Gewoon eens kijken wat er gebeurt wanneer je in Moskou een grote bek opzet tegen de oorlog.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 11:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, dat wensdenkgelul van de vredesbrigade van Martijntje Smits en Ewald Engelen.
Waarom vliegen we niet gewoon naar Moskou en gaan met Poetin om tafel zitten? Als iedereen de wapens neerlegt is er vrede! Echt waar!
In de stad Slovjansk worden de netten nu ook massaal per straat opgehangen. Het lijkt mij wel, als de Russen in de stad binnen zijn (een eventuele mogelijkheid), dat je dan door diezelfde netten die Russen er moeilijk weer uit kunt krijgen. De Russen kunnen hun materieel dan ook verplaatsen in de stad, zonder grote drone-bedreiging.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 19:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Netten natuurlijk. Helpt meteen ook tegen meeuwen en duiven.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
er zijn 100en andere landen waar je net zo goed deals mee kunt sluiten. en zeker als je wil investeren in hun infrastructuur.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 11:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rusland wil pas beginnen met praten nadat ze al hun eisen hebben binnengehaald. “Wat van ons is, is van ons. Wat van jou is, daar kunnen we over onderhandelen”.
De Amerikanen willen gewoon dat de oorlog stopt zodat ze deals kunnen sluiten met Rusland. Dat Oekraïne daarvoor onder de bus geflikkerd moet worden is bijzaak.
Alleen jammer dat Europa er ondertussen een beetje vertwijfeld en intern verdeeld naar staat te kijken in plaats van deze kans met beide armpjes te grijpen.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 13:20 schreef ExTec het volgende:
En ondertussen zakt de VS zelf ook af naar niveau shithole.
Fascinerend om te zien hoe 2 landen die nominaal wereldmachten zijn/waren, zichzelf om zeep helpen.
Waarom is de tekst Engels?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 12:37 schreef ExTec het volgende:
Toch wel tragisch, dat die russen blijkbaar niet snappen hoe blij ze moeten zijn met die Sterke Man. Want hij had het zo goed gedaan, in de jaren '90.
[ x ]
Dat heet google lens, heb je er wel eens van gehoord?quote:
Dat simpele molochen als flamingos nu doelwitten 800km diep raken in Rusland zegt heel veel.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 08:14 schreef Perrin het volgende:
En de flamingomigratie is ook begonnen.
[ afbeelding ]
[ x ]
Wel eens van gehoord ja.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 14:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat heet google lens, heb je er wel eens van gehoord?
Mocht je zelf Chrome gebruiken op een computer, klik eens rechts op een plaatje, kies google lens en dan vertaalt hij het. Dat teksten dan altijd in een kadertje zitten, is een weggevertje daarvan.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 14:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wel eens van gehoord ja.
Nooit gebruikt verder.
Al die technologie maakt mij dat ik steeds meer ga de-digitaliseren.
Bevalt me best, geeft veel rust.
Maar daarom vraag ik het dus.
Na de volgende EU-verkiezingen mag die Kallas van mij wel Von der Leyen opvolgen.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 14:44 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Interessante clash tussen Rubio en Kallas. Denk dat Rubio zelf ook wel harder wil optreden, die is net zo'n havik als Kallas, maar hij ligt aan de leiband van Trump.
Kallas heeft gelijk: de VS doet niets anders dan druk zetten op Oekraïne om maar gewoon akkoord te gaan met de Russische eisen.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 14:44 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Interessante clash tussen Rubio en Kallas. Denk dat Rubio zelf ook wel harder wil optreden, die is net zo'n havik als Kallas, maar hij ligt aan de leiband van Trump.
Ik snap dat wel, de EU wil verder niet betrokken worden in het conflict.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kallas heeft gelijk: de VS doet niets anders dan druk zetten op Oekraïne om maar gewoon akkoord te gaan met de Russische eisen.
Tegelijk doet de EU zelf ook niks om een plek aan tafel te claimen en blijft een beetje reactief achter de feiten aan lopen.
Ik denk niet dat dat de reden is. Meer dat het onmogelijk is om één gezamenlijk standpunt uit te dragen, omdat de lidstaten hopeloos verdeeld zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik snap dat wel, de EU wil verder niet betrokken worden in het conflict.
dat hoeft ook niet, maar we mogen wel drones bouwen , verkopen en mensen opleidenquote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik snap dat wel, de EU wil verder niet betrokken worden in het conflict.
De oorlog gaat niet makkelijk gewonnen worden. Het is niet zo dat de EU op een enorme stapel wapens zit die Oekraine net nodig heeft om voor de kerst in Moskow te zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is wel degelijk in ons belang dat Oekraïne de oorlog wint. Zorg er dan ook voor dat Oekraïne in staat is om te winnen.
Ik zie eigenlijk alleen maar dat de EU zichzelf heeft verzwakt door hulp te bieden.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:58 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is wel degelijk in ons belang dat Oekraïne de oorlog wint. Zorg er dan ook voor dat Oekraïne in staat is om te winnen.
Er zijn wel meer knoppen om aan te draaien dan wapens sturen. De druk op Rusland moet veel hoger. De Russische economie wordt nu overeind gehouden door China en de VS. De sancties zijn nog altijd niet maximaal - er wordt nog steeds voor miljarden naar Rusland geëxporteerd en Russen zijn nog steeds gewoon welkom in de EU. Begin eens met een totale handelsban en een visumstop.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:15 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
De oorlog gaat niet makkelijk gewonnen worden. Het is niet zo dat de EU op een enorme stapel wapens zit die Oekraine net nodig heeft om voor de kerst in Moskow te zijn.
Als Oekraine de oorlog gaat winnen dan verwacht ik dat het er de komende jaren vooral uitziet zoals het er het afgelopen jaar uit zag. Rusland die een klein beetje terrein winst boekt voor extreem hoge kosten. Dat gaat dan nog een X aantal jaar door tot dat het Putin regime in stort.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rus schopt tegen een mij
Verzwakt? Hoe dan.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk alleen maar dat de EU zichzelf heeft verzwakt door hulp te bieden.
Dus vanuit het ‘ons eigen belang’ geredeneerd vind ik dat de praktijk het tegendeel uit lijkt te wijzen.
Nee, niemand heeft zin in Russische drones en raketten op zijn dak en niemand heeft zin om veel geld en mensenlevens te steken in Oekraïne om een vredesakkoord af te dwingen en te handhaven.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat de reden is. Meer dat het onmogelijk is om één gezamenlijk standpunt uit te dragen, omdat de lidstaten hopeloos verdeeld zijn.
Niet tegen elke prijsquote:Het is wel degelijk in ons belang dat Oekraïne de oorlog wint. Zorg er dan ook voor dat Oekraïne in staat is om te winnen.
Dergelijke hulp wordt reeds geboden.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat hoeft ook niet, maar we mogen wel drones bouwen , verkopen en mensen opleiden
als er oorlog met Ruzzia zou komen dan staat Polen vooraan , die staan te trappelen om de zaak definitief op te ruimen daarquote:Op zaterdag 28 maart 2026 19:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dergelijke hulp wordt reeds geboden.
Nou, er verdwijnt momenteel in rap tempo industrie omdat de energie te duur is. En we zijn ook kwa leveringszekerheid kwetsbaarder geworden.quote:
agh ja elke keer zet Rusland een rode streep en dat de EU die overschrijdt.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat hoeft ook niet, maar we mogen wel drones bouwen , verkopen en mensen opleiden
Nee, dat staan ze niet.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 19:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als er oorlog met Ruzzia zou komen dan staat Polen vooraan , die staan te trappelen om de zaak definitief op te ruimen daar
Wat is dit nou voor onzin? Amerika wordt nu toch ook niet door Rusland beschoten? De realiteit is dat Trump en Poetin het nu op een akkoordje dreigen te gooien en besluiten over de Europese veiligheidsstructuur, terwijl we zelf aan de zijlijn staan. Dat is gewoon een diplomatieke afgang van jewelste.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 19:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, niemand heeft zin in Russische drones en raketten op zijn dak en niemand heeft zin om veel geld en mensenlevens te steken in Oekraïne om een vredesakkoord af te dwingen en te handhaven.
[..]
Niet tegen elke prijs
Je geeft zelf al toe dat de VS handelt vanuit het belang van Rusland.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 20:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor onzin? Amerika wordt nu toch ook niet door Rusland beschoten? De realiteit is dat Trump en Poetin het nu op een akkoordje dreigen te gooien en besluiten over de Europese veiligheidsstructuur, terwijl we zelf aan de zijlijn staan. Dat is gewoon een diplomatieke afgang van jewelste.
Trump heeft alleen belang bij zijn eigen bankrekening, dat de bevolking van de VS en de rest van de wereld daarvoor moeten bloeden, boeit hem niet. Het is niet normaal wat die man in een jaar heeft kunnen aanrichten. In elk Europees land was een dergelijke figuur al lang en breed afgezet. Zelfs extreemrechts kotst hem inmiddels uit. Dat is een prestatie van formaat.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 20:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je geeft zelf al toe dat de VS handelt vanuit het belang van Rusland.
Dat gaat de EU niet doen.
Trump heeft geen belang bij een overwinning van Oekraïne.
En daar moet de EU bij aan tafel zitten?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 20:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Trump heeft alleen belang bij zijn eigen bankrekening, dat de bevolking van de VS en de rest van de wereld daarvoor moeten bloeden, boeit hem niet. Het is niet normaal wat die man in een jaar heeft kunnen aanrichten. In elk Europees land was een dergelijke figuur al lang en breed afgezet. Zelfs extreemrechts kotst hem inmiddels uit. Dat is een prestatie van formaat.
De EU doet er goed aan om zich onafhankelijk te maken van die kneuzenkermis in de VS, en haar eigen belang veilig te stellen in plaats van zich te gedragen als een vazal van de VS. Het is in ons belang om ervoor te zorgen dat Rusland geen bedreiging voor onze veiligheid vormt. De kortste route om dat te bereiken is door het om zeep helpen van de Russische economie - dat gaat best aardig maar er kan nog een flinke schep bovenop.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 21:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
En daar moet de EU bij aan tafel zitten?
Het eigen belang is dat we niet in deze oorlog gesleept worden.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De EU doet er goed aan om zich onafhankelijk te maken van die kneuzenkermis in de VS, en haar eigen belang veilig te stellen in plaats van zich te gedragen als een vazal van de VS. Het is in ons belang om ervoor te zorgen dat Rusland geen bedreiging voor onze veiligheid vormt. De kortste route om dat te bereiken is door het om zeep helpen van de Russische economie - dat gaat best aardig maar er kan nog een flinke schep bovenop.
Op dit punt is het natuurlijk: niet ostentatief de VS in daad en houding de middelvinger geven = vazal van ze zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:06 schreef Spablauw214 het volgende:
De EU doet er goed aan om zich onafhankelijk te maken van die kneuzenkermis in de VS, en haar eigen belang veilig te stellen in plaats van zich te gedragen als een vazal van de VS.
onvrede omtrent internet is gigantisch , misschien heeft iemand dat afsluiten wel expres gedaanquote:Op zaterdag 28 maart 2026 23:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Morgen dus de 29 maart demonstraties in Rusland.
Benieuwd of het wat wordt.
Kijken hoeveel onvrede en lef er is bij de burgers aldaar.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 28 maart 2026 23:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Morgen dus de 29 maart demonstraties in Rusland. Benieuwd of het wat wordt. Kijken hoeveel onvrede en lef er is bij de burgers aldaar.
Dat.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |