Ik gun die piloten een lang en gelukkig leven in Amerika. Helaas bleven ze daar niet.quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Eigenlijk gun ik die Amerikanen wel een nieuw Black Hawk Down scenario.
Ff een realistische deksel op hun neus zou niet slecht zijn voor ze.
Ik ga voor Milt Buckner - The Beastquote:Op vrijdag 3 april 2026 14:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ben benieuwd op welk muziekje de eerste Amerikaanse jongens van 18 worden opgeblazen met een drone. De Amerikanen hebben al het wii sports deuntje gebruikt. Kijken of Iran nog kanslozer is.
Het is vooral wel een voorbeeld van dat social media echt wel een functie heeft: nieuws is daar gewoon (veel) sneller. Het nadeel is natuurlijk dat er ook héél veel meer rommel en onzin staat dan bij, bijvoorbeeld, de NOS.quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Mjah... ik had een jaar geleden nooit verwacht dat ik dit zou zeggen maar de NOS neem ik inmiddels wel met een gekleurde bril of een korrel zout.
CNN vind ik prima, al zegt Trump dat het fake media is.
Iran has been there before...... niet ondenkbaar dat het een (ge)valletje wordt.quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En dat is ook het ding...wat is waar
Nu lees ik weer her en der dat Amerikaanse special forces een reddingsoperatie in gang hebben gezet in combi met helicopters en drones.
Afwachten maar
Bazengame dit.quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik ga voor Milt Buckner - The Beast
Uit Battlefield Bad Company
Bekijk deze YouTube-video
Beetje zoals Hamas, Hezbollah en de Revolutionaire Garde nuquote:Op vrijdag 3 april 2026 14:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Eerst hebben ze een paar duizend mensen doodgeschoten, wat gezinnen gegijzeld om zichzelf te beschermen tegen mortieren en toen pas zijn ze weggegaan.
Het kan nooit kwaad om even te wachten voordat dingen feitelijk worden.quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is vooral wel een voorbeeld van dat social media echt wel een functie heeft: nieuws is daar gewoon (veel) sneller. Het nadeel is natuurlijk dat er ook héél veel meer rommel en onzin staat dan bij, bijvoorbeeld, de NOS.
Daarom zo jammer dat Twitter is veranderd in een shithole genaamd X. Maar goed, als je de juiste kanalen volgt is het nog steeds een enorm handige bron voor nieuws.quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is vooral wel een voorbeeld van dat social media echt wel een functie heeft: nieuws is daar gewoon (veel) sneller. Het nadeel is natuurlijk dat er ook héél veel meer rommel en onzin staat dan bij, bijvoorbeeld, de NOS.
John McCain was toch een gevangen piloot in Vietnam destijds, die flink te grazen is genomen?quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:49 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Is in vorige oorlogen ook al vaak genoeg gebeurd.
Had vaak een beroerd effect in de VS.
Hoe vaker het gebeurt, hoe meer kans dat de publieke opinie aldaar zich tegen de oorlog keert.
En dan moet blijken of Trump zich al zodanig heeft weten in te nestelen zoals Poetin dat in Rusland heeft gedaan. De laatste nam daar wel wat meer de tijd voor.
Als Trump zich gelijkwaardig aan Poetin heeft ingenesteld als zelfbenoemde president voor het leven (wat zijn natte droom is), dan gaan plekken als Guantánamo Bay misschien geschikt zijn om boze Amerikanen op te sluiten. Anderen zullen wellicht uit ramen vallen.
Maar ik moet dat nog zien. Ik blijf hopen dat het verzet in de VS toch steeds meer zal toenemen, ook vanuit zijn eigen hielenlikkende kringen.
Eens... en het is lastig om de 'echte' beelden te vinden tussen de 'rommel'. Maar je kan vaak uren eerder informatie vinden dan via 'de reguliere media'quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Trump zal alles aangrijpen voor boots on the ground. Of juist via TACO juist weer de oorlog als gewonnen verklaren en zich terugtrekken. Voorspelbaarheid is een beetje zoek bij deze demente man.quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:43 schreef Glazenmaker het volgende:
Ben benieuwd hoe Trump gaat reageren als dit inderdaad een black hawk down shitshow gaat worden. Ik zie hem er wel voor aan om dan meteen voor de energiecentrales te gaan en dan hebben we een enorm probleem.
