Misschien ook knaken en energieproductenquote:Op zondag 29 maart 2026 19:50 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar dan alsnog is het magertjes. Ze zullen geen honderden raketten krijgen wat ze wel nodig hebben voor x maanden. Als ze er tientallen krijgen lijkt mij het al veel, maar daar kunnen ze niet lang mee doen.
quote:Damage to Ust-Luga and Primorsk ports threatens to wipe out potential growth in Russian oil export revenues, — Bloomberg
Before the recent Ukrainian attacks, Primorsk and Ust-Luga handled about 45%, or 1.72 million barrels per day, of Russia's seaborne crude oil exports.
Nee, Rusland eist de volledige Donbas, dat is niet alles wat mij geannexeerd heeft.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het eigen belang is dat we niet in deze oorlog gesleept worden.
De huidige status quo is dat Rusland minstens alles wil hebben wat ze in 2022 hebben geannexeerd. Wat ze overigens nog niet volledig hebben ingenomen.
Oekraïne wil alles terug.
Tja, dat biedt weinig ruimte tot onderhandelen.
Trump wil maar 1 ding: dat hij er beter van wordt.
Die heeft absoluut niet het beste voor met Oekraïne.
Oekraïne weet dat en zoekt nu bondgenootschap landen in het Midden Oosten, die door Trump in de steek zijn gelaten bij zijn oorlog tegen Iran.
En de EU?
Die doet er verstandig aan niet aan tafel te zitten met Trump en Poetin, die beide niet in het belang van Oekraïne of Europa willen handelen.
Daar moeten we niet aan mee willen doen. Voor je het weet worden we ergens in gezogen dat absoluut niet in ons belang is.
Dan lijkt het toch alsof Oekraïne de Donbas gaat opgeven in ruil voor veiligheidsgaranties, maar men zal uiteraard eerst de grens fortificeren.quote:President Volodymyr Zelensky on March 28 clarified his understanding of Washington's position on security guarantees for Ukraine, in response to U.S. Secretary of State Marco Rubio calling his previous statement on the issue "a lie."
Zelensky said on March 26 that U.S. security guarantees for Kyiv were conditional on Ukraine's full withdrawal from the Donbas region, including territory it still controls.
"The Americans are prepared to finalize these guarantees at a high level once Ukraine is ready to withdraw from Donbas," Zelensky said.
Rubio dismissed the president's claim in comments to reporters the following day: "That's a lie. And I saw him say that, and it's unfortunate he would say that, because he knows that's not true and that's not what he was told," he said.
"What he was told is the obvious: Security guarantees are not going to kick in until there's an end to the war, because otherwise you're in — you're getting yourself involved in the war."
Zelensky had the opportunity to respond to Rubio and clarify his remarks during a press conference on March 28. While he did not contradict Rubio's statements, Zelensky made it clear that as he understands it, an "end to the war" is synonymous with Ukraine's withdrawal from Donbas under the current framework of the peace negotiations.
Moscow has issued Kyiv an "ultimatum," Zelensky said. Russia "will end the war only after the withdrawal of the Ukrainian Armed Forces from the entire territory of the Donetsk and Luhansk regions."
The U.S., in turn, will only provide security guarantees once the war ends.
"We will be able to get security guarantees from the United States not until the ceasefire, not until the end of the war. And after our troops leave Donbas, that these are conditions for the end of the war," Zelensky said.
quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:45 schreef ExTec het volgende:
[..]Waar is deze kinderachtige persoonlijke aanval nou weer voor nodig?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb altijd inhoudelijk gereageerd, dus nergens voor nodig om zo kinderachtig te doen als iemand een andere mening heeft.Noem mij naief, maar defensie is absoluut onnodig.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:45 schreef Isdatzo het volgende:
Mensen die stellen dat defensie niet nodig is komen in twee smaakjes: 1) trollen, 2) kinderlijk naïeve wensdenkers.
Met allebei kan je geen zinnig gesprek voeren. Het is heel simpel: zonder Oekraïense defensie was er geen Oekraïne meer.
Nederland wordt niet aangevallen, NAVO wordt niet aangevallen.
Dus je verkwist al dat geld.
Ik ben geen moordenaar en ga dat ook niet worden.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bent een laf iemand die schuilt achter de ruggen van mensen die wel doen wat nodig is.
Omdat Nederland niet in oorlog is?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar waarom zou defensie niet nodig zijn? Dat leg je nooit uit. Maak dat nou eens concreet.
Gaan ze toch niet doen.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Één probleempje: Rusland wil Estland innemen. Hoe voorkom je dat zonder defensie?
zou compleet gestoord zijn. Navo is geen uitgangspunt in de veiligheidsgaranties. dan zou amerika garanties geven waar anderen zich eventueel aan moeten houden. dit zouden grotendeels van de navolanden blokkeren.quote:Op maandag 30 maart 2026 03:24 schreef sp3c het volgende:
Was wmb altijd al het uitganspunt
De rest naar de NAVO
Omdat het tergend naïef is. Alsof je je voordeur open laat staan, want “hier is toch niks te halen”.quote:Op maandag 30 maart 2026 07:43 schreef bianconeri het volgende:
Zo sneu dat je niet eens een andere mening hier mag hebben.
Direct kinderachtig gedrag alsof het trollen is als iemand een andere mening heeft![]()
Te walgelijk en kinderachtig voor woorden
Ik ben tegen geweld, tegen oorlog. Dat is gewoon een hele valide normale mening.
Niet iedereen is oorlogszuchtig.
Oekraïne heeft geen belang bij het weggeven van grondgebied. Rusland stort langzaam in elkaar, ze hoeven alleen maar stand te houden op dit moment. Het offensief is vastgelopen en Rusland kan de verliezen niet meer aanvullen.quote:Op maandag 30 maart 2026 07:51 schreef Korenfok het volgende:
[..]
zou compleet gestoord zijn. Navo is geen uitgangspunt in de veiligheidsgaranties. dan zou amerika garanties geven waar anderen zich eventueel aan moeten houden. dit zouden grotendeels van de navolanden blokkeren.
de onderhandelingen leggen 1 ding telkens pijnlijk bloot. trump kan helemaal niks garanderen voor wat betreft europa moet doen.
plus is dez beschrijving van de eis voor garanties: een directe economische strop. Wanneer ze alle gebieden loslaten. Dan gaan ze direct akkoord gaan met een landlocked situatie voor oekraine. dus ben grotendeels afhankelijk met je handel etc, van direct controle van rusland. absoluut een onwenselijke situatie.
dan zou rusland meer macht krijgen over oekraine dan ooit te voren. dus allemaal onrealistisch eisen.
Wat doe je wanneer Navo wel wordt aangevallen?quote:Op maandag 30 maart 2026 07:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waar is deze kinderachtige persoonlijke aanval nou weer voor nodig?
Ik heb altijd inhoudelijk gereageerd, dus nergens voor nodig om zo kinderachtig te doen als iemand een andere mening heeft.
[..]
Noem mij naief, maar defensie is absoluut onnodig.
Nederland wordt niet aangevallen, NAVO wordt niet aangevallen.
Dus je verkwist al dat geld.
Is het verboden dan om tegen geweld en oorlog te zijn?quote:Op maandag 30 maart 2026 07:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Omdat het tergend naïef is. Alsof je je voordeur open laat staan, want “hier is toch niks te halen”.
De NAVO wordt met rust gelaten juist omdat het een militaire powerhouse is.
Ik ga niets anders doen wanneer de NAVO wel aangevallen word.quote:Op maandag 30 maart 2026 07:58 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wat doe je wanneer Navo wel wordt aangevallen?
Jou argument leest een beetje als:
We richtten wel een brandweerkorps op en kopen dan wel een brandweerauto, Pas wanneer er een echte brand is.
Nu is dat toch alleen maar geld verspilling. Al dat materieel staat toch alleen maar te verstoffen op die karzernes. Ze komen er alleen maar uit voor de oefeningen. Geld hadden we beter ergens anders aan kunnen besteden.
Naja, je krijgt gewoon weerwoord.quote:Op maandag 30 maart 2026 07:43 schreef bianconeri het volgende:
Zo sneu dat je niet eens een andere mening hier mag hebben.
Direct kinderachtig gedrag alsof het trollen is als iemand een andere mening heeft![]()
Te walgelijk en kinderachtig voor woorden
Ik ben tegen geweld, tegen oorlog. Dat is gewoon een hele valide normale mening.
Niet iedereen is oorlogszuchtig.
Heb het even voor je gefixed.quote:Op maandag 30 maart 2026 08:19 schreef bianconeri het volgende:
Ik krijg heftigere reacties omdat ik tegen oorlog ben batshit crazy shit post
Iemand persoonlijk aanvallen en beledigen is geen ´´weerwoord´´.quote:Op maandag 30 maart 2026 08:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Naja, je krijgt gewoon weerwoord.
