abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 maart 2026 @ 11:14:14 #51
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220450661
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 11:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja, dat wensdenkgelul van de vredesbrigade van Martijntje Smits en Ewald Engelen.

Waarom vliegen we niet gewoon naar Moskou en gaan met Poetin om tafel zitten? Als iedereen de wapens neerlegt is er vrede! Echt waar!

:')
Gewoon eens kijken wat er gebeurt wanneer je in Moskou een grote bek opzet tegen de oorlog.
Huilen dan.
pi_220450996
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 19:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Netten natuurlijk. Helpt meteen ook tegen meeuwen en duiven.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
In de stad Slovjansk worden de netten nu ook massaal per straat opgehangen. Het lijkt mij wel, als de Russen in de stad binnen zijn (een eventuele mogelijkheid), dat je dan door diezelfde netten die Russen er moeilijk weer uit kunt krijgen. De Russen kunnen hun materieel dan ook verplaatsen in de stad, zonder grote drone-bedreiging.
pi_220451057
Toch wel tragisch, dat die russen blijkbaar niet snappen hoe blij ze moeten zijn met die Sterke Man. Want hij had het zo goed gedaan, in de jaren '90.

twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220451299
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 11:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Rusland wil pas beginnen met praten nadat ze al hun eisen hebben binnengehaald. “Wat van ons is, is van ons. Wat van jou is, daar kunnen we over onderhandelen”.

De Amerikanen willen gewoon dat de oorlog stopt zodat ze deals kunnen sluiten met Rusland. Dat Oekraïne daarvoor onder de bus geflikkerd moet worden is bijzaak.
er zijn 100en andere landen waar je net zo goed deals mee kunt sluiten. en zeker als je wil investeren in hun infrastructuur.

er is iets anders aan de hand met Rusland en Trump en de maga ideologie. trump is al vanaf eind jaren 80 groot fan van ruslands sterke leiders. hierkomt bij dat:
De FSB heeft die neo conservatieven ervan overtuigd dat alleen rusland vecht voor europese westerse waarden en alleen met rusland kunnen ze een balans vinden tegen china.

de Fsb heeft hun ervan weten te overtuigen dat het westers / europees identiteit alleen kan bestaan onder heerschap rusland.

dit kan niet openlijk genoemd worden, maar dit is wel wat er gebeurd. maga is heel druk bezig rusland te vleien in de hoop een metgezel te vinden tegen china. maar dat rusland vervolgens alles er aan doet om groeperingen te helpen amerika te schaden (taliban helpt met amerikaanse soldaten doden, iran informatie geeft om amerikanen uit te schakelen etc). en of dat china hun grootste bondgenoot is wordt compleet genegeerd door maga ideologen en trump.
pi_220451314
En ondertussen zakt de VS zelf ook af naar niveau shithole.

Fascinerend om te zien hoe 2 landen die nominaal wereldmachten zijn/waren, zichzelf om zeep helpen.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 14:24:23 #56
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220451784
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 13:20 schreef ExTec het volgende:
En ondertussen zakt de VS zelf ook af naar niveau shithole.

Fascinerend om te zien hoe 2 landen die nominaal wereldmachten zijn/waren, zichzelf om zeep helpen.
Alleen jammer dat Europa er ondertussen een beetje vertwijfeld en intern verdeeld naar staat te kijken in plaats van deze kans met beide armpjes te grijpen.
Huilen dan.
pi_220451791
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 12:37 schreef ExTec het volgende:
Toch wel tragisch, dat die russen blijkbaar niet snappen hoe blij ze moeten zijn met die Sterke Man. Want hij had het zo goed gedaan, in de jaren '90.

[ x ]
Waarom is de tekst Engels?
pi_220451820
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 14:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat heet google lens, heb je er wel eens van gehoord?
pi_220451821
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 14:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dan kunnen ze meer likes farmen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220451906
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 08:14 schreef Perrin het volgende:
En de flamingomigratie is ook begonnen.

[ afbeelding ]

[ x ]
Dat simpele molochen als flamingos nu doelwitten 800km diep raken in Rusland zegt heel veel.
pi_220451961
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 14:25 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat heet google lens, heb je er wel eens van gehoord?
Wel eens van gehoord ja.
Nooit gebruikt verder.
Al die technologie maakt mij dat ik steeds meer ga de-digitaliseren.
Bevalt me best, geeft veel rust.
Maar daarom vraag ik het dus.
pi_220452031
twitter

Enorme vernietiging van de Russen bij Robotyne (ja van 2023 zomeroffensief)
pi_220452042
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 14:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wel eens van gehoord ja.
Nooit gebruikt verder.
Al die technologie maakt mij dat ik steeds meer ga de-digitaliseren.
Bevalt me best, geeft veel rust.
Maar daarom vraag ik het dus.
Mocht je zelf Chrome gebruiken op een computer, klik eens rechts op een plaatje, kies google lens en dan vertaalt hij het. Dat teksten dan altijd in een kadertje zitten, is een weggevertje daarvan.
pi_220452046
twitter
pi_220452124
twitter

Interessante clash tussen Rubio en Kallas. Denk dat Rubio zelf ook wel harder wil optreden, die is net zo'n havik als Kallas, maar hij ligt aan de leiband van Trump.
pi_220452427
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 14:44 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Interessante clash tussen Rubio en Kallas. Denk dat Rubio zelf ook wel harder wil optreden, die is net zo'n havik als Kallas, maar hij ligt aan de leiband van Trump.
Na de volgende EU-verkiezingen mag die Kallas van mij wel Von der Leyen opvolgen.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_220452483
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 14:44 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Kallas heeft gelijk: de VS doet niets anders dan druk zetten op Oekraïne om maar gewoon akkoord te gaan met de Russische eisen.

Tegelijk doet de EU zelf ook niks om een plek aan tafel te claimen en blijft een beetje reactief achter de feiten aan lopen.
pi_220452519
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 15:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Kallas heeft gelijk: de VS doet niets anders dan druk zetten op Oekraïne om maar gewoon akkoord te gaan met de Russische eisen.

Tegelijk doet de EU zelf ook niks om een plek aan tafel te claimen en blijft een beetje reactief achter de feiten aan lopen.
Ik snap dat wel, de EU wil verder niet betrokken worden in het conflict.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220452640
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 15:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik denk niet dat dat de reden is. Meer dat het onmogelijk is om één gezamenlijk standpunt uit te dragen, omdat de lidstaten hopeloos verdeeld zijn.

Het is wel degelijk in ons belang dat Oekraïne de oorlog wint. Zorg er dan ook voor dat Oekraïne in staat is om te winnen.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 16:06:47 #70
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220452823
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 15:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
dat hoeft ook niet, maar we mogen wel drones bouwen , verkopen en mensen opleiden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220452893
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 15:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Het is wel degelijk in ons belang dat Oekraïne de oorlog wint. Zorg er dan ook voor dat Oekraïne in staat is om te winnen.
De oorlog gaat niet makkelijk gewonnen worden. Het is niet zo dat de EU op een enorme stapel wapens zit die Oekraine net nodig heeft om voor de kerst in Moskow te zijn.

Als Oekraine de oorlog gaat winnen dan verwacht ik dat het er de komende jaren vooral uitziet zoals het er het afgelopen jaar uit zag. Rusland die een klein beetje terrein winst boekt voor extreem hoge kosten. Dat gaat dan nog een X aantal jaar door tot dat het Putin regime in stort.
pi_220452972
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 15:58 schreef Spablauw214 het volgende:

Ik zie eigenlijk alleen maar dat de EU zichzelf heeft verzwakt door hulp te bieden.

Dus vanuit het ‘ons eigen belang’ geredeneerd vind ik dat de praktijk het tegendeel uit lijkt te wijzen.
pi_220452975
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 16:15 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
De oorlog gaat niet makkelijk gewonnen worden. Het is niet zo dat de EU op een enorme stapel wapens zit die Oekraine net nodig heeft om voor de kerst in Moskow te zijn.

Als Oekraine de oorlog gaat winnen dan verwacht ik dat het er de komende jaren vooral uitziet zoals het er het afgelopen jaar uit zag. Rusland die een klein beetje terrein winst boekt voor extreem hoge kosten. Dat gaat dan nog een X aantal jaar door tot dat het Putin regime in stort.
Er zijn wel meer knoppen om aan te draaien dan wapens sturen. De druk op Rusland moet veel hoger. De Russische economie wordt nu overeind gehouden door China en de VS. De sancties zijn nog altijd niet maximaal - er wordt nog steeds voor miljarden naar Rusland geëxporteerd en Russen zijn nog steeds gewoon welkom in de EU. Begin eens met een totale handelsban en een visumstop.
pi_220453033
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rus schopt tegen een mij
pi_220453769
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 16:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik zie eigenlijk alleen maar dat de EU zichzelf heeft verzwakt door hulp te bieden.

Dus vanuit het ‘ons eigen belang’ geredeneerd vind ik dat de praktijk het tegendeel uit lijkt te wijzen.
Verzwakt? Hoe dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')