quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:25 schreef L_auteur het volgende:
Potentiële Blackhawk Down tijdens de zoektocht naar de piloot volgens Steve
Ik hoorde de zeer kritische Bolton gisteren of eergisteren nog zeggen dat het in elk geval wel een goed teken was dat Amerikaanse vliegtuigen nu over Iran gingen vliegen. Dat betekende dat de luchtafweer was uitgeschakeld en de lucht daar in ieder geval veilig was.quote:
Het is in elk geval een goed teken dat de stafchef van het leger is ontslagen want dat doe je alleen wanneer een oorlog volgens plan verlooptquote:Op vrijdag 3 april 2026 19:40 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik hoorde de zeer kritische Bolton gisteren of eergisteren nog zeggen dat het in elk geval wel een goed teken was dat Amerikaanse vliegtuigen nu over Iran gingen vliegen. Dat betekende dat de lucht daar in ieder geval veilig was.
NOT.
Stap voor stap komt het Vietnam-scenario dichterbij.
Sta voor stap komt die 4 euro de liter ook dichterbij helaas.quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:40 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik hoorde de zeer kritische Bolton gisteren of eergisteren nog zeggen dat het in elk geval wel een goed teken was dat Amerikaanse vliegtuigen nu over Iran gingen vliegen. Dat betekende dat de luchtafweer was uitgeschakeld en de lucht daar in ieder geval veilig was.
NOT.
Voor dat geld kan je het bijna zelf uit het steegje van Hormuz gaan halenquote:Op vrijdag 3 april 2026 19:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Sta voor stap komt die 4 euro de liter ook dichterbij helaas.
Hierin volg ik gewoon Trump, die claimt dat de straat van Hormuz hem geen zak kon/kan schelen, want "wij hebben olie zat."quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:45 schreef vosss het volgende:
[..]
En Bolton is nog nooit zo vaak op de verrekijk geweest.quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het is in elk geval een goed teken dat de stafchef van het leger is ontslagen want dat doe je alleen wanneer een oorlog volgens plan verloopt
Dat heb je toch wel over voor deze glorieuze overwinning van Don&Benno toch?quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Als je al je soldaten dood wilt hebben en het eiland rood wilt kleuren hadden ze dat inderdaad moeten doen, dan was de oorlog ook sneller klaar door de Amerikanen (revolutie?). Het leven is geen call of duty of battlefield of een hollywood film, zoals de pro Israëlen en pro Amerikanen denken.quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:49 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En Bolton is nog nooit zo vaak op de verrekijk geweest.
Met zijn eeuwige schaakbord op de achtergrond.
Toch denk ik wel dat hij beter in staat is om, bij het vooruit denken, ook de plannen van de tegenpartij mee te wegen. Hij zei aan het begin al dat ze voor Kharg en Hormuz moesten gaan ipv voor dode baarden.
Waterstof en elektriciteit ontstaan al zo'n 14 miljard jaar ook niet meer vanzelf hè.quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:47 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hierin volg ik gewoon Trump, die claimt dat de straat van Hormuz hem geen zak kon/kan schelen, want "wij hebben olie zat."
Ik heb geen auto en ik heb geen rijbewijs. Bussen rijden steeds vaker op waterstof en treinen op elektriek.
Ik geef echter toe: dit is egoïstisch.
Iedereen kijkt altijd eerst naar het eigenbelang natuurlijk. Zelf rijd ik aan 100 a 120 euro benzine de maand. In het 4-euro scenario wordt dat zo'n 225 a 250 euro. Vervelend maar het is wel te overzien.quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:47 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hierin volg ik gewoon Trump, die claimt dat de straat van Hormuz hem geen zak kon/kan schelen, want "wij hebben olie zat."
Ik heb geen auto en ik heb geen rijbewijs. Bussen rijden steeds vaker op waterstof en treinen op elektriek.
Ik geef echter toe: dit is egoïstisch.
Dat maakt me wel blij over Nederlanders, de meeste die ik spreek zijn goed genoeg voorbereid voor een crisis als ze 1 tot 3 maanden zonder gas of electriciteit komen te zitten.quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Iedereen kijkt altijd eerst naar het eigenbelang natuurlijk. Zelf rijd ik aan 100 a 120 euro benzine de maand. In het 4-euro scenario wordt dat zo'n 225 a 250 euro. Vervelend maar het is wel te overzien.
Ik maak me meer zorgen om de inflatie die daarop zal volgen. Ben ook aardig wat non-food producten al aan het inslaan. Ik denk dat meer mensen hier zich al aan het voorbereiden zijn
Wat wel leuk is: Dat is een Sikorsky UH60 Black Hawk. De oprichter van 'Sikorsky Aero Engineering', 'Igor Sikorsky' was een Russische ingenieur geboren in Kiev en later genaturaliseerd Amerikaanquote:Op vrijdag 3 april 2026 19:30 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo te zien ook geen stuk speelgoed
Dat is sowieso utopie. Hoe schakel je losse soldaten met bijvoorbeeld een Stinger uit? Dat de vaste AA uitgeschakeld is geloof ik welquote:Op vrijdag 3 april 2026 19:40 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik hoorde de zeer kritische Bolton gisteren of eergisteren nog zeggen dat het in elk geval wel een goed teken was dat Amerikaanse vliegtuigen nu over Iran gingen vliegen. Dat betekende dat de luchtafweer was uitgeschakeld en de lucht daar in ieder geval veilig was.
NOT.
Het blijft te overzien zolang als het op een of ander manier binnen blijft druppellen maar als dat ook stopt, then what..?quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Iedereen kijkt altijd eerst naar het eigenbelang natuurlijk. Zelf rijd ik aan 100 a 120 euro benzine de maand. In het 4-euro scenario wordt dat zo'n 225 a 250 euro. Vervelend maar het is wel te overzien.
Ik maak me meer zorgen om de inflatie die daarop zal volgen. Ben ook aardig wat non-food producten al aan het inslaan. Ik denk dat meer mensen hier zich al aan het voorbereiden zijn
De benzine? Dat is mijn ultieme nachtmerrie scenario: dan moet ik elke dag 2 keer 25 kilometer fietsen. Ik ben daar veel te lui voor.quote:Op vrijdag 3 april 2026 20:01 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Het blijft te overzien zolang als het op een of ander manier binnen blijft druppellen maar als dat ook stopt, then what..?
Het voordeel is dat je waarschijnlijk ontslagen wordt vanwege de recessie en economische krimp.quote:Op vrijdag 3 april 2026 20:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De benzine? Dat is mijn ultieme nachtmerrie scenario: dan moet ik elke dag 2 keer 25 kilometer fietsen. Ik ben daar veel te lui voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |