abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220450008
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:59 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Klinkt vooral als het COA wat een verschrikkelijk slechte uitvoerings organisatie is.
Het probleem is vooral dat de politiek het COA structureel te laag begroot. Daardoor is er structureel geen reservecapaciteit. Tussen 2000 en 2023 was dat in 21 van de 23 jaar het geval.

Als er dan, volledig voorspelbaar, te weinig opvangplekken zijn, moet het COA uitwijken naar noodopvang. En die noodopvang, die inmiddels het grootste deel vormt, is ruim twee keer zo duur.

Het enorme wensdenken in de begroting van het kabinet-Schoof, en daarmee @michaelmoore zijn held Faber, maakt dit probleem alleen maar groter. Het totale budget voor asiel en migratie is nu nog 9 miljard, maar daalt naar 2,8 miljard in 2027 en zelfs 1,2 miljard in 2028. Dat heeft weinig met de werkelijkheid te maken.

Zo kunnen partijen als PVV, BBB, Markuszower en Keijzer straks weer kritiek leveren omdat de begroting verhoogd moet worden, terwijl dat direct voortkomt uit hun eigen keuzes.

Je creëert op deze manier zelf het probleem en gebruikt het vervolgens als politiek argument (bron 1, 2 en 3).
quote:
En nu speelt de opvang van Oekraïense personen/inflatie ook mee.
Jazeker, alle 800 Oekraïeners, nog geen 1 procent van de Oekraïers in Nederland zitten in de COA opvang en tellen mee in deze begroting. Het grootste gedeelte van de Okeraïners (twee derde) zit in Gemeentelijke Opvanglocatie voor Oekraïense Ontheemden (GOO) (bron: 1).
pi_220450013
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik zie toch liever de bevolkingsdichtheid wat naar beneden gaan.
Zo veel mensen per KM² vind ik maar niks.
Dan moet je gewoon niet in de randstad wonen, dan is die bevolkingsdichtheid plots helemaal zo hoog niet meer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220450032
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:32 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Treurig. De gevolgen van longcovid zijn niet te onderschatten, is bij ons in de revalidatie één van de lastigste doelgroepen om te helpen. Hoor ook hele schrijnende verhalen, mensen die al vier jaar bijna niks kunnen volhouden: werk, vrije tijd, huidhouden..
Ik en best veel met mij zijn volledig hersteld via een alternatief traject bij Ander Leven.

In mijn groep zat zelfs een dame die in een rolstoel zat, niet buiten kwam en geen muziek, tv, computer, boeken of bezoek aan kon. Ze geeft nu weer sportlessen.
pi_220450034
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan moet je gewoon niet in de randstad wonen, dan is die bevolkingsdichtheid plots helemaal zo hoog niet meer.
Klopt, ik ben daar ook vertrokken ;)
  Moderator zaterdag 28 maart 2026 @ 09:44:35 #205
375570 crew  Cyan9
pi_220450057
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:39 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik en best veel met mij zijn volledig hersteld via een alternatief traject bij Ander Leven.

In mijn groep zat zelfs een dame die in een rolstoel zat, niet buiten kwam en geen muziek, tv, computer, boeken of bezoek aan kon. Ze geeft nu weer sportlessen.
Die kant is er gelukkig ook, bij ons zijn er ook zeker mooie resultaten. Het zou alleen jammer zijn als deze doelgroep straks tussen wal en schip valt, want dat lijkt me hierin een risico.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220450067
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:51 schreef KareldeStoute het volgende:
BBB bestaat langer en heeft zich door die grote provinciale overwinning drie jaar terug ook veel beter kunnen organiseren door het land heen. Veel bestuurders en statenleden kwamen ook van lokale partijen, dat maakt het eenvoudiger om lokaal ook wat op te zetten.

In die zin was NSC veel meer een eenmalig experiment.
NSC was ook Omtzigt voor de rest stelde de partij weinig voor
pi_220450080
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:39 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Ja, de verhalen daar over zijn wel goed, maar dan moeten je klachten eigenlijk wel stressgerelateerd zijn. Ik heb 2 mensen gesproken die bij hun niet door de intake kwamen omdat dat duidelijk niet het geval was.

Longcovid is natuurlijk nog een wat vage aandoening waarvan we niet alles weten, maar q-koorts heeft natuurlijk niks met stress te maken (en een deel van de aandoeningen die ze op hun site noemen trouwens ook niet).

Daarom lijkt me zoiets ook niet echt een vervanger van het echt wetenschappelijke support- en kenniscentrum.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220450088
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:45 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
NSC was ook Omtzigt voor de rest stelde de partij weinig voor
Klopt. De BBB heeft daadwerkelijk enige basis. Al zal het voor de provinciebesturen een zegen zijn als ze volgend jaar flink verliezen.
pi_220450104
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klopt. De BBB heeft daadwerkelijk enige basis. Al zal het voor de provinciebesturen een zegen zijn als ze volgend jaar flink verliezen.
De BBB gedeputeerden zijn niet allemaal slecht. Ze komen natuurlijk vaak genoeg ook van functies waar ze al met besturen te maken hebben, grote boerenorganisaties. Dat was ook het voordeel van BBB: een duidelijke vijver om uit te vissen. En ook een duidelijke achterban, daarom houden ze nu ook wel wat zetels itt NSC, die geen echte afgebakende achterban hadden.
pi_220450150
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
De BBB gedeputeerden zijn niet allemaal slecht. Ze komen natuurlijk vaak genoeg ook van functies waar ze al met besturen te maken hebben, grote boerenorganisaties. Dat was ook het voordeel van BBB: een duidelijke vijver om uit te vissen. En ook een duidelijke achterban, daarom houden ze nu ook wel wat zetels itt NSC, die geen echte afgebakende achterban hadden.
Veelal vonden ze ook wethouders / bestuurders uit lokale partijen als gedeputeerde. Dat kan op zich goed werken. Al hebben ze in mijn provincie vooral veel wachtgeld verzameld :')
pi_220450234
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, de verhalen daar over zijn wel goed, maar dan moeten je klachten eigenlijk wel stressgerelateerd zijn. Ik heb 2 mensen gesproken die bij hun niet door de intake kwamen omdat dat duidelijk niet het geval was.

Longcovid is natuurlijk nog een wat vage aandoening waarvan we niet alles weten, maar q-koorts heeft natuurlijk niks met stress te maken (en een deel van de aandoeningen die ze op hun site noemen trouwens ook niet).

Daarom lijkt me zoiets ook niet echt een vervanger van het echt wetenschappelijke support- en kenniscentrum.
Ik ben niet genoeg gekwalificeerd om dit te duiden Hanca. Ik weet wat het bij mij gedaan heeft. Mijn schoonmoeder (PTSS) heeft de training ook gevolgd en als bijwerking heeft ze veel minder kromme Artritis vingers.

Ik kom best wel wat zorgprofessionals (waaronder mijn huisarts) tegen die actief kijken en leentjebuur spelen bij zulke alternatieve oplossingen. Misschien moet je gewoon kijken naar wat werkt en wat niet, als ik zie hoe het leven van 13 van de 15 personen met uiteenlopende problematiek verbeterd is tijdens de training dan denk ik gewoon blijven doen.
pi_220450503
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:09 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik ben niet genoeg gekwalificeerd om dit te duiden Hanca. Ik weet wat het bij mij gedaan heeft. Mijn schoonmoeder (PTSS) heeft de training ook gevolgd en als bijwerking heeft ze veel minder kromme Artritis vingers.

Ik kom best wel wat zorgprofessionals (waaronder mijn huisarts) tegen die actief kijken en leentjebuur spelen bij zulke alternatieve oplossingen. Misschien moet je gewoon kijken naar wat werkt en wat niet, als ik zie hoe het leven van 13 van de 15 personen met uiteenlopende problematiek verbeterd is tijdens de training dan denk ik gewoon blijven doen.
Zie DM, dit wordt wat te persoonlijk en te weinig politiek ;)

Politiek is vooral dat je niet een wetenschappelijk kennisbureau dat ook echt mensen helpt weg moet bezuinigen als de reguliere zorg (huisartsen) die rol niet kunnen over nemen, zeker niet als het maar om 8 miljoen per jaar gaat.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 11:17:27 #213
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220450674
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Was het geen ledencongres?
Bij de meeste partijen kan iedereen vaak wel een kaartje kopen. Er zijn vaak veel journalisten. Maar soms zie je ook dat leden introduces meenemen. Dat zijn mensen uit hun netwerk die misschien wel lid willen worden en op die manier een beetje verleid worden.

Geheimen ga je sowieso niet op een congres bespreken.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 14:07:28 #214
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220451653
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:34 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het probleem is vooral dat de politiek het COA structureel te laag begroot. Daardoor is er structureel geen reservecapaciteit. Tussen 2000 en 2023 was dat in 21 van de 23 jaar het geval.

Als er dan, volledig voorspelbaar, te weinig opvangplekken zijn, moet het COA uitwijken naar noodopvang. En die noodopvang, die inmiddels het grootste deel vormt, is ruim twee keer zo duur.

Het enorme wensdenken in de begroting van het kabinet-Schoof, en daarmee @:michaelmoore zijn held Faber, maakt dit probleem alleen maar groter. Het totale budget voor asiel en migratie is nu nog 9 miljard, maar daalt naar 2,8 miljard in 2027 en zelfs 1,2 miljard in 2028. Dat heeft weinig met de werkelijkheid te maken.

Zo kunnen partijen als PVV, BBB, Markuszower en Keijzer straks weer kritiek leveren omdat de begroting verhoogd moet worden, terwijl dat direct voortkomt uit hun eigen keuzes.

Je creëert op deze manier zelf het probleem en gebruikt het vervolgens als politiek argument (bron 1, 2 en 3).
[..]
Jazeker, alle 800 Oekraïeners, nog geen 1 procent van de Oekraïers in Nederland zitten in de COA opvang en tellen mee in deze begroting. Het grootste gedeelte van de Okeraïners (twee derde) zit in Gemeentelijke Opvanglocatie voor Oekraïense Ontheemden (GOO) (bron: 1).
Fabertje deed haar best en haar wetsvoorstellen gaan nu een jaar later alsnog uitgevoerd worden onder de naam van het CDA

Ik ben geen PVV mens maar Fabert was de enige goede bij de firma Schoof

Faber kreeg de ruimte niet van het NSC

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 18:48 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Allemaal te danken aan het vorig kabinet.
en we gaan nu toch de wetsvoorstellen van Faber , uitvoeren
https://www.telegraaf.nl/(...)og-in/144618133.html

Bekijk deze YouTube-video
quote:
AI-overzicht
De asielwetten van voormalig minister Faber (Asielnoodmaatregelenwet en Tweestatusstelsel) zijn bedoeld om het asielstelsel significant te versoberen en de instroom te beperken.

Na goedkeuring door de Tweede Kamer, is de behandeling in de Eerste Kamer de volgende stap. De plannen omvatten strengere gezinshereniging en een tijdelijke asielstatus.

Belangrijke aspecten van de plannen:

Asielnoodmaatregelenwet (36.704): Bevat noodmaatregelen om het asielrecht tijdelijk te beperken.

Tweestatusstelsel (36.703): Introduceert een tijdelijke asielvergunning in plaats van een directe permanente status.
Aangescherpt beleid: Dit omvat beperking van gezinshereniging (alleen voor partners en minderjarige kinderen) en het schrappen van de asielzoekers-normering, aldus VluchtelingenWerk.

Strafbaarstelling: Een aangenomen amendement stelt illegaal verblijf strafbaar, meldt de Raad van State.
Eerste Kamer der Staten-Generaal
Eerste Kamer der Staten-Generaal
+2

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 28-03-2026 14:14:15 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220451854
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 14:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Fabertje deed haar best en haar wetsvoorstellen gaan nu een jaar later alsnog uitgevoerd worden onder de naam van het CDA

Ik ben geen PVV mens maar Fabert was de enige goede bij de firma Schoof

Faber kreeg de ruimte niet van het NSC
[..]
en we gaan nu toch de wetsvoorstellen van Faber , uitvoeren
https://www.telegraaf.nl/(...)og-in/144618133.html

[..]

Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zaterdag 28 maart 2026 @ 14:28:07 #216
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220451885
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 14:26 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven
wat wil je weten slimmerd?

Er is dikke onvrede in het land

we moeten woningbouw voor onze jongeren hebben en geen AZC's overal

quote:
Lale Gül: ik merk dat ik de samenleving niet altijd meer begrijp
Ik snap het niet.

Ik snap niet hoe een extreemrechtse en antisemitische partij als Forum voor Democratie bij de gemeenteraadsverkiezingen ineens richting de driehonderd zetels schiet.

Bijna vijf keer zo groot als de vorige keer.

En wie weet wat ze straks in maart scoren bij de Provinciale verkiezingen en wat dat gaat betekenen voor de Eerste Kamer.
Lale Gül
06:00 uur | vandaag
|
update 07:00
Je gaat bijna nostalgisch terugverlangen naar de tijd dat men dacht dat de PVV te rechts en te antidemocratisch was. Simpler times. Het is toch inmiddels bijna te hopen dat Wilders de lekkage in zijn electoraat weet terug te winnen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220451967
[quote]0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 18:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Faber kreeg de ruimte niet

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 19:11 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Ze krijg de ruimte niet van wie?
  zaterdag 28 maart 2026 @ 14:32:17 #218
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220451983
pi_220452006
quote:
En waarom kreeg ze die ruimte niet van het NSC?
  zaterdag 28 maart 2026 @ 14:37:24 #220
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220452073
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 14:33 schreef Steven184 het volgende:

[..]
En waarom kreeg ze die ruimte niet van het NSC?
dat is verleden tijd

maar ze gaan nu toch wel uitgevoerd worden
quote:
De zogenoemde asielnoodmaatregelenwet en de wet die een tweestatusstelsel voor asielzoekers regelt gaan "onverkort" worden uitgevoerd door het kabinet-Jetten, mits deze door de senaat worden aangenomen.
https://www.rijksoverheid(...)annen-minister-faber

https://www.eerstekamer.n(...)elnoodmaatregelenwet
https://www.eerstekamer.n(...)dossier=vmlmekleicy6
quote:
inbreng geleverd door
PvdD - P. Nicolaï
Fractie-Van de Sanden - C.A.H. van de Sanden
PVV - A.W.J.A. van Hattem
Fractie-Visseren-Hamakers - I.J. Visseren-Hamakers
GroenLinks-PvdA - F. Karimi
VVD - M.J. Kaljouw
CDA - M.M. van Toorenburg
D66 - B.O. Dittrich
SP - R.A. Janssen
ChristenUnie - J.C. Huizinga-Heringa
FVD - J.C.M. van den Oetelaar
Volt - G.K. Perin-Gopie
SGP - P. Schalk
50PLUS - M.J. van Rooijen
ondertekening
Minister van Asiel en Migratie
https://www.nu.nl/politie(...)r-spreidingswet.html

quote:
De grootste erfenis van toenmalig asielminister Marjolein Faber ligt nog in de Eerste Kamer.

De zogenoemde asielnoodmaatregelenwet en de wet die een tweestatusstelsel voor asielzoekers regelt gaan "onverkort" worden uitgevoerd door het kabinet-Jetten, mits deze door de senaat worden aangenomen.

De asielnoodmaatregelenwet regelt onder meer dat asielvergunningen minder lang geldig zijn en de regels voor nareis strenger.
Het tweestatusstelsel - de naam zegt het al - zorgt ervoor dat asielzoekers in twee groepen met bijbehorende (soms strengere) regels worden ingedeeld.

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 28-03-2026 14:43:44 ]
pi_220452126
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 14:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat is verleden tijd

Dan moet je er verder niet meer over klagen.

(Antwoord is trouwens dat ze een prutser was en sowieso niet bezig met langdurige oplossingen. Alhoewel dat wellicht bewust was).
  zaterdag 28 maart 2026 @ 14:46:32 #222
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220452133
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 14:44 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Dan moet je er verder niet meer over klagen.
.
.
jawel want de wetsvoorstellen van minister Faber gaan onverkort worden uitgevoerd
quote:
pi_220452157
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 14:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
.
jawel want de wetsvoorstellen van minister Faber gaan onverkort worden uitgevoerd
[..]

Als je erover wilt klagen, kan je ook gewoon antwoord geven.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 14:53:38 #224
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220452181
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 14:50 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Als je erover wilt klagen, kan je ook gewoon antwoord geven.
nee ik vind het prima
men kan niet anders nu
quote:
De grootste erfenis van toenmalig asielminister Marjolein Faber ligt nog in de Eerste Kamer.

De asielnoodmaatregelenwet regelt onder meer dat asielvergunningen minder lang geldig zijn en de regels voor nareis strenger.
Het tweestatusstelsel - de naam zegt het al - zorgt ervoor dat asielzoekers in twee groepen met bijbehorende (soms strengere) regels worden ingedeeld.
pi_220452209
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 14:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee ik vind dat prima
Dat snap ik. In de spiegel kijken is altijd lastig.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 15:00:39 #226
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220452316
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 14:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
.
[..]

Bij Faber zat vooral de werkelijkheid vaak in de weg.

Da's ook vervelend hoor.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 15:04:51 #227
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220452337
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 15:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Bij Faber zat vooral de werkelijkheid vaak in de weg.

Da's ook vervelend hoor.
haar zus had trouwens rood haar., maar nu praat ik toch zeker van 6 jaar terug en het kan zijn dat haar broer nu overleden is

quote:

[ Bericht 21% gewijzigd door michaelmoore op 28-03-2026 15:15:04 ]
pi_220452404
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 15:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
haar zus had trouwens rood haar., maar nu praat ik toch zeker van 6 jaar terug en het kan zijn dat haar broer nu overleden is
[..]

Goed spul.
pi_220452429
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 14:31 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Hoeveel meer ruimte had ze nog moeten hebben

Echt een van de slechtste ministers ooit
pi_220452465
Tijd voor het afschaffen van TikTok, gewoon sluiten die bende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)-zich-dood~a5cc33c6/

Minister van Onderwijs in Frankrijk heeft even de proef op de som genomen:
quote:
„We hebben op mijn kantoor een account aangemaakt op TikTok, dat kan in een paar seconden. We deden alsof ik 14 jaar oud was’’, vertelde Geffray op de Franse radio. Oftewel: het sociale platform dacht dat het om een nieuwe, minderjarige gebruiker ging.

„In minder dan 20 minuten, zonder dat ik zelfs iets opzocht of zonder dat ik iets ‘likete’, stuitten we op video’s die neerslachtig waren. Daarna ging het van kwaad tot erger. Het werd beangstigend. Ik zag video’s met uitleg over hoe je jezelf moet verminken. Video’s die aanmoedigen om zelfmoord te plegen.’’
Sites die video's plaatsen of accepteren die aanmoedigen om je te verminken of om zelfmoord te plegen, moet je gewoon zonder pardon op zwart zetten. Klaar.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 15:44:34 #231
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220452503
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 15:30 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Hoeveel meer ruimte had ze nog moeten hebben

Echt een van de slechtste ministers ooit
dan zouden er geen asielzoekers meer komen en dat wil links niet , die is voor het binnenhalen van de gelovige moslims gesluierd en wel , en voorrang bij huisvesting en kinderen maken
pi_220452513
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 15:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Sites die video's plaatsen of accepteren die aanmoedigen om je te verminken of om zelfmoord te plegen, moet je gewoon zonder pardon op zwart zetten. Klaar.
Ik begrijp er niets van dat Europa haar middelen niet veel steviger inzet tegen Tiktok, Meta en Alphabet
pi_220452531
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 15:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dan zouden er geen asielzoekers meer komen en dat wil links niet , die is voor het binnenhalen van de gelovige moslims gesluierd en wel , en voorrang bij huisvesting en kinderen maken
Kun je ophouden met liegen, alsjeblieft? Gewoon stoppen.
pi_220452596
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 15:45 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik begrijp er niets van dat Europa haar middelen niet veel steviger inzet tegen Tiktok, Meta en Alphabet
En welke middelen zouden dat moeten zijn?
pi_220452613
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 15:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En welke middelen zouden dat moeten zijn?
De DSA
pi_220452618
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 15:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ach ja, paternalistische onderbuikgevoelens over verboden zijn geen verrassing bij de christenen. Want als je iets verbiedt is het weg en het maakt ook niet uit of watje verbiedt daadwerkelijk slecht is of wie je met zo'n verbod raakt. Het gaat om het gevoel.
pi_220452632
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 15:56 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
De DSA
Een belachelijke wet natuurlijk, maar die wordt zeker wel ingezet. Er lopen tig onderzoeken naar vanalles en nogwat, de EU-bureaucraten vinden het prachtig.
pi_220452785
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 15:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ach ja, paternalistische onderbuikgevoelens over verboden zijn geen verrassing bij de christenen. Want als je iets verbiedt is het weg en het maakt ook niet uit of watje verbiedt daadwerkelijk slecht is of wie je met zo'n verbod raakt. Het gaat om het gevoel.
Het gaat niet om het gevoel, het gaat er om dat aanmoedigen tot zelfverminking en zelfs zelfmoord gewoon zwaar strafbaar is. Sites die dat continue aanbieden, zie ook onderzoeken van Amnesty, moet je gewoon sluiten. Als site-eigenaar ben je 100% verantwoordelijk voor alles wat er op staat.

Stel dat er in het winkelcentrum een winkel zit die kinderen aan ging bieden te leren hoe je zelfmoord moet plegen, dan sluiten we die tent en vervolgen we de eigenaar. Dat is online dus ook de enige optie.

Dat dat iets christelijks zou zijn zie ik maar als een groot compliment, maar ik denk dat de meeste mensen dit zo zien, of ze nou christelijk zijn of niet.
pi_220452834
quote:

[..]
Minister van asiel in het meest rechtse kabinet ooit, gemakkelijker ga je het niet krijgen,en natuurlijk de schuld geven aan links die niet in dat kabinet zat
pi_220452860
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 16:07 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Minister van asiel in het meest rechtse kabinet ooit, gemakkelijker ga je het niet krijgen,en natuurlijk de schuld geven aan links die niet in dat kabinet zat
Belangrijker nog; links dat in de verste verte geen meerderheid had (en heeft).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220452862
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 16:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het gaat niet om het gevoel, het gaat er om dat aanmoedigen tot zelfverminking en zelfs zelfmoord gewoon zwaar strafbaar is. Sites die dat continue aanbieden, zie ook onderzoeken van Amnesty, moet je gewoon sluiten. Als site-eigenaar ben je 100% verantwoordelijk voor alles wat er op staat.
Tiktok plaatst zelf niets, dat doen de gebruikers. Een zeer belangrijk verschil.

Verder geloof ik niet mensen die zomaar iets zeggen dat hun goed uitkomt zonder bewijs te laten zien.
pi_220452868
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 16:09 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ja en toch is het de schuld van links blijkbaar dat dat foute kabinet gefaald heeft
pi_220452924
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 16:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Tiktok plaatst zelf niets, dat doen de gebruikers. Een zeer belangrijk verschil.
Nee, dat maakt juridisch geen enkel verschil. Helemaal niks. Je bent verantwoordelijk voor alles op je site. Moet Tiktok de filmpjes maar controleren voor ze geplaatst worden.

quote:
Verder geloof ik niet mensen die zomaar iets zeggen dat hun goed uitkomt zonder bewijs te laten zien.
Het is als bewijs naar het openbaar ministerie gegaan. Net als dat van amnesty. Dat is dus geen zeggen zonder bewijs, het zijn gewoon feiten.
pi_220453000
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 15:45 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ja waarom gaan we in Europa niet op de China/Iran/Noord Korea tour waarbij de overheid bepaalt wat je wel en niet mag zien.

Lekker dingen verbieden omdat iets je niet aanstaat!

Er is geen enkele reden om aan individuele vrijheid te tornen.
pi_220453082
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 16:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Lekker dingen verbieden omdat iets je niet aanstaat!

Er is geen enkele reden om aan individuele vrijheid te tornen.
Lekker mensen en zelfs kinderen aanzetten tot zelfmoord. Geen enkele reden, toch?

Is aanzetten tot moord dan ook goed? Lekker uitlegfilmpjes hoe je zo goed mogelijk een bom in een school zet, oid? Waar ligt de grens?
pi_220453114
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 16:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat maakt juridisch geen enkel verschil. Helemaal niks. Je bent verantwoordelijk voor alles op je site. Moet Tiktok de filmpjes maar controleren voor ze geplaatst worden.
Dit is simpelweg niet waar. Danny is ook niet verantwoordelijk voor wat ik hier plaats, als dat wel zo was zou de website niet kunnen bestaan. Ook de DSA tornt daar niet aan, maar zet wel strengere regels voor verwijdering.

Als je iets zo fundamenteels niet snapt over een onderwerp lijkt het me niet handig om met zulke sterke meningen te komen.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 16:59:45 #247
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220453144

[ Bericht 100% gewijzigd door Cyan9 op 28-03-2026 17:03:16 (Je bent al vaker gewaarschuwd.) ]
  zaterdag 28 maart 2026 @ 17:00:57 #248
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220453156
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 16:09 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
maar ze gaan wel de wetsvoorstellen van Faber uitvoeren
pi_220453164
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 16:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit is simpelweg niet waar. Danny is ook niet verantwoordelijk voor wat ik hier plaats, als dat wel zo was zou de website niet kunnen bestaan. Ook de DSA tornt daar niet aan, maar zet wel strengere regels voor verwijdering.

Als je iets zo fundamenteels niet snapt over een onderwerp lijkt het me niet handig om met zulke sterke meningen te komen.
Het is dus simpelweg wel waar: https://www.wa.nl/aanspra(...)rnet/online-content/

TikTok is verantwoordelijk, want verwijdert die filmpjes niet. Er loopt al een rechtszaak in Frankrijk over dit soort filmpjes, dus TikTok weet dat ze verschijnen en doet daar niks aan. Dan zijn ze dus simpelweg wel verantwoordelijk.
pi_220453212
quote:

[..]
Neem er nog eentje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')