Is defensie. Als verdediging. Heeft niets met warmonger te maken. Itt. De minister van Oorlog in de US.
Het is vergelijkbaar met een slot en een alarm op je deur, het schrikt figuren met kwade bedoelingen af. Een verzekering voor het geval dat. Het kost wat. Maar je staat te huilen als je het nodig hebt en het geld er niet voor over had.
JIJ vindt tegen geweld en oorlog zijn ´´batshit crazy shit´´.quote:
De impact van een inbraak is ook klein, en die van een oorlog op het westen gigantisch. Zonder defensie groeit die kans overigens gigantisch in de huidige omstandigheden met een aantal testosteron mannetjes aan de leiding in verschillende gigantische landen. Er is hier in Europa simpelweg te veel welvaart. Dus een enorm interessante target.quote:Op maandag 30 maart 2026 08:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Iemand persoonlijk aanvallen en beledigen is geen ´´weerwoord´´.
Een weerwoord is dikke prima, ik heb mijn mening en anderen mogen een andere mening hebben.
Dat is gezond en ook waar een forum voor is.
De kans op inbraak is klein, maar veel groter dan op een oorlog in NL/EU/NAVO.
Dat mag jij (en anderen hier) vinden natuurlijk.quote:Op maandag 30 maart 2026 08:56 schreef bleiblei het volgende:
[..]
De impact van een inbraak is ook klein, en die van een oorlog op het westen gigantisch. Zonder defensie groeit die kans overigens gigantisch in de huidige omstandigheden met een aantal testosteron mannetjes aan de leiding in verschillende gigantische landen. Er is hier in Europa simpelweg te veel welvaart. Dus een enorm interessante target.
We hebben 10tallen jaren mogen leven in een wereld waarbij inderdaad het risico nihil was. En daarom is defensie in veel landen grotendeels wegbezuinigd. Maar zo staan we er niet meer voor helaas. Het is naïef om in dat wereldbeeld van de 90's en 00's te blijven hangen.
Je past het niet selectief toe dat je tegen geweld en oorlog bent?quote:Op maandag 30 maart 2026 08:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Is het verboden dan om tegen geweld en oorlog te zijn?
Waarom is een andere mening hier direct walgelijk en trollen.....
Ik krijg heftigere reacties omdat ik tegen oorlog ben, dan onze huis Russische trol.....
Dat slaat toch nergens op?
De NAVO wordt ook met rust gelaten omdat het zeer veel landen zijn.
Is het dan naief? Wellicht, maar ik hecht meer waarde aan het leven, aan het leven nu.
Er worden zo veel dingen die we NU en SOWIESO nodig hebben kapot gemaakt.
Voor iets wat we wellicht nooit nodig gaan hebben.
[..]
Ik ga niets anders doen wanneer de NAVO wel aangevallen word.
Ik ben tegen geweld en oorlog, dat pas ik niet selectief toe.
Brandweer heb je echter wel nodig en met 100% zekerheid. Groot verschil.
Defensie en alles daaraan verbonden is nu niet nodig en is waarschijnlijk ook echt nooit nodig.
Heb niet de indruk dat we nu het hele sociale stelsel, zorg enz. Kapot bezuinigen voor defensie. Jij wel? Is een wat extreme extrapolatie van wat er speelt momenteel.quote:Op maandag 30 maart 2026 09:02 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat mag jij (en anderen hier) vinden natuurlijk.
Ik zie dat risico niet zo en ik vind ook niet dat je een hele samenleving mag afbreken puur voor dat kleine risico.
Over 10 jaar ga je dan exact hetzelfde hebben als wat mensen nu over defensie zeggen.
Hele sociale stelsel, zorg, cultuur en noem het maar zijn dan gewoon kapot bezuinigd.
Terwijl dat toch echt meer toegevoegde waarde heeft.
Valse tegenstelling, niemand is "voor" geweld en oorlog.quote:Op maandag 30 maart 2026 08:42 schreef bianconeri het volgende:
JIJ vindt tegen geweld en oorlog zijn
Je kunt wel net doen alsof je niet in oorlog geinteresseerd bent, maar oorlog is helaas wél geinteresseerd in jou.quote:Op maandag 30 maart 2026 09:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Valse tegenstelling, niemand is "voor" geweld en oorlog.
Denk dat je er vergeet bij te melden dat al die landen legers aanhouden. Want "veel landen zijn", alleen, betekent niks.quote:Op maandag 30 maart 2026 08:19 schreef bianconeri het volgende:
De NAVO wordt ook met rust gelaten omdat het zeer veel landen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |