abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220499745
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:48 schreef vosss het volgende:

[..]
Eigenlijk gun ik die Amerikanen wel een nieuw Black Hawk Down scenario.

Ff een realistische deksel op hun neus zou niet slecht zijn voor ze.
Ik gun die piloten een lang en gelukkig leven in Amerika. Helaas bleven ze daar niet.
  vrijdag 3 april 2026 @ 14:51:20 #227
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220499750
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ben benieuwd op welk muziekje de eerste Amerikaanse jongens van 18 worden opgeblazen met een drone. De Amerikanen hebben al het wii sports deuntje gebruikt. Kijken of Iran nog kanslozer is.
Ik ga voor Milt Buckner - The Beast

Uit Battlefield Bad Company _O_

Bekijk deze YouTube-video
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 april 2026 @ 14:51:49 #228
284411 crew  heywoodu
pi_220499753
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:35 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Mjah... ik had een jaar geleden nooit verwacht dat ik dit zou zeggen maar de NOS neem ik inmiddels wel met een gekleurde bril of een korrel zout.

CNN vind ik prima, al zegt Trump dat het fake media is.
Het is vooral wel een voorbeeld van dat social media echt wel een functie heeft: nieuws is daar gewoon (veel) sneller. Het nadeel is natuurlijk dat er ook héél veel meer rommel en onzin staat dan bij, bijvoorbeeld, de NOS.
  vrijdag 3 april 2026 @ 14:52:11 #229
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220499756
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:03 schreef Frutsel het volgende:

[..]
En dat is ook het ding...wat is waar

Nu lees ik weer her en der dat Amerikaanse special forces een reddingsoperatie in gang hebben gezet in combi met helicopters en drones.
Afwachten maar
Iran has been there before...... niet ondenkbaar dat het een (ge)valletje wordt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220499758
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:51 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik ga voor Milt Buckner - The Beast

Uit Battlefield Bad Company _O_

Bazengame dit. _O_
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  Moderator vrijdag 3 april 2026 @ 14:52:35 #231
8781 crew  Frutsel
pi_220499759
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Eerst hebben ze een paar duizend mensen doodgeschoten, wat gezinnen gegijzeld om zichzelf te beschermen tegen mortieren en toen pas zijn ze weggegaan.
Beetje zoals Hamas, Hezbollah en de Revolutionaire Garde nu
pi_220499763
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het is vooral wel een voorbeeld van dat social media echt wel een functie heeft: nieuws is daar gewoon (veel) sneller. Het nadeel is natuurlijk dat er ook héél veel meer rommel en onzin staat dan bij, bijvoorbeeld, de NOS.
Het kan nooit kwaad om even te wachten voordat dingen feitelijk worden.

In dat opzicht zullen die zogenaamd ouderwetse media nog steeds doorgaans, net als vroeger, blijven wachten op minstens 2 en idealiter 3 betrouwbare bronnen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220499766
quote:

[..]
Daarom zo jammer dat Twitter is veranderd in een shithole genaamd X. Maar goed, als je de juiste kanalen volgt is het nog steeds een enorm handige bron voor nieuws.
  vrijdag 3 april 2026 @ 14:53:29 #234
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220499768
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:49 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Is in vorige oorlogen ook al vaak genoeg gebeurd.

Had vaak een beroerd effect in de VS.
Hoe vaker het gebeurt, hoe meer kans dat de publieke opinie aldaar zich tegen de oorlog keert.

En dan moet blijken of Trump zich al zodanig heeft weten in te nestelen zoals Poetin dat in Rusland heeft gedaan. De laatste nam daar wel wat meer de tijd voor.
Als Trump zich gelijkwaardig aan Poetin heeft ingenesteld als zelfbenoemde president voor het leven (wat zijn natte droom is), dan gaan plekken als Guantánamo Bay misschien geschikt zijn om boze Amerikanen op te sluiten. Anderen zullen wellicht uit ramen vallen.
Maar ik moet dat nog zien. Ik blijf hopen dat het verzet in de VS toch steeds meer zal toenemen, ook vanuit zijn eigen hielenlikkende kringen.
John McCain was toch een gevangen piloot in Vietnam destijds, die flink te grazen is genomen?
A murky, forgotten land.
  Moderator vrijdag 3 april 2026 @ 14:53:40 #235
8781 crew  Frutsel
pi_220499770
quote:

[..]
Eens... en het is lastig om de 'echte' beelden te vinden tussen de 'rommel'. Maar je kan vaak uren eerder informatie vinden dan via 'de reguliere media'
pi_220499771
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:43 schreef Glazenmaker het volgende:
Ben benieuwd hoe Trump gaat reageren als dit inderdaad een black hawk down shitshow gaat worden. Ik zie hem er wel voor aan om dan meteen voor de energiecentrales te gaan en dan hebben we een enorm probleem.
Trump zal alles aangrijpen voor boots on the ground. Of juist via TACO juist weer de oorlog als gewonnen verklaren en zich terugtrekken. Voorspelbaarheid is een beetje zoek bij deze demente man.
  vrijdag 3 april 2026 @ 14:55:00 #237
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220499777
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:52 schreef vosss het volgende:

[..]
Bazengame dit. _O_
Dat riedeltje is al sinds die game uit kwam destijds, altijd mijn ringtone geweest _O_
A murky, forgotten land.
pi_220499778
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:52 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Beetje zoals Hamas, Hezbollah en de Revolutionaire Garde nu
Amerika laat het tegenwoordig ook gewoon in de bios zien hoor.
  vrijdag 3 april 2026 @ 14:56:06 #239
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220499779
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:53 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Eens... en het is lastig om de 'echte' beelden te vinden tussen de 'rommel'. Maar je kan vaak uren eerder informatie vinden dan via 'de reguliere media'
Ja, logisch ook. Die wachten -m i. terecht- over het algemeen op een betrouwbare bevestiging.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 april 2026 @ 14:57:08 #240
284411 crew  heywoodu
pi_220499781
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het kan nooit kwaad om even te wachten voordat dingen feitelijk worden.

In dat opzicht zullen die zogenaamd ouderwetse media nog steeds doorgaans, net als vroeger, blijven wachten op minstens 2 en idealiter 3 betrouwbare bronnen.
En daarom hebben zowel social media als traditionele media gewoon allebei een nuttige functie.
pi_220499785
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:53 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ik vind het heel gek dat we vanuit 10 hoeken beeld hebben terwijl daar geen internet is. Zelfs als random burgers het aan de lokale overheid met nog wel internet geven zou je enige vertraging verwachten tot het het land uit is gekomen.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 april 2026 @ 14:59:34 #242
284411 crew  heywoodu
pi_220499795
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:53 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
John McCain was toch een gevangen piloot in Vietnam destijds, die flink te grazen is genomen?
Ja, en daarom vind Trump hem een loser, want 'I like people that weren't captured, okay?'. En dan laat Trump nu het leger zoeken naar de twee LOSERS die vandaag neer zijn gestort? Of nou ja, als ze gepakt worden, dan zijn het LOSERS, volgens Trump.
  Moderator vrijdag 3 april 2026 @ 14:59:50 #243
8781 crew  Frutsel
pi_220499798
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja, logisch ook. Die wachten -m i. terecht- over het algemeen op een betrouwbare bevestiging.
Dat mag, dat is hun goed recht, net als dat het ons recht is om via andere weg informatie te zoeken of te delen.
En daarnaast vind ik de NOS in hun berichtgeving gewoon niet meer altijd neutraal. Het lijkt soms verdraaid en gekleurd. Niet altijd, want ik gebruik ze ook heus wel als bron, maar het roept wel vragen op. En ik had eerlijk gezegd niet van mijzelf gedacht dat ik dit ooit zou zeggen. Tot een jaar geleden was dit niet bij me opgekomen.

Maar ja, tegenwoordig is alles en iedereen "gekleurd"... er is geen midden meer.
pi_220499801
quote:

[..]
In Vietnam was het aantal gevangen genomen Amerikaanse militairen helaas niet te tellen.
McCain was 1 van de velen. Maar hij was wel een bekende naam (zijn vader was een hoge ome in het leger), en, zeker aan het begin, stond zijn drama in alle kranten.
Hij was al zwaar gewond bij gevangenneming en is als gevangene nog eens flink gemarteld, allemaal met blijvende gevolgen. Hij weigerde als 'speciaal geval' eerder vrijgelaten te worden, omdat hij door de Vietcong niet als propagandamateriaal wilde worden misbruikt.
  Moderator vrijdag 3 april 2026 @ 15:00:43 #245
8781 crew  Frutsel
pi_220499805
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik vind het heel gek dat we vanuit 10 hoeken beeld hebben terwijl daar geen internet is. Zelfs als random burgers het aan de lokale overheid met nog wel internet geven zou je enige vertraging verwachten tot het het land uit is gekomen.
Sterk punt, maar ik heb geen idee hoe dat zit... te weinig kennis van die zaken om te beoordelen hoe ze dat dan doen, of er alternatieven zijn of dat dit dus meteen allemaal fake is.
pi_220499809
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]
En daarom hebben zowel social media als traditionele media gewoon allebei een nuttige functie.
Zeker.
Maar in de social media (en andere 'alternatieve' nieuwswebsites) moet je wel heel zorgvuldig 'bladeren'.
pi_220499810
Verdorie, die zoektocht naar de piloot is snel geëscaleerd. Lokale Iraanse tv heeft zelfs een beloning uitgeloofd voor de vangst. Maar de piloot is blijkbaar neergestort in een afgelegen, tribale plattelandsregio: niet echt de makkelijkste plek om iemand te vinden.

twitter

twitter
pi_220499838
quote:

[..]
Nou sterker nog, naast dat ie gruwelijk mishandeld is heeft ie ook vervroegde vrijlating die de Noord-Koreanen wilden regelen omdat z'n vader admiraal was geweigerd en heeft daardoor ellende moeten meemaken die nepo-baby Donny nooit heeft hoeven meemaken. Ik was in 2008 verder geen groot fan van de man zijn politieke denkbeelden, maar ik had oneindig veel meer respect voor hem als persoon dan ik voor Trump heb.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220499852
Waarom mag er nu een specifiek West Europees containerschip door die straat?
blablablabla
pi_220499857
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, en daarom vind Trump hem een loser, want 'I like people that weren't captured, okay?'. En dan laat Trump nu het leger zoeken naar de twee LOSERS die vandaag neer zijn gestort? Of nou ja, als ze gepakt worden, dan zijn het LOSERS, volgens Trump.
Maar het zijn losers. Het Amerikaanse leger is nogal rechts en het merendeel Trump stemmers. Mensen die geen loser zijn belonen een pestkop niet voor hun eigen vernedering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')