abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 april 2026 @ 14:35:09 #201
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220499643
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:30 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Zie nu ook een bericht dat er een Black Hawk Hali is neergeschoten :X

[ x ]

Onbevestigd :)
Eindelijk een vervolg straks *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 3 april 2026 @ 14:35:18 #202
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220499644
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:32 schreef Peppert het volgende:
[ x ]

[ x ]

Gaan ze straks nog meer vliegtuigen sturen om die heli-crew te zoeken? Op deze manier wordt het gewoon een gemiddelde aflevering van Gourd Brothers... nog even en moeten ze een tweede reddingsteam sturen voor het eerste reddingsteam. ?
Waarom zou je met een lomp transportvliegtuig op search en rescue gaan?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator vrijdag 3 april 2026 @ 14:35:39 #203
8781 crew  Frutsel
pi_220499647
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Op CNN en de NOS staat nog niks van dit alles.
Mjah... ik had een jaar geleden nooit verwacht dat ik dit zou zeggen maar de NOS neem ik inmiddels wel met een gekleurde bril of een korrel zout.

CNN vind ik prima, al zegt Trump dat het fake media is.
pi_220499654
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:33 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video

Als Iran sluw is, gaan ze die man niet zwaar martelen. Als dat openbaar wordt, dan zijn de internationale rijen tegen hun land snel gesloten.
Maar hem inderdaad ten tonele voeren en als wisselgeld gebruiken. Zoals dat in al die eerdere zeer succesvolle oorlogen ook al gebeurde.
Hoezo? We weten al lang dat Iran een schurkenstaat is. Martelen doet de VS ook en dat is onze geweldige bondgenoot.
pi_220499657
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:33 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video

Als Iran sluw is, gaan ze die man niet zwaar martelen. Als dat openbaar wordt, dan zijn de internationale rijen tegen hun land snel gesloten.
Maar hem inderdaad ten tonele voeren en als wisselgeld gebruiken. Zoals dat in al die eerdere zeer succesvolle oorlogen ook al gebeurde.
Hij zal eerst volop geparadeerd worden door de straten van Teheran, en daarna zal hij ergens heel diep in de bergen verdwijnen en overgeleverd worden aan de IRGC.
pi_220499659
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoezo? We weten al lang dat Iran een schurkenstaat is. Martelen doet de VS ook en dat is onze geweldige bondgenoot.
Zoals ik al schreef: als ze sluw zijn... als ze dom zijn, dan gaan ze hem zwaar martelen.
Beide opties blijven dus mogelijk.
Een combinatie is ook mogelijk.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220499661
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:35 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Waarom zou je met een lomp transportvliegtuig op search en rescue gaan?
Omdat Trumpgod een gigantisch land binnen is gevallen en de helicopters niet zelfstandig overal kunnen komen.
  vrijdag 3 april 2026 @ 14:39:38 #209
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220499664
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:32 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Neem aan dat elke piloot toch wel een Drion pilletje op zak heeft, voor het geval dat.
Anders niet zo leuk nee, dat je waarschijnlijk langzaam dood gemarteld wordt.
Hopelijk hebben Mo & Samir dan wel de juiste pillen geleverd :Y

Niet dat ie straks juist uren en uren achter elkaar wakker en bij bewustzijn blijft, en met een smile op zijn gezicht gemarteld wordt.

En bij het lokale festival de bezoekers bij bosjes dood neervallen 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220499666
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:32 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Neem aan dat elke piloot toch wel een Drion pilletje op zak heeft, voor het geval dat.
Anders niet zo leuk nee, dat je waarschijnlijk langzaam dood gemarteld wordt.
Nee man, zo'n piloot is ideaal wisselgeld. Zeker in deze fase van de oorlog. Die houden ze lekker levend voorlopig.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220499670
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Nee man, zo'n piloot is ideaal wisselgeld. Zeker in deze fase van de oorlog. Die houden ze lekker levend voorlopig.
Als ze sluw zijn, inderdaad.
  vrijdag 3 april 2026 @ 14:42:02 #212
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220499680
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Omdat Trumpgod een gigantisch land binnen is gevallen en de helicopters niet zelfstandig overal kunnen komen.
Oké, maar hij zal zich binnen een straal van de crashsite bevinden normaliter.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 3 april 2026 @ 14:42:28 #213
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220499682
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:38 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Zoals ik al schreef: als ze sluw zijn... als ze dom zijn, dan gaan ze hem zwaar martelen.
Beide opties blijven dus mogelijk.
Een combinatie is ook mogelijk.
Iran is tot nu toe al voor deze aanval van Amerika en Israel strategisch te werk gegaan. Die gaan hem echt niet zwaar martelen. Zij beschouwen zichzelf al aan de winnende hand dus zullen hem gewoon als prisoner of war etaleren dat hun onderhandelingspositie nog sterker maakt en het fiasco van deze oorlog van Trump tegen Iran alleen maar meer onderstreept. Daarvoor hoeven ze die piloot echt niet te folteren.
enkelband
pi_220499686
Ben benieuwd hoe Trump gaat reageren als dit inderdaad een black hawk down shitshow gaat worden. Ik zie hem er wel voor aan om dan meteen voor de energiecentrales te gaan en dan hebben we een enorm probleem.
pi_220499690
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 10:17 schreef Peppert het volgende:

[..]
Het is een patroon dat zich keer op keer herhaalt: Hitler dacht dat hij de Sovjet-Unie binnen korte tijd kon breken, Poetin dacht hetzelfde over Oekraďne en misrekenede zich volledig, en ook Donald Trump en zijn naaste consorten raakten verblind door euforie over het succes in Venezuela nadat de Venezolaanse president Nicolas Maduro door Amerikaanse troepen was uitgeschakeld en de VS daar de macht consolideerde.

Drie voorbeelden waarin dezelfde dynamiek speelt: arrogantie, overschatting en een misplaatste, bijna messiaanse zelfverzekerdheid leiden tot snelle verwachtingen die onherroepelijk op de harde realiteit botsen en chaos als onvermijdelijk resultaat hebben.

Trump kan nu niet zomaar terugkrabbelen, want dat zou hem enorm gezichtsverlies opleveren, niet alleen bij zijn achterban, maar ook op het mondiale toneel. De politieke eercultuur speelt een grote rol. Het vermijden van gezichtsverlies en het tonen van machtige daden zijn cruciaal, en dat drijft voor een groot deel het beleid en retoriek. Dit geldt niet alleen in islamitische (we noemen het in die kringen eerwraak & eercultuur) kringen maar het speelt ook een heel grote rol in de Amerikaanse (politieke) cultuur.
Naar verluidt grondclashes tussen de Revolutionaire Garde en het Amerikaanse leger in Kohgiluyeh en Boyer-Ahmad, nadat het Amerikaanse leger luchtlandingsoperaties had uitgevoerd. Ik heb geen idee of het klopt. Normaal gesproken is het verliezen van een vliegtuig in een conflict niet catastrofaal, maar de politieke gevolgen hier, piloten die gevangengenomen worden, zijn een heel ander niveau. Voor Trump kan zo'n publieke vernedering gemakkelijk zwaarder wegen dan puur tactische overwegingen.
pi_220499691
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:42 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Oké, maar hij zal zich binnen een straal van de crashsite bevinden normaliter.
Ja maar je moet eerst al naar die crashsite vliegen.
pi_220499696
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:42 schreef recidivist het volgende:

[..]
Iran is tot nu toe al voor deze aanval van Amerika en Israel strategisch te werk gegaan. Die gaan hem echt niet zwaar martelen. Zij beschouwen zichzelf al aan de winnende hand dus zullen hem gewoon als prisoner of war etaleren dat hun onderhandelingspositie nog sterker maakt en het fiasco van deze oorlog van Trump tegen Iran alleen maar meer onderstreept. Daarvoor hoeven ze die piloot echt niet te folteren.
Dat is dus ook mijn inschatting.
Tot nu toe zijn ze sluwer te werk gegaan dan de Amerikanen.

Ik verwacht niet dat dat gaat veranderen, nu ze ook nog eens Amerikaanse soldaten gevangen zouden kunnen hebben/nemen.

Als ze echter dom zijn, dan gaan de wrede voorspellingen van anderen alhier in de praktijk worden gebracht. Maar ik zou dat, in hun positie, dus dom vinden.
pi_220499697
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Prima PR materiaal. Aan de wereld laten zien dat Iran niet het kwaad is maar juist Amerika. Ook voor de publieke opinie in Amerika zelf ideaal natuurlijk. Zou de domste actie ooit zijn als ze deze piloot gaan martelen.
pi_220499708
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zo krijg je een tweede black hawk down film.
Toen had de USA zich ook terug getrokken toch?
Omdat er Amerikaanse lijken door de straten werden gesleept.
pi_220499710
F15 down ?
pi_220499720
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:43 schreef Peppert het volgende:
Naar verluidt grondclashes tussen de Revolutionaire Garde en het Amerikaanse leger in Kohgiluyeh en Boyer-Ahmad, nadat het Amerikaanse leger luchtlandingsoperaties had uitgevoerd. Ik heb geen idee of het klopt.
Ben benieuwd op welk muziekje de eerste Amerikaanse jongens van 18 worden opgeblazen met een drone. De Amerikanen hebben al het wii sports deuntje gebruikt. Kijken of Iran nog kanslozer is.
pi_220499727
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zo krijg je een tweede black hawk down film.
Eigenlijk gun ik die Amerikanen wel een nieuw Black Hawk Down scenario.

Ff een realistische deksel op hun neus zou niet slecht zijn voor ze.
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220499729
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:44 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Prima PR materiaal. Aan de wereld laten zien dat Iran niet het kwaad is maar juist Amerika. Ook voor de publieke opinie in Amerika zelf ideaal natuurlijk. Zou de domste actie ooit zijn als ze deze piloot gaan martelen.
Is in vorige oorlogen ook al vaak genoeg gebeurd.

Had vaak een beroerd effect in de VS.
Hoe vaker het gebeurt, hoe meer kans dat de publieke opinie aldaar zich tegen de oorlog keert.

En dan moet blijken of Trump zich al zodanig heeft weten in te nestelen zoals Poetin dat in Rusland heeft gedaan. De laatste nam daar wel wat meer de tijd voor.
Als Trump zich gelijkwaardig aan Poetin heeft ingenesteld als zelfbenoemde president voor het leven (wat zijn natte droom is), dan gaan plekken als Guantánamo Bay misschien geschikt zijn om boze Amerikanen op te sluiten. Anderen zullen wellicht uit ramen vallen.
Maar ik moet dat nog zien. Ik blijf hopen dat het verzet in de VS toch steeds meer zal toenemen, ook vanuit zijn eigen hielenlikkende kringen.
pi_220499732
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:46 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Toen had de USA zich ook terug getrokken toch?
Omdat er Amerikaanse lijken door de straten werden gesleept.
Eerst hebben ze een paar duizend mensen doodgeschoten, wat gezinnen gegijzeld om zichzelf te beschermen tegen mortieren en toen pas zijn ze weggegaan.
  Moderator vrijdag 3 april 2026 @ 14:49:55 #225
8781 crew  Frutsel
pi_220499740
Het lijkt in elk geval nu wel zeker te zijn dat het gaat om "twee vermiste piloten"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')