Bij Faber zat vooral de werkelijkheid vaak in de weg.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 14:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
.
jawel want de wetsvoorstellen van minister Faber gaan onverkort worden uitgevoerd
[..]
haar zus had trouwens rood haar., maar nu praat ik toch zeker van 6 jaar terug en het kan zijn dat haar broer nu overleden isquote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bij Faber zat vooral de werkelijkheid vaak in de weg.
Da's ook vervelend hoor.
quote:De grootste erfenis van toenmalig asielminister Marjolein Faber ligt nog in de Eerste Kamer.
De zogenoemde asielnoodmaatregelenwet en de wet die een tweestatusstelsel voor asielzoekers regelt gaan "onverkort" worden uitgevoerd door het kabinet-Jetten, mits deze door de senaat worden aangenomen.
De asielnoodmaatregelenwet regelt onder meer dat asielvergunningen minder lang geldig zijn en de regels voor nareis strenger.
Het tweestatusstelsel - de naam zegt het al - zorgt ervoor dat asielzoekers in twee groepen met bijbehorende (soms strengere) regels worden ingedeeld.
Goed spul.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
haar zus had trouwens rood haar., maar nu praat ik toch zeker van 6 jaar terug en het kan zijn dat haar broer nu overleden is
[..]
Sites die video's plaatsen of accepteren die aanmoedigen om je te verminken of om zelfmoord te plegen, moet je gewoon zonder pardon op zwart zetten. Klaar.quote:„We hebben op mijn kantoor een account aangemaakt op TikTok, dat kan in een paar seconden. We deden alsof ik 14 jaar oud was’’, vertelde Geffray op de Franse radio. Oftewel: het sociale platform dacht dat het om een nieuwe, minderjarige gebruiker ging.
„In minder dan 20 minuten, zonder dat ik zelfs iets opzocht of zonder dat ik iets ‘likete’, stuitten we op video’s die neerslachtig waren. Daarna ging het van kwaad tot erger. Het werd beangstigend. Ik zag video’s met uitleg over hoe je jezelf moet verminken. Video’s die aanmoedigen om zelfmoord te plegen.’’
dan zouden er geen asielzoekers meer komen en dat wil links niet , die is voor het binnenhalen van de gelovige moslims gesluierd en wel , en voorrang bij huisvesting en kinderen makenquote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:30 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hoeveel meer ruimte had ze nog moeten hebben
Echt een van de slechtste ministers ooit
Ik begrijp er niets van dat Europa haar middelen niet veel steviger inzet tegen Tiktok, Meta en Alphabetquote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:36 schreef Hanca het volgende:
Tijd voor het afschaffen van TikTok, gewoon sluiten die bende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)-zich-dood~a5cc33c6/
Minister van Onderwijs in Frankrijk heeft even de proef op de som genomen:
[..]
Sites die video's plaatsen of accepteren die aanmoedigen om je te verminken of om zelfmoord te plegen, moet je gewoon zonder pardon op zwart zetten. Klaar.
Kun je ophouden met liegen, alsjeblieft? Gewoon stoppen.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan zouden er geen asielzoekers meer komen en dat wil links niet , die is voor het binnenhalen van de gelovige moslims gesluierd en wel , en voorrang bij huisvesting en kinderen maken
En welke middelen zouden dat moeten zijn?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik begrijp er niets van dat Europa haar middelen niet veel steviger inzet tegen Tiktok, Meta en Alphabet
De DSAquote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En welke middelen zouden dat moeten zijn?
Ach ja, paternalistische onderbuikgevoelens over verboden zijn geen verrassing bij de christenen. Want als je iets verbiedt is het weg en het maakt ook niet uit of watje verbiedt daadwerkelijk slecht is of wie je met zo'n verbod raakt. Het gaat om het gevoel.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:36 schreef Hanca het volgende:
Tijd voor het afschaffen van TikTok, gewoon sluiten die bende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)-zich-dood~a5cc33c6/
Minister van Onderwijs in Frankrijk heeft even de proef op de som genomen:
[..]
Sites die video's plaatsen of accepteren die aanmoedigen om je te verminken of om zelfmoord te plegen, moet je gewoon zonder pardon op zwart zetten. Klaar.
Een belachelijke wet natuurlijk, maar die wordt zeker wel ingezet. Er lopen tig onderzoeken naar vanalles en nogwat, de EU-bureaucraten vinden het prachtig.quote:
Het gaat niet om het gevoel, het gaat er om dat aanmoedigen tot zelfverminking en zelfs zelfmoord gewoon zwaar strafbaar is. Sites die dat continue aanbieden, zie ook onderzoeken van Amnesty, moet je gewoon sluiten. Als site-eigenaar ben je 100% verantwoordelijk voor alles wat er op staat.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ach ja, paternalistische onderbuikgevoelens over verboden zijn geen verrassing bij de christenen. Want als je iets verbiedt is het weg en het maakt ook niet uit of watje verbiedt daadwerkelijk slecht is of wie je met zo'n verbod raakt. Het gaat om het gevoel.
Minister van asiel in het meest rechtse kabinet ooit, gemakkelijker ga je het niet krijgen,en natuurlijk de schuld geven aan links die niet in dat kabinet zatquote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan zouden er geen asielzoekers meer komen en dat wil links niet , die is voor het binnenhalen van de gelovige moslims gesluierd en wel , en voorrang bij huisvesting en kinderen maken
Belangrijker nog; links dat in de verste verte geen meerderheid had (en heeft).quote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:07 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Minister van asiel in het meest rechtse kabinet ooit, gemakkelijker ga je het niet krijgen,en natuurlijk de schuld geven aan links die niet in dat kabinet zat
Tiktok plaatst zelf niets, dat doen de gebruikers. Een zeer belangrijk verschil.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het gaat niet om het gevoel, het gaat er om dat aanmoedigen tot zelfverminking en zelfs zelfmoord gewoon zwaar strafbaar is. Sites die dat continue aanbieden, zie ook onderzoeken van Amnesty, moet je gewoon sluiten. Als site-eigenaar ben je 100% verantwoordelijk voor alles wat er op staat.
Ja en toch is het de schuld van links blijkbaar dat dat foute kabinet gefaald heeftquote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Belangrijker nog; links dat in de verste verte geen meerderheid had (en heeft).
Nee, dat maakt juridisch geen enkel verschil. Helemaal niks. Je bent verantwoordelijk voor alles op je site. Moet Tiktok de filmpjes maar controleren voor ze geplaatst worden.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Tiktok plaatst zelf niets, dat doen de gebruikers. Een zeer belangrijk verschil.
Het is als bewijs naar het openbaar ministerie gegaan. Net als dat van amnesty. Dat is dus geen zeggen zonder bewijs, het zijn gewoon feiten.quote:Verder geloof ik niet mensen die zomaar iets zeggen dat hun goed uitkomt zonder bewijs te laten zien.
Ja waarom gaan we in Europa niet op de China/Iran/Noord Korea tour waarbij de overheid bepaalt wat je wel en niet mag zien.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik begrijp er niets van dat Europa haar middelen niet veel steviger inzet tegen Tiktok, Meta en Alphabet
Lekker mensen en zelfs kinderen aanzetten tot zelfmoord. Geen enkele reden, toch?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Lekker dingen verbieden omdat iets je niet aanstaat!
Er is geen enkele reden om aan individuele vrijheid te tornen.
Dit is simpelweg niet waar. Danny is ook niet verantwoordelijk voor wat ik hier plaats, als dat wel zo was zou de website niet kunnen bestaan. Ook de DSA tornt daar niet aan, maar zet wel strengere regels voor verwijdering.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat maakt juridisch geen enkel verschil. Helemaal niks. Je bent verantwoordelijk voor alles op je site. Moet Tiktok de filmpjes maar controleren voor ze geplaatst worden.
maar ze gaan wel de wetsvoorstellen van Faber uitvoerenquote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Belangrijker nog; links dat in de verste verte geen meerderheid had (en heeft).
Het is dus simpelweg wel waar: https://www.wa.nl/aanspra(...)rnet/online-content/quote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is simpelweg niet waar. Danny is ook niet verantwoordelijk voor wat ik hier plaats, als dat wel zo was zou de website niet kunnen bestaan. Ook de DSA tornt daar niet aan, maar zet wel strengere regels voor verwijdering.
Als je iets zo fundamenteels niet snapt over een onderwerp lijkt het me niet handig om met zulke sterke meningen te komen.
Neem er nog eentjequote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |