Tuurlijk.... als je je gedraagt als potentiële "matennaaier"....quote:Op maandag 30 maart 2026 16:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En wij toen de Amerikanen toen ze Syrië bombardeerden. Dat maakte het nog geen verplichting. Al waren ze in het laatste geval ons liever kwijt dan rijk.
Maar maak het eens concreet. Waarom denk je dat Turkije zich niet kan beroepen op artikel 5 als er raketten op hun grondgebied worden afgeschoten?quote:
Moest je tanken vandaag?quote:Op maandag 30 maart 2026 16:59 schreef kree het volgende:
en btw zo niet eens. het is USA die oorlogen start. mss is dat wel handig voor ze omdat ze al economische kut land zijn zonder rest wereld?
Naja dat zou een president eens in moeten zien, waarom de fuck bemoeid iets aan aan de andere kant van de oceaan iets met wat naast ons is?
klootzakken.
Hoezo matennaaier?quote:Op maandag 30 maart 2026 16:58 schreef HSG het volgende:
[..]
Tuurlijk.... als je je gedraagt als potentiële "matennaaier"....
Vraag me of die Europese landen er imo recht ophebben ipv de doelpalen te verschuivenquote:Op maandag 30 maart 2026 16:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar dat weten we niet.
Verder is het nogal ongebruikelijk om te doen gezien Russische drones regelmatig neerkomen in Europa.
Omdat er vanuit hun grondgebied Amerikanen direct meehelpen in deze oorlog.quote:Op maandag 30 maart 2026 17:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar maak het eens concreet. Waarom denk je dat Turkije zich niet kan beroepen op artikel 5 als er raketten op hun grondgebied worden afgeschoten?
Staat niks over in artikel 5 of 6quote:Op maandag 30 maart 2026 17:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Omdat er vanuit hun grondgebied Amerikanen direct meehelpen in deze oorlog.
Hebben ze er iyo recht op?quote:Op maandag 30 maart 2026 17:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
Vraag me of die Europese landen er imo recht ophebben ipv de doelpalen te verschuiven
En waar in artikel 5 staat precies dat dit een reden is dat ze daarom niet kunnen beroepen op het artikel?quote:Op maandag 30 maart 2026 17:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Omdat er vanuit hun grondgebied Amerikanen direct meehelpen in deze oorlog.
Precies. Daar staat: Article 5 of the North Atlantic Treaty states that an armed attack against one NATO member shall be considered an attack against all members, and triggers an obligation for each member to come to its assistance.quote:
En zoals gewoonlijk heb je eerst niks gedaan en op het laatste moment ga je bedelen.quote:Op maandag 30 maart 2026 17:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoezo matennaaier?
We waren zoals gebruikelijk weer eens optimistisch over ons kunnen met te weinig geld. Nederland heeft meerdere keren moeten bedelen voor nieuwe munitie.
https://www.ewmagazine.nl(...)mmentekort-2694302W/
En geen gevechtshelicopter.quote:Op maandag 30 maart 2026 16:11 schreef sp3c het volgende:
enige wapen waar geen goed Europees alternatief voor is is de strategische bommenwerper
Ik denk dat Turkije prima NAVO artikel 5 kan inroepen hoor. De vraag is 1) of ze het zullen doen, want waarom? en 2) als ze 't doen, hoe de andere NAVO landen reageren. Proportionaliteit wordt belangrijk dan.quote:Op maandag 30 maart 2026 17:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Precies. Daar staat: Article 5 of the North Atlantic Treaty states that an armed attack against one NATO member shall be considered an attack against all members, and triggers an obligation for each member to come to its assistance.
Als iemand terugschiet is het geen attack on.
hahaha nee maar kan me erover op naaien wel zoals je ziet. LOLquote:
Je hebt een rijke fantasie, maar zo werkt dat toch echt niet. Sterker nog, als de VS Mexico besluit aan te vallen en Mexico slaat terug dan kunnen ze zich nog steeds onder artikel 5. Hoe en of hier verder gehoor aan wordt gegeven is een tweede.quote:Op maandag 30 maart 2026 17:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Precies. Daar staat: Article 5 of the North Atlantic Treaty states that an armed attack against one NATO member shall be considered an attack against all members, and triggers an obligation for each member to come to its assistance.
Alsof een Spanjaard wil sterven voor een Turk of vice versa inderdaad. Symbolisch 5 soldaten sturen en klaar.quote:Op maandag 30 maart 2026 17:11 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik denk dat Turkije prima NAVO artikel 5 kan inroepen hoor. De vraag is 1) of ze het zullen doen, want waarom? en 2) als ze 't doen, hoe de andere NAVO landen reageren. Proportionaliteit wordt belangrijk dan.
het artikel 5 bedoel je van NATO. zeg maar waar trump schijt aan heeft?quote:Op maandag 30 maart 2026 17:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hebt een rijke fantasie, maar zo werkt dat toch echt niet. Sterker nog, als de VS Mexico besluit aan te vallen en Mexico slaat terug dan kunnen ze zich nog steeds onder artikel 5. Hoe en of hier verder gehoor aan wordt gegeven is een tweede.
Nergens staat in dat artikel dat men daadwerkelijk verplicht is tot militaire inzet.quote:Op maandag 30 maart 2026 17:20 schreef TAmaru het volgende:
De NAVO is een wassen neus. Zodra artikel 5 in werking wordt gesteld, klapt de NAVO uit elkaar omdat de helft al niet mee wil doen.
Nee ik quote gewoon het artikel. De fantasie start met jouw post.quote:Op maandag 30 maart 2026 17:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hebt een rijke fantasie, maar zo werkt dat toch echt niet. Sterker nog, als de VS Mexico besluit aan te vallen en Mexico slaat terug dan kunnen ze zich nog steeds onder artikel 5. Hoe en of hier verder gehoor aan wordt gegeven is een tweede.
Ja, dat artikel.quote:Op maandag 30 maart 2026 17:20 schreef kree het volgende:
[..]
het artikel 5 bedoel je van NATO. zeg maar waar trump schijt aan heeft?
tja ik wordt er zeikerig over he. en weten jullie. maar kan er neit tegen dat die LUL in de usa nog steeds zeg maar bepaald wat wij hier moeten doen.quote:
Waar staat precies in het artikel "als iemand terugschiet is het geen aanval op"?quote:Op maandag 30 maart 2026 17:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee ik quote gewoon het artikel. De fantasie start met jouw post.
Zo werkt taal nu eenmaal. Als jij iemand op zijn bek slaat en hij slaat terug, dan ben jij niet aangevallen, maar juist de aanvaller.quote:Op maandag 30 maart 2026 17:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waar staat precies in het artikel "als iemand terugschiet is het geen aanval op"?
Dat maak jij ervan, maar zo werkt het niet.
Wazdeze?quote:
Nee zo werkt dat gewoon niet. Het enige beroep dat ooit gedaan is op artikel 5 is door de VS na 9/11. Kun je van alles zeggen over wat de VS daarvoor aan agressie jegens de landen die verantwoordelijk zouden zijn voor steun aan de aanval, maar de eerdere invasie van de VS in Irak of preventieve acties waren destijds ook geen argument tegen het doen van een beroep op artikel 5.quote:Op maandag 30 maart 2026 17:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zo werkt taal nu eenmaal. Als jij iemand op zijn bek slaat en hij slaat terug, dan ben jij niet aangevallen, maar juist de aanvaller.
Absoluutquote:
Das teveel heraengymnastiek voor mij, geloof niey dat het zo werkt, artikel 6 is heel specifiek over waar die aanval plaats moet vinden en Turks grondgebied is daar onderdeel vanquote:Op maandag 30 maart 2026 17:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren met Mark Ruttequote:Op maandag 30 maart 2026 17:23 schreef kree het volgende:
Ik denk we moeten USA uit de NATO tyfen zsm.
de man houdt zich niet aan de richtlijnen en is soort van op oorlogspad.
Wat wij moeten doen als EU is hem eruit knikkeren en lekker zijn gang laten gaan en wij sluiten als EU zelf wel deals.
Kalmeer anders eventjes.quote:Op maandag 30 maart 2026 17:37 schreef kree het volgende:
ok ik zeg het ff keihard hier. en weet is nuance in, maar daar moeten we maar op vertrouwen dan?
jajaja al gedaan. maar naai me erover op omdat we dus iedereen nadeel hiervan hebben he?quote:
Enkel het geluk van de volgende generaties. Kleine prijs om te betalen voor sommigen.quote:Op maandag 30 maart 2026 17:41 schreef kree het volgende:
[..]
jajaja al gedaan. maar naai me erover op omdat we dus iedereen nadeel hiervan hebben he?
van een kut oorlog waarvan de EU waar we vermogen aan betalen, doet en kijkt ernaar. Ja over 10 jaar zullen ze eens een rechtszaak doen of het wel eerlijk was.
FUCK dat want die betalen we ook dus. weet je wat die shit kost.?
Dat kun je wel zeggen ja.quote:
oke ik ga er ff serieus op in, kleine prijs voor wat krijgen ze dan volgende generatie?quote:Op maandag 30 maart 2026 17:42 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Enkel het geluk van de volgende generaties. Kleine prijs om te betalen voor sommigen.
ja fuck shit ga dequote:
tis puur mijn mening, oneens mee zijn is prima btw?quote:Op maandag 30 maart 2026 17:51 schreef OllieA het volgende:
[..]
ja fuck shit ga de
volgende keer maarr effe naar de wc of so
als er sonodig wat iut moet
We weten het nou wel....quote:Op maandag 30 maart 2026 17:52 schreef kree het volgende:
[..]
tis puur mijn mening, oneens mee zijn is prima btw?
okequote:Op maandag 30 maart 2026 17:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
We weten het nou wel....
Je hoeft niet elke hersenscheet hier te posten....
Koop een dagboek.
oke
Of beter nog, log uit en ga je roes uitslapen.
Nou, als je het nu al niet leuk vindt heb ik nieuws voor je: het zal er gemiddeld gezien nooit leuker op worden!quote:Op maandag 30 maart 2026 17:51 schreef kree het volgende:
ik vind de wereld maar kut. en zeker voor kindertjes hier. mag ik blij zijn heb ze niet. maar het maakt me soms verdrietig.
echt hoe kun je een wereld als dit nog leuk vinden?
snap je. maar ik wil wel zeggen wat ik er dan over denk.quote:
De wereld is ook prachtig. Verschrikkelijk én prachtig. Het is letterlijk een wonder dat we in dit universum op deze aardkloot rondwandelen. Het is alleen jammer dat we er gezamenlijk vaak een potje van maken. Uit angst, haat, domheid, hebzucht, jaloezie.quote:Op maandag 30 maart 2026 17:57 schreef asco het volgende:
[..]
Nou, als je het nu al niet leuk vindt heb ik nieuws voor je: het zal er gemiddeld gezien nooit leuker op worden!
Gewoon het leven niet zo serieus nemen. Over 200 jaar zijn we allemaal vergeten en is iedereen dood die ons gekend heeft. Tevens is er een nieuwe realiteit waar wij toch geen weet van gaan hebben.
Relax.
Je lost al heel veel op door gewoon niet naar het nieuws te kijken. Op de een of andere manier zijn heel veel mensen (vooral in Nederland en andere westerse landen) ervan overtuigd dat ze zich de hele dag druk moeten maken over wat er in de wereld gebeurt. Nou, ik kan je vertellen dat er sinds mijn geboorte heel veel shit gebeurd is in de wereld, maar dat ik van de meeste dingen totaal geen directe gevolgen heb ondervonden. Het enige wat je er nu vermoedelijk van merkt is dat je aan de pomp wat meer betaalt. Je kunt dus maar beter gewoon je dagelijkse leven leven en leuke dingen met je tijd en geld doen en proberen te genieten voordat je dood bent, wat voor je het weet is het leven voorbij en heb je je je hele leven zorgen gemaakt over dingen die 5000 km verderop, of nog verder, gebeurden.quote:Op maandag 30 maart 2026 18:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
De wereld is ook prachtig. Verschrikkelijk én prachtig. Het is letterlijk een wonder dat we in dit universum op deze aardkloot rondwandelen. Het is alleen jammer dat we er gezamenlijk vaak een potje van maken. Uit angst, haat, domheid, hebzucht, jaloezie.
Volgens mij gewoon een prima toeatel, nog nooit iets over grote problemen ermee gehoordquote:
quote:Op maandag 30 maart 2026 18:03 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Je lost al heel veel op door gewoon niet naar het nieuws te kijken. Op de een of andere manier zijn heel veel mensen (vooral in Nederland en andere westerse landen) ervan overtuigd dat ze zich de hele dag druk moeten maken over wat er in de wereld gebeurt. Nou, ik kan je vertellen dat er sinds mijn geboorte heel veel shit gebeurd is in de wereld, maar dat ik van de meeste dingen totaal geen directe gevolgen heb ondervonden. Het enige wat je er nu vermoedelijk van merkt is dat je aan de pomp wat meer betaalt. Je kunt dus maar beter gewoon je dagelijkse leven leven en leuke dingen met je tijd en geld doen en proberen te genieten voordat je dood bent, wat voor je het weet is het leven voorbij en heb je je je hele leven zorgen gemaakt over dingen die 5000 km verderop, of nog verder, gebeurden.
Dat is gewoon zo. Het is opvallend hoeveel Nederlanders zich over het algemeen druk maken over dit soort dingen. Iedereen heeft het in de dagelijkse gesprekken over dit soort dingen. Nederlanders hebben veel te veel tijd om naar al die NPO-onzin te kijken en hun hoofd te vullen met al die drek die in het buitenland gebeurt. We merken het vanzelf als hier de bommen vallen. Tot die tijd ga ik lekker uit eten, geniet ik van het leven en maak ik me er niet druk om.quote:
Ga je nou je eigen bullshitposts beantwoorden met nieuwe bullshitposts?quote:Op maandag 30 maart 2026 17:59 schreef kree het volgende:
[..]
snap je. maar ik wil wel zeggen wat ik er dan over denk.
Dat jullie het eigenlijk dus niet uit maakt, prima, mij wel.
Je vergeet misschien wel de grootste boosdoener van ellende: religie.quote:Op maandag 30 maart 2026 18:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
De wereld is ook prachtig. Verschrikkelijk én prachtig. Het is letterlijk een wonder dat we in dit universum op deze aardkloot rondwandelen. Het is alleen jammer dat we er gezamenlijk vaak een potje van maken. Uit angst, haat, domheid, hebzucht, jaloezie.
ik viel niemand aan he? bedenk je dat wel ff. ik zei wat ik ervan dacht zonder iets erover te beoordelen ofzo?quote:Op maandag 30 maart 2026 18:09 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ga je nou je eigen bullshitposts beantwoorden met nieuwe bullshitposts?
Religie is door de mens bedacht.quote:Op maandag 30 maart 2026 18:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Je vergeet misschien wel de grootste boosdoener van ellende: religie.
ik denk dus die hele oorlog heeft daar niet eens mee te maken?quote:
Pas op, krijg je alle christelijke gekkies achter je aan op dit forumquote:
Dat zijn allemaal menselijke eigenschappen en emoties. Niet door ons 'bedacht'.quote:Op maandag 30 maart 2026 18:33 schreef vosss het volgende:
[..]
angst, haat, domheid, hebzucht, jaloezie ook.
Je moet wat als alles strategisch is gefaaldquote:Op maandag 30 maart 2026 18:37 schreef Perrin het volgende:
Geen regime change, geen einde aan hun nucleair programma, niet eens het heropenen van Hormuz. Ze wilden eigenlijk alleen maar de Iraanse militaire capaciteiten bombarderen.
[ x ]
oke waardeer je eerlijkheid, en oke ik ben dan nog wel gelovig.quote:Op maandag 30 maart 2026 18:38 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal menselijke eigenschappen en emoties. Niet door ons 'bedacht'.
Religie is echter wel door de mens bedacht. Inclusief de goden. Allemaal menselijke projecties.
De mens bedenkt dat allemaal zodat we al onze goede en slechte eigenschappen en emoties kunnen 'vergoddelijken' & dat als drogreden kunnen gebruiken om zogenaamd absolute waarheden over die emoties te poneren. En daarna die absolute waarheden weer kunnen gebruiken & misbruiken om die emoties in absolute zin goed te keuren en/of te praten, dan wel te veroordelen. Met behulp van die menselijke emoties als angst, haat, domheid, hebzucht en afgunst. In naam van die angstige, hatende, domme, hebzuchtige, heerszuchtige en afgunstige goden.
stop ff manquote:Op maandag 30 maart 2026 18:45 schreef kree het volgende:
geef me eens n1 goede reden? de golfoorlogen
irak/iran enzo, van een land die in principe alles zelf heeft?
Owh wacht ze hadden t beetje opgemaakt? oke dan. ja dan snap ik het
Het heeft niet zozeer met 'gekkies' te maken.quote:Op maandag 30 maart 2026 18:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Pas op, krijg je alle christelijke gekkies achter je aan op dit forum
oke. maar het is gewoon oke discussie, ik ben het namelijk totaal niet eens met hoe blijkbaar jullie erover denken?quote:
maar er is geen discussie, je roept de hele tijd min of meer hetzelfde, lijkt de antwoorden niet te lezen en roept vervolgens min of meer hetzelfdequote:Op maandag 30 maart 2026 18:47 schreef kree het volgende:
[..]
oke. maar het is gewoon oke discussie, ik ben het namelijk totaal niet eens met hoe blijkbaar jullie erover denken?
Maar tis al goed. lees t morgen wel ff.
niet eens. maar oke.quote:Op maandag 30 maart 2026 18:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar er is geen discussie, je roept de hele tijd min of meer hetzelfde, lijkt de antwoorden niet te lezen en roept vervolgens min of meer hetzelfde
al de hele dag
het is een beetje een stoorzender aan het worden, denk gewoon ff na over wat je ongeveer wilt zeggen en lees het daarna ff terug ... alstjeblieft
Dit moeten jullie ook vaker tegen mij zeggen ipv meteen dikke ban geven.quote:
lol. vertel mij maar niks hequote:Op maandag 30 maart 2026 18:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit moeten jullie ook vaker tegen mij zeggen ipv dikke ban geven.
Sorry sorry voor de offtopic.
stop ff manquote:Op maandag 30 maart 2026 18:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit moeten jullie ook vaker tegen mij zeggen ipv meteen dikke ban geven.
=edit=
En dan ga ik niet eens in discussie.
Sorry sorry voor de offtopic.
Er is geen 'jullie'.quote:Op maandag 30 maart 2026 18:47 schreef kree het volgende:
[..]
oke. maar het is gewoon oke discussie, ik ben het namelijk totaal niet eens met hoe blijkbaar jullie erover denken?
Maar tis al goed. lees t morgen wel ff.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
checkquote:Op maandag 30 maart 2026 18:51 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Er is geen 'jullie'.
Zo'n beetje alle standpunten kun je hier vinden.
En degenen die op jouw posts hebben gereageerd, denken lang niet allemaal hetzelfde over dit onderwerp.
Graag beter lezen en op de specifieke inhoud van een poster of een groep posters reageren.
Anders wordt het een random gebabbel tegen je eigen generaliserende gedachten over 'ieders' mening.
De VS laat zich echt niet bedreigen door continue aanvallen op oa navo basissen, civiele doelen en andere doelen met als doel de economie in het westen te ontwrichten. Die Iraniërs blazen nog veel te hoog van de toren en zullen de concequentie zien. Maar de VS gaat er straks echt hard op, als dit zo doorgaat.quote:
Ik mis de optie: anders, namelijk...quote:Op maandag 30 maart 2026 18:52 schreef Viesdik het volgende:
Vind jij de oorlog in Iran gerechtvaardigd?
[poll=9786]
Zeg danquote:
Geen enkele oorlog is ooit te rechtvaardigen.quote:Op maandag 30 maart 2026 18:52 schreef Viesdik het volgende:
Vind jij de oorlog in Iran gerechtvaardigd?
[poll=9786]
En dan?quote:Op maandag 30 maart 2026 18:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De VS laat zich echt niet bedreigen door continue aanvallen op oa navo basissen, civiele doelen en andere doelen met als doel de economie in het westen te ontwrichten. Die Iraniërs blazen nog veel te hoog van de toren en zullen de concequentie zien. Maar de VS gaat er straks echt hard op, als dit zo doorgaat.
Kan nog veel harder, let maar op.quote:Op maandag 30 maart 2026 18:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En dan?
Gingen ze er nu nog niet hard op dan?
En wat is er bereikt?
Met welke wapenarsenaal?quote:Op maandag 30 maart 2026 18:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kan nog veel harder, let maar op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |