceable, the IRGC is actively ensuring its own power continuity by making the supreme leadership structure a tool of military control.

Bron: Google Gemini
Kortom, natuurlijk valt het regime niet met de uitschakeling van een man, dat zou in Rusland ook niet zo zijn. Maar de claim dat het allemaal geen nadelige effecten zou hebben voor het functioneren van zo een regime klopt natuurlijk niet. Sterker nog, men moet ineens de macht van een enorm invloedrijk persoon opvangen, want niet anders dan voor instabiliteit kan zorgen binnen instituten.
pi_220500121
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als er dit soort memes worden gedeeld, wordt het wel erg lastig om vol te houden dat je niet voor het Iraanse regime bent.
[..]
Dat is een nogal opmerkelijke claim, immers vertolkte Khamenei ook een cruciale rol voor de IRCG. Zie bijvoorbeeld:
[..]
En tevens:
[..]
Kortom, natuurlijk valt het regime niet met de uitschakeling van een man, dat zou in Rusland ook niet zo zijn. Maar de claim dat het allemaal geen nadelige effecten zou hebben voor het functioneren van zo een regime klopt natuurlijk niet. Sterker nog, men moet ineens de macht van een enorm invloedrijk persoon opvangen, want niet anders dan voor instabiliteit kan zorgen binnen instituten.
Zeker.
Ze zijn momenteel zelfs zo instabiel dat ze de Straat van Hormuz beheersen. En de centen (via bevriende landen) blijven binnenstromen. Lekker cashen.

Gelukkig zijn er meer straten op aarde.
Niets aan de hand.

Nou ja, Bibi heeft nu Libanon als afleiding, dus Donald zal straks wel gaan lonken naar Cuba.
Want de Grote Successen moeten wel blijven doorgaan natuurlijk.
  vrijdag 3 april 2026 @ 15:36:47 #273
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220500131
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:34 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Zeker.
Ze zijn momenteel zelfs zo instabiel dat ze de Straat van Hormuz beheersen. En de centen (via bevriende landen) blijven binnenstromen.

Gelukkig zijn er meer straten op aarde.
Niets aan de hand.

Nou ja, Bibi heeft nu Libanon als afleiding, dus Donald zal straks wel gaan lonken naar Cuba.
Want de Grote Successen moeten wel blijven doorgaan natuurlijk.
Ben net nog buiten geweest, geen Iraniërs te zien hier, dus de straat hier is veilig *O*
A murky, forgotten land.
  vrijdag 3 april 2026 @ 15:37:18 #274
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220500136
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:32 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dubbele standaard? Waar haal je die vandaan. Het Russische regime is heel centraal georganiseerd en een volstrekte persoonlijkheidscultus. Het Iraanse regime is ontworpen op volledige redundantie.Daarom is het 'onthoofden' ook meer het verhaal van de hydra waarbij elke keer als je er een kop afhakt een nieuwe kop groeit. Nergens dubbele standaard, gewoon Howard snapt de ballen van geopolitiek.
Nee hoor, ik snap het wel en kijk daarbij naar de daadwerkelijke feiten. Jij gaat daarentegen af op wensdenken, zoals trouwens wel meerderen hier.

Omdat men in deze oorlog een hele sterke antipathie koestert jegens Israël en de VS, houdt men zichzelf voor dat het Iraanse regime er eigenlijk nog goed voorstaat en tevens dat het de eliminatie van allerlei hooggeplaatste individuen, waaronder dus Khamenei zelf, eigenlijk weinig tot geen verschil maakt. Maar zo zit het niet, de uitschakeling van zulke kopstukken heeft een enorme impact op een regime. Zelfs al kent dat regime een decentraliseerde structuur.
pi_220500143
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, ik snap het wel en kijk daarbij naar de daadwerkelijke feiten. Jij gaat daarentegen af op wensdenken, zoals trouwens wel meerderen hier.

Omdat men in deze oorlog een hele sterke antipathie koestert jegens Israël en de VS [...]
Wensdenken.

Anders zou je hier geen reet meer te doen hebben.

Nee hoor, ik snap het wel...
pi_220500145
quote:
Directe onderhandelingen met Iran lijken momenteel de meest pragmatische aanpak. Steeds meer landen kiezen ervoor om rechtstreeks met Teheran te spreken om de doorvaart van vracht veilig te stellen. Het omzeilen van de Verenigde Staten en zelf diplomatiek initiatief nemen, blijkt in de praktijk effectiever dan wachten op Amerikaanse geïnstigeerde chaos. Het is sowieso gekkenwerk dat het klaarblijkelijk zo werkt dat het initiatief voor politieke ontwikkelingen zoals doorvaart voor cargo door velen bij de Yanks is neergelegd. Waarom hebben andere landen ministeries van buitenlandse zaken? Om aan hun leuter te trekken?

[ Bericht 7% gewijzigd door Peppert op 03-04-2026 15:44:43 ]
  vrijdag 3 april 2026 @ 15:40:28 #277
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220500160
De user die hier bij hoog en bij laag blijft volhouden dat het SMO'tje van Trump en Netanyahu geen fiasco is verwijt anderen wensdenken en niet naar de feiten te kijken _O_ .
Huilen dan.
pi_220500203
quote:

[..]

Omdat men in deze oorlog een hele sterke antipathie koestert jegens Israël en de VS
We moeten dolenthousiast zijn dat de VS en Israël de hele wereld in een crisis storten?

quote:
, houdt men zichzelf voor dat het Iraanse regime er eigenlijk nog goed voorstaat en tevens dat het de eliminatie van allerlei hooggeplaatste individuen, waaronder dus Khamenei zelf, eigenlijk weinig tot geen verschil maakt. Maar zo zit het niet, de uitschakeling van zulke kopstukken heeft een enorme impact op een regime. Zelfs al kent dat regime een decentraliseerde structuur.
Niemand denkt hier dat het regime er goed voor staat.
Maar voorlopig heeft Iran wel kaarten.
pi_220500204
quote:

[..]

Omdat men in deze oorlog een hele sterke antipathie koestert jegens Israël en de VS, houdt men zichzelf voor dat het Iraanse regime er eigenlijk nog goed voorstaat en tevens dat het de eliminatie van allerlei hooggeplaatste individuen, waaronder dus Khamenei zelf, eigenlijk weinig tot geen verschil maakt. Maar zo zit het niet, de uitschakeling van zulke kopstukken heeft een enorme impact op een regime. Zelfs al kent dat regime een decentraliseerde structuur.
En dan beschuldig je anderen van wensdenken. Je punt wordt ook een stuk makkelijker als je je discussiepartner kunt reduceren tot een anti-semiet of anti-westers.

Het is en blijft vooral veelzeggend over je valse manier van discussiëren.
pi_220500245
quote:

[..]

Nee dat heeft geen ruk te maken met vermeende sympathie of antipathie. Dat is pure projectie. Ik had van harte gehoopt dat wat bombardementen op het regime ervoor hadden gezorgd dat de bevolking in opstand had kunnen komen en het regime omver had kunnen werpen, maar het tegendeel is waar. Maar waar verachtelijke types als jij dan gemakzuchtig switchen van 'het gaat om de bevolking!!' naar ' de bevolking kan de tyfus krijgen, bombardeer dat land terug naar de steentijd!' sta ik gewoon consistent achter mijn opvattingen over de situatie.
En dat is wel weer het maximum aan aandacht dat je verdient, puur ter lering en vermaeck van de neutrale lezer.
pi_220500254
quote:

[..]
NYTimes en andere media beginnen het nu te melden.
Dobbert nu even niet de wereld rond.
pi_220500256
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 13:18 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Stuur de A-10 Warthogs.

#brrrrrrrrtttt
Wat gaan zij in Iran doen dan?
Corporate translator
  vrijdag 3 april 2026 @ 15:58:20 #283
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220500264
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:53 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Trump zal alles aangrijpen voor boots on the ground. Of juist via TACO juist weer de oorlog als gewonnen verklaren en zich terugtrekken. Voorspelbaarheid is een beetje zoek bij deze demente man.
Trump in 2015:

"He's a war hero because he was captured. I like people that weren't captured

Piloot is dus een woke loser waarschijnlijk.
pi_220500278
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:56 schreef HSG het volgende:

[..]
Bevolking onderdrukken zodat er niet aan een opstand gedacht gaat worden.
  vrijdag 3 april 2026 @ 16:01:45 #285
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220500285
Amerikaans gevechtsvliegtuig neergehaald boven Iran
Een Amerikaans gevechtsvliegtuig is vrijdag neergehaald boven Iran, melden The New York Times, Axios en Iran. Het is onbekend hoe het gaat met de betrokken militairen.

Nu.nl

Dus toch waar
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220500293
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:56 schreef HSG het volgende:

[..]
Strafing runs over de Straat van Hormuz om die veredelde speedbootjes uit het water te knallen?
vosss is de naam,
  vrijdag 3 april 2026 @ 16:05:07 #287
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220500303
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 16:01 schreef MissButterflyy het volgende:
Een Amerikaans gevechtsvliegtuig is vrijdag neergehaald boven Iran, melden The New York Times, Axios en Iran. Het is onbekend hoe het gaat met de betrokken militairen.

Nu.nl

Dus toch waar
Super veel beelden ook van search and rescue operations in Iran momenteel. Op reddit.com/war zie je veel.
pi_220500304
quote:

Nu.nl

Dus toch waar
Fake news, TrumpGod heeft gezegd dat Iran kapot is, dus dit kan nooit echt zijn.
  vrijdag 3 april 2026 @ 16:06:30 #289
16715 Mylene
*schatje*
pi_220500315
quote:

Nu.nl

Dus toch waar
Piloot is handen van Iran las ik op X.
  vrijdag 3 april 2026 @ 16:07:09 #290
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220500322
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 16:06 schreef Mylene het volgende:

[..]
Daar is momenteel geen bewijs voor. Ook geen enkel beeld oid.

Afwachten.
  vrijdag 3 april 2026 @ 16:08:15 #291
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220500328
quote:

[..]
Lees dat het zelfs twee of meer piloten zijn.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220500335
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 16:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Lees dat het zelfs twee of meer piloten zijn.
Een F15 heeft twee bemanningsleden.
Corporate translator
  vrijdag 3 april 2026 @ 16:10:46 #293
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_220500347
quote:

[..]
Teveel naar Springsteen geluisterd met zijn botox harses
RED ONS HENNIEGOD
  vrijdag 3 april 2026 @ 16:10:47 #294
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220500348
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2026 16:08 schreef HSG het volgende:

[..]
Een F15 heeft twee piloten.
2 inzittenden, waarvan 1 piloot.
A murky, forgotten land.
pi_220500350
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2026 16:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Daar is momenteel geen bewijs voor. Ook geen enkel beeld oid.

Afwachten.
Zou wel het meest logisch zijn.
  vrijdag 3 april 2026 @ 16:12:22 #296
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220500356
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 16:10 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Zou wel het meest logisch zijn.
Eens, maar ik denk dat het nog te vroeg is.

Stel Iran pakt hem, dan zullen ze hem eerst heel snel ergens proberen te verstoppen. En pas nadat er zekerheid is dat de Amerikanen hem niet op het spoor zijn zullen ze wellicht bewijs geven.

Maar ben wel benieuwd. VS heeft vliegtuigen en heli's, maar de lokale mensen daar weten waar je kan lopen, waar de kliffen zijn, etc. Die weten waar iemand logischerwijs zou eindigen. Beide hebben een mogelijk voordeel.
  vrijdag 3 april 2026 @ 16:12:51 #297
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220500360
Onze opper huis MAGA is terug! Hoera hoera hoera! En hij heeft er nog vertrouwen in lees ik. Het Iraanse regime is heus wel ernstig verzwakt. De overwinning is nabij. Lang leve Bibi en Donald.

En laat niemand iets anders zeggen, want dan ben je een Amerika en Israël hater
pi_220500363
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 16:10 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
2 inzittenden, waarvan 1 piloot.
Aangepast.
Corporate translator
  vrijdag 3 april 2026 @ 16:14:30 #299
16715 Mylene
*schatje*
pi_220500369
twitter
  vrijdag 3 april 2026 @ 16:15:13 #300
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220500371
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:38 schreef Peppert het volgende:

[..]
Directe onderhandelingen met Iran lijken momenteel de meest pragmatische aanpak. Steeds meer landen kiezen ervoor om rechtstreeks met Teheran te spreken om de doorvaart van vracht veilig te stellen. Het omzeilen van de Verenigde Staten en zelf diplomatiek initiatief nemen, blijkt in de praktijk effectiever dan wachten op Amerikaanse geïnstigeerde chaos. Het is sowieso gekkenwerk dat het klaarblijkelijk zo werkt dat het initiatief voor politieke ontwikkelingen zoals doorvaart voor cargo door velen bij de Yanks is neergelegd. Waarom hebben andere landen ministeries van buitenlandse zaken? Om aan hun leuter te trekken?
Dit is ook een erg opmerkelijk standpunt. We moeten dus nu gaan onderhandelen met het Iraanse regime? Nog even en er wordt voorgesteld Iran een bondgenoot te maken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:47 schreef beefkeek het volgende:

[..]
En dan beschuldig je anderen van wensdenken. Je punt wordt ook een stuk makkelijker als je je discussiepartner kunt reduceren tot een anti-semiet of anti-westers.

Het is en blijft vooral veelzeggend over je valse manier van discussiëren.
Ik vind het wel interessant dat je mij beschuldigt van een 'valse manier' van discussiëren. Maar tegelijkertijd dingen aan het beweren bent die ik helemaal niet heb gezegd zoals het anderen betichten van antisemiet of anti-Westers.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:54 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nee dat heeft geen ruk te maken met vermeende sympathie of antipathie. Dat is pure projectie. Ik had van harte gehoopt dat wat bombardementen op het regime ervoor hadden gezorgd dat de bevolking in opstand had kunnen komen en het regime omver had kunnen werpen, maar het tegendeel is waar. Maar waar verachtelijke types als jij dan gemakzuchtig switchen van 'het gaat om de bevolking!!' naar ' de bevolking kan de tyfus krijgen, bombardeer dat land terug naar de steentijd!' sta ik gewoon consistent achter mijn opvattingen over de situatie.
En dat is wel weer het maximum aan aandacht dat je verdient, puur ter lering en vermaeck van de neutrale lezer.
Ah, en waar heb ik gezegd dat het alleen om de bevolking zou gaan en wat is er verachtelijk aan mijn standpunten? Die zijn immers pro-Israël en pro-VS, waardoor ik aan de goede kant van dit conflict sta.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')