Dat riedeltje is al sinds die game uit kwam destijds, altijd mijn ringtone geweestquote:
Amerika laat het tegenwoordig ook gewoon in de bios zien hoor.quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Beetje zoals Hamas, Hezbollah en de Revolutionaire Garde nu
Ja, logisch ook. Die wachten -m i. terecht- over het algemeen op een betrouwbare bevestiging.quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Eens... en het is lastig om de 'echte' beelden te vinden tussen de 'rommel'. Maar je kan vaak uren eerder informatie vinden dan via 'de reguliere media'
En daarom hebben zowel social media als traditionele media gewoon allebei een nuttige functie.quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:53 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het kan nooit kwaad om even te wachten voordat dingen feitelijk worden.
In dat opzicht zullen die zogenaamd ouderwetse media nog steeds doorgaans, net als vroeger, blijven wachten op minstens 2 en idealiter 3 betrouwbare bronnen.
Ik vind het heel gek dat we vanuit 10 hoeken beeld hebben terwijl daar geen internet is. Zelfs als random burgers het aan de lokale overheid met nog wel internet geven zou je enige vertraging verwachten tot het het land uit is gekomen.quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Eens... en het is lastig om de 'echte' beelden te vinden tussen de 'rommel'. Maar je kan vaak uren eerder informatie vinden dan via 'de reguliere media'
Ja, en daarom vind Trump hem een loser, want 'I like people that weren't captured, okay?'. En dan laat Trump nu het leger zoeken naar de twee LOSERS die vandaag neer zijn gestort? Of nou ja, als ze gepakt worden, dan zijn het LOSERS, volgens Trump.quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
John McCain was toch een gevangen piloot in Vietnam destijds, die flink te grazen is genomen?
Dat mag, dat is hun goed recht, net als dat het ons recht is om via andere weg informatie te zoeken of te delen.quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, logisch ook. Die wachten -m i. terecht- over het algemeen op een betrouwbare bevestiging.
In Vietnam was het aantal gevangen genomen Amerikaanse militairen helaas niet te tellen.quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
John McCain was toch een gevangen piloot in Vietnam destijds, die flink te grazen is genomen?
Sterk punt, maar ik heb geen idee hoe dat zit... te weinig kennis van die zaken om te beoordelen hoe ze dat dan doen, of er alternatieven zijn of dat dit dus meteen allemaal fake is.quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind het heel gek dat we vanuit 10 hoeken beeld hebben terwijl daar geen internet is. Zelfs als random burgers het aan de lokale overheid met nog wel internet geven zou je enige vertraging verwachten tot het het land uit is gekomen.
Zeker.quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En daarom hebben zowel social media als traditionele media gewoon allebei een nuttige functie.
Nou sterker nog, naast dat ie gruwelijk mishandeld is heeft ie ook vervroegde vrijlating die de Noord-Koreanen wilden regelen omdat z'n vader admiraal was geweigerd en heeft daardoor ellende moeten meemaken die nepo-baby Donny nooit heeft hoeven meemaken. Ik was in 2008 verder geen groot fan van de man zijn politieke denkbeelden, maar ik had oneindig veel meer respect voor hem als persoon dan ik voor Trump heb.quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar het zijn losers. Het Amerikaanse leger is nogal rechts en het merendeel Trump stemmers. Mensen die geen loser zijn belonen een pestkop niet voor hun eigen vernedering.quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, en daarom vind Trump hem een loser, want 'I like people that weren't captured, okay?'. En dan laat Trump nu het leger zoeken naar de twee LOSERS die vandaag neer zijn gestort? Of nou ja, als ze gepakt worden, dan zijn het LOSERS, volgens Trump.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |